D2 (SK)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Od MÚK Jarovce se v délce 1,6 km staví protihlukovka. Stavbu realizuje Strabag za 2,1 mil. € bez DPH. Místní obyvatelé se tak po desítkách let dočkají.
Na D2 od MUK Jarovce začali robiť protihlukovú stenu v dĺžke 1,6 km. Realizuje to Strabag, aktuálne robia zmené práce.
https://www.crz.gov.sk/data/att/2957691.pdf
Na D2 od MUK Jarovce začali robiť protihlukovú stenu v dĺžke 1,6 km. Realizuje to Strabag, aktuálne robia zmené práce.
https://www.crz.gov.sk/data/att/2957691.pdf
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
k výše uvedenému i další oznam z NDS: počítejte s omezením při svojich cestách
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
V úseku Bratislava - Malacky se opravuje a staví nové oplocení: https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... snej-zveri .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
NDS letos, tak jak minulý rok, postoupí na komplexní opravě mostu Lamač na D2. Z dopravního hlediska čekejte problémy. Proces je nastaven na 3 etapy.
Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7455
Práce provede Strabag za 1,4 mil. € bez DPH: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... eur-video/
pravý most to má za sebou:
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... osta-lamac
Na předešlé straně je rekonstrukce pravého zachycená ve vícero příspěvcích.
Více informací: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7455
Práce provede Strabag za 1,4 mil. € bez DPH: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... eur-video/
pravý most to má za sebou:
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... osta-lamac
Na předešlé straně je rekonstrukce pravého zachycená ve vícero příspěvcích.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.5.2022 20:12:23, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
K výše uvedenému další informace:
Obnova mosta na D2 v bratislavskom Lamači pokračuje, rozšírenie vozovky prinesie dva benefity
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... -benefity/
Realizace protihlukovky Jarovce je ve stadiu základů: https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... hs-jarovce
Obnova mosta na D2 v bratislavskom Lamači pokračuje, rozšírenie vozovky prinesie dva benefity
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... -benefity/
Realizace protihlukovky Jarovce je ve stadiu základů: https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... hs-jarovce
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
VOZOVKA D2 ROZŠÍRENÁ, ŠTARTUJEME OPRAVU MOSTA LAMAČ
V článku je rozpis dalších prací, které potrvají do konce prázdnin. Důležité je, že se umožní jízda ve 4- pruhu.
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... osta-lamac
V článku je rozpis dalších prací, které potrvají do konce prázdnin. Důležité je, že se umožní jízda ve 4- pruhu.
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... osta-lamac
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Tunel Sitina je v provozu již 15 let
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Plánované změny na nejstarší dálnici na Slovensku
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7488
*nové MÚK, modernizace dálnice
Já jsem již před asi 20 lety přednesl informaci, kterou jsem měl k dispozici, že komplexní modernizace/rekonstrukce vyjde na 20 mld. SKK i s rozšířením u Bratislavy a upgradem odpočívek, hlavně u Sekul. Víceméně se náklady nemění, ale stát je nezrealizuje a ještě přidal výhledové 3 MÚK za dalších 100 mil. €.
Jen díky zajištění periodické obnovy AB krytu se ten povrch ještě nerozsypal. Touto dálnicí projíždí největší podíl tranzitu, prakticky nejlépe vydělává v propočtu na km, má nejnižší náklady na údržbu, ale čím déle se bude vyčkávat s modernizací, tak tím větší rozsah se bude muset provádět a to bude teprva komplikovat dopravní tok. Tento způsob renovace AB krytu je ale na konci své životnosti, taky již nemá požadovaný efekt, protože stav nižších vrstev je zjevně v horším stavu. (nový koberec nevydrží v požadované kvalitě takovou dobu jako tomu bylo 10 let zpátky)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7488
*nové MÚK, modernizace dálnice
Já jsem již před asi 20 lety přednesl informaci, kterou jsem měl k dispozici, že komplexní modernizace/rekonstrukce vyjde na 20 mld. SKK i s rozšířením u Bratislavy a upgradem odpočívek, hlavně u Sekul. Víceméně se náklady nemění, ale stát je nezrealizuje a ještě přidal výhledové 3 MÚK za dalších 100 mil. €.
Jen díky zajištění periodické obnovy AB krytu se ten povrch ještě nerozsypal. Touto dálnicí projíždí největší podíl tranzitu, prakticky nejlépe vydělává v propočtu na km, má nejnižší náklady na údržbu, ale čím déle se bude vyčkávat s modernizací, tak tím větší rozsah se bude muset provádět a to bude teprva komplikovat dopravní tok. Tento způsob renovace AB krytu je ale na konci své životnosti, taky již nemá požadovaný efekt, protože stav nižších vrstev je zjevně v horším stavu. (nový koberec nevydrží v požadované kvalitě takovou dobu jako tomu bylo 10 let zpátky)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
V souvislosti s renovací mostu v Lamači:
Motoristi nedodržiavali rýchlosť na opravovanom ľavom moste na D2, museli ju preto ešte viac znížiť
*namísto 60 km/h se jezdilo 80 km/h a tak tam je 40 km/h a pravděpodobně to bude lokalita pro policii
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... obmedzili/
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 505736907/
Motoristi nedodržiavali rýchlosť na opravovanom ľavom moste na D2, museli ju preto ešte viac znížiť
*namísto 60 km/h se jezdilo 80 km/h a tak tam je 40 km/h a pravděpodobně to bude lokalita pro policii
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... obmedzili/
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 505736907/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Musím ocenit pravidelná cvičení ve SK tunelech , protože bohužel, ale jednou i čistě statisticky dojde ke skutečné výzvě v reálu za plného provozu: https://www.facebook.com/watch/?v=421468809949293 a pak se všechny tyto kroky doopravdy využijí ke prospěchu. Zásah v tunelu je vždy jiný, protože na rozdíl od zbytku objektů je zde vždy možná jiná výchozí situace. I díky těmto cvičením se povedlo ani tek dávno úspěšně zasáhnout u požáru v rozestavěném tunelu Višňové na D1, ale to by bylo zase jiné téma.
Tunel Sitina je příjemným zpestřesním na celé dálnici D2, rozhodně je to velká změna proti zvyšné části, kterou pak umocňuje most nad Dunajem. Jináč je de facto terén skoro stejný. Má již polovinu nejlepší životnosti za sebou (ne celkové), technologicky již za polovinou. Kapacitně se blíží k limitům. Není to standardní tunel, což je jeho menší výhoda v mnoha ohledech do budoucna.
Perspektivně k D2. Já od asi roku 2005 řeším, že se bude muset zahájit proces modernizace. Podloží nemůže zvládat zatížení, které bylo známo, že tudy bude projíždět dnes a denně (trasa DE - Balkán). K tomu, aby se tak stalo, tak se musí vypracovat hodně dokumentací a zajistit peníze. Na modelu ČR lze vidět, že lze zakomponovat EU fondy. Komplexní modernizace vycházela tehdy na pár desítek mld. SKK co dnes platí po propočtu na €. Mezitím se řeší investice na několik MÚK a rozšíření po Stupavu. Je potřeba říct, že peníze nejsou a pro modernizaci nejsou potřebné dokumentace a plány. Takže polud nebude mít NDS ročně po 100 mil. € tak, aby stavebně plynule tuto modernizaci provedla během 10 let, tak je odsouzená na "salámovou metodu toho co bude nevyhnutní v rozpadu se sníženou MPR". Dnes je v celé trase několik rychlostních omezení vysloveně pro špatný povrch - nebezpečné deformace. Aby tam bylo až 60 km/h, tak to je neskutečné. (stejně se nedodržuje) Estakáda u Sekul si taky vyžádá svoje.
V každém případě vzhledem k nedostatku rozšíření D1 se nedá čekat rychlé tempo na D2. Značí to, že dosavadní pokládky AB krytu jsou u konce co se týče oddalování životnosti povrchu. Na dálnici to bude čím dál více "hrkat", poskakovat a bude se omezovat. Stavební práce budou zaostávat a budeme sledovat tempo po pár km úsecích. Že by se zrealizovala alespoň některá navržená etapa s rozsahem 15-20 km se očekávat nedá. Vytendrovat by se to dalo a pak již s vítězem pokud ten neskrachuje, stačí indexovat cenu k stávající době. Ale nic z toho se tady v nejbližších letech neodehraje. Spíš je D2 "odsouzená" na havarijní opravy. Snad estakáda a některé úseky s nadjezdy se dožijí již rovnou "modernizace", aby se to nemuselo realizovat znova.
