Izrael

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Netanyahu stále vyjednává možné koalice. Jakmile bude další vývoj, tak budu informovat. Prezident požádal politiky, aby se složila funkční vláda, protože obyvatelstvo je vyčerpané neustálým procesem voleb ... kéž by to bylo vyslyšeno.

Izraelská ekonomika vzrostla za 12 měsíců končících zářím 2022 o 5,8% nad očekáváním analytiků, uvádí Centrální statistický úřad. Za 3.Q pak o 2,1%: https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001430068

Bank of Israel předpovídá růst izraelské ekonomiky v roce 2023 pouze o 3%, z letošních 6%.

Roční míra inflace v Izraeli přesáhla 5% a i nadále je výrazně nižší, než s jakou bojují ostatní země OECD. Na druhou stranu je skoro 2x tak vysoká proti odhadům v 2021: https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001429994

:arrow: Východně v Tel Avivu je Rosh HaAyin. Na jeho jižní straně se modernizuje silniční síť, aby se sem zakomponovala veřejná doprava. Práce jsou u konce, takže se je na co dívat. Musela se postavit MÚK tak, aby veřejná doprava měla vždy přednost.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: O příspěvek výše jsem psal o Highway 60, dokončen další segment dualizace tahu. Včetně tunelových a mostních sekcí. Taky se je na co dívat. Jeruzalém a doprava kolem získala novou zkapacitněnou komunikaci v nejsložitějších částech.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Tel Avivská lehká železnice nezahájí provoz příští týden a příslušný vládní výbor se nezaváže k novému datu zahájení provozu. Jináč řečeno, nestalo se tak koncem 2021 a nestane se tak ani letos. Více zde: https://en.globes.co.il/en/article-ligh ... 1001430868 . (pro prostor ČR/SR tam není neobvyklé, pro IZR jsou tyto praktiky šokující, proto i ty personální dopady ...)

:arrow: Pro zajímavost, ze života: od 01/2023 půjde cena elektrické energie o +8,2%: https://en.globes.co.il/en/article-elec ... 1001430876 (letos šla v lednu o +5,7% a srpnu o 8,6%).

Dezignovaný premiér Benjamin Netanjahu během své volební kampaně slíbil zmrazit ceny elektřiny, vody, paliva a komunálních daní a dotovat je z izraelského fiskálního přebytku. Má však jen malý manévrovací prostor, než tlačit na různé úřady, aby mírnily růst, jak to dělala předchozí vláda. A tedy, ještě nevládne. Probíhá snaha o sestavení vlády.

:arrow: In Israel, the car is still king. To snad nepotřebuje překlad, ale lze snadno. Zajímavý článek: https://en.globes.co.il/en/article-in-i ... 1001430449 . Je to dookola to stejné. Ale je to důsledek zanedbané a chybějící dopravní infrastruktury, zalidňování území a vysoká zastavanost ploch, na kterých se odehrává život. To nelze změnit za dekádu a hlavně nová výstavba "všeho" ubírá z dosavadních kapacit po dobu této realizace. Takže se to vždy zhorší. V tomto kolotoči bude Izrael fungovat ještě minimálně dekádu.

:arrow: Trasa 6 - implementace vážícího systému v dopravě

Nákup 2 mobilních vážicích systémů pro účely vážení kamionů, které budou umístěny v odpočívadlech v centrální části dálnice 6, jeden na jihu a jeden na severu.

Postavení:
Charakterizace je kompletní. Ve fázi ukončení k přijímání nabídek.

:arrow: Názvy cílů na naváděcích značkách

Datum zveřejnění
07.11.2022

Instruktážní značení na silnicích v zemi je navrženo tak, aby umožnilo řidičům orientaci a navigaci, která je bezpečně a rychle dovede do cíle.

Populace řidičů v Izraeli zahrnuje řadu mluvících a čtenářů různých jazyků, a to jak mezi izraelskými občany, tak mezi turisty a návštěvníky ze zahraničí.

Abychom mohli sloužit všem řidičům, zavázali jsme se používat instruktážní značení v hebrejštině a přepisy do latinky a arabštiny.

S rozvojem silniční sítě v Izraeli a nárůstem počtu destinací, do kterých musíme navigovat, je řidič povinen číst, analyzovat, chápat a reagovat v reálném čase při jízdě rychlostí, kterou jede.


Profesionální přístup zastává názor, že v takové situaci je třeba snížit počet slov a písmen a co nejvíce zjednodušit strukturu slova, aby byla zpráva pro řidiče vnímavější a usnadnila mu učinit správné rozhodnutí za jízdy.

Níže je uveden seznam asi 2000 názvů destinací pro zahrnutí do instruktážních značek na silniční síti v Izraeli. :idea: :ok:

Seznam byl připraven a zpracován vládním jmenným výborem a byly do něj doplněny názvy dopravních zařízení a nemocnic, včetně přepisů, jak bylo uvedeno.

Seznam obsahuje názvy sídel, křižovatek a křižovatek, geografických a historických míst, nemocnic, dopravních zařízení, jakož i geografické a obecné termíny pro jejich zkratky.

pro forma:
https://www.gov.il/BlobFolder/generalpa ... s-2022.pdf

Jde o seznam v HE. Zahraniční člověk zde žijící nebo jako turista sám vidí, co si může číst v jiném jazyku, kterému rozumí. Pro občana státu, který rozumí domácímu jazyku je tento seznam uveden pro to, že se postupně na některých značkách zcela odstraní názvy v HE a musí to být "vnímáno", i když "tam" člověk právě nežije.

Jedná se o jazykovou implementaci :arrow: začalo to názvama ulic a některých budov, úřadů, památek. Doprava je logickým pokračováním.

Bezpečnostní situace

Teroristický útok Palestinců? Na autobusových zastávkách v Jeruzalémě vybouchly dvě bomby
https://cnn.iprima.cz/teroristicky-utok ... mba-193707

A další útoky na vícero místech v zemi za uplynulé týdny, formující se pravicová vláda se silným religiózně-nacionální črtou spěje k tomu, že se podobné incidenty budou ze strany Izraele zřejmě znovu mnohem "silněji" řešit. Protože mj. i dosavadní politika posledních 2 let "mírné reakce" nezlepšila bezpečnost v zemi. Rozdíl je ale v udržitelnosti vnitřního pořádku; vícero židovských komunit požaduje "akce" a pokud se nedostaví, tak se vrátí minulost ... a tím se vrátí do reality další intifády ze "protistrany".
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Byla otevřena nová místní 4- pruhová silnice ve městě Ofakim (město na jihu u Beersheba, od 1955) a její číslo je 2411. Nová silnice je nová příjezdová cesta do Ofakimu od křižovatky Dodaim na silnici 25 do nové čtvrti Noah. V budoucnu bude silnice sloužit také budoucí čtvrti Afiki Nahal, kde se plánuje výstavba 7 600 bytových jednotek a 500 000 metrů čtverečních komerčních ploch. Žije tady již asi 32 tisíc obyvatel.

POLOHA

Délka silnice je 7,2 km, z toho 4,7 km v meziměstské oblasti a 2,5 km v intravilánu. Obsahem projektu jsou tři mosty, čtyři kruhové objezdy, chodník, cyklostezka, pokročilé osvětlení podél po celé délce silnice, Ekologický přechod, zřízení značené křižovatky a práce na rozvoji životního prostředí.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Navzdory umístnění města Ofakim, toto bylo zajištěno již rokem 2011 trvale umístněnou baterií PVO Iron Dome. Systém se mnohonásobně osvědčil a město Ofakim leží v pásmu, kde jsou sice často slyšet sirény z tohoto systému, ale v městě je bezpečno. I proto se výrazně rozšiřuje.

Vzhledem k uvedenému je tady docela kvalitní dopravní obslužnost ve směru na Beersheba a zbytek země. Je zde levně, tedy i na izraelské poměry. Samozřejmě, i několik další měst má trvalou PVO (Ashdod, Beersheba, Netivot a pár dalších). Hamas z Gazy již odpaluje "salvy", takže občas nějaká raketa reálně dopadne na zem a něco může i poškodit. V tomto městě nedošlo k větším škodám, na rozdíl od vzdálenějšího Beersheba.

Město Ofakim bude koncem 2030 obývat více než 50 tisíc obyvatel. Připravuje se další silniční výstavba a i tato silnice je připravená na upgrade, v několika místech se počítá s MÚK a samozřejmě i s napojením na vybudované OK.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Izraelská policie představila systém detekce dopravních přestupků založený na umělé inteligenci :arrow:

https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001432185

Systém, který automaticky vytváří pokuty a video důkazy o překročení rychlosti, pomocí telefonů a dalších přestupků, se začne testovat v roce 2023.

Izraelská policie se připravuje na zahájení testování a používání jednoho z nejpokročilejších světových systémů vymáhání dopravních přestupků. Systém bude zahrnovat rozsáhlé využití senzorů rozmístěných podél izraelských silnic, které budou přenášet informace do pokročilého centrálního procesorového počítače založeného na softwaru AI schopného extrahovat data ze senzorů, automaticky analyzovat videa a vytvářet lístky za přestupky.

V současné době je 80 % exekučních lístků produktem interakce mezi policistou a civilistou a jen malá část je vyrobena z kamer. Cílem je tento poměr v budoucnu změnit a navodit situaci, kdy většina pokut je vyráběna zcela digitálně, což policii uvolňuje další rutinní policejní úkoly.

Cílem je digitálně vymáhat prostřednictvím senzorů a analýzy umělé inteligence nejen přestupky překročení rychlosti a svícení semaforů, jak se to děje dnes, ale také přestupky, které jsou pro policisty složitější na odhalování. Patří mezi ně přecházení bílé čáry, jízda při používání telefonu, nedání přednosti v jízdě na přechodu pro chodce a další.

V rámci projektu v první fázi policie provádí testování spolehlivosti systému, aby byla zajištěna platnost před dopravními soudy. Vyplývá to z ponaučení z úspěšných odvolání proti právní platnosti současného kamerového systému A-3, který je postupně ukončen.

Podle údajů z Las Vegas, jedné z prvních městských oblastí na světě, které zavedly automatické vynucovací systémy založené na umělé inteligenci, došlo v prvním roce provozu k 18% poklesu nehod a 43% snížení počtu cest nad povolenou hranici.

První pilotní projekt, který bude zahájen v příštím roce, bude zahrnovat implementaci pokročilých vynucovacích systémů jako součást projektu modernizace silnice 90 (dálnice Arava), kterou provádí ministerstvo dopravy a NTA Metropolitan Mass Transit System Ltd. s rozpočtem 110 milionů NIS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

U dálničního tahu 431 ( reportáž k němu ) se staví nejdelší most v Izraeli. Nebude to dálniční most, ale železniční most. Jeho délka bude 3,2 km.

