Mosambik

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

mz-flag.gif
mz-flag.gif (1.3 KiB) Zobrazeno 25258 x
mz-map.gif
mz-map.gif (33.95 KiB) Zobrazeno 25258 x
Rozloha: cca. 802 000 km2
Počet obyvatel: cca. 30,1 mil.
Hlavní město: Maputo (cca. 1,1 mil. obyv., s okolím 1,8 mil. obyv.)
Největší město: Matola (cca. 1,6 mil. obyv.); nachází se u Maputa
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.9.2020 15:27:06, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

V minulosti Mosambik značně profitoval ze své geografické polohy jako dopravní křižovatka mezi Tanzanií, JAR a vnitrozemskými státy - Zambie, Jižní Rhodesie (Zimbabwe) a Malawi. Dopravní infrastruktura, zejména železnice, však značně utrpěla v průběhu dlouholeté občanské války.

V průběhu 90. let se podařilo značnou část železničního systému obnovit díky zahraničním investicím (Francie, USA). Zrekonstruovány byly rovněž hlavní mosambické přístavy Maputo, Beira a Nacala (hlavními investory byly Nizozemí, skandinávské státy a USA).

Zcela poddimenzovaná a z velké části takřka nepoužitelná zůstává silniční síť. Evropskému standardu zde zatím odpovídá pouze dálniční propojení Maputa s jihoafrickým Johannesburgem. Dobře použitelná je dále silnice mezi zimbabwským hlavním městem Harare a mosambickým přístavem Beira a nakonec tzv. "Dopravní koridor Tete", spojující přes mosambické území Zimbabwe a Malawi. Rekonstrukce probíhají na silničním propojení mezi hl. městem Maputo a koridorem Harare - Beira a jeho napojení na zvolna rekonstruovaný silniční úsek mezi Nampulou, přístavem Nacala a severomosambickým městem Pemba, odkud silnice vede dále do Tanzanie. Pro dopravní propojení jihu se severem (kromě nekvalitního povrchu silnic) je překážkou skutečnost, že území Mosambiku přetínají ve směru západ-východ dvě velké řeky - Save a Zambezi, přičemž obě řeky je možno překročit prakticky jen na jednom mostě (Save přes rekonstruovaný most na hlavním silničním tahu Beira - Maputo, Zambezi po rovněž rekonstruovaném mostě u Tete).

Situace v hlavním městě Maputu a turistických centrech (hlavně při hranicích s JAR) je podstatně lepší než v ostatních částech země. Maputo, spojené s JAR kvalitní dálnicí (obdobně jako v JAR se na ní platí mýtné), se stalo centrem víkendové turistiky návštěvníků z JAR a tomu odpovídá i infrastruktura.

V Mosambiku se stále vyskytuje značné množství nášlapných min, takže se doporučuje držet se značených cest, které už by měly být z tohoto hlediska bezpečné.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Mosambik má cca. 30.500 km silnic, z čehož je cca. 5.700 km asfaltových. (údaj je z roku 2000) V zemi se již o všechny asfaltové silnice dokáže vláda postarat a tak se daří zvyšovat pozornost i na výstavbu nových silnic a dálnic. Prozatím je zde jenom jedna dálnice, N4, která spojila zemi s Jihoafrickou republikou. :arrow:

Trans Africa Concessionairs (TRAC) :arrow:

http://www.tracn4.co.za/

Ani N4 prozatím ještě není souvislá dálnice, protože v některých částech se postavila pouze jako 2+1 vzhledem k opravdu těžkému terénu. I tyto části se ale postupně dobudovávají a po dostavbě tak mají de facto 3+3 pruhy.

