II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
-
- VIP
- Příspěvky: 20379
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
čtěte a hlasujte
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V týdnu jsem jel po D10 okolo stavby obchvatu Záp na II/101 (u výjezdu na Brandýs n.L.) a stavební ruch nulový - alespoň tedy v té části přilehlé k dálnici. Moc se tedy s tou stavbou nepřetrhnou.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Jak je to vůbec s termíny ?
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
https://www.ksus.cz/aktuality/ii-101-br ... chvat-zapy
Zahájeno 03/2020 a doba trvání stavby 22 měsíců, takže počátek příštího roku. Jinými slovy, by to do letošní zimy měli mít hotové, pokud to mají stihnout.
Zahájeno 03/2020 a doba trvání stavby 22 měsíců, takže počátek příštího roku. Jinými slovy, by to do letošní zimy měli mít hotové, pokud to mají stihnout.
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V té části blíž ke Mstěticím ruch je.
A trochu z jiného soudku, o pár kilometrů jižněji. Na posledním zastupitelstvu Jiren zastupitelé odsouhasili "Uzavření smlouvy s KÚSK o spolupráci ve věci okružní křižovatky na II/611 Poděbradská".
A trochu z jiného soudku, o pár kilometrů jižněji. Na posledním zastupitelstvu Jiren zastupitelé odsouhasili "Uzavření smlouvy s KÚSK o spolupráci ve věci okružní křižovatky na II/611 Poděbradská".
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Na poslední část rekonstrukce trati Čelákovice (mimo) – Mstětice (včetně) (mj. s dvěma přeložkami a nadjezdem II/101) už probíhá výběrko. Ale kvůli koordinaci se sousedními úseky se počítá s hlavními pracemi vyžadujícími zásadní výluky až od roku 2023.
Příspěvky o P+R ve Mstěticích přesunuty sem Jirka L.
Příspěvky o P+R ve Mstěticích přesunuty sem Jirka L.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Díky Majkii za odkaz na výběrko, je tam ke stažení dokumentace, která nastiňuje, jak to bude vypadat. Pro ty kdo si to chtějí stáhnout upozorňuji, že je třeba stáhnout všech 8 souborů (á 300 MB) a ty pak následně něčím spojit dohromady a to celé ZIPem rozbalit. Tj není to ZIP archiv o více souborech, ale jeden ZIP archiv něčím rozdělený na kousky (!).
A teď k věci: Součástí stavby je přeložka silnice II/101 (s mostem přes trať), délka úpravy je 511m. Komunikace je navržena jako S7,5 v šířce 6,5m (3m jízdní pruh a 0,25m vodící proužek) vn = 50km/h. Na situaci jsou i značky na omezení 50 km/h. Na mostě je na obou stranách chodník 0,75 m, na jedné straně s veřejným přístupem.
Výstavba bude probíhat bez přerušení provozu na II/101.
Zarazilo mě to omezení na 50 km/h, ale asi můžeme být rádi, protože přeložka III/2455 Záluží – Čelákovice, která asi i do budoucna bude hlavním příjezdem do Čelákovic od D11 (zejména spolu s plánovaným exitem 11 na D11) je v místě podjezdu pod novou tratí navržena jako S7,5 s omezením na 30 km/h, protože "vzhledem ke stísněným poměrům"… Ach jo
Nabízí se otázka jak je možné, že je II/101 zde navržena jako S7,5/50, když o 2 km dál se nyní staví obchvat Záp jako S 9,5/80.
Jo a perlou je, že před pár lety dostavěný skladový areál se bude částečně demolovat tak, že hranice stavby mostu a přilehlých komunikací II/101 u Mstětic bude cca tady.
A teď k věci: Součástí stavby je přeložka silnice II/101 (s mostem přes trať), délka úpravy je 511m. Komunikace je navržena jako S7,5 v šířce 6,5m (3m jízdní pruh a 0,25m vodící proužek) vn = 50km/h. Na situaci jsou i značky na omezení 50 km/h. Na mostě je na obou stranách chodník 0,75 m, na jedné straně s veřejným přístupem.
Výstavba bude probíhat bez přerušení provozu na II/101.
Zarazilo mě to omezení na 50 km/h, ale asi můžeme být rádi, protože přeložka III/2455 Záluží – Čelákovice, která asi i do budoucna bude hlavním příjezdem do Čelákovic od D11 (zejména spolu s plánovaným exitem 11 na D11) je v místě podjezdu pod novou tratí navržena jako S7,5 s omezením na 30 km/h, protože "vzhledem ke stísněným poměrům"… Ach jo

Nabízí se otázka jak je možné, že je II/101 zde navržena jako S7,5/50, když o 2 km dál se nyní staví obchvat Záp jako S 9,5/80.
Jo a perlou je, že před pár lety dostavěný skladový areál se bude částečně demolovat tak, že hranice stavby mostu a přilehlých komunikací II/101 u Mstětic bude cca tady.
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Nižší rychlost na Mstětickém nadjezdu a přilehlé silnici mi nevadí, je/bude to vlastně pořád "v obci". Škoda, že na nadjezdu nezůstalo místo pro cyklopruh nebo cyklostezku (alespoň ve stoupání to bude nepříjemné).
Ad. Čelákovice - tak město chce zároveň se stavbou EXIT11 realizovat i obchvat Záluží, a křížení s tratí by tedy mělo být spíš nadjezdem - malůvka zde: https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 4540533772
Ad. Čelákovice - tak město chce zároveň se stavbou EXIT11 realizovat i obchvat Záluží, a křížení s tratí by tedy mělo být spíš nadjezdem - malůvka zde: https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 4540533772
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Mě tam zase zaujal ten podchod s výstupem nejen ke staniční budově, ale i na "druhou stranu" do "lepší polňačky", kterou se dá dojít na jednu stranu k nadjezdu a na druhou ke 4 RD.
Nic proti "pořádnému" podchodu, ale aby to neskončilo tím, že z té výhybny na té polňačce bude "P+R pro 4 auta".
Nic proti "pořádnému" podchodu, ale aby to neskončilo tím, že z té výhybny na té polňačce bude "P+R pro 4 auta".

Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
MPMP : Minimálně 6 ks jistých...
Pak že není dost P + R ...

-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
To je veskrze pozitivní, protože teď tvoří zaměstnanci z těch skladů většinu nastupujících/vystupujících cestujících. Nebudou muset přes nadchod.
A nová "polňačka" je nové napojení těch 4 domů na nadjezd, neb druhý přejezd (na zelenečském zhlaví) přijde zrušit.
A nová "polňačka" je nové napojení těch 4 domů na nadjezd, neb druhý přejezd (na zelenečském zhlaví) přijde zrušit.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
A vznikne kvůli tomu tomu jeden nový - přes vlečkovou kolej 

wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Zásah.Mosquit píše:To je veskrze pozitivní, protože teď tvoří zaměstnanci z těch skladů většinu nastupujících/vystupujících cestujících. Nebudou muset přes nadchod.
To mně nedošlo, hluboce se omlouvám, takhle to jednoznačně dává smysl.

