Svitavská radiála
Re: Svitavská radiála
ano ta kvalita to je neuveritelny kepl.. to same sportovni-hradecka.. bud sly standardy hodne dolu, nebo se uplne se*e na vystupni kontrolu...
Re: Svitavská radiála
Tak třeba se to bude reklamovat, co víte ? Já tam ještě popravdě nejel. Nechce se zeptat na ŘSD, jestli se to bude řešit ?
Re: Svitavská radiála
Dnes jsem si projel směr centrum, ten je vpohodě. Akorát je nově řešeno odbočení na II/640 (Hradecká kolem Brnocaru) a nebylo to hotové a doprava byla i v páteční špičce svedena do jednoho pruhu .. to teda mohli dělat v jinou dobu soudruzi.
Každopádně tomu novému řešení vůbec nefandím. Pro někoho, kdo se nedokáže orientovat rychle je to trochu matoucí - hlavní odbočení je vedeno naprosto schovaným výjezdem, hlavní směr pokračuje opět směr centrum, a všude poseté balisety. Každopádně tohle vymyslel zase nějaký naprostý idiot. Bez **
Bezpečné to bude, ale díky tomu, že tady všechna odbočující auta pojedou jedním pruhem a tak 40-50, místo dvěma pruhy 80, jak to bylo dříve.

Každopádně tomu novému řešení vůbec nefandím. Pro někoho, kdo se nedokáže orientovat rychle je to trochu matoucí - hlavní odbočení je vedeno naprosto schovaným výjezdem, hlavní směr pokračuje opět směr centrum, a všude poseté balisety. Každopádně tohle vymyslel zase nějaký naprostý idiot. Bez **


Re: Svitavská radiála
Dodneška jsem to párkrát projel v obou směrech a na některých místech je to paráda, jako skoro nová silnice, jinde to houpe fakt hodně, čekal bych, že se to musí ještě obrousit, ale zatím se nic neděje.
Aram96: tam je problém to nějak dobře vymyslet, těch pruhů je tam až moc. Podle mě by stálo za to napojit Novoměstskou třeba o 500 m dřív, aby se ta křižovatka celá zjednodušila.
Aram96: tam je problém to nějak dobře vymyslet, těch pruhů je tam až moc. Podle mě by stálo za to napojit Novoměstskou třeba o 500 m dřív, aby se ta křižovatka celá zjednodušila.
Re: Svitavská radiála
Také jsem projel i směr z centra a ten je opravdu hrozný, to nemá s novým povrchem vůbec nic společného. Víceméně je to horší než to bylo, akorát jsou zadělány díry.
Pohodlí jízdy opravdu horší než před opravou.
A došlo ke zrušení 2-pruhového připojování z II/640. To nám bylo známo už dříve, že to přijde, tohle jsem s to pochopit, KDYBY ALE ten nový připojovák byl dlouhý jako dříve ten delší. Nově je jeden připojovák a dlouhý je jako dříve ten pravý kratší. Takže zase totálně zpackané. No co se dá dělat..
KarelLer: vím o tom, úprava je dokonce v plánu, nevím kdy, ale víceméně způsobem, jak píšeš. Ale to co je tam teď, je prostě absolutní šikana. Stačilo ubrat odbočovací pruh a hotovo. Ne tam dělat šikany na zpomalení na padesátku a ještě mít výjezd pro primární směr odbočení vyznačen jako nějaký pokoutně schovaný sjezd, což je současný stav. "Schovaný" měl být naopak výjezd z pruhu rovně na centrum.

A došlo ke zrušení 2-pruhového připojování z II/640. To nám bylo známo už dříve, že to přijde, tohle jsem s to pochopit, KDYBY ALE ten nový připojovák byl dlouhý jako dříve ten delší. Nově je jeden připojovák a dlouhý je jako dříve ten pravý kratší. Takže zase totálně zpackané. No co se dá dělat..

KarelLer: vím o tom, úprava je dokonce v plánu, nevím kdy, ale víceméně způsobem, jak píšeš. Ale to co je tam teď, je prostě absolutní šikana. Stačilo ubrat odbočovací pruh a hotovo. Ne tam dělat šikany na zpomalení na padesátku a ještě mít výjezd pro primární směr odbočení vyznačen jako nějaký pokoutně schovaný sjezd, což je současný stav. "Schovaný" měl být naopak výjezd z pruhu rovně na centrum.
Re: Svitavská radiála
Já si myslím, že ŘSD se bude snažit okruh tahat tunelem, tak jako teď jezdí kamiony. Vůbec bych se nedivil kdyby záměrně upravovali světelné signály a zpomalovali dopravu. Doprava tunelem netvoří hluk a oni to potřebují zkolaudovat.
Re: Svitavská radiála
Schválně jsem se podíval na navigaci.
- Přílohy
-
- 29.09.2022_19.07.31_REC.jpg (191.17 KiB) Zobrazeno 3649 x
Re: Svitavská radiála
Dnes projeto znovu a už je to alespoň načmáráno tak, jak by to mělo být. Že vodorovné dopravní značení vede na odbočení a z něj je šrafovaný výjezd směr centrum. "Díky" těm balisetům to ale opticky pořád vypadá naopak. Šikana tam sice je, tu 50 jsem ale přehnal, zase tak hrozné to není, proti předchozímu stavu je to zpomalení ale dost cítit. Hlavně je ta šikana naprosto, ale naprosto zbytečná, místa na mnohem plynulejší průjezd je tam habaděj i při tom jednom pruhu místo dvou. Omezování a zpomalování dopravy ve městech je pochopitelné, ale ne na těchto kapacitních komunikacích, které mají tu dopravu sbírat a odvádět co nejrychleji pryč.
Říkám si Warzi to samé, že jde asi o snahu přelití i OA do tunelu. Ale nechápal bych tento počin, naopak je v tom krásné kouzlo, že se to rozdělí, protože na křížení radiály a VMO je to odbočování Svitavy>tunel taky nicmoc. Kolaudace by ale mohla být opravdu tím důvodem.


Říkám si Warzi to samé, že jde asi o snahu přelití i OA do tunelu. Ale nechápal bych tento počin, naopak je v tom krásné kouzlo, že se to rozdělí, protože na křížení radiály a VMO je to odbočování Svitavy>tunel taky nicmoc. Kolaudace by ale mohla být opravdu tím důvodem.


Re: Svitavská radiála
Podle Google Street View je tam tohle značení minimálně od března 2020.
A pokud vím, tak problém je s hlukem před vjezdem do tunelu, takže nahnat tam víc aut není moc žádoucí.
A pokud vím, tak problém je s hlukem před vjezdem do tunelu, takže nahnat tam víc aut není moc žádoucí.
Re: Svitavská radiála
Dnes ve směru z města vyměněn povrch u sjezdu na Gromešovu. Tedy zřejmě, když jsem jel kolem třetí okolo (od křižovatky Palackého x Hradecká pěkná půlhodinka), tak už se uklízelo.KarelLer píše:, jinde to houpe fakt hodně, čekal bych, že se to musí ještě obrousit, ale zatím se nic neděje.
Re: Svitavská radiála
ten základní problém je tady, proto se snaží všechno tlačit tunelem.KarelLer píše:Podle Google Street View je tam tohle značení minimálně od března 2020.
A pokud vím, tak problém je s hlukem před vjezdem do tunelu, takže nahnat tam víc aut není moc žádoucí.
Jednu dobu se mluvil i o výkupu, ale 1+1 tam stojí 3M a je jich 6 na patře, takže celý barák má cenu cca 300mega. To je i pro rozpočet ŘSD dost

Plán je udělat všude okolo maximum. a donutit lidi zpomalit na hlavně na těch mostech nahoře kde se ten zvuk nejvíce šíří, ale i na cestě odkud je fotka.
- Přílohy
-
- 03.10.2022_10.10.47_REC.jpg (156.12 KiB) Zobrazeno 3080 x
Re: Svitavská radiála
Aram96: Lenže pre pripojenie Novoměstské na Hradeckú a Sportovní sa nedá použiť iný pojem, než bodová závada. To pripojenie je neprehľadné a nebezpečné, ešte viac tým, že ho využívajú o.i. autobusy MHD. Takže dokiaľ táto bodová závada odstránená nebude, musí ísť bohužiaľ plynulosť a pohodlie jazdy vodičov bokom.
Možno skôr než balisety by to medzi priebežné pruhy na Sportovní a ten odbočovací chcelo rovno betónové zvodidlá.
Možno skôr než balisety by to medzi priebežné pruhy na Sportovní a ten odbočovací chcelo rovno betónové zvodidlá.
Re: Svitavská radiála
Dneska jsem tam najížděl a měl jsem problém s tím poznat jestli to auto jede v levém, pravém, nebo sjíždí. Souhlasím, že betonové svodidla v nízké výšce by byly lepší.
Jinak někdo to tam už slušně probrzdil a asi projel kužely.
Jinak někdo to tam už slušně probrzdil a asi projel kužely.
Re: Svitavská radiála
Třeba se naštval a chtěl jejich počet zmenšit... 

Re: Svitavská radiála
Řešení to má, a to to napojit ještě dříve, severněji, aby byl dostatečný čas na průplet. Mám pocit, že to je i někde v dlouhodobých plánech. Žádná extra velká úprava by to nebyla, radiála je na přídatný pruh široká dost, jen vybudovat to napojení.asdf píše:Aram96: Lenže pre pripojenie Novoměstské na Hradeckú a Sportovní sa nedá použiť iný pojem, než bodová závada. To pripojenie je neprehľadné a nebezpečné, ešte viac tým, že ho využívajú o.i. autobusy MHD. Takže dokiaľ táto bodová závada odstránená nebude, musí ísť bohužiaľ plynulosť a pohodlie jazdy vodičov bokom.
Možno skôr než balisety by to medzi priebežné pruhy na Sportovní a ten odbočovací chcelo rovno betónové zvodidlá.
Re: Svitavská radiála
Podle ÚP (současného i připravovaného) by se nájezd měl úplně zrušit a Novoměstská by se měla prodloužit až k Palackého třídě.
Re: Svitavská radiála
Já už právě nevím vůbec, kde jsem to zavětřil, ale někde byl ten nájezd nakreslený přesunutý severněji. Ale možná to byla jen malůvka něčího "přání".
Ale on je defakto nadbytečný. Vím, že tudy vede MHD, nicméně v opačném směru žádný takový sjezd není. Zrušil bych to a nechal maximálně napojení pouze na Hradeckou (a i to je tak trochu nadbytečné, ale nebude to aspoň kolizní). Takhle kvůli minoritnímu napojení směr centrum zprznit rozplet z radiály na dvě (zpomalit a ubrat odbočovací pruh) je prostě špatně a nesmysl.
Ale třeba je za tím opravdu kolaudace Dobrovského.

Ale on je defakto nadbytečný. Vím, že tudy vede MHD, nicméně v opačném směru žádný takový sjezd není. Zrušil bych to a nechal maximálně napojení pouze na Hradeckou (a i to je tak trochu nadbytečné, ale nebude to aspoň kolizní). Takhle kvůli minoritnímu napojení směr centrum zprznit rozplet z radiály na dvě (zpomalit a ubrat odbočovací pruh) je prostě špatně a nesmysl.
Ale třeba je za tím opravdu kolaudace Dobrovského.

Re: Svitavská radiála
Pánové, tento sjezd zde byl vytvořený jen jako stavební. Nikdy se s jeho zachováním nepočítalo. Jak víte, v místě je vcelku hustá zástavba a ani větev od Technologického parku směrem na Sportovní zde nikdy nevznikla. Nějak se kdyby podařilo tento "technický" sjezd zachovat, ale když byl místem špatných a zbytečných nehod. Používám jej denně, je to nejrychlejší napojení z Řečkovic na centrum. Díky současné úpravě se dá najet na okruh o něco rychleji než dříve a přeci je trochu přehledněji. A kvůli dvěma semaforům na severní Hradecké kolikrát raději jedu do tunelu a sjíždím na Korejskou. Dokáže to na cestě do školky do Žabovřesk ušetřit dost času, zvláště ve špičce. 10 minut oproti 15 už se dá počítat.
Re: Svitavská radiála
Inak na radiále bolo prerobené dopravné značenie. Pred napojením Hradecké je rýchlosť zvýšená z 80 na 110. a za napojenie Hradecké sa posunula ceduľa ukončujúca Brno (pôvodne bola až pri zjazde na Globus). V takmer celom úseku od napojenia Hradecké až po zjazd na Globus je tak povolená 110 s výnimkou okolia zjazdu do Řečkovic, kde je zachovaná 80, novo je vyznačená rýchlostníkom.
V opačnom smere bol nahradený rýchlostník 100 za nájazdom od Řečkovic ukončením platnosti rýchlostníka 80, rýchlosť až po vyššie spomínanú križovatku s Hradeckou je tak oficiálne zvýšená na 110.
V opačnom smere bol nahradený rýchlostník 100 za nájazdom od Řečkovic ukončením platnosti rýchlostníka 80, rýchlosť až po vyššie spomínanú križovatku s Hradeckou je tak oficiálne zvýšená na 110.
Re: Svitavská radiála
Směr z Brna - konečně, tam nedává 80 smysl vůbec nikde.
Směr Brno - jako že je 110 od Globusu až po sjezd na Hradeckou ? I kolem benzinky a toho sjezdu za ní ? To se mi nějak nezdá.
Směr Brno - jako že je 110 od Globusu až po sjezd na Hradeckou ? I kolem benzinky a toho sjezdu za ní ? To se mi nějak nezdá.

Re: Svitavská radiála
Cedule ukončující Brno je celou dobu na stejném místě: https://mapy.cz/s/hanabokugu
Re: Svitavská radiála
Eh, napsal jsem to špatně. Ta 80 z Brna je pořád na stejném místě, cedule ukončující Brno se posunula (ale nevím přesně kam).
Re: Svitavská radiála
Tak já jsem bohužel těžce zklamán. Ta 80 tam opravdu pořád i ve směru na Svitavy je. To je tam asi opravdu kvůli hluku, jiný důvod to nemůže mít ani na papíře, natož v praxi. Tak snad tam nebude nikdo měřit, protože předtím lze opravdu legálně jet rychleji. Ale značku konec Brna si také nevybavuju, kde byla.
Jinak dnes jsem byl svědkem (zatím první) nepříjemné situace kvůli zrušení 2-pruhového připojení Hradecké. Borec v pravém tak 50-60 a samozřejmě ti v levém 90 a teď se měli zazipovat.


Jinak dnes jsem byl svědkem (zatím první) nepříjemné situace kvůli zrušení 2-pruhového připojení Hradecké. Borec v pravém tak 50-60 a samozřejmě ti v levém 90 a teď se měli zazipovat.


Re: Svitavská radiála
Jako kdybyste neznali zakladni dopravni dogmata:
1. Snizeni rychlosti ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.
2. Snizeni poctu pruhu ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.
3. Zvyseni poctu dopravnich znacek ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.

1. Snizeni rychlosti ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.
2. Snizeni poctu pruhu ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.
3. Zvyseni poctu dopravnich znacek ma vzdy pozitivni vliv na bezpecnost a plynulost dopravy.

Re: Svitavská radiála
Cedule Konec obce se posouvala až dodatečně. Nově je slícovaná se začátkem obce v protisměru, v jeho nezměněném umístění.
Jinak za mě, asi jdu trochu proti proudu, ale ta 110 mi v těch Řečkovicích přijde nepatřičná. Speciálně ten její začátek ještě v obci... a před masivním připojením Hradecké... no a na konci rovinky pak ta hluková 80. Možná je to jen o zvyku, ale smysl mi to moc nedává.
Jinak za mě, asi jdu trochu proti proudu, ale ta 110 mi v těch Řečkovicích přijde nepatřičná. Speciálně ten její začátek ještě v obci... a před masivním připojením Hradecké... no a na konci rovinky pak ta hluková 80. Možná je to jen o zvyku, ale smysl mi to moc nedává.