
II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Jen mám obavu, že se vyrojí spousta nových Richtárů, Patriků a bude se vidírat nanovo s termínem dokončení v nekonečnu 

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Nemyslím. Tuto stavbu bude nejvíce blokovat porubský obvod. Je nasnadě, že nebude chtít zprovoznit úsek, který jen zvýší zátěž v obvodu. Už jednou na kraji porubský obvod prohlásil, že Severní spoj nebude v žádném případě otevřen dřív než bude zprovozněn úsek prodloužené Rudné k MUK Kr. Pole
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: 10.8.2015 14:38:42
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Porubský obvod... ten poslední by tuto stavbu blokoval
samozřejmě bez Rudné by byla doprava přes osmý obvod na severní spoj úplně v prdeli
Ale alespoň by tu byl o důvod více pro realizaci tramvaje
Nicméně Rudnou už nic nezastaví a než se Severní spoj zrealizuje, bude už Rychtář dávno zastřelen nebo veřejně popraven a na Opavu už se bude plynule jezdit jedenáctkou




Nicméně Rudnou už nic nezastaví a než se Severní spoj zrealizuje, bude už Rychtář dávno zastřelen nebo veřejně popraven a na Opavu už se bude plynule jezdit jedenáctkou


-
- Příspěvky: 805
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Sám bydlím na 8. obvodě a neznám ve svém okolí nikoho, kdo by nechtěl mít Severní spoj už dávno hotový. A nebydlím v žádném vnitrobloku. Okna máme přímo na Bedřicha Nikodéma. Ulice je hlučná už teď, ale největší zdroj hluku jsou sanitky a hasiči jezdící přes kruháč u Duhy s výstražnými. A těch Severním spojem nepřibyde.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Přírodní památka Turkov: dálniční nájezd bude, vzácný přírodní kout ale nezničí
Právě před deseti lety bojovali ochránci přírody s městskou správou Ostravy, zda takzvaný severní spoj (nájezd na dálnci) povede z městského obvodu Ostrava-Poruba přes přírodní památku Turkov.
Podle schváleného územního plánu byly vypracovány pro tento spoj čtyři varianty, jedna šetrná, další tři by přírodní památku naprosto zdevastovaly. A právě tuto šetrnou variantu před časem schválila Rada města Ostravy.......
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70611.html
Právě před deseti lety bojovali ochránci přírody s městskou správou Ostravy, zda takzvaný severní spoj (nájezd na dálnci) povede z městského obvodu Ostrava-Poruba přes přírodní památku Turkov.
Podle schváleného územního plánu byly vypracovány pro tento spoj čtyři varianty, jedna šetrná, další tři by přírodní památku naprosto zdevastovaly. A právě tuto šetrnou variantu před časem schválila Rada města Ostravy.......
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 70611.html
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Severní spoj do Ostravy-Poruby nejdříve za 10 let
Ostravský magistrát připravuje dostavbu Severního spoje, který propojí centrum města s Porubou. Architekti už zakreslili přesnou trasu silnice, takže nic nebrání výkupům pozemků. Investorem stavby je ale Moravskoslezský kraj, který prozatím peníze v rozpočtu nemá a chce o ně požádat stát.
O nutnosti dalšího silničního napojení druhé největší ostravské části Poruby se mluví už mnoho let. Ukázalo se to například při rekonstrukci Svinovských mostů, ale i každá nehoda dokáže řidičům, kteří po ulici 28. října nebo po Opavské jedou, pořádně zkomplikovat život. Ostrava proto připravuje Severní spoj, který propojí Mariánskohorskou a Průběžnou.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: “Bylo nám předáno přesné geometrické zaměření stavby a investiční odbor magistrátu se tím momentálně zabývá. V dohledné době předá plány majetkovému odboru. Ten pak přistoupí k výkupům pozemků.”
Zástupci Ostravy už se také sešli s majiteli pozemků a nic zatím nenasvědčuje tomu, že by někdo chtěl stavbu blokovat. Výkupem pozemků, ale úloha Ostravy skončí a pak už bude samotná stavba, za téměř 1,5 miliardy korun, na kraji a státu.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Naší snahou bude vést jednání s ŘSD a ministerstvem dopravy tak, aby se to zařadilo do vládních staveb a aby ta stavba byla financována ze státního rozpočtu, protože ani kraj ani Ostrava si to dovolit nemohou.”
Vyjednávání kraje s ŘSD a ministerstvem dopravy zatím ještě nezačala. Pokud by se ale podpora podařila vyjednat, mohl by Severní spoj propojit Porubu s centrem do 10 let.
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostra ... -za-10-let

