Plzeň západní okruh
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Plzeň západní okruh
No já bych řekl, že jo, protože tohle je prostě budoucnost. Spoustě lidí se to nelíbí, mně to je vcelku jedno, ale všechno k tomu směřuje.
Navíc: je ze strategických důvodů, aby se tohle vyrábělo „u nás“ (= v Evropě), ne někde v Číně, jak je módní, nebo v případě baterek v Chille (mají lithium). Tohle je další malý krůček k samostatnosti Evropy.
Navíc: je ze strategických důvodů, aby se tohle vyrábělo „u nás“ (= v Evropě), ne někde v Číně, jak je módní, nebo v případě baterek v Chille (mají lithium). Tohle je další malý krůček k samostatnosti Evropy.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Plzeň západní okruh
To jestli se termín konce spalováků odloží, na věci nic nemění. Dřív nebo později se to stejně stane a mít tu Gigafactory by bylo ze strategického hlediska samozřejmě výhodou. A jestli k tomu ještě stát převezme do správy západní okruh Plzně a rozšíří ho na čtyřpruh, tak to já bych se uplatit klidně nechal
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Plzeň západní okruh
Přijde mi, že termín konce spalováků se odloží. Je to moc brzo. Tohle je dlouhodobá změna, co nelze uspěchat. Pokud nechceme, aby věci dopadly špatně.
Tenhle obchvat je příklad toho, když se věci uspěchají. Mělo to být S21,5/90.
Tenhle obchvat je příklad toho, když se věci uspěchají. Mělo to být S21,5/90.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Plzeň západní okruh
Souhlas, já osobně bych tomu u těch spalováků nechal také volnější průběh, ten trend je jasný, není třeba to uměle svazovat nějakým termínem. A k šířkovému uspořádání Plzeňského okruhu nezbývá než zopakovat, že 7,5 m je tragédie.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Plzeň západní okruh
Ono by vůbec bylo asi nejlepší nemít nějaký pevný datum, spíš nějaký plovoucí cíl, nastavovat politiku k tomu.
No, tak třeba se doopravdy dočkáme toho, že to, co nám teď krásně postavili, se za…10 let bude zase rozkopávat a předělávat na to, jak to měli postavit původně.
No, tak třeba se doopravdy dočkáme toho, že to, co nám teď krásně postavili, se za…10 let bude zase rozkopávat a předělávat na to, jak to měli postavit původně.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Plzeň západní okruh
Něco dat o počtu vozidel na okruhu/poklesu počtu vozidel ve městě a taky zmínka o plánu na zahájení příprav na dostavbu dalších dvou pruhů:
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapad ... -zpravy_vb
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapad ... -zpravy_vb
Re: Plzeň západní okruh
Tady pár záběrů z konce okruhu a jak najíždět na kruhák. Za mě docela dobrý.
https://www.youtube.com/watch?v=hwrbEigM8_c
https://www.youtube.com/watch?v=hwrbEigM8_c
Re: Plzeň západní okruh
Změny na okruhu: zákaz předjíždění, snížení rychlosti na křižovatce a zmínka o výkupu pozemků na rozšíření:
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapad ... -zpravy_vb
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/zapad ... -zpravy_vb
Re: Plzeň západní okruh
https://www.youtube.com/watch?v=VtUOeIcVo1o . Zatím nejvýstižnější video k situaci kolem západního okruhu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Plzeň západní okruh
Líbí se mi, jak tam přesně zmiňuje to co já před časem - IZS a sníh. Samotný sníh prostě. Tohle vymyslel naprostej imbe*il. Druhý jízdní pás toho moc nevyřeší, stejně bude tento jeden neprůjezdný. A na mostě vám jaksi druhý pás nepomůže. ¨
Doufám, že jsou spokojení hlavně všichni ti chytrolíni, kteří mají na starosti normy a jejich dodržování. Že to nakreslí nějaký projektant podle hloupého politického zadání je jedna věc, druhá je, že tohle vůbec prošlo přes schvalování až k realizaci. A pak mi bude někdo říkat, že nelze postavit odpočívku kilometr od MÚK kvůli bezpečnostním normám.
Doufám, že jsou spokojení hlavně všichni ti chytrolíni, kteří mají na starosti normy a jejich dodržování. Že to nakreslí nějaký projektant podle hloupého politického zadání je jedna věc, druhá je, že tohle vůbec prošlo přes schvalování až k realizaci. A pak mi bude někdo říkat, že nelze postavit odpočívku kilometr od MÚK kvůli bezpečnostním normám.
Re: Plzeň západní okruh
A jak to funguje na jinych mostech v S7,5? Takovych jsou prece tisice. Tam nesnezi?
Re: Plzeň západní okruh
Nejsem jediný kdo to tady na fóru tvrdí, že užší silnice naopak k bezpečnosti provozu přispívají, právě protože se tam řidiči cítí méně "bezpečně", jedou pomaleji a hlavně ubude nebezpečného předjíždění, protože není kam uhnout. Největším "viníkem" je v tomto ohledu norma S11,5 zamrzlá někde v 80. letech.
Neříkám, že úzké silnice mají být všude, protože bych opravdu nechtěl řešit nějakou technickou závadu s autem, pokud to kolem mě někdo valí 110+ a nemá kam uhnout. Jasně, proto mají mít dálnice a silnice I. třídy větší šířku než jen "2x šířka kamionu + 10 cm".
Západní okruh Plzně je ale pořád polo-městská komunikace, takže S7,5 mi nepřijde žádná katastrofa - i kvůli hustotě provozu tam řidiči jedou pomaleji než na novostavbě silnice I. třídy. Komunikace ve městě mají běžně kolem 7,5 metru a IZS tam zvládne prokličkovat, tak kde je problém tady? Zimní údržbu nedokážu posoudit, uvidíme v zimě.
Neříkám, že úzké silnice mají být všude, protože bych opravdu nechtěl řešit nějakou technickou závadu s autem, pokud to kolem mě někdo valí 110+ a nemá kam uhnout. Jasně, proto mají mít dálnice a silnice I. třídy větší šířku než jen "2x šířka kamionu + 10 cm".
Západní okruh Plzně je ale pořád polo-městská komunikace, takže S7,5 mi nepřijde žádná katastrofa - i kvůli hustotě provozu tam řidiči jedou pomaleji než na novostavbě silnice I. třídy. Komunikace ve městě mají běžně kolem 7,5 metru a IZS tam zvládne prokličkovat, tak kde je problém tady? Zimní údržbu nedokážu posoudit, uvidíme v zimě.
Re: Plzeň západní okruh
Mě teda silně zaráží, když k takové stavbě probíhá určitě složité papírové řízení, kdy se k tomu všichni vyjadřují, proč třeba hasiči do toho nehodili pořádný vidle a nechtěli aspoň S 11,5/90. Nehledě na to, že zrovna hasiči mají na jednom konci okruhu svou stanici...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Plzeň západní okruh
Co se pořád řeší? Koukněte třeba sem: https://www.google.cz/maps/@48.7669952, ... 8192?hl=cs Je to poloviční profil rakouské dálnice. Žádná regionální nebo městská silnice, ale zatížený mezinárodní tah. Pár let staré, žádná 80. léta. Řekl bych, že jsme poměrně rozmazlení. Když jsem v roce 1990 poprvé vyrazil na západ, strašně jsem se divil, že ani na nových na hlavních tazích nemají odstavný pruh jako u nás a přitom se tam jezdí stovkou: https://www.google.cz/maps/@48.8120809, ... 8192?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Plzeň západní okruh
outdoor: obecně teď je třeba problém, že hasiči pro takovéhle stavby už nejsou dotčený orgán (v době přípravy obchvatu Plzně ještě byli). Tzn. teď je vůbec problém se s nimi na něčem domluvit, protože oficiální stanovisko je, že se k dokumentaci nebudou vyjadřovat. Z vlastní projekční praxe můžu říct, že když při rekonstrukci zamezíme některým průjezdům křižovatkou (třeba z ulice bude obytná zóna, křižovatku zmenšíme a odbočí jen osobáky), hasiči do toho nemají co říct, i když jim to ovlivní zásahové trasy. Domlouvali jsme se s nimi "bokem" mimo režim závazného stanoviska, aby papírově čistý projekt nezpůsobil do budoucna problémy.
Aram: délka mostu ani intenzita dopravy podle mě nemá vliv na to, jestli na něm dokážu provést zimní údržbu. Leda že by se jinde ten sníh hrnul před pluhem až za most? Proč teda na tohle nemyslí norma a takový profil mostu vůbec připouští? Není tady zakopaný pes?
Aram: délka mostu ani intenzita dopravy podle mě nemá vliv na to, jestli na něm dokážu provést zimní údržbu. Leda že by se jinde ten sníh hrnul před pluhem až za most? Proč teda na tohle nemyslí norma a takový profil mostu vůbec připouští? Není tady zakopaný pes?
Re: Plzeň západní okruh
Zatřídění do kategorií je podle vyhlášky https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-460 . Ke kategoriím 0 a I se hasiči vůbec nevyjadřují. A právě sem spadají pozemní komunikace, a dokonce i některé tunely.
Re: Plzeň západní okruh
Ale jde především o ten most. Když můžete vedle uhnout třeba i do trávy, tak je to pořád 100 a 1 v porovnání s mostem. Když už byl celý obchvat v nesmyslné S 7,5, tak ta estakáda tak být prostě neměla. Na dálnicích se odstavné pruhy taktéž ještě rozšiřují třeba vedle opěrných zdí. Podobně úzké úseky nechápu na nových úsecích VMO v Brně.Honey72 píše: ↑18.5.2023 9:41:14 Co se pořád řeší? Koukněte třeba sem: https://www.google.cz/maps/@48.7669952, ... 8192?hl=cs Je to poloviční profil rakouské dálnice. Žádná regionální nebo městská silnice, ale zatížený mezinárodní tah. Pár let staré, žádná 80. léta. Řekl bych, že jsme poměrně rozmazlení. Když jsem v roce 1990 poprvé vyrazil na západ, strašně jsem se divil, že ani na nových na hlavních tazích nemají odstavný pruh jako u nás a přitom se tam jezdí stovkou: https://www.google.cz/maps/@48.8120809, ... 8192?hl=cs
ElWapp: ohledně intenzit jsem to myslel tak, že S 7,5 jsou většinou tam, kde jsou intenzity tak malé, že se tam stěží vytvoří kolony a když už, tak to určitě nevyjde zrovna na dlouhý most, kde je šance, že se doprava zarve z obou stran. To tady hrozí úplně vpohodě, protože tady navíc bude jezdit hodně kamionů. Nejde mi tu ani tak o kategorii, jako o šířku mostu samotného. To je prostě neskutečnou chybou při takové délce mostu (=kocourkov jak blázen).
Re: Plzeň západní okruh
ten obchvat si skoro koleduje na zákaz vjezdu nad 7,5t v době 5 až 20hod
Re: Plzeň západní okruh
Honey72: To sice jo ale pořád jde uhnout někam pryč to trávy. Kdybych si stěžoval že nejsou odstavné pruhy na I/4 Strakonice-Nĕmecko tak řsd těmi emaily už zaspamuji. Jenže na tom mostě to je zhovadilost prostě . Neřekl bych na nějakém 100-200m mostě to dejme tomu, ale 1km dlouhá estakáda je moc i na mě.
Outdoor: To by ještě chybělo . To by to mohli stavět na novo protože to bude k ničemu. Plzní si bude veselé dal jezdit tranzit D5/ČB/Klatovy/Domažlice-KV/Most.
Tohle měl by 4-Pruh rovnou prostě to mi nikdo nerozmluví. Vždyť i sám Jehla to ve videu říkal.
Outdoor: To by ještě chybělo . To by to mohli stavět na novo protože to bude k ničemu. Plzní si bude veselé dal jezdit tranzit D5/ČB/Klatovy/Domažlice-KV/Most.
Tohle měl by 4-Pruh rovnou prostě to mi nikdo nerozmluví. Vždyť i sám Jehla to ve videu říkal.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Plzeň západní okruh
Řeknu jediné: S26.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Plzeň západní okruh
Na konci článku je info o tom, že se začnou připravovat výkupy pro dostavbu druhého pásu: https://zdopravy.cz/rsd-chysta-s-plzni- ... ra-161570/
Re: Plzeň západní okruh
A k tomu hlavnímu tématu článku - zkapacitnění té velké OK. Nebylo by lepší vystavět rampy pro převedení primárního směru než zkapacitňovat kruháč ?
Jinak dle popisu to vypadá, že tady vznikne asi první česká "vícepruhová" OK řízena SSZ. Nebo už něco takového u nás je ? Zatím jsem to viděl jen v zahraničí, takové to když vlastně každé rameno OK je vlastně křižovatkou se SSZ. Plánují tam tohle, jestli jsem to dobře pochopil.
Jinak dle popisu to vypadá, že tady vznikne asi první česká "vícepruhová" OK řízena SSZ. Nebo už něco takového u nás je ? Zatím jsem to viděl jen v zahraničí, takové to když vlastně každé rameno OK je vlastně křižovatkou se SSZ. Plánují tam tohle, jestli jsem to dobře pochopil.
Re: Plzeň západní okruh
Tak mame Dablicka/Vysocanska/Strelnicna, ale ze by to byl nejaky zazrak si nemyslim.