Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most)

Odpovědět
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Obrázek

Kam se toto plavidlo chystá?
Plavidlo odplulo z NANTONG, CN dne 2020-09-11 08:46 LT (UTC +8), a v současné době pluje na 13,3 uzlech jihozápadním směrem k SUEZ CANAL, EG s odhadovaným časem příjezdu na 2020-10-05 17:00 LT (UTC +8) místního času ( za 19 dní, 16 hodin )
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Řecký dodavatel začíná vážně ohrožovat projekt mostu Pelješac

Část přístupových cest k mostu Pelješac, který staví řecká společnost Avax, je ve srovnání s pracemi prováděnými na druhém úseku rakouským Strabagem ve vážném zpoždění.
Společnost Nacional obdržela informace o vážných problémech se zpožděním při výstavbě přístupových cest k mostu Pelješac, konkrétně o řecké společnosti Avax, která část prací obdržela. Jedná se o největší infrastrukturní projekt v Chorvatsku, který byl financován až z 357 milionů eur zfondů EU , a pokud dojde k porušení lhůt, mohlo by se Chorvatsko dostat do situace, kdy bude muset peníze vrátit.

Z tohoto důvodu začala řecká společnost vážně testovat trpělivost ministra moře, dopravy a infrastruktury Olega Butkoviče, který v tomto projektu nese přímou politickou odpovědnost, společně s předsedou vlády Andrejem Plenkovicem, zejména na straně druhé, dalším dodavatelem, rakouskou společností. Strabag, provádí všechny práce včas a nemá žádné problémy. Problém však není jen v tom, že Řekové s prací pozdě, ale jejich obchodní chování začíná nabývat extrémně znepokojivých rozměrů….

https://www.nacional.hr/grcki-izvodaci- ... kog-mosta/
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Části konstrukce mostu Pelješac dorazily z Číny
Třináct částí rozpětí konstrukce budoucího mostu Pelješac je impozantní náklad na palubě Pacifické výstrahy. 10 z nich je 12 metrů dlouhá, jedna má 36 a dvě dokonce 52 metrů.

- Loď právě zakotvila v kotvišti přístavu Ploče, s největší pravděpodobností zůstane do pondělí, dokud nebudou vyřízeny všechny celní formality, a poté bude loď předána do již určené polohy směrem k mostu Pelješac, řekl Joško Nikolić , kapitán přístavu Ploče.

Do této polohy se bude plavit pod vedením přístavního pilota Petara Bušurela. Doposud vedl 33 lodí s nákladem na most z kotviště přístavu Ploče do Komarny.

- Toto je 34. loď a je mi velkým potěšením, protože je to krok směrem k dopravnímu spojení Chorvatské republiky, zdůrazňuje Petar Bušurelo , pilot v přístavu Ploče.

Dvě chorvatská pobřeží, jedno v Brijestě a druhé v Komarně, se s každou spojenou částí struktury rozpětí přibližují k sobě. Každá sloučenina je podrobně zkontrolována.

- Jít po mostě Pelješac je opravdu privilegované. Dosud bylo nainstalováno 29 částí mostu nebo rozpětí. 12 je spojeno s betonem na šesti pilířích v moři, 12 je svařeno, šest na straně Pelješac a pevnina a dalších pět bude svařeno během příštích 15 dnů, zdůrazňuje Matija Sabol, správce na staveništi mostu Pelješac.

Pak bude čas nainstalovat součásti, které dnes dorazily. Na staveništi je zvláštní poloha, kde budou vystupovat z lodi.

- Proto budou použity lodní jeřáby, které budou pracovat v týmu, a jeden velký pontonový jeřáb umístěný na mostě Pelješac, který má kapacitu přes tisíc tun, uvedl Joško Nikolić , kapitán přístavní správy Ploče.