Na své cestě na východ směrem ke stanici Rishonim se most musí vypořádat s mimoúrovňovou křižovatkou Mota Gor, s křižovatkou Rishon South a s mimoúrovňovou křižovatkou Tangled Arms. Ein Kora.

tady jsou unikátní záběry na výstavbu mostu nad středovým předělem dálničního tahu 431, ale i v dalších "polohách" jsou to naprosto báječné letecké záběry na samotnou dálnici, její MÚK a řešení na ní, co nemůže být nikdy nahraženo fotkama, ačkoliv v tématu jsou:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Emek Braha Bridge, Ayalon Highway, Tel Aviv (projekt)
https://hme-arch.com/en/project/emek-br ... n-highway/

vizualizace: https://i.imgur.com/z40nUmh.jpg až ten odkaz na projekt zanikne

trasa + výstavba uprostřed pohledem z mrakodrapu:
Obrázek

detail ze země:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

Na předešlé straně si bylo možno číst silniční reportáže z celé dálniční sítě. Dálniční nebo-li zpoplatněné nebo-li rychlostní tahy. V Izraeli je zkapacitněných silnic mnohem více, resp. zase v kombinacích silnic jako takových a ještě chci na několik z nich upřímit pozornost. Nebude to ovšem v takovém provedení jak tomu bylo na straně 8.
25.JPG
25.JPG (17.52 KiB) Zobrazeno 4518 x
Silnice 25 je celostátní silnící vedoucí od hranice pásma Gazy poblíž Nahal Oz přes sever Negevu ke křižovatce Arava . Je dlouhá 113 kilometrů a je nejdelší příčnou silnicí ve Státu Izrael. Navíc je to jedna z mála tří silnic v Izraeli, které ji křižují v celé šíři (další dvě silnice jsou Highway 1 a Highway 57).
25-1.JPG
25-1.JPG (20.35 KiB) Zobrazeno 4518 x
Západní část silnice, silnice Gaza-Be'er Sheva, byla vydlážděna v letech 1938 - 1939. Její postupná dostavba a zpevnění pak zaberou dalších 6 dekád. V letech 2001 - 2003 se u křižování se Silnicí 90 část rozšířila. Do budoucna se má tato silnice rozdělit na 3 tahy, které dostanou své číslo. Souvisí to s plánovanou výstavbou na jihu země.

foto z otevření východní části v roce 1953: https://i.imgur.com/xpzKo81.jpg
sestup k Mrtvému moři, stav v 2014: https://i.imgur.com/Sj0uPUL.jpg

40-1..JPG
40-1..JPG (16.75 KiB) Zobrazeno 4518 x
Silnice 40 je druhá nejdelší silnice v Izraeli (po č. 90) a je dlouhá 302 kilometrů. Táhne se od křižovatky Ketura v Arabě, podél Negevu a Shefaly až po Kfar Saba na jihu Sharonu.
40-2.JPG
40-2.JPG (23.33 KiB) Zobrazeno 4518 x
Důležitým orientačním bodem na silnici je tábor Shizphon, výcviková základna obrněných sborů (460. brigáda – obrněná škola). Prochází kráterem Ramon a městem Mitzpe Ramon a prochází několika osadami, včetně Sde Boker, Tallim a Ramat Hovav. V minulosti silnice křižovala Beer Sheva z jihu na sever, ale od roku 2002 ji lemuje z východu a úsek silnice, který prochází městem, je označen jako Route 406. Trasa 40 prochází poblíž Omer a protíná severní Negev poblíž Rahat a Kirjat Gat. V úseku silnice od mimoúrovňové křižovatky Rahat po mimoúrovňovou křižovatku silnice 40 překrývá trasu silnice 6 a je označena značkami pouze jako silnice 6. Severně od mimoúrovňové křižovatky slouží dálnice 40 jako další podélná silnice mezi dálnicí 4 a dálnicí 6. Později protíná dálnici 1 na mimoúrovňové křižovatce Lod a dálnici 5 na mimoúrovňové křižovatce Yarkon. Cesta končí na křižovatce Kfar Saba Mizra.

Historie výstavby silnice je dlouhá. Nejdříve se zaměřila trasa. Pak se postupně zpevňovala. Pak se rozšiřovala (stále jen na 1+1). Pak se modernizovalo několik uzlů a teprva po roce 2000 se v několika úsecích zkapacitnila. Úsek silnice mezi křižovatkou Malachi a křižovatkou Kama byl dlážděn spolu se silnicí 264 mezi červencem 1949 a červnem 1951 stavebním finišerem, který zaměstnával nové přistěhovalce. Silniční program vůbec dával práci "všem" v odlehlých regionech stejně jako v městských zónách.

Do budoucna se tady plánuje výstavba vícero MÚK, obchvatů, přivaděčů resp. odklonění silnice kvůli výstavbě vesmírného centra atd.

Křížení Ketura, 2022:
Obrázek

Ma´ale Azmattva sestupuje z Mitzpe Ramon do Makhtes Ramon:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

Navážu na výše uvedené, kde by toho již bylo zbytečně moc.
60.JPG
60.JPG (17.18 KiB) Zobrazeno 4513 x
Silnice 60 je celonárodní silnicí v Izraeli a na Západním břehu, která začíná v Beer Sheva a končí v Nazareth. Je dlouhá 232,5 km.

Většina silnice prochází oblastmi Judeje a Samaří, které nejsou v hranicích demarkační linie, a stezka, po které prochází, je také známá jako horská silnice, "silnice předků", kam podle Bible předkové chodili. Vzhledem k mnoha objížďkám zpevněným podél silnice již do značné míry nepřekrývá historické komunikace.
60-1.JPG
60-1.JPG (22.21 KiB) Zobrazeno 4513 x
Silnice vede podél starodávné horské silnice, která protínala Zemi Izrael po své délce hlavně na základě trasy rozvodí. Silnice slouží jako hlavní dopravní tepna v Judeji i Samaří.

Cesta 60 nahoru z údolí Jezreel na Skákající horu:
Obrázek

Úsek silnice mezi Afulou a Nazaretem byl dlážděn hebrejskými pracovními brigádami v letech 1920-1921 a jeho vydláždění bylo dokončeno v lednu 1922. V rámci přípravy na návštěvu Izraele papeže Pavla VI. Jordánci renovovali úsek silnice z Jeninu k hranici s Izraelem, zjevně se mylně domnívali, že papežova cesta povede po tahu 60, a ne po tahu 66 , jak bylo plánováno a prováděno v praxi.

Obrázek

Dnešní silnice je rozdělena na dva samostatné úseky. První od jejího začátku v Be'er Sheva po křižovatku Dotan a druhá od zelené čáry poblíž Mokaybela po konec silnice v oblasti Nazareth. V oblastech demarkační linie si silnice ponechala původní trasu, ale v oblastech Judeje a Samaří se dnešní trasa silnice výrazně liší od staré trasy, a to především proto, aby obcházela palestinské osady. Mezi křižovatkou Dotan a zelenou čárou poblíž údolí Jezreel není silnice označena oficiálním značením National Roads Company a je uzavřena pro izraelskou dopravu. V části mezi Shavi Samaria a křižovatkou Dotan je pohyb Izraelců možný pouze s vojenským doprovodem.

Nahal Gila, 05/2022:
Obrázek

Most přes Nahal Mazra a jižní vchod do tunelu Haar Kapitza v Nazaretu:
Obrázek

Obrázek

75.JPG
75.JPG (16.11 KiB) Zobrazeno 4513 x
Silnice 75 je další celostátní silnicí, na severu Izraele, která vede podél severovýchodních svahů Karmelu a údolím Jezreel. Délka silnice je 41 km.
75-1.JPG
75-1.JPG (18.44 KiB) Zobrazeno 4513 x
V letech 2011-2014 proběhla modernizace silnice v úseku mezi křižovatkou Yishai a křižovatkou Nahalel.V rámci modernizace byla vozovka rozšířena o další jízdní pruh v každém směru, kromě provedení řady bezpečnostních vylepšení, zlepšení křižovatek, vybudování pevného přepážky mezi kolejemi a vybudování osvětlení podél jeho délky průchodu.

Do listopadu 2018 byl 4 km dlouhý úsek silnice mezi mimoúrovňovou křižovatkou Yagur a křižovatkou Valleys společným úsekem pro dálnice 75 a 70. S otevřením mimoúrovňové křižovatky Shaar Hamamik a příchodem dálnice 6 do lokality značení silnice 70 v tomto úseku bylo odstraněno.

MÚK Kishon:
Obrázek

Cesta z Haify do Nazaretu, dlouhá 35 kilometrů, byla během první světové války dlážděna pod vedením Mohammeda Rushdiho. Silniční úsek z Haify do Ramat Yishai (tehdy nazývaný Jeddah) byl vydlážděn praporem Shumaria a pracovním praporem v letech 1920-1921 a jeho stavba byla dokončena počátkem roku 1922. Až do silničního úseku mezi kontrolním stanovištěm a křižovatkou Yagur byl zpevněn, tento silniční úsek vedl v trase silnice 752.

Na počátku 70. let projelo po silnici každý den asi 7 000 vozidel a přepravovala většinu dopravy mezi Haifou a Tiberiasem.

Na křižovatce Yagor byla vybudována velká křižovatka s celkovou investicí asi čtvrt miliardy NIS. Práce zahájila společnost Israel Routes Company - National Transportation Infrastructure Company v roce 2011 a byly dokončeny 6. března 2013 (dříve než se očekávalo).

úsek poblíž MÚK Yagur:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

A můžu postoupit dál. :)
90.JPG
90.JPG (16.49 KiB) Zobrazeno 4504 x
Silnice 90 je nejdelší východní silnice Izraele a je nejdelší silnicí v Izraeli vůbec. Její délka je 478 km.
91.JPG
91.JPG (26.05 KiB) Zobrazeno 4504 x
Táhne se od průsmyku Taba na jihu k průsmyku Metula (brána Fatm ) na severu. Trasa silnice nejprve vede podél břehů Ejlatského zálivu a poté po celé délce Arava. Poté pokračuje na sever podél břehů Mrtvého moře a po celé délce údolí Jordánu. Obchází Galilejské moře ze západu přes Tiberias a pokračuje přes Galilejský prst a údolí Hula podél východních svahů pohoří Naftali, na západním okraji údolí Hula.

Územím Judeje a Samaří (severně od Mrtvého moře a východně od údolí Jordánu, ležící v oblasti C prochází 118,5 kilometrů z celkové délky silnice. Na výjezdu ze silničních úseků v údolí Jordánu jsou umístěny kontrolní body IDF, které zabraňují pohybu neoprávněných vozidel na silnici za zelenou čáru.

