Plzeň západní okruh
Re: Plzeň západní okruh
To už vypadá pěkně. Doufám že fakt vyjde toho 20.2.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Plzeň západní okruh
Stavba jako taková je parádní a hlavně obdivuhodná, že se do toho pustil kraj. Jestli ta kategorie stačí na to, aby tam při vytvořené uličce, kde budou kamiony jak vpravo, tak vlevo, projeli i hasiči, tak je vše v pořádku. Já o tom tedy dost pochybuju. A ta situace klidně může nastat. Pokud to na tuhle situaci nestačí, tak je to naprosto špatně zvolená kategorie.
Tohle jsou věci, které mají řešit bezpečnostní normy a ne že nemůžeme kvůli bezpečnosti mít odpočívku vedle MÚK a podobné naše špeky.
Tohle jsou věci, které mají řešit bezpečnostní normy a ne že nemůžeme kvůli bezpečnosti mít odpočívku vedle MÚK a podobné naše špeky.
Re: Plzeň západní okruh
Mimo přídatné pruhy se nemůžou vejít ani náhodou. Ani osobák.
-
- Příspěvky: 4573
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: Plzeň západní okruh
No, co bych vytknul je značení. Když už mají na návěstech MOST, měla by tam být i přerušovaná 27. Přece jen, tento okruh budou využívat i řidiči přijíždějící od Klatov a potřebují vidět návaznost. A Karlovy Vary se tam také mohly vejít celé.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Plzeň západní okruh
A to bys tu 27 jako někam dal a někam zase ne? Protože na té okružce s I/20 je na značení několikrát porušená zásada maximálního počtu informačních údajů už teď, natož po přidání dalšího čísla, takže ne všude se vůbec vejde. A stejně i ty Vary? To ti přijde lepší střídat výraz se zkratkou a bez ní, podle toho, na kterou značku se vejde na kterou ne? Mě teda osobně přijde vhodnější uvést raději méně údajů, ale za to přehledně a jednotně. Navíc v případě té okružky s I/20 se VLKP museli už tak zmenšovat kvůli ochrannému pásmu heliportu 

Re: Plzeň západní okruh
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 4573
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: Plzeň západní okruh
Té předimenzovanosti jsem si všiml. No ty Vary bych nechal celé aspoň u odbočení 

Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Plzeň západní okruh
Tenhle důsledek nešťastného rozhodnutí z doby před zhruba dvaceti lety, tedy že stát bude stavět průtah Plzní jako silnici I. třídy a město s krajem postaví okruh jako silnici II. třídy, se bohužel bude projevovat na přehlednosti orientačního značení i nadále. Koncepce značení předpokládá, že budou všechny dálkové tranzitní cíle naváděny na okruh, bez ohledu na to, že tím na chvíli i opustí svoji silnici. Jako třeba na této tabuli, kde je Centrum jediným cílem ve směru I/27, zatímco její Klatovy jsou směrovány na okruh.
Re: Plzeň západní okruh
Článek k otevření západního okruhu:
https://zdopravy.cz/ridicum-a-cestujici ... vy-145743/
https://zdopravy.cz/ridicum-a-cestujici ... vy-145743/
Re: Plzeň západní okruh
Při 20 tisících aut denně tam zákonitě k nehodám docházet musí. Ale tahle nehoda zjevně nemá mnoho společného s technickým provedením stavby. Její příčinou je kombinace bezohledně předjíždějícího pitomce a chronického nešvaru, kterým je nedostatečný odstup od auta před sebou.
Re: Plzeň západní okruh
Jak píšeš, k nehodám tam "docházet musí".... a právě od toho máme nějaké parametry dopravních staveb, dopravní inženýry, měla by být přizpůsobena dopravní úprava atd., aby byla maximálně dodržena "blbuvzdornost" a nehodám se dalo předejít.Martin_L píše: ↑21.2.2023 11:33:00 Při 20 tisících aut denně tam zákonitě k nehodám docházet musí. Ale tahle nehoda zjevně nemá mnoho společného s technickým provedením stavby. Její příčinou je kombinace bezohledně předjíždějícího pitomce a chronického nešvaru, kterým je nedostatečný odstup od auta před sebou.
V tomto případě měla být na estakádě plná, nejlépe dvojitá, čára. Nedokážu si představit že s tímto rozhledem (omezený PHS) a s takovou hustotou provozu bude někdy v daném místě situace pro skutečně bezpečné předjetí.
Dvojitá čára by ty nejhorší točvolanty alespoň vizuálně udržela ve svém pruhu. Takto se tam majitelé vyjetých turbodýzlů budou snažit o předjíždění denně a obden bude docházet k nehodám.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Plzeň západní okruh
Dogmat hodně, oblibou dvojitých plných to začíná a nenávistí k turbodieselům to končí. Jenže zakopanej pes je v tom, že už po pár měsících ježdění bez ohledu na čáru musím umět odhadnout kam mám dohled a jak mi to jede a když ne, tak prostě nepředjíždím páč jsem jitrnice a přijedu o sedm a půl vteřiny pozdějc.
Re: Plzeň západní okruh
Idealismus ("musím být přece rozumný řidič!") ještě nikdy žádný život nezachránil. Můžeme rovnou navrhnout se vrátit k době před dopravním značením. Základní pravidla přeci máme bez značek - jet bezpečně, na rozhled, přednost zprava, předjíždění zleva,...RedBaron píše: ↑21.2.2023 12:36:01 Dogmat hodně, oblibou dvojitých plných to začíná a nenávistí k turbodieselům to končí. Jenže zakopanej pes je v tom, že už po pár měsících ježdění bez ohledu na čáru musím umět odhadnout kam mám dohled a jak mi to jede a když ne, tak prostě nepředjíždím páč jsem jitrnice a přijedu o sedm a půl vteřiny pozdějc.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Plzeň západní okruh
Pak opačným protipólem je nikam nejezdit a zůstat doma. Protože i přes všechny překážky, čáry a nařízení stále budou ti, kdo si rozemelou držku na tom nejméně pochopitelném místě. Myslím že při otevření je tohle nutné zlo, hrany se obrousí a bude se tam jezdit průměrně blbě jako všude jinde. Podívejte po otevření obchvatu Chýnova s podobnou denní kapacitou vozidel, tam taky zpočátku některým jedincům nešlo pochopit základní rozdíl mezi hlavní a vedlejší silnicí, ačkoliv by to měly být základní značky. A už se to vytřídilo.
Re: Plzeň západní okruh
Já už jsem se hodně rozvášnil v topicu k nehodám u Chýnova, tak to nebudu přehánět, a tady je to hlavně nehoda, o které by se ani nepsalo, kdyby se nestala na nově otevřeném úseku silnice. Prostě jeden jouda neodhadl předjíždění a druhý jouda se lepil na prdel. Spíš nechápu, jak se druhý jouda dostal na střechu po nárazu do auta před ním.
Stavba je to pěkná, ale ta 7,5ka tam není dobrá volba. Už na fotkách a videích to bylo to první, co mě praštilo přes oči. Jestli tady má být 10 000+ aut, tak je to podcenění ze strany investora, projektanta SÚSky jako budoucího správce i dopravní policie. Vždyť i podle normy by na tyhle intenzity měla být standardem 9,5ka. Ta 7,5ka se hodí tak na obchvaty na Vysočinu nebo do Jižních Čech pro nízké intenzity do těch 5 tisíc s minimem kamionů, a ne sem. Hlavně ta 1,2 km estakáda, kde není ani centimetr zpevněné krajnice. Co případní cyklisti? Budou takoví sebevrazi co tam vjedou na kole. Co sypače? Kam se sněhem? Co nějaký periferní rozhled na silnici přes kamion, za kterým třeba pojedu? Co nějaký pocit pohody při dlouhém průjezdu mezi PHS a svodidly, kde neuhnu ani o centimetr? Něco jiného je to ve volné trase nebo na mostě. Nebo byl takový tlak na cenu, že rozšíření o 2 m už poslalo stavbu nákladově úplně jinam?
Stavba je to pěkná, ale ta 7,5ka tam není dobrá volba. Už na fotkách a videích to bylo to první, co mě praštilo přes oči. Jestli tady má být 10 000+ aut, tak je to podcenění ze strany investora, projektanta SÚSky jako budoucího správce i dopravní policie. Vždyť i podle normy by na tyhle intenzity měla být standardem 9,5ka. Ta 7,5ka se hodí tak na obchvaty na Vysočinu nebo do Jižních Čech pro nízké intenzity do těch 5 tisíc s minimem kamionů, a ne sem. Hlavně ta 1,2 km estakáda, kde není ani centimetr zpevněné krajnice. Co případní cyklisti? Budou takoví sebevrazi co tam vjedou na kole. Co sypače? Kam se sněhem? Co nějaký periferní rozhled na silnici přes kamion, za kterým třeba pojedu? Co nějaký pocit pohody při dlouhém průjezdu mezi PHS a svodidly, kde neuhnu ani o centimetr? Něco jiného je to ve volné trase nebo na mostě. Nebo byl takový tlak na cenu, že rozšíření o 2 m už poslalo stavbu nákladově úplně jinam?
Re: Plzeň západní okruh
Jak Red Baron, tak jan mají pravdu.
Re: Plzeň západní okruh
Já jako darwinista v podstatě nemám důvod být nespokojen. Někde to síto v dopravní džungli být musí. Vývojové úzké hrdlo.
Když ho nemáme ani u zkoušek na ŘP, ani v následné kontrole na silnicích, tak holt bude na přetížených dvojkách. Sice poněkud morbidní a z hlediska vývojového stádia společnosti a úcty k lidskému životu někde na pomezí východní Evropy a blízkého východu, ale efektivní.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Plzeň západní okruh
Souhlas, je to kruté, ale účinné. Ti co bourali u Chýnova, už to podruhé jistě neudělají, ostatní se buď poučili z jejich chyb nebo je ještě udělají taky, ale kvůli tomu význam trojúhelníkové značky na hlavní měnit nebudeme 

Re: Plzeň západní okruh
Nechci být za někoho komu se okruh nelíbí. Ale za mě měla tahle stavba prostě být 4-pruh už od začátku. Teď je tam sice výhledově ale na 20 tis. Aut denně patří čtyřpruh. To i na budované D4,D6,D7 je míň a stavi se tam dálnice 

D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Plzeň západní okruh
Teď v regionech ČT bylo info o tom, že se na estakádě namaluje plná čára. Změna bude cca za měsíc.
Re: Plzeň západní okruh
A cyklisty uz nepredjedete.
Re: Plzeň západní okruh
Cyklisty lze normálně předjíždět na plné čáře. Akorát jich po okruhu moc nepojede, protože zrovna v téhle oblasti jsou všude vhodnější cesty bez provozu.
Re: Plzeň západní okruh
Zrovna na okruhu bych čekal že bude zakaz cyklistů. Nebo když už tak oddělená cyklostezka někde vedle.
D4 Má být minimálně do Strakonic.