Demokratická republika Kongo

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

vývoj uvedeného o příspěvek zpátky nabírá špatný směr a má i mnohem širší dopady, než se původně myslelo
1. erupce sopky z 22.5. pozorována z města Goma proběhla bez jakéhokoliv varování
1. erupce sopky z 22.5. pozorována z města Goma proběhla bez jakéhokoliv varování
Goma0.JPG (60.77 KiB) Zobrazeno 6921 x
Obyvatelstvo sice prvně uteklo kamkoliv, včetně do Rwandy, ale pak se vrátilo, aby našlo i domovy v troskách. Včera ale prchá z města a okolí mnohonásobně více lidí, než předtím.

1. erupce nastala bez jakéhokoliv varování a jsou obavy i o další mohutnou erupci nebo uvolnění lávy buď jen s menším varováním, které se dle odborníků již možná děje anebo i bez varování ... jde přitom o jednu z nejnebezpečnějších sopek na světě a zrovna těžce zkoušené DRK a obzvláště tento region dostává právě nyní další ránu. Vícero asijských zemí sem vyslalo pomoc včetně techniky z okolních zemí a stejně tak znásobí pomoc pro DRK EU/USA na konkrétní projekty tak, aby pomoc byla cílená. Nyní je ale jediný úkol: zajistit včasnou evakuaci obyvatelstva minimálně do doby, než odezní fáze nekonečných otřesů a ideálně když nenastane žádná další erupce. Již ta 1. způsobila enormní škody, i když menší než v roce 2002, ale obrovské.

V rámci metropolitního území města Goma se nařídila evakuace celkem 400 000 lidí z obav před další erupcí sopky. Infrastruktura na to není nijak uzpůsobená a navíc je poškozená početnými otřesy ... lidem na jejich cestě do bezpečí asistuje OSN, ale to stejné OSN taky preventivně z části odchází.

video natočeno OSN: https://video.twimg.com/ext_tw_video/13 ... mp4?tag=12

hranice s Rwandou jsou přeplněné: https://video.twimg.com/ext_tw_video/13 ... mp4?tag=12

útěk po vodě: https://video.twimg.com/ext_tw_video/13 ... mp4?tag=12

Výše uvedená událost výbuchu sopky nedaleko města Goma si nakonec vyžádala více než 30 mrtvých a tisíce zničených domů. Vláda se obává na základě odborníků další erupce, a proto nařídila včerejším dnem evakuaci rozsáhlé oblasti. Další erupce může být ještě silnější. Rozvolňují se i nějaké plyny pod oblastí ... následně vypukla až panika a všechny silnice kolem jsou plné nekonečných kolon a hadů lidí na všechny směry. Kromě vlády a místní provincie zde vypomáhá taky mise OSN, která shodou okolností v Gomě sídlí. Z 20 tisíc lidí jsou nyní bezdomovci a 40 se i nadále pohřešuje.

https://www.unhcr.org/fr/news/briefing/ ... n-rdc.html
https://www.noticiasaominuto.com/mundo/ ... ao-de-goma

Na tomto území je celkem 6 sopek. Městu Goma prý nyní přímé riziko nehrozí, ale pásmo 20 km od města směrem k vulkánu, který se projevil posledně je pásmo, kde se nesmí zůstávat a část Gomy se musí evakuovat pro problémy spjaté s erupcí, které cítit již nyní. Kolabuje zásobování města se vším.

Vrcholem všeho je samotná hlavní silnice poškozená lávou a puklinama ... což podčárkuje celou situaci.

Od erupce zde bylo na 200 zemětřesení, které taky poškozují silnice a ulice v okolí.
goma.JPG
goma.JPG (72.84 KiB) Zobrazeno 6921 x
Obyvatelstvo není jediné, které se přesouvá. Samotná mise OSN stěhuje 250 členů jinam. Goma jako dopravní uzel se tedy připravuje na nejhorší možný vývoj a širší okolí opouští bydliště. Tady nejenže není dost silnic, ale i ty co jsou, tak jsou ve špatném stavu, takže tady i takové přesídlení způsobuje enormní dopravní problémy.
Goma2.JPG
Goma2.JPG (121.44 KiB) Zobrazeno 6921 x
Takhle se zastavila láva, na předměstí města Goma, dle záběrů leteckých sil OSN:
goma3.JPG
goma3.JPG (89.66 KiB) Zobrazeno 6921 x
OSN taky stěhují a přesouvají letadla a další vybavení z letiště v Gomě.

