Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Já jen čekám, kdy se k nám dostanou semafory s odpočtem. Jednoduchý koncept, ještě jsme ho tady asi neobjevili.
Místo barvy tam bude svítit barevně číslo, počet sekund, kdy tam ještě ta barva zůstane.
Místo barvy tam bude svítit barevně číslo, počet sekund, kdy tam ještě ta barva zůstane.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
To by bylo taky dobré. Hold by to chtělo aby měl někdo vůli aby to prošlo .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
A co takhle rozblikání té zelné alá Austria u nás? Alespoň zatím na semaforech pro chodce.. ať jsme opět o krok vepředuhh píše:Gratulace
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Taky by to bylo bezva!
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Blikající zelenou by to fakt chtělo.
Někde možná i odpočet na červené, tam kde je dlouho červená a je to ve městě, tam to podpoří zhasínání motoru.
Někde možná i odpočet na červené, tam kde je dlouho červená a je to ve městě, tam to podpoří zhasínání motoru.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ve městech bývá dynamické řízení provozu. Proto i odpočty na I.P.Pavlova a v Karlově jen zpětně sledovaly, jestli se cyklus chová předvídatelně, a při změně se vyply, dokud se cykly zase nestabilizovaly.
Jaké je vlastně na Slovensku pravidlo pro odbočení na zelenou šipku? Je nutné zastavit?
Jaké je vlastně na Slovensku pravidlo pro odbočení na zelenou šipku? Je nutné zastavit?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Blikavú zelenú mať nemôžete. Bolo by to v rozpore s Dohovorom o značkách a signáloch (Viedeň, 1968). Slovensko ju malo od roku 2009 do roku 2020 v rozpore s touto medzinárodnou zmluvou, ktorou je ČR aj SR viazaná a stojí nad národnou legislatívou.monin píše:A co takhle rozblikání té zelné alá Austria u nás? Alespoň zatím na semaforech pro chodce.. ať jsme opět o krok vepředuhh píše:Gratulace
Navyše rakúska blikavá zelená má význam žltej. Rakúsko ako jediný európsky štát má na to oficiálnu výnimku z Dohovoru, ktorú si pri ratifikácii uplatnili.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Zelená šípka umožňuje vodičovi po zastavení predElWapp píše:Jaké je vlastně na Slovensku pravidlo pro odbočení na zelenou šipku? Je nutné zastavit?
križovatkou odbočiť vpravo aj vtedy, ak svieti
signál červenej farby.
Vodič smie odbočiť doprava len z pravého pruhu a
nesmie pri prejazde križovatkou obmedziť ani
ohroziť iných účastníkov cestnej premávky, najmä
chodcov, cyklistov a vozidlá jazdiace vo voľnom
smere.
Vhodným spôsobom možno obmedziť zelenú šípku
len na cyklistov.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Zelená šípka (Z 730)
Zariadenie umožňuje vodičovi odbočiť doprava pri rozsvietenom signáli Stoj.
Smie sa používať iba v kombinácii s plnými signálmi a len vtedy, ak má vodič dostatočný rozhľad na chodcov a na vozidlá vchádzajúce do križovatky zo všetkých ostatných vjazdov počas celej doby ich prejazdu križovatkou.
Zariadenie sa nesmie použiť v nasledujúcich prípadoch:
1. na danom vjazde do križovatky sa používajú popri plných signáloch tiež smerové signály pre smer jazdy vpravo alebo doplnková zelená šípka pred križovatkou,
2. na vjazde do križovatky orientovanom oproti vjazdu, na ktorom je zariadenie umiestnené, sa používajú smerové signály pre smer jazdy vľavo alebo doplnková zelená šípka vľavo v protiľahlom rohu križovatky,
3. pre smer jazdy vpravo je vyznačený viac ako jeden jazdný pruh (vrátane pruhov určených aj pre iný smer jazdy),
4. pri odbočení vpravo vodič križuje koľaje električky alebo sa krátko za križovatkou nachádza priecestie,
5. pri odbočení vpravo vodič križuje obojsmernú cyklistickú infraštruktúru alebo jednosmernú cyklistickú infraštruktúru, na ktorej napriek tomu často dochádza k jazde cyklistov v opačnom smere a nie je tomu možné zabrániť vhodnými opatreniami,
Zariadenie sa smie v nasledujúcich prípadoch použiť iba ak je jeho platnosť obmedzená len na cyklistov:
1. vpravo je vyznačený čakací priestor pre cyklistov na nepriame odbočenie vľavo,
2. svetelná signalizácia sa na danom mieste používa prevažne alebo vo významnej miere na ochranu detí pri dochádzaní do/zo školy,
3. na križovatkách s vysokým výskytom chodcov so zdravotným postihnutím, obzvlášť nevidiacich a slabozrakých.
Zariadenie umožňuje vodičovi odbočiť doprava pri rozsvietenom signáli Stoj.
Smie sa používať iba v kombinácii s plnými signálmi a len vtedy, ak má vodič dostatočný rozhľad na chodcov a na vozidlá vchádzajúce do križovatky zo všetkých ostatných vjazdov počas celej doby ich prejazdu križovatkou.
Zariadenie sa nesmie použiť v nasledujúcich prípadoch:
1. na danom vjazde do križovatky sa používajú popri plných signáloch tiež smerové signály pre smer jazdy vpravo alebo doplnková zelená šípka pred križovatkou,
2. na vjazde do križovatky orientovanom oproti vjazdu, na ktorom je zariadenie umiestnené, sa používajú smerové signály pre smer jazdy vľavo alebo doplnková zelená šípka vľavo v protiľahlom rohu križovatky,
3. pre smer jazdy vpravo je vyznačený viac ako jeden jazdný pruh (vrátane pruhov určených aj pre iný smer jazdy),
4. pri odbočení vpravo vodič križuje koľaje električky alebo sa krátko za križovatkou nachádza priecestie,
5. pri odbočení vpravo vodič križuje obojsmernú cyklistickú infraštruktúru alebo jednosmernú cyklistickú infraštruktúru, na ktorej napriek tomu často dochádza k jazde cyklistov v opačnom smere a nie je tomu možné zabrániť vhodnými opatreniami,
Zariadenie sa smie v nasledujúcich prípadoch použiť iba ak je jeho platnosť obmedzená len na cyklistov:
1. vpravo je vyznačený čakací priestor pre cyklistov na nepriame odbočenie vľavo,
2. svetelná signalizácia sa na danom mieste používa prevažne alebo vo významnej miere na ochranu detí pri dochádzaní do/zo školy,
3. na križovatkách s vysokým výskytom chodcov so zdravotným postihnutím, obzvlášť nevidiacich a slabozrakých.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Bože to je výjimek, taková složitost. Ve spojených státech prostě na červenou povolili odbočení vpravo pokud zleva nepřijíždí vozidlo, a basta. A funguje to. Stejně jako semafory za křižovatkou že si nemusím ukroutit krk. A blikavá zelená taky nemusí být zakázána na věky, ta úmluva se jistě dá revidovat. Jen se musí chtít a v dobách válečných to bude asi podružné téma.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Blikavú zelenú sme mali aj za komára. Ještě jako dítě si pamatuji na konci 70.let u nás, blikajícího panáčka na přechodu pro chodceBrutus píše:Blikavú zelenú mať nemôžete. Bolo by to v rozpore s Dohovorom o značkách a signáloch (Viedeň, 1968). Slovensko ju malo od roku 2009 do roku 2020 v rozpore s touto medzinárodnou zmluvou, ktorou je ČR aj SR viazaná a stojí nad národnou legislatívou.monin píše:A co takhle rozblikání té zelné alá Austria u nás? Alespoň zatím na semaforech pro chodce.. ať jsme opět o krok vepředuhh píše:Gratulace
Blikavú zelená sme mali aj za komára. Ještě na konci 70.let si pamatuji jako dítě, blikajícího zeleného panáčka na semaforu pro chodce.
Navyše rakúska blikavá zelená má význam žltej. Rakúsko ako jediný európsky štát má na to oficiálnu výnimku z Dohovoru, ktorú si pri ratifikácii uplatnili.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Podobná značka je v Přerově na tomto místě https://www.google.cz/maps/@49.4516532, ... &entry=ttu, dokonce i se žlutým vodorovným vyznačením. Coural jsem se v koloně a když se za křižovatkou udělalo místo, rozjel jsem se k němu. Co myslíte, že udělali chytráci za mnou? Ne jeden, ale celé stádo bezmyšlenkovitě vyrazilo za mnou a křižovatku samozřejmě ucpalo .
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Kde najdu k prostudovani nova slovenska pravidla provozu? Uz plati nebo se stale jen pripravuji?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Neviem či ťa chápem správne, ale tu máš vyhlášku:
https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2020 ... 220330.pdf
tu sú TP 117 a 118 (ZÁSADY POUŽÍVANIA DOPRAVNÝCH ZNAČIEK a VODOROVNÝCH DOPRAVNÝCH ZNAČIEK)
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 7_2023.pdf
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 8_2023.pdf
VL 6.1-6.4, je to v ZIPe a rozdelene na textovú časť, výkresovú časť a vektorovú grafiku
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 1_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 2_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 3_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 4_2023.zip
Alebo si myslel ničo iné?
https://www.slov-lex.sk/static/pdf/2020 ... 220330.pdf
tu sú TP 117 a 118 (ZÁSADY POUŽÍVANIA DOPRAVNÝCH ZNAČIEK a VODOROVNÝCH DOPRAVNÝCH ZNAČIEK)
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 7_2023.pdf
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 8_2023.pdf
VL 6.1-6.4, je to v ZIPe a rozdelene na textovú časť, výkresovú časť a vektorovú grafiku
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 1_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 2_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 3_2023.zip
https://www.ssc.sk/files/documents/tech ... 4_2023.zip
Alebo si myslel ničo iné?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ja spis myslel tu cast o pravidlech provozu, jizdu krizovatkou apod. To je predpokladam nekde v zakone?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Zákon č. 8/2009 Z. z.
Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8
§ 3 - § 44
Jazda cez križovatku § 20
Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8
§ 3 - § 44
Jazda cez križovatku § 20
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
tento výběr rozhodně každýho motoristu potěší
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Jako univerzální směr do dané země symboly nad tabulemi chválím, ale líbí se mi i u daného města. Jako cizinec si mohu myslet, že všechna ta města jsou již v cizině anebo naopak ještě na Slovensku. A ten Užhorod vidím na tabuli s dvěma "h" poprvé a fakt to tahá za uši . Nevím, proč se to od roku 1996 změnilo ze zažitého Uzhgorod?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Takto si to zvolili Ukrajinci, takto to používame aj my
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Že by kvůli Russku ?
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
To je úplně jednoduché To město se vždy jmenovalo Užhorod (respektive historicky maďarsky Ungvár), je to takhle i na československých mapách z období první republiky. Ten "zažitý" Užgorod je rusky a zrovna v tomhle případě byla ruština nasazena naprosto uměle a oficiální jen v letech 1945-1991. Dnešní Zakarpatská Ukrajina s Ruskem nikdy nic společného neměla, od 10. století do konce první světové války byla součástí Uher (Kárpátalja) a potom v meziválečném období Československa (Podkarpatská Rus). Prostě si to tak akorát pamatujete z období komunismu a pak se to používalo ze setrvačnosti dál, protože nikdo ukrajinštinu neznal. Je to podobné jako používání "tradičního" anglického přepisu Kyjeva (Kiev) z ruštiny, která na Ukrajině po roce 1991 nikdy nebyla úředním jazykem (na rozdíl od Běloruska).Honey72 píše: ↑12.8.2023 19:47:13 Jako univerzální směr do dané země symboly nad tabulemi chválím, ale líbí se mi i u daného města. Jako cizinec si mohu myslet, že všechna ta města jsou již v cizině anebo naopak ještě na Slovensku. A ten Užhorod vidím na tabuli s dvěma "h" poprvé a fakt to tahá za uši . Nevím, proč se to od roku 1996 změnilo ze zažitého Uzhgorod?
Jinak tenhle konkrétní přepis, který lidi ze zemí se slovanskými jazyky tak tahá za uši, se na Ukrajině používá oficiálně od roku 1996 a vychází z angličtiny a "zh" je prostě ž (sh=š, ch=č, kh=ch, ts=c atd.). Je to jednoduše kvůli mezinárodní srozumitelnosti, svět je zkrátka trochu větší než ten náš slovanský rybníček
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Nová koncepce silniční sítě + dopravní značení
Ano, když mi ukrajinský zákazník napsal své jméno v latince, byl jsem v háji, protože to nemohu přelouskat natož správně vyslovit Takže vždy musím požádat, aby mi to napsal i v azbuce, abych měl trošku představu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023