I/56 Opava - Ostrava
Re: I/56 Opava - Ostrava
Něco nového k obchvatům změna kategorie na S11,5/80 s novým uspořádáním nejvíce na kraji.
Pouze pro základní informovanost návrhy změn a jejich varianty pro výstavbu serií obchvatů v dané trase.
https://www.msk.cz/cz/uzemni_planovani/ ... va-100713/
Pouze pro základní informovanost návrhy změn a jejich varianty pro výstavbu serií obchvatů v dané trase.
https://www.msk.cz/cz/uzemni_planovani/ ... va-100713/
Re: I/56 Opava - Ostrava
Jsem jediný komu nejde stáhnout varianta 2?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Lenny: Mám pocit, že je to v zákresech varianty 1 odlišeno modře (čtyřpruh místo dvoupruhu).
Re: I/56 Opava - Ostrava
Situace na téhle silnici je již zcela neúnosná..To bylo keců, že po dostavbě 1/11 se doprava přesune na onu 11 a že dvě souběžné rychlostní silnice mezi Opavou a Ostravou jsou rozežranost. Kdo po 1/56 jezdí, mi dá za pravdu. Je jasné, že nová 1/56 bude nejdříve za 25 let,pokud vůbec. To se lidi mají na co těšit. Hlavně,že tu přijede nějaký politik z Prahy a bude kecat, jak je vše priorita. Banda neschopných idiotů. Jsme okolním zemím akorát pro smích.
Re: I/56 Opava - Ostrava
A co chcete? Ještě nemáme dobudovanou základní síť a každý doma řve, že u něj by to měla být priorita...
Dokonce i pár blbečků z MSK si myslí, že přestavba I/48 na D je nesmysl.
Dokonce i pár blbečků z MSK si myslí, že přestavba I/48 na D je nesmysl.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6716
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
Oproti jiným částem republiky je to v MSK ještě v pohodě, a nejde mít všechno najednou.
U I/56 je důležité vyřešit aspoň to napojení na D1, tam vzniká největší problém.
A kategorie silnice se značí římskou číslici.
U I/56 je důležité vyřešit aspoň to napojení na D1, tam vzniká největší problém.
A kategorie silnice se značí římskou číslici.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Opava - Ostrava
Při čtení průvodní zprávy mě trklo do očí několik věcí.
1) Návrhová rychlost 110 km/h ve 2. variantě (střídavý 3pruh) - nechce se mi tomu věřit, když na I/11 z M. Lazců do Kr. Pole je tentýž limit.
2) Napojení v Kateřinkách pouze na rondel a rezignace na původní záměr přímého napojení na sev. obchvat Opavy (který je v dokumentu navíc nesprávně označen jako I/46).
3) Intenzity dopravy okolo 14 tis. vozidel/den v úseku Přívoz-Hlučín nejsou dostatečné na to, aby aspoň tenhle úsek byl postaven hned jako plnohodnotný 4pruh?
1) Návrhová rychlost 110 km/h ve 2. variantě (střídavý 3pruh) - nechce se mi tomu věřit, když na I/11 z M. Lazců do Kr. Pole je tentýž limit.
2) Napojení v Kateřinkách pouze na rondel a rezignace na původní záměr přímého napojení na sev. obchvat Opavy (který je v dokumentu navíc nesprávně označen jako I/46).
3) Intenzity dopravy okolo 14 tis. vozidel/den v úseku Přívoz-Hlučín nejsou dostatečné na to, aby aspoň tenhle úsek byl postaven hned jako plnohodnotný 4pruh?
