I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Musíte to chápat tak, že máte na výběr mezi variantou touto a nulovou. Tunel je na provinční silnici příliš nákladný nejen na výstavbu, ale především na provoz. Nejsme na Islandu, ani v Norsku, kde tyto tunely pro minimální provoz staví především proto, že jiná alternativa není. Zde se docílí plynulého průjezdu obcí bez úrovňového křížení a bez ostrých oblouků. Pokud Vám to bude příjemnější, považujte to za průtah nikoli za obchvat - toto řešení je v intravilánech běžné (flyower) a využívá se v celém světě.
Ke spojení Rožnova s Ostravou se tato silnice využívá stále méně. Po zprovoznění Obchvatu F-M bude zase o kousek atraktivnější cesta přes Čeladnou.
Ke spojení Rožnova s Ostravou se tato silnice využívá stále méně. Po zprovoznění Obchvatu F-M bude zase o kousek atraktivnější cesta přes Čeladnou.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Vidím to podobně. Kdyby šlo o nějaký hlavní tah, kde obcemi projíždí stovky kamionů denně, byl bych určitě pro tunel než pro most vedle kostela. Tady je to ale docela dobrý kompromis a řešení se mi líbí. Ať si klidně obec odhlasuje, jestli obchvat chce takhle nebo nechce vůbec.
Jediné, co mě připadá polovičaté, je ta křižovatka u průmyslové zóny. Často nemám s tímto řešením problém, když jde např. o křížení se silnicí druhé třídy, kde se ne všechna doprava napojuje na hlavní trasu. Ovšem tady, kde se bude napojovat kamionů a kamionů a především většina dopravy z obou vedlejších, měla být plnohodnotná MÚK, když už tam ten most bude.
Jediné, co mě připadá polovičaté, je ta křižovatka u průmyslové zóny. Často nemám s tímto řešením problém, když jde např. o křížení se silnicí druhé třídy, kde se ne všechna doprava napojuje na hlavní trasu. Ovšem tady, kde se bude napojovat kamionů a kamionů a především většina dopravy z obou vedlejších, měla být plnohodnotná MÚK, když už tam ten most bude.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
To není tak docela pravda. Mnohdy jde jen o zkrácení cesty - typicky se propojí dva sousední fjordy, namísto aby se odbjížděla vybíhající "skála", takže namísto například 15 km jedete 5 km.jeni013 píše:Nejsme na Islandu, ani v Norsku, kde tyto tunely pro minimální provoz staví především proto, že jiná alternativa není. .
Problém je, že to nechceme (naše společnost) stále přijmout mentálně, tedy že by se mohlo postavit něco dražšího a ušetřit obec trvalého poškození průtahem, což znehodnotí život, cenu nemovitostí dost lidem. Ono kdyby se to vyčíslilo, tak by se mnohdy nakonec ukázalo, že i finančně to nevychází zdaleka o tolik dráž, kdyby se tam férově započetlo, jak to levnější řešení sníží cenu nemovitostí v místě a sníží životní úroveň místním na hodně dlouho dopředu.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Co je spravedlivého na tom, že se tady postaví tunel za mld Kč a všechny obce vedle na stejné silnici zůstanou bez obchvatů ? Tohle nemůžu pořád pochopit.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Já taky nic takového nikde netvrdím. Takže vaše nepochopení se týká vašich vlastních představ.Aram96 píše:Co je spravedlivého na tom, že se tady postaví tunel za mld Kč a všechny obce vedle na stejné silnici zůstanou bez obchvatů ? Tohle nemůžu pořád pochopit.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Ale proč pořád ten tunel ? Pokud obec kývne na obchvatoprůtah s mostem nad baráky, tak na té stavbě nevidím nic špatného... prostě a jednoduše proč by se měl tady v tomto konkrétním případě stavět tunel ?
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Já jsem to vysvětloval už vícekrát ... mít silnici 30 metrů od kostela ve středu obce a v úrovni prvního patra rodinného domku 50 metrů od silnice znamená trvalé znehodnocení životních podmínek pro obyvatel obce. Takové řešení je podle mě přípustné jen tam, kde to opravdu nelze jinak. A tady se nabízí řešit to tunelem, ani ne tak moc dlouhým. Protože se snažím vidět to ze všech stran a ne jen jednostranně z pohledu řidiče, tedy i ze strany těch obyvatel, tak jsem pro tunel.
Vy to holt vnímáte jinak, obyvatelé vás nezajímají, měříte to jenom na postavené kilometry obchvatů, tedy jen z hlediska řidiče a nemáte zábrany směrem ke zhoršení podmínek zde bydlích. Takže se zjevně neshodneme.
Vy to holt vnímáte jinak, obyvatelé vás nezajímají, měříte to jenom na postavené kilometry obchvatů, tedy jen z hlediska řidiče a nemáte zábrany směrem ke zhoršení podmínek zde bydlích. Takže se zjevně neshodneme.
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Nic proti tunelům, ale kilometr tunelu je cenově na úrovni x km obchvatu. S ohledem na množství finančních prostředků je lepší několik obchvatů pro několik obcí, než jeden tunel pro jednu obec. Pokud se podaří vylepšit životní podmínky více lidem za stejné peníze, tak pak je podle mně volba jasná. Za 20 let bude většina bodových závad v obcích vyřešena. Pak může nastat doba tunelová...
Re: I/58 Frenštát pod Radhoštěm – Vlčovice
Reportáž ze včerejšího projednání EIA: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... st/967809/