Jelikož kontrola lodi a nákladu proběhla rychle, byl již na cestě na staveniště a vykládka nákladu začne příští týden.
https://vijesti.hrt.hr/664500/iz-kine-s ... skog-mosta
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy navštívil nejjižnější župu státu a tedy i stavbu mostu Pelješac :arrow:

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... niji/22411

*ve dnech 20-21.10., přičemž 1. den navštívil výstavbu mostu Pelješac
*vyjádřil zpokojenost s postupem prací jak na mostě tak na přístupových silnicích, více méně se pracuje dle harmonogramu, spoléhá se na to, že všechno to staví renomované společnosti co nejsou na trhu jen pár let
*na stavbě mostu aktuálně pracuje 690 lidí a všechny práce zde nyní napředují dle plánu bez ohledu na pandemii
*v rámci přístupových silnic se formuje trasa a razí se tunely
*pracuje se na změnách dokumantace, aby se umožnila výstavba křižovatky Brijesta, která umožní napojení mostu Pelješac hned po jeho dokončení na silniční síť a bude tedy most možno využívat, i když nebude dokončeno nové připojení (které je v omeškání z pohledu realizace mostu a samotných silnic, protože to tak bylo rozděleno v tendrech a o zakázky byl velký boj, co způsobilo oddálení zahájení výstavby)
*investor Hrvatske Ceste každý týden realizuje střetnutí a kontroluje celý harmonogram prací

2. den pak ministr probral další dopravní projekty, studie uskutečnitelnosti atd. ať už dálnice z Metkoviče do Dubrovnika, dále rychlostní silnice na letiště v Dubrovniku a rychlostní silnice na Pelješac. Dále jsou vyčleněné projekty župní přístavní infrastruktury, do kterých se investuje ve stávající době 600 mil. HRK, z čeho 500 jde z EU.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby pozemního spojení jižní části Chorvatska se zbytkem státu



a přístupové silnice:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »




Další úspěch v projektu Pelješac Bridge: 2,5 kilometrů dlouhý tunel Debeli Brijeg byl proražen

ZÁHŘEB - Společnost Strabag dokončila průlom 2 467 metrů dlouhého tunelu Debeli Brijeg na Pelješci 74 dní před termínem, uvedla ve středu Hrvatská cesta a jedná se o nejdelší tunel v rámci projektu „Silniční spojení s jižní Dalmací“.

Tunel se nachází ve druhé části přístupových cest k mostu Pelješac a je jedním z nejsložitějších objektů v projektu „Silniční spojení s jižní Dalmácie“ realizovaného chorvatskými silnicemi. Práce na prolomení tunelu začaly 7. dubna tohoto roku a navzdory všem výzvám, které pandemie představuje, ji Strabag dokončil 74 dní před termínem stanoveným na 28. února příštího roku, uvedly ve svém prohlášení Chorvatské silnice.

Na proražení tunelu pracovalo v průměru 100 lidí v souladu se všemi epidemiologickými opatřeními.

Tunel byl postaven podle nové rakouské tunelové metody NATM, která zahrnuje nejnovější technické a technologické trendy, a kromě hlavní tunelové roury má i službu, s níž je napojena na devět chodců a dva příčné průchody pro pohotovostní vozidla.+
„Často mluvíme o mostu Pelješac, takže si občané možná neuvědomují, jak náročná je část poloostrova, a pouze tento tunel, který byl dnes rozbit, je pátým nejdelším tunelem v Chorvatsku,“ uvedl prezident chorvatských silnic Josip Skoric.

„Dnešní vyladění tunelu nás velmi těší, protože jsme zahájili práce uprostřed výluky počátkem dubna a úspěšně jsme čelili všem výzvám, které pandemie přinesla, a stanovených cílů jsme dosáhli dlouho před termínem. Realizace výkopu a průniku tohoto tunelu byla zvláštní, a to nejen kvůli důležitosti celého projektu pro dopravní spojení Chorvatska, ale také kvůli veškerému dalšímu úsilí, které jsme investovali do organizace plynulého provozu staveniště za nových okolností, “uvedl ředitel společnosti Strabag doo Veljko Nizetic.

