Nový Zéland

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncem ledna jsem uvedl fakt obrovských povodní. Všeobecně NZ trpí na extrémní výkyvy počasí a silnější zemětřesení, čemu se snaží přizpůsobovat infrastrukturu. Neustále dimenzuje protipovodňová opatření a kanalizaci a stejně tak upgraduje sesuvní úseky silniční sítě. (a další infra- práce)

Cyclone Gabrielle - v únoru způsobil problémy na Severním ostrově. Mezi 12. a 14. únorem zaznamenaly části Nového Zélandu množství srážek 300–400 mm, nárazy větru 130–140 km/h a podél některých pobřeží vlny vysoké až 11 metrů. Více než 6 tisíc osob bylo pohřešováno.
  • „Gabrielle je jednou z nejhorších bouří, které zasáhly Aotearoa Nový Zéland v živé historii. Stejně jako cyklon Bola v roce 1988, Giselle, která způsobila katastrofu Wahine v roce 1968 a nejmenovaný cyklon z roku 1936, způsobila Gabrielle šokující dopady na Severní ostrov.

    "Rozdíl mezi tímto cyklónem a ostatními je dráha, kterou Gabrielle absolvovala, spolu s teplejšími teplotami mořského povrchu a atmosférickým prostředím, které podporovalo růst tropického cyklónu," řekla Lisa Murrayová, vedoucí meteorologické služby.
Záběry na zničenou infrastrukturu si lze dohledat na internetu.

Vláda a parlament se věnují důležitému tématu Kritická infrastruktura Nového Zélandu je příliš důležitá na to, aby selhala, naléhavě je potřeba větší odolnost. A to vůči rostoucím přírodním katastrofám, jako jsou povodně, sesuvy půdy a cyklóny. Zaplavené silnice , naše největší mezinárodní letiště pod vodou , zahlcené systémy dešťové vody a značné vypouštění odpadních vod do moře a potoků. Nedávné záplavy a poté cyklóny v Aucklandu jsou jasnou připomínkou toho, že naše základní infrastruktura postrádá odolnost potřebnou k přežití velkých povětrnostních jevů.

Když mluvíme o odolnosti infrastruktury, mluvíme o systému infrastruktury, který nadále uspokojuje potřeby komunity – i po zemětřesení, povodních nebo cyklonech.

Po letech zanedbávání se silnice a vodní systémy v Aucklandu jednoduše nedokázaly vyrovnat s bezprecedentními srážkami a záplavami, které jsme zaznamenali v lednu. Zatímco srážky mohly trhat rekordy, dlouho se volalo po tom, aby byla infrastruktura města tváří v tvář klimatickým změnám připravena na budoucnost.

Vzniká tak nové kritérium a sice odstranit z některých částí infrastruktury u její realizace kolonku "zisk" nebo-li ekonomická návratnost vždy, když se posoudí, že jsou dopravní uzly (a další infra-), které plní pro stát zcela zásadní význam. Dále se musí zlepšit nutné dlouhodobé plánování. A základní organizace mají disponovat s nouzovým rozpočtem pro havarijní situace a krizový manažment.

Kritická infrastruktura – jako jsou letiště, významné silnice a naše vodní systémy – by měla být považována za příliš důležitou na to, aby selhala. Nedávné povodně jsou varováním, že je naléhavě potřeba upřednostnit odolnost naší infrastruktury.Konverzace

Národní institut vody a atmosféry (NIWA) odhaduje , že jeden stupeň oteplení v Aucklandu znamená asi 20% nárůst jednohodinových srážek při události jeden za 50 let. Čím déle budeme klima oteplovat, tím silnější budou bouřkové srážky. Tento trend se nezvrátí, protože se mluví o nedosažení dalších milníků, né o tom, že by se klima mělo do roku 2100 jakkoliv vrátit na předchozí úrovně. I proto je nezbytné zaměřit pozornost na nové výkonnější systémy kanalizací, lepší silnice a další infra.

