I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ano, to jsem měl na mysli. Betonová svodidla jsou bezpečnější, rychleji se demontují (přesouvají např při potřebě přejezdu do protisměru) a nejsou po nich žádné stopy. Když započtu i montáž/údržbu, tak možná i levnější.
Pokud by někdo chtěl zprovoznit letiště, bylo by to v případě demontáže lanových svodidel dost náročné. A jak jsem psal, místa je tam dost. Fakt by mě zajímalo, proč tam jsou.
Omlouvám se za OT....
Pokud by někdo chtěl zprovoznit letiště, bylo by to v případě demontáže lanových svodidel dost náročné. A jak jsem psal, místa je tam dost. Fakt by mě zajímalo, proč tam jsou.
Omlouvám se za OT....
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Jsou užší. Ono se to nezdá, ale u těchto silnic se hraje o "centimetry."
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Opatření obecné povahy - Stanovení místní úpravy provozu - Silnice I/56, úsek Baška - Frýdlant nad Ostravicí
Jedná se o umístění lanových svodidel na silnici I/56 (v úseku začínajícím za městem Frýdek-Místek a končícím mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí II/483) a zejména úprava organizace dopravy v místech dvou stávajících úrovňových křižovatek na území obce Baška.
Jedná se o umístění lanových svodidel na silnici I/56 (v úseku začínajícím za městem Frýdek-Místek a končícím mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí II/483) a zejména úprava organizace dopravy v místech dvou stávajících úrovňových křižovatek na území obce Baška.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Lenny píše:A co tam chcete dát? Betonová ani ocelová svodidla se tam nevejdou, přestavba není v plánu. Zbávají pouze lanová svodidla. Osobně je mám rád.
Dva příspěvky; jeden o lanových svodidlech, druhý o tunelech. Za sebe musím říct, že s tunely problém nemám, ale lanové svodidla mě fakt děsí. Vejít se mezi lano a kamion...Lynx píše:V čem podle vás spočívá to "neumění" jezdit tunelem ? To nemyslím niják ironicky, ale opravdu nevím co se na tom dá neumět ? Podle mě to tedy žádné zvláštní umění nevyžaduje.Honey72 píše:80 je sice opruz, ale my prostě tunely jezdit neumíme, protože na ně nejsme zvyklí.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Zajímavé řešení těch 2 úrovňových křižovatek.Klingon píše:Opatření obecné povahy - Stanovení místní úpravy provozu - Silnice I/56, úsek Baška - Frýdlant nad Ostravicí
Jedná se o umístění lanových svodidel na silnici I/56 (v úseku začínajícím za městem Frýdek-Místek a končícím mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí II/483) a zejména úprava organizace dopravy v místech dvou stávajících úrovňových křižovatek na území obce Baška.
Stáhnutí dvouprodu do jednoho a odbočovák doleva.
Beru to jako bezpečnostní řešení a taky by to mělo lehce zpomalit některé střelce, kteří nerespektovali snížení rychlosti.
Jen mě pořád mrzí naprosto nulové připojováky z MÚK Baška.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Příjezd do/z FnO stále nebude jednoduchý viz:
starostka FnO Helena Pešatová:
Na základě dnešního jednání se zástupci Správy silnic Moravskoslezského kraje, bych chtěla objasnit spekulace ohledně realizace opravy mostů ve Frýdlantě nad Ostravicí. Rekonstrukce mostu nad železniční trati má avizované problémy, které se řeší se zhotovitelem stavby a jednání doposud nebyla ukončena. Rekonstrukce mostu nad silnici I/56 probíhá dle harmonogramu a bez problémů. Předpokládaný termín otevření by měl být dodržen. Obyvatelé a návštěvníci Frýdlantu nad Ostravicí by jej mohli začít využívat od prosince 2020. Helena Pešatová
infografika: https://imgur.com/a/Tyl0rFj
starostka FnO Helena Pešatová:
Na základě dnešního jednání se zástupci Správy silnic Moravskoslezského kraje, bych chtěla objasnit spekulace ohledně realizace opravy mostů ve Frýdlantě nad Ostravicí. Rekonstrukce mostu nad železniční trati má avizované problémy, které se řeší se zhotovitelem stavby a jednání doposud nebyla ukončena. Rekonstrukce mostu nad silnici I/56 probíhá dle harmonogramu a bez problémů. Předpokládaný termín otevření by měl být dodržen. Obyvatelé a návštěvníci Frýdlantu nad Ostravicí by jej mohli začít využívat od prosince 2020. Helena Pešatová
infografika: https://imgur.com/a/Tyl0rFj
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
(bohužel premium článek, které nemám - ale alespoň kousek)
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/mor ... ?zdroj=top
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/mor ... ?zdroj=top
"„Železniční most za 32,4 milionu korun je zhruba o devět centimetrů nižší, než by měl být podle projektu. Poklesl po silné průtrži mračen, kdy firma betonovala. Konstrukce se tak nepotkává se silničním mostem, na který navazuje,“ popsal mimořádnou situaci náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka."