Komunita uchazečů Strabag AG a Strabag doo provádí práce na druhé fázi výstavby přístupových cest v celkové délce 12,04 kilometrů, která zahrnuje úsek z Duboky na most Pelješac dlouhý 2140 metrů od pevniny a úsek od mostu do Zaradeže na Pelješaci dlouhý 9 898 metrů. Spolu s tunelem Debeli Brijeg je ve výstavbě také 499 metrů dlouhý tunel Kamenica, kde již začaly trhací práce, 156 metrů dlouhý viadukt Doli, 488 metrů dlouhý most Dumanja Jaruga I a 80 metrů dlouhý most Dumanja Jaruga II.

Projekt „Silniční spojení s jižní Dalmácie“, který zahrnuje výstavbu mostu Pelješac s přístupovými cestami a výstavbu obchvatu Ston, se všemi jeho fázemi, je v plné výstavbě. Celková délka trasy projektu je 32 kilometrů z Duboky do Doli a obejde Neumův koridor. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj, Operačního programu Konkurenceschopnost a soudržnost 2014-2020.

https://www.novilist.hr/novosti/hrvatsk ... ilometara/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy obeznámil veřejnost s tím, že přístupové silnice na most Pelješac mají být v provozu před zahájením hlavní turistické sezony v roce 2022.

Zdroj: https://vijesti.hrt.hr/692430/ministar- ... niku-htv-a

To by znamenalo, že v roce 2022 bude fyzicky spojeno celé pevninské území Chorvatska v rámci samotného Chorvatska. Sen, který se tady sní opravdu dlouho ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministr dopravy obešel staveniště mostu Pelješac s přístupovými silnicemi.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/ministar- ... osta/22575

Z návštěvy jsou hodnocení průběhu výstavby a platí i nadále, že cílem zprovoznění všech staveb je termín před letní sezonou v roce 2022.

záběry na práce před měsícem na most i příjezdové silnice od Asconu a pak video, kde se zahájila další fáze výstavby





časosběrné video z výstavby mostu za rok 2020:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Přečetl jsem celou tému, všechny odkazy a informace platí. Respektivě u několika příspěvků je v rámci upravení příspěvku poznámka odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo obsah příspěvku, tedy se jedná o konstrukčně důležité příspěvky s možností dohledání informací jinde. Co se dalo, to jsem aktualizoval. Přejměnoval jsem tému z Mostu Pelješac (+jih Chorvatska) na Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac). Za to období je to již 3. úprava zařazení mostu Pelješac (kdysi jen ve všeobecním tématu, pak státní silnice a nakonec extra téma) a 2. změna názvu, kdy je již mnohem lepší charakterizovat celou župu a to, že se právě tady má psát k mostu Pelješac; jedná se o silnici I. třídy a územně je to opravdu důležité, protože dokud ta stavba není v provozu, tak tato župa de facto není územně propojená se zbytkem Chorvatska. Upravil jsem taky úvodní příspěvek a odstranil jsem 13 zcela neaktuálních příspěvků od mnoha uživatelů včetně mě. :idea:

Budou další stavby: rychlostní silnice v Dubrovniku se jednou postaví. Jde o tah z města na tamní letiště. Dále se plánuje rychlostní silnice na samotném polostrovu Pelješac. Pokud se bude stavět dálnice A1 v tomto prostoru, tak informace z této výstavby budou pochopitelně již v tématu k A1. A tedy ale již s ohledem k současnosti a dalšího období je lepší vytvořit tady tento prostor.

Jen dodám, že kdysi tady byla každá župa, ale většina žup neměla žádné příspěvky a tak nakonec je jich minimum s tím, že základná města jsou přidaná k několika témám.

