Takže, jak jsem uvedl, je to náhoda, že aktualizuju vlákno a údaje v něm, ale zrovna se objevila informace, že se plánuje postavit další rychlostní tah a sice 64 km tah
Kód: Vybrat vše
The Asian Development Bank (ADB) has approved a $483.8 million loan to build a 64-kilometer (km) expressway connecting the capital of Bago region and the township of Kyaikto in Mon state in Myanmar and support economic development along the Greater Mekong Subregion (GMS) East–West Economic Corridor.
https://www.adb.org/news/484-million-ad ... ay-myanmar
Tato informace se ale prolíná s: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 08#p217008 , doplňuje informaci k úvěru.
Agentura JICA tady před dekádou vypracovala kompletní master plan rozvoje státu s platností do roku 2035 a speciálně i pro Rangún. Ale v Myanmaru je to tak; tady vypracují dokumenty jiní: Světová banka, ADB, ASEAN atd., ale vláda a vojenská junta toho realizují jen pramálo.
Dále bych rád doplnil informace k plánované vyvýšené dálnici v Rangúnu (o tom je taky ve vlákně psáno na vícero místech), v 09/2020 média píšou, že vítězem kontraktu se stane firma z výběru z desítek firem ze začátku a že se to oznámí v 10/2020: https://www.mmtimes.com/news/winner-yan ... month.html a mezičasem se základ projektu opsal již na stránce: https://projectbank.gov.mm/en/profiles/ ... B-ID-1234/ a na začátku tohoto měsíce došla další informace a sice, že Světová Banka ještě posuzuje nabídky a rozhodnutí padne koncem 11/2020: https://www.mmtimes.com/news/winner-yan ... -soon.html . Pro lepší představu tohle natahování tady ale převládá od 04/2020. Je to jednoduše takřka miliardový projekt, takže to má váhu a zcela jistě se to musí důkladně posoudit.
Ovšem pro 56 mil. stát jsou tyto investice opravdu slabé a to nemluvě o charakteru financování, kdy ta vládní účast je velmi slabá i v samotné přípravě všeho. Taky v duchu hesla "připravte, sepište, obeznámte nás a my se pak rozhodneme jestli vůbec ano". Takže tohle co se připravuje, ty delší silniční tunely, o kterých je tady zmínka, velké mosty, které překonají hluboké rokle atp. až po rychlostní tahy a mosty na nich se formují jen pro koridory, pro napojení dalších států na ně a zrychlení obchodu a zlevnění celkových nákladů transportu. O nic extra navíc se tady nikdo nesnaží vyjma občasnou pomoc pro regionální silnice, ale tuto agendu zvládá i ten režim, čeho důkazem je nárůst sítě silnic, i když nezpevněné a tím pádem prakticky část roku nepoužitelné. Lidé vnímají, že ta vláda "cosi" dělá.
Armáda prozatím neustupuje ani z řízení ministerstev. I v segmentu výstavby, kam spadá rozvoj silnic dnes, a taky rozvoj měst a bydlení pracuje 10% z počtu zaměstnanců vojska. Takže nakonec armáda má pod palcem i nadále jak výstavbu, tak údržbu i plánování a nic jí neunikne. V praxi jde ale o silnou přezaměstnanost. Je to zvláštní forma režimu a vlády a právě ten fakt odsávání peněz pro pomalu ustupující armádní režim zpomaluje veškerý rozvoj.
Takže když to sečteme, tak k dosavadním rychlostním tahům, když se přidají ty další co se plánují již brzo stavebně zahájit, tak tady bude kolem 700 km expresních tahů. Alespoň prozatím. Píšu prozatím proto, že ADB sestavila v roce 2018 masterplan koridorů pro Myanmar v návaznosti na okolní státy a dá se předpokládat, že v těch trasách se bude pokračovat plánování dalších expresních silnic: