Uganda

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Uganda je během roku vícekrát zasažená povodněmi. Poslední byla bleskovou povodní, která vznikla z intenzivní bouře. A to až v takovém rozměru, který způsobil kastastrofální škody a živel si vyžádal i vícero mrtvých. Uganda se tak zařadila mezi 1/10 planety od Ameriky pres Afriku po Asii, kde se tyto jevy objevují jen od konce 07/2022.

Ve východních regionech začalo 30.7. intenzivně pršet. Území v rámci Mbale, Kapchorwa, Sironko, tedy kdo čte tohle vlákno, tak mu nemohlo ujít, že se tady staví i nové státní silnice bylo zasažené takovou intenzitou srážek, že došlo k velkým sesuvům půdy ... stovky domů, 4 silniční úseky a tedy i 10 mrtvých.

Uganda National Roads Authority uveřejnil ihned informace, že hlavní silnice Mbale - Nkokonjeru Road a Mbale - Soroti Road jsou v postižených částech nesjízdné. Jednoduše silnice neexistuje. UNRA disponuje těžkou technikou a ta sem byla ihned vyslaná. Ministerstvo veřejných prací koordinuje činnost u obnovení provizorního provozu.

Informace o 10 mrtvých pochází z ČK, ale ten stejný ČK dále doplnil informaci, že moc lidí se pohřešuje. K 4.8. se nalezlo již 29 těl.

Z původních "stovek", které nebudou mít kde bydlet je dnes skoro 6000.

Problémy ve Východní Ugandě řeší premiérka, která postižené lokality navštívila.

Prezident Museveni minulý týden promluvil k celé Ugandě v tom smyslu, že se musí začít dodržovat environmentální plány vlády. Že se musí zastavit úpadek v lesích, že se musí zachovat močál, že se má zahájit kultivace řek. Že se nesmí házet plastový odpad do drenážních kanálů, který pak upchává prostor, kterým má odtéct voda ... protože se klima na planetě drasticky mění a to čeho je svědkem dnešní generace bude rychleji realitou všude. K danému regionu řekl, že vláda pomůže všem postiženým.

Pohroma v Mbale: https://twitter.com/hashtag/Mbalefloods ... htag_click

:arrow: Kampala Flyovers nabírá na tempu realizace. Jde o sledovaný projekt v tématu, teď běží 1. fáze. Tedy ne všechny MÚK, ale je jich vícero. Dosavadní křižovatky v jedné úrovni nahradí masivní MÚK. :idea:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Rozpočet 2022/2023 :arrow:
5.JPG
5.JPG (69.1 KiB) Zobrazeno 2450 x
Co se povedlo 2021/2022:
*The construction and up-grading of 20 national roads covering a total distance of 1,437 kilometres has been done;
*Maintenance of 5,200 kilometres of paved and 15,350 kilometres of unpaved national and city roads, and 21,831kilometres of unpaved Local Government and Community roads has been undertaken

Plán 2022/2023:
*Construction of 400 kilometres equivalent of roads to bitumen standards
*Rehabilitation/reconstruction of 200 kilometres equivalent, and construction of 30 bridges on the National roads network
*Rehabilitation of 928 kilometres of District roads and 126 kilometres of Local Government roads
+údržba všeho co se doposud zrealizovalo
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: 9 Infrastructure projects transforming Uganda in the next decade: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p257789

Hned 1. místo je Kabaale International Airport, tedy 2. mezinárodní letiště v Ugandě ve městě Hoima.

již se staví:
Obrázek

Je nedaleko ropních polí a zařízení. Hoima, to je i rafinérie.

Ekonomický potenciál Ugandy se neustále zvětšuje. Vedou doposud zemědělské komodity, protože Uganda má velmi kvalitní půdu a nevyužitý potenciál. Ostatně rozvíjí se zde pěstování kávy i kakaa. Ale s ropou se posune stát ještě dál. Nejenže bude víc soběstačná, ale s ropovodem bude ropu i vyvážet. Ropovod s trasou je k nalezení na tom odkazu k největším infra- projektům.