Podle plánu ministerstva dopravy aktualizovat číslování mnoha izraelských silnic, který byl oznámen na konci roku 2018, se očekává, že silnice 90 projde změnou v číslování a bude nazývána silnicí 8 jako hlavní národní Dálnice, čemu se přizpůsobuje již i výstavba formou dualizace a další rozvojové záměry.

Cesta není založena na historické trase podélných silnic Země Izrael (jako je Mořská cesta, Horská cesta nebo Královská cesta), ale je založena na kombinaci místních komunikací, které nebyly spojeny s každou navzájem. Ve skutečnosti vznikla pouze jedna dlouhá cesta protínající Zemi Izrael až na konci 60. let 20. století, poté, co byl vydlážděn poslední úsek na severu Mrtvého moře. Stavba tohoto úseku umožnila nepřetržité cestování z Eilatu do Metuly. Počátkem 80. let 20. století dostala silnice své číslo (90), poté byla oficiálně uznána jako jedna silnice.

Z pochopitelných důvodů její délky i její formování trvalo jak u dalších silnic v zemi celé dekády. První úseky postavila armáda, další v rámci programu pro nezaměstnané.

Během britského mandátu byla silnice dlážděna z Beit Shean na sever od Mrtvého moře (do lokality Kalia) jako obsazená silnice (letní silnice). Provoz na silnici v zimě za deštivých dnů je zakázán z obavy před nehodami a zničením vozovky. Menachem Ptolemaios popsal cestu takto: "Staří ji vydláždili a trochu ji vydláždili a udělali z ní úzkou cestu, na které byly jen dva úzké pruhy, které byly asfaltované. ... Nebyla na ní známa téměř žádná židovská vozidla. A vozidlo povinných bezpečnostních složek se na něm pohybuje pouze tehdy, když jsou jeho muži ozbrojeni a připraveni na jakékoli překvapení."

V tomto stavu zůstala silnice až do roku 1967. V roce 1968, po šestidenní válce, byla silnice obnovena, rozšířena ze tří na šest metrů a celá obnovená asfaltovou vozovkou.

V 90. letech 20. století byl postaven nový 7 km úsek u Neve Zohar a Ein Bokek. Tento úsek je někdy označován jako obchvat hotelu u Mrtvého moře a dokonce i obchvat 90. Nová trasa byla posunuta o několik set metrů na západ a nahradila povinnou trasu, která vedla několik metrů od pobřeží. V rámci nové trasy byl přes Nahal Zohar postaven most Zohar a bylo postaveno mnoho systémů odvodnění, aby se zabránilo zablokování silnice během bleskových povodní. Nová trasa dokonce pomohla rozšířit plochu areálu hotelu.

Pro zajímavost: V oblasti Mrtvého moře se pravidelně otevírají propady hluboké až 20 metrů. Existuje velká obava z vytvoření propadu pod vozovkou při přejíždění vozidla. V oblasti navíc dochází k pohybu koz , které občas přecházejí silnici, podél silnice byly umístěny značky upozorňující na střet s nimi.

Během 50. let byla silnice považována za nebezpečné místo, došlo k několika střeleckým útokům, které si vyžádaly mnoho obětí, a provoz na ní byl veden pod vojenským doprovodem.

Jižní část hlavní silnice 90, dálnice Arava, si vyžádala oběti při smrtelných dopravních nehodách, částečně kvůli tomu, že je jednopruhová, dlouhá, jednobarevná, chybí jí osvětlení a chybí oddělení mezi jízdními pruhy. V důsledku toho v roce 2008 začala společnost National Roads Company v Izraeli rozšiřovat silnici na dva jízdní pruhy. V lednu 2011 byl slavnostně otevřen 18 km prodloužený úsek mezi průmyslovou oblastí Sherut vedle celní kontroly (u vjezdu do Eilatu ) a doly Timna. Úsek zahrnuje pevné oddělení mezi jízdními pásy, s výjimkou asi dvou kilometrů, kde žádné pevné oddělení není, aby zvířata v oblasti mohla přejít silnici. V tomto úseku byla trasa silnice odkloněna z důvodu ochrany kolonie vzácných želv přiléhajících k silnici a akátu v okolí.

Rozšířený silniční úsek slouží letišti Ramon. V roce 2010 byly také provedeny práce na rozšíření úseku mezi Timnou a kibucem Yatbata (asi 16 kilometrů). Tento úsek byl slavnostně otevřen v červnu 2011. V prosinci 2011 bylo oznámeno, že Ministerstvo financí udělilo souhlas s realizací projektu rozšíření silnice z křižovatky Yatbata do křižovatky Arava. Od roku 2021 pokračuje rozšířená silnice s pevným oddělením uprostřed na sever ke křižovatce Ketura.

stavební práce, 1957: https://i.imgur.com/qu45qHE.jpg
kontrolní bod: https://i.imgur.com/Pl1GEXq.jpg

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

A poslední reportáž na dlouhou dobu (nemám v plánu nyní již žádnou další silnici a dálnice jsou na předešlé straně), že bych se tedy vracel k celému tahu, ačkoliv jak píšu, tak lze si vybírat, pokud jde o zkapacitněné, tak v délkách do 10 km jich je mnoho, opravdu mnoho a to včetně regionálních. Ta dálniční národní síť tvoří asi 35-40% všech zkapacitněných, takže by bylo o čem psát.

Takže existuje silnice 611, což je takové specifikum, jaké lze nalézt na té str. 8. A sice je to regionální dálnice místního významu. Je to důležité slovné spojení. Je u "osady" Harish. ZDE
611.JPG
611.JPG (16.36 KiB) Zobrazeno 4499 x
Silnice 611 je známá jako "Harish Bypass". Je to regionální dálnice, která slouží jako hlavní a jediná přístupová cesta do města Harish. V minulosti bylo číslování silnice od křižovatky Harish k vjezdu do Harish označeno jako "silnice 6353", později se tento úsek spojil se silnicí 611. Tato silnice slouží také jako další vjezd do osady Rihan v Samaří. Její délka je 10,7 km, z toho 4,7 na území Judeje a Samaří.
611-2.JPG
611-2.JPG (76.2 KiB) Zobrazeno 4499 x
Tady jsem psal o modernizaci uzlu tahu 6 a tahu 65: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 41#p237541 , což v této návaznosti na Harish značí hodně.
611-4.JPG
611-4.JPG (143.27 KiB) Zobrazeno 4499 x
To reklamní heslo v tom příspěvku k MÚK: "Nové město Harish, nový prostor pro bydlení&život." Tak to je doslovně příznačné.

Ještě v roce 2021 tam žilo 25 tis. obyvatel. Probíhá tady masivní výstavba všeho zázemí a bydlení a dnes tam žije 35 tis. obyvatel. Město je prozatím dimenzováno ve svém základě na 50 tisíc lidí, ale do konce roku 2040 se populace zvedne na 100 tisíc lidí. :idea:

Je potřebné si uvědomit, že tady v 80. letech 20. století byl poblíž Katziru založen kibuc Harish, ale v roce 1993 byl kibuc opuštěn s výjimkou společnosti pohraniční policie, která tam sídlila. Pak tady prakticky dlouho nic nebylo. Až po roce 2000 vzniká osada. Za 12 let existence se z ní stává město. To dostalo v roce 2015 injekci 1 mld. NIS na občanskou infrastrukturu a z prostoru na zelené louce se stává město. Jsou tady 4 průmyslové parky. Plánují se další dopravní stavby: jižní vstup do města, tedy prodloužení tohoto tahu 611 dál na jih a upgrade několika křižovatek na MÚK.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna vláda odchádzí, druhá vláda přichází.

Bennett-Lapidově vládě se podařilo snížit zátěž koronavirového veřejného dluhu v poměru k HDP o 6,7 procentního bodu, tedy výrazněji než většině vlád v Evropě a Spojených státech. Pouze jedna ze 34 bohatých zemí, Švýcarsko, se letos mohla pochlubit nižší inflací 3,1% oproti 4,9% v Izraeli, ale i tento faktor značí silné ekonomické vyhlídky země. Izrael mj. vyvezl tovar v hodnotě 160 mld. USD.

Nová vláda bude složená ze strany Likud a religiózní pravice. Netanyahu se vrací zpátky do čela státu. Byl to on, kdo již v minulosti zkrotil státní dluh, zvedl razantně HDP, nastavil stávající masivní dopravní výdaje a dalo by se pokračovat dál. Zapojení religiózní pravice do vlády je kritizováno, ale je to vina těch co odcházejí, že nebyla ochota se k Likudu přidat. Levice v Izraeli se jednoduše neprosadila. Evidentně hlavně kvůli ministrovi financí Libermanovi.

Netanyahu zítra získá svolení vládnout. Přednesl základní vládní program. Já vyberu jen body k dopravě a stavebnictví a nejdůležitější zhrubnu: bodů je mnohem více napříč veřejný život
  • *Židovský národ má výhradní a nezcizitelné právo na všechny části Země Izrael. Vláda bude podporovat a rozvíjet osídlení všech částí Země Izrael — v Galileji, Negevu, Golanech a Judeji a Samaří.

    *Vláda bude jednat, aby pokračovala v boji proti íránskému jadernému programu.

    *Vláda bude pracovat na posílení statutu Jeruzaléma.

    *Vláda bude usilovat o sociální spravedlnost rozvojem periferie a snižováním společenských rozdílů a zároveň nekompromisním bojem proti chudobě prostřednictvím vzdělávání, zaměstnanosti a zvýšené pomoci slabším vrstvám populace.

    *Vláda bude jednat tak, aby podpořila používání veřejné dopravy a vyřešila problémy s dopravními zácpami na silnicích.

    *Vláda prosadí plán, jak se vypořádat s rostoucími životními náklady, a bude pracovat na vytvoření ekonomických podmínek, které umožní udržitelný růst.

    *Vláda bude považovat snižování cen bydlení a zvyšování nabídky bytů za národní cíl a bude jednat o snížení cen bydlení.

    *Status quo v otázkách náboženství a státu bude zachován tak, jak tomu bylo po desetiletí v Izraeli, a to i pokud jde o svatá místa.

    *Vláda bude jednat tak, aby uznala Golanské výšiny jako strategický region se širokým rozvojovým potenciálem a povede vlnu osídlování, rozvoje a podpory iniciativ při zachování jedinečných hodnot Golan v oblasti přírody, lidstva a životního prostředí.
K veř. dopravě připomínám: Největší reforma veřejné dopravy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p253647 . Je to již v praxi, jak jsem psal posledně. A tento proces bude pokračovat dál. Bez ohledu na to kdo vládne, protože tímto způsobem rozvoje se Izrael rozvíjí; vlády ty cíle plní a je na nich jaké postupy pro to vyberou.

