VMO: MÚK Ostravská radiála

VMO a jiné
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Navrženou podobu křižovatky považuji za zdařilou. Určitě patří k tomu lepšímu, co se dosud namalovalo. S vedením jedné větve v krátkém úseku po Bělohorské nevidím zásadní problém, bude-li ten pruh samostatný a neznehodnotí-li ho přechod.Ale město by se intenzívně mělo zabývat opatřeními na křižovatkách, kudy do otevření vinohradského tunelu povede dočasná trasa VMO.
Brnak46
Příspěvky: 188
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Brnak46 »

Aram96 píše:Viděl jsem někde nějaké výkresy (nevím které a kde) a tam to bylo řešeno pěkně. Ostrava>Svitavy měla komplet sólo rampu/pruh v celé délce a ta křižovatka s přechodem byly zrušeny. Čili sjedete z I/50, rampa přechází v nový pravý průběžný pruh, který pak odbočením na VMO na Jedovnickou končí.
Ano, takto je to zakresleno i v letáku a je to velmi dobré řešení. Ale obávám se, že došlo ke změně - ve vizualizaci je to zakresleno jinak a podle tweetu ŘSD JMK to má být finální stav:
MÚK Bělohorská je na vizualizaci zobrazena v aktuálně připravované podobě. Grafické zobrazení na letáku má spíše informativní charakter, přesto děkujeme za upozornění a v další aktualizaci leták upravíme.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Tak jestli tam má zůstat přechod a ještě úrovňová křižovatka, tak s takovým řešením ať jdou hezky do pr... :) To snad nemůže nikdo myslet vážně .. teda nikdo kromě ŘSD Brno samozřejmě.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od KarelLer »

Podle vizualizace dva přechody, úrovňová křižovatka a zastávka autobusu...
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od kot »

"Hezká" práce...
michal
Příspěvky: 4575
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od michal »

Proč jen mám pocit že brněnské metro bude jednokolejka...? :D
Bubakcz
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 16:56:18

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Bubakcz »

Takže by jste raději lidem co v té oblasti žijí, a firmám co tam působí, výrazně zhoršili dopravu v porovnání se současným stavem, jen aby bylo celkové řešení MÚK, alespoň vaším pohledem, elegantnější?
Zrušením přechodu by vznikla ve směru od objezdu ve Slatině půlkilometrová zacházka, zastávka MHD jak jsem viděl využívaná je, spíš mimo špičku.
Podle vizualizace stejně má směr Ostrava - Svitava vlastní pruh, ze kterýho nemusí nikam přejíždět (vlastně tak jak je Bělohorská řešená teď). Jo, teoreticky by místo obou přechodů šel vymyslet podchod (okolní terén k tomu tvarování má), ale není tam tak velkej pohyb lidí, aby se to vyplatilo, i proto že aktuální podoba fakticky vizualizaci odpovídá, a pokud se nebudou snažit aktivně utrácet peníze za v podstatě nic (rekonstrukce rok zpátky rekonstruovanýho úseku), tak do toho ani nemusí kopnout (vlastně jediný změny na vizualizaci oproti současnosti jsou posunutí zastávky ve směru do Slatiny před sjezd, jiný tvar ukončení sjezdu od Ostravy, a chybějící chodník na jedné straně a přimalovaný na druhé, což působí jako detail co autorovi ujel, protože na jiným pohledu je vidět namodelovaný chodník navazující na ten, co byl odmazán), snad s vyjímkou úpravy namalovaných pruhů
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Bubakcz píše:Takže by jste raději lidem co v té oblasti žijí, a firmám co tam působí, výrazně zhoršili dopravu v porovnání se současným stavem, jen aby bylo celkové řešení MÚK, alespoň vaším pohledem, elegantnější?
Samozřejmě. :) Bez ironie.
Ostrava>Svitavy bude pravděpodobně nejvytíženější relací této křižovatky (z těch, které někam odbočují) a podle toho by to mělo vypadat. Chodce bez diskuse naprosto vyloučit, mají ani ne 100 m vedle most. :!: Další věc, kterou je třeba ještě IMHO zrušit, je možnost odbočení z bělohorské doprava na vedlejší. Není nic lepšího, než když se na 40 metrech máte vecpat do proudu vozidel, abyste hned poté zpomalili ještě na 20 a odbočili. Na jiné části VMO (Žabovřeská) je nemlich to samé, je tam na to 80 m a je to tam také někdy dost o hubu. A to tam ještě auta vedle najíždějí v o dost menší rychlosti než tady budou najíždět z I/50. :!:

