most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Odpovědět
tominode
Příspěvky: 53
Registrován: 9.1.2020 23:25:37
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem / Mnichov

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od tominode »

hodnocení nebude snadné
Přílohy
mostzvu.jpg
mostzvu.jpg (49.55 KiB) Zobrazeno 6677 x
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Papuanec »

TW RM:
ŘSD dnes obdrželo 4 nabídky uchazečů na realizaci zakázky “D1 most Šmejkalka”. Cenově nejnižší nabídku podalo sdr. Strabag a Pragoprojekt za 964,764 mil.Kč bez DPH (69,4% předpokladu). Zhotovitel bude vybrán v rámci vícekriteriálního hodnocení. Zakázka je soutěžena v režimu D&B.
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Tomas 1975 »

Jeden odřezaný ,,balkónek" ze Šmejkalky se podařilo dopravit do Muzea silnic.
Tak alespoň něco se podařilo zachránit... Super...
Teď ještě než se začne Šmejkalka přestavovat by to chtělo zdokumentovat původní stav..
A třeba natočit nějaký ,,Podkast" nebo jak se to nazývá... Ať se na vše nezapomene...
I když by byl poněkud delší...
Je to přeci jenom symbol...paměti, konstrukce, doby...
Tlamator
Příspěvky: 11
Registrován: 10.4.2014 22:03:35

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Tlamator »

Do kterého muzea konkrétně? Děkuji
Po oblouku se dá po schodech dojít až nahoru, převalit se přes bok v nejnižším místě pod mostovkou a sejít na druhé straně. Schody jsou tedy dole "normálně" nepřístupné. Je to na obou obloucích. To by možná stálo za video.
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Tomas 1975 »

Muzeum silnic Vikýřovice. Je tam vystavený i původní model mostu z roku 1939.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Ricos »

propustnost tohoto omezení je v nedělních odpoledních přesunech národa zpátky do Prahy pravidelné neštěstí až do večerních hodin... možná jsou to ještě nějaké geopatogení zóny u Ostředku, kde bývá nehoda ale jak jsem doufal že po modernizaci bue D1 trochu fungovat tak jsou to stejně pravidelné kolony.. :) :( asi PHM musí zdražit nad úroveň krabičky cigaret :)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od michal »

No... Je neštěstím ta propustnost, nebo spíš ten národ...? :D
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od MPMP »

michal: To jako kdyby všichni seděli o víkendu doma na p....i a nikam nelezli, byl by klid? Nebo jak's to myslel. :D
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od michal »

No trochu jízlivá ta poznámka je, ale trochu jiným směrem :D Bylo to myšleno tak, že pokud nám k ucpání dálnice stačí omezení ze MPR 130 na 100 při zachování šířky jízdních pruhů (ano, je tam značené omezení, ale levý pruh není jen pro tenoučká šídla...), tak to tady prostě musíme mít na silnicích opravdu těžké... :roll: Jasně, zabrzdí jeden, brzdí ten za ním, takže na konci brzdí všichni... Jenže o tom to právě je. Jeden nalepený za druhým, všichni natěšení, že už budou za pár km tři pruhy, kde to rozbalí naplno, a pak ejhle, přede mnou je někdo, kdo sleduje dopravní značení???!!! :shock: :roll:
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od dvs »

Ricos píše:propustnost tohoto omezení je v nedělních odpoledních přesunech národa zpátky do Prahy pravidelné neštěstí až do večerních hodin... možná jsou to ještě nějaké geopatogení zóny u Ostředku, kde bývá nehoda ale jak jsem doufal že po modernizaci bue D1 trochu fungovat tak jsou to stejně pravidelné kolony.. :) :( asi PHM musí zdražit nad úroveň krabičky cigaret :)
Musím s tím souhlasit.
Já bych si spíš dovolil tvrdit, že při tom vyšším provozu to zhoršují ty stoupací pruhy. Říkal jsem si, zda je nezavírat. Do budoucna možná pojížděný odstavný.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od michal »

Zavírat na D1 stoupací pruh před dopravním omezením by smysl určitě dávalo :ok:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Mike »

michal píše:..., a pak ejhle, přede mnou je někdo, kdo sleduje dopravní značení???!!! :shock: :roll:
hezké že sleduje, ale ještě by měl ctít zákon ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
tominode
Příspěvky: 53
Registrován: 9.1.2020 23:25:37
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem / Mnichov

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od tominode »

nejake novinky ohledne hodnoceni? obalky se otviraly tusim pred 3 mesici
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od vaclav »

Papuanec píše: 15.9.2022 20:31:44 TW RM:
ŘSD dnes obdrželo 4 nabídky uchazečů na realizaci zakázky “D1 most Šmejkalka”. Cenově nejnižší nabídku podalo sdr. Strabag a Pragoprojekt za 964,764 mil.Kč bez DPH (69,4% předpokladu). Zhotovitel bude vybrán v rámci vícekriteriálního hodnocení. Zakázka je soutěžena v režimu D&B.
půl roku a nic?
jakub2022
Příspěvky: 1
Registrován: 25.8.2022 8:02:12