V 08/2022: V Izraeli byla zavedená veřejná doprava zdarma pro občany nad 75 let a další změny k tomu: https://en.globes.co.il/en/article-free ... 1001420044

Rozdíl mezi návrhem a výsledkem byl 4 měsíce pro jednu skupinu. Dlouhodobý plán podpory veř. dopravy je, že stoupne ze 70% na 90%, takže opravdu platit bude nanejvýš část EAO (ekon. akt. obyv.), ale opravdu jen část. S výsledkem, aby se snížil růst IAD. Samotné IAD nezmizí, to ani není cíl. Tím je vytvořit funkční alternativu a zvednout rozsah služeb v mobilitě a výsledkem je zrychlit provoz IAD, snížit kongesce.

Slib, že se bude pokračovat v odstraňování kongescí na silnicích neodkazuje přímo na investice do silnic, nýbrž právě do té masivní výstavby metra a železnic.

__________________________________

Aktualizace k 29.12.2022

Netanjahu před hlasováním o důvěře v plénu Knesetu představil tři hlavní priority pro svou novou vládu: zastavení íránského jaderného programu, rozvoj státní infrastruktury — s důrazem na propojení takzvané periferie se středem země — a obnovu vnitřních bezpečnost a správa věcí veřejných.

Vláda získala důveru, 63 ze 64 členů koalice ve 120 členném Knessetu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.12.2022 20:32:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Upravil jsem počet obyvatel. Stoupl o dalších 200 tisíc, respektivě k novému roku tady bude žít skoro 9,7 mil. obyvatel. Z toho bude 7,11 mil. Židů (74%), 2.04 mil. Arabů (21%) a 0,51 mil. ostatních.

Populace státu se za rok zvedla o 2,2%. Tempo zrychlilo, když za rok 2021 to bylo +1,8%.

Za růstem stojí ze 62% nově narození a 38% tvoří (hlavně) imigrace Židů ze světa. (je to de facto v oficiálním vyjádření jediná možnost)
Aneb se narodilo 178 tisíc dětí a přišlo 78 tisíc lidí ze zahraničí, z nich 80% pochází z Ruska a Ukrajiny.

Za rok zemřelo doposud 52 tisíc lidí, včetně 4 tisíc, kteří více než rok žijí v zahraničí.

Jen připomenu, že v roce 1990 tady žilo 4,7 mil. obyv.

Rozvoji populace se pochopitelně musí přizpůsobit dopravní infrastruktura. Vzhledem na limitující rozlohu se dá říct, že většina silnice stojí. Budují se spíš obchvaty a ve velkém rozsahu dualizují, zkapacitňují a staví nové masivní MÚK (i se železnicemi). A to je další alternativa: železnice, lehké a těžké metro.

Nové dálnice se dají očekávat na zmiňovaných periferiích: na severu a hlavně na jihu v Negevské poušti. Postupně během let 2030 - 2040. Nyní se staví ring roady kolem velkých center na jihu a lépe se napojují na "střed", což je činnost která se realizuje i ze severu.

Hranici 10 mil. obyvatel stát pravděpodobně dosáhne v roce 2024.
V roce 2048 tady má žít 15 mil. a maximum se očekává v období 2060-2070, kdy může atakovat 20 mil. obyvatel. Právě pro období 2040+ se nyní uskutečňují masivní dopravní investice. :idea:

Již brzo překročí počet Židů v Izraeli počet Židů žijících v USA, čímž jich bude tady žít nejvíce na světě, čímž se naplní mj. cíl vzniku bezpečného prostoru pro život na zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

ze života v zemi + kroky nové vlády

Nová infrastruktura

:arrow: Upgrade MÚK Gila´m silnic 781 a 79 (SV od města Haifa), kde zmodernizují větvy, rozšíří se, zkapacitní a zakomponuje se železniční linka:
vizualizace:
Obrázek

situace v reálu:
Obrázek

:arrow: Nová vozovka po dokončení upgradu na hlavním tahu dálnice 6 u Ein Tut - Yoknaem - stavební práce (rozšíření, upgrade) a nyní finální vrstvy vozovky: tady jsem se o tom zmínil: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p241922
Obrázek

:arrow: Izrael vykazuje v roce 2022 vzácný fiskální přebytek. Vládní příjmy loni poprvé od roku 1987 převýšily výdaje, uvádí ministerstvo financí. Izrael vykázal za 12 měsíců končících 31. prosincem 2022 fiskální přebytek ve výši 9,8 miliardy NIS, což představuje 0,6 % HDP.
https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001435230

V prosinci však došlo k největšímu fiskálnímu deficitu v roce 2022 ve výši 18,7 miliardy NIS po schodku 3,1 miliardy NIS v listopadu, což je druhý největší deficit za poslední rok. Prosinec má tradičně vysoký fiskální deficit s vysokými vládními výdaji, protože ministerstva využívají zůstatků ve svém ročním rozpočtu před koncem roku. Leden 2022 měl nejvyšší fiskální přebytek v roce 18,6 miliardy NIS.

Je to dáno tím, že se ukončila masivní pandemická pomoc a díky vyšší (ačkoliv zdaleka né jako v jiných zemích OECD) inflaci stát vybral mnohem více na daních, zatímco výdaje se snažil omezovat. Díky hospodářskému růstu tak ani pomalu stoupající inflace, válka na Ukrajině a jiné neduhy nezpůsobují Izraeli větší problémy. Samotný (ex) ministr financí nemusel prakticky dělat nic, ale to je i hlavní důvod pádu ex vlády, která ještě navíc značně přenášela veškerou fin. zátěž výhradně na obyvatelstvo. Netanyahu s Likudem sestavil masivní ekonomický plán a je to právě Netanyahu, který již 2x v historii převedl Izrael z vysokého dluhu do nižšího a z průměrné ekonomiky udělal high-tech hospodářství. Jeho ekonomický plán není o přiskrcení všeho, ale naopak větší sociální pomoci - což do minulosti vždy kritizoval s tím, že nejdříve se musí stát rozvíjet. Ex vláda byla levicová a bohužel, ale vešla do dějin jako ta, která zrušila masivní dávky, omezila pomoc soukromému sektoru a zároveň zvedla "státní ceny" již jen tím, že uvolnila regulované ceny potravin. To byl důvod, který vedl k opuštění vícero poslanců této vlády, protože tam byla většina.

:arrow: Netanjahu (premiér) a Smotrich (min. financí) oznámili snížení cen. Netanjahu stanovil čtyři bezprostřední kroky; zmrazení místních daní (arnona) na jeden rok, zrušení důvodu zvýšení cen benzínu, jinými slovy snížení ceny o 0,10 NIS snížením spotřební daně, cen elektřiny, takže sazby by se zvýšily o 2,5% místo o 8% a zrušení nedávného zvýšení sazeb za vodu v podobném smyslu jako elektrická energie. Tyto kroky jsou ihned zavedené do praxe, nečekají na rozpočet. Naopak, rozpočet se jím přizpůsobí. Dle nové vlády nestačí jen přihlížet na vývoj a stropovat ceny, ale funkčně snížit výdaje obyvatelstvu. Rozpočet zahrne další opatření napříč ekonomiku.

https://en.globes.co.il/en/article-neta ... 1001435307
https://en.globes.co.il/en/article-neta ... 1001435367

:arrow: Průměrný měsíční plat v Izraeli v říjnu 2022 byl 11 809 NIS, což je pokles z 12 214 NIS v září 2022, ale nárůst o 4,3 % z 11 324 NIS v říjnu 2021, uvádí Centrální statistický úřad.

https://en.globes.co.il/en/article-aver ... 1001434602

V říjnu 2022 bylo v high-tech sektoru 389 000 pracovních míst, což je o 7,7% více než v říjnu 2021.

Dodám: Nová vláda neplánuje masivní utrácení na všechny strany. Rozpočet bude odpovědným rozpočtem do budoucnosti. Má ale brát ohled na náklady domácností ve vztahu ke službám. :idea: Rozpočet bude i nadále investiční v dopravě a zachová vysoký bezpečnostní standard státu. Jaký nakonec bude, tak o tom se budeme moct pravděpodobně brzo přesvědčit.

Uvidíme dokdy bude tato vláda fungovat, ale prozatím je to tak, že Likud má hlavní slovo pomalu ve všem, i když aktivně neovládá ani finance ani další hlavní ministerstva. Vícero ministerstev bude pak rotovat mezi menšími stranami, takže mohou přesvědčit své voliče o svých programech. Rotující ministerstva není novinkou, ale stává se z toho již praxe.

Obrana země

Izrael byl vyhodnocen již jako 18. "nejsilnější" stát světa. Komplexní hodnocení od rozsahu obyvatelstva, stavu infrastruktury po schopnosti válčit včetně technického zázemí.

Podrobněji: https://www.globalfirepower.com/country ... _id=israel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Další porucha infrastruktury z důvodu spodní vody. Řidič (70 let) přežil.
  • „Vypnul jsem auto [motor] a už bylo pohlceno v prohlubni,“ řekl

    "Nemohu uvěřit, jaký obrovský zázrak se mi stal, skutečný zázrak," řekl. "Můj život byl v okamžiku zázračně zachráněn." Mám opravdu štěstí."
Obrázek

https://www.timesofisrael.com/sinkhole- ... pulled-in/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Izraelský fond, do kterého stát ukládá zisky z prodeje plynu dle stanoveného klíče ukončil rok 2022 s částkou ve výši 4,5 mld. NIS, tedy dnes asi 1,3 mld. USD. Izraelský suverénní fond z daní z přírodních zdrojů byl spuštěn v červnu 2022, tedy dlouho po původním datu jeho fungování v roce 2018. Celkové příjmy státu z přírodních zdrojů v roce 2022 činily 4,54 miliardy NIS. Jedná se o příjmy státu, nikoliv o celkové příjmy společností, které koncesně plyn těží. Je to ovšem biznis pro stát velmi výhodný, celkové zdanění přesahuje 50%.

