Pseudoekologická dogmata

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od MPMP »

Martin_L píše:
MPMP píše:uznejte jako chlap, že tím padají ty Vámi deklarované výhody a není se o čem dál bavit
Já klidně znovu zopakuji a "uznám" to, že pro obyvatele bytových domů bez možnosti vlastní výroby (a skladování) elektrické energie bude provozování elektrického auta dražší, než pro obyvatele rodinných domů, kde tyto možnosti budou snáze vytvořitelné. Ale rozhodně to neznamená, že tím "padají deklarované výhody". Znamená to, že namísto 50 haléřů na kilometr (při vlastní FVE) budu jezdit za korunu nebo korunu padesát. Což je pořád o dost méně, než dnešní minimálně dvě až tři koruny. A i kdyby to bylo stejně, tak to rozhodně nezpůsobí onu plošnou nedostupnost aut pro široké vrstvy, kterou se tady straší.
Souhlasím s tím, co píšete. A jsem tomu rád. Ale némohu si odpustit poznámku: kde je mezi 1 - 1.50 Kč pro EV proti 2 - 3 Kč za "spalovák" ta Vámi deklarovaná třetina? To jako pro EV vezmu minimum a pro spalovák maximum? Ale nechme to být, berte to jako "kamarádský šťouch". ;)
MPMP
Příspěvky: 3305
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od MPMP »

2Diaľničiar: Děkuji za filozofickou úvahu o vztahu diskutérů na veřejném fóru.
A nějaký konkrétní příklad Vašich obvinění na mou osobu (jak jsem Vás žádal) by k tomu nebyl?
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od Anonym »

MPMP píše: Souhlasím s tím, co píšete. A jsem tomu rád. Ale némohu si odpustit poznámku: kde je mezi 1 - 1.50 Kč pro EV proti 2 - 3 Kč za "spalovák" ta Vámi deklarovaná třetina? To jako pro EV vezmu minimum a pro spalovák maximum? Ale nechme to být, berte to jako "kamarádský šťouch". ;)
Ono záleží kde dobíjíte.
Na nabíječkách ČEZu je 18,00 Kč/kWh a to je pro registrované zákazníky.
https://www.futurego.cz/cs/smlouvy-cenik-a-opse
Při spotřebě 20kWh je to 3,6 Kč /km, oproti 2,6 Kč/km u spalováku.
Při domácím dobíjení za nynější strop je to zhruba 1,4 Kč/km.
Nicméně ještě před 2 roky se na domácí nabíjení jezdilo za 0,5 Kč/kmh, což bylo 4x méně než u benzínu. Cena elektřiny bude v následujích letech dlouhodobě vysoká a na 50 EUR/MWh se již nevrátí, na druhou stranu spalováky budou platit emisní povolenky a palivo bude ještě dražší.
Ono stačí, aby se vynalezla nějaká levná baterka a bude všechno jinak. Například čínský CATL by měl v nejbližší době rozjet výrobu baterií, kdy místo lithia používá sodík.
Nějaké využití starých baterek z aut je hloupost. Například v Německu se vyměňují panely, které měly účinnost 14%, za panely, které mají účinnost přes 20% a vyplatí se jim to. Staré panely se vyhodí, podobně to bude i se starými baterkami. Nějaké úložiště z nich je možná dneska zajímavé, ale do budoucna se na to každý vykašle a raději si koupí novou baterku.
Do budoucna je trend jasný - automobilky končí s výrobou spalováků a pojedou jen elektromobily. Kdo bude chtít spalovák, tak si koupí nějakou ojetinu, které ale budou drahé, takže například dnes 15 let staré auto má hodnotu 50 tisíc a oprava se tak často nevyplatí. To samé auto bude stát 200 tisíc, takže se drahá opravy vyplatí.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od Diaľničiar »

Od 09/2022 do 01/2023 s platností pro tento rok se sestavila energetická podpora v EU+UK ve výši skoro 800 mld. €. Z hlediska HDP je na 1. místě Slovensko s 9%; na 2. místě je Německo se 7,5%. Asi polovina států vynaloží 5% HDP. Z hlediska objemu peněz je na 1. místě Německo s asi 280 mld. €. Pak následují UK 103 mld. €, Itálie a Francie 100 mld. €.
Počítá se do toho všechno, veškeré zajištění nákupů plynu, ropy, elektrické energie ... s dotačním schématem promítnuto do rozpočtů, úpravách na daních atd.
Nepočítají se do toho investice do energetického sektoru, vyjma některé projekty jako LNG v DE.
Celková částka je nakonec o asi 100 mld. € nižší proti původním odhadům.
Rok 2023 má tvořit 50-70% náklady z období na roky 22+23+24.