Jediné, co by šlo opravdu ponechat bez velkého vlivu na bezpečnost a plynulost, je pravé odbočení z té vedlejší doprava na bělohorskou + zastávka. Předpokládám, že asi nejde posunout po Bělohorské trochu dolů před rampu, protože nějaká linka ji obsluhuje právě i po cestě z I/50. Ale zastávku lze zkousnout. Přechod a prostě jakékoli donucení zastavení proudu Ostrava>Svitavy považuju za totální zhovadilost a hlavně nebezpečí.

Tohle řešení není zdaleka už komfortní a plynulé tak, jako by byla sólo rampa přímo v MÚK. Když ale ta nejde, tak se hledá nějaké krajní řešení - a tomu se má vše co nejvíc přizpůsobit. A ne že se rampa takovéhle křižovatky bude přizpůsobovat pár chodcům za den. Vždyť sám píšeš, že půjde o pár lidí. Navíc mají fakt kousek vedle most na podejití, co se řeší ?? Přechod prostě pryč, to vymyslel zase někdo od stolu nebo nějaký strejda z té ulice udělal na ŘSD bububu a přechod tam nechali v honbě za hladkým procesem. :roll: To že to je paskvil nehledě. Proč mě nezaráží, že by to na ně sedělo .. :crazy:
Bubakcz
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 16:56:18

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Bubakcz »

Chodce bez diskuse naprosto vyloučit, mají ani ne 100 m vedle most.
Most? Jakej most? Myslíš ten podjezd, kudy vede Podstránská, a kam se od kruháče nebo zastávky Podstránská ve směru na Slatinu není pořádně jak dostat? Pár chodců v době dopravní špičky (mimo ni to bude víc), takže to na tenhle směr nebude mít fakticky žádnej vliv.
Ale pokud většina tady chce zrušit možnost odbočení/nájezdu, místním znemožnit přístup na/z autobusovou zastávku v jednom směru, a pak se vztekat že co si to místní (orientačně 140 domů, pak je tu vícero celoročně obývaných chat a dost zahrádek, ale těch se vzhledem k vzdálenosti týká spíš odbočka než přechod) dovolují že se poměrně výraznýmu omezení pro jejich život brání žalobou (neberu teď v potaz že by to bylo výraznější omezení pro ně), která zastaví stavbu okruhu... Už takhle přijdou o možnost odbočení doleva, bez kterýho budou cesty do centra komplikovanější. A vůbec, chci vidět tebe, jak by ses radoval pokud by tě měli odříznout od MHD (nebo jiné formy veřejné dopravy, která je ve tvým bydlišti k dispozici) a zkomplikovat ti cestu autem.
Na most Otakara Ševčíka (který po dokončení tahle část okruhu efektivně nahradí) bohužel vidím z okna bytu kde bydlím, vytíženější (hlavně v ranní spičce) mě připadne spíš směr doleva od Ostravy na Černovickou.
Označovat Bělohorskou (po které okruh ani nevede, jen se na něj z ní bude odbočovat) za paskvil mě přijde poněkud přehnaný.
asdf
Příspěvky: 115
Registrován: 1.11.2021 19:20:54
Kontaktovat uživatele:

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od asdf »