-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V návrhu nového územního plánu obce Zápy jsou nějaké zajímavosti ke křížení II/101 a MÚK s D10.
https://www.zapy.cz/cz/urad-mestyse-zap ... -plan.html
https://www.zapy.cz/cz/urad-mestyse-zap ... -plan.html
...Ostrov je dosud od Záp a Stránky zřetelně oddělen
nezastavitelným koridorem, ve kterém je umístěna trasa dálkového produktovodu. Původně, za doby před rokem 1989, byla v tomto koridoru plánována též trasa přeložky silnice II/101, což vysvětluje též umístění a tvar mimoúrovňové křižovatky dálnice D10 a silnice II/101 (Exit 10), vybudované v 70. letech 20. století.
Na straně 15 textové části je k tomu i malůvka.... bylo též doporučeno výhledově sledovat možnost úpravy křížení silnice II/101 (tzv. „aglomeračního okruhu“) a dálnice D10 v tom smyslu, aby bylo možné v místě křížení těchto významných tahů realizovat též rampy mimoúrovňové křižovatky, tedy aby bylo dosaženo dopravně „čistého“ řešení v umístění křižovatky v místě křížení. Důsledkem nevhodného umístění Exitu 10 v době před cca 40 lety (v návaznosti na původně sledovaný průtah silnice
II/101 přes Zápy) je řešení, ve kterém vazby mezi „aglomeračním okruhem“ a dálnicí D10 bude nutné realizovat po cca 1,6 km dlouhé silnici vedené souběžně s dálnicí D10 k Exitu 10. Pro dopravně exponovaný vztah Brandýs nad Labem – Praha to znamená prodloužení cesty při použití obchvatu o cca 3 km; znamená to tedy značné snížení atraktivity budoucího obchvatu pro daný typ vztahů. Územní plán Zápy v souladu se závěry uvedeného jednání z 2.7.2018 nabízí řešení v možnosti doplnit křižovatkové rampy pro přesun dálniční křižovatky z Exitu 10 do místa křížení, tedy do budoucího Exitu 8. Tím by došlo i k žádoucímu oddálení dálničních křižovatek vůči Exitu 14 i vůči navrhovanému připojení a odpojení na levobřežním předmostí Labe. Přitom by nemuselo dojít k úplnému uzavření a nevyužití ramp současné dálniční křižovatky Exit 10,
ale naopak k jejich vhodnému začlenění do celého systému s propojením Exitů 8 a 10.
Navrhované řešení územní plán Zápy vzhledem k technicky a investičně dosud nedostatečnému prověření zahrnuje do územní rezervy a popisuje následujícím funkčním schématem. V zásadě by se jednalo o jednu mimoúrovňovou křižovatku, zahrnující jak budoucí Exit 8, tak i současný Exit 10 s využitím výhodnosti obou poloh pro různé dopravní vztahy a s jejich vzájemným propojením, přičemž z pohledu dálnice by se z obou směrů jednalo vždy o dvě po sobě jdoucí odpojení z dálnice a poté jedno připojení, tedy z pohledu dálnice o bezpečný bezprůpletový systém s jednoduchým dopravním a informačním značením.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Dekuji za odkaz, tu maluvku s dovoleim prilozim at je videt o cem je rec bez dlouheho hledaniMosquit píše: Na straně 15 textové části je k tomu i malůvka.

Smutne na tom akorat je, ze vesnice za Prahou umi udelat UP rychleji a lepe nez mesta s armadou uredniku. To, ze nekdo pred 40 lety navrhl ii/101 skrze obec chapu, ale je mi divne, ze kdyz uz se pres 20 let vi, ze tudy to nepovede a ze tim padem je sjezd u Brandysa cely spatne s tim nikdo na RSD nic nedelal. Most se opravil, misto aby se sjezd rovnou posunul, treba jako na obrazku. Podobnou diskuzi jsme meli uz ve vlakne u D10.
Otazka je, nakolik to reseni se 3 sjezdy umoznuji normy a nakolik je to prosaditelne na RSD.
- Přílohy
-
- zapy.jpg (459.29 KiB) Zobrazeno 7493 x
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Zpracovává se Technicko-ekonomická studie na II/101 Mstětice-Úvaly
viz registr smluv na akci „II/101 Mstětice – Jirny – Úvaly“ - TES https://smlouvy.gov.cz/smlouva/16486299

