II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
27.7.2009 byl otevřen obchvat Bohdalova na II/353.
II/353 Bohdalov – obchvat
Jde o vybudování nové trasy silnice II/353, která povede mimo intravilán obce Bohdalov na Žďársku a převede stávající tranzitní dopravu z centra obce na nově vybudovanou komunikaci. Délka budovaného obchvatu je cca 3 km. Tento obchvat výrazně urychlí spojení mezi Žďárem nad Sázavou a krajským městem, případně dálnicí D1.
http://www.portalvysociny.cz/aktuality/ ... drive.html
http://www.zdarskypruvodce.cz/aktuality ... -bohdalov/
Zatím to ještě nezaznamenala žádná mapa, takže trasu lze vidět jen v místním územním plánu:
http://doprava-zr.ic.cz/images/bohdalov-up.gif
Koukám že také v aktuální mapě od Shocart kterou poskytuje server Cykloatlas už to je:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/in ... 5.87421|14
II/353 Bohdalov – obchvat
Jde o vybudování nové trasy silnice II/353, která povede mimo intravilán obce Bohdalov na Žďársku a převede stávající tranzitní dopravu z centra obce na nově vybudovanou komunikaci. Délka budovaného obchvatu je cca 3 km. Tento obchvat výrazně urychlí spojení mezi Žďárem nad Sázavou a krajským městem, případně dálnicí D1.
http://www.portalvysociny.cz/aktuality/ ... drive.html
http://www.zdarskypruvodce.cz/aktuality ... -bohdalov/
Zatím to ještě nezaznamenala žádná mapa, takže trasu lze vidět jen v místním územním plánu:
http://doprava-zr.ic.cz/images/bohdalov-up.gif
Koukám že také v aktuální mapě od Shocart kterou poskytuje server Cykloatlas už to je:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/in ... 5.87421|14
Re: II/353 Bohdalov obchvat
Turisticka na mapy.cz (ale to ja vlastne ta stejna od Shocartu jen v hezcich barvickach)
http://mapy.seznam.cz/#mm=TP@x=13645619 ... 19136@z=12
http://mapy.seznam.cz/#mm=TP@x=13645619 ... 19136@z=12
Re: D3 ve Středočeském kraji
adi88 píše: Zeman by pro změnu prosadil novou R353 D1-Nové Veselí
No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně... Proč zrovna tady takový luxus, tuší někdo? Bydlí tam nějaký hejtman či papaláš z kraje, co?
Re: D3 ve Středočeském kraji
I ten navazující úsek do Nového Veselí je celý zrekonstruován a oplocen. Ale obchvat 3,5 roku starý a na StreetView je možné vidět jednu obří záplatu za druhoumichal píše:No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně...

Re: D3 ve Středočeském kraji
A jel jste někdy do Žďáru? tam jsou ty "hlavní okresky" furt dost hustý, slušně trasovaná jednička by tam byla potřeba. Akorát touhle "čabajkovou metodou" to bude trvat sto let.michal píše:No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně... Proč zrovna tady takový luxus, tuší někdo? Bydlí tam nějaký hejtman či papaláš z kraje, co?
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Taky bych to nepovažoval za zbytečný luxus, spíš bych si přál, aby takto vypadalo více úseků. Obzvlášť v zimě to tam bývá docela hnus.
Ale třeba se jednou dočkáme přeložení I/19 do nové trasy přes Polnou
Ale třeba se jednou dočkáme přeložení I/19 do nové trasy přes Polnou

- Přílohy
-
- uap.jpg (227.9 KiB) Zobrazeno 26290 x
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Kraj Vysočina postupně přestavuje svou páteřní síť silnic II. třídy na kategorii S9,5; takto se staví např. tahy z Jihlavy na Pelhřimov, z Jihlavy na Třebíč, z Třebíče do Velkého Meziříčí a z Jihlavy do Velkého Meziříčí. Někde se pouze upravují směrové a výškové oblouky a šířka vozovky, někde se dělají přeložky - např. Bohdalov. Zrovna na II/353 se má letos začít stavět obchvat Jamného - silnice II/353 má být v budoucnu kvalitní spojnice krajského města se Žďárem - řešit se mají tuším ještě obchvaty Nového Veselí, Rudolce, Stáje a nakonec i přeložka u Velkého Beranova a Nových Domků u Jihlavy, jinde by měly být pouze rekonstrukce.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
viz výřez z ÚAP kraje Vysočina výšeDefiantM píše:... řešit se mají tuším ještě obchvaty Nového Veselí, Rudolce, Stáje a nakonec i přeložka u Velkého Beranova a Nových Domků u Jihlavy, jinde by měly být pouze rekonstrukce.