Vzhledem k tomu, že NDS je špatný hospodář, tak nejvýnosnější D2 již brzo začne "upadat" co se týče příjmů. Doprava si vždy najde alternativu, drahší Rakousko již nebude drahší, protože bude plynulejší/rychlejší a lépe vypočitatelné. Pro tranzit v tunelu to neznačí takřka nic, intenzity tam jsou tvořené totižto přibývajícím lokálním podílem, který bude nadále růst jakmile se dokončí další velké developerské projekty na SZ straně města.
Jediná hotová dálnice je jednoduše u konce své životnosti. Pro SK realitu jí nečeká 10 roční modernizace, ale dlouhodobá rekonstrukce havarijních úseků a poté snad ucelenější koncept rozvoje. Rozhodně ne před koncem této dekády; 50+ let v provozu.
Patrně se nestane nic horší; po 2030 se tam nasměruje podpora z něčeho, z čeho se bude dát. EU infrastruktura, která již v provozu je, tak se musí udržovat a vylepšovat a vzhledem k tomu, že proces stárnutí je citelný ve vícero zemích, tak se na další období připravuje systém podpory i na stávající sítě.
Tunel Sitina je příjemným zpestřesním na celé dálnici D2, rozhodně je to velká změna proti zvyšné části, kterou pak umocňuje most nad Dunajem. Jináč je de facto terén skoro stejný. Má již polovinu nejlepší životnosti za sebou (ne celkové), technologicky již za polovinou. Kapacitně se blíží k limitům. Není to standardní tunel, což je jeho menší výhoda v mnoha ohledech do budoucna.
Perspektivně k D2. Já od asi roku 2005 řeším, že se bude muset zahájit proces modernizace. Podloží nemůže zvládat zatížení, které bylo známo, že tudy bude projíždět dnes a denně (trasa DE - Balkán). K tomu, aby se tak stalo, tak se musí vypracovat hodně dokumentací a zajistit peníze. Na modelu ČR lze vidět, že lze zakomponovat EU fondy. Komplexní modernizace vycházela tehdy na pár desítek mld. SKK co dnes platí po propočtu na €. Mezitím se řeší investice na několik MÚK a rozšíření po Stupavu. Je potřeba říct, že peníze nejsou a pro modernizaci nejsou potřebné dokumentace a plány. Takže polud nebude mít NDS ročně po 100 mil. € tak, aby stavebně plynule tuto modernizaci provedla během 10 let, tak je odsouzená na "salámovou metodu toho co bude nevyhnutní v rozpadu se sníženou MPR". Dnes je v celé trase několik rychlostních omezení vysloveně pro špatný povrch - nebezpečné deformace. Aby tam bylo až 60 km/h, tak to je neskutečné. (stejně se nedodržuje) Estakáda u Sekul si taky vyžádá svoje.
V každém případě vzhledem k nedostatku rozšíření D1 se nedá čekat rychlé tempo na D2. Značí to, že dosavadní pokládky AB krytu jsou u konce co se týče oddalování životnosti povrchu. Na dálnici to bude čím dál více "hrkat", poskakovat a bude se omezovat. Stavební práce budou zaostávat a budeme sledovat tempo po pár km úsecích. Že by se zrealizovala alespoň některá navržená etapa s rozsahem 15-20 km se očekávat nedá. Vytendrovat by se to dalo a pak již s vítězem pokud ten neskrachuje, stačí indexovat cenu k stávající době. Ale nic z toho se tady v nejbližších letech neodehraje. Spíš je D2 "odsouzená" na havarijní opravy. Snad estakáda a některé úseky s nadjezdy se dožijí již rovnou "modernizace", aby se to nemuselo realizovat znova.