Žádná komunita není imunní vůči těmto extrémům a všichni musíme spolupracovat. Do připravovaných projektů se má ještě začlenit i tzv. zátěžový test z uvedených přírodních jevů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Státní silnice 25A – úplná oprava může trvat rok

https://www.nzta.govt.nz/media-releases ... ke-a-year/

Dopravní agentura Waka Kotahi NZ uvádí, že zatímco se na řešení stále pracuje, bude trvat přibližně devět až 12 měsíců, než bude státní dálnice 25A v Coromandelu plně znovu otevřena.

„Existují tři hlavní možnosti, jak tento tah můžeme obnovit. Za prvé - postavíme most, který nahradí ztracený úsek silnice; za druhé – vybudujeme objížďku, která obejde místo skluzu; za třetí – postavíme opěrnou zeď a efektivně přebudujeme silnici od základů,“ říká regionální manažer dodávky infrastruktury Jo Wilton.

„Zatím nevíme, která varianta je nejschůdnější. Správné řešení nemůže být stanoveno, dokud nejsou geotechnické práce dokončeny. Víme, že přestavba musí být odolná a co nejvčasnější. Chápeme, jak důležitá je tato dálnice pro obyvatele, podniky a návštěvníky Coromandelu,“ říká paní Wiltonová.

Geotechnici pokračují v kritických hodnoceních. Po cyklonu Gabrielle došlo k dalšímu zhoršení místa sesuvu. Některé trhliny napříč vozovkou poblíž každého okraje skluzu se rozšířily, ale v této fázi nedošlo k žádnému dalšímu pohybu.

:arrow: NZ Herald má článek o nové dálnici Puhoi to Warkworth, která je prodloužením severní dálnice Auckland. Je dlouhá 18,5 kilometru.

Kvůli covidu došlo k mnoha zpožděním, ale konečně se blíží dokončení, s otevřením někdy mezi dubnem a červnem 2023.

https://www.nzherald.co.nz/nz/holiday-h ... VTSLLBSAA/

V provozu je dnes krátký úsek: viewtopic.php?p=255893#p255893
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

a ještě tedy ukázka z dálnice Pūhoi - Warkworth jako prezentace na co se mají řidiči těšit z řízení po ní:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Nové důležité silniční spojení na Novém Zélandu se otevře později, než se původně plánovalo. Silnice spojující Hawke’s Bay a Manawatu měla být otevřena na konci roku 2024, ale nyní bude odložena do poloviny roku 2025.

Projekt stojí téměř 388 milionů USD (620 milionů NZ). Pandemie COVID-19 byla hlavním faktorem zpoždění, ačkoli projekt byl také ovlivněn zvýšením nákladů.

:arrow: Mezitím probíhají práce na poslední části aucklandské Eastern Busway. Tento úsek stojí téměř 876 milionů USD (1,4 miliardy NZ) a povede mezi Pakuranga a Botany. Po dokončení budou na trase jezdit elektrobusy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová silnice O Mahurangi Penlink na Novém Zélandu bude zpoplatněna. Ministerstvo dopravy Nového Zélandu říká, že zpoplatnění spoje poskytne dostatečné příjmy na jeho údržbu. :ok: Ta bude stát 3 miliony dolarů ročně.

Nová silnice spojí státní dálnici 1 v severním Aucklandu s poloostrovem Whangaparaoa. Bude měřit 7 km. :idea:

Dokončení se očekává v roce 2026 v nákladech ve výši 830 mil. dolarů, tedy asi 520 mil. USD. Přínosem projektu bude zkrácení cestování o 20 minut ve špičce. :)

web: https://www.nzta.govt.nz/projects/penlink/
https://www.rnz.co.nz/news/national/489 ... -be-tolled

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

Beca používá 3D návrh a prostředí pro spolupráci na projektu Takitimu North Link

Obrázek

Západní oblast Bay of Plenty na Novém Zélandu, jižně od Aucklandu na Severním ostrově, je jednou z nejrychleji rostoucích oblastí v zemi. Rostoucí doprava v oblasti s mnoha vážnými nehodami, napjatými silničními systémy. Pro zlepšení bezpečnosti, přístupu, možností cestování a pro podporu ekonomického rozvoje v oblasti iniciovala dopravní agentura Waka Kotahi NZ projekt Takitimu North Link. Tento 14 kilometrový koridor se čtyřmi jízdními pruhy a sdílená cesta propojí Tauranga a Ómokoroa, zlepší bezpečnost a uvolní dopravní zácpy. Vládní program modernizace Nového Zélandu (NZUP) poskytl finanční prostředky na první fázi projektu, 6,8 kilometrů mezi Tauranga a Te Puna. Společný podnik Fulton Hogan/HEB získal zakázku na design a konstrukci, přičemž Beca byla jejich hlavním designovým konzultantem.

Vzhledem ke složitým podmínkám nestačil tradiční 3D návrh ke splnění požadavků projektu. Rozvojová oblast byla velmi omezeným koridorem vedoucím přes produktivní zahradnictví a zemědělskou půdu, což omezovalo možnosti rozvoje. Jak konstrukční týmy shromažďovaly a začleňovaly data, potřeby a detaily projektu se výrazně měnily, což vyžadovalo rychlé přizpůsobení. Jasná komunikace a spolupráce se stavebními partnery byla navíc klíčem ke snížení chyb a minimalizaci rizik.

Kliknutím sem zobrazíte video a případovou studii: https://go.bentley.com/road/beca_takitimu_form

Beca také chtěla upřednostnit udržitelnost a efektivitu výstavby v rámci programu modernizace Nového Zélandu. „Usilovně pracujeme na tom, abychom změřili a porovnali řadu udržitelných výsledků, včetně řízení projektu, zadávání veřejných zakázek, snižování emisí uhlíku, odpadu, dopadů na životní prostředí a samozřejmě zapojení komunity,“ řekl Ross Brown, technický ředitel civilní společnosti Beca. V rámci tohoto úsilí chtěla společnost co nejvíce minimalizovat dopad vývoje na stávající nemovitosti, a to i v rámci omezeného prostoru. Beca zjistila, že potřebují integrovaný přístup k digitálnímu doručování založený na 3D modelu, ale brzy si uvědomili, že ne všechny aplikace dokážou zvládnout složitost projektu nebo poskytnout intuitivní mezioborovou spolupráci.

Beca zjistila, že mohou přejít na 3D modelování a digitální dodávky a také splnit všechny požadavky projektu s pomocí aplikací Bentley. Podívejte se na video a přečtěte si celý příběh, abyste zjistili, jak Beca Ltd. využila otevřené modelovací aplikace Bentley k vytvoření propojeného datového prostředí a digitálního dvojčete, čímž zkrátila dobu modelování o 15 % a zlepšila efektivitu návrhu o 20 %.

Obsah vytvořený ve spolupráci s Bentley Systems
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Dne 19.6. byl do provozu uveden dálniční projekt Pūhoi - Warkworth. Je prodloužením severní dálnice Auckland. Je dlouhá 18,5 kilometru.

https://nzta.govt.nz/media-releases/a-s ... -motorway/
  • Nová dálnice Ara Tūhono – Pūhoi to Warkworth se otevřela pro veřejnost dnes v časných ranních hodinách a Waka Kotahi očekává snížení kongescí a zlepšení cest napříč dopravní sítí severního Aucklandu po prvním celém dni provozu.