-
- Autor
- Příspěvky: 6716
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
1) návrhová není totéž jako povolená, z návrhové vychází parametry jako poloměry oblouků, rozhledy pro zastavení, stoupání atd., když bude vyšší tak jen dobře, bude se to dát v budoucnu označit jako SMV, a pokud budou MÚK a fyzické oddělení tak i s MPR vyšší než 90
2) klasika, všude budou OK
3) 14 tis. určitě není intenzita na 2+2, ale v tomto úseku to chce určitě 2+2, protože to na sebe další dopravu natáhne
2) klasika, všude budou OK
3) 14 tis. určitě není intenzita na 2+2, ale v tomto úseku to chce určitě 2+2, protože to na sebe další dopravu natáhne
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Opava - Ostrava
Neznám normy pro rozhodování o potřebném množství jízdních pruhů v závislosti na intenzitě dopravy, ale selským rozumem dojdu k tomu, že když špičková intenzita u Hlučína je 1600 aut/hod. (http://scitani2016.rsd.cz/pages/intenzi ... x?s=7-0752), tzn. 27 aut/min., tak už jsme na hranici bezpečné 2sekundové vzdálenosti mezi vozidly a vzniká objektivní problém. Špičkové intenzity souvisejí s tím, jak moc lidí z Hlučínska dojíždí tudy denně do práce, a proto jsou vyšší než na leckterých úsecích českých dálnic. Což koneckonců může srovnat každý, kdo v Přívoze stojī na mostě přes D1 a koukne dolů. Nerozumím, proč vedení MS kraje tohle přehlíží.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Nový outlet zhustí dopravu mezi Ostravou a Hlučínskem, řešení potrvá roky
Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/outlet-arena-m ... zpravy_jog
Dle tohoto článku by se rádi napojili do MÚK Místecká, doufám, že se tak nestane.
Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/outlet-arena-m ... zpravy_jog
Dle tohoto článku by se rádi napojili do MÚK Místecká, doufám, že se tak nestane.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Takže zase aktualizované letáky-pouze přepsáno datum. Katastrofa. Provoz na I/56 je opravdu už neúnosný, ale neděje se vůbec nic.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Tak mně napadá, po zprovoznění nové I/56 mezi Ostravou a Hlučínem, by bylo možné obnovit železnici (tramvaj) do Přívozu a nějak vhodně ji propojit do Ostravy. 

Re: I/56 Opava - Ostrava
někdo nějaké info, jestli se něco děje? jel jsem teď po delší době zase přes Hlučín a je to katastrofa. Tento stav je neúnosný.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Ne nic se neděje, a ještě řadu let budeš dál jezdit přes Hlučín.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/56 Opava - Ostrava
Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
....ukazuje se, že I/56 je zatížena především místní dopravou. Vhodné řešení k dalšímu prověření tak může být nové napojení I/56 do rondelu nad D1, které zároveň vyřeší napojení ul.Hlučínská (příp. i Petřkovická), případně samostatné prověření dvoupruhového obchvatu Hlučína – primárně je nutné řešit místa zatížená denní dojížďkou do Ostravy.
....ukazuje se, že I/56 je zatížena především místní dopravou. Vhodné řešení k dalšímu prověření tak může být nové napojení I/56 do rondelu nad D1, které zároveň vyřeší napojení ul.Hlučínská (příp. i Petřkovická), případně samostatné prověření dvoupruhového obchvatu Hlučína – primárně je nutné řešit místa zatížená denní dojížďkou do Ostravy.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Vůbec není špatný nápad- https://mapy.cz/s/forazeludutheodor less píše:Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
Vhodné řešení k dalšímu prověření tak může být nové napojení I/56 do rondelu nad D1.
Když se tak dívám do mapy, tak by tam místo být mohlo ne? https://mapy.cz/s/lufofucamutheodor less píše:Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
případně samostatné prověření dvoupruhového obchvatu Hlučína
-
- Příspěvky: 180
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: I/56 Opava - Ostrava
Ten petřkovický návrh je nesmysl:
1) přes Odru stavět dočasný most?
2) na šesti stech metrech byste měl 4 křižovatky.
čili:
a) povede to zhruba ve stopě mostu z tohoto letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... strava.pdf
b) Vzhledem k tomu, jak je leták nastíněn i po letech bezútěšné situace (a ještě navíc připlácnutého OC) jen v hrubých rysech odhaduji, že dřív, než se něco postaví, tak se Prajzáci na...rou, odtrhnou a připojí k Polsku (popřípadě k Německu, ke kterému mají bližší vztah)
1) přes Odru stavět dočasný most?
2) na šesti stech metrech byste měl 4 křižovatky.