Vzhledem k tomu, že NDS je špatný hospodář, tak nejvýnosnější D2 již brzo začne "upadat" co se týče příjmů. Doprava si vždy najde alternativu, drahší Rakousko již nebude drahší, protože bude plynulejší/rychlejší a lépe vypočitatelné. Pro tranzit v tunelu to neznačí takřka nic, intenzity tam jsou tvořené totižto přibývajícím lokálním podílem, který bude nadále růst jakmile se dokončí další velké developerské projekty na SZ straně města.
Jediná hotová dálnice je jednoduše u konce své životnosti. Pro SK realitu jí nečeká 10 roční modernizace, ale dlouhodobá rekonstrukce havarijních úseků a poté snad ucelenější koncept rozvoje. Rozhodně ne před koncem této dekády; 50+ let v provozu.
Patrně se nestane nic horší; po 2030 se tam nasměruje podpora z něčeho, z čeho se bude dát. EU infrastruktura, která již v provozu je, tak se musí udržovat a vylepšovat a vzhledem k tomu, že proces stárnutí je citelný ve vícero zemích, tak se na další období připravuje systém podpory i na stávající sítě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Oprava mosta Lamač je vo finále
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... sta-lamac/
https://www.facebook.com/watch/?v=44621 ... ef=sharing
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... sta-lamac/
https://www.facebook.com/watch/?v=44621 ... ef=sharing
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
DIAĽNICA D2 PRI JAROVCIACH JE UŽ BEZ OBMEDZENÍ, PROTIHLUKOVKA JE TAKMER DOKONČENÁ
8.11.
https://www.ndsas.sk/press/press-narodn ... -dokoncena
8.11.
https://www.ndsas.sk/press/press-narodn ... -dokoncena
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Rekonštrukcia mosta Lamač na diaľnici D2 v Bratislave
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... bratislave
*odbornější článek doplněn o fotky
Vzhľadom na dopravnú vyťaženosť diaľničného úseku D2, na ktorom sa most v bratislavskom Lamači nachádza, prebiehala jeho rekonštrukcia v dvoch fázach počas letných školských prázdnin v rokoch 2021 a 2022. Hoci most nemá výnimočné rozmery a parametre, ide o objekt, ktorý zabezpečuje križovanie mimoriadne dôležitých a vyťažených cestných a železničných koridorov.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... bratislave
*odbornější článek doplněn o fotky
Vzhľadom na dopravnú vyťaženosť diaľničného úseku D2, na ktorom sa most v bratislavskom Lamači nachádza, prebiehala jeho rekonštrukcia v dvoch fázach počas letných školských prázdnin v rokoch 2021 a 2022. Hoci most nemá výnimočné rozmery a parametre, ide o objekt, ktorý zabezpečuje križovanie mimoriadne dôležitých a vyťažených cestných a železničných koridorov.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
NDS letos plánuje rekonstruovat estakádu u obce Sekule. To je známá dlouhá estakáda nad železniční tratí.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/op ... sie-useky/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/op ... sie-useky/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Zvýšená hladina hluku v úseku D2
RK
21.02.2023
Zvýšená hladina hluku v úseku dálnice D2 od Mostu Lanfranconi po tunel Sitina v Bratislavě, na kterou obyvatelé dlouhodobě upozorňují, není způsobena jen dálniční dopravou.
Lokalita je nadměrně zatížena i hlukem z komunikací ve správě hlavního města. Uvedla to mluvčí Národní dálniční společnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Dosavadní výzvy ke společnému řešení s magistrátem však byly podle ní neúspěšné, NDS plánuje alespoň částečné řešení. NDS se odkazuje na hlukové studie či studie proveditelnosti protihlukových opatření s analýzou hlukové zátěže. Z jejich výsledků vyplývá, že zvýšený hluk nezpůsobuje jen doprava vedená po D2, ale také po paralelních městských komunikacích.
„Lokalita je nadměrně zatížena hlukem z pozemní dopravy po komunikacích. Ty jsou ve zprávě jak NDS, tak magistrátu,“ konstatovala Žgravčáková. Z výsledků studií také vyplývá, že navrhovaná protihluková opatření nebudou dostatečně účinná, pokud budou realizována pouze na komunikacích ve zprávě NDS. Případná konečná protihluková opatření by měla proto podle NDS vycházet z komplexního posouzení. A v případě jejich realizace by mělo jít o společnou investici společnosti a hlavního města. Přitom právě chybějící protihlukové bariéry se obyvatelé dožadují.