Ostravský magistrát připravuje dostavbu Severního spoje, který propojí centrum města s Porubou. Architekti už zakreslili přesnou trasu silnice, takže nic nebrání výkupům pozemků. Investorem stavby je ale Moravskoslezský kraj, který prozatím peníze v rozpočtu nemá a chce o ně požádat stát.
O nutnosti dalšího silničního napojení druhé největší ostravské části Poruby se mluví už mnoho let. Ukázalo se to například při rekonstrukci Svinovských mostů, ale i každá nehoda dokáže řidičům, kteří po ulici 28. října nebo po Opavské jedou, pořádně zkomplikovat život. Ostrava proto připravuje Severní spoj, který propojí Mariánskohorskou a Průběžnou.
Břetislav Riger (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: “Bylo nám předáno přesné geometrické zaměření stavby a investiční odbor magistrátu se tím momentálně zabývá. V dohledné době předá plány majetkovému odboru. Ten pak přistoupí k výkupům pozemků.”
Zástupci Ostravy už se také sešli s majiteli pozemků a nic zatím nenasvědčuje tomu, že by někdo chtěl stavbu blokovat. Výkupem pozemků, ale úloha Ostravy skončí a pak už bude samotná stavba, za téměř 1,5 miliardy korun, na kraji a státu.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Naší snahou bude vést jednání s ŘSD a ministerstvem dopravy tak, aby se to zařadilo do vládních staveb a aby ta stavba byla financována ze státního rozpočtu, protože ani kraj ani Ostrava si to dovolit nemohou.”
Vyjednávání kraje s ŘSD a ministerstvem dopravy zatím ještě nezačala. Pokud by se ale podpora podařila vyjednat, mohl by Severní spoj propojit Porubu s centrem do 10 let.
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostra ... -za-10-let
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
10 let??? Toto je fakt hoodně smutné... chce se mi blejt velebnosti... 

Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Dokumentace EIA byla vrácena k přepracování. Více zde https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2052
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Informace o konání veřejného projednání záměru „Komunikace –Severní spoj“ podle zákona oposuzování vlivů na životní prostředí
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... inf1VP.pdf
Datum:29.04.2019
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... inf1VP.pdf
Datum:29.04.2019
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Něco informací z veřejného projednávání Událostech v regionech ČT
https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/692222
https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/692222
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Dokumentace EIA získala souhlasné stanovisko.Lenny píše:Dokumentace EIA byla vrácena k přepracování. Více zde https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK2052

