Japonsko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

jak ten čas plyne, v roce 2016 jsem psal, že tady budou v roce 2020 LOH a již je 2020 pomalu tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 42#p135242 , tolik vzpomínky a nyní aktuálně:

Dne 5.12. se do provozu odevzdalo 37,5 km dlouhé prodloužení na tahu Joshin-etsu Expressway (E18) od Shinanomachi do Joetsu.

Obrázek


Dne 14.12. se do provozu dostal 7,6 km dlouhý úsek na tahu Tokai-Kanjo Expressway (C3). Formuje obchvat Nagoya, SZ u města mezi MÚK Ono Kobe a Ogaki-nishi.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=35. ... 6/136.6102


Dne 21.12. se do provozu odevzdal 6,9 km dlouhý úsek na tahu Asahikawa-Monbetsu Expressway (E39) nedaleko Engaru (Hokkaido)

Obrázek


Dne 22.12. se do provozu odevzdal i 6 km dlouhý úsek na tahu Tohoku-Chuo Expressway. Tento úsek jde od Joban Expressway po Soma Sanjo.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko nakonec kvůli pandemii koronaviru překládá LOH na rok 2021.


Dne 7.3. se do provozu odevzdal 2,4 km dlouhý úsek na E1A, Shin - Tomei Expressway. Jde o nový úsek 4-pruhu mezi Isehara JCT a Isehara - Oyama IC, na západní straně Tokia. mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=35. ... 1/139.3015



Dne 22.3. se do provozu dostalo asi 7,1 km prodloužení Yokohama North Route (K7) na tahu Shuto Expressway. Jde o prodloužení K7 kolem severní strany Yokohama, mezi Daisan - Keihin Expressway a Tomei Expressway. Na úseku je dominantním objektem 4,1 km dlouhý tunel. Tento úsek zajištuje přímé spojení z přístavu v Yokohama na národní dálniční síť.

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 29.3. se do provozu odevzdal 7,7 km dlouhý úsek na Route 6, Hanshin Expressway v Osaka. Nachází se z jižní strany města Osaka, na předměstí Sakai a Matsubara. Nový úsek je mezi Teppochi IC a Miyake-Nishi IC. Téměř celá trasa jde pod úrovňou země. Tímto odevzdáním se dokončil jižní obchvat Osaka, tedy Route 6.

mapa: https://www.openstreetmap.org/?mlat=34. ... 3/135.4990
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko plánuje letošní rok hospodařit s deficitem ve výši 10% HDP. Dluh tak již překoná 250% HDP, má být ve výši 252% HDP. I nadále díky domácím věřitelům (domácnosti, domácí firmy) bude pod kontrolou finanční situace země. Pod hospodaření se podepisují 2 faktory: kromě koronaviru je to také Olympiáda, která se letos nekonala. Výpadek na příjmech a naopak ještě začátkem roku pumpování peněz do poslední chvíle než se odložila. Udržování všeho také stojí nemálo peněz a nebude ničím nahrazeno. Pandemie koronaviru ani nemluvě zasáhla tak jak i jinde do chodu ekonomiky. V roce 2009 byl rozpočtový deficit ve výši 8% HDP, v roce 2019 pak 2,8%. Japonsko spíš řeší problematiku, jak zvládnout financování státu, včetně hlavně důchodů za dalších 20-30 let. Prozatím se stávající situace nikterak nepodepisuje pod nějaký neklid. Rozpočet japonské vlády byl rekordní poslední roky a není tomu jinak ani nyní, přesně dle linie států G7 se pumpují do ekonomik tohoto seskupení rekordní zdroje. Pro rok 2020/2021 se původně plánoval rekordní rozpočet ve výši 939 mld. USD. Výdaje tak měli být o 1,2% vyšší proti ex roku. Z toho bylo 122 mld. USD určeno na 2 cíle: LOH a vykrytí ztrát koncernů v rámci obchodní války USA se zbytkem světa. Pandemie prohloubila jak výpadek příjmů, tak naopak zvedla výdaje v oblasti veř. zdrav. Nejnovější událostí je odstoupení premiéra S. Abe, ze zdravotních důvodů. I tak se stal nejdéle vládnoucím premiérem v historii.

Dálniční síť se tady buduje přemysleným způsobem, viz:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p185762
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p185763

A prakticky se blíží ke svojemu konci, i když samozřejmě je co zlepšovat. Právě LOH byl ten akcelerující prvek pro zrychlení výstavby + se začalo dbát i na anglický jazyk na důležitých označeních pro lepší orientaci cizinců.