:arrow: Novým velitelem IDF se stal Herzi Halevi; po Aviv Kochavi. Obeznámil veřejnost s jediným a hlavním záměrem státu a sice schopnost armády provést cílený úder na íránské jaderné zbraně (které Írán oficiálně nemá), jakmile je získá svým programem. Značí to další modernizaci letectva, které musí být schopno prorazit obranu Íránu a probít se do podzemních částí, kde tento program probíhá. Včetně tankovacích letounů. Vše ostatní zůstává v režimě "jako doposud". Halevi byl doposud zástupcem náčelníka. "Írán je zodpovědný za 90 % problémů na Blízkém východě. Tento režim hrozí, že nás zničí. Nebudeme čekat, až nám na krk přiloží ostrý meč. IDF a Shin Bet a Mossad udělají vše, co je potřeba [aby tomu zabránili]. Nenecháme se zatáhnout do zbytečných válek, ale v rozhodný den budeme bojovat. Budeme muset prokázat ochotu obětovat, abychom si zachovali svobodu, naši bezpečnost a samotnou existenci," řekl Netanjahu. Halevi má pokračovat v modernizaci rezerv.

:arrow: Izrael v období 2012 - 2022 postavil celkem 458 000 bytů. 40% bytů přidaných v Izraeli od roku 2012 se nachází v metropolitní oblasti Tel Avivu, která sahá od Ašdodu po Netanju. Neznamená to, že by se jinde stavělo pomaleji. Jeruzalém také přidal největší počet obydlí od roku 2012, přibližně 40 600. Nejvíce zaostává dle plánovací komise město Haifa, kde je dnes 125 tis. obydlí a od roku 2012 je tady navíc jen 10 tisíc. Na město se soustřezuje již větší státní pozornost.

Demograficky je Jeruzalém nejrychleji rostoucím městem v Izraeli.

Metropole Tel Aviv je nejrychleji rostoucí oblastí. Bytová výstavba zde odpovídá celkovému zalidnění státu. Metropole je definována jako síť sousedních sídel, mezi jejichž obyvateli existují vazby v zaměstnání, vzdělávání, kultuře a nakupování. Každá metropole má dominantní velké město, jádro metropole, kolem kterého jsou kruhy sídel. Spojení mezi těmito osadami se měří četností cest mezi nimi.
I proto se navazuje severní část státu a jižní část státu na centrální, kterému dominuje Tel Aviv. Tak se koncipuje i dopravní model státu.

Například v Gush Dan, obklopujícím Tel Aviv, podstatná část obyvatel cestuje mezi městy za prací, zábavou nebo nákupy. Gush Dan je však pouze vnitřní částí metropole Tel Avivu.

V těchto číslech je velký význam. Naznačují především rostoucí propast mezi centrem Izraele a jeho periferií. Čím více lidí se hrne do centra, tím méně je možné skutečně rozvíjet periferii, protože kvůli relativně menšímu počtu lidí se méně vyplatí investovat do projektů v odlehlých oblastech. To bude nadále posilovat trend v oblasti Tel Avivu, která bude společně s Jeruzalémem oblastí s vysokou poptávkou, zatímco ostatní regiony budou i nadále málo poptávané a budou se snažit o rozvoj.

:arrow: Poměr dluhu k HDP - poměrně dobrý. Klesl z 68 % v roce 2021 na pouhých 60,9% v roce 2022, čímž se téměř vrátil tam, kde byl před vypuknutím pandemie Covid-19. Většina vyspělých zemí se potýká s dluhem ve výši 80-90% HDP.

:arrow: Přebytkový rok 2022 se v roce 2023 opakovat nebude. Takové očekávání nemá ani žádný ekonom a ani jej nedoporučují vzhledem na vývoj, kterého důsledky je potřeba snižovat. Nová vláda prozatím nový rozpočet formuje. Zavedla několik málo opatření, viz něco zpátky v tématu, ale celkový rozpočet se ještě tvoří. Deficit se doporučuje do výše 4% HDP, jeho skutečné nastavení se teprva ukáže.

:arrow: Israel Routes – National Transportation Infrastructure Company, Huwara Bypass Road (60). Dodnes stojí jen 1. etapa v délce 1,5 km. Po novém se zahájilo jeho dokončení, dalších 6 km. Dokončení se očekává v roce 2024. Výstavba má probíhat svižně. Je to území v Západním Břehu.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvu dopravy a bezpečnosti silničního provozu šéfuje (znovu) ministryně Miri Regev. (Likud) Od 12/2022 v rámci 37. izraelské vlády.
  • Ministryně dopravy Miri Regevová změkčuje omezení v jízdním pruhu pro autobusy a spolujízdu na silnici 1 tím, že umožňuje řidičům s jedním cestujícím místo dosavadních dvou použít jízdní pruh. Ministryně dopravy Miri Regevová změkčuje omezení jízdního pruhu pro autobusy a spolujízdu na silnici 1 mezi Jeruzalémem a Tel Avivem tím, že umožňuje řidičům s pouze jedním pasažérem místo dosavadních dvou použít jízdní pruh. Podle ministerstva dopravy pruhem, který byl otevřen v prosinci 2022, projede denně 140 autobusů a 300 aut (neděle-čtvrtek 6:30-9:30), ale má hodinovou kapacitu 800-850 vozidel. Proto chce Regev přidat 500 vozidel, aby zvýšil kapacitu bez snížení rychlosti.
    https://en.globes.co.il/en/article-rege ... 1001436931
Ministerstvo ovládá (jak jsem v tématu částečně zmínil) 3 důležité silniční podniky:

Ayalon Routes Company - řídí a organizuje provoz v Gush Dan (Tel Aviv s okolím)
dálnice č. 20: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p256823
http://www.ayalonhw.co.il/

Cross Israel Company - S-J dálnice č. 6 a další navazující projekty
https://www.transisrael.co.il//

Israel Routes - Národní společnost pro dopravní infrastrukturu - správa (ostatní) mezimětské silniční sítě v státě
https://www.iroads.co.il/

Tady doplním, že od roku 2021 se společnost řídí novým 5- ročním investičním plánem, který má hodnotu 50 mld. NIS.

Lze říct, že Izrael investuje ročně do státních silnic a významných městských tepen s celonárodním významem asi 3 mld. USD ročně. Jedná se o největší investice v historii trvající jen posledních několik let. Jako segment nejsou největší; to je oblast metra a železnic. Silnice tvoří asi 1/4 investicí. Roční investice do silnic jsou ale již o 50% vyšší, než v ex dekádě, kdy to bylo průměrně kolem 2 mld. USD ročně.

Aktuální plán má reagovat na následující výzvy:

* Dát přednost hromadné dopravě.
* Zlepšení bezpečnosti ve stávající infrastruktuře.
* Zlepšení integrace mezi různými dopravními prostředky (pěší / jízdní kola / osobní auto / veřejná doprava).
* Údržba silnic pro udržení vysoké úrovně služeb pro účastníky silničního provozu.
* Chytrá řešení pro řízení a řízení dopravy.

Izrael dnes disponuje asi 10 tis. km meziměstskými silnicemi, ze kterých je asi 1,3 tis. km dálnic a dalších 2-2,5 tis. km je v dualizaci. V plánech do blízké přestavby nebo ve výstavbě jsou stovky km dalších silnic, ze kterých budou dualizované tahy. V rámci implementace železničních tratí a metra se celá řada úrovňových křižovatek upgraduje na MÚK. (těch je více než 100)

Celkový rozsah státní silniční sítě činí asi 20 tisíc km. Ačkoliv se za uplynulé 2 dekády silniční síť zvětšila o asi 1/4, tak vzhledem na výchozí stav, zahušťování státu a vzmáhání se ekonomiky, která potřebuje lepší zásobování, je to stále málo. I proto se zahájil masivní dopravní program, který si do roku 2030 vyžádá asi 130 mld. USD, resp. do 2040 asi 180 mld. USD. Doprava 2022 dostala celkem 12 mld. USD: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 10#p244310 , detailný plán rozpočtu 2023 se formuje.

Na dualizační program, rozvoj dálnic resp. jejich rozšíření s v letech 2021 až 2025 vynaloží částka kolem 6,5 mld. USD. Tedy asi 40% investičních cílů státu. Nové trasy se realizují již "jen" jako nové obchvaty, vedle kterých se připravuje další zástavba s bydlením.

několik dalších informací:

*šekel posilnil o skoro 5% od začátku roku
https://en.globes.co.il/en/article-shek ... 1001436568
a to navzdory odhadům, že nová radikální vláda sníží důvěru investorů

*vláda bude podporovat investice do AI, bio-konvergence
https://en.globes.co.il/en/article-govt ... 1001436608

v ex dekádě vláda podpořila 1 mld. USD investici intelu, dle zákona o 10% podpoře investicí; Intel tady má 3 továrny na čipy; poslední investice je za 10 mld. USD, takže tomu odpovídala i vládní podpora, nyní je snaha přetavit vládní podporu vědy a výzkumu do průmyslu těchto odvětví - nano a bio technologie ...

:arrow: Miri Regev požaduje dálnice „po dubajském stylu“.

https://en.globes.co.il/en/article-miri ... 1001437566

Paní ministryně hodlá posilnit investice do silnic. Tak uvidíme jak se to projeví v dalších letech.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.2.2023 10:39:14, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

V 09/2022 došlo k propadu (kráter) vozovky na nejrušnější dálnici v zemi Ayalon Highway ve městě Tel Aviv. Psal jsem to zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 41#p260241 . Poměrně rychle se tzv. proskenovalo nejbližší okolí, tohle se opravilo a provoz funguje dál.

Tento problém byl ale řešen s nejvyšší prioritou v širším spektru. Byla povolána společnost Exodigo, která využívá senzory a cloudovou umělou inteligenci k vytváření přesných 3D map podzemních oblastí hlubokých až 10 m. Orgány městské dopravy povolaly experty na podzemní mapování z Exodigo právě proto, aby byla jistota v bezpečnosti provozu, která tady váže nejen dálnici, ale sérii další silnic a železnic.
1a.JPG
1a.JPG (118.63 KiB) Zobrazeno 3165 x
Technika AI/3D podzemního mapování společnosti Exodigo vyhodnotila současná i budoucí rizika, zatímco byla dálnice v této oblasti uzavřena a následně se hodnotí i dosavadní opatření v oblastech podezřelých z nestabilních, aby se minimalizovalo riziko expanze propadu resp. jeho opakování se v dosahu tohoto území.

Společnost říká, že její platforma dokáže detekovat jakýkoli skrytý objekt, od umělých rour a kabelů po vrstvy půdy, horniny, minerály a dokonce i podzemní vodu. Funguje také v jakémkoli měřítku a terénu, od přeplněných městských prostředí po rozlehlá venkovská.

Exodigo pomocí své pokročilé, nerušivé podzemní mapovací platformy AI okamžitě naskenovalo oblast pomocí několika typů senzorů. Tým rychle identifikoval potenciální rizika v okolních oblastech na dálnici a potvrdil integritu oblastí podporujících vlakovou infrastrukturu prostřednictvím své platformy umělé inteligence s více senzory.