NDS podle vlastních vyjádření už bratislavský magistrát ke společnému řešení dané problematiky několikrát vyzývala. Avšak jak tvrdí, neúspěšně, respektive bez odpovědi. Požádat měla i o odstoupení podnětu týkajícího se hluku k vyřízení příslušnému regionálnímu úřadu veřejného zdravotnictví, pod jehož působnost magistrát spadá. Snahou bylo zajistit spolupráci všech zúčastněných stran.
\"Na základě dlouhodobě přetrvávající problematické komunikace s magistrátem se přijaly závěry, že NDS zváží realizaci protihlukových opatření na komunikacích, které má ve zprávě,\" poznamenala Žgravčáková.
Ve smyslu pokynu Ministerstva dopravy (MD) SR, akcionáře NDS, zahájí dálniční společnost s přípravou částečné varianty. Týkat se má pouze úseků ve vlastnictví a správě NDS, cílem je alespoň částečně zlepšit nevyhovující stav v dotčeném území. Místní zastupitelstvo Starého Města na únorovém zasedání schválilo výzvu směřující na představenstvo NDS a resort dopravy, aby bezodkladně a účinně řešily hlučnost D2 v předmětném úseku.
Výzvou chce městská část pomoci obyvatelům při řešení situace. Tématem se chtějí zabývat také místní komise. Resort dopravy se domnívá, že je v dané lokalitě několik zdrojů hlukové zátěže. Jedná se podle něj o kumulovanou hlukovou zátěž, kterou je třeba řešit komplexně ve spolupráci NDS jako vlastníka dálnice D2 a magistrátu jako vlastníka a správce dalších komunikací v lokalitě.
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ina-hluku/
RK
21.02.2023
Zvýšená hladina hluku v úseku dálnice D2 od Mostu Lanfranconi po tunel Sitina v Bratislavě, na kterou obyvatelé dlouhodobě upozorňují, není způsobena jen dálniční dopravou.
Lokalita je nadměrně zatížena i hlukem z komunikací ve správě hlavního města. Uvedla to mluvčí Národní dálniční společnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Dosavadní výzvy ke společnému řešení s magistrátem však byly podle ní neúspěšné, NDS plánuje alespoň částečné řešení. NDS se odkazuje na hlukové studie či studie proveditelnosti protihlukových opatření s analýzou hlukové zátěže. Z jejich výsledků vyplývá, že zvýšený hluk nezpůsobuje jen doprava vedená po D2, ale také po paralelních městských komunikacích.
„Lokalita je nadměrně zatížena hlukem z pozemní dopravy po komunikacích. Ty jsou ve zprávě jak NDS, tak magistrátu,“ konstatovala Žgravčáková. Z výsledků studií také vyplývá, že navrhovaná protihluková opatření nebudou dostatečně účinná, pokud budou realizována pouze na komunikacích ve zprávě NDS. Případná konečná protihluková opatření by měla proto podle NDS vycházet z komplexního posouzení. A v případě jejich realizace by mělo jít o společnou investici společnosti a hlavního města. Přitom právě chybějící protihlukové bariéry se obyvatelé dožadují.
NDS podle vlastních vyjádření už bratislavský magistrát ke společnému řešení dané problematiky několikrát vyzývala. Avšak jak tvrdí, neúspěšně, respektive bez odpovědi. Požádat měla i o odstoupení podnětu týkajícího se hluku k vyřízení příslušnému regionálnímu úřadu veřejného zdravotnictví, pod jehož působnost magistrát spadá. Snahou bylo zajistit spolupráci všech zúčastněných stran.
\"Na základě dlouhodobě přetrvávající problematické komunikace s magistrátem se přijaly závěry, že NDS zváží realizaci protihlukových opatření na komunikacích, které má ve zprávě,\" poznamenala Žgravčáková.