Fotogalerie exodu: https://apnews.com/article/africa-4bd16 ... 877663b8b8

Zničeno bylo i 5 škol. Norské fondy pomůžou tyto zničené školy obnovit. Početná zemětřesení způsobují v samotném městě Goma velké problémy s dodávkama vody a elektrické energie.
Goma4.JPG
Goma4.JPG (98.32 KiB) Zobrazeno 6921 x
Včera bylo zaznamenáno zemětřesení o síle 4,9 st. Richterové stupnice.
Goma5.JPG
Goma5.JPG (80.76 KiB) Zobrazeno 6921 x
Nad pohořím stoupá dým ...
Goma6.JPG
Goma6.JPG (85.85 KiB) Zobrazeno 6921 x
Ve městě Goma se dle vícero organizací nacházejí až 2 miliony lidí. Z toho 1 milion tady "nemá domov", jsou zde v bezpečí před konfliktama v okolí. Samotné město je nejen logistickým uzlem. Sopka se hold po necelých 2 dekádách probrala k životu. Akorát, že nyní by napáchala mnohem větší škody a násobně zabíjela.
Goma7.JPG
Goma7.JPG (172.71 KiB) Zobrazeno 6921 x
Goma8.JPG
Goma8.JPG (194.7 KiB) Zobrazeno 6921 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

dnes je již jen málo států, které nemají ani základní zpevněné státní silnice, resp. celoročně bez obtíží sjízdné

Mnoho institutů směruje pozornost na DRK, natáčejí se sem satelity a pozorně sleduje sopka Nyirangongo. Za uplynulých 24h tady bylo dalších 92 zemětřesení. Ze sopky stoupá další dým, který neustále "nabírá na intenzitě" a jeho části stoupají i do dalších vrstev naší planety.

ze dne 30.5., přelet vrtulníkem
https://pbs.twimg.com/media/E2pkNGpUUAM ... ame=medium

satelit Sentinel-2
https://pbs.twimg.com/media/E2m9CkvVcAI ... name=large

Metropole Goma prozatím vyčíslila škody a již se přehoupli nad 1 mld. USD. Centrální vláda v hlavním městě dlouho online rokovala, aby vydala stanovisko, že rozpočet je napnutý a bez jakýchkoliv rezerv pro situace jako je tato. Posílá již standardní pomoc, která ale než se sem dostane ... chybí pozemní souvislá spojnice. Pomocní ruku nabídla Rwanda a jí další státy, protože ve Rwandě je nyní mnoho desítek tisíc lidí, kteří nemají prakticky nic a musejí tady přečkat.

Prezident země se vyjádřil až 1 týden po 1. erupci a z této oblasti, která se již delší dobu bouří a je sama centrem pro uprchlíky z okolních provincií mu de facto vzkázala, že se nemusel ani vyjádřit, protože jen rozzlobil davy. Nedá se upřít, že 1/3 rozvojové pomoci směruje ale na východ DRK. Jen to prostě nestačí pro posun regionu.

Silniční stavitelé z regionu (i okolních států) sem díky koordinaci OSN vyslalo několik inženýrských tímů na vlastní náklady, resp. náklady agentur jejich domovských států včetně techniky. Povedlo se sprůjezdnit jinak část v roku nesjízdnou silnici Goma - Bukavu, vzdálené 200 km. Jízda běžně zabere 200 km. Jde o RN2, mj. se má postavit tady zpevněná vozovka, ale realita je jinde. Nejdříve se staví nové mosty atd.
G1x.JPG
G1x.JPG (72.98 KiB) Zobrazeno 6873 x
RN2.JPG
RN2.JPG (305.38 KiB) Zobrazeno 6873 x
Na cestování (většina jde pěšky) za asistence vícero organizací se jednoduše vybrala logicky nejbližší alternativa v rámci DRK. Po erupci z roku 2002 se tady odehrálo a odehrává mnoho válek a konfliktů a vždy to byla Goma, kam se každý uchýlil. Reálně z ní odchází více lidí, než nařízených 400 tisíc. S touto možností se nikdy nepočítalo, že by ta karavána lidí šla i opačně. Najednou vlastně není ani kam ...