Poskytnutí možnosti posádkám mít přesné kombinované CT/MRI/rentgenové skenování toho, co je pod zemí, může pomoci minimalizovat rizika v široké řadě každodenních stavebních/infrastrukturních činností i potenciálně smrtelných situací, jako jsou propady.

Mezitím technologie společnosti rychle vytváří digitální, 3D geografické mapy podzemí – inženýrské sítě, potrubí a kabely, stejně jako detaily o vrstvách půdy, horninách, minerálech a podzemních vodách.

Izrael spoléhá na tuto technologii, protože je jen omezený rozsah metod, se kterýma lze vidět do podzemí bez toho, aby se to stavebně narušilo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž
437.JPG
437.JPG (19.48 KiB) Zobrazeno 2963 x
Silnice 437 je hlavní regionální silnící nacházející se u města Jeruzalém. Začíná v křižovatce Mishor Adumim (Route 1) a končí u Geva Binyam (Route 60). Je dlouhá 12,5 km.

Silnice tvoří hlavní spojení do Jeruzaléma z Mizrah Binyamin přes kontrolní stanoviště Hizma. V lednu 2019 byl otevřen východní okruh (silnice 4370) , který slouží jako další vjezd do Jeruzaléma z oblasti Binyamin. Na křižovatce silnice s východním okruhem je vojenská základna Anatot. Ve fázi realizace je plán na rozšíření silnice. Silnice dvakrát překračuje řeku Eufrat a také Nahal Zamri a Nahal Og.
437-2.JPG
437-2.JPG (54.37 KiB) Zobrazeno 2963 x
Pro představu TAKTO , záběr z 2017 neodpovídá realitě.

K plánu rozšíření, přidání MÚK a bus pruhů:

vizualizace:

1.JPG
1.JPG (124.52 KiB) Zobrazeno 2963 x
2.JPG
2.JPG (132.31 KiB) Zobrazeno 2963 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

dopravně: upgrade silnice č. 60 (tunelová sekce, dualizace - nová roura v provozu, stávající v rekonstrukci), přejezd:



To, co se děje v Izraeli, tak to lze rozdělit na 3 segmenty vývoje událostí. Je důležité to zmapovat, protože od toho se odvíjí všechno ostatní.

*soudní reforma - uskutečňuje jí vláda a vyvolává to ohromující demonstrace proti, ale i za
*bezpečnostní reforma správy Západního Břehu a přístup k osadníkům - stoupá spirála násilí Židů i Arabů
*črtá se rozpočet na další rok, tudíž zbytek 2023 až do 2024

*120 vysoce postavených akademiků podepsalo dokument podporující soudní reformu, protože stávající legislativa staví soudy nad rámec vlády a armády
https://www.timesofisrael.com/120-israe ... haul-plan/ - Izrael nemá ústavu, ale lze z médií ve světě číst i o masivních protestech, ty protesty trvají již 9 týdnů ( https://en.globes.co.il/en/article-over ... 1001439475 )

Maďarsko na znak souhlasu s politikou Izraele přesouvá velvyslanectví z Tel Avivu do Jeruzalému: https://www.timesofisrael.com/in-appare ... jerusalem/ .

*bezpečnostní reforma má přímý dopad na zvedající se vlnu násilí napříč Izrael včetně Západního Břehu; došlo k teroru Arabů z Huwary https://www.timesofisrael.com/in-netany ... os-reigns/ (já zde nedávno třeba psal o obchvatu Huwara, který je ve výstavbě: blok info z ledna: viewtopic.php?p=267555#p267555 ) a následně židovští osadníci v lokalitě přistupují k vypálení domu a vozidel Arabů ... ve výsledku sem IDF posílají stále další prapory jednotek na udržení pořádku (již z rezerv Domácího Frontu), tohle násilí produkuje další teror z Gazy a stupňuje situaci kolem - na raketové útoky z Gazy odpovídá armáda leteckým útokem na předpokladanou infrastrukturu Hamasu v podzemí

obyvatelstvo Izraele se složilo prozatím 1 milionem NIS na vypálený obytný dům v Huwara: https://www.timesofisrael.com/israelis- ... r-rampage/ , kdy se rozhodně nesmí radikální osadník zaměňovat se zbytkem státu

*rozpočet 2023/2024 byl zveřejněn, ale prozatím jen tzv. schéma rozpočtu
https://en.globes.co.il/en/article-govt ... 1001439473

Je to infrastrukturní rozpočet. To je zdůrazněno ve vícero částech dokumentu. Prozatím jen takové schéma výdajů a příjmů, hlavních priorit a sociální opatření po novém. Nechci se tomu věnovat do detailů, učiním tomu tak až při schématu k dopravním investicím.

Další informace v návaznosti na výše zmíněné:

Oslabuje šekel, tedy nový šekel NIS. Stagnuje nebo oslabuje. Ve výsledku, kdy dluh je tvořen z 85% národní měnou se jeho hodnota zvedla o 10 miliard z těch 15% v cizí měně. Rating země byl potvrzen na hodnotě "A", ale ratingové agentury varují před soudní změnou radikálního typu, který prosazuje vláda a spíše nabádá k debatám o změnách a stejně tak varují před vlnou násilí, která nepřeje biznisu.

https://en.globes.co.il/en/article-isra ... 1001439250

Země NATO uzavírají s Izraelem rekordní zakázky. Již rok 2022 byl historickým z pohledu exportu zbraní. Radary, speciální systémy. A tady další zakázky již na "zbraně": https://en.globes.co.il/en/article-elbi ... 1001439991 . Poptávka je větší, než jsou produkční kapacity státu a Izrael si pečlivě vybírá komu co a za jakých okolností prodá. I nadále neposkytne UA lepší systémy, protože sám potřebuje chránit své území. (ovšem menší systémy na obranu před íránskýma dronama již zjevně poskytl)

Bezpečnostní rozpočet byl aktualizován na nejbližších 5 let a dosáhne roční průměr 68 mld. NIS, což je o 10 více než v uplynulých 2 letech. Tedy asi 20 mld. USD ročně. Rozpočet prý jen reaguje na inflaci od platů po dosažení technických prostředků k zabránění vlastnictví jadrové zbraně v Íráně. Tedy se budují technické prostředky k provedení náletu na takové zařízení.

Vláda schválila 5- roční rozvojový plán pro Arabské komunity. Značí to, že se udrží ex Netanyahuovou vládou definovaná extra pomoc ve výši 1 mld. NIS na dalších 20 let bez toho, aby se to muselo každoročně schvalovat. Ve výhledu je schválení dopravních investicí ve výši 20 mld. NIS za 20 let. Tedy ta částka se znásobí.
https://en.globes.co.il/en/article-cabi ... 1001439744

Dopravní novinky:

Seven bids submitted for Metro planning tender: https://en.globes.co.il/en/article-seve ... 1001439848

Projekt metra je nejambicióznějším infrastrukturním projektem, jaký byl kdy v Izraeli uskutečněn, a bude stát odhadem 150 miliard NIS. Tyto tři linky budou mít dohromady 150 kilometrů a projdou pod 24 městskými částemi. Opakuji tento fakt, ale je to potřebné. Mj. je to akce trvající desítky let, je v omeškání, ale stavebně se již realizuje.

Tel Aviv light rail will launch at lower speed, frequency: https://en.globes.co.il/en/article-tel- ... 1001439688

Otevření červené linky v Tel Avivu se odkládá roky, ale ministryně dopravy Miri Regevová nedávno oznámila, že provoz zahájí na Den nezávislosti (26. dubna). Zdroj obeznámený se situací však řekl "Globes", že lehká železnice, která má podle plánu přepravit 250 000 cestujících denně napříč metropolitním regionem Tel Avivu, sníží kvalitu služeb a počet vlaků během záběhu

Ministerstvo financí plánuje cestovní daň na elektromobily, která nahradí spotřební daň z paliva
https://en.globes.co.il/en/article-trea ... 1001439175
Elektromobily jsou přijímány rychleji, než se očekávalo. Ministerstvo financí navrhuje od roku 2026 uvalit na elektromobily cestovní daň, která se objevuje v nedávno zveřejněném návrhu nového regulačního zákona. Podle stejného návrhu by byla uvalena daň ve výši 0,15 NIS za kilometr, ačkoli podle ministerstva financí by skutečné náklady měly být vyšší. Jináč řečeno se naplní to, o čem jsem psal řadu let a sice stát bude regulovat cenotvorbou počet vozidel na silnicích. Všema prostředkama, nejen tím, že zvedá rozsah km silniční sítě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Plan to cover Ayalon Highway revived on smaller scale: https://en.globes.co.il/en/article-plan ... 1001440285

:arrow: Izrael udržuje fiskální přebytek. Státní příjmy klesají a výdaje rostou, ale izraelská vláda stále utrácela méně, než vydělala v únoru 2023. Nová vláda sice prohlásila, že je konec přebytkům, aby národ pocítil zisky z inflačních daní, ale ani tak se nenaplnil odhad ekonomů o deficitech.

Izraelský fiskální přebytek v únoru 2023 činil 2,7 miliardy NIS, informovalo dnes ministerstvo financí. Fiskální přebytek za 12 měsíců končících v únoru 2023 činil 3,4 miliardy NIS, neboli 2,7% HDP. Izraelský fiskální přebytek za 12 měsíců končících lednem 2023 činil 0,3% HDP, což se snížilo z 0,6% na konci prosince 2022.

Vláda si stanovila cíl nízkého fiskálního deficitu ve výši 1% v roce 2023 a mezitím rok 2023 zahájil dva po sobě jdoucí měsíce přebytků ve výši 16,7 miliard.

Za prvé, příjmy státu od začátku roku 2023 byly o něco méně než 80 miliard NIS, což je o 4,2% méně ve srovnání se stejným obdobím roku 2022. Spolu se snížením příjmů došlo od začátku roku ke zvýšení vládních výdajů o 4,8 % na 63,2 miliardy NIS.

Trend vysokých příjmů je srovnatelný s dlouhodobým trendem, ale je nižší než v loňském roce, který byl neobvykle vysoký.

:arrow: Rozpočet se stále formuje do tzv. definitivní podoby. Má ale 2 priority: obrana a doprava. Dopravní rozpočet plní Vizi státu 2040 v dopravě. Tak se tomu říká. Dominantní v tom jsou rychlé vlaky (VRT), metro (lehké i těžké), rychlo-tramvaje. No a pak ještě stále obchvaty, dualizace silnic a MÚK. Spíš se staví MÚK. A obchvaty kolem nových sídel, protože chybí nové trasy silnic. Tyto jsou již rovnou jako 4- pruhové.

Rozpočet Doprava 2022 byl historickým z hlediska objemu: viewtopic.php?p=244310#p244310 .