:arrow: Kampala - Jinja Expressway. Co je nového v tomto megaprojektě :?: Polovina z hlavních vládních projektů, kterých je 69, je v omeškání a z tohoto důvodu budou vzhledem na mezinárodní situaci i předražené. Věnuje se tomu analýza rozpočtu 2022/2023. Samotný projekt Kampala - Jinja běží ve 3 liniích: řeší se poslední výkupy pod lidskými obydlími, dále Uganda obnovuje a prodlužuje všechny finanční přísliby na financování a zhotovitele plánuje vybrat v roce 2023. Problémem je nyní i čerpání čínských peněz na stávající projekty v zemi a to ze 2 důvodů: Uganda sakncionuje často čínské zhovotiele za nekvalitní práci a Čína zase pro změnu omezuje poskytování peněz mimo Číny vzhledem na to, že hodně států jí neplatí včas, i když to není problém Ugandy, tak ta teď nedosáhne na čínské zdroje ve výši asi 2 mld. USD, resp. z fondu určeného pro Ugandu. Ten ale nemá nic s Kampala - Jinja.

:arrow: V 04/2021 se otevřela dětská nemocnice Entebbe Paediatric Hospital a stát nyní dokončil 4,2 km dlouhý silniční přivaděč přímo na státní síť, takže se nemusí jezdit uličkama po městě.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: V realizaci je víceroční plán: Critical Oil Roads, tedy balík 700 km silnic za skoro 1 mld. USD. Polovinu hradí čínská EX-IM banka. Jsou to nové silnice a mosty kolem města Hoima. Zajistí logistiku pro rozvoj těžby a zpracování ropy. Psal jsem tady o tom jen jednou a to začátkem roku 2017.

Obrázek

Na 159 km silnic Masindi (Kisanja) - Park Junction & Paara - Buliisa road project, což bude artérie k největšímu ropnímu polu na North of the Victoria Nile. Tady se mj. staví nad jezerem i Paara Bridge (někdy Paraa). Most bude dlouhý 525m. Jakmile se dokončí, tak bude po něm hned projíždět na 80-100 nákladních vozidel za den.

stav z realizace: https://twitter.com/i/status/1570040876893863936

:arrow: Na Kampala Entebbe Expressway bylo ukradeno oplocení. Vzhledem k tomu, že dálnice je ve správě Cowi, což je společnost, která tady zavedla (jak jsem zmínil v tématu) základní služby (košení, hasiče, záchranku, odtahovku atd.) a vybírá mýto, ze kterého si část nechává a zbytek odvádí státu, který slibíl všechny peníze investovat do rozvoje silnic. Tak je dálnice hlídaná nejen patrolovým způsobem, ale i kamerama. Což značí, že pachatele se povedlo rychle chytit. Jsou ve vězení.

Obrázek

Obrázek

záběr na dálnici Kampala Entebbe Expressway z kopce Napoleon u Kajjansi Central Uganda:

Obrázek

:arrow: Upgrade odvodnění a svahů na silnici Rukungiri - Ntungamo: jedna z prvních zpevněných v zemi (50 km, 2005)

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

Kampala Flyovers, první lepší letecký záběr na 3 nadchody pro pěší. I to bude velký posun, protože při upgradu silničních uzlů zmizne možnost chodit si svévolně po silnicích. Velkým zdržením v Kampale jsou právě velká úrovňová křižování. Staví se u Shoprite area, Clock Tower & Kibuli.
Silniční úřad UNRA říká: Zajištění nemotorové dopravy jako předmětu ekonomického rozvoje je podstatnou součástí našich projektů silnic.
Silniční úřad UNRA říká: Zajištění nemotorové dopravy jako předmětu ekonomického rozvoje je podstatnou součástí našich projektů silnic.
12.JPG (230.38 KiB) Zobrazeno 1971 x
13.JPG
13.JPG (180.36 KiB) Zobrazeno 1971 x
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

V tomto příspěvku si lze číst o městě Mbarara, ale stejně tak v souvislostech ke konci příspěvku o ebole, která v Ugandě nyní je. Resp. rozděleno je to šipkama " :arrow: "

kombinace města a nemoci je náhodná, pouze pro ilustraci k hygieně/vodě a dostupnosti i pro větší komunitu

:arrow: V Ugandě je město Mbarara. Žije v něm asi 200 tisíc obyvatel. Je to město, které je dobře napojeno na hlavní město Kampala. A ve svém regioně je centrem. Když si ho dáte vyhledat, tak zjistíte, že se tady podporuje i 4- pruhová zkapacitněná silniční síť. Masivní obchvaty, průtahy. S osvětlením a školama. Atd.

takhle si půjčím mapu od google, abych to zviditelnil:

Obrázek

takhle 2. mapu, aby byla dobře vidět bez nutnosti klikání poloha města:

Obrázek

Mbarara v ex dekádě získala kvalitní asfaltovou silnici na Masaka a odsud je až do Kampala:

https://pbs.twimg.com/media/DxL2t1lWoAAh59d.jpg

obchvat Mbarara v praxi:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

město Mbarara je dopravním uzlem pro vícero okolních zemí:

Obrázek

Bylo by dobré vědět, že na 14 km 4- pruh přispěla i EU a to částkou ve výši 122 mil. €. Celkové náklady: 170 mil. €. Na trase jsou 2 mostní úseky a 5 OK. Obchvat se člení na 2 fáze: severní část severního obchvatu a jižní část severního obchvatu. Ta severní je důležitější a měří 8 km, ta jižní resp. JZ měří 6 km.

Celkem Uganda zajistila pro město Mbarara 40 km obchvatů, přivaděčů a silnic s dobrým napojením na město s okolními silnicemi na všechny hlavní tahy.

A až nyní se tady postaví komplexní vodohospodářské zázemí. Je to projekt za 73 mil. €. Díky němu bude mít pitní vodu do domů zavedeno již celé město. Zafinancuje to French Development Agency, postaví Sogea-Satom ve spolupráci s VINCI Construction Grands Projets.

Projekt zahrnuje i výučbu asi 200 dělníků. Realizace má trvat skoro 2 roky. Postaví se 62 km vodovodů, úpravna vod z řeky Kagera, přečerpávací tlakovací stanice a odpadový systém.

:arrow: Stát Uganda byl zasažen případy s ebolou. Tato hrozba je tady dlouhodobě přítomna, pro sousedství s DRK. Věnuje se tomu i BBC: https://www.bbc.com/news/world-africa-63080543

Prezident země ujišťuje obyvatelstvo, že není důvod k panice a Uganda si s tím poradí. Jak píšu o něco níže, tak WHO spoléhá na zkušenosti Ugandy, ale vidí větší rizika. Samozřejmě, že prezident, který požívá největší důvěru musí především působit kladně.

Obrázek

To je na margo toho, že kde je to stále Afrika. Kontinent, kde má silnice přednost před pitní vodou i pro velká města v tom uhlu, že jináč musíte jít na jeden bod na ulici pro vodu. Každodenní realita.

K včerejšku: Dne 11. září 2022 začal 24letý muž z Madudu ve střední Ugandě pociťovat horečku a krvácet z očí a také kašlat, zvracet a vylučovat krvavý průjem. Po návštěvě dvou soukromých klinik během následujících čtyř dnů byl odeslán do nemocnice a v karanténě, zatímco byly provedeny krevní testy. Dne 19. září testy PCR odhalily, že byl infikován súdánským virem, jedním ze čtyř virů, o nichž je známo, že způsobují onemocnění virem Ebola u lidí. Tentýž den muž zemřel.