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Jen nechápu, jak tohle prostě může firma "odmítat" .. prostě to není podle projektu .. tak nazdar, ne ? Jsem zvědav, jestli se podaří vymoci reklamace nebo to bude "jako obvykle".
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Vypsána veřejná zakázka na dodávku lanových svodidel ...Klingon píše:Opatření obecné povahy - Stanovení místní úpravy provozu - Silnice I/56, úsek Baška - Frýdlant nad Ostravicí
Jedná se o umístění lanových svodidel na silnici I/56 (v úseku začínajícím za městem Frýdek-Místek a končícím mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí II/483) a zejména úprava organizace dopravy v místech dvou stávajících úrovňových křižovatek na území obce Baška.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/372152
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Nechápu, proč se místo lanových svodidel nepoužívají svodidla podobného typu jako při rekonstrukci D1 či jiné na místo nenáročné řešení, které by ovšem bylo bezpečnější než tato zhovadilost. Jsem zvědav, kolik motorkářů to tam odnese.....
-
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
věčná škoda, že se tam nepoužije nejnižší 0,8 m vysoký typ betonového svodidla NJ, v patě má šířku 0,64 m a ta by se na osu komunikace, tak jak je nakresleno VDZ na nedávno rekonstruované částu u F.n.O. bez problémů vlezla, navíc při této výšce by nebyl problém ani s rozhledem pro zastavení ve směrových obloucích a na rozdíl od lanových svodidel mají i dobrou zádržnost. lanové svodidla dělají provoz bezpečnější jenom v tom, že se jich řidiči bojí... a jsou levné.
způsob jakým se rozhodli na řsd vyřešit problematiku úrovňových křížení je taky na facku, tam mají být múk - v hodoňovicích určitě, bašku přestavět a kunčičky u bašky bez milosti zrušit, ze čtyřpruhu nemá být sjezd ke každému baráku.
pak by zasloužila pozornost ještě "odpočívka" pod malenovickou hůrkou alias kopcem čupel a zrušení sjezdů ve stejné lokalitě. mohla by z toho být ukázková SMV, protože to co se jako SMV dnes označuje jsou de facto dálnice.
edit: jenom abych doložil své tvrzení - silnice je postavena v kategorii S16,5 s volnou šířkou 16,5 m, šířka zpevnění činí 15,5 m - uspořádání by mohlo být následující - 2x vodící proužek vnejší 0,25, 2x jízní pruh pravý základní šířky 3,5 m, 2x jízdní pruh levý 3,25 m, 2x vodící proužek vnitřní 0,25, SDP 1,0m - dohromady 15,5 m
způsob jakým se rozhodli na řsd vyřešit problematiku úrovňových křížení je taky na facku, tam mají být múk - v hodoňovicích určitě, bašku přestavět a kunčičky u bašky bez milosti zrušit, ze čtyřpruhu nemá být sjezd ke každému baráku.

