Malé množství obchvatů okolo Brna
Malé množství obchvatů okolo Brna
Mám pocit, že mnoho dopravních proudů jde v JMK po silnicích 2. třídy zcela zbytečně obcemi místo obchvaty a tím znehodnocuje život obyvatelům těchto obcí. Navíc to zdržuje řidiče a při nehodách na dálnicích a silnicích 1. třídy to neumožňuje rychlou kapacitní přepravu autem mezi běžnými cíli v JMK.
Jedná se například o:
II/602 Brno - Kývalka při nehodách na D1
II/152 Ivančice - Modřice dtto
II/381 Pohořelice - Hustopeče při nehodách na D52/D2/D1
Chybějící obchvat Židlochovic
Chybějící propojení Obřany - Soběšice - Mokrá Hora (I/43)
Chybějící propojení Obřany / Maloměřice - část Maloměřic za tratí / Líšeň při kolonách v Židenicích u Kasáren
Chybějící propojení Kníničky - Řečkovice / Královo Pole při ucpané I/42
II/374 Brno - Adamov při ucpané I/43
Chybějící propojení Mariánské údolí - Mokrá Horakov
Chybějící propojení Šlapanice - letiště - Brněnské Ivanovice
II/417 Brno - Křenovice
II/380 Brno - Hodonín
II/394 Ivančice - Rosice
Brno - ulice Hanácká v lokalitě Za Křížkem
II/430 Brno - Vyškov
Ty silnice tam někdy v II. třídě jsou, ale z mého pohledu urbanisticky nesprávně plní zároveň úlohu průtahů obcemi, přitom lépe, aby vedly okolo obcí v obchvatech. Navíc v mnoha případech přímo na těchto silnicích nebo těsně vedle nich stojí nebezpečně stromy, což omezuje průjezdnost. V mnoha stech místech silnice jsou silnice tam, kde polní cesty v 19. století, i když infrastruktura dané oblasti je dávno odlišná (pŕ. letiště Tuřany).
PS: Propojením letiště jsem myslel bez závleku přes extrémně přetíženou Slatinu.
PS2: II/385 Štěpánov nad Svratkou - Kuřim
Chybějící přímé propojení Útěchova a Adamova tak, aby nevedlo až přes zřícenina Ronov
Jedná se například o:
II/602 Brno - Kývalka při nehodách na D1
II/152 Ivančice - Modřice dtto
II/381 Pohořelice - Hustopeče při nehodách na D52/D2/D1
Chybějící obchvat Židlochovic
Chybějící propojení Obřany - Soběšice - Mokrá Hora (I/43)
Chybějící propojení Obřany / Maloměřice - část Maloměřic za tratí / Líšeň při kolonách v Židenicích u Kasáren
Chybějící propojení Kníničky - Řečkovice / Královo Pole při ucpané I/42
II/374 Brno - Adamov při ucpané I/43
Chybějící propojení Mariánské údolí - Mokrá Horakov
Chybějící propojení Šlapanice - letiště - Brněnské Ivanovice
II/417 Brno - Křenovice
II/380 Brno - Hodonín
II/394 Ivančice - Rosice
Brno - ulice Hanácká v lokalitě Za Křížkem
II/430 Brno - Vyškov
Ty silnice tam někdy v II. třídě jsou, ale z mého pohledu urbanisticky nesprávně plní zároveň úlohu průtahů obcemi, přitom lépe, aby vedly okolo obcí v obchvatech. Navíc v mnoha případech přímo na těchto silnicích nebo těsně vedle nich stojí nebezpečně stromy, což omezuje průjezdnost. V mnoha stech místech silnice jsou silnice tam, kde polní cesty v 19. století, i když infrastruktura dané oblasti je dávno odlišná (pŕ. letiště Tuřany).
PS: Propojením letiště jsem myslel bez závleku přes extrémně přetíženou Slatinu.
PS2: II/385 Štěpánov nad Svratkou - Kuřim
Chybějící přímé propojení Útěchova a Adamova tak, aby nevedlo až přes zřícenina Ronov
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Už jsem chtěl právě napsat, že hlavní silnice, kde chybí obchvaty je z Vysočiny do Tišnova a přes Kuřim do Brna. To je priorita a snad se příští rok začne obchvat Čebína.
Plánuje se i obchvat Hradčan. Obchvat Kuřimi se bude stavět až po aktualizaci ZUR a bude jej stavět ŘSD, bude to 4-pruh a bude tam 1 km dlouhý tunel pro propojení S43 se současnou 4-pruhovou I/43.
PS: II/385 nevede ze Štěpánova, ale na Novy město myslím
Zbytek souhlas také, jenže tento kraj má problém postavit stavby, které se tu plánují přes 20 let, o stavu vozovek 2. a 3. tříd ani nemluvím
Čili myšlenky dobré, ale v nejbližších 5-10 letech podle mě nereálné. Pár staveb na pár z těchto silnic se myslím plánuje, ale právě podle jiných staveb v JMK tomu moc šancí nedávám.
II/602 se snad bude také plánovat, vypadá to, že např. obchvat Bosonoh bude handl za S43
Dle mě další největší adept po II/385 na obchvaty je spojení Brna a Ivančic, tam provoz každým rokem narůstá znatelně a samotná situace v Ivančicích je každodenně podobná tomu před Lipůvkou na I/43, protože hlavní proud aut nejede po hlavní, ale napojuje se na nic, čili tam jsou pořád kolony přes město, takže bych uvažovat o nějakém obchvatu i tohoto města, i když za ním už intenzity tak velké nejsou .. Obchvat Neslovic se mám za to plánuje a obchvat Tetčic se snad začne plánovat po aktualizaci ZUR, protože ten bude nejspíš podmíněn jižním obchvatem Rosic na I/23 

PS: II/385 nevede ze Štěpánova, ale na Novy město myslím

Zbytek souhlas také, jenže tento kraj má problém postavit stavby, které se tu plánují přes 20 let, o stavu vozovek 2. a 3. tříd ani nemluvím

Čili myšlenky dobré, ale v nejbližších 5-10 letech podle mě nereálné. Pár staveb na pár z těchto silnic se myslím plánuje, ale právě podle jiných staveb v JMK tomu moc šancí nedávám.
II/602 se snad bude také plánovat, vypadá to, že např. obchvat Bosonoh bude handl za S43


Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Děkuji za opravu, spletl jsem se - II/385 začíná u Dvora Cinzendorf: https://mapy.cz/zakladni?x=16.1355927&y ... cinzendorfAram96 píše:Už jsem chtěl právě napsat, že hlavní silnice, kde chybí obchvaty je z Vysočiny do Tišnova a přes Kuřim do Brna. To je priorita a snad se příští rok začne obchvat Čebína.Plánuje se i obchvat Hradčan. Obchvat Kuřimi se bude stavět až po aktualizaci ZUR a bude jej stavět ŘSD, bude to 4-pruh a bude tam 1 km dlouhý tunel pro propojení S43 se současnou 4-pruhovou I/43.
PS: II/385 nevede ze Štěpánova, ale na Novy město myslím![]()
V porovnání s tím, jak funguje (velmi dobře) u silničních staveb např. Kraj Vysočina, třeba u II/353 Jihlava - Žďár nad Sázavou, tak Jihomoravský kraj moc z hlediska nových silničních staveb nefunguje. Ale zase ŘSD Jihlava moc nefunguje u nových silničních staveb

Souhlasím, když se člověk podívá na mapu, např. II/152 je za Ivančicemi už fajn (okolo Jaderné elektrárny Dukovany), pouze tam chybí obchvat Polánky (https://mapy.cz/zakladni?x=16.2899425&y ... rd&id=8571) a to zakrucované stoupání z / klesání do Ivančic je také hrůza (https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... 84780&z=17).Aram96 píše:Dle mě další největší adept po II/385 na obchvaty je spojení Brna a Ivančic, tam provoz každým rokem narůstá znatelně a samotná situace v Ivančicích je každodenně podobná tomu před Lipůvkou na I/43, protože hlavní proud aut nejede po hlavní, ale napojuje se na nic, čili tam jsou pořád kolony přes město, takže bych uvažovat o nějakém obchvatu i tohoto města, i když za ním už intenzity tak velké nejsou ..
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Co mě osobně nejvíc chybí, je obchvat Tuřan ... Dále je na pořadu dne řešit nějak naprosto totálně ucpaný Rajhrad..
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Souhlas, Rajhrad a Tuřany také, ovšem tam bych neměl ani tak strach, okolo Brna se ty peníze sypou docela dobře, horší je to právě dál v regionech 

Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Ten Rajhrad je zajímavý. Pokud je to tam zasekané proč lidi nejezdí po D52 Exit 16 ? Nemají známku ?
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Osobně si myslím, že je to často přes Rajhrad značené a zároveň to není zakázané - příklad:Warcz píše:Ten Rajhrad je zajímavý. Pokud je to tam zasekané proč lidi nejezdí po D52 Exit 16 ? Nemají známku ?
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5659619&y ... tch=-0.011
Zde je to rovně na exit 16, doprava na exit 9 přes Rajhrad na pověstnou křižovatku na odbočení doleva s čekáním. To už je OT, ale osobně bych zde vůbec Brno doprava neznačil.
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Hlavně v useku 10 - 23 je dalnice zdarma tak nechápu kde se ta doprava teda bere. asi lidi chtějí čekat...
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Mám dálniční známku tak toto vůbec nesleduji... Zdarma? Ale jen do 3,5 tuny, ne?Warcz píše:Hlavně v useku 10 - 23 je dalnice zdarma tak nechápu kde se ta doprava teda bere. asi lidi chtějí čekat...
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Neuvědomuji si teď km ale placená D52 začíná právě za exitem na Rajhrad, takže asi dost aut opravdu dálnici nevyužívá směrem na jih do nějakých těch vesnic a jezdí obcemi.Warcz píše:Hlavně v useku 10 - 23 je dalnice zdarma tak nechápu kde se ta doprava teda bere. asi lidi chtějí čekat...

Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Warcz píše:Hlavně v useku 10 - 23 je dalnice zdarma tak nechápu kde se ta doprava teda bere. asi lidi chtějí čekat...
Nene.. placeny usek zacina presne za sjezdem na Rajhrad...
A cesta pres Rajhrad je praveze alternativa jak D2 tak i na Pohorelice..
Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
aha takže to je odpověď. Každá stará herka do práce to objíždí :-/ Nicméně kdo tam čeká je vlastní masochista a stačí si koupit známku 

Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Přesně tak, nechápu řidiče, kteří mají za barákem dálnici, ale smrdí v obcích
Tedy samozřejmě mluvím o těch, kteří smrdí každý den nebo několikrát do týdne. Co by tu dálnici spousta lidí dala. Jakoby 1500 ročně bylo moc ..

Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Viš ty vůbec kolik je za to "štoků" nebo "štamprlat"?Aram96 píše:Jakoby 1500 ročně bylo moc ..

Re: Malé množství obchvatů okolo Brna
Pravda
To jsou holt lidé, pro které není důležitý čas ..