Mosambik postupně staví i silnice 2+2, které by se klidně dali označit za silnice dálničního typu (na africké poměry, tedy u nás by to byli pouze silnice I. třídy na 2+2 pruhy) a to směrem od hlavního města Maputo na západ i na sever.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční síť (+dálnice) v zemi (2007-2009) :arrow:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.9.2020 14:41:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy a telekomunikací :arrow:

http://www.mtc.gov.mz/

Fotky z hlavního města naleznete třeba zde.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.3.2017 14:28:41, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Mota-Engil a Soares da Costa vybudují v Mosambiku první zpoplatněnou silnici. Konsorcium navrhne, vybuduje a následně bude provozovat a provádět údržbu na novém mostě ve městě Tete v centrální části země. Kromě toho bude mít konsorcium v provozu a údržbě dalších 268 km silnice N9 mezi Cassacatizou a Tete, 159 km silnice N340 v úseku Coloma - Mussacama stejně jako most Samora Machel ve městě Tete.

Konsorcium stále vyjednává s místními orgány o finančních podmínkách 30ti leté koncese, nicméně je jasné, že se bude jednat o investice něco málo přes € 100 mil. (cca 2,6 mld. Kč). Místní společnost Infra Engineering Mozambique je rovněž součástí konsorcia.

Zdroj: http://www.infra-news.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo veřejných prací a bydlení :arrow:

http://www.mophrh.gov.mz/

*sem spadá i výstavba silniční sítě
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.11.2018 13:08:24, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Tempo růstu mosambického HDP v roce 2013 posílí podle mosambických i mezinárodních zdrojů na 8,4 % oproti 7,5 % v roce 2012. Místní dynamický ekonomický vývoj se opírá zejména o výrobu a vývoz hliníku a těžbu uhlí a zemního plynu. Tyto sektory lákají i největší počet zahraničních investorů, kteří do mosambické ekonomiky v minulém roce vložili cca. 3 mld. USD.

I tak se ale přímá rozvojová zahraniční pomoc podílí na investicích do infrastruktury až 30%. Díky temu probíhá modernizace silniční infrastruktury po celé zemi, včetně větší výstavby ve velkých městech.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.3.2016 9:23:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Obří projekt Ponte Maputo-Katembe :arrow:

*náklady dosáhnou 720 mil. USD
*most bude mít délku 3 km
*napájecí komunikace budou mít délku 980m a 700m
*budou zde 4 pruhy 48m široké
*postaví se i dvě nové silnice v délce 102 km a 70 km



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Mosambik investuje 410 mil. USD na upgrade a modernizaci silnice s délkou 287 km od centrálního přístavu Beira po hranice se Zimbabwe u Machipanda. Práce potrvají do roku 2017, silnice se podstatně rozšíří, bude zde celkem 1,7 km mostů a 900m propustů, 15 křižovatek, 2 mostní váhy a 6 policejních stanovišť pro bezpečnost.

Více informací: http://en.starafrica.com/news/mozambiqu ... oject.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Mosambik za posledních 15 let vyasfaltoval 50% silnic na stávající stav 74% z celkové síti asi 30.000 km silnic. Práce v roce 2014 jsou naplněné na 96%, co zásadně zlepšilo stav na 1.300 km. Je nutno říct, že kvalitu silnic za poslední 3 roky degradují povodně, ale i tak se asfaltové silnice kvalitativně zlepšují a to i kvantitativně. Investice do silniční infrastruktury jsou i nadále top priorita vlád a to zejména i upgrade hlavního tahu EN1 (Estrada Nacional Número Um).

Investice dosahují řádově stovky mil. USD. Zpevnění 1 km silnice včetně i výstavby mostů se na dluhších trasách pohybují zrovna kolem 1 mil. USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční boom v zemi pokračuje:

Na základě vlákna informuji, že projekt Ponte Maputo-Katembe byl v 10/2015 ve stavu 37% rozestavěnosti a dokončen má být v roce 2017. Postup výstavby naleznete zde: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 139&page=9 (předchozí strany se věnují mapám, vizualizacím a další strany zachytávají velikost stavby jak pomalu roste)


To, že se silnice zpevňují a staví a přestavují se další úseky je zde napsané a to i platí a vláda má dostatek peněz a zkušeností k výstavbě větších projektů, jeden z nich za poslední roky je kromě výše zmíněného mostu i Ring Road Maputo :arrow:

*délka 74 km
*náklady 315 mil. USD
*objekty: 6 mostů, 3 křižovatky
*zhotovitel: čínská společnost China Road and Bridge Corporation

Video z roku 2012 plné mapek a vizualizací:



Výstavba finišuje, i když se stavební práce vlečou a protahují již téměř 1 rok.