Mnoho lidí konstatovalo, že odešlo ve čtvrtek ve 2:30 a do Bukavu dorazilo v 18:00 v pátek po složité vyčerpávající cestě i s dětma. Bukavu je město s dalším 1 milionem lidí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace k výše uvedenému exodu: ačkoliv se mezičasem, asi týden zpátky již 160 tis lidí vrátilo domů, tak Goma, hlavní město provincie, má výpadky energií a i vody. Mnoho tisíc lidí se nemá kam vrátit. Vícero států sice deklarovalo humanitární pomoc a peníze, ale DRK výslovně žádá spíš materiální zajištění a logistiku ... koordinátor OSN označil situaci v regionu za zoufalou. Ještě i státy, které mají techniku a inženýry v Africe se sem prakticky nedostali a patrně ani nedostanou pro docela složitou byrokracii, takže se okruh lidí v humanitární krizi v regionu touto erupcí "akorát" zvedl a rozšířil řady zoufalců (třeba v rámci válečných konfliktů, eboly atd.).


psáno v 01/2021:
Diaľničiar píše:Prezident Museveni ještě koncem r. 2020 ohlásil, že Uganda postaví v DRK silnice na východě:





V DRK se tomuto kroku, resp. příslibu těší. V Ugandě je to vnímáno i negativně vzhledem k faktu, že sama Uganda nemá zdaleka silniční síť v dobrém stavu, takže financování rozvoje svého věčně problematického souseda nevnímá dobře. Uganda má v prostoru, kde jde silnice pomoct postavit a zafinancovat byznys, takže ví, že jí tento vklad vrátí zpátky. Celkem se to týká 200 km silnic a Uganda na tom bude participovat 20%.
Realita.
3.jpg
3.jpg (145.64 KiB) Zobrazeno 6567 x
Prezident DRK Tshisekedi a prezident Ugandy Museveni se setkávají na hraničním mostě Mpondwe/Kisindi, zde na mapě:
1.JPG
1.JPG (76.29 KiB) Zobrazeno 6567 x
A domluvila se spolupráce: Uganda částečně zafinancuje a technicky podpoří realizaci výše zmíněných silnic, čímž naváže východní region Goma s okolím na africkou silniční síť.

Jde tedy o 3 silnice:

Kasindi - Beni (80 km)
Beni - Butebo (54 km)
Bunagana - Rutshuru - Goma (89km)

Celkem 223 km. Uganda na to poskytne v propočtu 69 mil. USD, co odpovídá těm 20% spolufinancování.

Dle vícero analytiků se tyto investice Ugandě rychle vrátí, protože se zemi otevře nový trh pro agrární komodity a další suroviny.

V samotné Ugandě je tato aktivita vnímána 50/50 vzhledem ke stavu silnic ve státě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

African Development Bank (AfDB) poskytne úvěr výši 99,4 mil. USD na vylepšení silnice N2 Goma - Bukava (asi 190 km dál na jih od Goma). Z toho grant činí 52,1 mil. USD. Tyto peníze se taky použijí na 117 km úsek silnice v provincii Jižní Kivu mezi touto provincí a Nyamukubi. Goma leží v provincii Severní Kivu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky výš jsem psal o snahách pomoct v DRK postavit nové silnice ze strany Ugandy, která tím získá prostor pro vývoz komodit. Řešila se otázka financování.

Celkem se postaví 223 km nových silnic v nákladech 330 mil. USD včetně projektování.

Uganda poskytne 20% jako vláda. Stejný podíl vláda DRK.
60% "zajistí" ugandská stavební firma Dott Services. Jináč řečeno, na úvěr se postaví silnice. V jakém podílu se budou tyto peníze této firmě platit jsem se nedočetl.

V každém případě se zásadně zlepší konektivita V a SV regionu DRK. Vzhledem k dalším investicím v Ugandě se de facto sem bude dát dostat po zemi lépe z přístavu v Mombasa v Keni, než ze západního pobřeží DRK. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Modernizační cíl RN1, o které tady od začátku píšu není stále ukončená. Ovšem nyní je kompletně zpevněna západní část Kinshasa - Tshikapa, tedy asi 900 km silnice. Poslední segment byl dokončen před několika lety za přispění EU ve výši 114 mil. € na 104 km. Cestování po celé této části nyní zabere asi 13 hodin. Zpevněná je tak větší polovina tahu.

Na východě je další úsek, ovšem ani nadále není RN1 souvisle zpevněná.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

V návaznosti na výše uvedené je ve městě Tshikapa zajímavá situace z hlediska přemostění řeky Kasaï. V tomto městě s asi 700 tis. obyvateli, kudy prochází RN1 nebyla doposud zpevněná silniční síť.