Most Pelješac nejdůležitější fakta a shrnutí projektu :arrow:

Pro Chorvaty to je stavba snů. V tématu lze číst, jak se zahájila realizace dálničního mostu. Výstavba se musela zastavit a již se nikdy v těchto parametrech neobnovila. Ovšem trasování a další náležitosti, to vše bylo využito pro další rámec a sice silniční projekt, kde jsou mj. i přístupové silnice k mostu a podél celého polostrova směrem na jih. Touto stavbou se územně propojí celé Chorvatsko, což má ohromující politický (geopolitický) význam a smysl. Mostem se obchází lokalita Neumu (BiH) do doby, než se ustanoví tímto územím realizace dálnice. Most se napojuje na silnici D8 z obou stran a výhledově se dostaví A1 na Ploče, ale i dál od Doli směrem na Dubrovnik (Osojnik). Dostavba A1 vyjde na cca. 1 mld. €, respektivě během 1 dekády se její cena zvedla o 100% na tuto částku a Chorvatsko prozatím nemá dost peněz na její výstavbu. Most je financován díky příspěvku z EU a jedná se tak o největší projekt za uplynulé roky a zároveň proplácený z EU.

Most bude mít sice parametry 4- pruhu, ale ty 2 pruhy budou sloužit pro záchranné složky. Této otázce čelím docela často, tak to tady znovu uvádím. Příjezdové silnice jsou standardem. Most je nadstandardně dlouhý i vysoký tak, aby umožnil plavbu lodí do přístavu v BiH. Bosna jednou most podporovala, jindy byla zásadně proti němu.

Základní prezentace záměru mostu i s přístupovými silnicemi je k nalezení zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p112953 . Trasa, objekty na ní, jednoduše všechno.

Celý projekt se jmenuje Cestovno povezivanje s Južnom Dalmacijom a rozčlenil se na 3 stavební části. Západní část projektu bez mostu Pelješac, most Pelješac a Východní část projektu. Spolu 32 km nových silnic, mosty, tunely, viadukty, obchvat Stonu na jihu. Ve srovnání s trasou přes Bosnu se ušetří 37 minut času. A to navzdory tomu, že nová trasa bude měřit dohromady 98 km vs. 95 km přes Bosnu a Hercegovinu.

Financování projektu: 420,3 mil. € (85% z EU): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 52#p148052 . Píšu projekt, protože most z toho stojí jen větší část, tedy 2/3 nákladů na projekt. Most staví čínské firmy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 31#p158831 . Most je nákladnější, než byl státní odhad. Čína byla obviňována z dumpingu, ale tohle to popřelo. Ovšem během realizace projektu se zjistila i černá práce: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 89#p191289 . Čína dala nabídku 2,082 mld. HRK.

Tendr západní části přístupových silnic bez mostu Pelješac: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p179662 . Ten rozsah se týká i silnic z východní strany mostu, ale je nutno se na to dívat jako na celek, a proto se to někde uvádí jako "západní strana přístupových silnic". Tuto část nakonec staví STRABAG za 478,4 mil. HRK.

Pak existuje i východní strana projektu a ta je ve srovnatelných nákladech (dle odhadu) stavby: obchvat Ston, podúsek Sparagovići (Zaradeže) - Prapratno a Prapratno - Doli. Výsledek tendru je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p185555 . Tuto část staví J&P Avax s cenou 511,5 mil. HRK.

Celkové náklady jsou tak podepsané na bezmála 3,1 mld. HRK.

Stavby mají být v provozu do sezony v roce 2022. Na proplacení peněz je čas do roku 2023.

ONLINE KAMERA: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 79#p203579
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

bonus k výše uvedenému - stav realizace projektu propojení jižního Chorvatska

Vývoj realizace je detailně k dispozici tady: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 4/page-308 :jidlo:

Most Pelješac
1.JPG
1.JPG (85.27 KiB) Zobrazeno 12213 x
2.JPG
2.JPG (69 KiB) Zobrazeno 12213 x
3.JPG
3.JPG (69.41 KiB) Zobrazeno 12213 x
ze západní části přístupových silnic jsou tady videa záběry častěji: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p225247 , což je poměrně důležitý moment pro STRABAG

a tady jsou záběry na postup J&P Avax u východní části projektu, kteří jsou prý pomalejší, ale tedy staví se i tady ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

STRABAG – Dubrovnik Airport building of infrastructure and superstructure 2017–2019
https://www.youtube.com/watch?v=Un1IVLhnxvw

Projekt mostu Pelješac: zahájení ražby 0,5 km tunelu Kamenica
https://www.youtube.com/watch?v=GOCbR2V5jB8

Obrázek
det.JPG
det.JPG (171.33 KiB) Zobrazeno 11903 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Segment R203 dlouhý 52 metrů a vážící 587 tun byl usazen .