Hlavní město disponuje společností pro investice v něm: http://www.maputosul.co.mz/

*výstavba mostu Ponte Maputo-Katembe
*výstavba Ring Road

Zdroje informací: http://en.starafrica.com/news/mozambiqu ... -road.html , http://allafrica.com/stories/201505110281.html

FOTOGRAFIE K PROJEKTU RING ROAD MAPUTO: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 002&page=9


Mosambik a aktuální vývoj v oblasti v návaznosti na silniční infrastrukturu:

Kumulované těžiskové investice do hlavního města činí na 2 veliké stavby částku vyšší jak 1 mld. USD. Až 3/4 získala země jako úvěr z Číny. Další podobně velikou částku investuje Mosambik do větších úprav silnic dál na sever, na výstavbu nových mostů a na údržbu stávající sítě.

Kdysi občanskou válkou zmítaný Mosambik v poslední dekádě zaznamenal bezprecedentní hospodářský růst a zařadil se do skupiny rychle rostoucích tzv. afrických lvů. Mosambik je významným producentem uhlí, značná očekávání jsou spojována s rozsáhlými zásobami zemního plynu, který by měl být od roku 2018 vyvážen na světové trhy, tj. po zprovoznění jednoho z největších světových zařízení na zkapalňování zemního plynu.

Obyvatelstvo to prozatím nějak extra nepociťuje; investice do infrastruktury jsou sice citelné a záměry pro těžbu nerostního bohatstva se rozvíjí, ale země čelí pravidelně silným záplavám a mnoho lidí je odkázaných na mezinárodní pomoc. Volné peníze vláda investuje do zbraní na boje s povstaleckými skupinami. I hospodaření Mosambiku je prozatím nestabilní; vykazuje vysoké deficity státního rozpočtu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.9.2020 14:43:56, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 10.11. se do provozu odevzdá i v tomto vlákně sledovaná stavba most Maputo - Katembe v hlavním městě Maputo. Bude nejdelším svého druhu v Africe a jde o obrovskou investici a kromě toho se modernizovalo napojení z obou stran. Stát vynaložil jen asi 5% částky, zbytek jsou úvěry z Číny. Náklady na most a upgrade bezmála 200 km silnic dosahují necelých 800 mil. USD.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Za přejezd výše uvedeného mostu se platí kolem 3 dolarů. Místní obyvatelstvo je z tohoto kroku a činu rozladěné. Stavba je ale úspěšně v provozu. Slavnostního otevření se účastnila politická špička státu a mnoho dalších lidí. Do jisté míry je to kontroverzní projekt: mnoho pozemků padlo, stavba se tím prodražila nebo jsou ještě nezaplacené a stát si na to půjčil veliké peníze. Tyto okolnosti jsou všeobecně známé.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Před měsícem tady řádil tropický cyklón Idai, zemřelo při něm k dnešnímu dni 600 lidí. Zničeno nebo poškozeno je 72.200 domů a devastace půdy dosáhla rozlohy cca. 5000 km2. Až 400 tisíc lidí muselo být evakuováno a z 90 000 lidí jsou bezdomovci. Nejvíce to zasáhlo oblasti Manica a Sofala. Tento živel těžce poškodil energetické sítě a i dopravní infrastrukturu v regionech. Bouře dosáhla kategorie hurikánu č. 4. Nyní je tady pro změnu tropický cyklón Kenneth, který si na severu země vyžádal již min. 38 obětí. A dále si vyžádal evakuaci 160 000 lidí. Škody jsou již minimálně 1 mld. USD za Idai.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Mozambique jihadists seize key town in Cabo Delgado :arrow:

https://www.bbc.com/news/world-africa-52005899

*na severu země se črtají naleziště plynu v objemu 60 mld. USD, Exxon tady provádí průzkum za 0,5 mld. USD
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Vlákno jsem pečlivě přečetl, aktualizoval základní odkazy a odstranil již neexistující odkazy třeba na fotky. Kde se tak stalo, tak tam je o tom patřičná zmínka.

Přidám další důležité státní organizace:

Silniční fond :arrow:

https://www.fe.gov.mz/

Státní silniční úřad :arrow:

https://www.ane.gov.mz/

*mnoho informací včetně map


Stav silniční sítě z hlediska mezinárodní logistiky:
515.JPG
515.JPG (122.54 KiB) Zobrazeno 11280 x
Mosambik lze charakterizovat jako dlouhou, ale úzkou zemi. Má 2500 km pobřeží, 4500 km pozemních hranic se sousedními státy. Je zde mnoho řek a taky se tady vyskytují silné přírodní jevy, které si doslova vyžadují stavět lepší infrastrukturu, která něco vydrží. Ve státě již žije více než 30 mil. obyvatel, což je za poslední roky nárůst o dalších 5 mil.

Z hlediska investicí se řadu let realizuje zpevňování silnic. Tedy prakticky jejich nová výstavba. Kromě toho se pak staví v rámci velkých měst i kapacitnější tahy. Mosambik vybudoval adekvátní státní administrativu. Třeba státní silniční úřad má k dispozici na území státu 256 lokalit, kde měří intenzity provozu.

Když se lépe podíváte na jakoukoliv mapu, tak zjistíte, že propojení severu a jihu není moc vybudováno. A to ani po silnici a už vůbec ne po železnici, která v Mosambiku ale existuje o délce 2500 km. Infrastruktura totiž byla vystavěná tak, že pro přepravu mezi jihem a severem se má využívat námořní aneb letecká forma. Silniční síť pak má obsluhovat velká města s nejbližším okolím. Na vzdálené cíle se silniční síť neprojektovala s tímto záměrem. Logistika se odehrává v kombinaci zajištění přístavů a železnic, pokud jde o cíle ve vnitrozemí státu mimo velkých měst. Státní investice jsou i díky mýta vidět, takže se zlepšuje i spojení severu s jihem. Zpevňují se, ale taky staví nové silnice. A to nejen pak formou mýta, ale taky formou zahraniční pomoci, která se masivně vkládá do výstavby nejen dopravní infrastruktury.

Co se týče bezpečnosti, tak silnice v Mosambiku jsou v základu bezpečné a to jak samotný stav, tak provoz (přiměřeně k Africe), ale hlavně se tady neodehrávájí v takovém rozsahu třeba loupeže za užití falešné policie atp.

Mapu železniční sítě sem dávám, aby bylo vidět, že bez toho aby byl stát opuštěn se není možno dostat ze severu na jih:
516.JPG
516.JPG (83.24 KiB) Zobrazeno 11280 x
Pro Zimbabwe a Malawi je zajímavé zlepšovat tratě na Mosambik pro existenci přístavů. Vnitrozemské státy Afriky to mají ještě o lvl těžší, pokud něčím neoplývají. Ovšem, nutno podotknout, že osobní doprava prakticky neecistuje. Není to časově žádná výhra. Preferuje se transport nákladu. Jinak železniční úřad (společně s přístavama) vznikl v roce 1931.


Dále, ještě doplním, že Maputo Ring Road je v provozu. Tento projekt se začal plánovat v roce 2011, v roce 2012 se zahájila výstavba, v roce 2015 takřka ukončila kromě jedné MÚK s dalším úsekem k napojení, ale i tohle je již v provozu. Ta délka, tak jak je uvedené v tématu, že jde o 74 km, tak to se postavilo 52 km a dosavadních 22 km se upgradovalo. :idea: Náklady ne výši 315 mil. USD sestávají z úvěru z Číny ve výši 300 a vládní investice 15 mil. USD. Kdo by hledal více, tak zadejte: Maputo Estrada Circular.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Až 2/3 obyvatelstva je mladší než 24 let. Mosambik kromě investic do výstavby silnic (roční cílová částka je kolem 1 mld. USD a trvá již vícero let) je taky výstavba bydlení a s tím související výstavba vodovodů a kanalizace. Tohle jsou páteřní infrastrukturní cíle státu. Je jich samozřejmě mnohem více, prolíná se to do těžebného sektoru atd. a něco jako vize je "vybudovat nový zítřek", lepší Mosambik pro další generaci.

V oblastích nalezišť ropy, viz příspěvek výše, je zhoršená bezpečností situace. Vláda oblast nazývá jako oblast se zvýšeným rizikem teroristických útoků. Cabo Delgado je nejsevernější provincie Mosambiku. Islámský stát tady svádí boje se státem. Nutno podotknout, že Mosambiku v tomto boji pomáhají další státy: od r. 2020 JAR, dále pak Tanzánie, Rusko a Uganda. Tohle je výslovně provincie, kde hrozí nebezpečí i na silnicích, ovšem sem se zase nedá bez kontroly a informování o tomhle riziku ani dostat. A právě proto, že jsou tady velká naleziště LNG, tak se tady nachází i poměrně dost bezpečnostních složek, aby zůstala provincie pod kontrolou státu.

Ten potenciál přínosu LNG na dalším rozvoji země je enormní. :idea: Na druhou stranu, místní obyvatelstvo má z toho prozatím jen škody. Nucené vystěhování atp. Tohle tady ale rozebírat nebudu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Co se týče výše uvedené bezpečností situace, tak ta je lepší. Díky místním armádním akcím a stejně tak díky velké podpoře ostatních afrických států, které zde mají armády. A dále díky světovým velmocím, které sem vysílají "trenéry" a dodávají mj. i zbraně.

Mozambique: Maputo Ring Road Toll Gates Open As Injunction Overruled :arrow:

https://allafrica.com/stories/202202030672.html

*institucionální boj o mýto na okruhu hlavního města

Mýto nebylo součástí výstavby okruhu. Vláda jej instalovala dodatečně.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě pár záběrů na několik MÚK na Maputo Ring Road, 74 km kvalitní dálniční komunikace, za kterou se platí mýto:

https://pt.wikipedia.org/wiki/Estrada_C ... _de_Maputo

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále chci doplnit, další km dálnic a sice: Express motorway Maputo/ KaTembe/ Ponta do Ouro

Obrázek

Tohle se realizovalo v letech 2015 až 2018. Znovu čínská společnost CRBC.

Je to celkem 192 km, rozděleno do 2 stavebních částí: 109 a 83 km. (tato část byla ihned jako 4- pruh)

Tento projekt umožňuje růst hlavního města na jihu a napojuje Mosambik v souvislé délce za pomoci EN1 na ve zkapacitněné komunikaci, resp. na jihu je to připraveno na rozšíření a stávající silnice je v rámci 1/2 profilu v parametrech.
  • Rozvoj nové dálnice se zrodil z příležitosti výstavby nového mostu Maputo/KaTembe, nejžádanější infrastruktury pro region v posledních desetiletích a základního prvku pro jižní břeh Maputa a také pro hospodářský růst jižní provincie Mosambiku. a sociální pokrok.

    Jižní region Maputo je surovým diamantem turistického sektoru, který lze nyní objevit a prozkoumat.

    Nová dálnice zkrátila cestu z hlavního města na hranice na pouhou 1 hodinu. Umožňuje přístup do přírodního parku slonů, na idylické pláže Indického oceánu jako Ponta do Ouro v blízkosti jihoafrických hranic a také přístup do odlehlých osad jako Porto Henrique.

    Projekt dálnice zahrnoval i několik mostů pro překonání větších potoků a řek.

    Nová infrastruktura má dálniční kvalitu a komfort.
Upgrade 200 km těchto silnic přímo souvisí s mostem Maputo - Katembe: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 59#p174259 , byla to jeho součást s tím, že první část byla ihned přestavěná na 2x2 jízdní pruh v rámci jihu hlavního města a zbytek trasy zásadně vylepšen.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mosambik

Příspěvek od Diaľničiar »

dálniční síť se formuje kolem hlavního města a západním směrem na JAR; prozatím 250-300 km, viz i výše uvedené příspěvky

Ještě dodám, že Mosambik je s JAR napojen dálničním tahem a sice Maputo - směr západ - Pretoria. To jsem uvedl ve vlákně, byl na to založen společný koncesionář. V tomto případě se jedná o tah N4, z čeho plyne i ten název odkazu. Jsou to detaily, které nebudu rozebírat dále. Tady je k tomu jeden hezký dokument: https://cdn.gihub.org/umbraco/media/326 ... report.pdf . Taky nebyla ihned ve 4- pruhu, ale nyní z větší části je.