čili:
a) povede to zhruba ve stopě mostu z tohoto letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... strava.pdf
b) Vzhledem k tomu, jak je leták nastíněn i po letech bezútěšné situace (a ještě navíc připlácnutého OC) jen v hrubých rysech odhaduji, že dřív, než se něco postaví, tak se Prajzáci na...rou, odtrhnou a připojí k Polsku (popřípadě k Německu, ke kterému mají bližší vztah)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Trasa není nastíněna jen v hrubých rysech. Větší problém je pokud bude potřeba velká EIA, která není. Jinak by ty Ludgeřovice respektive Petřkovice vypadaly asi takto:
- Přílohy
-
- I_56 ludgeřovice opava m.jpg (378.04 KiB) Zobrazeno 11856 x
Re: I/56 Opava - Ostrava
Myslel jsem to, že most by byl ten z I/56, jen se pak silnice stočí na stávající 56. Klidně do prostoru stávající křižovatky.Tomas Eybl píše:Ten petřkovický návrh je nesmysl:
1) přes Odru stavět dočasný most?
2) na šesti stech metrech byste měl 4 křižovatky.
čili:
a) povede to zhruba ve stopě mostu z tohoto letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... strava.pdf
b) Vzhledem k tomu, jak je leták nastíněn i po letech bezútěšné situace (a ještě navíc připlácnutého OC) jen v hrubých rysech odhaduji, že dřív, než se něco postaví, tak se Prajzáci na...rou, odtrhnou a připojí k Polsku (popřípadě k Německu, ke kterému mají bližší vztah)
Re: I/56 Opava - Ostrava
To by šlo napojit i na III/01137.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Opava - Ostrava
V této zemi dnes něco postavit je skoro nemožné. Jsme ostudou pro celou evropou. Je jasné,že min. 30 let nebude nic. Na druhou stranu to můžou rovnou celé zrušit,protože díky ekoteroristum si za ty roky auto skoro nikdo nedovolí,takže silnice nebudou potřeba.
-
- Autor
- Příspěvky: 6716
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
Jo a místo I/56 bych tam vrátil tramvaj. 
V podstatě stávající stopa I/56 je opět provizorium a odsunutí problému v čase. Nebyla vůle investovat do obnovy tratě, ani řešit kapacitní komunikaci v nové trase mimo obec, tak se to sfouklo najednou.
Výsledek vidíme.

V podstatě stávající stopa I/56 je opět provizorium a odsunutí problému v čase. Nebyla vůle investovat do obnovy tratě, ani řešit kapacitní komunikaci v nové trase mimo obec, tak se to sfouklo najednou.
Výsledek vidíme.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Opava - Ostrava
hlavně mi přijde velká škoda jestli se to má postavit jako půlprofil v celé trase přeložky I/56 - po hlučín by to měl být čtyřpruh - jedna věc je počet vozidel za 24 hod, druhá špičková intenzita dopravy. I/56 slouží z velké části pro dojíždění za prací do Ostravy a tak špička je výraznější.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/56 Opava - Ostrava
„V současné době má investor (OAM, pozn. red.) prostor ke zpracování projektové dokumentace, jejímž výstupem bude návrh dopravního napojení pouze sjezdem a prostřednictvím vybudování pátého ramene okružní křižovatky,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
„Usilujeme o výstavbu dálničního sjezdu a do budoucna s ním určitě počítáme, ale jedná se o náročný projekt s velmi složitým povolovacím procesem,“ podotkl Petr Leder, ředitel ostravské OAM.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ost ... zpravy_jog
Takovéto aktivity nepatří napojovat do dálniční křižovatky.
„Usilujeme o výstavbu dálničního sjezdu a do budoucna s ním určitě počítáme, ale jedná se o náročný projekt s velmi složitým povolovacím procesem,“ podotkl Petr Leder, ředitel ostravské OAM.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ost ... zpravy_jog
Takovéto aktivity nepatří napojovat do dálniční křižovatky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Řekl bych, že pokud je nad D1 velký kruháč, kde se připojuje více silnic než jen čisté křížení dvou 4-pruhových komunikací, tak jsou obchodní centra přesně objekty, které se hodí mít napojené na dálnici, doprava pak nemusí blokovat ostatní silnice a generuje jí hodně...