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od jakub2022 »

vyhodnocení nabídek podaných v režimu D&B se bohužel může velmi snadno protáhnout...v tomto případě panuje obava ŔSD nad reálností navrženého řešení ze strany uchazeče s nejnižší cenou. Velkou otázkou zde bylo použití mostního provizoria ve směru na Brno během první stavební sezony - STRABAG dle neoficiálních informací nabídl řešení bez tohoto provizoria a z toho patrně pramení zmíněné obavy a ověřování reálnosti daného řešení
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Aranep_01 »

Radek Mátl, 02.03.2023 odpověď z twitteru:
"Zhotovitel na opravu mostu Šmejkalka na D1 je vybrán. Ještě k tomu připravím oficiální informaci. Jedná se o sdr. Strabag a.s. a Pragoprojekt a.s."
odkaz: https://twitter.com/MatlRadek/status/16 ... 01441?s=20
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od kot »

Kruci - ŘSD opravdu přepnulo se soutěžemi na vyšší rychlost ! Soutěže probíhají kam se podíváš...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Honey72 »

Aby nedošli soutěžící :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od vondr »

Twitter:Radek Mátl@MatlRadek

ŘSD rozhodlo o nejvýhodnější nabídce na realizaci akce “D1, most Šmejkalka”, kterou je nabídka sdr. Strabag a.s. a Pragoprojekt a.s. za nabídkovou cenu 964,76 mil.Kč bez DPH. Zakázka je vedena v režimu D&B, kdy zhotovitel má možnost upravit technické řešení, na které je vydáno SP
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od 1975 »

vondr píše: 5.3.2023 19:11:24 Twitter:Radek Mátl@MatlRadek

ŘSD rozhodlo o nejvýhodnější nabídce na realizaci akce “D1, most Šmejkalka”, kterou je nabídka sdr. Strabag a.s. a Pragoprojekt a.s. za nabídkovou cenu 964,76 mil.Kč bez DPH. Zakázka je vedena v režimu D&B, kdy zhotovitel má možnost upravit technické řešení, na které je vydáno SP
Doplnění:
Termín zahájení závisí na tom, zdali nepřijdou námitky proti výběru. A zároveň posléze zhotovitel bude nejdříve projektovat a realizovat přípravné práce, např. přístupové cesty. Zásadnější omezení na D1 lze čekat nejdříve v příštím roce.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Papuanec »

Neví někdo, jak tedy vypadá to řešení bez mostního provizoria?
tominode
Příspěvky: 53
Registrován: 9.1.2020 23:25:37
Bydliště: Bystřice pod Hostýnem / Mnichov

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od tominode »

Twitter RM :

ŘSD dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem sdr. Strabag a.s. a Pragoprojekt, a.s. na realizaci akce “D1, most Šmejkalka” za nabídkovou cenu 964,76 mil. Kč bez DPH s dobou výstavby 1460 dní s tím, že doba omezení na D1 byla nabídnuta max. 755 dní. Stavba je realizována v režimu D&B
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od kot »

Tak velmi dobrá zpráva ! Konečně se začal blížit definitivní konec modernizace D1...
Tlamator
Příspěvky: 11
Registrován: 10.4.2014 22:03:35

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Tlamator »

A bude to Strabag stavět bez toho provizorního mostu? Víte o tom někdo trochu víc?
Jinak tady je k opravě mostu starší stručný článek z 6.3.23 s několika foto ze stavby podpěr. Myslím, že tu není. https://zdopravy.cz/opravu-dalnicniho-m ... ag-147862/
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: most Šmejkalka, přestavba mostu D1-030

Příspěvek od Lenny »

Dnes byla zahájena stavba.

Citace z tiskové zprávy ŘSD.
Dnes zahajujeme rekonstrukci nejstaršího dálničního mostu v České republice, mostu Šmejkalka na 24. kilometru D1. Práce letos provoz na dálnici nijak neovlivní, k tomu by mělo dojít až v příštím roce. V rámci akce bude provedena rekonstrukce vrchní, nosné části mostu, která bude zbourána a nově postavena, přičemž charakteristický historický oblouk zůstane zachován. Diagnostický průzkum totiž potvrdil, že pro další využití je tato spodní část mostu vyhovující. Cílem rekonstrukce je dosažení bezvadného stavebně-technického stavu mostu včetně jeho plné zatížitelnosti.



V následujících měsících se veškerá činnost bude soustřeďovat pod mostem, což provoz na dálnici D1 nijak neovlivní. Budou se budovat provizorní komunikace, odstavná stanoviště pro stavební materiál i mechanizaci a celkově upravovat terén. Následně by příští rok v létě měla být zahájena samotná rekonstrukce. Doprava bude v té době vedena v režimu 2+2 zúžené jízdní pruhy na jedné polovině mostu se sníženou rychlostí. Druhá polovina mostu se bude postupně rozebírat a na historickém oblouku začne vznikat zcela nový most.



Stavba je realizována v režimu Design & Build. To znamená, že ŘSD poskytlo zhotoviteli pozemky a stavební povolení s tím, že podrobné projektování je v kompetenci zhotovitele. Zhotovitel může plně využít své know-how a optimalizovat postup výstavby dle jemu dostupných technologií tak, aby minimalizoval dopad stavby na veřejný provoz. Zhotovitelem je sdružení společností Strabag a. s. a Pragoprojekt a. s., které stavbu provede za 965 mil. Kč bez DPH. Celková doba realizace je 1 460 dní s tím, že doba omezení na D1 bude max. 755 dní. Rekonstrukce bude tedy dokončena v roce 2027.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D1 Modernizace“