K 1. říjnu je hlášeno celkem 41 potvrzených a 19 pravděpodobných případů , z toho 24 úmrtí. Devět z těchto úmrtí bylo z potvrzených případů) a všechna z nich ve střední Ugandě. Zde je to, co o vypuknutí zatím víme.

Co je to súdánský virus?
Ebola byla poprvé objevena v roce 1976, kdy se ve střední Africe vyskytla dvě nezávislá ohniska hemoragické horečky – jedno u řeky Ebola v tehdejším Zairu (dnes Demokratická republika Kongo nebo DRC), druhé v dnešním Jižním Súdánu. . Vědci později zjistili, že tato ohniska byla způsobena dvěma geneticky odlišnými viry: ebolavirus Zair a ebolavirus Súdán. Od té doby objevili čtyři další ebolaviry, z nichž dva mohou způsobit lidská onemocnění (celkem čtyři).

Dobrou zprávou je, že existuje několik kandidátských vakcín proti súdánskému viru ve vývoji.
Od roku 1976 se pravidelně objevují ohniska súdánského viru, přičemž dosud bylo hlášeno sedm – čtyři v Ugandě (nejnovější v roce 2012) a tři v Súdánu. Odhadovaná úmrtnost se během těchto propuknutí pohybovala od 41 % do 100 %.

Jak se liší od Zaire ebolavirus?
Ebolavirus Zaire byl zodpovědný za více ohnisek a případů eboly u lidí než jakýkoli jiný kmen, včetně vypuknutí v západní Africe v letech 2014–2016 a v letech 2018–2020 v Konžské demokratické republice. Ačkoli je geneticky odlišný od súdánského viru, symptomy , které spouští, jsou velmi podobné: horečka, únava, bolest svalů, bolest hlavy a v krku, následované zvracením, průjmem, vyrážkou a/nebo příznaky zhoršené funkce ledvin a jater. U některých pacientů se může objevit vnitřní i vnější krvácení (např. krvácení z očí nebo dásní nebo krev ve stolici). Oba viry jsou vysoce smrtelné, ačkoli současné důkazy naznačují, že riziko úmrtnosti je vyšší po infekci Ebola Zaire.

Oba viry se přenášejí přímým kontaktem s krví nebo tělesnými tekutinami někoho, kdo je infikován nebo zemřel na ebolu, předměty kontaminovanými těmito tělesnými tekutinami nebo blízkým kontaktem s infikovanými zvířaty. Inkubační doba – doba od infekce do nástupu příznaků – se pohybuje od dvou do 21 dnů. Infikovaní lidé se začnou šířit, když se u nich rozvinou příznaky, avšak diagnostika eboly může být obtížná, protože počáteční příznaky se často podobají příznakům jiných infekčních chorob, jako je malárie.


Jak moc by se lidé měli bát?
Vyšetřování ohniska a možnosti jeho širokého rozšíření probíhají, ale na národní úrovni WHO vyhodnotila riziko, že bude mít potenciálně závažný dopad na veřejné zdraví. Jedním z problémů je, že 24letý muž, který zemřel 19. září, nemusel být prvním lidským případem. WHO vyšetřuje možnost, že ohnisko začalo tři týdny předtím, než byl identifikován, a ne všechny potenciální přenosové linky byly sledovány.

WHO uvedla, že v této fázi nelze vyloučit riziko mezinárodního šíření. Na regionální úrovni však vyhodnotila riziko jako „střední“ a na globální úrovni jako „nízké“.
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu: Critical Oil Roads, 700 km silnic za 1 mld. USD

