Ale tak to přece není! Když jedu na dovolenou a nějakou zemí pouze projíždím, znamená to, že jedu jednou tam a jednou zpátky. Pokud budou stát 2 jednodenní známky méně než jedna delší (týden/10 dní/měsíc), tak je volba snad jasná, ne? Ano i "domácí" jezdí jen občas a koupí si tu jednodenní známku. Ale jsem přesvědčen, že hlavními zákazníky budou projíždějící cizinci, nikoli domácí klientela.Honey72 píše: ↑22.3.2023 18:19:00 Tranzit většinou jede tam a zpátky s odstupem několika dní, spíš týdnů (dovolené) a tito motoristé si kupují desetidenní či měsíční. Stejně jako já, když projíždím cestou na jih Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko. Tu denní proto budou podle mne kupovat hlavně Češi a tranzit jen ten, který se přes nás vrací po ještě delší době. Proto by měla být cena jednodenní udělána tak, aby se cizinci vyplatilo rovnou koupit tu na více dní .-)
Aby se vyplatila delší známka, musela by (podle toho nařízení) stát nejvýše 18% ceny roční, v současném stavu (roční za 1500,-) by to bylo max. 270,-. A vidíme, že je dražší. Zlevňovat se (v poměru k roční známce) jistě nebude. Tedy i po jakémkoli navýšení budou VŽDY stát 2 jednodennní známky méně než jedna delší.
Konečně to je obecný princip všech časových kupónů, kde máte možnost volby různých délek platnosti. Ta "o něco delší" stojí většinou něco mezi 2 a 3 násobkem té kratší. Málokdy méně a nebo více.