viz registr smluv na akci „II/101 Mstětice – Jirny – Úvaly“ - TES https://smlouvy.gov.cz/smlouva/16486299
smlouva je tam přiložena - datum podepsání 04.05.2021, hodnota zakázky necelé 2 miliony Kč.Vedení trasy je uvažováno extravilánem jako obchvat obcí Jirny, Nové Jirny, Horoušánky a Úvaly.
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Pár dnešních záběrů stavby obchvatu Jesenice:
https://jl1.rajce.idnes.cz/obchvat_Jese ... _1.6.2021/
https://jl1.rajce.idnes.cz/obchvat_Jese ... _1.6.2021/
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V nejnovějším Jirenském zpravodaji se píše o jednáních s KÚS SK ohledně křižovatky II/611 a nájezdu na D11 (resp. budoucí II/101), a ohledně výstavby přeložky odtamtud směr Mstětice.
https://www.jirny.cz/modules/file_stora ... 9aba%7C456
https://www.jirny.cz/modules/file_stora ... 9aba%7C456
- jednání s KUSK o výstavbě kruhové křižovatky na ul. Poděbradská
- jednání s KUSK a fi. CTP Invest o stavbě „propojky“ silnice z nového kruhového objezdu na ulici Poděbradská směrem na Mstětice
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Zahájeno ÚR na III. etapu D7-D8. https://www.spolekkamyk.cz/images/2020- ... en_zen.pdf.
Nevíte prosím někdo co je nového s ÚR u II. etapy (Obchvat Kralup) ?
Nevíte prosím někdo co je nového s ÚR u II. etapy (Obchvat Kralup) ?
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Pokud já vím, obec má zájem na této OK již několik let, ale pokud tam vznikne to, o čem se naposled (před 2-3 lety) psalo - tedy OK o vnějším průměru 14 m - tak to nebude znamenat žádnou změnu. Kolony zůstanou, jen nebudou stát na přivaděči z dálnice, ale ze všech směrů.Mosquit píše:V nejnovějším Jirenském zpravodaji se píše o jednáních s KÚS SK ohledně křižovatky II/611 a nájezdu na D11 (resp. budoucí II/101), a ohledně výstavby přeložky odtamtud směr Mstětice.
https://www.jirny.cz/modules/file_stora ... 9aba%7C456
- jednání s KUSK o výstavbě kruhové křižovatky na ul. Poděbradská
- jednání s KUSK a fi. CTP Invest o stavbě „propojky“ silnice z nového kruhového objezdu na ulici Poděbradská směrem na Mstětice

Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Takže to bude akce jako kdysi na I/43. Z křižovatky KO a pak zrušení KO a návrat ke křižovatce...
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
V Roudnici nejspis studuji spis a strihaji si kamen-nuzky-papir, kdo ze stavebniho to odnese...Nevíte prosím někdo co je nového s ÚR u II. etapy (Obchvat Kralup) ?
-
- Příspěvky: 874
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
To, o čem se tady naposledy psalo (a co mělo i platné stavební povolení), byla OK vyprojektovaná ne KÚS SK, ale P3 Park, a mj. měla jen tři ramena.MPMP píše:Pokud já vím, obec má zájem na této OK již několik let, ale pokud tam vznikne to, o čem se naposled (před 2-3 lety) psalo - tedy OK o vnějším průměru 14 m
Teď už se evidentně řeší i přeložka ke Mstěticím, tedy čtvrté rameno.
Vyprojektovat kruháč na rovině asi nebude zase taková pálka, aby se to nedalo přeprojektovat, když už bude stejně potřeba nové SP...
Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
Přeprojektovat to určitě půjde, problém ale bude s ÚR a záborem orné půdy té nejvyšší kvality.
Zajímavé je, že na ty haly P3 ten zábor získalo bez problémů, ale na silnici, obávám se, to bude skoro nepřekonatelný problém.
Zajímavé je, že na ty haly P3 ten zábor získalo bez problémů, ale na silnici, obávám se, to bude skoro nepřekonatelný problém.

Re: II/101 (a.k.a. Aglomerační okruh)
pro nás, co primárně odbočujeme od dálnice k Nehvizdům a zpět je ono nepřekonatelno jediné pozitivum
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit