II/602 Pelhřimov - Jihlava

dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od dvs »

Hanz008: Voják se stará voják má.
Hanz008
Příspěvky: 7
Registrován: 27.8.2013 11:59:29

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od Hanz008 »

Souhlasím, bohužel to vždy platilo a asi to i do budoucna platit bude.

Ale procesně je to špatně! Já ze svých daní platím úředníky, jejich vybavení, vzdělávání a ve finále co si člověk nezařídí sám to nemá. Nač tedy máme Kraj Vysočina?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od Sosa »

Hanz008 píše:Souhlasím, bohužel to vždy platilo a asi to i do budoucna platit bude.

Ale procesně je to špatně! Já ze svých daní platím úředníky, jejich vybavení, vzdělávání a ve finále co si člověk nezařídí sám to nemá. Nač tedy máme Kraj Vysočina?
Aby měla hromada lidí zaměstnání.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od dvs »

A ta hromada zaměstnaných úředníků Vám to zařizování řádně zesložití.

Navíc ten kraj jsou vlastně dva pojmy úředníci (úřadující v přenesené působnosti) a samospráva s dlaším aparátem úředníků konajících tu samosprávu.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

Myslím, že prioritou by měla být páteřní síť silnic a kvalitní spojení Jihlavy s Třebíčí a Pelhřimovem. Na Pelhřimov se silnice i když pomalu přestavuje, na Třebíč též, Havlíčkův Brod je napojen kvalitně Ždár víceméně taky. Silnice kolem Kostelce na Třešť a Telč je jedna z těch lepších co na Jihlavsku znám, i když situace v Kostelci není jednoduchá, někde jsou na tom mnohem hůř. Hájit obchvat bych mohl jedině tehdy když bych znal nějakou studii, cenový nástřel a stav pozemků. Jsem z okolí Větrného Jeníkova a taky bych si přál lepší silnici na Jihlavu a Humpolec ale vím, že priority jsou jinde a postačí mi když se časem (asi až po modernizaci D1) udělá nový povrch jako udělali nedávno mezi VJ a Štoky (silnice úzká a klikatá ale stačí to). Až se dodělá komplet 602, obchvat Příseky a Brtnice a domodernizuje se tah na Žďár tak klidně... Stejně to vidím i s obchvatem Nových Domků a Velkého Beranova.
Pro úplnost: Radši bych více opravoval silnice než stavěl obchvat kolem vesničky jako je Jamné ale tam je ten průjezd obcí mnohem horší než v Kostelci. Ale to už patří do jiného vlákna.
Hanz008
Příspěvky: 7
Registrován: 27.8.2013 11:59:29

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od Hanz008 »

_jan91: Porovnejte provoz na silnici Jihlava - Třebíč (v obci Příseka, kde se uvažuje o obchvatu) a Jihlava - Telč (v obci Kostelec, jak bylo uvedeno výše - intenzity (7 tis. OA + 1 tis. NA)). Zjistíte, že směr Třebíč je o mnoho slabší, porovnání nákladní dopravy je úplně tristní. (Posledních 10 let jsem tam denně jezdil, situaci znám velmi dobře.)

Priorita by měla být stanovena dle fakticky naměřených dat, předem stanovených metrik a ne dle hesel "páteřní silnice". Jenže je to spíš o tom, které to heslo má sympatie u krajských úředníků. Jak zde bylo uvedeno, co se vyběhá, vylobuje.

S opravami silnic souhlasím, ale to je o jiné diskuzi.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

Ano, ty intenzity jsou vysoké...ale - Příseka má z jedné strany prudký kopec a ze strany druhé serpentiny opět do kopce. O stavu povrchu ani nemluvím... To Kostelec má více méně nový koberec, pokud vím tak i chodníky, žádné výrazně úzké místo zde není a v kopci je stoupací pruh. Já hodnotím potřebnost úprav nejen podle počtu obyvatel a intenzit ale i v tom co to řešení komplexně odstraní. Přeložky se staví nejen kvůli vyvedení dopravy z obcí ale i kvůli odstranění závad předchozího trasování.Proto mi na Vysočině vychází potřebnější stavby (které jsou navíc taky asi více připravené). Vzhledem k tomu, že se staví velká a jistě ne levná OK tam kde se staví je jasné, že o obchvatu snad nikdo ani realisticky neuvažuje jinak by se na křižovatce pouze upravil úhel křížení, přidal pruh pro levé odbočení případně se provedla změna přednosti v jízdě.
Dle mého by teď následně stačilo upravit lehce výškové a směrové vedení mezi novou OK a Kostelcem a rozšířit na S9,5 a obchvat vést jen kolem Kostelce bez nějaké zbytečně delší a náročnější přeložky. Místo by zde asi bylo (http://mapy.cz/#!x=15.490864&y=49.35931 ... RvfWZ&l=16) - vím že to je jen čára v mapě ale jako představa dostačující.
Hanz008
Příspěvky: 7
Registrován: 27.8.2013 11:59:29

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od Hanz008 »

_jan91: Souhlasím, že povrch v Přísece je děsný - měl by se co nejdříve udělat nový!
Ale vzhledem k síle provozu je obchvat Příseky neekonomické řešení, které hlavně nic neřeší. Dalším úzkým hrdlem je obchvat Brtnice a ten kvůli finanční náročnosti nebude. A hlavně, není perspektiva nějakého velkého nárustu počtu aut tímto směrem.

Obchvaty a obecně dražší stavby bych stavěl tam, kde je silný provoz "aktuálně" a ne tam kde se předpokládá, že někdy v budoucnu bude.

Já neříkám, že by měl Kraj Vysočina ihned všeho nechat a vrhnout se na obchvat. Ale zaráží mně, že pořizuje drahé vybavení na sběr dat, platí odborníky, kteří data vyhodnocují, ale do praxe už tyto výsledky nepřevádí. :-(
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od -xdas- »

S probíhající rekonstrukcí této silnice vzniklo jedno hodně nebezpečné místo na křižovatce se silnicí II/131 u Opatova, odkaz na mapu. Od Jihlavy stará silnice se špatným povrchem a nekvalitním vodorovným značením, od Pelhřimova nově zrekonstruovaná silnice, prostor křižovatky je rozšířený, ale bez vodorovného značení a navíc je na mírném horizontu. V noci a za snížené viditelnosti je dle mého názoru otázka času, kdy dojde k čelnímu střetu. Pro představu přikládám videjko průjezdu onou křižovatkou.

kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od kentanjack »

Tak podle videa to vypadalo, že k namalování VDZ dojde velmi brzy..?

Co jiného mě však zaujalo je, že ten kruháč, co se staví na křižovatce 406 x 602, se zpozdí téměř o celej rok, dokončení údajně 9/2014. Přitom se jedná o relativně malou a nenáročnou stavbu...
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

VDZ se podle mě ještě do zimy udělá. Divím se spíš, že spravovali jen takový malý kousíček, přitom už tam zbývá jen úsek od křižovatky Opatov směrem na Dušejov, který je bezkonkurenčně nejhorší, kolíky už jsou tam rok nebo dva a je to jen pár set metrů což by stálo pár korun.
Co se týče kruháče, o rok později začli, takže o rok později i skončí. Taky ale myslím, že by to šlo rychleji. Problém ji spíš ale i v návazném úseku do Dušejova,který je součástí stavby a kde byly tuším problémy s pozemky, proto jsou zatím opraveny jen segmenty kde se neměnilo tolik směrové vedení, zbytek snad taky za rok. Dost mě ale zklamalo, že se v průtazích obcemi nerozšiřovalo na S9,5 ale zůstala původní šířka, přitom místa je tam dost. Při takovéhle modernizaci je to dost škoda.
Zajímalo by mě co je v plánu dále? Na Třebič se plánuje obchvat Příseky, tady bych viděl jako prvního kandidáta obchvat Sedliště či reko povrchu mezi Jihlavou a novým kruháčem.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od kentanjack »

Typická ukázka toho, jak to v česku "funguje". Něco je špatně? No tak omezíme, zpomalíme, zakážeme. A hlavně tenhle úspěšnej zákrok zmedializujeme, ať veřejnost vidí, že stát se stará. Ale aby to aspoň provizorně doopravili, správně namalovali a postavili tam vhodný cedule, to je příliš správný řešení...

/sorry za ot/
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od -xdas- »

Reportáž na ČT v Údálosti v regionech.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ich-kraje/

kentanjack: Ten článek v MF Dnes je "moje" práce, v tištěných novinách mám dokonce fotku. Za současné situace si myslím, že omezení rychlosti je na místě, i když by asi stačila 70. Hlavní je, aby bylo namalované vodorovné dopravní značení. Navíc si myslím, že bude potřeba omezení rychlosti nechat na místě i po dokončení úseku směr Jihlava. Jak je z fotek patrné, směr na Pelhřimov je horizont a zatáčka, díky tomu rozhledový poměr nebude ideální. Navíc zmodernizovaná silnice bude svádět k rychlejší jízdě.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od Lenny »

K čemu omezení rychlosti, stačí namalovat VDZ, což bylo zásadní chyba, že se tak nestalo. A navíc pokud by se řidiči soustředili na řízení, tak z toho nemusí být "aféra v mediích", jenže tomu tak není a pak se blbě diví...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od -xdas- »

Průjezd turbo okružní křižovatkou II/602 s II/406 ve směru Jihlava -> Kostelec.

