
Elektromobilita
Re: Elektromobilita
Jožko hezký komentář = koupě odpustků !
Snad jim u toho neupadnou volanty... / viz ušetřený 1 šroub u Tesly /

Re: Elektromobilita
s odpustky máme jistou historickou zkušenost
takže tentokrát to nebude vozová hradba, ale spalovací hradba

takže tentokrát to nebude vozová hradba, ale spalovací hradba

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 20408
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
ještě k té UK a problémům do budoucna ohledně EV nabíjecí infrastruktury
Britský EVC zavede na národní úrovni přibližně 100 000 nabíjecích bodů EV.
Společnost EVC se sídlem ve Velké Británii zajistila kapitál ve výši až 165 milionů GBP, aby urychlila ambice společnosti EVC dodat až 100 000 nabíjecích bodů pro elektromobily po celé Velké Británii do roku 2027.
Britský EVC zavede na národní úrovni přibližně 100 000 nabíjecích bodů EV.
Společnost EVC se sídlem ve Velké Británii zajistila kapitál ve výši až 165 milionů GBP, aby urychlila ambice společnosti EVC dodat až 100 000 nabíjecích bodů pro elektromobily po celé Velké Británii do roku 2027.
- Prostřednictvím posílení cílové infrastruktury nabíjení EV se EVC snaží eliminovat obavy z dojezdu, které pociťují řidiči EV, kteří mají zájem najít spolehlivé nabíjecí body. Projekty sahají od jednotlivých nabíječek až po větší nabíjecí uzly pro elektromobily a budou využívat nabíjecí body s kapacitou mezi 22 kW a 300 kW.
Hlavním zaměřením společnosti EVC je poskytování pohodlných, praktických a spolehlivých možností „cílového“ nabíjení pro rostoucí zákaznickou základnu. Společnost financuje a instaluje nabíjecí místa pro elektromobily na základě dlouhodobých smluvních nájemních smluv v „destinacích“. Patří mezi ně pohostinské, rekreační a maloobchodní prostory, pracoviště a vícebytové obytné jednotky. Zajištění pohodlného a praktického nabíjení elektromobilu v místě určení znamená, že zákazníci, zaměstnanci a obyvatelé již nebudou muset trávit čas na nabíjení na cestě.
Financování expanze poskytla Denham Sustainable Infrastructure (DSI), pobočka globální investiční společnosti pro transformaci energetiky, Denham Capital.
Plně financovaná řešení EVC mají za cíl splnit požadavky odvětví EV a poskytují inovativní a škálovatelnou infrastrukturu nabíjení spolu se softwarem pro správu nabíjení. To zahrnuje správu veškerých požadavků na plánování, provádění instalace a údržby každé nabíječky. Pronajímatelům, kteří chtějí investovat svůj vlastní kapitál, nabízí EVC řízenou službu, kdy EVC provede instalaci a provozuje nabíječku EV jménem pronajímatele.
„Závazek společnosti Denham Sustainable Infrastructure – jeden z největších v sektoru infrastruktury pro nabíjení elektromobilů ve Spojeném království – obohatí naši schopnost poskytnout podnikům a zákazníkům v celé zemi sebevědomí, že přejdou a zapojí se do revoluce elektrických vozidel,“ řekl Nick Ballamy, CEO společnosti EVC: "Vidíme zadržovanou poptávku na našich trzích a tato investice nám umožní urychlit dodávky, abychom tyto potřeby splnili."
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
čtěte a hlasujte
Re: Elektromobilita
Miku, nebude. Tentokrat to maji dobre podchycene. Fstejte se, nyc se fam nestane...
Uprimne uz delsi dobu jsem fatalistou. Proste do tech .... musime spadnout. Blby je, ze nekterym se nerozsviti ani potom.
Uprimne uz delsi dobu jsem fatalistou. Proste do tech .... musime spadnout. Blby je, ze nekterym se nerozsviti ani potom.
Re: Elektromobilita
2jozka: bohužel je to tak.
Re: Elektromobilita
2 jozka :
já tomu říkám "poučený optimista"

já tomu říkám "poučený optimista"