S výstavbou RN1 se začalo v roce 2019 a taky se začal stavět nový silniční most nad řekou. Bohužel, v 10/2020 se zhroutil dosavadní starý most.

Náhradou za starý most a pro nedokončení nového mostu zde funguje provizorní trajekt.

poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@-6.417379, ... a=!3m1!1e3

Záběry z 06/2021:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Agence Congolaise des Grands Travaux (ACGT) podepsala s min. infrastruktury 25- roční koncesi na tento projekt spojení části DRK se Zambii včetně nového mostu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 80#p235280 v rámci svého území. :ok:
  • A concession package has been signed for an important highway link in Africa. The DR Congo’s Ministry of Infrastructure has agreed the package with the project management company GED Africa as well as the Agence Congolaise des Grands Travaux (ACGT).

    The 25-year concession will be managed under a build-operate-transfer basis for the stretch of the GED Africa Route that runs through DR Congo. The link will require the construction of an entirely new highway section as well as the upgrading of existing road. The new highway corridor will deliver major gains in connectivity between DR Congo and Zambia, boosting transport for this region of Africa.

    Major improvement work will be carried out between Kasomeno in DR Congo and Mwenda in Zambia. Existing sections of the N35 in DR Congo and the M3 in Zambia will be upgraded or replaced by new stretches of road. In addition, upgrades will be made to the bridge link spanning the Luapula River that forms the border between DR Congo and Zambia. New border posts will also be built at either end f the 345m cable stayed bridge.

    The Zambian Government stated recently that it is fast tracking work to the GED Africa route and will prioritise local contractors for the various segments. The Zambia Road Development Agency (RDA) is working on the portion of the route running through Zambia.
https://www.acgt.cd/004/162-le-gouverne ... nga-chalwe
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Situace v silnicích je nic moc, tak tohle nemůže překvapit. Spíš jen snad ten "rozsah lidí pro otevření". Nově postavený most pro pěší v Konžské demokratické republice se zhroutil pod nohama hodnostářů, kteří se shromáždili na slavnostním přestřižení pásky.

Slavnostní otevření mostu v Kinshase, hlavním městě Konga, naplánované na pondělí 5. září, se změnilo v katastrofu, přičemž úředníci jej hrdě otevírají, převrátil se a téměř spadl do propasti na všeobecnou radost shromážděných místních obyvatel.

Na videu, které koluje internetem, je vidět muže ve vojenské uniformě a tmavých brýlích, jak se snaží dostat z díry pod mostem, přičemž stále drží neotevřenou láhev šampaňského, se kterou měl v úmyslu připít na slavnostní otevření.

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2022 18:23:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Keňský prezident William Ruto ve středu oficiálně rozmístil vojáky na východě Demokratické republiky Kongo, aby se připojil k regionálním silám východní Afriky, jejichž cílem je ukončit desetiletí krveprolití. :ok:

Sedm zemí Východoafrického společenství (EAC), k nimž se letos Kongo připojilo, se v dubnu dohodlo na vytvoření společných sil pro boj proti skupinám milicí na východě Konga. Keňští vojáci se připojí ke kontingentu z Burundi.

Navzdory miliardám dolarů vynaloženým na jednu z největších mírových sil OSN, více než 120 ozbrojených skupin nadále operuje v rozsáhlých oblastech východního Konga, včetně rebelů M23, z nichž Kongo opakovaně obviňuje Rwandu z podpory. Kigali tvrzení popírá.

Uganda již vyslala vojáky do Konga v rámci samostatného nasazení, aby pronásledovali ozbrojené militanty napojené na Islámský stát, jednu z bojujících skupin ve východním Kongu.

"Všichni máme zájem na stabilní Demokratické republice Kongo a její bezpečnosti," řekl prezident Ruto na slavnostním vyslání vojáků v keňském hlavním městě Nairobi.

Někteří konžští civilisté a politici byli proti rozmístění dalších vojáků do regionu. Obviňují tisíce již přítomných mírových sil OSN, že nedokázali ochránit civilisty před ozbrojenými skupinami.

Africká Unie nepotvrdila, zda mandát schválila. Stejně tak ani OSN. Tady je problém ve vnímání Keni, která čekala delší dobu na schválení od RB, aby jako mezinárodní mise dostala zahraniční financování. Keňa již ale nehodlá dál vyčkávat a v souladu s regionem vyslala rovněž několik stovek vojáků.