pak by zasloužila pozornost ještě "odpočívka" pod malenovickou hůrkou alias kopcem čupel a zrušení sjezdů ve stejné lokalitě. mohla by z toho být ukázková SMV, protože to co se jako SMV dnes označuje jsou de facto dálnice.
edit: jenom abych doložil své tvrzení - silnice je postavena v kategorii S16,5 s volnou šířkou 16,5 m, šířka zpevnění činí 15,5 m - uspořádání by mohlo být následující - 2x vodící proužek vnejší 0,25, 2x jízní pruh pravý základní šířky 3,5 m, 2x jízdní pruh levý 3,25 m, 2x vodící proužek vnitřní 0,25, SDP 1,0m - dohromady 15,5 m
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Inu dobrá, budoucí úprava ÚK na jednopruhový zprasek do doby přebudování na MÚK je dle všeho nevyhnutelná, ale může mi někdo vysvětlit, proč tam alespoň nevyznačí novým VDZ alespoň jakés takés pravé odbočovací a připojovací pruhy? O levém připojováku styl Lipůvka ani nemluvě.
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Je to smutná podívaná, navržené řešení vůbec neodpovídá aktuálnímu významu a zatížení komunikace.
Ona se chystá nějaká stavba MÚK? Dost bych se divil, kdyby ano, spíš se díváme na definitivní stav.
Pro ty, kterým se to nechce stahovat dávám jako "ochutnávku" řešení ÚK v Hodoňovicích.
Ona se chystá nějaká stavba MÚK? Dost bych se divil, kdyby ano, spíš se díváme na definitivní stav.
Pro ty, kterým se to nechce stahovat dávám jako "ochutnávku" řešení ÚK v Hodoňovicích.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Napomůže to možná tomu, že kdo odbočuje, tak mu nebourají zadek.
Prakticky se tam nedá odbočit doleva a hlavně najet na 56 z boční.
Prakticky se tam nedá odbočit doleva a hlavně najet na 56 z boční.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Napojení bude horší, bude souvislá kolona a málokdo si troufne píchnout auto doprostřed křižovatky.
Jelikož nevidím větší výkres, mohu se jen domnívat, že před křižovatkou jsou stále vedeny dva jízdní pruhy a není zde optické zúžení do jednoho pruhu s přidáním o odbočující. Např. takto: https://mapy.cz/letecka?x=14.4415224&y=50.0161906&z=19
Jelikož nevidím větší výkres, mohu se jen domnívat, že před křižovatkou jsou stále vedeny dva jízdní pruhy a není zde optické zúžení do jednoho pruhu s přidáním o odbočující. Např. takto: https://mapy.cz/letecka?x=14.4415224&y=50.0161906&z=19
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ne, je tam zúžení do jednoho.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Nevíte jak vyřesili ten most u FnO? Teď jsem tam jel- lešení kolem pilířů a na mostovce něco plošného růžovofialového. Víc jsem nerozeznal, nejezdím tam tak často tak jsem spíš sledoval značky.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Moravskoslezský kraj požadoval po zhotoviteli úplné zbourání a novou stavbu, společnost ale chtěla mosty opravovat. Po velice intenzivním jednání se nakonec obě strany dohodli na kompromisu.
JAKUB UNUCKA, Náměstek hejtmana MS kraje: "A to je, že by ta firma zbourala pouze ty krajní části a nechala by stát tu prostřední část, která je v podstatě v pohodě. My jsme se dohodli, že statici, technici, projektanti, se na takovou variantu podívají a řeknou, zda je řešení schůdné. Každopádně už teď je jasné, že most se letos neotevře."
Výsledný verdikt, jestli se most zbourá a postaví nový, nebo se opraví jen jeho krajní části by měl zaznít do konce tohoto týdne.
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... -ostravici
JAKUB UNUCKA, Náměstek hejtmana MS kraje: "A to je, že by ta firma zbourala pouze ty krajní části a nechala by stát tu prostřední část, která je v podstatě v pohodě. My jsme se dohodli, že statici, technici, projektanti, se na takovou variantu podívají a řeknou, zda je řešení schůdné. Každopádně už teď je jasné, že most se letos neotevře."
Výsledný verdikt, jestli se most zbourá a postaví nový, nebo se opraví jen jeho krajní části by měl zaznít do konce tohoto týdne.