Think tank Bruegel

Vlákno o elektromobilitě je tady. Nevidím důvod to probírat na dvou místech. A prosím o věcnou a slušnou diskuzi bez osobních narážek. Jirka L.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od Diaľničiar »

Uzavírání kamenolomů a pískoven bez náhrad dopadá na české stavebnictví

viewtopic.php?t=7687
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od Diaľničiar »

musím se vrátit informačně do období 06/2023 a dalo by se i hlouběji do minulosti: viewtopic.php?t=7687 - tento aspekt bude způsobovat tlak na ceny v nejbližších letech - v rámci té tzv. dopravní smršti; tak buď jedno (bydlení a jiná než dopr. infr.) nebo dopravní infr.

kámen je mnohoroční problém
písek stejně tak

vyhráno mají ti kdo vlastní - v něčem třeba Eurovia, o tom jsem psal vícekrát

ale způsobeno to je státem, který zaminoval byrokracií nové areály pro těžbu ... v sousedním tématu k financování jsem to uvedl tam, ale opravdu je to naivní myšlení, pseudoekologický blábol - nebudu těžit, tak nebudu stavět - pak je otázka, ale z čeho budu vlastně žít? Když chcete lepší budovy a dopravní alternativy, tak to nelze postavit jen z emisí, ale právě naopak a nebude možno si namýšlet, že budu eko - tak budu stavět jenom ze dřeva, tohle tady již bylo, a právě proto se od dřeva upustilo, navíc dřevo je potřeba ošetřovat velmi často a zase jsme u chémie

tratě si vyžádají takový objem kameniva, který země nemá - bude ho muset dovážet, tak jen o tuto částku se to prodraží, pokud by zrovna i nezdražela komodita, dopravní, uskladňovací kapacity - prodraží tu výstavbu a to skokově

kdo ovládá kámen v Evropě: viewtopic.php?p=263942#p263942 , ten bude i nadále schopen konkurovat
kdo je schopen recyklovat 90-100% materiálů, tak je taky ve stejné výhodě
a ano, ten kdo vlastní kámen, ten ho taky nemusí prodávat tady - že, za zbytečně nízké ceny - viewtopic.php?p=241069#p241069

___________________________

EU tlačí na modernizace a válku s emisemi. Způsobuje to snižování produkce (protože se sotva prodá v EU a nelze ten tovar vyvážet jak doposud, za ty ceny v produkčních nákladech) ... zasahuje to barvy, cement, stavební ocel, kým do roku 2017 to bylo běžně -2% až 3%, tak od tohoto roku jak postupují "zelené reformy", covid, krize v řetězcu dodavatelů, energetická krize, tak je to +2 až +5% do 2021, za rok 2022 to skočilo o 15 až 42% - prozatím problém v bydlení, podepište si novou smlouvu, doplaťte si. ne? tak oni vám vrátí vaši zálohu a uzatvoří novou smlouvu s novým zájemcem, protože bytů je nedostatek, to je praxe ... v dopravě se zavedla indexace - teď ta cena klesla, jak se vzpamatovala cena nafty, ale ta zase stoupá ...

Tady je "jen" o ten výsledek. Včerejší efekt bilionu Kč do dopravy bude 700 mld. do dopravy. I nadále to bude perfektní práce, ale ... a nemůže to být lepší. Protože nová provozovna na těžbu, i kdyby se zítra licitoval nějaký prostor, tak se zařízením a strojama to je na 3 roky. Byrokracie a tohle všechno dnes = 1 dekáda k zahájení nového provozu.

Dopr. plán je tady teď, ale o tomlhe se taktně mlčí. A je to škoda ... "on si trh poradí" jak umí někteří říkat. Ale je to pravda, on si poradí, ale někdo na to doplatí. Občas je slyše z Bruselu argument, na co nový areál? Jsou starší. Faktem je, ale že hromada menších provozoven ukončil za dvě ex dekády činnost - z jejich obratu nezbylo dost peněz na potřebné nové modernizace. Bez těch nebyl certifikát, bez toho se nedal navézt materiál na spolufinancované stavby. Nové prakticky nic, staré kapacity se zavírají.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od Diaľničiar »

NOVÁ HROZBA: Pokud se konflikt mezi IZ a Gazou rozšíří, obnoví se námořní blokády a svět zažije další ropní krizi. Prozatím se to neděje. Svět dnes zápasí s nedostatkem nafty a v rámci Evropy stoupla mírně cena plynu.

Konflikt v Izraeli a uzavření plynovodu v Baltském moři silně zvedly ceny plynu v Evropě

Incident zatím neohrožuje evropské dodávky plynu

Ceny plynu v Evropě v pondělí prudce vzrostly, když se obchodníci obávají ozbrojeného konfliktu v Izraeli a uzavření ropovodu v Pobaltí kvůli možnému úniku plynu.

Na středoevropské platformě pro obchodování s plynem v nizozemském TTF vzrostly ceny futures kontraktů s termínem dodání jeden měsíc o 10 procent ve srovnání s koncem obchodování minulý pátek na 41,80 eur za megawatthodinu (MWh).

I přes dvouciferný skok jsou stále hluboko pod loňským maximem více než 300 eur za megawatthodinu, který odrážel přerušení dodávek z Ruska a hledání alternativních zdrojů dodávek.

Obchodníci skok připisují uzavření finsko-estonského plynovodu kvůli víkendovému poklesu tlaku. Finský provozovatel nevylučuje možnost úniku plynu s tím, že se stále snaží zjistit příčinu poklesu tlaku.

Incident zatím nepředstavuje hrozbu pro evropské dodávky plynu, ale zdůrazňuje zranitelnost dodavatelské sítě.

Obchodníci spojují zvýšení cen s pravděpodobnou eskalací konfliktu v Izraeli po útoku palestinské ozbrojené skupiny Hamás.

Ceny ropy reagovaly na konflikt silněji než ceny plynu, protože region je klíčovým globálním producentem a investoři se obávají destabilizace celého Blízkého východu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Pseudoekologická dogmata

Příspěvek od davidb »

Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“