Bubakcz píše:Most? Jakej most? Myslíš ten podjezd, kudy vede Podstránská, a kam se od kruháče nebo zastávky Podstránská ve směru na Slatinu není pořádně jak dostat? Pár chodců v době dopravní špičky (mimo ni to bude víc), takže to na tenhle směr nebude mít fakticky žádnej vliv.
Argumentovať pri príprave stavby tým, že tam niečo nie je postavené, je celkom zaujímavé. Hádam, že nejaký chodník by sa do tej stavby schoval.
Ale pokud většina tady chce zrušit možnost odbočení/nájezdu, místním znemožnit přístup na/z autobusovou zastávku v jednom směru, a pak se vztekat že co si to místní (orientačně 140 domů, pak je tu vícero celoročně obývaných chat a dost zahrádek, ale těch se vzhledem k vzdálenosti týká spíš odbočka než přechod) dovolují
No, takto sa im to tam nechá, ale bojím sa, že tam je naskladaných toľko situácii za seba, že za to pár z nich zaplatí autom, prípadne zdravím.
Na most Otakara Ševčíka (který po dokončení tahle část okruhu efektivně nahradí) bohužel vidím z okna bytu kde bydlím, vytíženější (hlavně v ranní spičce) mě připadne spíš směr doleva od Ostravy na Černovickou.
To môže byť "optický klam" daný tým, že doprava na Židenice je voľno väčšiu časť cyklu križovatky, než doľava.
Označovat Bělohorskou (po které okruh ani nevede, jen se na něj z ní bude odbočovat) za paskvil mě přijde poněkud přehnaný.
Neviem či paškvil, ale dovolím si prorokovať, že za pár rokov to bude označené za bodovú závadu.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od KarelLer »

Pokud ta otázka byla myšlená i na mě: chtěl jsem upozornit na to, že tam budou problémy (kolony, bouračky, sražení chodci atd.). Nejsem expert a nevím, jak by se to mělo vyřešit.
Kamikadze
Příspěvky: 46
Registrován: 20.5.2017 17:33:27
Bydliště: Brno

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Kamikadze »

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :12:22.669
Nový leták.

Aktuální plán realizace je 2027-2030. Po dokončení Tomkova Náměstí a Žabovřeské tak nastane to samé, co po dokončení Královopolských tunelů (tj. na řadu let nic).
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Nějaký posun v přípravě? Tenhle úsek už měl stát před 10 lety.
Brnak46
Příspěvky: 188
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Brnak46 »

Koncept DÚR už je podle všeho hotový, akorát na Správě Železnic se teprve nedávno probrali a vzpoměli si, že v prostoru MÚK Ostravská radiála by chtěli přidat další koleje. Takže se to teď prověřuje a letošní vydání územka asi nevyjde.
kot
Příspěvky: 10494
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od kot »

goldfinger píše: 8.3.2023 14:00:02 Nějaký posun v přípravě? Tenhle úsek už měl stát před 10 lety.
Úseků co měly stát už před 10 a více lety jsou větší desítky...
Brnak46
Příspěvky: 188
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Brnak46 »

Byla zveřejněná vizualizace stavby. Za mě velká paráda.

PetrN
Příspěvky: 353
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od PetrN »

Díky za odkaz, pár fotek z vizualizace klíčových míst je už nějakou dobu i na ŘSD u v mapové aplikaci: https://t.ly/GpEi0
MUK Průmyslová za mě více než super. Díky omezenému prostoru MUK Ostravská je navrženo propojení od D1 (Ostravské) na VMO směr sever trochu nevhodně přes Bělohorskou, je to mj. vidět dobře na čtvrté fotce z odkazu ŘSD (rozhodně se nejedná o bezkolizní průjezd přes ty dva přechody a zastávku), ale to už se tu řešilo...
No a co mě teda ve videu překvapilo je nově možnost levého odbočení ze spalovny na VMO a s tím semafory na hlavní trase? :o doufám že to není nějaká novinka a platí stále předpoklad že se tento směr bude realizovat závlekem doprava a otočením na MUK Líšeňská, která tomu má být uzpůsobena (viz. letáky), pokud ne, tak to bude prasárna nejvyššího kalibru :zvraci: Ještě mě napadlo že to je jen dočasné řešení do doby než bude hotov tunel Vinohrady a MUK Líšeňská.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od mapman »

Je to.jen dočasné řešení do doby, než bude v provozu tunel Vinohrady/MUK Líšeňská.
Marek 3035
Příspěvky: 130
Registrován: 27.2.2023 5:45:32
Bydliště: Stochov