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Aspoň něco... Tak kolik ještě do zahájení stavby? 5, 7 let?
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Silnice mezi Porubou a dálnicí je blíže, kraj uznal důležitou studii
Další krok k zahájení stavby Severního spoje, propojujícího severní část porubského obvodu s dálnicí a následně i centrem města, má za sebou ostravský magistrát. Krajský úřad schválil studii EIA pro tuto stavbu, přípravy tak mohou pokračovat.
„Odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu v Ostravě vydal závazné souhlasné stanovisko k záměru Komunikace - Severní spoj,“ řekla mluvčí kraje Nikola Birklenová. „Toto stanovisko je konečné, investor tak může podniknout další kroky,“ dodala.
Pro Ostravu je dokončení Severního spoje zásadním mezníkem. „Dokončení části Severního spoje je důležité a nutné i z toho důvodu, že se výrazně zkrátí jízdní doba mezi městskými částmi na západní a východní straně řeky Odry. Dalším významným důvodem je odlehčení dopravní zátěže ulice Opavská přes Svinovské mosty a ulice Rudná,“ řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Studie EIA pro Severní spoj vznikala těžce, musela se dokonce přepracovat. Mezi připomínkami k zjišťovacímu řízení ze strany České inspekce životního prostředí (ČIŽP) například stálo: „ČIŽP upozorňuje, že by bylo vhodné do vložených map v rámci oznámení alespoň přibližně zakreslit nebo zaznačit průběh záměru.“
Vše se ale nakonec podařilo vyřešit a po jarním veřejném projednávání nyní stavba Severního spoje dostala, co se vlivu na životní prostředí týče, potřebné schválení.
Celkem bude spoj dlouhý přes tři kilometry
„V první etapě se bude stavět úsek od napojení na stávající část po okružní křižovatku v polovičním profilu a spojka na ulici Provozní s mostem přes řeku Opavu a železniční trať. Ve druhé etapě přijde na řadu úsek od okružní křižovatky až po křižovatku s ulicí Martinovská a Průběžná a zároveň bude dobudována druhá polovina profilu čtyřpruhové komunikace v délce 1,2 kilometru od začátku silnice,“ přiblížila plánovaný průběh stavby Vojkovská.
Aby se však mohlo začít stavět, bude muset ostravský magistrát nejprve získat stavební povolení. Celkem má být Severní spoj dlouhý 3,3 kilometru, současně s ním je plánována i stavba téměř dva kilometry dlouhé cyklostezky a 1,5 kilometru chodníků.
Coby součásti stavby jsou v plánu rovněž ekologická opatření, například v okolí řeky Opavy má podle závazného stanoviska vzniknout minimálně desítka úkrytů pro plazy, žáby i jiné živočichy žijící v okolí řeky, a to „v podobě hromad z větších kamenů, které budou částečně zapuštěné pod zemí, aby mohly sloužit jako zimoviště.“
Proti navrženému propojení Rudné a Francouzské se protestuje
Další očekávaná stavba, která zřejmě ulehčí přetíženým porubským ulicím, je propojení Rudné s ulicí Francouzskou.
V tomto případě odbor životního prostředí a zemědělství v minulém týdnu rozhodl, že jestli chce ostravský magistrát novou silnici stavět, musí zpracovat takzvanou „velkou EIA“.
O tu mimo jiné krajský úřad požádali i členové sdružení Prosíme, přemýšlejme, kteří doposud zveřejněné podklady k posouzení vlivu stavby na životní prostředí považují za nedostatečné.
„Text zveřejněného oznámení se zcela nedostatečně vyrovnává s možnými škodami, které by měla realizace záměru na půdu,“ napsali zástupci sdružení ve svém vyjádření s tím, že by stavba měla projít kompletní studií EIA. Což se stane.
Propojení mezi ulicemi Rudná a Francouzská má za pomoci kruhových objezdů vyřešit složitou dopravní situaci v oblasti ulice Nad Porubkou mezi ostravskými místními částmi Svinovem a Porubou, kde v současné době hlavně ve špičkách vznikají kolony.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/sil ... zpravy_jog
Další krok k zahájení stavby Severního spoje, propojujícího severní část porubského obvodu s dálnicí a následně i centrem města, má za sebou ostravský magistrát. Krajský úřad schválil studii EIA pro tuto stavbu, přípravy tak mohou pokračovat.
„Odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu v Ostravě vydal závazné souhlasné stanovisko k záměru Komunikace - Severní spoj,“ řekla mluvčí kraje Nikola Birklenová. „Toto stanovisko je konečné, investor tak může podniknout další kroky,“ dodala.
Pro Ostravu je dokončení Severního spoje zásadním mezníkem. „Dokončení části Severního spoje je důležité a nutné i z toho důvodu, že se výrazně zkrátí jízdní doba mezi městskými částmi na západní a východní straně řeky Odry. Dalším významným důvodem je odlehčení dopravní zátěže ulice Opavská přes Svinovské mosty a ulice Rudná,“ řekla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Studie EIA pro Severní spoj vznikala těžce, musela se dokonce přepracovat. Mezi připomínkami k zjišťovacímu řízení ze strany České inspekce životního prostředí (ČIŽP) například stálo: „ČIŽP upozorňuje, že by bylo vhodné do vložených map v rámci oznámení alespoň přibližně zakreslit nebo zaznačit průběh záměru.“
