II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
278 v úseku Hamr na jezeře - Stráž pod Ralskem je silně naddimenzovaná s jednou nezvyklou MÚK. Proč? To je pouze kvůli uranovým dolům v Hamru a uranovému průmyslu ve Stráži?
Re: 278 Hamr - Stráž
Přesně tak. Stejně tak se stavěla i přeložka Česká Lípa - Zákupy v polovičním profilu čtyřpruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 278 Hamr - Stráž
Děkuju. Byly tyto silnice náležitě využívány? A něco z historie těchto silnic by se najít dalo?
Re: II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
II/262 Dobranov - Zákupy, přeložka, 1. stavba měří 2,100 km, kategorie S 11,5/80 (1/2 profil S 22,5), 1 most délky 48 m, stavební náklady 18,455 mil. Kčs, dodavatel Silnice Teplice, zprovoznění 12/1981.
II/262 Dobranov - Zákupy, přeložka, II. stavba měří 2,630 km, kategorie S 11,5/80, 1 most délky 4 m, stavební náklady 20,099 mil. Kčs, dodavatel Silnice Teplice, zahájení 1981, zprovoznění 08/1983. Řešila průtah obcí Dobranov
II/278 Stráž p. Ralskem, most I. stavba - objížďka měří 0,300 km, stavební náklady 2,033 mil. Kčs, dodavatel SSŽ, zprovoznění 09/1983.
II/278 Stráž obchvat je z roku 1979, navazující část do Hamru z roku 1987.
Víc jsem nezjistil
II/262 Dobranov - Zákupy, přeložka, II. stavba měří 2,630 km, kategorie S 11,5/80, 1 most délky 4 m, stavební náklady 20,099 mil. Kčs, dodavatel Silnice Teplice, zahájení 1981, zprovoznění 08/1983. Řešila průtah obcí Dobranov
II/278 Stráž p. Ralskem, most I. stavba - objížďka měří 0,300 km, stavební náklady 2,033 mil. Kčs, dodavatel SSŽ, zprovoznění 09/1983.
II/278 Stráž obchvat je z roku 1979, navazující část do Hamru z roku 1987.
Víc jsem nezjistil
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
Jenom bych dodal, že v době hlubokého socialismu byly kolem silnice velké cedule / ale výrazně menší než současné bilboardy / s nápisy a hesly typu : Náš uran slouží míru ! 

Re: II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
Docela mě překvapilo, jak je po rekonstrukci "zdegradovaná" MÚK Dobranov. Až se divím, že nezrušili jednu rampu MÚK.
https://mapy.cz/letecka-2018?pano=1&pid ... 29657&z=18
https://mapy.cz/letecka-2018?pano=1&pid ... 29657&z=18
Re: II/278 Hamr na Jezeře - Stráž pod Ralskem
Není to většinou tak že se rampy přistavují aby nebyla nikde levá odbočení
.ASi nepochopím tyhle rádoby rekonstrukc při kterých vše jen zkomplikují a přidají levá odbočení . Je k tomu vůbec nějáké odůvodnění ?

D4 Má být minimálně do Strakonic.