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Marek 3035 »

https://zdopravy.cz/rsd-ukazala-dalsi-c ... ta-192868/
ŘSD ukázalo další část okruhu Brna. Spojení s Ostravskou radiálou uleví dopravě na jihovýchodě města
smejky
Příspěvky: 3
Registrován: 12.2.2022 10:56:14

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od smejky »

mapman píše: 1.2.2024 6:48:05 Je to.jen dočasné řešení do doby, než bude v provozu tunel Vinohrady/MUK Líšeňská.
Děkuji za uklidnění. :D
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše: 1.2.2024 6:48:05 Je to.jen dočasné řešení do doby, než bude v provozu tunel Vinohrady/MUK Líšeňská.
To mě taky vyděsilo, dík za objasnění. Já prvně myslel, že to je nějaké krajní řešení, že tam ta světla budou, ale 99 % času bude furt zelená a z vedlejší červená. Tak pokud je to jen dočasně, tak v pořádku. :ok:

Jinak vizualizace za mě parádní, a stejně tak i samotná stavba. Pruhy, křižovatky atd. Za mě fakt super, není co dodat. Chápejme, že tam prostě nejde nacpat ta rampa Ostrava>Svitavy, to je asi jedná vada.. ty přechody .. :( Ale jako celek to bude pořád luxus.
Stejně tak lze pochopit, že tam je směrem na D1 sloučení pruhů od Vinohrad + od Černovické poměrně krátké a ne 2-pruhové, protože co nevidět je tam další sjezd (na bělohorskou).
Někde propojené přídatné pruhy, někde i dva vedle sebe, pruh pro BUS zastávku, prostě super. OK raději rovnou turbo .. :ok:
Jé .. kdyby všechny stavby vypadaly alespoň takhle... tak si pískáme.
Štěpán
Příspěvky: 30
Registrován: 31.10.2019 0:57:28

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Štěpán »

Praštil mě tam do očí ten cyklomost přes tramvaj - to nejde vyřešit nějakým (třeba signalizovaným) přejezdem? Bude to stát haldu peněz a myslím že ten kopec nahoru dolů cyklista neocení.
Ondra K
Příspěvky: 55
Registrován: 10.11.2020 10:48:37

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Ondra K »

V místě toho budoucího mostu je dneska zabezpečovací zařízení, které řídí provoz na rozpletu tramvajových tratí. Eventuální přejezd by musel být integrovaný do toho. Nejsem si úplně jistý, že by to bylo levnější jak ten most. :-D
Avantime
Autor
Příspěvky: 618
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Avantime »

Nešly by ty pěší trasy vyřešit bez kolize se směrem Ostravská (D1) - Svitavy?

Buď vést ten chodník společně s cyklostezkou po jižním mostě MÚK Bělohorská (v pořadí jízdní pruh - chodník - cyklostezka) a potom podchodem pod Bělohorskou, čímž by nedošlo ani ke křížení s cyklostezkou:

Obrázek

Nebo (na opěrné zdi?) podél VMO a poté lávkou přes větev křižovatky na stranu ke spalovně, to už je ovšem asi 300 metrů zacházka:

Obrázek

Podchody ovšem nejsou oblíbené, "městotvorné", a ta zacházka přes lávku by zase lákala k překonávání silnice v místě navrženého přechodu.

Edit: Až později jsem si všiml, že cyklostezka vede pod Bělohorskou vedle vlečky do spalovny (je to vidět i tady), to by se tamtudy nedal protáhnout spolu s ní i chodník?

Obrázek
Ondra K
Příspěvky: 55
Registrován: 10.11.2020 10:48:37

Re: VMO: MÚK Ostravská radiála

Příspěvek od Ondra K »

Pěší trasa podél Bělohorské je ve stávajícím stavu dost významná a vytížená. Celkem živě si dovedu představit, že její zrušení, či významné prodloužení by bylo vnímáno velmi negativně, a mohlo by mít negativní vliv na projednatelnost celé stavby.
Odpovědět

Zpět na „Brno“