Vše se ale nakonec podařilo vyřešit a po jarním veřejném projednávání nyní stavba Severního spoje dostala, co se vlivu na životní prostředí týče, potřebné schválení.
Celkem bude spoj dlouhý přes tři kilometry
„V první etapě se bude stavět úsek od napojení na stávající část po okružní křižovatku v polovičním profilu a spojka na ulici Provozní s mostem přes řeku Opavu a železniční trať. Ve druhé etapě přijde na řadu úsek od okružní křižovatky až po křižovatku s ulicí Martinovská a Průběžná a zároveň bude dobudována druhá polovina profilu čtyřpruhové komunikace v délce 1,2 kilometru od začátku silnice,“ přiblížila plánovaný průběh stavby Vojkovská.
Aby se však mohlo začít stavět, bude muset ostravský magistrát nejprve získat stavební povolení. Celkem má být Severní spoj dlouhý 3,3 kilometru, současně s ním je plánována i stavba téměř dva kilometry dlouhé cyklostezky a 1,5 kilometru chodníků.
Coby součásti stavby jsou v plánu rovněž ekologická opatření, například v okolí řeky Opavy má podle závazného stanoviska vzniknout minimálně desítka úkrytů pro plazy, žáby i jiné živočichy žijící v okolí řeky, a to „v podobě hromad z větších kamenů, které budou částečně zapuštěné pod zemí, aby mohly sloužit jako zimoviště.“
Proti navrženému propojení Rudné a Francouzské se protestuje
Další očekávaná stavba, která zřejmě ulehčí přetíženým porubským ulicím, je propojení Rudné s ulicí Francouzskou.
V tomto případě odbor životního prostředí a zemědělství v minulém týdnu rozhodl, že jestli chce ostravský magistrát novou silnici stavět, musí zpracovat takzvanou „velkou EIA“.
O tu mimo jiné krajský úřad požádali i členové sdružení Prosíme, přemýšlejme, kteří doposud zveřejněné podklady k posouzení vlivu stavby na životní prostředí považují za nedostatečné.
„Text zveřejněného oznámení se zcela nedostatečně vyrovnává s možnými škodami, které by měla realizace záměru na půdu,“ napsali zástupci sdružení ve svém vyjádření s tím, že by stavba měla projít kompletní studií EIA. Což se stane.
Propojení mezi ulicemi Rudná a Francouzská má za pomoci kruhových objezdů vyřešit složitou dopravní situaci v oblasti ulice Nad Porubkou mezi ostravskými místními částmi Svinovem a Porubou, kde v současné době hlavně ve špičkách vznikají kolony.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/sil ... zpravy_jog
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
O státní financování chce na ministerstvu dopravy žádat také Ostrava, a to na projekt dostavby Severního spoje, který by propojil centrum města s Porubou. Ostravský primátor Tomáš Macura (ANO) řekl, že vedení města chce přesvědčit ministerstvo dopravy, aby stavbu zařadilo do vládních staveb.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
V předchozím příspěvku jsem neuvedl zdroj. To se jeví moderátorovi jako chyba. Pravidla fóra mi tuto povinnost neukládají. Přesto zdroj dodatečně uvádím: slova zazněla v Otázkách Václava Moravce na ČT dne 10.11.2019
Jako město jsme se zavázali k tomu,
00:20:46že severní spoj dotáhneme
do fáze hotové dokumentace
00:20:50pro územní rozhodnutí.
00:20:52Předpokládám, že kraj převezme
dokumentaci dalšího stupně.
00:20:57Společně chceme přesvědčit stát,
potažmo Ministerstvo dopravy,
00:21:02aby realizaci stavby
převzal na sebe.
Jako město jsme se zavázali k tomu,
00:20:46že severní spoj dotáhneme
do fáze hotové dokumentace
00:20:50pro územní rozhodnutí.
00:20:52Předpokládám, že kraj převezme
dokumentaci dalšího stupně.
00:20:57Společně chceme přesvědčit stát,
potažmo Ministerstvo dopravy,
00:21:02aby realizaci stavby
převzal na sebe.
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Dobrý den, od posledního příspěvku uplynul rok, může někdo znalý problému podat nějakou informaci, co se za ten rok vyvinulo, jakým směrem a jaký je předpokládaný vývoj akce Severní spoj?
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Dobrý den, tak uplynul další rok a informace o vývoji stran severního spoje žádné. EIA souhlasné stanovisko od srpna 2019, tak kde je problém?
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Novinka: Olomoucký kraj zahájil územní řízení. Podrobnosti včetně mapek zde: https://udeska.kr-olomoucky.cz/dokument ... 0B4JO8BM-0pigig píše:Dobrý den, tak uplynul další rok a informace o vývoji stran severního spoje žádné. EIA souhlasné stanovisko od srpna 2019, tak kde je problém?
-
- Příspěvky: 180
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Zdá se, že žádost o vydání ÚR byla Olomouckým krajem zamítnuta: https://udeska.kr-olomoucky.cz/dokument ... 0B4ZX7I1-0
Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Zajímavé, jak někdo může rozhodovat na základě nezjištěného stavu věci??
koní pod kapotou není nikdy dost 

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)
Vyrozumění o podaném odvolání města Ostravy. Odkaz: https://udeska.kr-olomoucky.cz/dokument ... 0B52W9KS-0