Jakmile bude přesný rozpočet Doprava 2023, tak ho tady uvedu a rozepíšu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Dopravní infrastruktura - novinky

:arrow: postup v realizaci French Hill Tunnels (megaprojekt v hl. městě, zde lze nalézt více info: viewtopic.php?p=262580#p262580 )

Obrázek

Obrázek

:arrow: na severu města Haifa se staví rychloželeznice (tramvaj) Krayot - Kiryat Ata. Kolem Krayot vede kapacitní obchvat. V celém pásmu je vícero dálnic. Mezi nimi se modernizuje několik km spojnice 4 a 22 (trasa silnice 781) a zároveň se komponuje upgrade MÚK, kde se mj. změnila soustava větev i na rychlé a zakomponovala se již i železnice. dokonalost na další desítky let ... ZDE poloha na mapě

Obrázek


Obecní zprávy:

Doprava:

Ministerstvo dopravy zmrazilo plán poplatků z "přetížení" Tel Avivu: https://en.globes.co.il/en/article-tran ... 1001441496

Start lehké železnice v Tel Avivu byl znovu odložen (mělo se tak stát v dubnu na další trase): https://en.globes.co.il/en/article-tel- ... 1001441499 Práce na lehké železniční trati Red Line byly zahájeny v roce 2015 a zahájení provozu bylo naplánováno na konec roku 2021. Datum spuštění bylo odloženo na listopad 2022 a poté na březen 2022 a nyní se zdá nepravděpodobné, že by začalo dříve než v květnu.

Více parkovacích míst jen zhorší izraelské dopravní problémy: https://en.globes.co.il/en/article-more ... 1001441656 jedno fixní nové parkovací místo stojí 117 tisíc NIS; 32,5 tis. USD

Ekonomika:

Minimální mzda stoupne v dubnu o 5%. Minimální mzda je automaticky revidována prostřednictvím mechanismu propojení, který stanoví, že nejnižší mzda, kterou může zaměstnavatel vyplatit, je 47,5 % průměrné mzdy v Izraeli. Bude tak činit 5571 NIS. (dnes asi 1550 USD)

Nezaměstnanost v únoru klesla pod 4 %.

Loňský počet zahájených staveb byl o něco vyšší než v roce 2021, kdy bylo zahájeno 63 600 staveb. V roce 2022 bylo zahájeno 67 070 staveb.
https://en.globes.co.il/en/article-hous ... 1001441743

Politika:

Kneset schválil zákon, který chrání Netanjahua před soudem nařízeným odmítnutím 61-47
https://www.timesofisrael.com/knesset-p ... inal-vote/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále. Vláda sníží rozsah potřebné byrokracie a regulací. Již sa posledních 10 let se přesunulo ze státní správy do soukromé na 80 tisíc úředníků díky značnému procesu elektronizace systémů - sociální, zdravotní, daňová správa. To ale nestačí a bude se pokračovat dál. Spojí se vícero konání do jednoho, odstraní některé duplicitní kroky (třeba zadávání studie a pak vyhodnocování projektu po realizaci, což se omezí na jednu činnost tak, že se omezí a změní zadávání dalších kroků, takže se sníží jejich počet a zkrátí i doby veřejného připomínkování).

Tato vláda posouvá dál to co započala předchozí a ta to započala na základě té, ve které rovněž seděl Netanyahu. (který tam sedí i dnes)

Jde o důležitý zákon o národní infrastruktuře, který odstraní byrokratické a regulační bariéry, které ztěžují zakládání infrastrukturních projektů, a zkrátí harmonogramy zakládání infrastrukturních projektů v oblasti dopravy, elektřiny, obnovitelných energií a dalších. Izrael sestavil (jak jsem již nedávno uvedl) rozpočet pro roky 2023 a 2024, hospodářský rozvoj do roku 2024 s aplikací nejbližších investicí. Rozpočet je charakterizován jen třemi prioritami: bezpečnost, infrastruktura a inovace. První segment je zřejmý, druhý je pokračováním rekordních výdajů po roce 2022 ( viewtopic.php?p=244310#p244310 ) , což je pochopitelné, protože to jsou multiroční projekty a již se aktivně staví a inovace - to jest cíl premiéra, který se zasadil o to, že HDP se 2x během jeho vlád a Izrael se stal tech. velmocí v regionu. Inovace nebo-li podpora vědy a výzkumu má vrátit státu prvenství v mnoha směrech rozvoje, přičemž již dnes jsou ty investice v oblasti rekordní - čipy, bio-, nano- technologie atp.

V oblasti bydlení - komplexní plán bydleníkterý zefektivní a zkrátí plánovací a licenční procesy, bude usilovat o udržení započatého tempa výstavby, posílí trh s dlouhodobým pronájmem a vytvoří pozitivní pobídky pro místní samosprávu k upřednostňování bytových projektů.

Za účelem zvýšení konkurence a snížení centralizace budou podporována opatření na trhu s potravinami, zemědělstvím, pojišťovnictvím, bankovnictvím a automobilovým průmyslem, včetně reformy, která omezí sílu velkých konglomerátů na trhu s potravinami a toaletními potřebami, a reformy k omezení tohoto jevu. multiplikací zdravotních pojišťoven. Součástí plánu je také řada opatření ke snížení byrokracie a regulací a to usnadní podnikatelskému sektoru a občanům, jako je odstranění nadměrné regulace dovozců potravin a toaletních potřeb a její přizpůsobení evropskému standardu, snížení byrokracie pro statisíce malých podniků při placení daní, zmírnění regulace farmaceutické oblasti a uvolnění licenčního mechanismu pro továrny v tomto odvětví. Podporována budou také opatření ke zefektivnění veřejného sektoru, včetně opatření ke zmírnění zátěže pro zdravotnický systém a ke zlepšení a urychlení digitalizace ve vládě, jakož i opatření k boji proti nedeklarovaným příjmům a černému kapitálu –zavedení omezení na možnost držení velkého množství hotovosti, boj proti fenoménu fiktivních faktur a podvodů v odvětví pohonných hmot.

Národní zákon o infrastruktuře

Doba potřebná k vybudování infrastruktury v Izraeli je ve srovnání se zbytkem světa delší a vede k významným ekonomickým škodám a újmě veřejnosti. Účelem zákona o národní infrastruktuře je odstranit byrokratické a regulační překážky, které ztěžují zakládání infrastrukturních projektů s cílem zkrátit jízdní řády a tím snížit dopravní zácpy, zaručit dodávky elektřiny, podpořit projekty obnovitelné energie a mnoho dalších infrastrukturních projektů. Ve srovnání se státy OECD Izrael sníží tuto dobu o 1/3 pod průměr OECD, když dnes je nad průměrem. Izrael potřebuje budovat a potřebuje budovat 6x rychleji a když se srovná období 2000 - 2020 s obdobím 2020 - 2040, tak bez vlivu inflace je ta potřeba opravdu 6x větší. Musí vykrýt dosavadní nedostatky a odpovědět na nový dopyt.

Zavedení metropolitních úřadů v legislativě ve prospěch řízení řízení dopravy

Izrael se stane v propočtu obyvatel na km2 po roce 2040 nejhustěji obývaným územím na planetě. A všeobecně řečeno si bude vyžadovat metropolitní řízení rozvoje území právě pro dopravu, což je základní předpoklad k ekonomickému úspěchu a zpokojenosti obyvatelstva.

Takže ačkoliv Izrael leccos ruší, tak v tomto naopak zavede nové kompetence, které budou nadřazené nad rozdrobenou místní samosprávu třeba v Gush Dan, kde žije 40% obyvatel.

Partnerství ústřední vlády a samosprávy při řešení bytové krize

Izrael potřebuje stavět 100 tisíc bytů ročně. Chce to dosáhnout do roku 2030. Dnes je v úrovni 67 tisíc ročně. Prozatím dle plánů. Problémem je stoupající cena a stávající ekonomická situace ve světě, která ve 4.Q snížila dopyt, i když potřeby existují. Stát podpoří zvláštní fond, čímž nalije peníze potřebné pro odstranění problémů a zlepší dostupnost bydlení pro rodiny - což je kapitola, kterou Izrael nanejvýš podporuje již 30 let.

Daň z nemovitosti (Arnona) je hlavním důvodem krize bydlení a růstu cen bydlení. Rozdíl mezi sazbou daně z rezidenčních nemovitostí a sazbou daně z nemovitých věcí pro podniky ztěžuje vládě a místní správě zvýšit nabídku bydlení podle potřeb ekonomiky a prohlubuje ekonomické rozdíly mezi místními orgány. Za účelem výrazného zvýšení nabídky bydlení a obdobných mechanismů, které se úspěšně zavádějí v jiných vyspělých zemích, se navrhuje zřízení fondu pobídek pro bydlení v čele se zástupcem místní samosprávy. Fond bude úřadům přidělovat pravidelné roční dotace na každé stavební povolení vydané úřady způsobem, který jim umožní zlepšit komunální služby pro obyvatele. Příjmy fondu budou pocházet ze zvýšení daně z podnikatelského majetku v územních samosprávných celcích s odstupňovanou sazbou podle jejich ekonomické síly az doplňkového státního rozpočtu v prvních letech. Opatření výrazně zvýší pobídky místních úřadů ke zvýšení nabídky bydlení v jejich působnosti a také přispěje ke snížení ekonomických rozdílů mezi samosprávami s vysokými daněmi z podnikání a samosprávami s nižšími příjmy. Jako doplňkový krok dostanou starostové omezenou možnost provést drobné změny v dani z nemovitosti bez souhlasu ministrů vlády a bude upraveno několik hlavních klasifikací, zejména v odvětví infrastruktury a high-tech odvětví, což vytvoří jistotu při sběru v sektoru infrastruktury a přesný sběr s ohledem na high-tech průmysl (rozdíl mezi továrnou a kanceláří). Bude také povoleno vybírat daň z majetku hotelu od Airbnb v bytech, které jsou pronajímány déle než 90 dní v roce.

Arnona je druh systému majetkové daně, jehož výnosy se používají k financování místní správy

Ekonomický plán je jedna věc, rozpočet další. Definitivní rozpočet bude schválen do konce května. Až poté uveřejním výdaje do dopravy. :idea:

Projednávat v Knessetu se začne koncem března. Dopravní investice zůstávají opravdu impozantní ... Nová vláda se ale snaží o udržení auto- priority, dokud neexistuje alternativa v podobě zprovozněných linek metra, což je něco co bude ke koncu této dekády více k vidění. Stejně tak zvedá výdaje do silnic, protože i když to nebude kostra dopravy, tak rozsah bude muset být větší do 2040 proti dnešku a proč ten rozsah nemít vytvořený již dříve? I když to není TUR, což nakonec každý ví, protože právě proto se ty masivní investice do metra a VRT uskutečňují.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Plánovaná jeruzalémská dálnice rozčiluje místní obyvatele

Jeruzalémský magistrát postupuje vpřed s novou dálnicí (silnice č. 34 - ta se dnes nachází jinde; nutno vnímat přečíslení a plány k rozvoji dálniční síti) mezi Pat Junction a průmyslovou zónou Talpiot, která protíná park Hamesila – železniční park.