Nejdůležitější silnice je rozhodně EN1 - která se táhne podél pobřeží: https://de.wikipedia.org/wiki/EN1_(Mosambik) Její délka je bezmála 2,5 tis. km. První sekce jsou v provozu od roku 1963.

Angažuje se tady vícero agentur, japonská JICA, ale taky se v 08/2022 oznámilo jednání o úvěru 400 mil. USD výhradně pro tento tah:
  • Jednání mezi vládou a Světovou bankou o financování rekonstrukčních prací na národní silnici číslo 1 (EN1) jsou dokončena. Částka 400 milionů dolarů bude poskytnuta prostřednictvím Mezinárodní asociace pro rozvoj (IDA).

    Částka podpoří projekt Bezpečné silnice pro lepší ekonomickou integraci Mosambiku, jehož cílem je zlepšit konektivitu, bezpečnost a klimatickou odolnost silničního systému a rozvíjet sociální začleňování v oblastech projektu. Toto oznámení přichází několik dní poté, co ministr veřejných prací, bydlení a vodních zdrojů Carlos Mesquita informoval v pořadu Cartas na Mesa na Rádiu Moçambique, že jednání již probíhají a že vláda očekává pouze kladnou odpověď od Světové banky. doplňují akce zaměřené na zlepšení průjezdnosti na kritických úsecích.

    Celkem bude pokryta práce na asi 508 km silnic, včetně Metoro-Pemba (94 km) v provincii Cabo Delgado; Gorongosa – Caia Lote 1 (0–84 km), Gorongosa – Caia Lot 2 (84–168 km) a Inchope – Gorongosa (70 km) v provincii Sofala, Chimuara; Položka 1 Nicoadala (0-88 km) a Chimuara – Položka 2 Nicoadala (88-176 km), v provincii Zambézia.
https://www.mophrh.gov.mz/?p=3264

Silniční mapa: https://www.fe.gov.mz/images/documentos ... rk_Map.pdf

Co se týka zpevněných silnic, tak v roce 2021 stát informoval, že zpevněn je rozsah 8000 km silnic.
Rozsah se nezměnil, stát i nadále klasifikuje 30 tisíc km.
Takže ten progres tady je: rozsah zpevněných silnic se zvětšil o 60%. Jde i o to udržet je v dobrém stavu a stavět napojení na ní.

:arrow: Situace na severu země Cabo Delgado je stabilizovaná. Je zde přítomná účast bezpečnostních složek, žoldáků těžařských společností (plyn), mnoho organizací pro asi 1 mil. vysídlených lidí a občasné nepokoje. Tak se nyní tento region dá charakterizovat.

tady jsou problémy: https://img.msf.org/AssetLink/hd6xbt8r8 ... y33o80.jpg

Total Energies plánuje obnovit těžbu a projekty spjaté s plynem v této zemi za 20 mld. USD. A je to i EU, která tady upíná svou pozornost. Definitivní rozhodnutí o obnově projektů má padnout do 03/2023.

Stát Mosambik je s mladou populací, což jsem již tady myslím psal. Armáda je tady o velikosti 7 tisíc bojeschopných vojáků, což neodpovídá potřebám země a již vůbec ne velikosti. I proto je tady přítomno mnoho tisíc vojáků z 24 zemí; jen Rwanda tady má 2 tisíc vojáků.

Mosambik se spoléhá, že se situace stabiluzuje a následně vrátí pomoc ze získaných peněz z plynu a také lépe vybuduje vlastní síly a infrastrukturu v provincii. Občanská válka a organizace napojená na ISIL tady trvají již 5 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“