Kudy?

Off-topic pokec
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Warcz »

Může to admin dát jako samostatné vlánko ? Něco jako "Kudy na Slovensko za 20 let" ? :-)

Když se totiž dobuduje D35 a D48 tak pro řeknu severní část republiky a možná i severní část Prahy to najednou začne dávat smysl.
Přílohy
14.02.2022_15.57.02_REC.jpg
14.02.2022_15.57.02_REC.jpg (281.02 KiB) Zobrazeno 4213 x
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Krupp »

Pojedou na Zlín a na Půchov.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od michal »

Nevěřím, že D49 či nová I/49 bude až na hranice už za 20 let...
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

D49 bude buď postavená do 10-15 let nebo nebude nikdy. :)
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Honzl »

Souhlasím s Kruppem. Je totiž strategicky logické, abychm měli se všemi sousedy dvě či tři co nejvýhodnější a nejkratší dálniční spojení. S Německem máme dvě a půl (ta půlka je D6). S Polskem Bude D11 a D1 a bude chybět něco někde mezi nimi -- možná z I/44 na Kladsko, nebo tím zavrhovaným tunelem přes Černohorské sedlo. Se Slovenskem máme jen D1 a půlku přes Jablůnkov (tam by slušel upgrade na dálnici) a logické je něco uprostřed mezi nimi, tedy Zlín a D49 (TEN-T), což je blíž než přes Jablůnkov. S Rakouskem budou D3 a D52 a možná v budoucnosti D38 přes Znojmo. To by mělo stačit na dalších 20 let...
xsedivy
Příspěvky: 55
Registrován: 22.7.2018 23:43:57

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od xsedivy »

Severom je to momentalne 4:54 a juhom (Brno -> Trencin) 4:16. No uvidime za 20 rokov :)
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od michal »

Proti D49 tady asi nikdo nic nemá a o jejím přínosu asi také není třeba pochybovat. Obzvlášť při existenci D55, která na ni může natáhnout dopravu i z D35. Problém je v tom, že D49 až na hranice pokud vím momentálně ani papírově neexistuje. Čili lze předpokládat, že za 20 let fakt nebude stát. Ale už opravdu za pár let bude stát luxusní severní trasa, kde bude chybět na hranice ve 2+2 jen pár kilometrů. K tomu přibude i pár kilometrů D35, takže vytíženost severní trasy podle mě bude narůstat, i na úkor Makova či Starého Hrozenkova.
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Warcz »

xsedivy píše:Severom je to momentalne 4:54 a juhom (Brno -> Trencin) 4:16. No uvidime za 20 rokov :)
Brno Trenčín neni vubec to co řešíme. Řešíme například Praha - Žilina, Praha - Poprad.
Klasická cesta: https://mapy.cz/s/gahudonoku
Sever nyní: https://mapy.cz/s/muzusabevo
Respektive: https://mapy.cz/s/locofuheje
xsedivy
Příspěvky: 55
Registrován: 22.7.2018 23:43:57

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od xsedivy »

sme sa nepochopili. riesil som Praha -> Zilina (juhom je myslene okolo brna a trancina)
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od davidb »

Já když plánuju cestu, tak řeším nejen čas/vzdálenost, ale i bezpečnost.

Proto teď jezdím z Ovy do Brna jedině přes Přerov, protože D1 je naprosto volná a potkám tam cca 20 aut.
A navíc je široká a relativně rovná. Oproti D46, kde je plný provoz a silnice je úzká, klikatá a kopcovitá.

Z toho důvodu bych Brno - Trenčín po I/50 nebo I/49 nejel a raději to vzal přes náš sever po dělených komunikacích.
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

No tak až bude stát D49+I/49 na hranice + slovenská R6, tak to bude rozhodně rychlejší kratší i bezpečnější než přes Jablunkov. A to i přes to, že na kousku nebude dálnice, ale jen jednička (I/49+R6 asi taky podle všeho nebude dálnice až na čáru).
Akorát je to totální OT, poprosil bych o přesun, protože jde o větší počet příspěvků.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Kudy?

Příspěvek od kot »

Sorry za další OT. Arame, když hodíš očkem na slovenskou R6, tak se tam dozvíš, že její realizace nebude hodně dlouho na stole... Takže nejspíše opravdu Jablunkov.
Aram96
Příspěvky: 7901
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Kudy?

