[D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
stavební povolení D55 (R55) 5509 Moravský Písek - Bzenec SO 325.1 Přeložka žumpy v areálu lesní školky Kladíkov
http://veseli-nad-moravou.cz/assets/Fil ... nty=609528
http://veseli-nad-moravou.cz/assets/Fil ... nty=609528
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Měl jsem teď několik cest ze Starého Města do Břeclavi, které jsem volil po trase Staré Město - Moravský Písek - Bzenec - Strážnice - Břeclav a překvapilo mě kolik NA přes Moravský Písek jezdí. Bylo jich na můj vkus hodně a to nejen z ČR, ale i ze Slovenska, Polska a Běloruska.
Tyto 2 stavby mají velký smysl pro propojení s Břeclaví. Pokud by D55 stála až do Písku, pak mohu pokračovat přes Bzenec do Strážnice a vyhnu se všem obcím na trase až na Bzenec, Strážnici a Petrov. Navíc průjezd přes křižovatku I/55 x I/50 v Kunovicích je zdlouhavý. Výrazně to urychlí přepravu. Což samozřejmě na sebe natáhne ještě více dopravy.
Tyto 2 stavby mají velký smysl pro propojení s Břeclaví. Pokud by D55 stála až do Písku, pak mohu pokračovat přes Bzenec do Strážnice a vyhnu se všem obcím na trase až na Bzenec, Strážnici a Petrov. Navíc průjezd přes křižovatku I/55 x I/50 v Kunovicích je zdlouhavý. Výrazně to urychlí přepravu. Což samozřejmě na sebe natáhne ještě více dopravy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4570
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Zřejmě se vyhýbají mýtnému, takže z Lipníku to berou dolů na Břeclav tudy a za Hradištěm se jim nechce vracet ke Kunovicím. Divím se, že ta 427 není pro tranzit uzavřená ? Časově ani vzdálenostně to přitom není taková výhra oproti 55. Ale jak píšeš Lenny, je to mnohem pohodlnější.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Co si tím pomůžeš (II/427), pojedou po I/54 do Veselí. Zákazy nejsou správná cesta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Takže zrovna tady by mohlo být zavedeno to satelitní mýtné...Honey72 píše:Zřejmě se vyhýbají mýtnému, takže z Lipníku to berou dolů na Břeclav tudy a za Hradištěm se jim nechce vracet ke Kunovicím. Divím se, že ta 427 není pro tranzit uzavřená ? Časově ani vzdálenostně to přitom není taková výhra oproti 55. Ale jak píšeš Lenny, je to mnohem pohodlnější.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Velmi dobře.1975 píše:Potvrzeno v novém letáku:o)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/450 ... -pisek.pdf
Dne 22. 7. 2019 bylo zahájeno stavební řízení na dalších 37 stavebních objektů (včetně hlavní trasy, MÚK či mostů). Veřejné projednání se uskutečnilo 12. 9. 2019 v Moravském Písku. Dne 14. 11. 2019 vydalo MD stavební povolení na zmíněných 37 SO.
Má někdo nějaké informace, jak je na předpokládaný zvýšení přísun aut, které pojedou po dálnici, připravena navazující II/427 a II/426? Postavili tam alespoň nějaké obchvaty?
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Ve Strážnici, kdysi plánovali postavit obchvat, ale sešlo z toho. V Moravském Písku dělali kdysi úpravu průtahu. V Bzenci mají výhledový jižní obchvat. Ale žádné obchvaty či jiné zásadní úpravy se do doby zprovoznění D55 a následujících let realizovat nebudou
Pokud bude v brzké době dokončena 5509, tak průjezd Bzencem a Strážnici je daleko lepší než ty průtahy ve stávající trase.
Pokud bude v brzké době dokončena 5509, tak průjezd Bzencem a Strážnici je daleko lepší než ty průtahy ve stávající trase.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
je to tak, ve Strážnici se plánoval obchvat ale je to u ledu, nebo aspoň žádné informace tady(ve Strážnici) neprosakují že by měl nastat nějaký posun( plánoval se společný i s Petrovem podél Baťova kanálu. No ono těch víc jak dvacet let co tady žiju se furt planoval nějaký obchvat.)
Takže po dokončení 5508 a 5509 odhaduji docela komplikace ve Bzenci na křižovatce I/54 a II/456 a ve Stážnici v ulici Rybářská, na ní jsou dvě pravoúhlé zatáčky ve kterých se dva kamiony vedle sebe nevejdou.
No čekají nás dost nepříjemné roky dokud nebudou postaveny navazující úseky.
Takže po dokončení 5508 a 5509 odhaduji docela komplikace ve Bzenci na křižovatce I/54 a II/456 a ve Stážnici v ulici Rybářská, na ní jsou dvě pravoúhlé zatáčky ve kterých se dva kamiony vedle sebe nevejdou.
No čekají nás dost nepříjemné roky dokud nebudou postaveny navazující úseky.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Aniž bych to chtěl nějak zpochybňovat nebo zlehčovat, tak si ale myslím, že do realizace těch zakrytých úseků zatím nedojde k nějakému velkému přesunu tranzitu ve směru Bratislava-Ostrava z D1+D2 na D1+D55, nebo ano ? 
A navíc ten hlavní úsek má snad šanci být zprovozněn v podobném čase, jako úseky po Bzenec, když jde jen o 2-pruh a ještě se zakryje. Nebo budou ekoteroristé pořád blokovat co to jde, ala D49 ?

A navíc ten hlavní úsek má snad šanci být zprovozněn v podobném čase, jako úseky po Bzenec, když jde jen o 2-pruh a ještě se zakryje. Nebo budou ekoteroristé pořád blokovat co to jde, ala D49 ?
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Nedokážu říct jak velký nárůst tranzitu nastane. ale nulový určitě nebude. Až do Petrova od Břeclavi vede pěkná široká silnice kde se vejdou i tři auta vedle sebe ( ne nadarmo se říká že Petrov je od Strážnice první a poslední dědina před Prahou
).
No doufám že na nějakou blokaci nedojde.

No doufám že na nějakou blokaci nedojde.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Jasně. Je však ale pravda, alespoň to tak zatím vypadá, že už přesunutý tranzit bude jezdit částí Bzence, než se postaví 5510, ale už bude stát 5511 

Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Už dnes tam potkáš tranzit, polské, rumunské i slovenské kamiony jsem tam potkával na začátku roku, když jsem tudy jezdil. Po dokončení staveb 5507-9 další přibydou. Stejně tak i doprava co jezdí do Břeclavi ze severní a střední Moravy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D55 5509 Moravský Písek - Bzenec
Aktuální stav vykoupených pozemků
plné rozlišení (cca 3MB):
stav k 23.12.2019
stav k 1.1.2019
náhled:
plné rozlišení (cca 3MB):
stav k 23.12.2019
stav k 1.1.2019
náhled:
-
- Příspěvky: 4049
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/451 ... bzenec.pdf
V 12/2017 byl odevzdán čistopis DSP. V roce 2018 byla zahájena majetkoprávní příprava stavby a IČ k zajištění stavebních povolení. V rámci majetkoprávní přípravy je nutné vypořádat 241 listů vlastnictví. K 07/2020 bylo vykoupeno 74,69 % (180 z 241 LV).
Čistopis byl ve 2017 a přesto se očekává vydání SP až 2021???
V 12/2017 byl odevzdán čistopis DSP. V roce 2018 byla zahájena majetkoprávní příprava stavby a IČ k zajištění stavebních povolení. V rámci majetkoprávní přípravy je nutné vypořádat 241 listů vlastnictví. K 07/2020 bylo vykoupeno 74,69 % (180 z 241 LV).
Čistopis byl ve 2017 a přesto se očekává vydání SP až 2021???
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Asi se čeká právě na to dokončení výkupů...1975 píše:Čistopis byl ve 2017 a přesto se očekává vydání SP až 2021???
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Do konce 2020 jen 5 měsíců, za SP 2021 budeme ještě rádi !
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Zrovna tady ten laxní přístup trochu chápu. Je to podobné jak např.D43, stavba navazujících úseků je prostě v nedohlednu. Neomlouvá to, ale tento konkrétní úsek slouží bohužel jen dočasnému napojení na silniční síť. 

Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Ano stavba navazujících úseků se pomalu vzdaluje podobně jako jako duha když se jí snažíme dotknout
. Nicméně ten laxní přístup příliš nechápu. V Moravském písku je přejezd přes hlavní trať Břeclav-Přerov kde provoz není zrovna nejslabší a když se otevře předcházející úsek bez tohoto navazujícího, tak se domnívám, že fronty na přejezdu asi nebudou malé.

Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
V současnosti je tomu tak, že pokud NENÍ doprava na hranici kolapsu, tak se s hledáním řešení nespěchá. Takže až se odstraní problémové místo "Přerov", objeví se jiné, které se pak časem může těšit na řešení. A do toho vyřešení si i něco vytrpí...
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Tak jasně, že vždy se se objeví nějaké nové místo typu "Přerov" a tady to do "Přerova" má naštěstí hodně daleko. Nevím jak usilovně se na přípravě tohoto úseku pracuje a ani nevím jaké problémy a komplikace přípravu provázejí ale bylo by prostě fajn to trochu urychlit aby "doba trpění" byla co nejkratší.
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Jako obecně tomu nerozumím, proč 5509, 5508 je ve skluzu oproti 5507. 5508 má SP a všechny papíry, proč není už dávno výběrko? Na co se čeká u 5509? Proč není snaha dohnat 5508? Ach jo...
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Romane, omlouvám se, nechci vypadat přemoudřele, ALE dokud nepoběží např. výstavba D35 a dalších staveb s ÚR a hlavně staveb s větší dopravní zátěží, tak je D55 kdesi vzadu. A další důvod budou jednoznačně peníze, kterých se nebude každopádně dostávat na v budoucnu (dříve než D55) plánované a případně i dříve rozestavěné.
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
Bohužel je to jediné vysvětlení - máme tu úsek(y?) co mají všechny papíry, ale není jaksi tlak. Ale já se nedivím - často se člověk dočte proč se staví nekoncepčně (tedy třeba ne D35 v kuse, D3, atd...) proč se staví kousek tam, kousek tamhle... Chápu, že by měla být snaha převést vše do stavu, nestavme všechno jak se nám podaří sehnat papíry, ale stavme tak, ať je to koncepčně vidět a je to nejaký smysluplný celek
Re: [D55] 5509 Moravský Písek - Bzenec
To je cesta do pekel....
... nemuzeme cekat na D35 až bude Litomyšl, D3 až bude středočeská část a tady na Přerov.....
To taky může skončit tak, že pak bude vše najednou a nebudou nejen peníze ale ani lidi co to umí postavit...
Já bych byl pro to zahájit hned jen tomu dát 2x takový čas na stavbu ... firmy by se porvaly, bylo by to levnější, protože by to používaly jako zásobárnu lidí a techniky.... prostě vklidu stavím a když mám rychlou zakázku kde jde o termín, tak odsud si vezmu lidi i techniku a vrátím je tam třeba za 1/2 roku....
Tomu říkám fér postup pro všechny
... nemuzeme cekat na D35 až bude Litomyšl, D3 až bude středočeská část a tady na Přerov.....
To taky může skončit tak, že pak bude vše najednou a nebudou nejen peníze ale ani lidi co to umí postavit...
Já bych byl pro to zahájit hned jen tomu dát 2x takový čas na stavbu ... firmy by se porvaly, bylo by to levnější, protože by to používaly jako zásobárnu lidí a techniky.... prostě vklidu stavím a když mám rychlou zakázku kde jde o termín, tak odsud si vezmu lidi i techniku a vrátím je tam třeba za 1/2 roku....
Tomu říkám fér postup pro všechny