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... -ostravici
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Tak to vypadá, že se bude měnit řazení pruhů v úseku křižovatky Hodoňovice/Baška nedaleko nově budouvaného obchvatu FM. Podle všeho jak nám s velkou famfárou opět rozkopali úsek FM-FnO, tak na dané křižovatce na nově vybudované půlce už jsou nějaké pruhy a je to dost prapodivné. Podle všeho to na mě působí jak by tam dělali odbočovací zálivy, ale přitom tam v daných místech není ani přerušovaná čára pro odbočení.
Ale podle všeho ať to bude jakkoliv to vypadá, že silnice bude v daném úseku v přímém směru pouze jednoproudá.
Mapa: https://imgur.com/a/KbOp2zR
Neví někdo o tom něco a jak případně bude finální křižovatka vypadat?
Ale podle všeho ať to bude jakkoliv to vypadá, že silnice bude v daném úseku v přímém směru pouze jednoproudá.

Mapa: https://imgur.com/a/KbOp2zR
Neví někdo o tom něco a jak případně bude finální křižovatka vypadat?
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Ano, úprava obou průsečných křižovatek je schována v zakázce spolu s lanovými svodidly: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/372152
Levý pruh se stáhne do pravého a pak vznikne samostatný levý odbočovací. Mě na tom nejvíc asi zaujalo to, že zmizí pravé odbočováky, i když tam na ně prostor je (i když ne pro plnohodnotné).
Levý pruh se stáhne do pravého a pak vznikne samostatný levý odbočovací. Mě na tom nejvíc asi zaujalo to, že zmizí pravé odbočováky, i když tam na ně prostor je (i když ne pro plnohodnotné).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Mno pěkné. Efektivita k pláči. Tak oni nakreslí NOVÉ podélné značení (pro nové odbočovací zálivy viz komunikace výše) jenom proto, aby přes to potom stáhli pruhy a pochopitelně jak přes to jede hlavní tah, tak nové značení jde postupně do kopru (jde především o ty zebry). Prostě... Musíme to opravit... 

-
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
ta barva je jenom dočasná, definitivní VDZ se dělá až po čase a bude v plastu (tj. profilované a v tomto případě i zvučící)
edit: až bude plast, tak je jasné, že to tak zůstane na věky. dokud je to jenom tato barva, tak přemalovat se to dá jednoduše. bohužel naděje, že si to zprasení této komunikace někdo rozmyslí je blízká nule.
edit: až bude plast, tak je jasné, že to tak zůstane na věky. dokud je to jenom tato barva, tak přemalovat se to dá jednoduše. bohužel naděje, že si to zprasení této komunikace někdo rozmyslí je blízká nule.

Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
Aha, tak to se pak omlouvám za nevědomost.evilcleaner píše:ta barva je jenom dočasná, definitivní VDZ se dělá až po čase a bude v plastu (tj. profilované a v tomto případě i zvučící)
edit: až bude plast, tak je jasné, že to tak zůstane na věky. dokud je to jenom tato barva, tak přemalovat se to dá jednoduše. bohužel naděje, že si to zprasení této komunikace někdo rozmyslí je blízká nule.

No jsem zvědav jak to tam bude. Škoda, že asi nešla udělat stejně varianta jako u Hodoňovic. Tady jsem zvědav - obzvláště až z křižovatky se budou chtít lidé na silnici napojovat. Teoreticky se to bude štosovat v pravém pruhu a už nebude případně kde některým uhnout a využívat plnou šířku silnice. Ale chápu, že aspoň to odbočení bude relativně asi safe.
No jsem zvědav jak si to sedne.
Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
- Tempo lanových svodidel žádná sláva.
- Jeden směr, křižovatka Hodoňovice již řazení pruhů viz Martin z Ostravy výše. (teď se bude "opravovat" druhá polovina).
- Křižovatka Baška již zprovozněna - momentální značení absolutně nevhodné (defakto tam chybí včas informace, že se bude pruh zúžovat), snad se tam nic nestane (směr na F-M). Na staré značce o řazení pruhů je akorát škrtnut rychlý pruh jako průběžný. Což je podle mě nevhodné, jelikož defakto ta cedule je už na úrovni zúžení. (možná i po? musím se podívat ještě...)