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

několik exkluzivních záběrů z výstavby mostu Pelješac z výše uvedené činnosti: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172058301

*obrázky lze rozkliknout
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

most Pelješac s okolím

záběry na realizaci přístupových silnic včetně popisu, kde to je:

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172194781

tady zase záběry na výstavbu mostu, v mlze jako ve filmu:

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172182654
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Stavba mostu Pelješac postupuje

Je spojen další pilíř mostu Pelješac, ten na jižní straně poloostrova. Je spojen 52 metrů dlouhou ocelovou částí konstrukce. Díky jeho instalaci je více než třetina konstrukce na místě.
Dnes se v kotvišti přístavu Ploče očekává další loď s 29 novými částmi ocelové konstrukce mostu.

https://vijesti.hrt.hr/gospodarstvo/spo ... sta-928877

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

perfektní záběry, skoro jako z Millau kdysi dávno :)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Hrvatske Ceste, správce silnic I. třídy a investor projektu spojení Jižní Dalmácie, tedy mostu Pelješac a přístupových silnic tendruje výstavbu křižovatky Brijesta, v odhadovaných nákladech ve výši 42 mil. HRK. Je to taková vyvolaná investice z reality, tedy bude existovat napojení na most na stávající silniční síť do té doby, než se dostaví napojovací silnice vedoucí k mostu. Dnes se již ví, že most bude dokončen pokud se nic extra nestane dřív, než napojovací silnice z obou stran. Protože ale stávající silniční síť neumožňuje provoz těžké dopravy, tak i bude omezen provoz pro vozidla do 7,5t, ale již tedy bude možno ten most využívat. Nabídky lze předkládat do 13.4., zhotovení prací se očekává do 11 měsíců.

https://www.vecernji.hr/vijesti/objavlj ... na-1475967

https://eojn.nn.hr/SPIN/application/ipn ... id=4859523
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Diaľničiar »

další záběry na realizaci přístupových silnic k mostu Pelješac



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Most Pelješac duben 2021

Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Most Pelješac z první ruky: Prošli jsme chorvatským zázrakem, o kterém generace snili. Pomalu nabývá své konečné podoby

https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/naz ... 49864.html
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Atos »

Most Pelješac, květen 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=_1W9sOOQVKY
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Atos »

Poslední části mostu Pelješac dorazily na lodi s Číny do přístavu Ploče. Konstrukce by měla být dokončena v září.
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/fo ... o-20210608
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Dubrovnicko-neretvanská župa (+most Pelješac)

Příspěvek od Honda »

Párty na staveništi: Číňané oslavili velkým ohňostrojem první spojení pilíře mostu Pelješac .

Velký ohňostroj v pátek večer označil spojení prvních pilířů mostu Pelješac, což opět změnilo pohled na zátoku Mali Ston.

Před čtyřmi dny dorazila do Ploče z Číny speciální nákladní loď „Development Way“ s posledními 24 segmenty ocelového rozpětí pro most Pelješac. V té době projektový manažer výstavby mostu Pelješac na Hrvatské cestě Jeroslav Šegedin uvedl, že se očekává, že poslední segmenty by mohly být instalovány do 15. srpna. Dosud bylo na mostě Pelješac instalováno 75 procent rozpětí.

Samotný most by měl být podle očekávání dokončen na podzim tohoto roku a přístupové silnice do léta 2022. Jakmile Číňané dokončí most Pelješac, obyvatelé Neretvy, Pelješce, Korčule a Dubrovníku budou moci jezdit a přecházet z jedné strany na druhou bez ohledu na zpoždění prací na přístupových silnicích.
Jmenovitě křižovatka Brijesta umožní dočasné spojení mezi mostem a stávající silnicí Pelješac ....

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... m-15080424
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“