II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
II/353 Nové Veselí – obchvat (8. 10. 2020)
Od okružní křižovatky s ul. Dolní k napojení ve směru na Jihlavu, následně po trase zpět k napojení ve směru na Žďár nad Sázavou. Probíhají poslední práce před zprovozněním, které přijde podle mého odhadu do týdne.
https://foto.dopravavezdare.cz/index.php?/category/13
Od okružní křižovatky s ul. Dolní k napojení ve směru na Jihlavu, následně po trase zpět k napojení ve směru na Žďár nad Sázavou. Probíhají poslední práce před zprovozněním, které přijde podle mého odhadu do týdne.
https://foto.dopravavezdare.cz/index.php?/category/13
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Tak se Miloš přeci jen dočká a bude mít na chalupě klid 

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Dneska prý oddělávali semafory u Budeče
takže otázka pár dní kdy se bude plně jezdit

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Takže oba obchvaty mají být zprovozněny 30.10.2020
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/dopra ... ranov.html
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/dopra ... ranov.html
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Tak nevím, jestli nestačilo Velký Beranov obchvátit jen ze severu. Za ty ušetřené peníze postavit pořádné napojení na II/353 místo kruhového objezdu. Prostě postavit Obchvat Velkého Beranova (II/353). Stejně nejde o Velký Beranov, tomu II/602 neškodí. Jde o přivaděč k dálnici (Honey 72), případně spojení se Žďárem (_jan91, Standa).
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Ono to původně tuším i v územním plánu bylo zhruba takto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0hF3h00gls
Tj. řešilo by se to hlavně jako přivaděč k D1 a zlepšení tahu na Žďár. Samotná bývalá 602 jižně podél Beranova vede po okraji zástavby a je zde už teď v 9,5. Navíc je zde provoz už relativně slabý. Problém byl údajně v přechodu údolí Jihlavy, kde by musel být vysoký a drahý most. Otázkou je, zda by to vůbec bylo dražší než těch 800 mega za obchvat v dnešní podobě. Možná v tom ale byly i jiné důvody, proč se rozhodlo o dnešní trase. I stávající řešení je ale dle mého velmi přínosné a relativně komfortní.
Jako problematický vidím úsek kolem místní části Helenín, kde je prudké stoupání, autobusové zastávky, křižovatka se silnicí do Malého Beranova, a míchá se zde tranzit s místní dopravou. Spolu se stoupáním z údolí na opačnou stranu už na novém obchvatu, kde je zase plná čára bez možnosti předjetí, a dlouhé mosty v oblouku, které se budou kdoví jak chovat v zimním období.
Až se postaví JV obchvat Jihlavy (jakože už probíhá veřejná zakázka), tak bude úsek u Helenína úzkým hrdlem. Tady bych si dovedl představit paralelní komunikace 602 a nějakou obslužnou MK, napojenou v jednom místě na hlavní trasu.
Kruháč mezi 353 a 602 vnímám jako nutné zlo křížení dvou silnic stejného významu... ale je relativně komfortní. To ten u Nového Veselí je prasárna degradující jinak svižnou a pohodlnou trasu.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0hF3h00gls
Tj. řešilo by se to hlavně jako přivaděč k D1 a zlepšení tahu na Žďár. Samotná bývalá 602 jižně podél Beranova vede po okraji zástavby a je zde už teď v 9,5. Navíc je zde provoz už relativně slabý. Problém byl údajně v přechodu údolí Jihlavy, kde by musel být vysoký a drahý most. Otázkou je, zda by to vůbec bylo dražší než těch 800 mega za obchvat v dnešní podobě. Možná v tom ale byly i jiné důvody, proč se rozhodlo o dnešní trase. I stávající řešení je ale dle mého velmi přínosné a relativně komfortní.
Jako problematický vidím úsek kolem místní části Helenín, kde je prudké stoupání, autobusové zastávky, křižovatka se silnicí do Malého Beranova, a míchá se zde tranzit s místní dopravou. Spolu se stoupáním z údolí na opačnou stranu už na novém obchvatu, kde je zase plná čára bez možnosti předjetí, a dlouhé mosty v oblouku, které se budou kdoví jak chovat v zimním období.
Až se postaví JV obchvat Jihlavy (jakože už probíhá veřejná zakázka), tak bude úsek u Helenína úzkým hrdlem. Tady bych si dovedl představit paralelní komunikace 602 a nějakou obslužnou MK, napojenou v jednom místě na hlavní trasu.
Kruháč mezi 353 a 602 vnímám jako nutné zlo křížení dvou silnic stejného významu... ale je relativně komfortní. To ten u Nového Veselí je prasárna degradující jinak svižnou a pohodlnou trasu.
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Průjezdová videa:
Ta IP18a (zvýšení počtu jízdních pruhů) u Beranova před kruháčem v čase 6:23 to je asi nějaký renonc ne?
Ta IP18a (zvýšení počtu jízdních pruhů) u Beranova před kruháčem v čase 6:23 to je asi nějaký renonc ne?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Chystá se oprava a úprava dalšího úseku: Na silnici II/353 bude kraj řešit modernizaci úseku Zhoř – Stáj, I. stavba, která navazuje na stavbu obchvatu Jamného. Silnice od obchvatu až po Zhoř bude rozšířena na kategorii S 9,5 m včetně komplexní rekonstrukce a položení povrchů.
Podle věstníku už by měly být předloženy nabídky. Předpoklad byl 166 milionů (bez DPH).
Podle věstníku už by měly být předloženy nabídky. Předpoklad byl 166 milionů (bez DPH).
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Souhlasím. Možná je podle nějaké normy správně, protože se chvilku dá jet ve dvou "rovnocenných" pruzích a až potom se zařadit do toho správného, prakticky to ale nedává smysl. Možná proto tam to auto před tím kameramanem zazmatkovalo.Majkii píše:Ta IP18a (zvýšení počtu jízdních pruhů) u Beranova před kruháčem v čase 6:23 to je asi nějaký renonc ne?
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Tak začíná přestavba slinice mezi Jamným a Rudolcem.
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Začala modernizace úseku mezi Jamným, Zhoří a Stájí. Opět
pro Kraj Vysočina. Z Pardubického jen závidím.
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv

https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Tak uvidíme, co s tím stavebním tempem nadělají krajské peníze ve Sberbank... 

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Už jen tohle číst je paráda: "Daný úsek komunikace II/353 leží na páteřní silniční síti kraje." Leckteré kraje pomalu neví, že se mají starat o nějaké silnice, natož, že by dvojky měly mít nějakou šířku. Vysočina má naopak i svou páteřní síť.martas píše:Začala modernizace úseku mezi Jamným, Zhoří a Stájí. Opětpro Kraj Vysočina. Z Pardubického jen závidím.
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv


Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Oprava úseku mezi Stájí a Zhoří dokončena. Dnes se otevírá, článek kraje včetně několika fotek zde: https://www.kr-vysocina.cz/z-jihlavy-sm ... 41/p1=1013
Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou
Vyjádření kraje na dotaz budoucí obchvat Rytířsko - v plánu je stavební sezona roku 2024. Projekt je pilotním projektem BIM a bude to tedy hodně záležet na legislativním vývoji v této oblasti. Takže doufám, že se příští rok konečně začne. Zpoždění je několik let, kdy se měl dělat zároveň s obchvatem Jamného.