I/68 Mosty u Jablunkova
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Zákon se kvůli tomu měnit nebude, takže ne. Na směrově nedělené jen max 90.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Počkat, chápu to správně, že SMV bude na obyčejné silnici? To snad ne, ne?
Navíc někdo tu říkal, že I/11 má končit u Českého Těšína. Co je na tomhle pravdy?
Navíc někdo tu říkal, že I/11 má končit u Českého Těšína. Co je na tomhle pravdy?
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Jak obyčejná?NullDeVoid píše: ↑22.3.2023 14:55:59 Počkat, chápu to správně, že SMV bude na obyčejné silnici? To snad ne, ne?
Vedle je doprovodka, takže po ní nemusím jet.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
No…dívám se na mapy, a je to tam jen 3pruh, ne SD4P. SMV přeci musí být (aspoň) nějaký SD4P, ne?
Pokračování všeobecné diskuze o SMV přesunuto sem. Jirka L.
Pokračování všeobecné diskuze o SMV přesunuto sem. Jirka L.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
Já teda nevím co by bylo tak super na tom, že by tam byla 100 místo 90. Reálně se na 90 stejně jezdí +-100 a rozdíl na 10 km mezi 100 a 90 je 16 sekund. Dále SMV stejně nevyloučí NA, které by měly jet 80, takže by tou změnou nevznikla úspora vůbec žádná.
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
A je to tu zas! ...
https://fm.denik.cz/zpravy_region/rekon ... alnic.html
https://fm.denik.cz/zpravy_region/rekon ... alnic.html
Re: I/11 Mosty u Jablunkova
A jedna místní zajímavost
https://ehutnik.cz/zpravy/mosty-usiluji-o-vlastni-sjezd
https://ehutnik.cz/zpravy/mosty-usiluji-o-vlastni-sjezd
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Mají pravdu, blbé to je.
Nevím ale, zda sjezd u lyžařského areálů - cesta k němu je dost úzká a klikatá.
Spíš bych to viděl u přemostění I/68 tady - https://mapy.cz/s/gagojadugu
A taky nechápu, proč není sjezd zpátky do obce u bývalé celnice.
Nevím ale, zda sjezd u lyžařského areálů - cesta k němu je dost úzká a klikatá.
Spíš bych to viděl u přemostění I/68 tady - https://mapy.cz/s/gagojadugu
A taky nechápu, proč není sjezd zpátky do obce u bývalé celnice.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Když se podívám na záběry z panoramy na silnici, tak tam jsou dvě možnosti na 180° otočku ještě před hranicí se Slovenskem a podle černých stop od gum jde asi o dost využívanou trasu.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Jen ať to postaví a rovnou s dostavbou druhého profilu. Jak se dostavěla síť v MSK kraji, tak to tady zcela určitě naroste.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Ale ty zmiznou až se tam postaví ekodukt - https://www.msstavby.cz/i-11-mosty-u-ja ... 5-06-2022/
Tak ať tam místo ram postaví to co je tradiční ve Skandinávii nebo Estonsku - https://www.google.com/maps/@59.4621419 ... ?entry=ttu
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Na severu možná, v Polsku jsou dokonce i semafory se šipkou pro otočení na křižovatce. U nás by tohle neprošlo.
A když už jsme u toho Jablunkova, kde je prosím ten vysoký plot, co se z něho zřítil ten vlak? Ve filmu Přejezd Kassandra, co teď opakovali, měli v centrále NATO schématickou blikající mapu evropských železnic a mezi Jablunkovem a Polskem byl onen vysoký železný most přes hraniční údolí
A když už jsme u toho Jablunkova, kde je prosím ten vysoký plot, co se z něho zřítil ten vlak? Ve filmu Přejezd Kassandra, co teď opakovali, měli v centrále NATO schématickou blikající mapu evropských železnic a mezi Jablunkovem a Polskem byl onen vysoký železný most přes hraniční údolí
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
myslíte most, to je viadukt v Dolní Lomné ne? https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=465 ... 49654&z=16Honey72 píše: ↑18.8.2023 10:48:49 A když už jsme u toho Jablunkova, kde je prosím ten vysoký plot, co se z něho zřítil ten vlak? Ve filmu Přejezd Kassandra, co teď opakovali, měli v centrále NATO schématickou blikající mapu evropských železnic a mezi Jablunkovem a Polskem byl onen vysoký železný most přes hraniční údolí
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Néé To byla samozřejmě fikce Most ve filmu byl myslím známý eifelův viadukt poblíž A11 ve Francii, jeho jakoby dezolátní stav byl natočen u nějaké zaniklé trati a vlak se zřítil z modelu. Žádná železniční trať nikde z Jabunkovska do Polska samozřejmě nevede, natož pojmenovaná Kassandra
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Právěže se dá naopak očekávat během nejbližších let úbytek tranzitní nákladní dopravy, která zde poměrně ve velkém množství proudí z Polska na Slovensko (Český Těšín->Jablunkov) https://mapy.cz/s/fadosorezu
K poklesu dojde díky dostavbě polské S1 Tychy-Bielsko Biala a Zywiec-Zwardon, na kterou se tyto kamiony od Baltu či katowické aglomerace přesunou... Poslední 13km část S1 (Myslowice-Oswiecim) má být kompletní v Q4/25, zbylých 43km úseků během druhé poloviny roku 2023.
Ono je to hezky vidět i na výsledcích z CSD (proklikáním jednotlivých úseků), z těch 2700 NSN v pracovní den jich tranzitních v této PL<->SK relaci bude více než 50%.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Ještě k tomu plánovanému ekoduktu v Mostech. Proč se vlastně ČR a SR nedohodli na stavbě jednoho? Další už roste 1,5 km daleko ve Svrčinovci…
Trasa mezi ekodukty: https://mapy.cz/s/gumucacuhe
Svrčinovec: https://youtu.be/ZNsMrnMt8CA
Mosty: https://youtu.be/ryF2975X4pk
Trasa mezi ekodukty: https://mapy.cz/s/gumucacuhe
Svrčinovec: https://youtu.be/ZNsMrnMt8CA
Mosty: https://youtu.be/ryF2975X4pk
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
PetrN: jo, to je asi pravda vlastně. Spíš mírný úbytek než nárůst.
Jinak to s tím druhým profilem, to byl samozřejmě vtip.
Jinak to s tím druhým profilem, to byl samozřejmě vtip.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Ono to tak sice na mapě vypadá, ale trasa po S1 přes Skalité nebude významně kratší než stávající trasa přes Těšín (+/- 3 km). Bude však podstatně jednodušší (bez odbočování) a rychlejší (čtyřpruh). Uvidí se, kudy to pro kamiony bude levnější.
Navíc, přes Jablunkov teď díky nové S68 a obchvatu Frýdku jezdí i auta, která doposud jezdila přes Bumbálku. A pokud si zadáte do navigace trasu z Čenstochové do Žiliny, navede vás díky propojení D48/D56 přes Ostravu.
Každopádně, co je nejdůležitější. Trasa Čenstochová (PL)-Szombathely (H) je dnes na kilometr stejně dlouhá přes Brno nebo přes Skalité. Po dokončení D55 však bude trasa přes Uherské Hradiště o cca 30 km kratší.
Navíc, přes Jablunkov teď díky nové S68 a obchvatu Frýdku jezdí i auta, která doposud jezdila přes Bumbálku. A pokud si zadáte do navigace trasu z Čenstochové do Žiliny, navede vás díky propojení D48/D56 přes Ostravu.
Každopádně, co je nejdůležitější. Trasa Čenstochová (PL)-Szombathely (H) je dnes na kilometr stejně dlouhá přes Brno nebo přes Skalité. Po dokončení D55 však bude trasa přes Uherské Hradiště o cca 30 km kratší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Honey no mě to vychází o 10km kratší po nové S1 než po stávající přes Strumien, Č.Těšín, Ropice (po staré, nikoliv nové přeložce I/68).. a mám tím na mysli trasu S1 od MUK A1xS1 nad Katowicemi, východním obchvatem KTW a na B.Biala, Skalité (pozn. S1 nepovede přes Tychy, to je aktuálně slepá odbočná větev, bude více napřímená kolem Oswiecimi... Jinak za mě tím pádem vyhrává trasa po S1 i přestože tam teda čtyřpruh nebude po celé trase (ze Zywiece až po Svrčinovec půlprofil kromě obchvatu W.Gorky)
No a co se týče trasy do Maďarska, nad tím jsem se nikdy teda nezamýšlel.. Měl jsem za to že většina kamionů v trase Czestochowa-Maďarsko jede po D1 a D2 přes Brno, nicméně mi přijde že kamiony jedoucí od Polska k Brnu následně míří spíše na Vídeň než Bratislavu..
Docela by mě zajímaly jaké jsou časté relace tranzitní nákladní dopravy, které projíždí přes ČR, přemýšlím právě kam by vedla trasa od Baltu přes Maďarsko dále? Čekal bych, že dost ze zde řešeného tranzitu Polsko-Slovensko přes Jablunkov má cíl cesty např. na Slovensku kolem Žiliny či Bratislavy (automobilky, aj.) a že z hlediska dálkového tranzitu u nás vedou spíše relace Polsko-Rakousko přes Brno a pak Maďarsko(a dále)-Německo přes Brno a Prahu...
No a co se týče trasy do Maďarska, nad tím jsem se nikdy teda nezamýšlel.. Měl jsem za to že většina kamionů v trase Czestochowa-Maďarsko jede po D1 a D2 přes Brno, nicméně mi přijde že kamiony jedoucí od Polska k Brnu následně míří spíše na Vídeň než Bratislavu..
Docela by mě zajímaly jaké jsou časté relace tranzitní nákladní dopravy, které projíždí přes ČR, přemýšlím právě kam by vedla trasa od Baltu přes Maďarsko dále? Čekal bych, že dost ze zde řešeného tranzitu Polsko-Slovensko přes Jablunkov má cíl cesty např. na Slovensku kolem Žiliny či Bratislavy (automobilky, aj.) a že z hlediska dálkového tranzitu u nás vedou spíše relace Polsko-Rakousko přes Brno a pak Maďarsko(a dále)-Německo přes Brno a Prahu...
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Asi veřejné projednáni se zvířaty v lese nedopadlo podle očekávaní a výzvy NDS a ŘSD narazily na logický argument obyvatel lesa, že kvůli vnitrozemské migraci si nikdo nebude pořizovat pas...Kulich píše: ↑18.8.2023 12:01:43 Ještě k tomu plánovanému ekoduktu v Mostech. Proč se vlastně ČR a SR nedohodli na stavbě jednoho? Další už roste 1,5 km daleko ve Svrčinovci…
Trasa mezi ekodukty: https://mapy.cz/s/gumucacuhe
Svrčinovec: https://youtu.be/ZNsMrnMt8CA
Mosty: https://youtu.be/ryF2975X4pk
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Já jsem pro jejich větší počet. Nevidím v tom problém.Kulich píše: ↑18.8.2023 12:01:43 Ještě k tomu plánovanému ekoduktu v Mostech. Proč se vlastně ČR a SR nedohodli na stavbě jednoho? Další už roste 1,5 km daleko ve Svrčinovci…
Trasa mezi ekodukty: https://mapy.cz/s/gumucacuhe
Svrčinovec: https://youtu.be/ZNsMrnMt8CA
Mosty: https://youtu.be/ryF2975X4pk
Snad zabrání srážkám se zvěří.
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Hlavní tranzity jsou jak píšeš: SK(H) - D, a PL-A. Někde tady na to byla krásná mapka, která ukazovala vyloženě měření tranzitu na hraničních přechodech. Ale je to už nějaký ten pátek staré, ale myslím si, že poměrově to bude pořád dosti podobné.PetrN píše: ↑21.8.2023 7:22:48 Docela by mě zajímaly jaké jsou časté relace tranzitní nákladní dopravy, které projíždí přes ČR, přemýšlím právě kam by vedla trasa od Baltu přes Maďarsko dále? Čekal bych, že dost ze zde řešeného tranzitu Polsko-Slovensko přes Jablunkov má cíl cesty např. na Slovensku kolem Žiliny či Bratislavy (automobilky, aj.) a že z hlediska dálkového tranzitu u nás vedou spíše relace Polsko-Rakousko přes Brno a pak Maďarsko(a dále)-Německo přes Brno a Prahu...
Re: I/68 Mosty u Jablunkova
Letos se nedočkáme, nedošlo ještě ani ke kompletnímu přečíslování. Není ještě hotový ani kompletní projekt.