I/56 Opava - Ostrava
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
To je jedno, problém je tam do budoucna založený taky. Předělat to na plnohodnotnou dálnici už bude problém. Už jen to že tam vznikla ta OK, jen si někdo ulehčil práci.
Jde o princip, že by se tato připojení jednoduše neměla dělat. Do budoucna jsou z toho vždy jen problémy a další náklady, vydělá na tom jen majitel připojené nemovitosti.
Jde o princip, že by se tato připojení jednoduše neměla dělat. Do budoucna jsou z toho vždy jen problémy a další náklady, vydělá na tom jen majitel připojené nemovitosti.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Opava - Ostrava
Tak to je trochu rozdíl, ne? Outlet 300x150m vs jeden obchod. Ani si nejsem vědom toho že bych odtud v Těšíně někdy viděl vyjíždět auto. Tenhle stav tam není ideal, ale vydrží určitě ještě daších 10 let. A připojit půjde stejně, jen odjinud.
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
Principiálně je to stejné, je to připojení soukromého businessu na silnici, kdy toto připojení tam systémově nepatří a vyvolá další náklady v budoucnu. Jestli to je 5x10m nebo 300x150m je naprosto irelevantní.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Opava - Ostrava
Krupp: Připojit to nepůjde, když napojení je v místě (zrušené, plánované) MÚK.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Opava - Ostrava
Obecně.. jaký je rozdíl, jestli je nějaké centrum připojené sjezdem na dálnici nebo je sjezd na silnici 2.třídy pomocí OK a do toho kruháče je připojeno i centrum ?Martin z Ostravy píše:Principiálně je to stejné, je to připojení soukromého businessu na silnici, kdy toto připojení tam systémově nepatří a vyvolá další náklady v budoucnu. Jestli to je 5x10m nebo 300x150m je naprosto irelevantní.
Souhlasím, že připojovat to zde přímo do křižovatky, která propojuje D1 a budoucí I/56 je nesmysl, ale nevidím nic špatného na MÚK, která prostě připojují nákupní centra, v čem je problém ? Pokud za to majitel zaplatí/připlatí .. často to totiž vede k přesunu dopravy z vedlejších na dálnici ..
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
V tom, že si nevybavuji případ, kdy by to soukromník zaplatil.
Nehledě na to, že dálnice je primárně určena pro dálkové dopravní vazby, každé připojení a odpojení snižuje kapacitu a přidává kolizní bod. Proto z dálnice nevede sjezd ke každému domu a na každou ulici. A prodej v outletu skutečně není něco, za čím cílí výrazný podíl tranzitu jezdíci po dálnici.
Nehledě na to, že dálnice je primárně určena pro dálkové dopravní vazby, každé připojení a odpojení snižuje kapacitu a přidává kolizní bod. Proto z dálnice nevede sjezd ke každému domu a na každou ulici. A prodej v outletu skutečně není něco, za čím cílí výrazný podíl tranzitu jezdíci po dálnici.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/56 Opava - Ostrava
Naprostý souhlas s Martinem.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/56 Opava - Ostrava
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá opravu mostu přes Odru v Ostravě na důležité silnici I/56 do Hlučína. Historický most u Outlet Areny Moravia se bude opravovat od května do konce roku, práce si přitom vyžádají úplnou uzavírku pro individuální dopravu. Na most budou smět během oprav pouze vozidla MHD a záchranářů.
https://zdopravy.cz/silnicari-v-kvetnu- ... /#comments
https://zdopravy.cz/silnicari-v-kvetnu- ... /#comments
Re: I/56 Opava - Ostrava
... z dnešního tisku
- Přílohy
-
- 20210426_201255.jpg (345.49 KiB) Zobrazeno 10122 x
Re: I/56 Opava - Ostrava
problém Ludgeřovice, resp. starosta
líbí se mi, že obec, která má již pár desetiletí klid s obchvatem (teda až na těch pár stovek metrů za křižovatkou u kostela směrem na Hlučín), tak dělá problémy ostatním lidem ... hodně mi to připomíná problém s Pr. Rudnou
no, v článku říká starosta, že je v plánu 4pruh, přitom v plánu je v tomhle úseku střídavý 3 pruh a pak od Hlučína jen 2 pruh, což je podle mě dostatečné
na závěr - pro neznalé - pokud nemáte účet na Deníku, tak použijte - zobrazit zdrojový kód ...
líbí se mi, že obec, která má již pár desetiletí klid s obchvatem (teda až na těch pár stovek metrů za křižovatkou u kostela směrem na Hlučín), tak dělá problémy ostatním lidem ... hodně mi to připomíná problém s Pr. Rudnou
no, v článku říká starosta, že je v plánu 4pruh, přitom v plánu je v tomhle úseku střídavý 3 pruh a pak od Hlučína jen 2 pruh, což je podle mě dostatečné
na závěr - pro neznalé - pokud nemáte účet na Deníku, tak použijte - zobrazit zdrojový kód ...
Re: I/56 Opava - Ostrava
Osobně pana Havlíka považuji za žábu na prameni. Za ty desítky let, co starostuje Ludgeřovicím, nepřišel s žádným konstruktivním návrhem, kudy přeložku I/56 vést, když tedy ne nad rybníky. Jako kolovrátek jen opakuje ne, ne a ne. V letech 2012 - 2016 byl náměstkem hejtmana pro dopravu. Mohl určitě mluvit ke koncepci řešení dopravy v ostravské aglomeraci. Ale nic pozitivního pro dopravní spojení Hlučínska s Ostravou neudělal. Dodnes neexistuje ani primitivní most z Hošťálkovic přes řeku Opavu, takže tamější lidé musí najíždět zbytečné kilometry při cestě do centra Ostravy a ucpávat už tak přeplněnou trasu přes Petřkovice. Nechápu, kde pan Havlík bere odvahu cokoliv ještě kritizovat.
Re: I/56 Opava - Ostrava
stavba bude ve veřejném zájmu a to pokud furt bude Havlík dělat problém, tak může ŘSD klidně na pár týdnů převést dopravu z obchvatu na starou cestu přes Ludgeřovice ... a myslím, že rychle bude souhlas
slušně řečeno - je to v.l
slušně řečeno - je to v.l
Re: I/56 Opava - Ostrava
Přesně tak, uzavřel bych obchvat Ludgeřovic vedoucí po bývalé trati, nechal jezdit vešerou dopravu po staré centrem obce a místí už by si to s Havlíkem rychle vyřešili.paja píše:stavba bude ve veřejném zájmu a to pokud furt bude Havlík dělat problém, tak může ŘSD klidně na pár týdnů převést dopravu z obchvatu na starou cestu přes Ludgeřovice ... a myslím, že rychle bude souhlas
slušně řečeno - je to v.l
Spíš vidím problém v Unckovi, který 1/56 Opava - Ostrava nevnímá jako liniovou stavbu s intenzitami pro čyřpruh, ale jako obchvaty jednotlivých obcí.
Re: I/56 Opava - Ostrava
pokud bude I/56 vedená jako 2 pruh či ideálně střídavý 3 pruh, tak si myslím, že ta či ta varianta je dobrá ... vlastně ideální, protože cokoliv bude ideální oproti současnému stavu
Re: I/56 Opava - Ostrava
Unucka po podzimních krajských volbách už není náměstkem pro dopravu (tím se stal Podstawka), ale všichni tušíme, že za nitky v dopravě tahá dál.
Re: I/56 Opava - Ostrava
nový leták dnes:
"TES je odevzdaná (stav k 09/2021), je zhotoven i oponentní posudek SFDI a také bezpečnostní audit. Předpoklad schválení TES v CK MD je v 11/2021. Zadání dokumentace EIA proběhne nejpozději v 1Q/2022.
Stavba přeložky silnice I/56 bude rozdělena do několika etap (zřejmě 4), které budou přesně definovány v následné podrobné technicko-ekonomické studii."
Kolik ještě musí být ještě podrobnějších studií, než se v letáku budou moci objevit nějaká data, alespoň orientační?
"TES je odevzdaná (stav k 09/2021), je zhotoven i oponentní posudek SFDI a také bezpečnostní audit. Předpoklad schválení TES v CK MD je v 11/2021. Zadání dokumentace EIA proběhne nejpozději v 1Q/2022.
Stavba přeložky silnice I/56 bude rozdělena do několika etap (zřejmě 4), které budou přesně definovány v následné podrobné technicko-ekonomické studii."
Kolik ještě musí být ještě podrobnějších studií, než se v letáku budou moci objevit nějaká data, alespoň orientační?
Re: I/56 Opava - Ostrava
Z letáku (https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... :50:45.751) tedy plyne, že mezi Opavou a Hlučínem bude nedělený 3pruh, návrhová rychlost 110 km/h je tím pádem jen teoretická. Viz např. str. 21 v http://fast10.vsb.cz/rezac/download/ds/ ... ani_PK.pdf. Alespoň tedy je naděje, že na silnici nebudou průsečné křižovatky, na rozdíl od I/57 mezi Opavou a Krnovem.ppepe píše:nový leták dnes
Re: I/56 Opava - Ostrava
Pokud tam budou jen MÚK, je to samo o sobě výhra. Většina trasy má být v 2-pruhu, část v 3-pruhu až před Ostravou. V tomto to nechápu právě. Ze zkušeností víme, že před velkými městy jsou intenzity více "špičkové" a z leckterých přetížených úseků známe, co způsobuje 3-pruh ve špičkách.
Stačí si jít počíst do I/3. Je však pravdou, že tady snad tak vysoké intenzity nebudou, to by bylo velmi hloupé stavět zde vůbec 2-pruh, jenže .. :
I jako velký zastánce a bojovník obecně za 3-pruhy si dovolím říct, že tady to nedává vůbec smysl. Na tak krátkém úseku, kde je už úplně jedno, jestli ten jeden kamion předjedete nebo ne.
Na této přeložce měl být buď 3-pruh a před Ostravou 4-pruh, nebo 2-pruh+4-pruh nebo 2-pruh v celé délce. Ten 3.pruh bude u Ostravy možná působit víc škody než užitku ..
Výhodou toho směrově děleného 3-pruhu je to, že tam bude moci být MPR 110, jinak jeho volbu taktéž nechápu. Bohužel my ani na nových S 11,5, kde jsou rozhledy lepší než na polovině D46, nemůžeme skrz legislativu povolit MPR 100, natož 110.
Co ale ještě nechápu, proč se na začátku stavby nepostaví ty větve a celá MÚK, zaústěná do té OK, když to tak bylo naplánováno a OK na to připravena. Vím, že to bude vyloženě potřeba až při případné dostavbě na 4-pruh, ale i tak to mohlo vzniknout.
Jinak ale chválím to, že se takhle naplánuje a rozhodne o kategorii v rámci 30km přeložky a pak teprve vzniknout dílčí úseky. A ne jako obvykle salámovat po kouskách .. ono to zde naštěstí ani defakto nejde.

I jako velký zastánce a bojovník obecně za 3-pruhy si dovolím říct, že tady to nedává vůbec smysl. Na tak krátkém úseku, kde je už úplně jedno, jestli ten jeden kamion předjedete nebo ne.

Na této přeložce měl být buď 3-pruh a před Ostravou 4-pruh, nebo 2-pruh+4-pruh nebo 2-pruh v celé délce. Ten 3.pruh bude u Ostravy možná působit víc škody než užitku ..
Výhodou toho směrově děleného 3-pruhu je to, že tam bude moci být MPR 110, jinak jeho volbu taktéž nechápu. Bohužel my ani na nových S 11,5, kde jsou rozhledy lepší než na polovině D46, nemůžeme skrz legislativu povolit MPR 100, natož 110.

Co ale ještě nechápu, proč se na začátku stavby nepostaví ty větve a celá MÚK, zaústěná do té OK, když to tak bylo naplánováno a OK na to připravena. Vím, že to bude vyloženě potřeba až při případné dostavbě na 4-pruh, ale i tak to mohlo vzniknout.

Jinak ale chválím to, že se takhle naplánuje a rozhodne o kategorii v rámci 30km přeložky a pak teprve vzniknout dílčí úseky. A ne jako obvykle salámovat po kouskách .. ono to zde naštěstí ani defakto nejde.

Re: I/56 Opava - Ostrava
Arame, nesouhlasím (teda jako laik), protože pokud je možnost předjíždět a jsou k tomu dobré rozhledové podmínky (či to není zakázané značkou či plnou čárou) či v protisměru nejede auto za autem, tak se dá v klidu předjíždět. Svým způsobem se dá i na silnici, kde je 2 pruh v klidu předjíždět, pokud auta udržují jízdu u krajnice, tzn. styl VPRAVO. Bohužel v našich končinách je jízda vpravo málem sprosté slovo a zásadně většina řidičů je levobočků, tzn. čím více ke středu (nejlépe i přes čáru), tím lépe.
Takže, pokud pojedou 2 auta (v mém směru i v protisměru) VPRAVO u krajnice, tak osobák umí za normálních situací předjet druhé auto středem a přitom nikoho neohrozí. Ale toto se dá aplikovat pouze u silnic, která mají na to šířku, tzn. žádné staré silnice I. či II. třídy, u III. třídy je to o hubu i normální předjíždění či objíždění náklaďáků.
Takže, pokud pojedou 2 auta (v mém směru i v protisměru) VPRAVO u krajnice, tak osobák umí za normálních situací předjet druhé auto středem a přitom nikoho neohrozí. Ale toto se dá aplikovat pouze u silnic, která mají na to šířku, tzn. žádné staré silnice I. či II. třídy, u III. třídy je to o hubu i normální předjíždění či objíždění náklaďáků.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Pajo, ale v s touto logikou bychom mohli stavět 3-pruh opravdu všude. A pak by nastal bod, že v jednu chvíli může předjíždět jen jeden směr, tak bychom vlastně měli stavět všude 4-pruhy.
Aspoň takhle to vidím já. Nějak nevidím úplně smysl v tom mít 9 km před D1 předjížděcí pruh. Ty předjížděcí pruhy dávají smysl na komunikacích, kde jedete 20,40 a víc km po jedné silnici a tudíž časová úspora předjetí nějakého brzdiče je mnohem vyšší než tady na pár km.
Argument 2: 3-pruh obecně nedává nějak extra smysl tam, kde je vysoký podíl špičkové (příměstské) dopravy, protože ve špičce je takový provoz, že to předjíždění opět nedává smysl. Tím spíš nechápu volbu směrově děleného 3-pruhu. Když už tak zde stačil 3-pruh klasický.
Jediné plus je opravdu ta vyšší povolitelná MPR.
Samozřejmě nebudu nikdy bojovat za to, ať se tohle nerealizuje, jinak je to záměr povedený (ono dneska už je prakticky na místě slavit to, že v plánech není ani jeden kruháč
), ale ten 3-pruh na krátké části nějak nechápu. Smysl by naopak dávalo mít 3-pruh na většině trasy (ano, 30 km přeložka už je na 3-pruh opravdu slušný kus) a pokud se předpokládá silnější provoz od MÚK Hlučín k D1, tak tam měl být 4-pruh pro vyšší kapacitu. 3-pruh oproti 2-pruhu kapacitu navýší naprosto minimálně.
Zajímalo by mě, jaké jsou zde předpokládané intenzity .. Vzhledem k tomu, že jsme uvnitř velmi velké aglomerace (a navíc to bude druhá spojka dvou velkých měst), lze dost předpokládat, že výstavba takhle komfortní přeložky vygeneruje opravdu dost dopravy nové proti současným intenzitám na I/56 ..
