I/19 Obecně

[1. úsek] Plzeň (I/20) – Rožmitál pod Třemšínem (I/18) – Mirovice (I/4) – Milevsko – (I/29) – Tábor (peáž po D3) – Pelhřimov (I/34)
[2. úsek] Havlíčkův Brod (I/34) – Žďár nad Sázavou (I/37) – Boskovice (I/43)
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od darwousek »

Jediný úsek I/19 co nevypadá jako III. třída je úsek I/4-Tábor D3- Pelhřimov I/34 .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od martas »

Jeden další obchvat ve výhledu, tentokrát Radňovice: https://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/ ... zpeci.html
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Zajímavé. Když už, tak bych čekal obchvat spíše Olešné či Divišova+Rovného. To jsou hlavní závady. Ale zase nejsou mezi Žďárem a NM, to uznávám.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Onu tu 19 mezi H.Brodem a Boskovicemi bere ŘSD spíš za druhou třídu, tak jak měla být. Při přečíslovávání z toho byla 150, ale obce a kraje si vynutili návrat první třídy 18, že by je to prý odstavilo na vedlejší kolej. Takže jim tam stát silnici vrátil, ovšem už pod jiným číslem. Nedivím se, že sem stát nechce moc investovat :)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Já se taky nedivím. Je to tady prostě dvojka, taková ta páteřní dvojka. Čili obchvaty by byly krásné, ale myslím, že není na místě, aby je financoval stát. Na druhou stranu, takových jedniček je v ČR více, takže když financuje jinde, tak proč ne tady .. Když nepočítám samotný Žďár, tak na úseku Žďár-Boskovice jsou za mě 1.na řadě určitě ty Sebranice. Co bude pak, to je tak do 40.let. :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Kdo jezdí tranzit po této silnici? Když už, tak bych tu 19 přeložil na 353 ze Ždáru k D1. Tudy jezdí víc aut než do Havlobrodu. A nikdo nejezdí od Pelhřimova do Žďáru přes Havlíčkův Brod, ale po D1. Navigace vedou po dálnici. Stejně tak od Mladé Boleslavi nikdo nejede do Žďáru přes Brod. Nevím, proč by mezi dvěma okresními městy měla vést státní silnice, když tu nejezdí tranzit? I ŘSD by stávající 353 mohl lépe upravit (velká část luxus už dnes) než tu hrůzu přes Přibyslav.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od _jan91 »

Tu I/19 kolem Olešné a Divišova by si měl vzít do parády Kraj Vysočina v rámci přiblížení Bystřicka a Novoměstská ke Žďáru a zbytku kraje. To by byly potřebné obchvaty do pěti let. Na II/353 bude brzy chybět už jen obchvat Rudolce, takže tempem jihlavského ŘSD by již přišli k hotovému. Mezi Brodem a Ždárem to pak bude (a už v podstatě je) jednička opravdu zbytečně. Jenom nevím, jestli by Kraj jen tak předal státu něco, co dlouho a draze budoval částečně ze svých peněz.

Každopádně palec nahoru už jenom za to, že se o těch Radňovicích vůbec uvažuje. Ale provoz je tam silný, takže by ekonomika opravdu mohla vyjít. Smysl by ale mělo zkultivovat celý úsek mezi Mělkovicemi a NMNM, aby to bylo komplet v S9,5 a ne, že se tam zase nechají nerozšířené úseky.

Btw osobně mám hodně rád úsek kolem Štěpánova a Hodonína. Krásná příroda, minimální provoz a celkem pěkné parametry silnice, někde i v S11,5.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Tomáš Němec »

Honey72 píše: 23.3.2023 15:47:18 Kdo jezdí tranzit po této silnici? Když už, tak bych tu 19 přeložil na 353 ze Ždáru k D1. Tudy jezdí víc aut než do Havlobrodu. A nikdo nejezdí od Pelhřimova do Žďáru přes Havlíčkův Brod, ale po D1. Navigace vedou po dálnici. Stejně tak od Mladé Boleslavi nikdo nejede do Žďáru přes Brod. Nevím, proč by mezi dvěma okresními městy měla vést státní silnice, když tu nejezdí tranzit? I ŘSD by stávající 353 mohl lépe upravit (velká část luxus už dnes) než tu hrůzu přes Přibyslav.
Máte pravdu, že trasa po D1 je o 15 min rychlejší (o komfortu jízdy nemluvě) https://goo.gl/maps/xHn9U2CWZv1QMwwu6
Pokud by se ale I/19 přeznačila s peáží po D1, nevynutilo by si to výjimku z placení dálničního poplatku mezi Humpolcem a
Velkým Beranovem stejně jako je to okolo M. Boleslavi?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Honey72 »

