Kudy?
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Může to admin dát jako samostatné vlánko ? Něco jako "Kudy na Slovensko za 20 let" ?
Když se totiž dobuduje D35 a D48 tak pro řeknu severní část republiky a možná i severní část Prahy to najednou začne dávat smysl.
Když se totiž dobuduje D35 a D48 tak pro řeknu severní část republiky a možná i severní část Prahy to najednou začne dávat smysl.
- Přílohy
-
- 14.02.2022_15.57.02_REC.jpg (281.02 KiB) Zobrazeno 4213 x
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Pojedou na Zlín a na Půchov.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Nevěřím, že D49 či nová I/49 bude až na hranice už za 20 let...
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
D49 bude buď postavená do 10-15 let nebo nebude nikdy.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Souhlasím s Kruppem. Je totiž strategicky logické, abychm měli se všemi sousedy dvě či tři co nejvýhodnější a nejkratší dálniční spojení. S Německem máme dvě a půl (ta půlka je D6). S Polskem Bude D11 a D1 a bude chybět něco někde mezi nimi -- možná z I/44 na Kladsko, nebo tím zavrhovaným tunelem přes Černohorské sedlo. Se Slovenskem máme jen D1 a půlku přes Jablůnkov (tam by slušel upgrade na dálnici) a logické je něco uprostřed mezi nimi, tedy Zlín a D49 (TEN-T), což je blíž než přes Jablůnkov. S Rakouskem budou D3 a D52 a možná v budoucnosti D38 přes Znojmo. To by mělo stačit na dalších 20 let...
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Severom je to momentalne 4:54 a juhom (Brno -> Trencin) 4:16. No uvidime za 20 rokov
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Proti D49 tady asi nikdo nic nemá a o jejím přínosu asi také není třeba pochybovat. Obzvlášť při existenci D55, která na ni může natáhnout dopravu i z D35. Problém je v tom, že D49 až na hranice pokud vím momentálně ani papírově neexistuje. Čili lze předpokládat, že za 20 let fakt nebude stát. Ale už opravdu za pár let bude stát luxusní severní trasa, kde bude chybět na hranice ve 2+2 jen pár kilometrů. K tomu přibude i pár kilometrů D35, takže vytíženost severní trasy podle mě bude narůstat, i na úkor Makova či Starého Hrozenkova.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Brno Trenčín neni vubec to co řešíme. Řešíme například Praha - Žilina, Praha - Poprad.xsedivy píše:Severom je to momentalne 4:54 a juhom (Brno -> Trencin) 4:16. No uvidime za 20 rokov
Klasická cesta: https://mapy.cz/s/gahudonoku
Sever nyní: https://mapy.cz/s/muzusabevo
Respektive: https://mapy.cz/s/locofuheje
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
sme sa nepochopili. riesil som Praha -> Zilina (juhom je myslene okolo brna a trancina)
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Já když plánuju cestu, tak řeším nejen čas/vzdálenost, ale i bezpečnost.
Proto teď jezdím z Ovy do Brna jedině přes Přerov, protože D1 je naprosto volná a potkám tam cca 20 aut.
A navíc je široká a relativně rovná. Oproti D46, kde je plný provoz a silnice je úzká, klikatá a kopcovitá.
Z toho důvodu bych Brno - Trenčín po I/50 nebo I/49 nejel a raději to vzal přes náš sever po dělených komunikacích.
Proto teď jezdím z Ovy do Brna jedině přes Přerov, protože D1 je naprosto volná a potkám tam cca 20 aut.
A navíc je široká a relativně rovná. Oproti D46, kde je plný provoz a silnice je úzká, klikatá a kopcovitá.
Z toho důvodu bych Brno - Trenčín po I/50 nebo I/49 nejel a raději to vzal přes náš sever po dělených komunikacích.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
No tak až bude stát D49+I/49 na hranice + slovenská R6, tak to bude rozhodně rychlejší kratší i bezpečnější než přes Jablunkov. A to i přes to, že na kousku nebude dálnice, ale jen jednička (I/49+R6 asi taky podle všeho nebude dálnice až na čáru).
Akorát je to totální OT, poprosil bych o přesun, protože jde o větší počet příspěvků.
Akorát je to totální OT, poprosil bych o přesun, protože jde o větší počet příspěvků.
Re: Kudy?
Však já píšu AŽ bude D49+R6. Do té doby to opravdu vypadá, že se část dopravy přesune na I/11. Třeba to pomůže tomu, že se konečně začne připravovat zkapacitnění a postaví se to do plného profilu. To by mohlo časově vyjít i podobně jako ta D49. Takže něco jako teď D11+obchvat Náchoda ... jsme my to ale koumáci v tom našem Kocourkově.
Re: Kudy?
Mám upřímnou obavu, že se hlavně NAD směřující dál na východ po slovenské D1 přesune na I/35 do Bytče, protože ta trasa bude oproti S11 skoro o 50 km kratší a především na české straně nezatížená mýtem. Nejedná se sice o vysoké intenzity, ale hlavně průjezd ValMezu a Rožnova už moc velké rezervy nemá.
Re: Kudy?
V nějakém vlákně zde (Palačovská spojka?) jsem četl že Rožnov nemá zájem na nějakém zkapacitňování nebo obchvatu a ŘSD s přípravou nepokračuje. S úpravou i/57 a obchvatem Zlína o to víc stoupne tlak na dotažení D49 na hranice. Navíc přes Rožnov je to sice blíže, ale taky podstatně výš.
Re: Kudy?
Rožnov vypustil trasu obchvatu z ÚP a ŘSD tak přestalo připravovat čtyřpruh na RpR i obchvat ValMezu. Pouze se upravují průjezdy obcemi, ale na 18.000 vozidel S9,5 prostě nestačí, nehledě na absenci objízdné nebo doprovodné trasy, takže je využívána i zemědělskou technikou.
D49 je otázka politiky, protože současná I/49 je provinční silničkou a D49 je pouze trasou s potenciálem nasát tranzit a ulevit I/35 a I/50, takže obcím po trase je jedno, jestli D49 stojí nebo ne. Její význam pro region je jen po Lípu, resp. Vizovice a dál bude na dlouho stačit třípruh.
D49 je otázka politiky, protože současná I/49 je provinční silničkou a D49 je pouze trasou s potenciálem nasát tranzit a ulevit I/35 a I/50, takže obcím po trase je jedno, jestli D49 stojí nebo ne. Její význam pro region je jen po Lípu, resp. Vizovice a dál bude na dlouho stačit třípruh.
Re: Kudy?
Vidím to jinak: ne že "má potenciál" a "ulevit I/35 a I/50" ale "má být hlavní tranzitní trasa" a "převzít dopravu z 35 a 50".
Pohledem do mapy vzhledem k návaznostem je logické rozšířit 35 a 50. D49 vede na Slovensku nikam (sry Půchov) je v plánech protože to je jediná trasa "středem" která není v CHKO a tím pádem je prosaditelná jako čtyřpruh. Jestli má mít tento úkol tak by tak měla být od začátku takto stavěna (dát luxus jízdy za cenu zajížďky), nikoliv postavíme třípruh a uvidíme kolik natáhne. Má jasně ukázat že to do budoucna hlavní tah na SK.
Při současném návrhu se tam nikdy tolik dopravy nepřelije a bude se pořád jezdit všemi trasami. Jestli to do budoucna rozšíří na regulérní čtyřpruh tak beztak za provozu jako teď D48 takže nejspíš dalších 30 let to bude polovičaté řešení. A do toho průběžně vrážet peníze na lepší zprůjezdnění I/50.
Pohledem do mapy vzhledem k návaznostem je logické rozšířit 35 a 50. D49 vede na Slovensku nikam (sry Půchov) je v plánech protože to je jediná trasa "středem" která není v CHKO a tím pádem je prosaditelná jako čtyřpruh. Jestli má mít tento úkol tak by tak měla být od začátku takto stavěna (dát luxus jízdy za cenu zajížďky), nikoliv postavíme třípruh a uvidíme kolik natáhne. Má jasně ukázat že to do budoucna hlavní tah na SK.
Při současném návrhu se tam nikdy tolik dopravy nepřelije a bude se pořád jezdit všemi trasami. Jestli to do budoucna rozšíří na regulérní čtyřpruh tak beztak za provozu jako teď D48 takže nejspíš dalších 30 let to bude polovičaté řešení. A do toho průběžně vrážet peníze na lepší zprůjezdnění I/50.
Re: Kudy?
Ale i kdybychom tam nahnali všechna auta z I/35 i I/50 tak to nebude více jak 10.000 vozidel za den a tohle není D6, aby se vyplatilo tady dělat rovnou plný profil. I/35 ani 50 rozšířit nelze, leda nové trasování a to je utopie.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Kudy?
Za 20 let pak severem, pokud ovšem ale máte za cíl Slovensko na severu nebo Košice. Pro ty uvedené parametry (výchozí možnosti). A logicky to bude platit i v opačném směru. Dokonce možná i pro část Ukrajiny v delším tranzitním uvažování ... Hezká je ta mapa, zase jsem si uvědomil některé ty dálnice, že jsou zase delší.