Čtyřproudá dálnice povede podél nové tratě jeruzalémské lehké železnice a přes část parku Hamesila - železniční park (po bývalé trati mezi německou kolonií a Malkah). Nová silnice bude financována z rozpočtu lehké železnice.

Plán se setkal s velkým odporem místních obyvatel, kteří tvrdí, že nová dálnice podpoří používání aut ve městě a zkazí zážitek z železničního parku. Předchozí námitky místních obyvatel vedly tehdejší ministryni dopravy Merav Michaeli k pozastavení plánu loni v říjnu.

Pokračování článku: https://en.globes.co.il/en/article-plan ... 1001442011

:arrow: Rozšíření dálnice 2 (tady je k ní reportáž: viewtopic.php?p=254175#p254175 ) vyvolalo potřebu demontovat několik mostů ve stavební části a nahradit je mosty novými. Most mládeže je jedním z těchto mostů:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: Politický vývoj, kdo to sleduje. Netanjahu oznamuje (nyní) odložení snahy o generální opravu v rámci reformy justice, aby umožnil dialog a vyhnul se "občanské válce". Několik měsíců trvající masivní protesty proti reformě se dnes vyhrocují tím, že se ohlásil "anti-protest" pravice a religiózních stran a centrální odborový svaz pro změnu, aby se přidal na stranu "proti reformě" ohlásil generální stávku, což by se dotklo 700 tis. lidí. Situace v zemi je nyní vyhrocená do krajnosti - část armády odmítá třeba nastoupit do služby. Byl vyměněn i ministr obrany. Nutno podotknout, že co se bezpečnostní situace týče ve vztahu: Gaza, Západní Břeh, tak tady nová vláda "nastoluje" - nový pořádek - tvrdé vymáhání práva a bezpečnosti.

Ani ústávní právnicí nemají jednotný názor na to, jestli má dnes soudnictví navrch před zbytkem vládnoucích částí státu nebo nikoliv.
Za reformu soudnictví se vyjádřuje elita vědců.
Dá se říct, že 1/4 je výslovně proti, 1/4 je za, zbytek sleduje situaci ... v ulicích nejsou miliony, nýbrž 100-200 tisíc lidí týden co týden.

Tady je vidět jak moc již schází ústava pro Izrael. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: letecké záběry na překonfiguraci silniční sítě v návaznosti na budovanou zelené linie železnice:



dopravní koridor 431 (reportáž je zde: viewtopic.php?p=257175#p257175 ) železnice ve výstavbě + dálnice: MAPA :P (vysoce kvalitní provedení)

Obrázek



:arrow: Netanjahu říká, že zemi nelze zatáhnout do konfrontace s Hamasem, Hizballáhem, uprostřed nárůstu násilí v Jeruzalémě, na Západním břehu, v Gaze a Libanonu
https://www.timesofisrael.com/pm-said-t ... le-fronts/

:arrow: Americké námořnictvo posílá jadernou ponorku do regionu uprostřed rostoucího napětí s Íránem
https://www.timesofisrael.com/us-navy-s ... -tensions/

:arrow: Masový protivládní protest kvůli soudní reformě v Tel Avivu pokračuje navzdory teroristickým útokům a násilí. Organizátoři přijímají žádost policie o zrušení pochodu městem po hlavním sobotním večerním shromáždění; „speciální program“ bude připomínat oběti a vyjadřovat podporu bezpečnostním silám
https://www.timesofisrael.com/tel-aviv- ... -violence/


Názor od Prof. Sam Lehman-Wilzig, který nejlépe vystihl pointu aktuálního vývoje v zemi :arrow:
  • Izrael, rozdělený a sjednocený

    Hamás a Hizballáh to pochopili úplně špatně, když nesjednocení považují za "začátek konce sionistické entity"

    varují před tím všichni: politici, umělci, sjednocený národ na podporu bezpečnostních sil

    Nyní je to "oficiální": Izraelci najdou celkový kompromis k vyřešení jejich soudní reformy brouhaha. Díky komu? Hamás, Hizballáh, Írán. A tento příběh je starý jako sionismus sám.

    Většina lidí zapomněla – nebo nikdy nevěděla – že sionistický projekt byl od samého začátku sužován vážnými vnitřními spory. Uganda vs. Palestina; Socialisté vs. revizionisté vs. Agudat Jisrael; Ben-Gurion vs. Jabotinský; nově vytvořené IDF útočící na zbrojní loď Irgun's Altalena); německé reparační nepokoje (podporovatelé Heruta obsazují Knesset); Mapai vs. Mapam; První Izrael (západní aškenázské elity) vs. Druhý Izrael (mizrahiští imigranti z východní/severní Afriky); Maccabi vs. Hapoel (sportovní kluby); a tak dále (nemluvě o Židech vs. izraelští Arabové).

    Historickou – a současnou otázkou – není to, proč má Izrael tolik domácích neshod, ale spíše to, jak země a společnost dokázaly zůstat pohromadě, a to víc než jen zdáním jednoty. Odpověď: vnější nepřátelé. Není nic tak užitečného k uhašení plamenů v kuchyni než lesní požár venku, který hrozí, že zachvátí celý váš domov.

    I to se děje již více než sto let: 1921 a 1929 arabské pogromové útoky proti židovským osadám, 1936-39 (Velké arabské povstání v Palestině), 1948 Válka za nezávislost, 1967 (Šestidenní válka), 1973 (Jom Kippur). válka), 1982 (1. libanonská válka), 1987 (1. intifáda ), 2000 (2. intifáda ) a během posledních dvou desetiletí četné "kampaně" proti útokům Hamásu z Gazy, jakož i dalším "sousedským" hrozbám .

    V tomto případě jde o další rozměr. Během protestní kampaně za reformu soudnictví v minulých měsících premiér Netanjahu nesvolal schůzi bezpečnostního kabinetu (navzdory tomu, co zákon nařizuje), což vedlo k projevu ministra obrany Gallanta "gevalt" před několika týdny o rostoucích hrozbách ze strany nepřátel Izraele. Tento týdenní mnohostranný útok proti severnímu a (o něco dříve) jižnímu Izraeli ukázal pravici, středu a levici země, jak správná byla galantnost a jak nedbalá byla Netanjahuova vláda, když se zaměřila na svůj "reformní" program, když se vyvíjela skutečná hrozba někde jinde.

    Ještě před nejnovějšími útoky všechny průzkumy jasně naznačovaly, že většina Izraelců si přeje, aby se celá reformní otázka uspíšila nějakým rozumným kompromisem. Paradoxně tyto raketové útoky poskytují Netanjahuovi politické krytí, aby to dokázal.

    Je třeba poznamenat, že tento obecný jev – když je stát pod útokem, alespoň dočasně popření vnitřních neshod – není pro Izrael něčím výjimečným. Hlavní zpráva z minulého týdne z Evropy je skutečně tak dobrým příkladem, jak si lze představit: Finsko vstoupilo do NATO. To bylo před dvěma lety téměř nemyslitelné: Finové byli k takovému kroku velmi ostražití a většina zemí NATO si také dávala pozor, aby Finsko nevystrkovalo do očí Rusům. To vše změnila jeho invaze na Ukrajinu. Z volné konglomerace zemí, které nejsou všechny na stejné stránce NATO, tato hmatatelná vnější hrozba opět sjednotila státy NATO, jako tomu nebylo od studené války.

    Toto je slepé místo většiny autokracií, jako je Rusko – a Hamás, Hizballáh a Írán. Když vidí nejednotnost ve svém nepříteli, berou to jako "počátek konce sionistické entity", aniž by si uvědomovali, že nejednotnost nezpůsobuje občanskou válku nebo domácí vojenskou dysfunkci. Ve skutečnosti jejich útok na "nepřítele" vede pouze k větší domácí jednotě, a to navzdory skutečným, významným rozdílům v názorech mezi občany.

    Lze se dokonce domnívat (ač ne každý bude souhlasit), že hlavním faktorem přežití židovského národa během dvou tisíciletí diaspory byl (a nadále je) antisemitismus. Z naprosto zvráceného hlediska to byl přesně Hitlerův plán: pouhé pronásledování Židů "nefungovalo" – museli být zmasakrováni. Paradoxem, jak všichni víme a oceňujeme, je to, že z tohoto popela vznikl Stát Izrael (aniž by ubral cokoli z hrdinského sionistického úsilí před a po holocaustu). Proto si Izrael připomíná Yom Ha'shoah pouhý týden před Yom Ha'atzmaut. Není to jen připomínka jeho historické minulosti, ale zejména výzva pro jeho vlastní občany – a jeho nepřátele – že útoky zvenčí, navzdory sporům zevnitř, nakonec dosáhnou opaku toho, co se na první pohled zdálo: posílení vůle Izraele. přežít a vzkvétat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22590
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Izrael

Příspěvek od Diaľničiar »

Netivei Israel – National Transport Infrastructure Co. a Israel Railways spolupracují na projektu východních železnic, který poběží mezi Haderou a Lodem podél silnice 6. Důležitý projekt bude alternativou k pobřežní trase, která již má plnou kapacitu a umožní zvýšení nákladní kapacity. Úsek, který staví společnost Netivei Israel, je na otevřeném pozemku z Hadery do příměstské "smyčky" Sharon, zatímco Izraelské železnice staví úsek ze "smyčky" Sharon do Lodu. Protože úsek, který provádí Netivei Israel, je na volné půdě a jeho dokončení zabere méně času, bylo rozhodnuto otevřít tento úsek mezi Haderou a Rosh Ha'ayin v roce 2025, než bude dokončena celá východní železnice.

Podle předsedy Netivei Israel nepřidělily izraelské železnice dostatek pracovních sil, nevyvíjela se dostatečná aktivita a od dohod mezi společnostmi z konce loňského roku nebylo předáno dostatek dat. Netivei Israel také požaduje více pracovních sil pro práci o víkendech a nocích, i když za současné vlády bylo ve skutečnosti rozhodnuto o omezení šabatové práce. Existuje otevření výběrového řízení na nového dodavatele, které by mohlo jeho otevření odložit na rok 2028.

https://en.globes.co.il/en/article-poli ... 1001443528
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“