I/20 v Plzni

Karlovy Vary (D6) – Plzeň (I/27, I/26, D5, I/19) – Blatná – (D4, I/4) – Písek (I/29) – Vodňany (I/22) – České Budějovice (D3)
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od ElWapp »

Proč je vlastně část plzeňského okruhu II. třída a nestaví to ŘSD? A zůstane to tak i do budoucna?
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Martin_L »

To je výsledkem dohody mezi městem, krajem a ŘSD z doby před více než patnácti lety. Tehdejší představitelé města chtěli jak průtah, tak okruh a podle logiky, že jednodušší, levnější a veřejností podporovaný okruh postaví město s krajem, zatímco stát zaplatí ten drahý a náročný průtah, bylo toto dohodnuto. Dnes je náhled plzeňské politické reprezentace úplně jiný a je snaha projekt průtahu přes město zcela pohřbít (resp. zrealizovat bezproblémovou jižní třetinu, střední třetinu změnit na dvoupruhovou městskou třídu bez demolic a severní třetinu nedělat vůbec) a naopak začít vést debatu s ŘSD, aby si okruh po dokončení převzalo a začalo připravovat jeho zkapacitnění na čtyři pruhy. Takže jestli zůstane západní část okruhu nadále krajskou silnicí (má to být II/215 a částečně II/605) dobudoucna jisté není.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od mapman »

Ano, ještě bych dodal, že se bavíme o zrušení projektu na průtah silnice I/27, trasa I/20 zatím stále ve hře je. Koneckonců, Plzeň má čerstvě schválenu změnu č. 1 územního plánu, návrh výkresu dopravní infrastruktury je zde:
https://ukr.plzen.eu/uzemni-planovani/u ... lan-plzen/
Je tam jasně vidět změna koncepce z preference centrálního průtahu na okruhové řešení.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Martin_L »

Ano, jde o průtah silnice I/27. Nová trasa dvacítky nejen, že je "ve hře", ale ze strany města je podporována jako prospěšný projekt. Spíše panuje určitý povzdech nad tím, že zprovoznění posledního kousku je v plánu až na rok 2032.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od kot »

Tak to je kromě povzdechu i na zaskřípění zubů... 2032 :mrgreen:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Diaľničiar »

ze stránky Eurovia CS na FB k 20.7.:

Stavba I/20 a II/231 v Plzni, Plaská - Na Roudné - Chrástecká, 2.etapa jde podle plánu. Dnes jsme zprovoznili druhou polovinu čtyřproudové komunikace mezi křižovatkami s ulicemi Plaská a Pod Stráží včetně odbočovacího pruhu u servisu Ford na Plaské třídě, přiléhajících chodníků a cyklostezek. Brzy uvolníme pro veřejnou dopravu i pěší další část stavby a kompletně budeme mít hotovo na začátku září.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Jirka L »

ŘSD dnes otevřelo nový úsek průtahu Plzní kolem Velkého Boleveckého rybníka.
Odkaz na článek v monitoringu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p240402
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Aram96 »

Vizualizace nové I/20 přes Plzeň. Akorát jsem dříve myslel, že tahle nová 20 bude komplet pouze s MÚK, ne městskou komunikací, kde jsou světla a přechody. Nedokážu říct, zda je tohle správné řešení, přijde mě, že tento druh komunikací se postupně ve všech městech stane přežitkem a je potřeba stavět poctivý obchvat, kde jsou jen MÚK a to v nějaké rozumné vzdálenosti. Ale snad je toto opravdu myšleno jako konečné řešení. Jen možná těch světel stačila polovina, dělá se z toho opravdu městská spojka, především ta severní část. :?



Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Honey72 »

Přiznám se, že ani já jsem nikdy nepochopil dopravní perspektivu Plzně. Žádný vnější okruh ani obchvat se neplánuje, není ani zakreslen v územním plánu. Jsou tam jen tyto komunikace, procházející zástavbou. Chápu, že tranzit ve směru sever-jih není nějak významný a i do Varů se to dá objet po dálnici a dokončované západní spojce. Ale jak říká Aram, udělat z toho městskou komunikaci ač kapacitní je jen levnější volba. I Hradec Králové si tenkrát myslel, jak díky Gočárově okruhu bude mít město po problémech.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/20 v Plzni

Příspěvek od Aram96 »

V takových Pardubicích na I/36 to chápu, tam vzniká něco podobného, jenže pro ten směr je "tranzitní" komunikace již postavená > D35+D11. Jenže tady pro tranzit sever-jih není nic a ani nemá být. Já měl za to, že to bude tohle. Jenže evidentně ne. Těch světel je tam prostě příliš. Chápu, že všude nemůže být MÚK a nějaká světla tam vzniknou, především s těmi hlavními ulicemi. Ale mají tam být i taková ta malinká napojení kdejaké obyč ulice, firem, zastávky, přechody... to považuju za velkou chybu. Mělo vzniknout alespoň jedno spojení sever-jih, které takhle pojaté nebude a bude sloužit tranzitu. Dávalo smysl mít takhle pojatou právě tu 20, kvůli návaznosti na jih na 20 a i 27, pouze 26 by zůstala na západním okruhu, což by tolik nevadilo. Ta 20 je na to tak nějak i nachystána v rámci celého toho velkého křížení s D5.

Západní okruh (byť zatím jen polovina) je pojatý řekněme tranzitně, mimo zástavbu, v zářezu, s MÚK, ale ten prostě dopravu od ČB nikdy nepřebere... Nevím no, přijde mi, že se tady plánuje fakt stavět řešení, které za dalších 20 let bude nedostatečné a přežité, protože kamiony budou smrdět pod oknama. :? Víc by se mi líbil nějaký kratší hloubený tunel v průchodu přímo vedle zástavby a jen MÚK + řekněme dvoje, troje světla na celé trase pro obsloužení okolí (jižní průmyslovka a místní komunikace, Prazdroj+místní komunikace a pak obdobné napojení na severu tam, jak to nyní končí, pro tu výhledovou zástavbu). Zastávky jedině ve fyzicky odděleném pruhu vedle nebo v rámci ramp MÚK a veškerou pěší a cyklo dopravu mimoúrovňově převedenou. :kladivo: Ale rád se nechám přesvědčit o tom, že toto řešení je správné jak z hlediska města, tak z hlediska ŘSD/státu pro dálkovou dopravu a pro převedení jedniček přes město.
Odpovědět

Zpět na „I/20“