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
Na co bych sázel čím dál méně a to se netýká jen EV vozů, ale že jejich životnost se začíná zkracovat s tím, kolik nových elektronických součástek se do dnešních aut montuje. Mechanické části toho vydrží už věru hodně a všechny druhy senzorů co ve výsledku brání i funkčnosti auta + nejasná SW podpora po více než 15 letech ? Nejsem mechanik, ale přijde mi to stále více komplikovanější.Diaľničiar píše: ↑14.2.2023 16:12:09 Důležité je si uvědomit, že co to bude značit? Že vy si snad v 2030-2035 koupíte ojetinu EV? Dnes má někdo Teslu, tak vy si jí koupíte? Možné to je. Ale již dnes to spěje k min. nákladům na servis, pořeší se baterie a není potřeba se toho zbavit. Všichni se toho jen tak zbavovat nebudou. Automobilky nebudou dávat takové akce, že výměna pro věrného zákazníka, to až když bude problém s odbytem a ten v tomto období nebude. Takže vy si koupíte buď nové nebo budete muset značně investovat. Ano, ojetinu + baterie. A budete tam, kde jste dnes - 15 roční průměr vozu, ale spoléhat na to, tak to bych nedělal.
Tento aspekt bude možno nad uvažovat teprve po 2040. Že těch vozidel bude mnohem více. Ale někde bude demografická krivka, budou další aspekty celkové vytlačování vozidel jako takových z aglomerací a evropských měst a vůz bude na přítěž. A postupně půjdou vozidla EV dál do zemí rozvojového světa. Kde bude mít smysl ropa, kde budou jezdit vozy s nižšími emisemi, protože to tam všechno spěje, až se utlumí i tato činnost a bude nahrazována. Proto je to biznis, protože to vytváří prostor na dalších 30-40 let produkce. Ovšem EV se neplánuje vyrábět na 60 mil. v nejbližší době ročně. Přitom prodej spalováků stagnuje. My si můžeme namýšlet, že částečně uměle (cílené konflikty a antikampaně), ale tak nebo tak, je to daný vývoj.
Re: Elektromobilita
Pokud chcete vedet, jak dopadne banka, ktera nesleduje zisk, ale zarivou budoucnost, sledujte co se deje v USA. Tam taky dosly penize tech druhych.
-
- VIP
- Příspěvky: 20408
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Elektromobilita
Expertizní stanovisko na finanční krizi, to se hned tak nevidí. A patrně se ujme bez ohledu na geografické působení. Že? Jen, aby vám z toho nebylo pak špatně, protože je to trochu jináč, ale to je tady zbytečné psát, mě kdysi stačil bohatě popsán problém Černé Hory stejným expertem.
Mnohem důlěžitější je, co bude dál a kam se to ubírá ... tím teď nemyslím odstartovanou krizi financí a bank, ale všeobecně aspekt, který nabírá ...
Kdo trochu čte, tak sleduje výnosou křivku dluhopisových fondů v obyčejné EU - jsme u 6-8% na 3 roky. Což je jedna z mála investicí z hlediska umístění na trhu, kdy se výnos zná předem což na rozdíl od jiných investicí je výjimkou. Je to nyní mnohem více, než "garantované" formy vkladů (které se i v DE pohybují jen kolem 2%, resp. se podílí kolem 25% ze skutečné inflace napříč EU). To ale značí, kam se ubírají % za dluhy. A bude hůř - ECB úroky zvedá na rozdíl od FEDu a to značí, že po roce 2025 to teprva začne být zajímavé (dluhy bobtnají a % stoupají, tudíž i náklady na obsluhu dluhů - i proto ten apel na krocení deficitů hluboce pod 3% co možná nejdříve).
Tak pak to třeba připomenu, jak který stát věřil v zisky, když nejdříve upřednostnil udržení zbytečné spotřeby namísto efektivních investicí do budoucnosti. Nepředpokládám krachy států, ale rozhodně budou přinucené snížit dosavadní sociální rozměry a investice se 3x promyslí ...
Elektro cíle budou dosažené na 30% a tam na delší dobu zůstanou. Což vlastně naplní cíle. Všeobecně se totiž ježdění omezí a dostupnost vozidel jako takových rovněž. Stačí si všimnout snižování produkce. (a všeobecně dochází k propouštění lépe postavených lidí v IT sektoru, sektoru bank atd.) Takže s odstupem opravdu pár let to spěje sem. A žádný producent to již neobrátí naopak - protože by zmařil dosavadní investice, kterým věří. Pokud se spletl - pak zkrachuje. To je rovnice, která platí opravdu dlouhou dobu. Za mnohem větším počtem bankrotů posledních let jsou ale spekulace a neznalost trhu, než-li špatný výběr technologie, kterou podpořím. Nemluvě o tom, že ono to vydělá všechno 10-100x a krach nastává "až pak". A je za tím jisté pozadí, kterýmu je nutno alespoň trochu rozumět - novinka nahradí starou věc, na kterou si již nikdo ani nevzpomene ...
Mnohem důlěžitější je, co bude dál a kam se to ubírá ... tím teď nemyslím odstartovanou krizi financí a bank, ale všeobecně aspekt, který nabírá ...
Kdo trochu čte, tak sleduje výnosou křivku dluhopisových fondů v obyčejné EU - jsme u 6-8% na 3 roky. Což je jedna z mála investicí z hlediska umístění na trhu, kdy se výnos zná předem což na rozdíl od jiných investicí je výjimkou. Je to nyní mnohem více, než "garantované" formy vkladů (které se i v DE pohybují jen kolem 2%, resp. se podílí kolem 25% ze skutečné inflace napříč EU). To ale značí, kam se ubírají % za dluhy. A bude hůř - ECB úroky zvedá na rozdíl od FEDu a to značí, že po roce 2025 to teprva začne být zajímavé (dluhy bobtnají a % stoupají, tudíž i náklady na obsluhu dluhů - i proto ten apel na krocení deficitů hluboce pod 3% co možná nejdříve).
Tak pak to třeba připomenu, jak který stát věřil v zisky, když nejdříve upřednostnil udržení zbytečné spotřeby namísto efektivních investicí do budoucnosti. Nepředpokládám krachy států, ale rozhodně budou přinucené snížit dosavadní sociální rozměry a investice se 3x promyslí ...
Elektro cíle budou dosažené na 30% a tam na delší dobu zůstanou. Což vlastně naplní cíle. Všeobecně se totiž ježdění omezí a dostupnost vozidel jako takových rovněž. Stačí si všimnout snižování produkce. (a všeobecně dochází k propouštění lépe postavených lidí v IT sektoru, sektoru bank atd.) Takže s odstupem opravdu pár let to spěje sem. A žádný producent to již neobrátí naopak - protože by zmařil dosavadní investice, kterým věří. Pokud se spletl - pak zkrachuje. To je rovnice, která platí opravdu dlouhou dobu. Za mnohem větším počtem bankrotů posledních let jsou ale spekulace a neznalost trhu, než-li špatný výběr technologie, kterou podpořím. Nemluvě o tom, že ono to vydělá všechno 10-100x a krach nastává "až pak". A je za tím jisté pozadí, kterýmu je nutno alespoň trochu rozumět - novinka nahradí starou věc, na kterou si již nikdo ani nevzpomene ...
za lepší silnice a dálnice
čtěte a hlasujte
čtěte a hlasujte
Re: Elektromobilita
To nevypadá na "světlé zítřky" ale naopak na "temné vize" Dialničiari...
Re: Elektromobilita
Z reakce Diaľničiara mám pocit, že ti, co podporují přechod na elektromobilitu a dosud nám tvrdili, jak je to skvělá technologie, jsou přesvědčeni, že je již rozhodnuto a není potřeba nadále lhát o tom, jak to bude skvělé a je třeba začít lidi připravovat na to, že bude zle. Úmyslně nepíšu "bude hůř", protože se domnívám, že skutečnost svými dopady překoná i ty nejčernějšéí vize z před 10 let. Je mi z toho opravdu smutno.
Re: Elektromobilita
Ano, trochu nám plebsům elitáři naprogramovali že budeme mít nejlevnější automobil pro individuální přepravu dvakrát tak dražší než dosud a teď krčí rameny, že tak to má být a je to tak správně. Otázkou zda skutečná ekologie a energetická výhodnost je v pozorovaném vymření tunového hatchbacku s litrovým motorem a nastolení vlády megasedanů a SUV s váhou dvě tuny a více. V případě že už bude jezdit jen horních deset tisíc věřím tomu že ano, zbytek lidí do té Prahy z Budějc pojede na kole, tak jakýpak copak.
Re: Elektromobilita
právě, v tomto jsme pokrokoví
proto nám nebudou chybět dálnice...
před 20lety nám ujel s infrastrukturou vlak a teď se to bude hodit, protože začal couvat
jen škoda, že nás minou dotace na rekultivaci dálnice na řepkové pole
proto nám nebudou chybět dálnice...
před 20lety nám ujel s infrastrukturou vlak a teď se to bude hodit, protože začal couvat
jen škoda, že nás minou dotace na rekultivaci dálnice na řepkové pole

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit