Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Jen taková technická k článku 'podélná čára souvislá' neznamená zákaz předjíždění.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Oficiální sazba za předjíždění na zákazu předjíždění a přejetí "plné" čáry je sice rozdílná, tady to ale znamenalo reálně trest absolutní.
Dovolím si ještě jednu spekulaci. Ta silnice je dost široká na to, aby se tam vešel náklaďák se dvěma osobákama. Docela bych se nedivil, kdyby jel náklaďák na čáře a to stejné osobáky. Ale to už jsme zase u toho, že řada řidičů nemá správné návyky a kdo ví, jak bychom v tom okamžiku reagovali my.
Dovolím si ještě jednu spekulaci. Ta silnice je dost široká na to, aby se tam vešel náklaďák se dvěma osobákama. Docela bych se nedivil, kdyby jel náklaďák na čáře a to stejné osobáky. Ale to už jsme zase u toho, že řada řidičů nemá správné návyky a kdo ví, jak bychom v tom okamžiku reagovali my.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Pokud to chceš brát doslovně, tak neznamená, znamená aleJapao Joe píše:Jen taková technická k článku 'podélná čára souvislá' neznamená zákaz předjíždění.
Máš snad dojem, že umožňuje předjíždění? Já teda ne. Dokonce bych řekl, že je ještě přísnější, protože přes ní nesmí ani přesahovat náklad.Příloha č. 8 k vyhlášce č. 294/2015 sb. píše:Značka se používá zejména k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, k oddělení části řadicích pruhů a k oddělení části odbočovacího nebo připojovacího pruhu od průběžného pruhu.
Slouží-li značka k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky.
Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Je to už hodně mimo téma, ale v tom druhém autě jel údajně otec dítěte, které měl s řidičkou.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
při dostatečné šířce komunikace předjíždění nezakazuje... viz např. ecce homo. Předjíždění zakazuje svislá značka, vodorovná podélná čára zakazuje její přejetí mimo stanovené případy.MPMP píše:Pokud to chceš brát doslovně, tak neznamená, znamená aleJapao Joe píše:Jen taková technická k článku 'podélná čára souvislá' neznamená zákaz předjíždění.Máš snad dojem, že umožňuje předjíždění? Já teda ne. Dokonce bych řekl, že je ještě přísnější, protože přes ní nesmí ani přesahovat náklad.Příloha č. 8 k vyhlášce č. 294/2015 sb. píše:Značka se používá zejména k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, k oddělení části řadicích pruhů a k oddělení části odbočovacího nebo připojovacího pruhu od průběžného pruhu.
Slouží-li značka k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky.
Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Je nesmysl řešit kolik aut se vejde na šířku komunikace. Jenom blázen pojede těsně po krajnici, když od 16:30 je tma a může potkat chodce nebo cyklistu.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Psal jsem to proto, že se těmito informacemi vytváří mezi veřejností mylná představa, že se nesmí předjet cyklista, nesmí předjet či být předjet motorkář atd. (pokud bude splněna podmínka o přejíždění či přesahování).
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Reaguji na 2 příspěvky:
Můžete teď začít diskutovat, zda jsou moje odhady správné ale i když "sundáte" šířku cyklisty na 0,5 m (a to je "technologické minimum"), tak to vyjde "na milimetr přesně" - takže to zase nejde.
A když zmenšíte boční odstup, tak se tam možná vejdete, ale ohrožujete předjížděného.
Závěr:
Podle mého soudu je všeobecné povědomí o tom, že "na plné čáře se nesmí předjíždět", správné, v drtivé většině případů tomu tak skutečně je. A pokud jedu v sedmimetrovém jízdním pruhu (ecce homo), nejsem na běžné komunikaci (neříkám veřejné) a jsem-li znalý detailů zákonů, mohu si to dovolit.
xipecko píše:při dostatečné šířce komunikace předjíždění nezakazuje... viz např. ecce homo. Předjíždění zakazuje svislá značka, vodorovná podélná čára zakazuje její přejetí mimo stanovené případy.
Pánové, vzato formálně (pouze podle textu, nikoliv jeho smyslu) a na vybraných příkladech (např. ecce homo) máte jistě pravdu. V 99,99% případů ( tedy na jízdním pruhu o šířce do 4 m) se "na plné čáře" nesmí předjíždět ani cyklista, protože:Japao Joe píše:Psal jsem to proto, že se těmito informacemi vytváří mezi veřejností mylná představa, že se nesmí předjet cyklista, nesmí předjet či být předjet motorkář atd. (pokud bude splněna podmínka o přejíždění či přesahování).
- cyklista nejede "po čáře", část jízdního pruhu vždy zabere - započítám-li jeho šířku a odstup od krajnice bude to cca 1 m.
- šířka standardního vozidla je cca 2 m
- předjíždějící nesmí předjížděného ani ohrozit, ani omezit - tedy musí od něj zachovat dostatečný boční odstup. Jsou státy, kde je tento odstup definován v zákoně a činí minimálně 1,5 m.
Můžete teď začít diskutovat, zda jsou moje odhady správné ale i když "sundáte" šířku cyklisty na 0,5 m (a to je "technologické minimum"), tak to vyjde "na milimetr přesně" - takže to zase nejde.
A když zmenšíte boční odstup, tak se tam možná vejdete, ale ohrožujete předjížděného.
Závěr:
Podle mého soudu je všeobecné povědomí o tom, že "na plné čáře se nesmí předjíždět", správné, v drtivé většině případů tomu tak skutečně je. A pokud jedu v sedmimetrovém jízdním pruhu (ecce homo), nejsem na běžné komunikaci (neříkám veřejné) a jsem-li znalý detailů zákonů, mohu si to dovolit.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Nezpochybňuji obecné povědomí, jsme ale na odborném fóru a myslím, že správný výklad by tu měl být samozřejmostí. A ano, v drtivé většině případů nemohu v úseku s plnou čárou nikoho předjet, protože k tomuto manévru mi to nedovolí šířka pruhu. Vesměs jdou spolu v tandemu začátek plné čáry s umístěním svislé značky B21.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
já nevím jak vám ale mě už v autoškole vtloukali do hlavy slovíčka ze zákona, že cyklistu a motocykl bez postranního vozíku sím předjet i v křižovatce a dokonce k jeho předjetí i přejet částí vozu přes plnou čáru, protože cyklista může náhle zavrávorat a blabla...
a dodnes se toho držím, i za cenu, že by to mělo být špatně, čáře neublížím, cyklistu už mi před autem sbírali.....
a dodnes se toho držím, i za cenu, že by to mělo být špatně, čáře neublížím, cyklistu už mi před autem sbírali.....
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
První část je v pořádku, dokonce je možné předjíždět cyklisty a motocykly bez postranního vozíku i na zákazu předjíždění B21ovšem o tom, že by se při tom mohla přejet čára V1 tam nic není a nepamatuji si že by kdy bylo. Pochopitelně je z hlediska bezpečnosti lepší přejet čáru než to brát kolem cyklistů natěsno. A řekl bych obecně že toto se v autoškolách dnes již netoleruje. Proto je občas vidět vozidlo autoškoly že se loudá 15km/h za nějakým cyklistou...
A že by to nebylo možné v 99% se mi zdá hodně nadsazené. Cyklista může a v rámci vlastní bezpečnosti by měl jet po krajnici a i třeba v obci při nízkém rozdílů rychlostí ho lze bezpečně předjet pokud nejsou oba řidiči telata.
A že by to nebylo možné v 99% se mi zdá hodně nadsazené. Cyklista může a v rámci vlastní bezpečnosti by měl jet po krajnici a i třeba v obci při nízkém rozdílů rychlostí ho lze bezpečně předjet pokud nejsou oba řidiči telata.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Cyklista v zájmu vlastní bezpečnosti jede obvykle 0,5-1,0 m od okraje vozovky, na které není zpevněná krajnice, protože na okraji jízdního pruhu u vodicího proužku je spousta záplat a výmolů.Maty píše: Cyklista může a v rámci vlastní bezpečnosti by měl jet po krajnici a i třeba v obci při nízkém rozdílů rychlostí ho lze bezpečně předjet pokud nejsou oba řidiči telata.
Cyklista totiž v extravilánu preferuje silnice nižších tříd, které mají šířku vozovky obvykle do 6,0 m.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Toto neplatí v případě, kdy jede více cyklistů a jejich inteligenční kvocient nedovoluje jízdu za sebou. Pak zpravidla jeden z cyklistů jede i 2 metry od okraje vozovky.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Naopak, v rámci vlastní bezpečnosti by cyklista neměl jezdit po krajnici, protože pokud po ní pojede, nemá už v případě jakéhokoli problému kam uhnout a to ani o milimetr. Tím problémem může být jak výmol, tak "řidič prase", který ho bude předjíždět bez dostatečného bočního odstupu.Maty píše:Cyklista může a v rámci vlastní bezpečnosti by měl jet po krajnici a i třeba v obci při nízkém rozdílů rychlostí ho lze bezpečně předjet pokud nejsou oba řidiči telata.
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Tak bohužel zemřel i ten malý chlapec. Už 5. obět nehody u Pavlic.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda ... pravy_mos1
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nehoda ... pravy_mos1
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Uff, to se ani nedá číst... Taková marnost.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Co se to dějě .. tohle, Slováci mají nehodu století bych tak řekl, když tak sleduji co se děje ..
Nejhorší je, že člověk může jezdit sebezodpovědněji a bezpečně, ale potká debila a nenadělá nic, viz právě I/38.
Nejhorší je, že člověk může jezdit sebezodpovědněji a bezpečně, ale potká debila a nenadělá nic, viz právě I/38.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Včera jsem byl svědkem drobné nehody ve zúžení u Humpolce. Telefonoval jsem jednateli firmy provozující kamion a jeho reakce mě moc nepřekvapila. Na jednu stranu nebyl sprostý, ale měl milion výmluv, proč kamion nemůže (stejně jako naprostá většina ostatních) jet ve svém pruhu.
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
OOP Oznámení o návrhu stanovení místní úpravy provozu na silnici I/38 u obce Pavlice
Opatření? Zákaz předjíždění.
Za zmínku zejména stojí, že ho policajt vypapíroval do dvou dnů od nehody.
Opatření? Zákaz předjíždění.
Za zmínku zejména stojí, že ho policajt vypapíroval do dvou dnů od nehody.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Tragické nehody na I/38 - prevenční opatření nutná!
Starosta Znojma Jan Grois. „Se zástupci policie, obecních úřadů a Ředitelství silnic a dálnic jsme řešili bezpečnost na několika kritických místech. Například u odbočky na Mramotice, v Olbramkostelu, Vranovské Vsi, Pavlicích, Grešlovém Mýtě a u odbočky na Blížkovice. Necháme lépe vyznačit omezení rychlosti, na vybraných místech bude delší plná čára a vzniknou i nové přechody pro chodce,“ vyjmenoval.
Celý článek viz:
Zdroj: https://znojemsky.denik.cz/zpravy_regio ... 91210.html
Celý článek viz:
Zdroj: https://znojemsky.denik.cz/zpravy_regio ... 91210.html