Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Pokládali za deště?
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Hmm, je to nějaký divný to zdůvodnění...nejdřív mikrokoberec a pak najednou uzavřená vlhkost... Pokud vím, tak ty poruchy tam byly/jsou 2 nebo 3, tak by možná stačilo hrábnout u nich, vysanovat celou konstrukci a oddrenážovat to tam.
Každopádně není to jediné místo, co se na I/38 po pár letech sype - v podstatě jsou to všechny průtahy mezi Jihlavou a Stonařovem. Nejvíc na šrot jsou Prostředkovice a pak tuším Rančířov, Čížov a Vílanec. Asi je nejvyšší čas na reklamaci, pokud mají 5 let záruku. Na to, že to má být odolnější SMA, tak to vydrželo výrazně méně, než původní kryt...
Každopádně není to jediné místo, co se na I/38 po pár letech sype - v podstatě jsou to všechny průtahy mezi Jihlavou a Stonařovem. Nejvíc na šrot jsou Prostředkovice a pak tuším Rančířov, Čížov a Vílanec. Asi je nejvyšší čas na reklamaci, pokud mají 5 let záruku. Na to, že to má být odolnější SMA, tak to vydrželo výrazně méně, než původní kryt...
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Je to tak, zatímco u původní silnice opravované někdy kolem roku 2000 jsem jako řidič prakticky s výjimkou tohoto úseku neměl námitky, tak teď jsou to dost často krátery jak blázen.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Doplnění - původně byla oprava u Želetavy avizovaná na 6 týdnů, oficiálně bylo doděláno za cca měsíc, ještě dřív se dalo jezdit bez omezení (jen nebylo namalované značení).
https://kraje.rsd.cz/vysocina/i-38-svoj ... o-provozu/
https://kraje.rsd.cz/vysocina/i-38-svoj ... o-provozu/
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... ead#unread
A to nemluvím o provozu, který tam bude, až budou postavené přeložky. Jenže ŘSD staví výhledové kategorie velmi zřídka, jinak všude staví nezbytné minimum, někde ani to ne.
No, výjimečně se zastanu trochu ŘSD, myslím, že Jihlava-Stonařov bude stačit jen 1+1, protože povede komplet v nové stopě a pomalý provoz by tam mohl být vyloučen. Nicméně doufám, že to je poslední úsek s 1+1 na celé I/38 mezi Jihlavou a státní hranicí. Bohužel se některé další chystají rovněž bez předjížděcích pruhů. Od MB na Rakousko je to vyloženě prasárna, provoz je tam znatelně vyšší než od MB na sever a většinu dne tam ani na rovných úsecích nelze nějak pohodlně předjíždět.Paul1 píše:Tak ono je to způsobeno tím, že na obchvatu Jihlavy budou docela velký kopce narozdíl od I/38 na Stonařov, tam nevím kde by se dal stoupací pruh využít. Ale každopádně celý úsek minimálně po Stonařov měl být 2+1 vzhledem k intenzitám nákladí dopravy. Ideálně až po hranice, aby navázal na S3.
A to nemluvím o provozu, který tam bude, až budou postavené přeložky. Jenže ŘSD staví výhledové kategorie velmi zřídka, jinak všude staví nezbytné minimum, někde ani to ne.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Taky myslím, že 1+1 postačí, mělo by to vést zhruba po rovině, jak směrově, tak výškově, a část dopravy zůstane i na staré silnici, když tam bude jedna MÚK na 12 km. Ale jak píše Aram, u nových záměrů už by se mělo co nejvíce prosazovat alespoň částečné 2+1. Na budoucím obchvatu Jihlavy II/602 jsou tuším stoupání výrazně přes 4%, takže tam je to nutnost.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Ano, tam je to nutnost na rozdíl od I/38.
Ještě dodám jeden příspěvek. Souhlas, že 2+1 nemusí být striktně pořád v celé délce. Tam kde jsou třeba mosty naprosto chápu jen 1+1. Líbí se mi třeba ta Želetava.
Ale třeba přeložka u Litohoře si o 2+1 vyloženě říká, protože to jsou dva protisměrné oblouky. Ale pruhy tam nejsou. Přitom vedle je už postavený obchvat MB jen v 1+1. U Litohoře by se měly ty 3.pruhy přidat.
Navíc by se mělo už rozhodnout, zda se bude komplet celá I/38 stavět v nové stopě nebo ne. EIA je na přeložky úplně mimo současnou trasu v celé délce mezi Jihlavou a MB a po docela velkých vzdálenostech jsou navrženy MÚK. A jsou navrženy opravdu dobře a smysluplně. Tenkrát se totiž uvažovalo s pořádnou moderní silnicí v nové stopě (jen ještě neznali 3.pruhy, budiž tehdá).
Jenže ŘSD z toho začíná dělat osekané varianty a plánuje stavět takové tvary MÚK, které do budoucna při případné dostavbě dalších úseků nepůjdou využít pro obousměrné propojení s doprovodnou komunikací. To je za mě velká chyba. Z tohoto hlediska je kolikrát lepší, když je napojení konce stavby obyč stykovou křižovatkou, které se s následným úsekem docela levně přestaví podle potřeb. Ale jakmile už jednou stojí most ..
Beru i odlišné řešení a to využívat i současnou silnici (=nestavět v celé délce novou přeložku), ale pak tam musí být co chvíli předjížděcí pruhy. Pak tam totiž klidně mohou drandit i traktory. Je špatně stavět přeložky, napojovat je do staré a počítat s ní, ale stavět jen 1+1.
Kdybych si měl vybrat, tak rozhodně je lepší varianta 3-pruh s využíváním i staré silnice a s ponecháním traktorů na ní, než nová komunikace vedle ale jen s 1+1.
Ještě dodám jeden příspěvek. Souhlas, že 2+1 nemusí být striktně pořád v celé délce. Tam kde jsou třeba mosty naprosto chápu jen 1+1. Líbí se mi třeba ta Želetava.
Ale třeba přeložka u Litohoře si o 2+1 vyloženě říká, protože to jsou dva protisměrné oblouky. Ale pruhy tam nejsou. Přitom vedle je už postavený obchvat MB jen v 1+1. U Litohoře by se měly ty 3.pruhy přidat.
Navíc by se mělo už rozhodnout, zda se bude komplet celá I/38 stavět v nové stopě nebo ne. EIA je na přeložky úplně mimo současnou trasu v celé délce mezi Jihlavou a MB a po docela velkých vzdálenostech jsou navrženy MÚK. A jsou navrženy opravdu dobře a smysluplně. Tenkrát se totiž uvažovalo s pořádnou moderní silnicí v nové stopě (jen ještě neznali 3.pruhy, budiž tehdá).
Jenže ŘSD z toho začíná dělat osekané varianty a plánuje stavět takové tvary MÚK, které do budoucna při případné dostavbě dalších úseků nepůjdou využít pro obousměrné propojení s doprovodnou komunikací. To je za mě velká chyba. Z tohoto hlediska je kolikrát lepší, když je napojení konce stavby obyč stykovou křižovatkou, které se s následným úsekem docela levně přestaví podle potřeb. Ale jakmile už jednou stojí most ..
Beru i odlišné řešení a to využívat i současnou silnici (=nestavět v celé délce novou přeložku), ale pak tam musí být co chvíli předjížděcí pruhy. Pak tam totiž klidně mohou drandit i traktory. Je špatně stavět přeložky, napojovat je do staré a počítat s ní, ale stavět jen 1+1.
Kdybych si měl vybrat, tak rozhodně je lepší varianta 3-pruh s využíváním i staré silnice a s ponecháním traktorů na ní, než nová komunikace vedle ale jen s 1+1.
Re: I/38 obecně
stavba OK s II/408 (leták)
Stav vykoupených pozemků:
stav k 12.3.2023 (stejné rozlišení zobrazeno níže)
stav k 6.3.2022
stav k 28.2.2021
Stav vykoupených pozemků:
stav k 12.3.2023 (stejné rozlišení zobrazeno níže)
stav k 6.3.2022
stav k 28.2.2021
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
viewtopic.php?p=272928#p272928
Existuje poměrně čerstvá TES "Homogenizace silnice I/38 Znojmo - Hranice JMK". Přes 80% délky vede v nové stopě. Komplet MÚK, ale většinou 1+1, jen cca 3,5km je 2+1, z toho většina na obchvatu Pavlic a Grešlového Mýta a zbývající krátký úsek je na obchvatu Kasáren (nebo jak se to skloňuje). Víc k tomu zatím neposkytnu. Třeba se někdy v budoucnu dočkáme nějakých letáků nebo aspoň oznámení EIA.Aram96 píše: ↑27.4.2023 21:33:41 S38 .. D1-Rakousko .. řekl bych, že tady opravdu i do budoucna stačí 4-pruh na obchvatu Jihlavy, a dále buď 2-pruh jako SMV nebo i s místní a pomalou dopravou, ale ve 3-pruhu. Jsou tam totiž úseky, kde by přeložka v nové stopě vedla doslova vedle současné v polích, tam je asi efektivnější současnou pouze rozšířit a traktory tam nechat jezdit. Ostatně tak zatím vypadá i příprava, že od nové přeložky komplet v nové stopě upouští.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Dělat novou silnici skoro celou v nové stopě 1+1 nemá žádný smysl. To ať ušetří, postaví pár obchvatů a nechají to být, tak jak to je.
Na hlavní spojnici (Praha - Vídeň) má být směrově oddělené 2+1, tak jako staví S3 v Rakousku. Na takových dálkových trasách nejde jen o intenzity (celkové nejsou nejvyšší, ale NA tady jezdí hodně), ale i komfort a bezpečí...
Na hlavní spojnici (Praha - Vídeň) má být směrově oddělené 2+1, tak jako staví S3 v Rakousku. Na takových dálkových trasách nejde jen o intenzity (celkové nejsou nejvyšší, ale NA tady jezdí hodně), ale i komfort a bezpečí...
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Souhlas 1+1 nemá žádný smysl.
Jedině dělený střídavý třípruh tak jako staví S3 v Rakousk.
Jedině dělený střídavý třípruh tak jako staví S3 v Rakousk.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Z pohledu uživatele musím říct, že střídavý třípruh je super. Tu chvilku s jedním pruhem člověk přežije a jinak jede jak potřebuje. A není potřeba klasická dálnice.
Jirka L: neposkytneš, protože trasu nesmíš zveřejnit a nebo nemáš po ruce ke zveřejnění?
Jirka L: neposkytneš, protože trasu nesmíš zveřejnit a nebo nemáš po ruce ke zveřejnění?
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Je to zatím neveřejné. Snad se to co nejdřív změní.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Také souhlasím, že přínosnější pro všechny je 3-pruh i s pomalou dopravou než původní plány na kompletní přeložku I/38 do nové stopy. Ty delší úseky mezi obcemi by bylo zbytečné mít duplicitně.
3-pruh má rovněž velkou výhodu v noci či za snížené viditelnosti. A o bezpečném předjetí "pomalého" kamionu snad nemusím mluvit.
Krásný a za mě naprosto ideální by tady byl ten směrově dělený. Ale myslím, že i klasický bez směrového rozdělení by tady na I/38 samozřejmě stačil, že nehod tam bude naprosté minimum. Ono totiž u nás je ten směrově dělený 3-pruh tak idiot*ky navržen, že je to S 15,25, což vychází dráž na zábor i na stavbu. A "obyč" 3-pruh je S 13,5. Tipl bych si, že v Rakousku to bude něco podobného - S 13,5, ale jim se tam vleze i to betonové svodidlo, protože nejsou papežtější než papež jak my a nemají tam zbytečné odstavné pruhy, jak je v naší S 15,25. A u nás samozřejmě určujeme kategorie čistě dle ekonomiky stavby. Už jsem se proto smířil s tím, že směrově dělený 3-pruh u nás nebude vznikat tam, kde má být. Zatím je v plánech velmi zřídka - uvědomuji si dvě lokality - a v obou případech je to naprosto nevhodně zvolená kategorie, kde už to chce dle intenzit 4-pruh S 21,5.
JirkaL: díky za info. Žel bohu to 1+1 na tomto úseku je právě naprosto, ale naprosto špatně zvolená kategorie. Snad to ještě přehodnotí, protože jinak vznikne druhá silnice smrti ala I/53. Mezi Znojmem a Budějovicemi by měla být 2+1 na všech úsecích, které se budou stavět nové.
Čili klasický kocourkov, tam kde má být 4-pruh, dáme směrově dělený 3-pruh úplně k ničemu. Tam kde to chce 3-pruh (ideálně směrově dělený) bude 2-pruh. Ale budeme se tvářit, jak dobře nám jde to plánování a jak hledíme do budoucna .. prostě klasika ŘSD Brno. Jdu jim tam asi hned napsat, protože tohle už fakt není normální. Ví na tom závodě vůbec někdo, že existuje něco jako S 13,5 a že se má dávat především tam, kde jezdí hodně NA ? Tady je kamionů jak na leckteré dálnici probůh..
3-pruh má rovněž velkou výhodu v noci či za snížené viditelnosti. A o bezpečném předjetí "pomalého" kamionu snad nemusím mluvit.
Krásný a za mě naprosto ideální by tady byl ten směrově dělený. Ale myslím, že i klasický bez směrového rozdělení by tady na I/38 samozřejmě stačil, že nehod tam bude naprosté minimum. Ono totiž u nás je ten směrově dělený 3-pruh tak idiot*ky navržen, že je to S 15,25, což vychází dráž na zábor i na stavbu. A "obyč" 3-pruh je S 13,5. Tipl bych si, že v Rakousku to bude něco podobného - S 13,5, ale jim se tam vleze i to betonové svodidlo, protože nejsou papežtější než papež jak my a nemají tam zbytečné odstavné pruhy, jak je v naší S 15,25. A u nás samozřejmě určujeme kategorie čistě dle ekonomiky stavby. Už jsem se proto smířil s tím, že směrově dělený 3-pruh u nás nebude vznikat tam, kde má být. Zatím je v plánech velmi zřídka - uvědomuji si dvě lokality - a v obou případech je to naprosto nevhodně zvolená kategorie, kde už to chce dle intenzit 4-pruh S 21,5.
JirkaL: díky za info. Žel bohu to 1+1 na tomto úseku je právě naprosto, ale naprosto špatně zvolená kategorie. Snad to ještě přehodnotí, protože jinak vznikne druhá silnice smrti ala I/53. Mezi Znojmem a Budějovicemi by měla být 2+1 na všech úsecích, které se budou stavět nové.
Čili klasický kocourkov, tam kde má být 4-pruh, dáme směrově dělený 3-pruh úplně k ničemu. Tam kde to chce 3-pruh (ideálně směrově dělený) bude 2-pruh. Ale budeme se tvářit, jak dobře nám jde to plánování a jak hledíme do budoucna .. prostě klasika ŘSD Brno. Jdu jim tam asi hned napsat, protože tohle už fakt není normální. Ví na tom závodě vůbec někdo, že existuje něco jako S 13,5 a že se má dávat především tam, kde jezdí hodně NA ? Tady je kamionů jak na leckteré dálnici probůh..
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Arame, až ti odpovědí, pinkni sem tvůj dopis a jejich následnou odpověď. Díky
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
No, spíš počkám, až bude alespoň něco zveřejněno. Je blbost psát o něčem, co oficiálně nemám v ruce. Třeba vyjde něco na EIA portálu.
-
- Příspěvky: 351
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Aram96: „tam kde má být 4-pruh, dáme směrově dělený 3-pruh úplně k ničemu. Tam kde to chce 3-pruh (ideálně směrově dělený) bude 2-pruh“ Přesně tak. A proto moje verze vize naší sítě vypadá tak, jak vypadá.
A byl jsem poučen, že S21,5 se již dneska nestaví a že byla nahrazena S24,5.
A byl jsem poučen, že S21,5 se již dneska nestaví a že byla nahrazena S24,5.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
V obci Suchá probíhá oprava opravy - asfaltování silnice v celé šíři. Tak snad opraví i ostatní rozpadlé úseky v nedávno rekonstruované silnici.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Už na jaře dělali Rančířov, cca před měsícem Vílanec a teď Suchou. Z těch havarijních průtahů zbývají Prostředkovice. Čížov je myslím relativně v pohodě. Zvláštní, že se rozsypaly pouze průtahy, extravilány jsou bez poruch...
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Prostředkovice prý se budou opravovat od 16.10. dva týdny.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Hořké postesknutí nad opravou povrchu v části Znojma. Opravuje se úsek od divadla až k ČS Benzina. Rozpadlý je ovšem úsek ještě dalších cca 200 m, který ale zjevně bude nechaný v původním stavu. Opravdu koncepční práce.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Co znamená zjevně?
Stránky regionálního ŘSD říkají:
II. etapa prací od 30. října do 12. listopadu
Oprava bude pokračovat v úseku silnice I/38 od divadla po přechod pro chodce za křižovatkou s ulicí Průmyslová.
A ještě odkaz na DIO.
Stránky regionálního ŘSD říkají:
II. etapa prací od 30. října do 12. listopadu
Oprava bude pokračovat v úseku silnice I/38 od divadla po přechod pro chodce za křižovatkou s ulicí Průmyslová.
A ještě odkaz na DIO.
Naposledy upravil(a) Majkii dne 26.10.2023 12:54:48, celkem upraveno 1 x.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Zjevně znamená, že oprava nesahá až po křižovatku s ulicí Hakenova. A podle těch odkazovaných schémat je ve směru na Prahu uzavírka dokonce jen cca ke křižovatce s Průmyslovou. První etapa jeden směr, druhá opačný. Pokud jsem někde nepřehlédl etapu III., tak zbude cca 200 metrů původního povrchu. https://mapy.cz/s/legalumuma
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Aha, už chápu, já si spletl benzínky...
Jinak je to akce zadávaná "z ruky" v rámcové smlouvě na opravy.
Jinak je to akce zadávaná "z ruky" v rámcové smlouvě na opravy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!