Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Úsek od "Globusu" na Chrudim nemůže být zařazen mezi SMV, protože prakticky neexistuje (pouze přes centrum) alternativní trasa pro vozidla do 80km/h.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
To jsou ale výmluvy. Právě přes to "centrum" je to ta ona "alternativní trasa". Nebo se snad v Pardubicích obávají toho, že by jim centrum ucpali cyklisté nebo traktory. Min. od Globusu po múk Palackého by to určitě spmv mohla být.Japao Joe píše:Úsek od "Globusu" na Chrudim nemůže být zařazen mezi SMV, protože prakticky neexistuje (pouze přes centrum) alternativní trasa pro vozidla do 80km/h.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
A proč, co by tím kdo získal? Povolená 80-ka tam je a proč by měla auta jako Avia a spol. jezdit mezi Semtínem a Chrudimí nebo Čívicemi přes město?
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Získám tím právě to, že z tohoto rychlostního tahu eliminuju bezpečnostní rizika v podobě pomalu jedoucích nebo nemotorových vozidel. Mimochodem, kolik nákladních aut dneska reálně nemá nejvyšší dovolenou rychlost alespoň 80 km/h? Argumentovat Aviemi z dob socialismu je trochu mimo ne. Ale i tak platí, že některé Avie jako třeba A20 nebo A31 mají konstrukční rychlost nad 80 km/h. A bavit se o nějakých speciálních vozidel nemá cenu, ty stejně často potřebují zvláštní užívání nebo jiná povolení...
Nicméně pořad platí, že pro označení SMV by se nejdřív musel celý úsek modernizovat, chybí středová svodidla a jsou tam nechráněné překážky. Podle normy by tu správně měla být maximálně 60ka, protože to je nejvyšší rychlost pro kterou se nevyžaduje ochrana pevných překážek záchytným systémem. Po drobných úpravách by úsek Globus - Závodiště klidně mohl být jako SMV označen. Je sice pravda, že některé BUSy MHD mají nejvyšší povolenou rychlost méně než 80 km/h, ale pro ty je v zákoně pro jízdu v obci výjimka na 65 km/h.
Nicméně pořad platí, že pro označení SMV by se nejdřív musel celý úsek modernizovat, chybí středová svodidla a jsou tam nechráněné překážky. Podle normy by tu správně měla být maximálně 60ka, protože to je nejvyšší rychlost pro kterou se nevyžaduje ochrana pevných překážek záchytným systémem. Po drobných úpravách by úsek Globus - Závodiště klidně mohl být jako SMV označen. Je sice pravda, že některé BUSy MHD mají nejvyšší povolenou rychlost méně než 80 km/h, ale pro ty je v zákoně pro jízdu v obci výjimka na 65 km/h.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Já vím, že by to teď okamžitě nešlo. Mimo důvodů zmíněných mapmanem je tam třeba ještě sjezd k přejezdu (aktuálně soutěžené zdvoukolejnění trati ho neruší, ale má se to ještě prověřovat jako samostatná stavba - jen to nejspíš vyvolá pozemkové úpravy kvůli přístupům na pozemky za dráhou a to může být na dlouho...). A objížďky pro pomalou dopravu mimo centrum časem vyřeší i další obchvaty... Já se jen ptal, jestli trolejové vedení ten záměr nějak automaticky nemůže blokovat. Takže chápu, že ne.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Snad jen škoda, že díky okružní křižovatce Závodiště není možné do vzdálenější budoucnosti počítat se souvislou SMV Hradec Králové - Chrudim (počítám i s dostavbou na plný profil mezi Pardubicemi a MÚK Chrudim-sever).
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Proč by nešla souvislá SMV ? Stačilo by tam samozřejmě snížit rychlost, ale SMV by to mohla být přece pořád v kuse ne ?
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Nemohla, protože OK je úrovňové křížení a tam se musí SMV ze zákona přerušit.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Aha, jo to mi nedošlo. No každopádně by šlo o kosmetiku. Pořád by to nemělo bránit tomu, mít z obou stran SMV i se 110 km/h. Jen tam bude stát pár zbytečných značek navíc .. A na samotnou OK si mohou přijet zakroužit i traktory. 

Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
v principu by stačilo vyjmout to z OBCE a je tam 90kmh i bez svodidel 

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
15 let bylo na pražské radiále v brně 130 km/h bez svodidel a nikomu to nevadilo 

Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Netvrdil bych, že to nikomu nevadilo. Je to spíš dáno tzv. "brněnským faktorem", rezistence vůči změnám a novotám je tam někdy opravdu nebetyčná...
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Přeznačení úseku Chomutov - Křimov (odbočka na Suchdol) jako SMV je schováno v zakázce na přeznačení celé chomutovské části D7.
Zaujalo mě, že dle projektu je směrem z kopce rychlost omezena (90), směrem do kopce nikoliv. Je to takto úmyslně?
Zaujalo mě, že dle projektu je směrem z kopce rychlost omezena (90), směrem do kopce nikoliv. Je to takto úmyslně?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Pokud vím tak ano, je tam výrazně snížená rychlost pro NA a na mnoha místech špatné rozhledy, takže se policie bojí o nehody z velkého rozdílu rychlostí...
-
- Příspěvky: 4572
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Tak ono kilometr před MÚK je dokonce 50 pro nákladní nad 7,5 tuny.
Každopádně, od počátku není tato silnice budována jako klasická čtypřuhová jak jí známe, ale jako silnice s přídavným pruhem pro stoupání a v opačném směru s přídavným pruhem pro pomalá vozidla při klesání. Proto mě při otevření silnice překvapilo současné vodorovné značení, zcela neodpovídající svislým značkám https://www.google.com/maps/@50.4714012 ... 2?hl=cs-CZ
A ono i to nouzové pole je dost nešikovně značené. Ten "jízdní" pruh podél přímo vybízí, aby to někdo využil jako odpočívku.
Každopádně, od počátku není tato silnice budována jako klasická čtypřuhová jak jí známe, ale jako silnice s přídavným pruhem pro stoupání a v opačném směru s přídavným pruhem pro pomalá vozidla při klesání. Proto mě při otevření silnice překvapilo současné vodorovné značení, zcela neodpovídající svislým značkám https://www.google.com/maps/@50.4714012 ... 2?hl=cs-CZ
A ono i to nouzové pole je dost nešikovně značené. Ten "jízdní" pruh podél přímo vybízí, aby to někdo využil jako odpočívku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
Tak na první stránce tohoto vlákna můžeme posunout do 'V přípravě' I/13 Most-Bílina
-
- Příspěvky: 4572
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
viewtopic.php?p=270821#p270821
Obyčejná dvoupruhová jednička do Hrádku nad Nisou je také SMV a cyklisti a traktory ať si jezdí po staré silnici. A tohle bych zavedl na každém obchvatu a nových úsecích silnic.NullDeVoid píše: ↑22.3.2023 16:42:40 No…dívám se na mapy, a je to tam jen 3pruh, ne SD4P. SMV přeci musí být (aspoň) nějaký SD4P, ne?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Tak ta I/35 do Hrádku si to zaslouží. Jsou tam MÚK a je to asi 10km úsek bez jediné křižovatky. Ale jiné přeložky jsou hrůza a zaslouží si být sotva I/_ natož SMV . Napr I/22 u Strakonic . 2-pruh SMV bych si představoval tak na I/13 od Dĕčína do České Lípy kde také mají být pouze muk . Ale drtivá většina obchvatu si to nezaslouží protože tam jsou samé urovňové křižovatky a SMV by tam byla pouze na škodu.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Aha. Zjišťuji, že to funguje jinak. SMV nemusí být na mapách nutně vyznačeny zeleně, jak tak koukám.
Takže jo, souhlasím. Zažil jsem zdržovačky s traktory na I/6, ultimátní zlo.
Takže jo, souhlasím. Zažil jsem zdržovačky s traktory na I/6, ultimátní zlo.
I/13 má být Mezi KV a Libercem jako SD4P.
Dálnice mají prefix „D“, tak SD4P I/_ dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme.
SD4P = směrově dělený 4pruh. Nebaví mě to pořád vypisovat.
Dálnice mají prefix „D“, tak SD4P I/_ dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme.
SD4P = směrově dělený 4pruh. Nebaví mě to pořád vypisovat.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Ano, "obyč" silnice bude SMV. A je to dobře. Je to totiž dlouhý souvislý úsek a jen s MÚK a vedle je všude doprovodná komunikace. Tudíž se tou SMV vymístí pomalá a nemotorová doprava.NullDeVoid píše: ↑22.3.2023 14:55:59 Počkat, chápu to správně, že SMV bude na obyčejné silnici? To snad ne, ne?
Navíc někdo tu říkal, že I/11 má končit u Českého Těšína. Co je na tomhle pravdy?
A bude to celé I/68, čili S68 od D48 až téměř na hranice.

Doufám, že to pak mapy.cz začnou značit stejně jako 4-pruhové SMV. U toho Hrádku n.N. to tak zatím není, nechápu proč. Podobně tak VMO.
Honey: souhlas, ale jen na těch, kde jsou jen MÚK.

Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Takže třeba I/4 přeložka Volyně-Zlešice by mohla být po dokončení SMV když se bude stávající nechávat jako doprovodka ? To samé s I/9 od České Lípy k Novému Boru a I/13 z Děčína do České Lípy.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
I/4 je IMHO právě ten frcek, kde to nedává v ničem smysl. Navíc tam nejsou jen MÚK. I/13 by smysl dávala. Konec OT !
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
S tím trochu nesouhlasím. Zeleně bych vyznačoval jen úseky, co jsou SD4P, s MÚK a všemi těmihle věcmi. Jestli to je 2pruh, ať už S11,5 nebo cokoliv, považuju to za obyčejnou silnici. Přece jen, jede se na tom asi dost jinak, než na SD4P.
VMO bych tím pádem například zeleně vyznačil. Nebo jakoukoliv I/_, co je SD4P. Ostatně, takovéhle úseky by automaticky měly dostat SMV.
Třeba například ta budoucí I/73. S26,0/130 jsou parametry dálnice. Ale přesto to chtějí mít jako I/_, na mapách teda asi oranžově. Tzn. stejně vyznačené, jako například zde oblíbená I/19, co vypadá jako silnice III. třídy.
Zkrátka, rád bych, aby když se kouknu do mapy, tak abych věděl, co je dobrý (SD4P) a co ne.
…jo, a jestli bude na nějakých I/_ zakázán vjezd traktorům a kolům, tak to je asi jedině dobře, ale nemyslím si, že by díky tomu ten úsek měl dostat zelenou.
Sorry za děsný OT, měl jsem to už napsané. S tou I/13 souhlasím.
I/13 má být Mezi KV a Libercem jako SD4P.
Dálnice mají prefix „D“, tak SD4P I/_ dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme.
SD4P = směrově dělený 4pruh. Nebaví mě to pořád vypisovat.
Dálnice mají prefix „D“, tak SD4P I/_ dejme prefix „S“, ať víme, o čem mluvíme.
SD4P = směrově dělený 4pruh. Nebaví mě to pořád vypisovat.
-
- Příspěvky: 4572
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
My z těch SMV bohužel stále děláme něco víc a nemůžeme si odvyknout na původní rychlostní silnice. V Evropě je přitom naprosto běžné, že značka SMV pouze oznamuje, že to je silnice pro vozidla s motorovým pohonem, naprosto stejně jako jiná značka oznamuje, že to je stezka pro cyklisty. Nic víc. U nás z SMV vyrábíme dálnice III. třídy.
Často jsem se na západě setkal s tím, že dvoupruhová SMV je od kruháku ke kruháku nebo od úrovňové křižovatky k další. Prostě namísto kulaté značky se zákazem pro traktory a cyklisty tam je modré autíčko. Vůbec to nemusí být desetikilometrový úsek. Klidně i Benešovská od D1 do Benešova nebo obchvat Slaného by SMV mohl být. Rychlost klidně stávající, ale aspoň by zmizeli cyklosebevrazi v trikotu, pro které je cyklostezka sprosté slovo.
V Polsku můžete jet na SMV 120 nebo 100 podle toho, kolik vidíte pruhů.
A silnice až na slovenské hranice se jako SMV přímo vybízí.
Často jsem se na západě setkal s tím, že dvoupruhová SMV je od kruháku ke kruháku nebo od úrovňové křižovatky k další. Prostě namísto kulaté značky se zákazem pro traktory a cyklisty tam je modré autíčko. Vůbec to nemusí být desetikilometrový úsek. Klidně i Benešovská od D1 do Benešova nebo obchvat Slaného by SMV mohl být. Rychlost klidně stávající, ale aspoň by zmizeli cyklosebevrazi v trikotu, pro které je cyklostezka sprosté slovo.
V Polsku můžete jet na SMV 120 nebo 100 podle toho, kolik vidíte pruhů.
A silnice až na slovenské hranice se jako SMV přímo vybízí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Silnice pro motorová vozidla (SMV) v novém pojetí
viewtopic.php?t=2399&start=125
Jako já souhlasím, ale v kontextu našich SMV bych to cpal zatím opravdu jen na ty 2-pruhy, kde jsou jen MÚK. Navíc každý takový úsek musí být označen všude MPR 90. Dával bych to právě jen tam, kde to má návaznosti nebo svoji délkou význam samo o sobě. Když je někde jeden 5 km obchvat jen s MÚK, tam smysl moc nevidím. Tady určitě ano.Honey72 píše: ↑22.3.2023 17:52:29 My z těch SMV bohužel stále děláme něco víc a nemůžeme si odvyknout na původní rychlostní silnice. V Evropě je přitom naprosto běžné, že značka SMV pouze oznamuje, že to je silnice pro vozidla s motorovým pohonem, naprosto stejně jako jiná značka oznamuje, že to je stezka pro cyklisty. Nic víc. U nás z SMV vyrábíme dálnice III. třídy.
Často jsem se na západě setkal s tím, že dvoupruhová SMV je od kruháku ke kruháku nebo od úrovňové křižovatky k další. Prostě namísto kulaté značky se zákazem pro traktory a cyklisty tam je modré autíčko. Vůbec to nemusí být desetikilometrový úsek. Klidně i Benešovská od D1 do Benešova nebo obchvat Slaného by SMV mohl být. Rychlost klidně stávající, ale aspoň by zmizeli cyklosebevrazi v trikotu, pro které je cyklostezka sprosté slovo.
V Polsku můžete jet na SMV 120 nebo 100 podle toho, kolik vidíte pruhů.
A silnice až na slovenské hranice se jako SMV přímo vybízí.