A to nemluvě o přírodních a dalších katastrofách, které musel stát poslední dekádu překonat. Lidi překonat a vyrovnat se s nima a stát zaplatit na obnově veřejné infrastruktury.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Smazal jsem 1 vlastní příspěvek pro neaktuálnost a zastaralost (informace z r. 2016 k úpravám ve vlákně).

Japonsko zaznamenává poslední roky úbytek obyvatelstva. Za poslední 2 roky činí pokles o 2 mil. lidí. Taky v rámci území velkého Tokia žije ustálený počet obyvatelstva, cca. 37 mil. lidí a do konce další dekády se očekává pokles o 0,5 mil. Dálniční síť byla zadefinována mnoho dekád zpátky a postupně se dle těchto plánů realizuje: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p185763 . V tématu existuje dostatek materiálů a dokumentů k rozvoji páteřní silniční sítě. Stát čelí poměrně často extrémnímu počasí, kterému taky odpovídá stav odolnosti infrastruktury. To v propojenosti na dostupné technologie a legislativní proces při obnově umožňuje opravdu rychlé rekonstrukční práce. Je to dáno i jistým uspořádáním obyvatelstva, respektování norem a pravidel u krizových situací a celková oddanost jednoho vůči druhému pokud se jedná o takové situace, které vrhají národ do ohrožení. Japonsko má taky nejvyšší státní dluh mezi všemi vyspělými státy, prakticky se o něm říká, že se již nebude dát splatit, ale i nadále je jeho skladba na vnitřní úrovni a je pod kontrolou. Problém může nastat kolem roku 2050, kdy se očekává nedostatek peněz v důchodovém systému. I když letošní situace kolem pandemie nevytváří dobré podmínky již ani pro nejbližší rok. Tohle jsou takové základní charakteristiky státu. Co se týče terénu, tak je zde hodně dlouhých tunelů, ale i mostů, které spojují území napříč pohoří, ale i jednotlivé ostrovy. Všechno zde odpovídá maximalizaci ochrany lidského života, kde i detaily mají velký význam jako třeba uchycení značek atp.

Nemá smysl tady přikládat extra silniční mapu, protože map k výstavbě je dostatek a hlavně lze pohodlně dohledat cokoliv co vás zajímá.

Plánovaná délka nadřazené silniční sítě má tedy činit 14 000 km. Nyní je v provozu kolem 10 000 km.

Tady je výcuc v brožurce z ministerstva infrastruktury a dopravy z r. 2015, kde pak lze dohledat dle těch materiálů další informace: https://www.mlit.go.jp/road/road_e/pdf/ROAD2015web.pdf .

Celkem bylo v Japonsku v roce 2015 až 1,2 mil. km silnic. Z toho 1 mil. má zpevněný povrch. Kromě dálniční sítě a přivaděčů od nich ke konkrétním dopravním uzlům je v Japonsku dalších více než 55 tisíc km national highways. V této sití dálniční síť zahrnuta není. Státní silnice se člení na úroveň 1 a úroveň 2.

Ještě něco ke čtení: National Level Strategy for Infrastructure Development in Japan .

Japonské dálnice jsou poměrně drahé co se mýtného týče. Proti Francii jsou téměř 2x drahší, proti Itálii až 3,5x.

Jen dodám, že v roce 2021 si Japonsko připomene 10. výročí události Tōhoku earthquake and tsunami a zároveň ještě dodávám, že pro pandemii COVID-19 se letos neuskutečnila velká akce LOH, která byla přeložená na rok 2021.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Heavy snow paralyses traffic in Japan, more expected over weekend :arrow:

https://mobile.reuters.com/article/amp/ ... ssion=true

podrobněji:
https://www.seattletimes.com/nation-wor ... motorists/


Celkem tady napadlo za uplynulé dny cca. 2,2m sněhu. Prvotní informace, že ještě uvázlo kolem 70 vozidel se upřesňují na násobky stavu, a proto sem byla vyslaná armáda se zásobama. Poslední extrém tohoto typu tady byl v roce 2010, letošním rokem překonaný.

Záchranná operace nakonec trvala 2 dny. Dotkla se až 2000 vozidel. Vícero lidí bylo převezeno do nemocnic z důvodu podchlazení atd. Linie vozidel v nejvíce postiženém místě byla v délce bezmála 17 km, což komplikovalo čištění od sněhu, co se nakonec kolem vozidel provádělo ručně. V nasazení bylo více než 700 pracovníků dálniční společnosti + armáda a mnoho techniky.


Vyjádření prezidenta dálniční společnosti Nexco East: Omluvil se za komplikace na tahu Kanetsu Expressway, kde došlo během sněhové bouře k problému, který dál nabaloval nepříznivý vývoj. Pluhy společnosti již nedovedli efektivně uhrnout těžký sníh, čímž došlo k problémům ve sjízdnosti pro těžkou nákladní dopravu. Než se stačila situace vyhodnotit a uzavřít příslušné úseky pro zajištění průchodnosti v alespoň 1 JP, tak se již dálniční úsek zahltil zcela a v koloně došlo k uváznutí techniky pro úklid sněhu. V sněhové bouři zde napadlo 80 cm sněhu, což bylo zcela nad kapacity situaci vyřešit. Dálniční úsek se sice uzatvořil, ale to vytvořilo další komplikace a na dálnici se již přesouvala těžká technika k prohrnutí základního pruhu. Pro reálný stav na vozovce se ani tento úkon nepovedlo naplnit do cíle, o čemž byl ihned informován krizový manažment řížení; vláda a armáda zajistila PHM, léky, potraviny, vodu a kdo potřeboval, toho se povedlo dopravit do nemocnic. Z plánu záchranné operace v max 1 dne (vysíláno) se stala akce na 2 dny až do sobotního rána. Nyní následuje dočištění úseku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice E1A Shin - Tomei Expressway mezi Gotenba a Hamamatsu byla přestavěná na 6- pruh. V dobách 4- pruhu se počítalo s rozšířením.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 19.1. se srazilo 134 vozidel kvůli sněhu na dálnici Tohoku Expressway. Stalo se tak na severu prefektury Miyagi a výsledkem je 1 mrtvý, na 200 zraněno, z toho 12 šlo do nemocnic ...

https://www.reuters.com/article/us-japa ... ce=twitter

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 27.2. se do provozu odevzdal 6,2 km úsek na tahu E55 Kochi - Tobu Expressway na ostrově Šikoku u Kochi. Od dob plánů po zprovoznění uběhlo 30 let. Na úseku je celkem 26 mostů a 1 tunel v délce 0,7 km. Z dálnice na místní letiště se zkracuje tímto cestovní doba o 9 minut. Na odkazu se zdrojem jsou fotky.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=33. ... 0/133.5750

Zdroj: https://www.openstreetmap.org/?mlat=33. ... 0/133.5750
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 6.3. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu E45 Sanriku Expressway v Kesennuma. Tento úsek byl těžce poškozen až zničen 10 let zpátky v rámci zemětřesení Tohoku a následně vyvolané vlny tsunami. Sanriku Expressway byla vybudována hlavně v uplynulých 10 letech, přičemž spojuje mnoho poškozených až zničených měst a městeček.

mapa s odevzdaným mostem: https://www.openstreetmap.org/?mlat=38. ... 3/141.5918

Je součástí národního tahu 45: https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_National_Route_45

Dne 7.3. se do provozu odevzdal most Aso. Ten byl pro změnu zničen při zemětřesení Kumamoto v roce 2016.

Obrázek

K 10. výročí, které bylo taky tento měsíc, hrozného zemětřesení (s vlnou tsunami) dávám pro připomenutí pár článků s fotkama a vývojem po dnešek i s informacemi:

https://www.theatlantic.com/photo/2021/ ... ke/618243/
https://www.japantimes.co.jp/news/2021/ ... -disaster/
https://www.nippon.com/en/japan-data/h00954/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

dalších 25,5 km dálniční sítě je v provozu

Dne 21.3. se do provozu odevzdal 1. úsek na tahu Tokushima Nanbu Expressway (E55). Úsek má délku 2,4 km a je v Tokushima na Šikokú. Jde o součást budoucího plánovaného tahu kolem jižní části ostrova.

https://tokushima.ismcdn.jp/mwimgs/a/9/ ... 739277.jpg

Ve stejný den 21.3. se do provozu odevzdal poslední úsek na tahu Hachinohe-Kuji Expressway (E45). Úsek má délku 16 km a je mezi Hirono Taneichi a Samuraihama, na SV Honšú. E45 je pobřežní koridor od Sendai po Hachinohe. Právě tento tah byl těžce poškozen vlnou tsunami v roce 2011. Je tvořen 3 rychlostními silnicemi a to na Sanriku na jihu, Hachinohe-Kuji Expressway na severu a Sanriku-Kita Jukan Road mezi nimi. Ta poslední se stále staví. Na E45 se nachází mnoho tunelů.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=40. ... 9/141.7528

Obrázek

A nakonec se dne 10.4. do provozu odevzdal 7,1 km dlouhý úsek na tahu Shin-Tomei Expressway. Úsek jde od MÚK Gotemba IC po Gotemba JCT, na západní straně Gotemba.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dnes se do provozu dostává 10 km úsek na tahu E13 Tohoku - Chuo Expresswa nedaleko Fukushima mezi Reizan a Date Kuwaori.

trasa na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=37. ... 0/140.5481

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 1.5. se do provozu odevzdal poslední, 12 km dlouhý, úsek na tahu Mei-Nikan Expressway. Jde o 2. okruh Nagoya. Nový úsek jde od Nagoya, západ po Tobishima JCT (Isewangan Expressway). Na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=35. ... 7/136.8162

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.5.2021 10:21:35, celkem upraveno 2 x.
Důvod: +foto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.7. se do provozu odevzdal 19,2 km dlouhý úsek na tahu Higashi-Kyushu Expressway (East Kyushu Expressway) na ostrově Kjúšú. Úsek je mezi Shibushi a Kanoya a je nejjižnější částí dálnice. Jde taky o nejjižnější dálnici v rámci japonských ostrovů z pohledu geografie.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=31. ... 2/131.0834

https://news.yahoo.co.jp/articles/6f6e5 ... 0eef658e03
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12.3. se do provozu odevzdal 11,4 km dlouhý úsek E29 Harima Expressway mezi Harima-Shingu IC and Shiso JCT.

lokalita: https://www.openstreetmap.org/?mlat=34. ... 5/134.4713

fotky: https://twitter.com/i/web/status/1502970225544814594
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko a rozpočet 2022:

*parlament schválil rekordní výdaje a sice asi 940 mld. USD
*finanční rok se začíná od 1.4.
*až 1/3 výdajů jde na sociální starostlivost
- rychle stárnoucí populace potřebuje stále větší porci peněz na důchody
- podpora vzpamatování se po Covidu i pro lidi s následkama
*asi 47 mld. USD jde na obranu (1% HDP)
- je to 10. rok po sobě největší rozpočet pro tento segment
- mírové Japonsko vnímá hrozby z Severní Koreje, Číny ... a nyní již i z Ruska (Moskva přerušila jestli to lze vůbec tak vyjádřit, jednání o ukončení IIWW - Sov. Svaz zabral 4 ostrovy, které si nárokuje Japonsko ... když nebyla ochota se domluvit během 70 let, tak asi nebude stejně vůbec; přerušení nastalo po tom, co Japonsko zakázalo vývoz tech- do Ruska po vpádu ruských vojsk na Ukrajinu)
*stejný objem jaký jde na obranu, tak jde na pandemii COVID-19
*navzdory rekordnímu rozpočtu se sníží deficit a i vydání nových dluhopisů
*na obsluhu dluhu jde částka 212 mld. USD

Japonsko dosáhlo již 266% HDP dluhu. V tématu vícekrát analyzuju příčiny, mezi které spadá i infrastrukturní rozvoj. Ten ale zase podmínil industrializační a následně další rozvoj země. Tady je důležité říct, 45% tohoto dluhu vlastní Japonská centrální banka. To je právě ten fakt, že z velké části jsou to japonské banky, japonské koncerny, které ten dluh vlastní. Japonsko je zároveň velkým věřitelem v rozvojových zemích a stejně tak velkým donorem v těchto zemích. Svými investicemi dosahuje zesílení obchodních vazeb pro svoje potřeby; mosty, které urychlí cestování anebo metro se stejným efektem anebo tech- továrnu s levnější pracovní sílou než doma atd.

Vyjádřeno v číslech, USA dluží asi 30 tisíc mld. USD. Japonsko dluží asi 12 tisíc mld. USD.


Dále, Japonsko konstatovalo, že v roce 2033 dosáhne 60% silničních mostů a 40% tunelů stáří 50 let. V roce 2012 se odlomil kus stropního panelu, který usmrtil 9 osob. Následně se zahájila masivní inspekce objektů. Víceméně se konstatuje, že ačkoliv ještě není dokončená dálniční síť, tak se bude muset více vkládat do rekonstrukcí nebo dokonce nahrazování staveb. Protože je dokázáno, že tech- postupy jsou v mnoha ohledech paralelní s Německem a USA, kde se jeví, že životnost hlavních mostů nepřesahuje 55 let. Ačkoliv je to poměrně daleko tak, aby se tomu nepříjemnému stavu přechádzelo, tak se již kromě mapování stavu infrastruktury začne tato ve větším rozsahu obnovovat a nahrazovat. Aby pak nedocházelo k nepřiměřeným kongescím z toho plynoucím. Dále je konstatováno, že supr- infrastruktura bude v 1/2 svojí plánované existence, ale všechny části, které se musí vyměnit, protože jsou třeba i nové normy, tak se na tom bude muset začít pracovat. Japonsko tento stav označuje za hlavní problém budoucnosti země, protože stárnoucí infrastruktura bude největším nepřítelem budoucnosti tohoto státu. Dalo by se říct mojima očima, že ona nestárne jen populace ... Ve zprávě se dál konstatuje, že z hlediska počtu zemětřesení a jiných jevů jako jsou tajfuny přežila japonská infrastruktura opravdu hodně, ale jedná se o další varování, že na to, aby přežila i nadále, tak má nejlepší časy právě po roce 2033 za sebou. Náklady na tyto práce ani podíly financování prozatím nejsou zcela vyjasněné. Japonsko ze všech zemí: USA, Německo a průměr OECD vynakládá na renovace a rekonstrukce nejmenší peníze. Dokonce ve sledu uplynulých 6 let se prakticky nezvedají, což se právě o ostatních státech říct nedá. Analýza pak směruje k tomu, že za tím faktem, že japonské mosty a tunely se dávno nebortí stojí zase ty vysoké normy a vysoce kvalitní materiály a speciální technologické postupy. Navzdory všechen provoz nedochází k úmrtím co rok pro tyto přičíny.. Velkou přidanou hodnotou pak je fakt, že u zemětřesení jsou automatické senzory a závory znemožní pokračování v jízdě po všem co by se mohlo zřítit a zabíjet.

Před pár dnama tady bylo silné zemětřesení a tady je článek o mimořádně rychlé opravě jedné z poškozených dálnic: https://www.japantimes.co.jp/news/2022/ ... arthquake/ :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 16.4. se do provozu odevzdal 13 km úsek na tahu E1A Shin-Tomei Expressway (New Tomei Expressway). Úsek je mezi Isehara-Oyama IC a Hadano IC, západně od Greater Tokyo Area.

poloha: https://www.openstreetmap.org/?mlat=35. ... 1/139.2871

foto, video: https://travel.watch.impress.co.jp/docs ... 03475.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko po neustále se zhoršujícím se postavení s Ruskou federací, po dalším vplouvání čínského námořnictva do japonských vod a z hrozeb ze Severní Koreje začíná měnit od 21.4. politiku svého státu, která stála na obraně země před napadením na obranu země před napadením, ale se schopností vrátit úder a to na centra řízení nepřátelského státu za pomoci raket a k tomu přizpůsobit stav obrany země, námořní síly nevyjímaje. Souvis s výdaji na infrastrukturu to má velký. A nejen s tímto segmentem ...

Nepíšu to jenom tak. Japonsko v 04/2022 vyčlenilo pro obranu dodatečných 7 mld. USD. Tedy obrana bude mít 54 mld. USD nebo namísto 1% až 1,24% HDP. Ani to není všechno: Japonsko hodlá v nejbližších letech zvednout výdaje na obranu na 2% HDP. A mj. se ubere i z programu "národní infrastruktura". Protože musí se ubrat všude, vydají se obranné dluhopisy a třetí pilíř je extra % daň na japonské korporace, pracující lid a ještě neprojednaná menší daň (mini daň, která by znamenala asi 1- roční umrtvení růstu živ. úrovně pro nejstarší) pro důchodce.

V národní infrastruktuře, kam spadají i dálnice se to netýká ale dálnic, protože ty se rozvíjí pro privatizační politiku jináč. Týkat se to ale bude rozvoje železnic, letectví, silnic v regionech, ale tak, aby se neshoršila kvalita dosavadních infrastruktur, tedy se neubere na údržbě. Jiné smýšlení než všude. :ok:

Jako celek se nejedná o nejlepší zprávu z pohledu klidu v této oblasti.

Bezpečnostní panel přinesl ale vyhodnocení, že Japonsko samotné by samostatně nenapadlo nikoho. I kdyby bylo napadeno, tak by se minimálně čekalo na souhlas USA. Ve stávající krizi RU:UA je Japonsko na straně Ukrajiny. V rámci konfliktní situace s Čínou na straně Austrálie. S J. Koreou proti Severní.

Ohlášení 2% do obrany je blízko možného oznámení zájmu o vstup do NATO. Bylo to předestřeno na další debatu, protože již nyní je zřejmé, že Japonsko se nemůže bránit samo. A pozice čisté obrany nezajistí bezpečnost, což lze pozorovat u zvětšujících se obranních rozpočtů v Číně a stávající agresi Ruska i proti Japonsku vypovězením některých postupů.

Ministr obrany Japonska upřesnil, že částka 2% HDP bude dosažená do 5 let. Značí to, že Japan Self-Defence Forces nebudou hospodařit s 50 ale 100 mld. USD rok co rok. Kapacitně se zvětší, modernizují a dobudují potřebná zařízení, na které dle vícero vládních poradců a zástupců tech- koncernů a rodinných firem mají všechny možnosti jak je co nejlépe rozvinout. Stejně jako nyní, kdy zrovna velké fabriky mají de facto vlastní obranní systémy i pro vnější hrozby. Armáda tady spíš řeší asistenci u živelních pohrom a všeobecně by již dnes nedovedla čelit skutečné válce, jakou lze pozorovat v Evropě nebo jaká se kdysi odehrávala ... Změnila se i rétorika japonských politiků, kteří dávají najevo, že jakékoliv zasažení japonského území nezůstane bez adekvátní odezvy. Japonsko ví, jaká cena se platí za agresi a právě proto preferuje národní rozvoj a obranu před jinými druhy postupů, ale vzhledem k vývoji geopolitické situace je evidentní, že ostatní země se z agresivnícho chování poučit nechtějí a Japonsko pro to rozhodně trpět samo nebude. Dle ministra obrany částka 1% HDP postačovala plnit obrannou politiku Japonska po dobu dekád. Vzhledem k protočení vnímání hrozeb, na co se pokazuje delší dobu, je nezbytnostní rozvíjet i válečnou schopnost Japonska pro uskutečnění protiútoku a to si vyžádá 2x výdaje. A proto se začíná již v letošním roce a tedy se 7 mld. USD. Když se propočítá růst HDP a růst výdajů, tak to vychází na 7 mld. USD každým rokem navíc. 2% se definují jako spodní hranice.

Pokud se zavede jakákoliv daň ze spotřeby, resp. odvod do obrany, pak se prodraží i výstavba dálnic a provoz po nich. Ale to jsou nepřímé dopady.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 08/2020:
Diaľničiar píše:Japonsko plánuje letošní rok hospodařit s deficitem ve výši 10% HDP. Dluh tak již překoná 250% HDP, má být ve výši 252% HDP. I nadále díky domácím věřitelům (domácnosti, domácí firmy) bude pod kontrolou finanční situace země. Pod hospodaření se podepisují 2 faktory: kromě koronaviru je to také Olympiáda, která se letos nekonala. Výpadek na příjmech a naopak ještě začátkem roku pumpování peněz do poslední chvíle než se odložila. Udržování všeho také stojí nemálo peněz a nebude ničím nahrazeno. Pandemie koronaviru ani nemluvě zasáhla tak jak i jinde do chodu ekonomiky. V roce 2009 byl rozpočtový deficit ve výši 8% HDP, v roce 2019 pak 2,8%. Japonsko spíš řeší problematiku, jak zvládnout financování státu, včetně hlavně důchodů za dalších 20-30 let. Prozatím se stávající situace nikterak nepodepisuje pod nějaký neklid. Rozpočet japonské vlády byl rekordní poslední roky a není tomu jinak ani nyní, přesně dle linie států G7 se pumpují do ekonomik tohoto seskupení rekordní zdroje. Pro rok 2020/2021 se původně plánoval rekordní rozpočet ve výši 939 mld. USD. Výdaje tak měli být o 1,2% vyšší proti ex roku. Z toho bylo 122 mld. USD určeno na 2 cíle: LOH a vykrytí ztrát koncernů v rámci obchodní války USA se zbytkem světa. Pandemie prohloubila jak výpadek příjmů, tak naopak zvedla výdaje v oblasti veř. zdrav. Nejnovější událostí je odstoupení premiéra S. Abe, ze zdravotních důvodů. I tak se stal nejdéle vládnoucím premiérem v historii.

Dálniční síť se tady buduje přemysleným způsobem, viz:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 62#p185762
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p185763

A prakticky se blíží ke svojemu konci, i když samozřejmě je co zlepšovat. Právě LOH byl ten akcelerující prvek pro zrychlení výstavby + se začalo dbát i na anglický jazyk na důležitých označeních pro lepší orientaci cizinců.

A to nemluvě o přírodních a dalších katastrofách, které musel stát poslední dekádu překonat. Lidi překonat a vyrovnat se s nima a stát zaplatit na obnově veřejné infrastruktury.
Nepochybně nikdo nepřehlédl událost z tohoto týdne, kdy byl spáchán atentát na expremiéra, který následkům zranění podlehl. Původně jsem se k tomu nechtěl vyjádřovat, ale několik jeho kroků uvedu s článkama:

https://www.reuters.com/article/uk-japa ... BK20130222
https://www.reuters.com/article/us-japa ... SKCN0X314M

Rozhodně podpořil transformační proces budované infrastruktury, aby se snížil náklad z veřejných zdrojů na její údržbu, přičemž ale rozvoj byl podpořen masivními investicemi a to i po obrovských škodách z roku 2011 a dalších milníků z hlediska způsobených škod.

A svým způsobem převedl Japonsko další dekádu i přes ohromné ekonomické otřesy a vnitřní problémy navzdory relativně neřešitelným otázkám v zemi ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonsko před 2 týdny evakuují na ostrově Kjušů 4 mil. lidí před obavama z ničivé síly tajfunu Nanmadol. Bouře, která by mohla způsobit záplavy, sesuvy půdy a zřícení domů. Základní infrastruktura vydržela, nanejvýš byla lokálně pod vodou.

JMA předpovídala, že na ostrov může spadnout až 500 mm (20 palců) deště a nárazy větru až 250 km/h (155 mph).

Živel zasáhl oblast v sobotu o 19:00 a v neděli společnost Kyushu Electric Power Co uvedla, že více než 93 000 domácností na celém ostrově je v neděli bez elektřiny kvůli poškození elektrického vedení a zařízení. Situace se dál zhoršovala. Několik lidí nakonec navzdory opatření zemřelo. Rozsah evakuací se zvedl.



Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.2.2023 19:53:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Japonská vláda se zavázala zlepšit v zemi výsledky silniční bezpečnosti. Oficiální policejní údaje ukazují, že v roce 2022 bylo v Japonsku při dopravních nehodách zabito 2 610 lidí.

To je pokles o pouhých 26 od roku 2021, ale je to nejnižší úmrtnost na silnicích v Japonsku od roku 1948, kdy se tato čísla začala shromažďovat. :ok: Japonská vláda však hodlá dále snížit počet úmrtí na silnicích v zemi a usiluje o snížení počtu obětí. na méně než 2 000 ročně do roku 2025. Oficiální údaje o dopravních nehodách sestavuje japonská Národní policejní agentura.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nestačí jen stavět, musí se i udržovat. Výsledky z průzkumu stavu dálniční infrastruktury:

K vyřešení problému špatného stavu vozovek jsou v Japonsku nutné velké opravy a údržbářské práce. Nový národní průzkum upozornil na problém chátrajících dálničních úseků v Japonsku. Průzkum se zaměřil na bezpečnost a identifikoval 500 km důležitých tras, které vyžadují větší údržbu a opravy.

Mezi japonskou vládou a šesti společnostmi pro výběr mýtného v zemi probíhají jednání, aby se našlo vhodné řešení problému. Prodloužení koncesních období bylo navrženo jako jeden ze způsobů financování nezbytných prací, které by při současných cenách mohly stát 11,55 miliardy USD. To se samozřejmě netýká 500 km vozovek, ale všech nedostatků, které vláda nachází navíc + novou výstavbu. Protože jednání s koncesionáři trvají delší dobu.

Jen zopakuji, že Japonsko provedlo privatizaci dálnic v roce 2005 a dálniční síť se rozvíjí na základě plánů z r. 1987. Síť je "skoro" hotová. Mezičasem byla mírně zvětšená. Nyní je v provozu asi 70% i nové revidované sítě. Japonsko je ale zpomalováno u rozvoje kvůli opakovaným velkým přírodním katastrofám. Na druhou stranu většina zasažené infrastruktury přežije, ale lokálně se musí postavit znovu. Náklady na vysoké normy jsou tak mnohem větší nejen u fáze výstavby těles objektů, ale i pouhé uchycení DZ je kvůli tajfunům ve zcela jiném levelu, než jinde. Tohle všechno společně s náročným udržením provozu (smart, IT ve vztahu k hustotě zalidnění) stojí velké peníze, které se jinde nevynakládají v propočtu na km.

pro představu z vlákna:

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Včera bylo 12. výročí ke katastrofě ze dne 11.3.2011 :arrow:

*ničivé zemětřesení spojeno s tsunami, povodněmi, požármi a událostemi v jaderné elektrárně Fukushima
*širší sumarizaci jsem uvedl v roce 2015: viewtopic.php?p=108257#p108257

Upřesňující fakta:

*celkem zemřelo bezmála 19800 lidí
*celkem bylo zraněno 6240 lidí
*další 2+ tis. lidí se pohřešuje

Celkové škody: 360 mld. USD

Japan remembers lives lost on March 11, 2011: https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20230311_20/

Od této události se v Japonsku vyskytlo dalších několik velkých katastrofálních povodní a sesuvů v důsledku ničivých tajfunů atp.

Navzdory všem těmto negativním jevům je počet mrtvých nebo rozsah poškození fungování hospodářství ve zcela mizivých číslech. Je to díky pečlivě připravovaným infrastrukturním projektům a vysoké hierarchii společnosti, která sama o sobě funguje velmi uspořádaně a disciplinovaně i mimo krizových situací.

:arrow: Dluh Japonska byl k 12/2022 ve výši 260% HDP. (asi 10 tisíc miliard USD) Až 43% tohoto dluhu drží centrální banka.

:arrow: Japonsko plní oznamy z roku 2022 a zásadně se začne letošním rokem vyzbrojovat. Dolní komora japonského sněmu schválila v únoru rekordně vysoký návrh rozpočtu na fiskální rok, který začíná v dubnu. V souladu s ústavou bude uzákoněn v tomto fiskálním roce.

Návrh rozpočtu obecného účtu na rok 2023 je ve výši více než 834 miliard dolarů.

Hlavní vládnoucí Liberálnědemokratické strana před hlasováním vysvětlila, že návrh zahrnuje nezbytný obranný rozpočet na první rok pětiletého plánu na modernizaci japonských obranných schopností v hodnotě 315 miliard dolarů.

Japonská vláda prezentuje, že je nesmírně důležité ukázat světu, že Japonsko má vůli a schopnost se chránit. Japonsko 2023 a další roky již nebude Japonsko, které nemá prakticky žádnou armádu, což byla politika uplatňována po IIWW. Již nestačí prezentovat mírové mise a rozvojovou pomoc.

Noma Takeshi z hlavní opoziční Ústavní demokratické strany řekl, že je rozhodně proti ustanovením návrhu týkajícím se obrany. Řekl, že postrádají zdůvodnění a nutnost a více zatěžují lidi kvůli zvýšení daní.

Předloha byla odeslána do horní komory.

Japonská ústava stanoví, že rozpočet je automaticky schválen 30 dní poté, co jeho návrh projde dolní komorou, bez ohledu na to, zda o něm horní komora hlasuje či nikoli.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Japonsko

Příspěvek od Diaľničiar »

1/2 profily:

Dne 19.3. se do provozu odevzdala dálnice E70 Izu - Jukan. Jde o úsek mezi Kawazu Nanataki IC – Kawazu Sakagawa IC v délce 3 km a většina je vedená tunelem.

pár fotek: https://twitter.com/i/web/status/1636279886414499840

Stejným dnem se do provozu odevzdal i 10 km úsek Katsuhara IC - Ono IC na dálnici E67 Chubu - Jukan Expressway. To se jedná o obchvat Ono v prefektuře Fukui.

fotky: https://twitter.com/i/web/status/1637361631163449344
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“