A k tvému druhému odstavci: myslím, že tohle vůbec nemá být zvykem, tohle mám rád a využívám jedině tehdy, kdy ta "brzda" přede mnou uhne až do odstavného (většinou traktor nebo pomalý NA, zcela výjimečně nějaký hodně pomalý a hodně uvědomělý řidič OA). Naopak když potkám, že někdo proti předjíždí klasicky a nutí mě tím uhnout ke kraji, to považuji za naprostou prasárnu. Když vidím traktor v protisměru, tak mu uhnu, ale do té doby ho nemá ani napadnout začít předjíždět. S 9,5, která je zde v plánu, se na tohle ale už velmi nehodí.

Argument 2: 3-pruh obecně nedává nějak extra smysl tam, kde je vysoký podíl špičkové (příměstské) dopravy, protože ve špičce je takový provoz, že to předjíždění opět nedává smysl. Tím spíš nechápu volbu směrově děleného 3-pruhu. Když už tak zde stačil 3-pruh klasický.

Samozřejmě nebudu nikdy bojovat za to, ať se tohle nerealizuje, jinak je to záměr povedený (ono dneska už je prakticky na místě slavit to, že v plánech není ani jeden kruháč


A k tvému druhému odstavci: myslím, že tohle vůbec nemá být zvykem, tohle mám rád a využívám jedině tehdy, kdy ta "brzda" přede mnou uhne až do odstavného (většinou traktor nebo pomalý NA, zcela výjimečně nějaký hodně pomalý a hodně uvědomělý řidič OA). Naopak když potkám, že někdo proti předjíždí klasicky a nutí mě tím uhnout ke kraji, to považuji za naprostou prasárnu. Když vidím traktor v protisměru, tak mu uhnu, ale do té doby ho nemá ani napadnout začít předjíždět. S 9,5, která je zde v plánu, se na tohle ale už velmi nehodí.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Toto jsem zažil při cestě do Tallinu a zpět.paja píše:Arame, nesouhlasím (teda jako laik), protože pokud je možnost předjíždět a jsou k tomu dobré rozhledové podmínky (či to není zakázané značkou či plnou čárou) či v protisměru nejede auto za autem, tak se dá v klidu předjíždět. Svým způsobem se dá i na silnici, kde je 2 pruh v klidu předjíždět, pokud auta udržují jízdu u krajnice, tzn. styl VPRAVO. Bohužel v našich končinách je jízda vpravo málem sprosté slovo a zásadně většina řidičů je levobočků, tzn. čím více ke středu (nejlépe i přes čáru), tím lépe.
Takže, pokud pojedou 2 auta (v mém směru i v protisměru) VPRAVO u krajnice, tak osobák umí za normálních situací předjet druhé auto středem a přitom nikoho neohrozí. Ale toto se dá aplikovat pouze u silnic, která mají na to šířku, tzn. žádné staré silnice I. či II. třídy, u III. třídy je to o hubu i normální předjíždění či objíždění náklaďáků.
Skoro všude nad Polskem jsou dvouproudovky. Kamiony celou dobu jedou po krajnici - ty jsem předjížděl. A já s dodávkou uhýbal osobákům.
Re: I/56 Opava - Ostrava
V novém letáku věta o další TES zmizela.
Děkuji tvůrcům za rychlou reakci. A všem, koho se plánovaná stavba týká, aby pokračovala rychleji než R-D-S-X/43, tedy I/73 tady u nás.
Děkuji tvůrcům za rychlou reakci. A všem, koho se plánovaná stavba týká, aby pokračovala rychleji než R-D-S-X/43, tedy I/73 tady u nás.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Takže sjezd z kruháče do Outletu bude, viz "Věříme, že do budoucna usnadní cestu autem k nám nově chystaný sjezd z přilehlého kruhového objezdu. Jeho výstavba bude zahájena v prvním kvartálu roku 2022 a potrvá zhruba do třetího kvartálu roku 2022."
zdroj: https://www.patriotmagazin.cz/chceme-se ... -jsme-doma
zdroj: https://www.patriotmagazin.cz/chceme-se ... -jsme-doma
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant