Kyrgyzstán

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

kg-flag.gif
kg-flag.gif (859 bajtů) Zobrazeno 14296 x
kg-map.gif
kg-map.gif (17.12 KiB) Zobrazeno 14295 x
Rozloha: cca. 200 000 km2
Počet obyvatel: cca. 6,5 mil.
Hlavní město: Biškek (cca. 1,1 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.11.2020 19:55:04, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

V širším měřítku se dopravní infrastruktura v podstatě začala budovat teprve od vzniku samostatného státu.

V devadesátých letech bylo do rozvoje dopravní infrastruktury investováno, ale v roce 2005 byla její výstavba vzhledem k politickým událostem téměř zastavena. V současné době je opět na počátku, a to ve všech směrech. V souvislosti s chronickým nedostatkem finančních prostředků bude výstavba infrastruktury trvat dlouhá léta. V poslední době se neudržuje ani infrastruktura stávající, zastaralá a chátrající vybudovaná ještě v období SSSR.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z hlavního města :arrow:

Hlavní tah
Hlavní tah v zimě
Ulice v širším centru
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Země připravuje rekonstrukci 30 km úseku silnice Osh-Batken-Isfana. Úsek dostane nové podloží tam kde nyní není asfalt, bude i nový asfaltový povrch. Lokálně pak taky bude silnice na 2+1 pruh dle terénních potřeb.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Všeobecní informace o silniční dopravě:

Celková délka silniční sítě je 34.000 km, přičemž 18.810 km jsou státní silnice a 15.190 km jsou městské silnice, místní komunikace a polní silnice. Mezinárodní význam má 4.163 km. Zpevněný povrch má 7.228 km silnic, především jde o státní silnice, přičemž 4.969 km má asfaltovou vozovku.

Opravy a údržbu silnic státních silnic zajišťuje 1.957 podniků údržby silnic, přičemž mnoho objektů je pouze skladovacích.

V zemi je 140 km dálnic a rychlostních silnic, o které se stará Úřad dálnic.

Dálniční síť má mít celkem 1.182 km:

Bishkek-Narynska-Torugartsky ... 539 km
Osh-Sary Tash-Irkeshtam ... 258 km
Osh-Batken-Isfana ... 385 km

Dálniční síť má tvořit asi 120 km dálnic v okolí hl. města a pak pouze rychlostní silnice: silnice 2+1 nebo na rovinách a obchvatech větších sídel 2+2. Prozatím nestojí ani 12% z této délky.

Důležitá je silnice Bishkek-Osh.

Údržba a opravy státních silnic a dálniční sítě zaměstnává 3.150 lidí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Analýza silniční sítě:

Do roku 2005 se o silnice prakticky nikdo nestaral. Silnice se vplyvem počasí rozpadli, asfaltové vozovky se stali ještě horší sjízdnými než silnice štěrkové nebo prašné. Zanedbával se i stav strojů údržby a všechno se dělalo manuálně.

V zemi tak od r. 1997 začalo ročně ubývat 200 km zpevněných silnic, protože se prostě museli povrchy strhávat a do roku 2005 se takhle stratilo 1.000 km silnic, protože nepomohli ani průběžné opravy a snaha zastavit proces rozpadu vozovek.

Mezinárodní dopravní koridory jsou často prakticky jediným spůsobem jak dopravit tovar a osoby mezi sousedními zeměmi, včetně vnitřní dopravy. Právě od r. 1996 se začala země orientovat na mezinárodní instituce na rekonstrukci silnic s mezinárodním významem. První rehabilitace byla silnice Bishkek-Osh. Je to hlavní dopravní tepna státu. Obnova této silnice trvala 10 let; opravilo se od podloží 530 km z celkových 674 km. O silnici se nyní země příkladně stará.

Vnitřní silniční síť se téměř rozpadla. Kvůli tomu, že se museli obnovovat silnice mezinárodního významu a země neměla dostatek peněz na vlastní silnice s místním významem. Ročně se sice opravilo asi 40 km silnic, ovšem dalších 140 km silnic se znehodnotilo. Stratégie rozvoje do roku 2010 říká o tom, že i vnitřní silniční síť se má vrátit do stavu celoroční dostupnosti.

