Kraj Vysočina obecně

viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od viky »

Moravská Třebová je taky v Pardubickém kraji....


... a Čechy pod Kosířem v okrese PV ;)
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od RACH »

viky píše:Moravská Třebová je taky v Pardubickém kraji....


... a Čechy pod Kosířem v okrese PV ;)
Jo až na to, že Moravská Třebová leží na Moravě a stejně jako moravské Svitavy jsou nesmyslně připojeny k Pardubickému kraji :P
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od viky »

Nesmysl to sice je,nicméně Pardubický kraj patří do Čech,nikoli na Moravu.To,že to není tak úplně pravda,není ze značení nikterak zřejmé!
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od balance »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3326

Letošní velké opravy silnic na Vysočině
Akce Kraje Vysočina

II/150 Havlíčkův Brod - Okrouhlice
II/150 Havlíčkův Brod (most Dolní)
II/152 Jaroměřice n. R. - Dědice
II/353 Rytířsko - Jamné
II/401 Vladislav - Číměř
II/402 Stonařov (průtah)
II/404 Luka nad Jihlavou (průtah)
II/405 Zašovice - Okříšky
II/602 Pelhřimov - hranice kraje
II/602 Pelhřimov (ul. Slov. bratrs.)
III/34731 Opatovice - Vlkaneč
III/35420 Slavkovice - Mělkovice
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od _jan91 »

Paráda, že se rozjedou další úseky na II/602 (Pelhřimov - Jihlava) a II/405 (Jihlava - Třebíč), jezdím tudy často a tyto frekventované silnice jsou ve velmi špatném stavu. Opravené úseky ale stojí za to, rozšíření na S9,5, nové mosty, výškově i směrově optimalizovaná trasa. Kraj Vysočina postupuje koncepčně a snaží se postupně úsek po úseku opravovat páteřní tahy, kéž by to bylo i u státu.

Pěkné foto z rekonstrukce II/602 viz zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=169&t=2856
Naposledy upravil(a) _jan91 dne 7.9.2015 7:45:03, celkem upraveno 1 x.
Avantime
Autor
Příspěvky: 618
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Avantime »

Vítám opravu úseku Rytířsko - Jamné, snad se podaří něco udělat i s tímto místem. Dnes je tam sice na II/353 omezení tuším na 40 km/h a zrcadlo, ale i tak je výjezd od toho penzionu dost riskantní, protože auta od Jamného jsou vidět až když dojedou někam sem a tu čtyřicítku tam dodržuje málokdo. Vždycky, když tam projíždím, čekám, že mi tam od toho penzionu někdo vjede... Řešení by bylo přesunout tu křižovatku nějak takto. V plánu je i obchvat Jamného a Rytířska...

Skvělá zpráva je i oprava II/150 Havlíčkův Brod - Okrouhlice, zvlášť tento úsek je hodně nepříjemný - úzká silnice, na jedné straně tuším skála, na druhé těsně za krajnicí sloupky zábradlí nad tratí a poté prudká zatáčka v lese, tam to bývá především v zimě docela nebezpečné.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od _jan91 »

Do oprav silnic v kraji půjde přes dvě a půl miliardy korun

Kraj Vysočina může v příštích pěti letech získat z evropských fondů až 2,6 miliardy na opravy a rekonstrukce krajských silnic druhých a třetích tříd. „Podíleli jsme se na připomínkování podmínek pro vypsání dotačního programu, v rámci kterého by do celé České republiky mělo z integrovaného regionálního operačního programu (IROP) přitéct celkem 27 miliard korun,“ popisuje Libor Joukl, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy a majetku.
Výzva směrem k žadatelům k první etapě čerpání bude vypsána na konci července a žádosti se začnou podávat 21. září 2015. To je pro Kraj Vysočina zásadní termín. „Na opravy a rekonstrukce silnic II. a III. tříd půjde v prvním období v Kraji Vysočina celkem 1,2 miliardy. Zbylých více než 1,4 miliardy korun by mělo být vyčerpáno do roku 2020,“ doplňuje Libor Joukl s tím, že ve vlastnictví Kraje Vysočina je více než 4500 km komunikací.

Přehled komunikací, které jsou v předběžném plánu oprav za přispění IROP:
silnice
název akce pro
okres
II/602
Olešná - průtah
PE
II/379
Velká Bíteš - ul. Na Valech včetně OK
ZR
II/379
Velká Bíteš - křiž. s III/3792
ZR
II/388
Bobrová - Zvole, 1. úsek
ZR
II/385
Dolní Rožínka - průtah
ZR
II/360
Třebíč - Střítež
TR
II/410
Chotěbudice - most ev.č. 410-014
TR
II/150
Okrouhlice - most ev.č. 150-022
HB
II/129
Březina - most ev.č. 129-003
PE

"Další z investičních akcí, které bychom chtěli financovat z evropských peněz, jsou obchvaty Okříšek a Jihlavy nebo například některé úseky silnice II/128 Pacov-Lukavec," uzavírá Joukl.
http://www.kr-vysocina.cz/do-oprav-siln ... 1/p1=58888
Avantime
Autor
Příspěvky: 618
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Avantime »

Kraj Vysočina si nechal zpracovat Koncepci rozvoje silniční sítě na území kraje Vysočina. Včera se v informačním systému objevil návrh.
Rozvoj silniční sítě Kraje Vysočina je postupné zrealizování účelné a kvalitní sítě regionálních silnic, jejichž smyslem je - v návaznosti na nadřazenou státní silniční síť - umožnit dopravní spojení mezi jednotlivými obcemi a dalšími zdroji a cíli dopravy v regionu.

Součástí této zprávy je návrh koncepce tohoto rozvoje se zaměřením na silnice II. a III. třídy, včetně optimalizace silniční sítě (návrh na změnu zatřídění některých komunikací), návrh dalšího postupu správy silniční sítě (určení priorit výstavby a rekonstrukcí krajské silniční sítě) v krátkodobém i dlouhodobém období
Nemám moc čas to podrobněji studovat. Co se mi líbí, je:

- konečně trochu koncepční pohled na síť silnic druhých tříd a páteřní síť ve světle budoucích přeložek silnic prvních tříd (např. po vybudování přeložky I/19 Krátká Ves - Stříbrné Hory navrženo vyřazení II/351 přes Žižkovo Pole ze silnic druhé třídy)
- návrh na zařazení silnice II/354 (Ostrov nad Oslavou - II/602) do páteřní sítě
- variantní návrh na přetrasování I/19 po dnešních II/602 a II/353 do trasy Pelhřimov - Jihlava - Žďár nad Sázavou (tak je to tuším uvedeno i v platných ZÚR), včetně přeložky Pelhřimov - Olešná
- návrh na vyřazení II/388 Bohdalov - Bystřice nad Pernštejnem ze silnic druhé třídy
- "malé" změny, například převedení II/344 kratší trasou mimo Libici nad Doubravou

Co se mi moc nelíbí, je:

- návrh na vyřazení II/352 v úseku Polná - Sázava ze silnic druhých tříd bez adekvátního náhradního spojení Polné a Žďáru nad Sázavou (např. přeložením II/352 do trasy Polná - Záborná - Rudolec)
Luminate2
Příspěvky: 12
Registrován: 15.6.2020 0:59:57

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Luminate2 »

Skvělé informace - Začínají se připravovat obchvaty Nové Město na Moravě a Chotěboř - https://www.kr-vysocina.cz/stavbam-obch ... /d-4096828 a https://www.zdarskypruvodce.cz/kraj-zac ... eni-znama/
Obchvat Nové Město na Moravě je už zakreslen na Mapy.cz - https://mapy.cz/zakladni?x=16.0872473&y ... d=15659798
martas
Příspěvky: 2483
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od martas »

Reportáž shrnující letošní opravářské/stavební dění na Vysočině: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/807707
Beekee
Příspěvky: 145
Registrován: 11.10.2019 0:03:50

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Beekee »

To napojení obchvatu NMNM na I/19 pod tím kopcem si naprosto nedokážu představit. Optimálně nějakou okružkou... a teď v zime. bože.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od theodor less »

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 ... ech/video/
Nehoda školního autobusu 4.12.2020. Občan v čase 14:00 kritizuje úzkou silnici. Ta byla úzká zřejmě již před opravou povrchu a nejde o důsledek homogenizace.
https://www.dopravninehody-info.cz/datu ... 7e93b94723
silnice III/4053, Brtnice, část obce Příseka - Puklice, okr. Jihlava, uzavřeno, oprava povrchu vozovky, Od 09.06.2020 18:00 Do 11.06.2020 18:00, délka uzavírky cca 2,300 km z důvodu rekonstrukce povrchu silnice
mravenecnik
Příspěvky: 79
Registrován: 10.11.2020 10:31:12

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od mravenecnik »

Několik málo novinek o chystaných stavbách:

https://jihlavsky.denik.cz/zpravy_regio ... 10203.html
Luminate2
Příspěvky: 12
Registrován: 15.6.2020 0:59:57

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Luminate2 »

Skvělá novinka na obchvatu obce Rytířsko! (ledy se konečně hnuly) - v současné době je vydáno uzemní rozhodnutí a je v právní moci. Kraj připravuje výběrové řízení na zpracovatele dalších stupňů projektové dokumentace. Odpověď z kraje na mail.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od _jan91 »

Ano, hurá za to. Letos by se měly teoreticky zahájit i stavby od obchvatu Jamného po Rudolec (akce Stáj - Zhoř 1. a 2. stavba) pokud dopadne dotace z IROP. Pak by i s Rytířskem byla časem celá silnice z Jihlavy do Žďáru v S9,5 vyjma obchvatu Rudolce.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Aram96 »

Ano, je to tak, na tohle se těším, Vysočina do toho dobře šlape. :ok:
Paul1
Příspěvky: 348
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Paul1 »

Aspoň, že kraj hodně staví, když stát na "jedničky" kašle.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Modernizace silnice II/128 Pacov - Lukavec - hranice kra

Příspěvek od Lynx »

Sice krajskou výstavbu a její vzájemné porovnání konkrétně nesleduji, ale z toho co zachytím mi připadá, že Kraj Vysočina je na míle před jinými kraji co se týče výstavby těchto přeložek a obchvatů silnic nižších tříd. U žádného jiného kraje nevím o tolika realizovaných stavbách. Kdyby tak stavěli všichni, žilo by se motoristům i místním lépe.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Modernizace silnice II/128 Pacov - Lukavec - hranice kra

Příspěvek od Aram96 »

Je to tak. :ok:
Paul1
Příspěvky: 348
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Modernizace silnice II/128 Pacov - Lukavec - hranice kra

Příspěvek od Paul1 »

Ano, Kraj Vysočina je asi před dalšími kraji co se týče výstavby. Na druhou stranu je to vykompenzováno tím, že stát (ŘSD) na Vysočinu kašle, co se týče staveb silnic 1. tříd a tady je zase na úplném chvostu. Stačí se podívat na tuto mapku:

https://cloud.roadmedia.cz/drive/d/f/we ... 2868291365

V nejbližších 3 letech nezačne žádná stavba. Je tam sice uvedeno 800 m přeložky ve Žďáru n. S., ale ani tam není jasné, jestli začne z důvodu financí, protože se původně plánovala výstavba až v roce 2024.

Příspěvky o obchvatu Třebíče přesunuly do správného tématu Jirka L.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová mapová aplikace vyvinutá na VŠTE monitoruje dopravu v Chotěboři

web: https://amg.vstecb.cz/doprava-chotebor/

Přesné, rychlé a graficky přehledně zpracované informace poskytuje mapová aplikace monitoringu dopravy, kterou pro Chotěboř na Havlíčkobrodsku vyvinula Katedra stavebnictví Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích (VŠTE).

Umožňuje analýzu průjezdů a tranzitů městem v intervalu od 5 minut až do 10 hodin. Data mají podobu grafů a lze je filtrovat podle denní doby a dnů, státní příslušnosti vozidla nebo podle místa vjezdu a výjezdu do města.

Obrázek

„Mapová aplikace je založena na analytickém modulu AMG, který představuje efektivní a moderní nástroj pro sledování dat. Obsluha práce s daty je nenáročná a intuitivní,“ říká Michal Kraus, hlavní řešitel a vedoucí Katedry stavebnictví VŠTE.

„Získáváme užitečný podklad pro další jednání o dopravě. Ať už jde o obchvat, parkování, ale i budování či úpravy tras pro cyklisty a pěší. Tedy i chodníky, přechody nebo komunikace,“ vysvětluje Ondřej Kozub, starosta Chotěboře.

Díky projektu vznikly i dva dokumenty. První hodnotí možné zavedení MHD ve městě včetně posouzení trasy a návrhu jízdních řádů, druhý mapuje potřeby mobility seniorů. Jeho součástí se stalo i dotazníkové šetření radnice mezi obyvateli.

„Konkrétní návrhy a doporučení z projektu postupně vyhodnotíme a využijeme pro další rozvoj města a zlepšení dopravní bezpečnosti, což se bez kvalitnějšího přístupu k plánovaným projektům neobejde. Máme priority, ale bude záležet na finančních možnostech, kdy a která opatření prosadíme a realizujeme,“ dodal starosta.

Informace po městě sbírá sedm kamer s centrálním řízením, rozmístěných vloni na hlavních příjezdových trasách. V současnosti aplikace nabízí dopravní data od května do července, kdy registruje více než 1,2 miliónu průjezdů. Moderní aplikace vznikla ve spolupráci se společností TKP GEO v rámci projektu Bezpečná města pro chodce a seniory, vyhlášeném Technologickou agenturou ČR. K dispozici je volně na webu Monitoring dopravy města Chotěboř 2022.

„Samosprávy tak mohou poměrně snadno zkoumat dopravní mobilitu na svém území a získat relevantní informace pro řešení vznikajících problémů. Zvláště v sídlech, kde nemají vlastní městskou hromadnou dopravu,“ vysvětluje Michal Kraus.

Analytický modul AMG, který využívá zaznamenaná a optimalizovaná data z kamerového systému, reaguje na požadavky samospráv a jejich odborů. „Kromě dopravní analýzy ho lze využít i k prezentaci a analýze demografických dat, kriminality, občanské vybavenosti i třeba odchytu toulavých zvířat,“ uvedl Robert Šinkner, ředitel TKP GEO. Aplikaci je možné přizpůsobit i pro jiná města nebo instituce řešící podobné problémy.

https://www.businessinfo.cz/clanky/nova ... chotebori/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martas
Příspěvky: 2483
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od martas »

Jihlavská správa ŘSD bude mít nového ředitele: https://www.jihlavske-listy.cz/clanek38 ... e-rsd.html
Paul1
Příspěvky: 348
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Paul1 »

"chce navázat na dobrou práci Marie Tesařové"

Tak to aby radši vůbec nenastupoval....
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Aram96 »

Všechna čest paní Tesařové, ale stačilo, opravdu. Snad ta správa začne být trochu ambicióznější co se týče termínů.
Že by nový ředitel zatrhl tu mega koninu kruháč D1x38, to si iluze nedělám. :)
Avantime
Autor
Příspěvky: 618
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Kraj Vysočina obecně

Příspěvek od Avantime »

Navazuji na Aramův příspěvek z jiného vlákna.

Kraj Vysočina si nechal zpracovat Koncepci rozvoje silniční sítě, kde pracuje se dvěma variantami vedení silnice I/19 - v první je zachováno vedení v peáži s I/34 z Pelhřimova do Brodu a dále přes Přibyslav do Žďáru, ve druhé je pak navrženo přetrasování do staronové trasy Pelhřimov - Jihlava (do r. tuším 1997 I/19, dnes II/602) a dále po trase II/602 a II/353 do Žďáru.

Co se týká I/23, tam kromě obchvatu Třebíče, homogenizace Třebíč - Vladislav a obchvatu Vladislavi budou muset dříve nebo později přijít na řadu i úseky blíže Brnu, a tam je otázka, zda I/23 nezkrátit a ve vhodném místě nepřesměrovat k D1. Kraj připravuje obchvat Jinošova na II/399 s výhledem na obchvat Náměšti, tudíž se nabízí přesměrovat I/23 právě tudy, s napojením na D1 na výjezdu 162 Velká Bíteš.

Můj pohled však je, že obě silnice, jak I/19, tak I/23, je lepší ponechat v současných trasách, a to z toho prostého důvodu, že pro Kraj Vysočina jsou II/353, II/602 i II/399 důležitějšími, než by byly pro ŘSD jako silnice první třídy. Tak se totiž máme šanci dožít na II/353 obchvatů Rudolce a Rytířska, na II/602 obchvatů Sedliště a snad i Olešné a lepšího napojení severně od Pelhřimova, na II/399 obchvatu Jinošova.

Musíme se ovšem smířit s tím, že kromě stavby I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská–Brněnská, která pomůže Novému Městu a Bystřici, se na I/19 žádného pronikavého zlepšení ještě dlouho nedočkáme, ať už jde o přeložku Krátká Ves - Stříbrné Hory, obchvat Přibyslavi, obchvat Radňovic či o přeložku Olešná - Divišov - Rovné.

Pokud bych měl pro ŘSD na I/19 v úseku z Havlíčkova Brodu do Sebranic stanovit priority, tak bych vypíchnul tu relativně jednoduchou přeložku Krátká Ves - Stříbrné Hory, která by odstranila průjezd hned třemi obcemi (Pohled, Simtany, Stříbrné Hory), kde je těch dopravních závad skutečně hromada, a kde se už asi patnáct let ŘSD snaží o zlepšování parametrů ve stávající trase. Podobně je na tom přeložka Olešná - Divišov - Rovné, tam už je ale o poznání složitější terén. Při přihlédnutí k intenzitám bych tak na druhé místo zařadil obchvat Radňovic.
Odpovědět

Zpět na „Kraj Vysočina“