PPP na D3

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D3

Příspěvek od martini »

Trochu objektivně o zrušení PPP projektu na D3. Hlavně klíčová je ta poslední věta, tak aby nezapadla...

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... -budejovic
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D3

Příspěvek od vaclav »

martini píše:Trochu objektivně o zrušení PPP projektu na D3. Hlavně klíčová je ta poslední věta, tak aby nezapadla...

http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... -budejovic
"V tomto období již tento model není možné realizovat. Pro další období, to je 2014 až 2020, se pokusíme tuto otázku nastolit a s Evropskou unií projednat,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák"

to je veta o nicem, ne? klasicky politicky plk. nebylo spis mysleno toto?

"Dalším Stanjurovým argumentem proti PPP modelu je aktuální vývoj v nabídkových cenách infrastrukturních projektů. Nedostatek veřejných zakázek a transparentní zadávací podmínky se dle tvrzení ministerstva dopravy odrážejí v poklesu investičních nákladů. Tento fakt ovlivňuje výsledek komparace výhodnosti metody PPP s klasicky zadanou veřejnou zakázkou a stírá náskok varianty se zapojením soukromého partnera."

to je padny argument, protoze reko D1 se vyhrava za 60% odhadu, to by pak rozhoupalo misky vah (uvidime co na ty ceny kvalita prace).

rovnez vyhodu ppp jako garanta fixni ceny bych zpochybnil:

Dodatek předpokládá navýšení původní ceny 1,5 mld. € (cca 39 mld. Kč) o 300 mil. na 1,8 mld. € (cca 47 mld. Kč).
http://www.asociaceppp.cz/?action=ventire&n_id=871

ppp fandim (kvalita, zaruky) ale asi na to neni dobra doba?
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: PPP na D3

Příspěvek od vaclav »

hledam marne ty vysledky nabidek na D3, ale nasel jsem tohle

http://zpravy.ihned.cz/c1-59813350-pri- ... ale-nebude

jakou vahu maji takove propocty? pise se tam, ze pri PPP se usetri 219 mil prave na useku Veseli-Bosilec + Borek-Usilne. hadam, ze jde pouze o stavebni naklady? tendruje se klasickou cestou a zatim to vypada, ze se usetri asi jedna mld...
nebo ze by propocitali celkovy naklad vc. 30 let udrzby a ten byl 219mil?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D3

Příspěvek od martini »

Je to teoretická výše úspory v diskontovaném finančním toku za 30 let provozování projektu. Analýza citlivosti nicméně ukázala, že při snížení investičních nákladů alespoň o 20% se již s touto výhodností dostáváme velmi na hranu. To byl v kombinaci s čerpáním prostředků EU zásadní důvod k rozhodnutí pro nerealizaci PPP
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D3

Příspěvek od kot »

Takže v současnosti bez diskuse správné rozhodnutí!! :P
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D3

Příspěvek od martini »

Snad se podaří stavby s přispěním EU fondů rozjet co nejdříve... Btw: Úsek momentálně u Borku údajně pod vodou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: PPP na D3

Příspěvek od Jixm »

Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: PPP na D3

Příspěvek od Mike »

:ok:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „D3“