I/43 obecně
Re: I/43 obecně
Ten oddělený pozemek vedoucí o křižovatky na severozápad ve mě vzbudil naději na obchvat Sebranic, ale asi to není ono, že?
Re: I/43 obecně
To je nějaká býv. polňačka, patří obci. Řekl bych, že na přípravě obchvatu Sebranic se reálně nepracuje.
Re: I/43 obecně
Pokud tomu dobře rozumím, došlo k podání žádosti o SP u Závisti.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/476/infoletak_s43-zavist-stoupaci-pruh.pdf píše:Dne 10. 3. 2023 zahájil KÚ JMK stavební řízení na čtyři hlavní stavební objekty (úprava silnice I/43, most přes místní komunikaci, zárubní zeď podél sil. I/43 vpravo a odvodnění sil. I/43).
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/43 obecně
Jako zajímavost pro KarlaLera a další...
Při vyměřování křižovatky dálnice s dálkovou silnicí se podařilo na jednom snímku zachytit i dnes rozoranou polní cestu, plus menší situační plánek...
Při vyměřování křižovatky dálnice s dálkovou silnicí se podařilo na jednom snímku zachytit i dnes rozoranou polní cestu, plus menší situační plánek...
Re: I/43 obecně
Hezký odkaz ! Díky Tomasi.
Re: I/43 obecně
Na stavbě budoucí OK pod Sebranicemi už začaly nějaké přípravné práce, asi skrývka a nějaké to káceníčko. Detailně jsem to ještě nepozoroval. Provoz zatím bez omezení.
Re: I/43 obecně
Snad se po dostavbě rozjede i přípravy stavba obchvatu Sebranic.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/43 obecně
To si úplně nedělám iluze.
Pro ŘSD Brno by teď měla být priorita rozjet především přípravu obchvatu Rosic a Zastávky na I/23, přeložek na I/38 a něco na I/50 - nějaké delší přeložky a 4-pruh od D1.
Sebranice jsou pořád jen ve výhledu, tam dokud za to nezačne někdo bojovat, tak se nic dít nebude, protože brněnský závod nepatří k těm, kteří by sami vyvíjeli iniciativu. Když vidíme, jak jim jde - teda spíše "jde" - příprava těch pidistaveb na I/43, tak je nějaký obchvat Sebranic docela utopie.
Navíc musíme být fér a uznat, že síly musí soustředit na D1, D52 a S73 či obchvaty Bučovic, Břeclavi a VMO. Holt za 30 let postavili prd, tak toho mají na přípravu hodně. A to opravdu ještě spousta staveb v přípravě ani není.
Pro ŘSD Brno by teď měla být priorita rozjet především přípravu obchvatu Rosic a Zastávky na I/23, přeložek na I/38 a něco na I/50 - nějaké delší přeložky a 4-pruh od D1.
Sebranice jsou pořád jen ve výhledu, tam dokud za to nezačne někdo bojovat, tak se nic dít nebude, protože brněnský závod nepatří k těm, kteří by sami vyvíjeli iniciativu. Když vidíme, jak jim jde - teda spíše "jde" - příprava těch pidistaveb na I/43, tak je nějaký obchvat Sebranic docela utopie.
Navíc musíme být fér a uznat, že síly musí soustředit na D1, D52 a S73 či obchvaty Bučovic, Břeclavi a VMO. Holt za 30 let postavili prd, tak toho mají na přípravu hodně. A to opravdu ještě spousta staveb v přípravě ani není.
Re: I/43 obecně
Arame, hlavně platí tvá poslední věta !
Re: I/43 obecně
Obchvat Sebranic mi přijde jako celkem jednoduchá stavba - novostavba v polích, nedá se očekávat nějaký velký odpor. A ŘSD by se mohlo chlubit, že postavilo další obchvat. Oproti tomu ty vylepšování I/43 vyžadují stavbu postupně po polovinách, změnu organizace silného provozu, uzavírky, objížďky atd.
Tomas 1975: Díky za ty staré mapy
Tomas 1975: Díky za ty staré mapy
Re: I/43 obecně
Nový leták na MÚK u Lipůvky. Změna: kruháč na silnici vedoucí do Blanska. Částečně pochopitelný. To, jak to vypadalo předtím, byl prostě bohužel nesmysl, to jsem psal.
Já prostě jen nechápu, proč tam nemůže být normální T-křižovatka proboha. Alespoň díky za ten bypass, že se před kopcem nebude muset tolik brzdit, ale i tak je to zbytečný kruháč. Prostě na brněnském ŘSD neumí nic jiného než kruháče.
Mimochodem je celá ta MÚK i zbytečně roztáhlá, tu silnici na Blansko měli naklikatit více ke hřišti - menší zábor - a napojit to opravdu běžnou křižovatkou. Nechápu, na co si tady hrajou. Tam, kde mají být megalomani, tak jsou připosr... a tady tohle. S kruháčem v cestě totiž takhle dlouhá a rovná přeložka moc smysl nedává. Jenže to by se zase muselo začínat téměř od začátku přípravy, že .. ach bože ..
Já prostě jen nechápu, proč tam nemůže být normální T-křižovatka proboha. Alespoň díky za ten bypass, že se před kopcem nebude muset tolik brzdit, ale i tak je to zbytečný kruháč. Prostě na brněnském ŘSD neumí nic jiného než kruháče.
Mimochodem je celá ta MÚK i zbytečně roztáhlá, tu silnici na Blansko měli naklikatit více ke hřišti - menší zábor - a napojit to opravdu běžnou křižovatkou. Nechápu, na co si tady hrajou. Tam, kde mají být megalomani, tak jsou připosr... a tady tohle. S kruháčem v cestě totiž takhle dlouhá a rovná přeložka moc smysl nedává. Jenže to by se zase muselo začínat téměř od začátku přípravy, že .. ach bože ..
Re: I/43 obecně
a proč tam ruší ten kus rovně ?
myšleno na původní 43
v tomto uspořádání mi přijde kruháč opravdu "navíc"
myšleno na původní 43
v tomto uspořádání mi přijde kruháč opravdu "navíc"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/43 obecně
Že nevede I/43 pořád ve staré stopě je IMHO především kvůli samotné realizaci. Aby se většina stavby odehrávala mimo současnou silnici, protože tady to zavřít déle jak na měsíc je nereálné a to ještě jedině jen částečně - buď vyloučit NA nebo OA. Úplnou a delší uzavírku si tady představit neumím. Jedině provizorní komunikace vedle v celé délce.
Navíc je to i logické hodit tam alespoň symbolickou šikanu před vjezdem do obce.
Po realizaci dálnice se tady bude provoz dělit cca 1:1, takže půl provozu povalí dál na Blansko. Jenže teď do toho přidali kruháč .. prostě s tím kruháčem v cestě je ta stavba svým přínosem poloviční.
Navíc je to i logické hodit tam alespoň symbolickou šikanu před vjezdem do obce.
Po realizaci dálnice se tady bude provoz dělit cca 1:1, takže půl provozu povalí dál na Blansko. Jenže teď do toho přidali kruháč .. prostě s tím kruháčem v cestě je ta stavba svým přínosem poloviční.
Re: I/43 obecně
Mě tam kruháč přijde v pohodě, bypass odvede hlavní dopravu z něj a pak je kruháč naopak v daném místě žádoucí, protože tam křižovatku zjednoduší.Aram96 píše: ↑22.3.2023 21:24:52 Že nevede I/43 pořád ve staré stopě je IMHO především kvůli samotné realizaci. Aby se většina stavby odehrávala mimo současnou silnici, protože tady to zavřít déle jak na měsíc je nereálné a to ještě jedině jen částečně - buď vyloučit NA nebo OA. Úplnou a delší uzavírku si tady představit neumím. Jedině provizorní komunikace vedle v celé délce.
Navíc je to i logické hodit tam alespoň symbolickou šikanu před vjezdem do obce.
Po realizaci dálnice se tady bude provoz dělit cca 1:1, takže půl provozu povalí dál na Blansko. Jenže teď do toho přidali kruháč .. prostě s tím kruháčem v cestě je ta stavba svým přínosem poloviční.
Re: I/43 obecně
Jenže všichni kdo valí z kopce budou muset brzdit kvůli kruháčí, aby se potom napojili mega křižovatkou na I/43. Smysl to úplně nedává.
Lepší by bylo mít tam opravdu dvě T křižovatky po sobě. Odbočovalo by tam stejně jen pár aut do obce a pak doprava na Tišnov.
Samozřejmě i takhle to bude lepší než stávající stav, nicméně začalo se s velkou křižovatkou a ta prostě už není potřeba když je tam kruháč. Není potřeba mít parametry na 90tku.
Lepší by bylo mít tam opravdu dvě T křižovatky po sobě. Odbočovalo by tam stejně jen pár aut do obce a pak doprava na Tišnov.
Samozřejmě i takhle to bude lepší než stávající stav, nicméně začalo se s velkou křižovatkou a ta prostě už není potřeba když je tam kruháč. Není potřeba mít parametry na 90tku.
Re: I/43 obecně
Neotvírá se náhodou do budoucna tím kruháčem možnost pro případný obchvat Lipůvky?
Cesta od MUK by pokračovala obchvatem kolem Lipůvky směr Svitavy. Do Lipůvky samotné by se nejelo rovně od Brna, ale přes kruháč od Blanska.
Cesta od MUK by pokračovala obchvatem kolem Lipůvky směr Svitavy. Do Lipůvky samotné by se nejelo rovně od Brna, ale přes kruháč od Blanska.
Re: I/43 obecně
Letmým pohledem do územního plánu Lipůvky i do registru smluv bych spíš řekl, že kruháč tam bude z důvodu plánovaného rozvoje Lipůvky
Re: I/43 obecně
Ale ten kruháč tam nevznikl proto, že by zapadal do nějakých plánů. Ten tam nacpali proto, že stará podoba neumožňovala napojení Lipůvky směrem na Blansko. Což je problém především pro linkové busy a víceméně to nešlo řešit.
Já jen nechápu, proč tam nemůže být obyč styková křižovatka, když všude dál na trase jich je nespočet. To zas nějaký policajt udělal na ŘSD bububu a prdli tam kruháč. Alespoň, že ten bypass no. Ale kurňa, když stavím vedle MÚK na x hektarech, tak ať do ní ty auta jedou plynule, a ne že je kilometr předtím zbrzdím kruháčem. Ta jízda bude méně komfortní než je dnes. Takové stavby by měly dostat automaticky stopku, když je to vlastně zhoršení proti stávajícímu stavu.
Podotýkám .. po dostavbě dálnice bude Brno-Blansko naopak primární směr všude tady a především v té MÚK. Takže dávat sem kruháč je nesmysl.
Smysl by dával kruháč u MOLky v Lipůvce, kdyby se do něj připojoval obchvat směrem na Tišnov, ten je ve výhledu. Tam bych kruháč chápal.
Já jen nechápu, proč tam nemůže být obyč styková křižovatka, když všude dál na trase jich je nespočet. To zas nějaký policajt udělal na ŘSD bububu a prdli tam kruháč. Alespoň, že ten bypass no. Ale kurňa, když stavím vedle MÚK na x hektarech, tak ať do ní ty auta jedou plynule, a ne že je kilometr předtím zbrzdím kruháčem. Ta jízda bude méně komfortní než je dnes. Takové stavby by měly dostat automaticky stopku, když je to vlastně zhoršení proti stávajícímu stavu.
Podotýkám .. po dostavbě dálnice bude Brno-Blansko naopak primární směr všude tady a především v té MÚK. Takže dávat sem kruháč je nesmysl.
Smysl by dával kruháč u MOLky v Lipůvce, kdyby se do něj připojoval obchvat směrem na Tišnov, ten je ve výhledu. Tam bych kruháč chápal.
Re: I/43 obecně
To by mě zajímalo, jak byste si tu křižovatku představoval? Pokud byste ji směrově udělal Brno <-> Blansko, tak bude ve špičce problém přejet z Lipůvky směr Blansko. To mi příjde jako jeden z důvodů - bezpečnost. Pokud uděláte T, tak z toho komfortu taky moc nebudete mít a budete muset zpomalit, jak na kruháku. A tvrdit, že to bude méně komfotní než dnes snad může tvrdit jen ten, kdo tam nejezdí. Ano bude to trochu točení navíc.Aram96 píše: ↑25.3.2023 8:18:26 Ale ten kruháč tam nevznikl proto, že by zapadal do nějakých plánů. Ten tam nacpali proto, že stará podoba neumožňovala napojení Lipůvky směrem na Blansko. Což je problém především pro linkové busy a víceméně to nešlo řešit.
Já jen nechápu, proč tam nemůže být obyč styková křižovatka, když všude dál na trase jich je nespočet. To zas nějaký policajt udělal na ŘSD bububu a prdli tam kruháč. Alespoň, že ten bypass no. Ale kurňa, když stavím vedle MÚK na x hektarech, tak ať do ní ty auta jedou plynule, a ne že je kilometr předtím zbrzdím kruháčem. Ta jízda bude méně komfortní než je dnes. Takové stavby by měly dostat automaticky stopku, když je to vlastně zhoršení proti stávajícímu stavu.
Podotýkám .. po dostavbě dálnice bude Brno-Blansko naopak primární směr všude tady a především v té MÚK. Takže dávat sem kruháč je nesmysl.
Smysl by dával kruháč u MOLky v Lipůvce, kdyby se do něj připojoval obchvat směrem na Tišnov, ten je ve výhledu. Tam bych kruháč chápal.
Re: I/43 obecně
Myslím, že jsi moji myšlenku naprosto nepochopil ..
Prostě by to bylo tak, jak předchozí plány bez kruháče, ale původní 379 by byla obousměrná - umožnila i jízdu Tišnov>Blansko. A 379 by se na novou spojku připojila stykovou křižovatkou. Stejně tak ta místní komunikace, co vede přímo do Lipůvky.
Buď takhle, nebo takhle.
Proč by měl být problém přejet Lipůvka>Blansko ? Je to problém snad dnes ?
Prostě by to bylo tak, jak předchozí plány bez kruháče, ale původní 379 by byla obousměrná - umožnila i jízdu Tišnov>Blansko. A 379 by se na novou spojku připojila stykovou křižovatkou. Stejně tak ta místní komunikace, co vede přímo do Lipůvky.
Buď takhle, nebo takhle.
Proč by měl být problém přejet Lipůvka>Blansko ? Je to problém snad dnes ?
Re: I/43 obecně
379 je obousměrná ve všech zatím uvažovaných případech, ne? Předchozí leták si už nevybavuji.
Ano, se stykovou křižovatkou je to lepší než v původní trase. Ale i tak by v místě bylo nejspíše omezení na 70km kvůli bezpečnosti. Ale to málokdo dodržuje, proto si myslím, že tam dávají kruhák.
Nový úsek má nicméně výhodu v tom, že je docela přehledný, takže by to i bez kruháku nejspíš zvládl ve variatě, jak navrhujete.
S tou špičkou to bylo myšleno tak, že to bude jako kreslíte, ale bez stykové křižovatky tj. 319 v původní trase s hlavní směrově jak navrhujete. Tudíž by se napojovala ve špatném úhlu a ještě do vysoké rychlosti projíždějících. Ale to jsme se nepochopili.
Ano, se stykovou křižovatkou je to lepší než v původní trase. Ale i tak by v místě bylo nejspíše omezení na 70km kvůli bezpečnosti. Ale to málokdo dodržuje, proto si myslím, že tam dávají kruhák.
Nový úsek má nicméně výhodu v tom, že je docela přehledný, takže by to i bez kruháku nejspíš zvládl ve variatě, jak navrhujete.
S tou špičkou to bylo myšleno tak, že to bude jako kreslíte, ale bez stykové křižovatky tj. 319 v původní trase s hlavní směrově jak navrhujete. Tudíž by se napojovala ve špatném úhlu a ještě do vysoké rychlosti projíždějících. Ale to jsme se nepochopili.
Re: I/43 obecně
Popravdě se v tom tvém příspěvku trochu ztrácím. Kruhák je tam prostě trochu nadbytečný, ale určitě najdeme nesmyslnější kruháče, to ano. Koneckonců je to silnice druhé třídy .. Ale na těch hlavních zatížených bychom měli také "bojovat" za co nejméně kruháčů. A tohle je (nebo v budoucnu bude) hlavní spojnice 20.tisícového Blanska s Brnem. Dnes je to kvůli přetížené I/43 rozlité do všech možných dalších silniček směřujících do Brna. Jakmile bude I/43 průjezdná i ve špičce, tak tady ta intenzita provozu naroste minimálně o 30 %, spíš víc.
KarelLer:
KarelLer:
Odpor by asi nebyl, nicméně tam kromě silnice v polích bude také jeden vysoký a ne úplně krátký most na začátku úseku. Kdyby tam nebyl ten most, tak ten obchvat dávno stojí, bych si tipl.KarelLer píše: ↑21.3.2023 8:42:10 Obchvat Sebranic mi přijde jako celkem jednoduchá stavba - novostavba v polích, nedá se očekávat nějaký velký odpor. A ŘSD by se mohlo chlubit, že postavilo další obchvat. Oproti tomu ty vylepšování I/43 vyžadují stavbu postupně po polovinách, změnu organizace silného provozu, uzavírky, objížďky atd.
Re: I/43 obecně
a jestli jednou někde okolo pojede přejmenovaná D43, tak BK na ní bude jezdit přes tenhle kruháč
prostě směr BK-BM měl být na estakádě do te MUK
pod estakádou by se jelo do Lipůvky, na Tišnov a tak
prostě směr BK-BM měl být na estakádě do te MUK
pod estakádou by se jelo do Lipůvky, na Tišnov a tak
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/43 obecně
Ano, dle TES k S73 má být Blansko (resp. I/43) napojeno jak na Brno, tak na S73 komplet mimoúrovňově. Jediná úrovňová křižovatka bude přímo před nájezdem na S73. Ten kruháč není úplně šílený, ale je za mě fakt naprosto zbytečný.
Z jiné části I/43, úsek Krhov-Voděrady (most Drnovice-Skalice) získal na začátku června územko.
Zároveň začalo změnové územní řízení ke stavbě Lom Černá hora, přeložka, ale týká se jen zárubní zdi.
Z jiné části I/43, úsek Krhov-Voděrady (most Drnovice-Skalice) získal na začátku června územko.
Zároveň začalo změnové územní řízení ke stavbě Lom Černá hora, přeložka, ale týká se jen zárubní zdi.