Infrastructure supporting the Oil & Gas sector in Uganda - to video doporučuju, je to ukázka jak se staví silnice a lze sto srovnat s Evropou v mnoha ohledech. Tady se připravuje celkové zázemí pro těžbu a zpracování ropy a její přepravu. Vstupní investice jsou vysoké, ale návratnost mnohonásobní. Ty provádění silniční práce, kterým se já i ve vláknu věnuji jsou vysoce kvalitní a hlavně se realizují dle plánu. Neztrácí se ty peníze, reálně tady vzniká stavební činnost. Stejně tak jak ukazuju letiště Hoima a další a další komponenty potřebné pro rozvoj ropního sektoru v Ugandě.

zkrácená forma (občas je potřeba 2x kliknout): https://video.twimg.com/ext_tw_video/15 ... mp4?tag=12 :ok:

A tedy, silniční úřad UNRA má svůj nový YT kanál:



Článek z BBC: https://www.bbc.com/news/world-africa-60301755 se nebude ekologům moc zamlouvat, ale faktem je, že se to tam uskutečňuje.

Mimo tento článek:

Očekávané příjmy z ropy neumožní Uganďanům přestat pracovat a žít z ropy. Záměrem ugandské vlády je využít výnosy z ropy k podpoře růstu a strukturální transformace prostřednictvím investic do infrastruktury řízeným tempem. Za tímto účelem vláda Ugandy (GoU) zavedla novou politiku a institucionální rámec, který bude řídit správu příjmů z ropy. Zavedený rámec, adaptovaný na norský model, nařizuje, aby příjmy nejprve vstupovaly do ropného fondu a poté byly použity buď k investicím do státního investičního fondu, nebo k financování maximálního fiskálního deficitu ve výši 3 procent neropného HDP. :idea:

Největší infrastrukturní projekty z hlediska nákladů tady nejsou silnice ani dálnice. Nejdrahším jsou právě ropní projekty, které z 30-100% financuje vláda nebo za pomoci půjček ze zahraničí. Rafinerie s ropovodem vyjdou po 3,5 mld. USD. Letiště Hoima potřebné pro rafinerii na 0,35 mld. USD. Proti tomu je i dálncie Kampala - Jinja ničím. Sice velkou investicí, ale zlomkovou. Ještě i přehrada Karuma vyšla na 2 mld. USD: https://en.wikipedia.org/wiki/Karuma_Hy ... er_Station

Přehrada Karuma se začala stavět v roce 2013 a odevzdat se má tento měsíc; https://www.youtube.com/watch?v=MIdoIFq6Yko



Tedy její výkon bude asi 60% jedného bloku JE Temelín. :idea:
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

ebola a další videa od UNRA

4.10. jsem psal o "problému" nemoci ebola v Ugandě. Situace se komplikuje a i když prvně prezident Museveni řekl, že žádné uzavírky území se nebudou realizovat, tak "obrátil" a zavedl 3-týdenní karanténu 2 lokalit: Mubende, Kassanda.

https://www.bbc.com/news/world-africa-63273603

Prezident vyzval obyvatelstvo k maximálnímu úsilí dodržovat všechna nařízení, aby se nemoc nerozšířila a zde co nejrychleji ukončila.

WHO považuje rozšíření do jiných států za málo pravděpodobnou variantu vývoje, ale vyloučit jí nelze. Maximalizuje se úsilí zdravotního sektoru (nejen) Ugandy. Uganda zažila čtyři epidemie eboly. Ta nejsmrtelnější si v roce 2000 vyžádala více než 200 mrtvých.

Nejnovější epidemie zatím zabila 29 ze 63 zaznamenaných případů.

Obrázek

Jde o to, že mobilita zásadně zvyšuje šíření infekčních nemocí. A rozsah zpevněné silniční sítě je za uplynulých 10 let někde jinde. To samo o sobě je ten negativní "pocit" doktorů z toho, že rozdíl v čase u infikovaného jsou 3 týdny. Na druhou stranu dobrá infrastruktura na státní úrovni zrychlí různé bezpečnostní prvky a dosah pro lepší pomoc.

Virus se šíří přímým kontaktem s tělními tekutinami a nepřenáší se vzdušnými virovými částicemi, říká CDC.


ještě několik infra- videí: kvalitní sektorové informace a záběry na vybudovanou silniční síť

De-congesting the Cities through Improved Road Networks:


Infrastructure for Agriculture in Uganda:


Infrastructure for Tourism in Uganda:
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

EPISODE 5 - Infrastructure for Social Transformation

za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: dalo se to nedávno:

Obrázek

Obrázek

a dá se to zase:

Obrázek

:arrow: "Nový" provozovatel dálnice Kampala - Entebbe jí neustále vylepšuje. Za ten zlomek % z vybraného mýta. Zajištěné jsou služby všeho druhu a ohlásil dalšá vylepšení a sice: osvětlení důležitých lokalit na tomto 51-52 km dlouhém tahu. Ukázal, že již zajistil sloupy. COWI se tedy stará, aby byl provoz co nejbezpečnější, nejplynulejší a tudíž bezproblémový:

Obrázek

:arrow: Allen C. Kagina, žena, která je příkladem pro všechny. Vícekrát jsem již o ní psal. Stojí na čele silničního podniku UNRA, předtím vedla segment daní a pracovala pro mezinárodní finanční instituce. To, jak vypadá UNRA, tak to je její zásluha. I ta kvalita řízení (vlastní sídlo), pobočky po celé zemi s technikou pro údržbu, velmi kvalitní posty (vlastní občané z univerzit) a tudíž efektivní projekty, kde se vsází na kvalitu, přičemž inspirace se čerpá z EU. Silnice, které pohání ekonomiku. UNRA vede od roku 2015, takže více než 1/2 existence tohoto úřadu a byla sem dosazená, když se zahraničí odvracelo od ministerstva veřejných prací pro korupci. Prezident Museveni tehdy nechal zavřít vícero vysokých úředníků včetně vedení a nastala tato změna.

Nepíšu o ní dnes jenom tak. Na poslední velké konferenci řekla:

"Na integritě nyní v Ugandě nejvíce záleží. Jako vůdci musíme vyniknout, protože na tom záleží ze všeho nejvíc. Uganda zoufale potřebuje vůdce bezúhonnosti, abyste mohli dát důvěru svým vlastním lidem a zbytku komunity. Chci tím říct, že já ze své pozice: Bezúhonnost je projevem odpovědnosti za poskytnuté zdroje. Pokud řeknu, že dáme Ugandě 400 km ročně a dodáme 250 km a prostě budeme ticho, tak to bude znamenat, že nejsem bezúhonný člověk, pokud si představím, že každý ví, jakým výzvám čelí. Pokud to totiž neví, pak nemůže být vůdce. Je to selhání podřízených, ale především mě, protože já ten úřad vedu a něco jsem slíbila a dostala jsem na to prostředky. Když začnu mluvit proti svému vlastnímu přesvědčení, protože nechci být "proti vlně", selhala jsem ve svém vlastním standardu integrity. Snížila jsem svou prémii, takovou tu * důležitosti, pro kterou jsem vůdce. Někdy je v pořádku mlčet. Ještě lepší je říct, to není správné! Je lepší říct, ne to není správné, že nedržíme sliby. A musíme dokázat odůvodnit, proč tomu tak je."

Obrázek

Pak řekla, že UNRA stále staví hodně silnic. Aktuálně 1600+ km silnic.
Rozvíjí se rychlostní silnice a někde se staví - viz vlákno.
Dále řekla, že si velmi cení lidí, kteří pro UNRA pracují.
Velmi si cení důvěru, kterou dostává od prezidenta.
A nikdy jí nepřestane překvapovat, kolik lidí jí na veřejnosti pozdraví a poděkuje za přínos, který pro celou zemi uskutečňuje.
Ale jak dále dodala, ta zásluha je na všech a nakonec i na těch, co po těch silnicích jezdí a oceňují již ty benefity:

*zkrácení cestovních časů
*snížení nákladů

Tím se podporují regiony. Řekla, že ugandské ovoce, kakao a káva dobýjejí světové trhy. Je to pro reformy v zemědělství a pro to, že vůbec lze úrodu rychle převážet do dalších lokalit pro zpracování a export. V době drahých potravin má Uganda budoucnost nejen pro sebe sama. Lidé jsou rychleji v práci, děti snadno ve škole. A to je naše budoucnost. :P

Mimochodem, jen doplním: FAO analyzovalo kvalitu a rozsah půdy a Uganda může bez problémů zasytit na 200 mil. populace. :idea: (myslím, že jsem to tu již psal)
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

UNRA informovala o projektě (tendru) největšího dálničního projektu zde a sice Kampala - Jinja

Projekt Kampala—Jinja Expresswa (KJE) se připravuje na realizaci.

Pokračuje proces zadávání zakázek na dodavatele stavebních prací. Probíhá také akvizice pozemků k zajištění práva cesty před výstavbou. Nedělejte si starosti! UNRA pokračuje tak jak jí to umožňují rozpočtové možnosti. (právě přesídlení tisícovek lidí a výkupy pozemků oddalují konečný výběr zhotovitele, protože to oddaluje začátek výstavby)

Rozhodně UNRA neukončuje tento projekt.

Dále, padla mediální otázka na GŘ UNRA - p. Kagina (viz výše), že jestli může prezident Museveni zadat zakázku KJE komukoliv dle jeho výběru. GŘ UNRA odpověděla, že pokud prezident vybere kteréhokoliv dodavatele na kteroukoliv stavbu, kterou UNRA tendruje, pak UNRA nemá na výběr a musí ten výběr akceptovat. A stejně tak, legislativně nemá ani parlament možnosti, jak vybrat někoho jiného. Pak jedině může UNRA zrušit tendr jako další krajní scénář.

Prezident totiž delší dobu na jednu stranu kritizuje Čínu za nekvalitu, ale zároveň si myslí, že by se měla nabídka Číny akceptovat.
UNRA není tohoto názoru, vzhledem na vyjednané podmínky ve fin. světě a dosavadní průběh a navíc, do budoucna by to mohlo vyvolat antipatie k mezinárodním tendrům, že by o ně nebyl zájem jaký dnes je.

Dále, UNRA informovala, že v roce 2021/2022 se na silničních zakázkách podílelo 82% domácích firem z hlediska objemu peněz. A UNRA bude trvat na tom, aby kterékoliv stěžějní projekty, i když budou ve formě PPP atd., aby se takový podíl domácích firem uplatnil i u nich.
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Stavební pokrok na Busega - Mpigi Expressway: 24 km

UNRA kritizuje pomalé tempo a vyzvala dodavatele k urychlení prací. Realizují se zemní práce a příprava MÚK, odvodnění.

pokrok proti 02/2021 opravdu není valný: https://video.twimg.com/ext_tw_video/13 ... mp4?tag=10 (video)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Další informace: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 96#p191596 (+možnost hledat)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: progres realizace na výstavbě MÚK Clock Tower v hlavním městě Kampala: tady jsem se o tom zmínil posledně: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p260812, takže ten posun je citelný:

Obrázek

:arrow: Nile Bridge ve městě Jinja (most je odsledovaná stavba v tématu, financování japonským grantem) získal nové osvětlení, které bylo odzkoušeno na přelomu let:

Obrázek

:arrow: Rozpočtová strategie pro FY 2023/2024: https://www.finance.go.ug/sites/default ... 023-24.pdf

Pokračuje dlouhodobá strategie Ugandy: “Full Monetization of Uganda’s economy through Commercial Agriculture, Industrialization, Expanding and Broadening Services, Digital Transformation and Market Access”.

I nadále se bude podporovat dopravní infrastruktura, ale již se nemusí její význam neustále zdůrazňovat. Základy Uganda zvládla, stojí v dokumentu. Prioritou bude dokončit klíčové zahájené projekty, ať jsou k užitku. Modernizace základní silniční sítě bude pokračovat i nadále stejně jako klíčové "Oil Roads". Podpora bude směrovat i do letišť a železnice.
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

již 90% progres plnění má projekt výstavby mostu Paraa v rámci překonání trasy podél Masindi - Park Junction road
součást Critical Oil Roads

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Kampala Flyovers, megaprojekt vícero MÚK, 1. fáze projektu:

S odhadovanou denní populací přes 3 miliony lidí v Kampala City a vysokou hustotou vozidel zůstává bezpečnost chodců problémem. Nové MÚK vyřeší nekonečné dopravní kongesce, resp. je sníží a zlepší průchodnost uzlů i pro pěší.

Silnice Mukwano, nadjezdová vyvýšená větva na silnici Clocktower a silnici Ggaba.
Intenzivně se pracuje mezi křižovatkou Kibuli a silnicí Ggaba a úsek je uzavřen pro dopravu dál do centra.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


blok dalších info

:arrow: UNRA tendruje výstavbu silnice Namagumba–Budadiri–Nalugugu (39 km). Silnice se nachází ve východní oblasti Ugandy a prochází okresy Mbale & Sironko.

:arrow: Do provozu se odevzdala silnice Buhimba – Nalweyo – Bulamagi – Igayaza – Kakumiro. (93 km) Učinil tak prezident Museveni. Tento tah v délce 8,5 km překonáva bažinatý terén. V roce 2017 tady přes nezpevněný terén projelo kolem 700 vozidel za den včetně nákladní dopravy. To je již silnice napříč region, která není přímá os z Kampaly. Na dosah je město Hoima, centrum těžby a zpracování ropy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Pohled na 1. dálnici v zemi Kampala - Entebbe. Perfektní údržba zajištěná společností COWI, která odvádí většinu peněz vybraného mýta státu (vyjma nákladů na tento tah a provizi zisku) a ten všechny zdroje přesouvá na výstavbu a údržbu silnic:

Obrázek

:arrow: UNRA zahájila z čistě státního rozpočtu zásadní rekonstrukci jedné z prvně postavených silnic. Jde o Mityana - Mubende v délce 86 km. Silnice se rozšíří o zpevněné krajnice a vymění se vozovka.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu, doplnění výše uvedeného o letecký záběr

Kampala Flyovers, megaprojekt vícero MÚK, 1. fáze projektu:

Obrázek


Dále, na SV státu Uganda existuje region Karamoja, kde žije asi 1,5 mil. obyv. Ale především je zde velmi špatná dopravní obslužnost. Tady je více informací k regionu: https://en.wikipedia.org/wiki/Karamoja . Vláda se rozhodla tady postavit prostřednictvím státní techniky alokované v silničním úřadě UNRA na 2,24 tis. km tzv. bezpečnostních a nouzových silnic. Bude se jednat o klasické nezpevněné silnice, ale v upraveném teréně tak, aby se dala tato silniční síť využívat lehkýma vozidlama v případě potřeby. Jak pro zajištění bezpečnosti, tak pomoct u klimatických katastrof.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 20380
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Uganda

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: 03/2023: Ugandský silniční úřad UNRA a japonská agentura JICA: kontrolní den na 1. fáze megaprojektu Kampala flyovers (sledovaný projekt v tématu): rozsáhlá fotogalerie výstavby velkých MÚK + videa: https://www.newvision.co.ug/category/ne ... ect-155006

:arrow: Kampala: Realizuje se silniční projekt Najjanankumbi - Busabala, který zahrnuje výstavbu nadjezdových mostů, které umožní zlepšení dopravního toku v Kanaabě do Busabaly a Najja do Busabaly podél Munyonyo Spur. Jedná se o 11 km silniční výstavbu s datem zahájení v 12/2020. Projekt manažuje UNRA.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“