Nevynutilo, protože řidiči mají možnost volby a to hned z několika variant. Ty výjimky jsou pouze při peážním vedení okolo měst. Ke všemu ta 19 oficiálně končí u Pelhřimova a opět začíná v Havlíčkově Brodě. Od Pelhřimova do Havl. Brodu je značena pouze 34. Nyní by ta druhá část prostě začínala u Beranova.
A ano, státu by spadla do klína hezká silnice, do které kraj investoval. To by šlo samozřejmě recipročně nahradit, že by se stát před výměnou zavázal investovat např. do obchvatu Přibyslavi apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Co se týče východní části I/19, pokud by došlo k vylepšení západní části II/150 (Boskovice-Prostějov), kde je hodně závad, tak by tam možná nějaký tranzit začal jezdit. Aspoň by všechno nejezdilo okolo Brna. Ale chápu, že to vůbec není priorita, takže si tak 20 let počkáme.

Ano, západní část I/19 by měla logicky vést ze Ždáru do krajského města Jihlavy. Nebo rovnou udělat krajským městem Brod, kde se kříží dvě "historické dálnice", na rozdíl od Jihlavy.
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od darwousek »

Jihlava má alespoň komplet silniční okruh . Brod by byl pouze dalším krajským městem s nevyřešenou dopravní situací. A sice ne v Jihlavě ale u Jihlavy se kříží I/38 s D1 což jsou významné "obchodní" cesty prozměnu ve skutečnosti .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
x0401
Příspěvky: 40
Registrován: 10.5.2023 8:05:10

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od x0401 »

Článek na idnes.cz k chystaným obchvatům na silnici I/19 (Kladruby, Lejčkov, Čížkov, Starý Pelhřimov), většinou jen rekapitulace již známého.

Z Vysočiny do jižních Čech se pojede rychleji, ŘSD chystá čtyři nové obchvaty

Chybí mi tam Obrataň... třeba za 20 let...
Obchvaty by měli být bez OK.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Ricos »

K vylepšení bezpečnosti na křížení D1 a I/34+I/19 u Humpolce by přispělo i dobudování sjezdu od Prahy na Pelhřimov (a nájezdu od Hu na Brno - v tomhle připadě alespoň trojlístku), pokud jste stejného názoru, podpořte peticí ;)

https://obcan.portal.gov.cz/podani/epet ... petice/224 jejíž znění je níže:

My, níže podepsaní žádáme ŘSD o přípravu a vybudování sjezdové větve z D1 Praha-Brno na exitu 90 k I/34 směr Pelhřimov. Intenzity dopravy na této úrovňové křižovatce vytváří již příliš mnoho životu nebezpečných situací, došlo i k úmrtním. Prostor pro sjezd tady, zdá se, je. Škoda, že tento sjezd nebyl vybudován při velké modernizaci D1. Ale i tak je sjezd čím dál více relevantní, protože I/34 a I/19 slouží jako propojení D1 a D3 a poslouží i obyvatelům pelhřimovska a jindřichohradecka.

Náčrt v mapě červeně: https://mapy.cz/s/havaledono
x0401
Příspěvky: 40
Registrován: 10.5.2023 8:05:10

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od x0401 »

Nová zakázka od ŘSD: I/20 Losiná, úprava křižovatek II/183 a I/19
Předmětem stavby je úprava křižovatek silnic I/20 x II/183 x III/18026 a I/20 x I/19. Stavba řeší rozšíření pravého jízdního pruhu ve směru od Plzně z 3,25 m na 5,5 m pro zajištění odbočení na sil. I/19 a usměrnění vozidel v křižovatce se sil. II/183.
Odkaz zde.
Podle koordinačního situačního výkresu z PDPS mi přijde, že to projektoval někdo kdo tamtudy nikdy nejel, anebo počítají s "brzkým" zprovozněním obchvatu a proto udělají polovičaté řešení této tristní situace...
Dle harmonogramu by stavba měla zabrat 10 týdnů.
Lhůta pro podání nabídek: 01. 11. 2023
Obchvaty by měli být bez OK.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „I/19“