Keňa rozmístí své jednotky asi 10 kilometrů od města Goma, kde budou provádět operace ve snaze vrátit do regionu normální stav.

Goma - tak tohle vlákno de facto začalo, v roce 2010: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 574#p28574 :)

Civilians attack U.N. peacekeeping convoy in eastern Congo
https://www.reuters.com/world/africa/ci ... 022-11-02/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak jsem se ještě podíval i na silniční rozvoj tohoto 100+ mil. státu. Aktualizoval jsem vícero odkazů na silniční úřady. Není toho moc co napsat. Mohu jen konstatovat, že navzdory tomu, že priority jsou osekané na minimum, tak stále tady není Z-V RN1 v celé délce se zpevněným povrchem. Je hotovo z 50-60%. Hlavní město Kinshasa, kde žije víc lidí, než v ČR+SR dohromady, je na tom dopravně nejlépe. Tady se staví širší bulváry, MÚK. Ale ani tady není všechno zpevněné a osvětlené. Na východě země reálně Kinshasa dosah nemá, čeho důsledkem je mise OSN a již tedy větší mise vícero afrických států. Je snaha z AU o to, ať vzhledem na přírodní danosti (hodně řek a i proto lodní doprava zde vede) se okolní země v Africe více na DRK vážou, vždy na daný region. Východní Afrika se tak váže právě na východní část DRK, resp. SV. Uganda tady staví základní silnice z vlastních peněz a všichni tady mají vojenské mise. Soused Kongo. Tam je snaha postavit kombinovaný silničně-železniční most Brazzaville - Kinshasa.

Původní idea, že půjde 4- pruh v rámci RN1 se rozplynula. Naváží se základní konstrukční vrstvy v mnohem širší potřebě, než je 1+1 silnice i s "chodníkama vedle", ale nestaví se na 4- pruh. Je snaha zpoplatnit lepší silnice, kde je již provoz v západní polovině, jak zkapacitněné tak 1+1, aby bylo dost peněz na údržbu. Jináč se rozpadne i to málo co se tady postavilo.

EU se snaží právě postavit tu RN1. Je to snadný propočet: 2 tis. km vyjde na 2 mld. €. Plus konzultace a údržba. Ta částka se sem dostala, ale nešla jen na RN1, nýbrž i na nějaké nemocnice a sociální pomoc a armádní asistenci. Ex kolonizátor se rovněž snaží samostatně, ale obří DRK s jejich problémama se jednoduše ta snaha neproměnila.

Některé instituce jsou zbytečné. Překrývají se v působnosti a přitom reálně skoro nic nefinancují, kromě sama sebe. Proto i ta podpora ze zahraničí stagnuje. Čína investovala všude, kde chce těžit nerostní suroviny, ale ani Čína nedovedla v těchto částech postavit a udržet ty silnice vzhledem na klimatické podmínky a korupci. Jednoduše lokální politici ty peníze použijí na něco jiné, než na údržbu. Závazek sjízdnosti k baním ale dává hlavní město. Takže ten výsledek je pak v nesouladu s tím co se očekává.

Několik novinek a změn:

1. Route nationale 1, která se definovala pro délku 2000 km je vyměřená na 3300 km, přibližná trasa, která proti minulosti mj. prochází hlavním městem: (délka se upravuje mezi 3000 až 3300 jak se postupně staví tam, kde není, viz i případ o 4 příspěvky výše)

Obrázek

2. Tady jsem uvedl charakteristiku silniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p107050 , ale DRK snížila rozsah RN z 21410 km na 20683 km. (-727 km) Je to opačný princip, než je obvyklý všude jinde v Africe a sice, že stát zvětšuje rozsah státních silnic, protože se o ně patřičně stará a existuje rekategorizace.

3. Tady je možnost se podívat na videa zachycující činnost agentury pro velké projekty: https://www.youtube.com/channel/UC16YgB ... wiA/videos . Ta se snaží poslední roky o to, aby jednotlivá mesta v DRK byla na úrovni. Nové silnice, stadiony, kanalizace, vodovody.

4. Ministerstvo infrastruktury a veřejných prací postupuje v ohlašovaných investicích i mimo RN1:

Právě v tomto období se vypsala soutěž na: Předběžná kvalifikace týkající se stavebních a asfaltovacích prací státní silnice číslo 2 (RN2) úseku Kanya Bayonga (PK 0+000) – Butembo (PK 160+000):

Obrázek

Není to samo sebou. Je to přímá reakce na meziregionální investice Ugandy do této oblasti: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p236726 .