_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

Úseky silnice II/602 mezi Jihlavou a východní částí kraje jsou připraveny ke zprovoznění

Už v úterý 1. září 2015 se otevřou všechny zmodernizované úseky frekventované silnice II/602 mezi Jihlavou a Velkým Meziříčím. „Kraj Vysočina v letošním roce realizuje modernizace za více než jednu miliardu korun. Jen v tomto případě byly realizovány práce za 164 milionů korun, takto rozsáhlá modernizace mohla být zahájena i díky dotaci z Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod,“ říká náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl, který dnes modernizované úseky těsně před předáním do předčasného užívání osobně projel a zkontroloval. Modernizace hlavního tahu z Jihlavy na Velké Meziříčí, který kopíruje dálnici D1, byla rozdělena do dvou projektů, které jsou součástí dlouhodobé investiční aktivity Kraje Vysočina na páteřní komunikaci II/602 mezi Pelhřimovem a hranicí s Jihomoravským krajem. „Modernizace dalších úseků na této spojnici je závislá na termínu dokončení majetkoprávní přípravy,“ vysvětluje náměstek hejtmana Libor Joukl.

II/602 hr. kraje - Pelhřimov, 4. stavba - úsek č. 1
První stavbou byla modernizace komunikace II/602 mezi Velkým Meziříčím a Jabloňovem na Žďársku v délce 3,92 km a celkovými náklady ve výši asi 100 milionů korun. „Došlo zde k výměně asfaltových vrstev a zároveň k jednostrannému rozšíření silnice, aby splňovala navrhovanou kategorii S 9,5/70. Součástí projektu je také vybudování zcela nové okružní křižovatky v blízkosti napojení na D1 (Exit 146) ve Velkém Meziříčí, která nabízí řešení neuspokojivého stavu v tomto dopravně exponovaném místě. Po realizaci stavby lze očekávat zvýšení bezpečnosti dopravy i vzhledem k nižší rychlosti vozidel vjíždějících po silnici II/602 do Velkého Meziříčí,“ popsal nejpodstatnější změny Libor Joukl.

II/602 hr. kraje - Pelhřimov, 7. stavba - úsek č. 1
Druhý projekt zahrnoval modernizaci úseků komunikace II/602 od křižovatky se silnicí II/351 (směr Kamenice) po Řehořov a dále průtahy Řehořovem a Měřínem v souhrnné délce 4,09 km a s celkovými náklady ve výši 64 milionů korun. „Během realizace projektu se řidiči i obyvatelé dotčených sídel museli připravit na řadu omezení včetně úplné uzavírky. Odměnou za trpělivost jim bude zvýšení komfortu jízdy po modernizované a částečně rozšířené komunikaci jak mezi sídly na trase, tak i přímo v průtazích Měřínem a Řehořovem. Velký důraz byl při rekonstrukci kladen na zvýšení bezpečnosti účastníků silničního provozu. V prostoru křižovatky se silnicí II/351 byla z důvodu nepřehledného horizontu snížena niveleta křižovatky až o 1,1 metru, aby došlo k prodloužení rozhledu pro řidiče v místě častých dopravních nehod. Dále byla v Řehořově provedena sanace a odvodnění oboustranných železobetonových opěrných zdí, které již vykazovaly značné množství poruch,“ doplňuje Joukl.
http://www.kr-vysocina.cz/useky-silnice ... 6/p1=76943
ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od ik »

LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od LibBr »

Diskuze k jižnímu obchvatu Jihlavy:
https://www.obcasnik.eu/video-mezi-jihl ... i-obchvat/
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od _jan91 »

Probíhá rekonstrukce mostu u Dvorců přes řeku Jihlavu a trať SŽDC z Veselí do Jihlavy. Původní je z nějakých K nosníků po ne moc zdařilé sanaci cca před 20 lety. Po pádu lávky v Tróji a vzniklé hysterii okolo předepjatých konstrukcí zde byla snížená rychlost a uzavřené zpevněné krajnice rozházenými Zetky. Už se mělo stavět loni ale tendr se musel vypisovat znovu. Zůstanou pouze základy, spodní stavba i NK budou nahrazeny. Místo S11,5 by mělo být pouze S9,5.
ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od ik »

ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od ik »

Info o rekonstrukci mostu u Dvorců
https://jihlavska.drbna.cz/zpravy/dopra ... ypada.html
ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/602 Pelhřimov - Jihlava

Příspěvek od ik »

Most u Dvorců má být otevřen 1.11.2021
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/mos ... -zpravy_mv
Odpovědět

Zpět na „Kraj Vysočina“