Dále jsou v zemi problémy na závisloti země. Na JZ země jsou totiž dvě území, která nespadají pod Kyrgyzstán, ale jsou to tadžické a uzbecké enklávy. Silnice zde prochází křížem a nedá se jinak dostat do některých sídel. Záměrem je vybudovat obchvaty kolem těchto enkláv v celkové délce 170 km.

Celková délka regionálních dopravních koridorů je 2.244 km a rozdělují se na 8 základních tahů:

1. Biškek-Osh - 674 km;
2. Biškek-Heorhiivka - 16 km;
3. Biškek Chaldovar (Karabalta-Chaldovar) - 31 km;
4. Biškek-Narin-Torugartsky - 539 km;
5. Taraz-Talas-Suusamyr - 199 km;
6. Osh-Sary Tash-Irkeshtam - 258 km;
7. Osh-Isfana - 385 km;
8. Sary Tash-Karamyk - 142 km.

Kyrgyzstán se rozhodl alespoň tyto silnice postupně opravit. Problémem je nedostatek zdrojů a příliš velké poškození silnic. Bohužel, vláda se je vědomá, že neopravování silnic přináší ještě větší problémy celé zemi, protože v zemi dominují jinak jen polní silnice aneb jsou zde silnice se štěrkovým povrchem v těžkých horských oblastech.

V roce 2005 se zjistilo, že z celkového počtu 2.244 km silnic je až 1.596 km silnic v nevyhovujícím až havarijním stavě.

I co se týká údržby, sice se založili nové fondy a vláda alespoň přispívá na tyto silnice, stále je to malá suma. V přepočtu jde o 30 USD na 1 km, přičemž potřeba je min. 2.000 USD na 1 km.

Vládní program, který říká o cílech v roku 2010 se tedy nenaplní, protože tento program počítá s roční opravou alespoň 2.000 km silnic a to se kvůli výše popsaným faktorům prostě nestává realitou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ještě doplním, že před měsícem se zde stal státní převrat. Zemřelo několik desítek lidí, další stovky byli zraněné. :idea:

Opozice svrhla prezidenta Bakijeva. Lidé protestovali proti chudobě a nezlepšující se situaci v zemi, z hlediska hospodářského.

Následující půlrok (do demokratických voleb) se ujala moci bývalá ministerka zahraničních věcí Roza Otunbajevová.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

ZDE NALEZNEME informace a fotky z mezinárodního fóra SSC ze silnic v této zemi
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

-Pino- píše:The trip from the Torugart pass to Bishkek. Atmospheric conditions on the first part of the route (up to Naryn) were poor, which did not make for good photos, but I still thought I'd share them.

Final 60 kilometers before the Torugart pass are still dirt roads, but the upgrade to full tarmac is currently being worked upon and should be ready by 2015.
:arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=49
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se od 03/2014 staví v nákladech 850 mil. USD další S-J spoj (normální silnice) mezi Balykchi (provincie Issyk-Kul) a městem Jalal-Abad. Dokončit se má koncem roku 2018. Délka nového tahu bude 443 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ta nová S-J alternativa, která se zde staví je nehorázně složitý silniční projekt a pro takovou zemi jako je Kyrgyzstán snad i 2x. :arrow:

Nejnáročnějším prvkem bude tunel Kok-Art. Bude v nadmořské výšce 2.000m a bude mít délku 3,7 km. Náklady dosahují 130 mil. USD. Bude mít 2 tubusy, z čeho 1 tubus bude určen pro případnou evakuaci, kdyby se něco stalo v hlavním tunelu.
photos184.jpg
photos184.jpg (97.42 KiB) Zobrazeno 10501 x
Hlavní tunel bude mít 8,5m výšku a 12m šířku. Druhý tunel bude 4m vysoký a 3,5m široký.

Nová komunikace bude konstruovaná na zátěž 11,5t na os (normy doposud jsou 8 a 10t/os).

Fáze výstavby:

*I. fáze: délka 154 km, trasa Kyzyl-Jyldyz-Aral a Kazarman-Jalal-Abad, náklady 400 mil. USD
*II. fáze: délka 96 km, trasa Aral - Kazarman a bude si žádat výstavbu 700m dlouhého tunelu, náklady 284 mil. USD
*III. fáze: délka 183 km, trasa Balykchy do Kyzyl Jyldyz, náklady 166 mil. USD


Kde se to dá, tak Kyrgyzstán realizuje rozšiřování hlavních silnic. Třeba na horském přechodu Boom; na silnici Bishkek - Naryn - Torugart:
photos183.jpg
photos183.jpg (81.5 KiB) Zobrazeno 10501 x
photos116.jpg
photos116.jpg (77.04 KiB) Zobrazeno 10501 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Odstranil jsem 1 svůj příspěvek, který již nebyl aktuální a nebylo možno ho nahradit.

Populace státu se za 10 let zvedla z 5,5 na 6,5 mil. Složení vlády se dost mění, weby na státní instituce taky aneb i nejsou. Jedná se hornatou zemi a v dané oblasti patří k těm chudším. Stát dualizuje silnice, staví nové úseky i silniční tunely v rámci mezinárodních tahů, aby se usnadnil mezinárodní obchod. Na tom, aby to tak bylo pracuje vícero organizací a finančních institucí.

Stát se prostřednictvím ministerstva dopravy stará o 18 000 km silnic (tedy o většinu silniční sítě), tedy asi 5000 km mezinárodních tahů, 5000 km national highways a 5000 km lokálních silnic, o které by se nepostarala samospráva, ale jsou důležité pro stát. O zbytek se starají další úřady a samospráva a firmy. V rámci silniční dopravy se tady realizuje 90% přepravy nákladu.

Za ty roky se toho dost změnilo v dálniční výstavbě, přičemž si je možno pročíst situaci v minulosti tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 099#p23099 .

Stát dualizoval silniční tah EM-11 mezi Bishkek a Balakchy v délce 160 km.

Obrázek

V rámci novo budované silnice mezi S a J státu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 37#p126637 je pak i příspěvek zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -169655243 . Na financování tohoto veledíla v tomto státě se podílejí: Eurasian Development Bank, Islamic Development Bank, Saudi Fund for Development, a China Export-Import Bank.

Dopravním koridorům lze porozumět pak i na stránce: http://piumotc.kg/en/corridors/

Silniční síť, číslování: https://sites.google.com/site/roadnumbe ... kyrgyzstan (protože se změnilo, tak to sem doplňuji)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kyrgyzstán

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy a silnic :arrow:

http://piumotc.kg/en/main/

Na stránke lze porozumět tomu, které trasy jsou pro stát nejdůležitější a na kterých se taky realizují různé investice.


Dálniční síť v alespoň 4- pruhovém uspořádání tady představuje asi 300 km. Dopomohla k tomu nedávná dualizace 160 km tahu. (ve vláknu uvedeno). Silnice Kyrgyzské republiky mají celkem 34 000 km. Stát se stará o polovinu. Asi 25 tisíc km je zpevněno. Stav silnic je jeden z nejhorších mezi zeměmi SNS. Velká část země je hornatá a mnoho tras zahrnuje strmé svahy a horské průsmyky. Zimní podmínky od konce října do dubna mohou mít za následek sníh, led, laviny a mlhu. Sekundární silnice jsou ve špatném stavu a před odesláním jakýchkoli zásob po takových trasách je nezbytná místní znalost. Výstavba 1. a 2. fáze severojižní alternativní silnice byla plánována do roku 2019, ale byla prodloužena do roku 2023.

Dopravní infrastruktura Kyrgyzské republiky není dostatečně rozvinutá, i když vláda vynakládá velké úsilí na zlepšení situace. Hlavním dopravním prostředkem zůstává silniční doprava. Silniční doprava představuje více než 90 % veškerého obratu nákladu v zemi. Dalším oblíbeným způsobem dopravy je železnice kvůli nízkým nákladům. Je však třeba zmínit, že železniční infrastruktura je málo rozvinutá a členitý terén Kyrgyzstánu ztěžuje budování další železniční kapacity. Země má železniční síť spojenou s Kazachstánem na severu a Uzbekistánem na jihu a nemá vlastní železniční síť. Železnice jsou primárně využívány pro přepravu cestujících do Kazachstánu a Ruska a pro náklad paliva z Ruska a Kazachstánu. Letecká nákladní doprava, která je nejdražším způsobem dopravy, je poměrně dobře rozvinutá. Mezinárodní letiště Manas má jeden terminál a poskytuje kompletní řadu logistických služeb.

:arrow: 50 min. dokument: "nemožné cestování"


:arrow: 2021, 2022 Střety mezi Kyrgyzstánem a Tádžikistánem: https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Kyrg ... an_clashes
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“