RN2 začíná v jednom místě na trase RN1 a jde podél východních hranic.

Seznam RN v přibližném rozsahu: https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... e_du_Congo

Hospodářská situace a pomoc

DRK potřebuje soustavní pomoc. (aby svět mohl těžit nerostní suroviny, tedy, aby se DRK udržela jako celek, protože tamní politici neumí vládnout a využít potenciál). Takže navzdory mnoha faktům Světová banka našla pro letošní rok na "kritickou infrastrukturu": vládní reformy, dopravní infrastruktura, digitální konektivita, celkem 750 mil. USD. Z toho 500 mil. USD jde na dopravní infrastrukturu. Zpevní a upgraduje se za to 440 km státních silnic.

Pro rok 2023 připravuje centrální vláda rozpočet ve výši 14,6 mld. USD. (proti roku 2022 jde o navýšení o 32%)
Vláda zvedne o 17% výši zdanění.
A meziročně se zvedne i možnost čerpání úvěrů, proti roku 2022 až o 46%.

Federální cíle rozpočtu: Kromě důrazu na rozvoj infrastruktury a veřejných prací, cestovního ruchu a zlepšení zásobování pitnou vodou a elektřinou se vláda republiky zaměřuje na sektor zemědělství ve všech jeho souvislostech. základní kámen této ekonomické diverzifikace.

27 mil. lidí, tedy asi 1/4 populace státu, je v nějaké nouzi. :idea: Asi 5,5 mil. lidí uprchlo před násilím v rámci východu.

OSN/UNO tady od roku 1999 působí. Nejdříve mise s názvem MONUC, od roku 2010 MONUSCO. K 06/2022 v ní sloužilo 18+ tisíc členů, z čeho 16+ tisíc jsou vojáci a policie. Počet vojáků dosahuje 14 tisíc. (Pákistán 2000, Indie 1900, Bangladéš 1600, JAR 1200 atd.). Třeba Senegal tady má 400 policistů. V misi dodnes zemřelo (po 2010) 245 osob. Roční rozpočet: 1,1 mld. USD.

Zpráva IMF k 06/2022: https://www.imf.org/en/News/Articles/20 ... c-of-congo

Země bohatá na nerosty (kobalt, měď, koltan, zlato atd.) je jednou z nejchudších zemí na světě, pokud jde o průměrný příjem na hlavu (490 USD ročně a na hlavu podle Světové banky). Dvě třetiny obyvatel z přibližně 100 milionů obyvatel této obrovské země (80krát větší než Belgie) žijí z přibližně dvou dolarů na den. Východ země sužuje již téměř třicet let nejistota, která se ještě zhoršila s obnovením povstání ovládaného Tutsi, Hnutí 23. března, o kterém Kinshasa tvrdí, že je podporována sousedem Rwandy. Ta to popírá. Nepublikovaná zpráva OSN ale na zapojení státu Rwanda poukazuje.

:arrow: AfDB oznámila v 2019 rehabilitaci západní části RN1: https://projectsportal.afdb.org/datapor ... CD-DB0-012 . Část je dokončená. Ale všeobecně jde právě o to, že první úseky již mají deformace. 900 km silnice se postupně obnoví. A znovu hlavně za podpory úvěru. Je to i zajímavé čtení:
https://www.afdb.org/fileadmin/uploads/ ... report.pdf
https://www.afdb.org/fileadmin/uploads/ ... 1_PARA.pdf

Bezpečnostní situace je taková jaký je sám stát. Musím to doplnit, mise MONUSCO se stáhla z jedné základny:

Jednotky OSN v Konžské demokratické republice se „strategicky stahují“ z klíčové vojenské základny
https://www.aljazeera.com/news/2022/11/ ... itary-base

Právě proti povstalecké skupině M23 nasadilo armády vícero východoafrických zemí. Včera jsem psal o Keni. Ta přispěla "neznámým počtem", odhaduje se do 1 tisíce vojáků. Ještě i technika byla na záběrech pod sítěmi, aby jí nebylo možno rozeznat. Kenya Defense Forces (KDF) uvedla, že základna bude zřízená v Gomě pro začátek na 6 měsíců. Keňa bude velet silám, mezi nimiž budou i vojáci z Burundi, Jižního Súdánu a Ugandy. Rwandský kontingent bude rozmístěn podél hranice poté, co Kinshasa vznesla námitky proti účasti Kigali na jakýchkoli operacích v DRK.

Sám stát (Kinshasa) nemá velkou armádu. Je zrovna tak velká jaká je tady veškerá vojenská přítomnost ze zahraničí. Na 100 mil. stát "v rozkladu" je to opravdu málo a jejich snaha je opravdu udržet západní polovinu. DRK nemá zájem relevantně působit na východě, ačkoliv nějaké jednotky na východě DRK působí.

M23 poprvé vyskočila na výsluní v roce 2012, když nakrátko dobyla Gomu, než ji vyhnala společná ofenzíva Konga a OSN. M23 je "mocná skupina", která má i několik ks letectva. Nyní dle vícero zdrojů ovládá i části RN2.

Bez silnic, které jsou celoročně sjízdné a spojí všechna centra státu nelze zajistit bezpečnostní status. Kinshasa doplácí na tento rozměr, že se jí nedaří za dekády zajistit ani tento standard. :idea:

Takže bohužel, ale situace je v 11/2022 výsledkem dosavadního vývoje. A faktem je, že tady hrozí větší válečný konflikt. Doposud se regiony východu DRK považují za nestabilní s občasnýma bezp. incidentama.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

V hlavním městě Kinshasa došlo v uplynulých dnech v důsledku bleskových povodní k utržení svahu i se silnicí RN1 ve směru na západ k pobřeží. Ke včerejšku min. 120 mrtvých. Dle vlády bude silnice asi týden uzavřená, pak má být v nějakém stavu provoz obnoven, ale bude se muset toto území detailněji prozkoumat. Desítky lidí se pohřešují. V nižších úrovních města byla velká povodňová vlna, která se sebou nesla hromady bahna atd. Škody na infrastruktuře a majetku lidí nejsou vyčíslené. Prezident vyhlásil stav smutku.

Je to nejdůležitější silnice, o které vlastně celou dobu píši, že jí ne a ne zpevnit napříč stát a teď se takhle utrhla přímo v hlavním městě a odřízla tak tranzit k pobřeží. V nižší silniční síti došlo v důsledku všeho co "padalo seshora" ke stržení vozovek, resp. k asi 1m vlně v nejnižších ulicích. Lze si dohledat šokující videa ... na rozdíl od trochu vyspělejších území navyklých na katastrofy (takže i chudobnější JV Asie) to tady bylo prakticky bez varování a za bílého dne, co byla relativní výhoda, protože "jinde" se to odehrává prevážně v noci.

první, co musí každého "fanouška silnic" zaujmout je riziko jak blízko to obyvatelstvo stojí, proč tam nejsou zábrany atd.
Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Demokratická republika Kongo

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt ve fóru

tady další informace: viewtopic.php?p=235280#p235280

Jeho Excelence prezident Felix Tshisekedi z Demokratické republiky Kongo (DRC) a Jeho Excelence prezident Hakainde Hichilema ze Zambijské republiky (Zambie) se spojili, aby prorazili na místě budoucího mostu na řece Luapula. Jedná se o historický milník v projektu Kasomeno - Mwenda Toll Road Project, největší samostatné investici do soukromé infrastruktury z Evropy do Afriky sponzorem projektu, maďarskou stavební společností Duna Aszfalt Zrt.

Nová trasa, včetně 345 metrů dlouhého lanového mostu, zkrátí zpáteční cestu pro komerční přepravce z rozvíjejícího se těžebního sektoru Haut-Katanga do přístavu Dar es Salaam přibližně o 500 kilometrů. Kombinací kratších vzdáleností s prvním hraničním přechodem v KDR s jednou zastávkou tato nová cesta na východ odemkne regionální potenciál a vytvoří ekonomickou prosperitu pro všechny zúčastněné strany.

Projekt se skládá z následujících hlavních prvků:

Modernizace, výstavba a rozšíření 184 km silnice.
Výstavba 345 m dlouhého lanového mostu přes hranici u řeky Luapula.
Výstavba jednorázových hraničních přechodů s doprovodnými skladovacími a parkovacími prostory.
Dodávka mýtného systému a související infrastruktury a
Sociální infrastruktura pro rozvoj komunity.

Obrázek

https://gedafrica.com/presidential-grou ... d-project/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“