D6 Lubenec - obchvat
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Ten retardér je fakt síla. Prostě to tam nechali jak byla původní křižovatka To hájit nebudu.
A ty kruháče? Už jsme to probírali v minulosti. Obec má v plánu využít pozemky u třírameného kruháku pro komerční účely. S tím dominově souvisejí i ty další kruháky. Znáte to, v místě kde dávaly lišky dobrou noc se něco postaví, třeba supermarket a je tu rázem problém.
Dokážu si živě představit, že tu vznikne třeba Mc Donald, benzínka, myčka, malé provozovny, autosalony. Auta na dnes mrtvém MÚK tu začnou sjíždět a najednou se začne řvát, že auta stojí až do dálnice ...
U nás stále nejsme zvyklí, že se vybudují předně komunikace a podél nich se staví domy. Je to vždy lepší, ale samozřejmě dlouhodobě návratná investice https://www.google.com/maps/@40.247571, ... a=!3m1!1e3
V Česku to řešíme vždycky až dodatečně. Asi jsme zvyklí z výstavby sídlišť, kdy domy stály, ale chodilo se k nim pěšky a bez chodníků
A ty kruháče? Už jsme to probírali v minulosti. Obec má v plánu využít pozemky u třírameného kruháku pro komerční účely. S tím dominově souvisejí i ty další kruháky. Znáte to, v místě kde dávaly lišky dobrou noc se něco postaví, třeba supermarket a je tu rázem problém.
Dokážu si živě představit, že tu vznikne třeba Mc Donald, benzínka, myčka, malé provozovny, autosalony. Auta na dnes mrtvém MÚK tu začnou sjíždět a najednou se začne řvát, že auta stojí až do dálnice ...
U nás stále nejsme zvyklí, že se vybudují předně komunikace a podél nich se staví domy. Je to vždy lepší, ale samozřejmě dlouhodobě návratná investice https://www.google.com/maps/@40.247571, ... a=!3m1!1e3
V Česku to řešíme vždycky až dodatečně. Asi jsme zvyklí z výstavby sídlišť, kdy domy stály, ale chodilo se k nim pěšky a bez chodníků
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D6 Lubenec - obchvat
Chvilku jsem tu nebyl, tak se jen ve strucnosti jednim prispevkem pokusim zareagovat na Lynxe. Mam pocit, ze ten prispevek, na ktery jsem reagoval, tu uz neni, nebo je nejak zeditovany. Reagoval jsem totiz na prispevek o sikmosti mostu pres dalnici, ktery byl napsany trochu emotivne. Misto toho je tam ted text o trech kruhacich, ktere resit nechci, nevim proc tam jsou a bez kontextu je nebudu ani obhajovat ani kritizovat. Souhlasim s tim, ze je jich tam hodne a neni to bezne reseni.
Ale pokud jde o ten sikmy most - ohybovy moment a tim i slozitost konstrukce roste s delkou kvadraticky, ne linearne. Takze je logicke snazit se o pokud mozno kolma krizeni, protoze sikmy most bude vyrazne drazsi. Pak jsou ruzne problemy s nerovnomerne zatizenymi lozisky, zdvihani krajnich lozisek sikmych mostu apod. Nejaky mostar by to jiste popsal lip.
Rovnost silnice neni zadna hodnota, kterou by bylo nutno zachovavat. Naopak, podle normy jsou dlouhe prime useky nevhodne, protoze se v nich spatne odhaduje rychlost i vzdalenost a dochazi k nehodam pri predjizdeni. Kdyz jsou oblouky navrzeny s dostatecnym polomerem, lze i v oblouku jet 90. Naopak se vyplati dosahnout plynulejsiho podelneho sklonu. Snazil jsem se najit dokumentaci, ale na tenderarene jsem ji nedohledal. Z toho by bylo jasne, jak vychazi stavajici vyskove reseni a jestli by prima trasa nevedla k strmejsimu stoupani. Kazdopadne kolme krizeni je bezne jak u silnic s dalnicemi, tak i u nadjezdu zeleznic. Neni to nic neobvykleho. Naopak situace, kdy komunikace krizi neco jineho v puvodnim smeru a sikmo, jsou pomerne vzacne.
A pro objasneni, to neni zastavani se RSD. To je zamysleni nad tim, proc projektant zvolil reseni jake zvolil. A v tom nevidim zadne pochybeni. Neverim tomu, ze by projektant umyslne volil spatne reseni, kdyby sla situace resit lip.
Ale pokud jde o ten sikmy most - ohybovy moment a tim i slozitost konstrukce roste s delkou kvadraticky, ne linearne. Takze je logicke snazit se o pokud mozno kolma krizeni, protoze sikmy most bude vyrazne drazsi. Pak jsou ruzne problemy s nerovnomerne zatizenymi lozisky, zdvihani krajnich lozisek sikmych mostu apod. Nejaky mostar by to jiste popsal lip.
Rovnost silnice neni zadna hodnota, kterou by bylo nutno zachovavat. Naopak, podle normy jsou dlouhe prime useky nevhodne, protoze se v nich spatne odhaduje rychlost i vzdalenost a dochazi k nehodam pri predjizdeni. Kdyz jsou oblouky navrzeny s dostatecnym polomerem, lze i v oblouku jet 90. Naopak se vyplati dosahnout plynulejsiho podelneho sklonu. Snazil jsem se najit dokumentaci, ale na tenderarene jsem ji nedohledal. Z toho by bylo jasne, jak vychazi stavajici vyskove reseni a jestli by prima trasa nevedla k strmejsimu stoupani. Kazdopadne kolme krizeni je bezne jak u silnic s dalnicemi, tak i u nadjezdu zeleznic. Neni to nic neobvykleho. Naopak situace, kdy komunikace krizi neco jineho v puvodnim smeru a sikmo, jsou pomerne vzacne.
A pro objasneni, to neni zastavani se RSD. To je zamysleni nad tim, proc projektant zvolil reseni jake zvolil. A v tom nevidim zadne pochybeni. Neverim tomu, ze by projektant umyslne volil spatne reseni, kdyby sla situace resit lip.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Já se obávám, že zrovna tady jen tak něco nevznikne. Široko daleko tam není žádné větší město, ba ani menší město. Je to jedno z nejméně osídlených míst v českém vnitrozemí, podpořené ještě nedalekým VÚ Doupovské vrchy, kde nebydlí už vůbec nikdo. Kdybychom měli stavět kruháče kdekoliv může jednou něco být, tak za chvíli ukroutíme volanty Takhle bychom opravdu měli kruháč za kruháčem u každého sjezdu a to mi přijde uživatelsky nepříjemné (a i drahé)Honey72 píše:A ty kruháče? Už jsme to probírali v minulosti. Obec má v plánu využít pozemky u třírameného kruháku pro komerční účely.
Nepatřičné příspěvky přesunuty do koše. Jirka L.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Dobrý den, přesně, jak píšete. Mrknul jsem na to, celková délka mostu by musel být cca 320 m, most by musel být 4-polový s rozpětím polí 66+94+94+66 m. Pro 94 m pole jsou ekonomické pouze komorové konstrukce a výška průřezu je cca 1/25 rozpětí, v tomto případě to je 3,76 m je výška nosné konstrukce (pokud vynecháme zavěšený, částečně zavěšený nebo hybridní konstrukci) - to by byl asi nejdražší nadjezd na světě. Něco podobného je na D35, hned u obce Úlibice, tam je navržená komorová konstrukce nadjezdu výšky 2,30 m (rozpětí pole je zde ale "pouhých" 48 m) a jelikož se po uvedení stavby D35 do provozu přečísluje komunikace na nadjezdu na II. třídu, most bude ve správě kraje, to jste měl vidět ten jejich odpor k mostu, kde bude muset být zabezpečovací a revizní zařízení v komoře o které budou muset pečovat, na toto kraje opravdu výbavu ani peníze nemají.Japao Joe píše:Obojí víc šikmo -> delší most -> větší nosníky nebo víc polí -> vyšší cena.bojler píše:Měl bych laický dotaz. Z jakého důvodu je most přes dálnici západně od Lubence skoro kolmo? Byl by problém vést most přes dálnici víc našikmo? Takhle je tam oblouk jako blázen. Jsou to ekonomické důvody a nebo technické?
Čili v daném případě u nadjezdu nad D6 je toto řešení zjevně nejlevnější. Ty půdoryscné oblouky jsou navrženy co nejmenší, které ještě vyhovují normě pro silnice II. třídy a pro navrhovanou rychlost.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Laické vysvětlení - most přes dálnici je výše, než původní silnice II/194. Takže i křižovatky jsou o něco výše (navíc více do svahu) = zhoršené rozhledové podmínky - řešení kruháčeLynx píše:Možná jsem pro příklady chodil zbytečně daleko, já jsem se kdysi pozastavoval nad tím, kdo vymyslel 3 kruháče za sebou na výjezdu u Bošova
https://mapy.cz/s/jelopanojo
Provoz je tam nula nula nic. Tam dávají lišky dobrou noc. Opravdu provoz blízký nule. Kruháče jsou tam naprosto neopodstatněné, nesmyslné. Natož hned 3.
Přesto se toho tady lidi zastávali, jakože je to v pořádku a nikomu to nepřipadá divné. Já nevím, možná jsem blázen já, ale mě to normální nepřijde ... co všechno se tady obhajuje, jenom kvůli tomu, že to vymysleli nějáké vyšší moudré hlavy co tomu rozumí víc, než prostý člověk. Mě jako prostému člověku je tedy to tajemství skryto.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: D6 Lubenec - obchvat
Podobná klička na II/606 jako západně od Lubence je v plánu i na vedlejší stavbě Petrohrad - Lubenec. Nevidím v tom žádný problém, cena za silnici je mnohem nižší než by stál delší most.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf
OT o okružních křižovatkách přesunuto sem. Jirka L.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/100 ... ubenec.pdf
OT o okružních křižovatkách přesunuto sem. Jirka L.
- Přílohy
-
- petrohrad lubenec.png (159.01 KiB) Zobrazeno 7457 x
Re: D6 Lubenec - obchvat
Pár momentek z provozu...
- Přílohy
-
- 20220125_111443_HDR.jpg (370.77 KiB) Zobrazeno 4697 x
-
- 20220125_111456_HDR.jpg (368.31 KiB) Zobrazeno 4697 x
-
- 20220125_111710_HDR.jpg (358.47 KiB) Zobrazeno 4697 x
Re: D6 Lubenec - obchvat
Hezké, díky. Vypadá to, že vedle dálnice se ještě pracuje na dokončovacích pracech. Možná se tam budou ještě dodělávat protihlukovky ? Překvapuje mě, že u těch domů nejsou.
Re: D6 Lubenec - obchvat
D6 Lubenec, obchvat (dokument o stavbě)
https://www.youtube.com/watch?v=f18sL0XQB2Q
https://www.youtube.com/watch?v=f18sL0XQB2Q
Re: D6 Lubenec - obchvat
Pracuje se tam na II/606, která bude mít novou trasu oproti provizorní přeložce I/6 na most přes dálnici.Lynx píše:Hezké, díky. Vypadá to, že vedle dálnice se ještě pracuje na dokončovacích pracech. Možná se tam budou ještě dodělávat protihlukovky ? Překvapuje mě, že u těch domů nejsou.
Re: D6 Lubenec - obchvat
Video ŘSD po uvedení úseku „D6 Lubenec obchvat“ do provozu (zveřejněno 14. 10. 2021)
https://youtu.be/VSWfd31ZGiU
https://youtu.be/VSWfd31ZGiU