Již koncem roku 2020 tady bylo v provozu skoro 380 km dálnic a 80 km bylo ve výstavbě. Nebudu vypisovat, co se všechno již odevzdalo (jsou to úseky pár km, ale i několik desítek km a vícekrát kolem 20-30 km; další výstavba se avizovala, ve vláknu to stačím mapovat). Cílem státu je do konce dekády mít v provozu min. 500 km dálnic a tento cíl se prozatím jeví jako možný. Agentura pro dopravu mezičasem prudce zvedla výdaje na rekonstrukce a přestavby silniční sítě, aby lépe odolávala zemětřesením, intenzivním srážkám atp. Dnes je v provozu prakticky co se tehdy stavělo, takže dálniční síť má nyní rozsah kolem 460 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

Nový Zéland dále rozšiřuje svůj program rozvoje dopravy. Ministerstvo dopravy zvýšilo rozpočet o 154,4 milionů USD (252 milionů NZ). :ok:

Celkem 5,45 miliardy dolarů (8,9 miliardy novozélandských dolarů) je vynaloženo na dopravní program modernizace Nového Zélandu, přičemž jsou plánována nová spojení a práce na údržbě silnic. Plánovaná vylepšení silnic zahrnují práce na trasách Penlink a Papakura a také Melling Interchange, které stojí 325,3 milionů $ (531 milionů NZ).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

Informativní článek na margo bezpečnosti silničního provozu v regionu , ve kterém se postupně otevřela dálnice Kapiti Expressway (sledováno ve fóru, stačí vyhledat).

Počet obětí na silnicích Kāpiti prudce klesl od otevření dálnic :ok:
  • Počet úmrtí na silnicích se od otevření dálnice Kāpiti snížil o 71 %. :P

    Počet úmrtí na silnicích Kāpiti klesl o 71 % od otevření první rychlostní silnice v okrese v roce 2017.

    Čísla ukazují, že v letech 2012 až 2016 přišlo při smrtelných nehodách o život 14 lidí, přičemž v okrese dochází v průměru k 2,8 úmrtím na silnicích ročně.

    Od roku 2018 do roku 2022 však toto číslo kleslo na čtyři úmrtí nebo průměrně 0,8 úmrtí na silnicích za rok.

    Předseda okresní rady AA ve Wellingtonu Geordie Cassin ve svém prohlášení uvedl, že ačkoli pokles nelze zcela připsat rychlostní silnici, čísla naznačují, že jde o velký faktor ve zlepšení.

    „Je jasné, že bezpečnostní prvky nové silnice sehrály významnou roli při snižování počtu úmrtí na silnicích v regionu.

    "Od otevření dálnice má Kāpiti jednu z nejnižších úmrtností na silnicích v zemi."
Více: https://www.stuff.co.nz/national/wellin ... ays-opened
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Nový Zéland

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi jsou mezičasem volby. Volby vyústily v jasný přesun moci na Novém Zélandu.

:arrow: Cyclone & Flood Resilience

Odolnost proti cyklonům a povodním – rozpočet Nového Zélandu na rok 2023 poskytl 6 miliard dolarů na opravu infrastruktury, avšak cílené projekty nebyly identifikovány a přiděleny předchozí vládou. Nová vláda identifikuje následující čtyři projekty pro toto financování oprav:

* Hawkes Bay expressway
* SH1 Brynderwyn Hills*
* SH5 Napier-Taupo
* SH2 Napier-Gisborne

* Brynderwyn Hills je na SH1 severně od Aucklandu. Je to asi v polovině cesty mezi Warkworth a Whangarei asi v polovině cesty mezi Port Marsden a Te Hana (obě města na konci dříve popsaných projektů). Podle toho, jak dlouhý je tento úsek považován; mohl by to být poslední úsek z dlouhodobého hlediska, který přinese dokončenou dualizovanou silnici mezi Aucklandem a Whangarei.

:arrow: NZ National Transport Policy

Dlouhodobá vize: 4 pruh mezi Whangarei a Tauranga

Další projekty:

Whangarei – Port Marsden Highway: 22 km dualizace podél SH1/SH15
Intenzity provozu: 8800 vozidel za den
Odhadované náklady: 1,3 mld. NZD

Warkworth – Wellsford Expressway: 26 km dualizace z Warkworthu, která obchází Wellsford na východ a končí na sever od Te Hana
Intenzity provozu: 11 300 vozidel za den
Odhadované náklady: 2,2 mld. NZD

Cambridge – Piarere Expressway: 16 km dualizace od Cambridge po SH29 nedaleko Piarere; de facto prodloužení dálnice Waikato Expressway
Odhadované náklady: 721 mil. NZD

Tauriko West / SH29: Z Tauranga, modernizovace tahu po SH29 z Tauriko podél současné západní strany dolů až k Redwood Lane
Odhadované náklady: 1,9 mld. NZD

Auckland Road Projects

Mill Road: nová dualizovaná silnice o délce 21,5 km, která obchází Papakura na východ. Trasa bude začínat v blízkosti současné křižovatky SH1/SH20 u smyčky Mankau přes The Gardens na její severovýchod, poté poběží na jih kolem Pakakura a Drury a znovu se napojí na SH1 u Runciman (ale jen za odbočkou SH22). Mill Road paralelně SH1, která je již dálnice v tomto úseku. Fáze 1 projektu je 7,5 km z Manakau do Alfriston.
Odhadované náklady: 1,3 mld. NZD

East-West Link, Onehunga/Penrose: nová silnice spojující SH1 a SH20 na půli cesty mezi Auckland CBD a letištěm Auckland. Půjde především o nákladní trasu a pomůže ušetřit 18 minut. Očekávaný úkol nákladní dopravy se do roku 2035 zdvojnásobí.
Intenzity provozu: 30 000 vozidel za den
Odhadované náklady: 1,9 mld. NZD

Hamilton Southern Links: dvě nové silnice o celkové délce 21 km nové státní dálnice. Východo-západní silnice začínající ve Franktonu (SH1C) a smyčkou jižně od Glenview, přes řeku Waikato a připojující se k SH1 u Tamahere (SH21 odbočka) . Severojižní trasa se zdá být prodloužením Wairere Drive (Hamilton Gardens), přes řeku Waikato a trek na jih kolem Fitzroy a Rukuhia a končí poblíž křižovatky SH3/SH21 (Hamilton Airport). Nové silnice E-W a N-S by se navzájem protínaly severně od Rukuhia. Obě nové silnice budou sloužit nové rezidenční čtvrti Peacocke s plánovanými 8000 novými domy.
Odhadované náklady: 0,6 mld. NZD

Wellington Road Projects

Cross Valley Link – nová 4proudová trasa spojující SH1 v Granadě, SH2 v Petone a východní stranu údolí Hutt. Očekává se, že projekt podpoří 5200 nových pozemků pro bydlení na zelené louce; ušetří 15 minut jednosměrné cesty ve špičce z Porirua do údolí Hutt. Petone Esplanade v současnosti odbavuje 25 000 vozidel denně.
Intenzity provozu: 25 000 vozidel za den
Odhadované náklady: 1,8 mld. NZD

Druhá trasa Mt Victoria Tunnel & Basin Reserve: nový východní tunel se dvěma jízdními pruhy pro letiště. Původní dvouproudý tunel byl otevřen v roce 1931 a od té doby nebyl téměř modernizován. Ulice Ruahine na východní straně tunelu bude také rozšířena na čtyři jízdní pruhy.
Intenzity provozu: 37 000 vozidel za den
Odhadované náklady: 2,2 mld. NZD

South Island road Projects:

Hope Bypass: nový krátký obchvat pro Richmond/Hope na SH6 poblíž Nelsonu.
Odhadované náklady: 250 mil. NZD

Woodend Bypass and Belfast to Pegasus: upgrade SH1 severně od Christchurch na dualizovanou silnici a východní obchvat Woodendu. Po dokončení by to znamenalo více 20 km souvislé dualizované silnice severně od Christchurch pro SH1 a SH74.
Odhadované náklady: 270 mil. NZD

Second Ashburton Bridge, south of Christchurch:
Odhadované náklady: 113 mil. NZD

Do silnic v oblasti Queenstown a silnic a mostů v oblasti Southand/Otago bude v průběhu deseti let investováno 100 milionů dolarů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Austrálie a Oceánie“