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Celé je to způsobeno tím, že kraj Vysočina vznikl uměle, takže mezi okresními městy a krajským historicky nevedly žádné důležité silnice.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
O tom žádná - ale podívejme se na to jinak: myslíte, že toto uspořádání generuje třeba na silnici III/353 nějaké rozhodující intenzity? Osobně si myslím, že i 5 % je moc. Drtivá většina lidí jezdit do krajského města nepotřebuje, skoro všechno se vyřizuje v obcích s rozšířenou působností.
Takže potřeba téhle silnice je tu prostě proto, že napojuje Žďár na D1 ve směru na Prahu a spojuje ho s Jihlavou (jakožto města, ne ve smyslu místa, kde je shodou náhod umístěn krajský úřad). Tedy nezávisle na tom, jak vznikl kraj Vysočina, potřeba úprav téhle silnice tu prostě je.
Jako umělou snahu lze chápat pouze snahu o přeložení trasy I/19, aby vedla Pelhřimov - Jihlava - Žďár nad Sázavou. Ale na to za našich životů asi peníze nikdy nebudou.
Takže potřeba téhle silnice je tu prostě proto, že napojuje Žďár na D1 ve směru na Prahu a spojuje ho s Jihlavou (jakožto města, ne ve smyslu místa, kde je shodou náhod umístěn krajský úřad). Tedy nezávisle na tom, jak vznikl kraj Vysočina, potřeba úprav téhle silnice tu prostě je.
Jako umělou snahu lze chápat pouze snahu o přeložení trasy I/19, aby vedla Pelhřimov - Jihlava - Žďár nad Sázavou. Ale na to za našich životů asi peníze nikdy nebudou.
-
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Palso: Peníze budou, když se prostě silnice přeznačí. žádné jiné výdaje nejsou potřebné.
A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
HB vnímal vznik Vysočiny velmi pozitivně, spojení s Jihlavou tam bylo vždy silné, pro Žďár to platí samozřejmě taky. Pelhřimov už byl poněkud rozpolcenější, asi dost negativně vnímal, že se z "chudého okresu v bohatém kraji" stal "bohatým okresem v chudém kraji". Osobně mi na Vysočině vadí jen to, že naprosto nerespektuje historickou hranici Čech a Moravy, která je ale úplně mimo přirozené hranice dnešního regionu a lpění na ní by bylo asi dost kontraproduktivní.Marooned17 píše:...A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Umělý z hlediska historického. Proto taky mezi okresními městy není odpovídající kvalitní spojení, protože ho už od dob císaře pána nebylo třeba.Marooned17 píše:A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Dovolím si malinko nesouhlasit, mezi Pelhřimovem, HB a Žďárem je jednička, stejně jako mezi HB a Jihlavou. Mezi Pelhřimovem a Jihlavou je bývalá (a možná i budoucíJirkaS píše:...Umělý z hlediska historického. Proto taky mezi okresními městy není odpovídající kvalitní spojení, protože ho už od dob císaře pána nebylo třeba.

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
No Třebíč má ale zas celkem slušný napojení od V.M. a Kralic, asi proto, že dřív spadala pod Brno
jinak já bych viděl význam spojení Humpolec-Havlbrod a Jihlava-Žďár jako vyrovnanej, takže než překládat existující jedničku by mi přišlo lepší jednu přidat. A když jsem ještě víc jezdil přes Vysočinu, tak mi scházelo slušný pokračování na severovýchod, dejme tomu od Hlinska na Mýto či Litomyšl (optimálně obojí) a N.Město-Polička, tam je ta rally po dvojkách docela drsná. Příčinou snad neni ani tak zemsko-krajský uspořádání, jako že je to obecně málo urbanizovanej region.

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Když se přeloží I/19 na II/602 a II/353, spojení Humpolec - HavlBrod zůstane jako I/34, do II. třídy by se přeložil pouze úsek Pohled - Žďár nad Sázavou, a to by snad bylo jedině dobře.jonáš píše:No Třebíč má ale zas celkem slušný napojení od V.M. a Kralic, asi proto, že dřív spadala pod Brnojinak já bych viděl význam spojení Humpolec-Havlbrod a Jihlava-Žďár jako vyrovnanej, takže než překládat existující jedničku by mi přišlo lepší jednu přidat. A když jsem ještě víc jezdil přes Vysočinu, tak mi scházelo slušný pokračování na severovýchod, dejme tomu od Hlinska na Mýto či Litomyšl (optimálně obojí) a N.Město-Polička, tam je ta rally po dvojkách docela drsná. Příčinou snad neni ani tak zemsko-krajský uspořádání, jako že je to obecně málo urbanizovanej region.
Chcete-li jet z Hlinska do Litomyšle, jeďte přes Poličku, je to sice trochu dál, ale je to luxusní trasa. Je mi záhadou, proč naříkáte na trasu Nové Město na Moravě - Polička. Silnice II/360 je svými parametry na české poměry znatelně nadprůměrná.
Jinak platí kdekoli v ČR, že chcete-li jet mimo hlavní směry, nezbývá než rallye na dvojkách, protože ta síť dvojek je obecně dost špatná.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Probíhá níže avizovaná stavba D1-Rytířsko-Jamné http://www.propertymix.cz/u-obce-jamne- ... ez-100-mil. Je vidět provedenou skrývku a zemní práce v celé délce obchvatu Jamného a přípravy na zakládání pilířů přes Šlapanku. Velmi rozumné
, II/353 už teď je schopná páteř, pak bude zbývat jen horší úsek kolem Zhoře a Stáje.

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Hlavne v okrese Zdar n. S. je to velmi dobra silnice, misty skoro jako komunikace I. tridy. Minuly tyden jsem tam jel poprve a prekvapilo me celkem minimalni mnozstvi kamionu. V okrese Jihlava je povrch horsi, ale stale to jeste jde.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Ještě bych doplnil že se dělá obchovat Nového Veselí.. Ornice už je odhrnutá https://www.jihlavskadrbna.cz/zpravy/do ... -2020.html
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Krátké video z prací zakládání obchvatu Velkého Beranova
https://www.youtube.com/watch?v=BDqwzd8qlkM
https://www.youtube.com/watch?v=BDqwzd8qlkM
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Obchvat Velkého Beranova - video z dronu z 23. 8. na Facebooku Kraje Vysočina.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Obchvaty Velkého Beranova a Nového Veselí
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Obchvat Velkého Beranova - video
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/dopra ... otovo.html
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/dopra ... otovo.html