Příspěvek od Aram96 »

Však já píšu AŽ bude D49+R6. Do té doby to opravdu vypadá, že se část dopravy přesune na I/11. Třeba to pomůže tomu, že se konečně začne připravovat zkapacitnění a postaví se to do plného profilu. To by mohlo časově vyjít i podobně jako ta D49. :D Takže něco jako teď D11+obchvat Náchoda ... jsme my to ale koumáci v tom našem Kocourkově. :)
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Kudy?

Příspěvek od jeni013 »

Mám upřímnou obavu, že se hlavně NAD směřující dál na východ po slovenské D1 přesune na I/35 do Bytče, protože ta trasa bude oproti S11 skoro o 50 km kratší a především na české straně nezatížená mýtem. Nejedná se sice o vysoké intenzity, ale hlavně průjezd ValMezu a Rožnova už moc velké rezervy nemá.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Kudy?

Příspěvek od kollma »

Až tam bude jezdit počet kamionů nad určitý limit, tak se tam mýto zavede. Takhle to v ČR s mýtem funguje, systém v tom není a lepí se to po kouskách podle toho, jak se přesouvá nákladní doprava na jiné trasy...
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: Kudy?

Příspěvek od Krupp »

V nějakém vlákně zde (Palačovská spojka?) jsem četl že Rožnov nemá zájem na nějakém zkapacitňování nebo obchvatu a ŘSD s přípravou nepokračuje. S úpravou i/57 a obchvatem Zlína o to víc stoupne tlak na dotažení D49 na hranice. Navíc přes Rožnov je to sice blíže, ale taky podstatně výš.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Kudy?

Příspěvek od jeni013 »

Rožnov vypustil trasu obchvatu z ÚP a ŘSD tak přestalo připravovat čtyřpruh na RpR i obchvat ValMezu. Pouze se upravují průjezdy obcemi, ale na 18.000 vozidel S9,5 prostě nestačí, nehledě na absenci objízdné nebo doprovodné trasy, takže je využívána i zemědělskou technikou.

D49 je otázka politiky, protože současná I/49 je provinční silničkou a D49 je pouze trasou s potenciálem nasát tranzit a ulevit I/35 a I/50, takže obcím po trase je jedno, jestli D49 stojí nebo ne. Její význam pro region je jen po Lípu, resp. Vizovice a dál bude na dlouho stačit třípruh.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: Kudy?

Příspěvek od Krupp »

Vidím to jinak: ne že "má potenciál" a "ulevit I/35 a I/50" ale "má být hlavní tranzitní trasa" a "převzít dopravu z 35 a 50".
Pohledem do mapy vzhledem k návaznostem je logické rozšířit 35 a 50. D49 vede na Slovensku nikam (sry Půchov) je v plánech protože to je jediná trasa "středem" která není v CHKO a tím pádem je prosaditelná jako čtyřpruh. Jestli má mít tento úkol tak by tak měla být od začátku takto stavěna (dát luxus jízdy za cenu zajížďky), nikoliv postavíme třípruh a uvidíme kolik natáhne. Má jasně ukázat že to do budoucna hlavní tah na SK.
Při současném návrhu se tam nikdy tolik dopravy nepřelije a bude se pořád jezdit všemi trasami. Jestli to do budoucna rozšíří na regulérní čtyřpruh tak beztak za provozu jako teď D48 takže nejspíš dalších 30 let to bude polovičaté řešení. A do toho průběžně vrážet peníze na lepší zprůjezdnění I/50.
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Kudy?

Příspěvek od jeni013 »

Ale i kdybychom tam nahnali všechna auta z I/35 i I/50 tak to nebude více jak 10.000 vozidel za den a tohle není D6, aby se vyplatilo tady dělat rovnou plný profil. I/35 ani 50 rozšířit nelze, leda nové trasování a to je utopie.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kudy?

Příspěvek od Diaľničiar »

Za 20 let pak severem, pokud ovšem ale máte za cíl Slovensko na severu nebo Košice. Pro ty uvedené parametry (výchozí možnosti). A logicky to bude platit i v opačném směru. Dokonce možná i pro část Ukrajiny v delším tranzitním uvažování ... Hezká je ta mapa, zase jsem si uvědomil některé ty dálnice, že jsou zase delší. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“