Ve smyslu pokynu Ministerstva dopravy (MD) SR, akcionáře NDS, zahájí dálniční společnost s přípravou částečné varianty. Týkat se má pouze úseků ve vlastnictví a správě NDS, cílem je alespoň částečně zlepšit nevyhovující stav v dotčeném území. Místní zastupitelstvo Starého Města na únorovém zasedání schválilo výzvu směřující na představenstvo NDS a resort dopravy, aby bezodkladně a účinně řešily hlučnost D2 v předmětném úseku.
Výzvou chce městská část pomoci obyvatelům při řešení situace. Tématem se chtějí zabývat také místní komise. Resort dopravy se domnívá, že je v dané lokalitě několik zdrojů hlukové zátěže. Jedná se podle něj o kumulovanou hlukovou zátěž, kterou je třeba řešit komplexně ve spolupráci NDS jako vlastníka dálnice D2 a magistrátu jako vlastníka a správce dalších komunikací v lokalitě.
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ina-hluku/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Na margo výše uvedeného:
Bratislavané se dočkají dalších protihlukových stěn na dálnici D2, budou stát miliony eur
07. 03. 2023
Národní dálniční společnost připravuje výstavbu protihlukových stěn na bratislavském úseku dálnice D2 po jejích obou stranách a ve středovém pásu.
Předpokládá k tomu vynaložit 19 milionů eur bez daně z přidané hodnoty.
Překročeny jsou hodnoty hluku
Mobilní protihlukové stěny v kombinaci se záchytným bezpečnostním zařízením v délce 2,4 kilometru mají výrazně snížit hlukovou zátěž ze silniční dopravy na D2 v přilehlé zástavbě městských částí Lamač a Dúbravka.
Podle informací dálničářů v trvající veřejné soutěži, pro zvyšující se intenzitu dopravy jsou překročeny přípustné hodnoty hluku, infrazvuku a vibrací.
Práce budou trvat necelé dva roky
Součástí zakázky plánované po úpravě na 690 dní od zahájení prací, tedy necelé dva roky, je naprojektování, vybudování a zkolaudování dočasných protihlukových stěn.
Lhůta pro předkládání a otevírání nabídek je 16. března, platit musí minimálně do 29. února 2024, přičemž při vyhodnocení rozhoduje cena, vyplývá z údajů ve Věstníku veřejných zakázek.
Začne se v září
„Předpokládané datum zahájení stavebních prací je září. Předpokládaná doba na projektování, výstavbu a zkolaudování díla je 690 dní od začátku výstavby,“ přiblížila NDS .
Zpracování projektové dokumentace na stavební povolení je plánováno do 90 dnů od zahájení prací, právoplatné stavební povolení do 180 dnů, překládky, ochrana případně úpravy inženýrských sítí do 360 dnů, úprava silničního tělesa a výstavba protihlukových stěn do 595 dnů a vegetační, terénní úpravy a ukončení výstavby do 625 dnů od zahájení prací.
https://sita.sk/nasadoprava/bratislavca ... liony-eur/
Bratislavané se dočkají dalších protihlukových stěn na dálnici D2, budou stát miliony eur
07. 03. 2023
Národní dálniční společnost připravuje výstavbu protihlukových stěn na bratislavském úseku dálnice D2 po jejích obou stranách a ve středovém pásu.
Předpokládá k tomu vynaložit 19 milionů eur bez daně z přidané hodnoty.
Překročeny jsou hodnoty hluku
Mobilní protihlukové stěny v kombinaci se záchytným bezpečnostním zařízením v délce 2,4 kilometru mají výrazně snížit hlukovou zátěž ze silniční dopravy na D2 v přilehlé zástavbě městských částí Lamač a Dúbravka.
Podle informací dálničářů v trvající veřejné soutěži, pro zvyšující se intenzitu dopravy jsou překročeny přípustné hodnoty hluku, infrazvuku a vibrací.
Práce budou trvat necelé dva roky
Součástí zakázky plánované po úpravě na 690 dní od zahájení prací, tedy necelé dva roky, je naprojektování, vybudování a zkolaudování dočasných protihlukových stěn.
Lhůta pro předkládání a otevírání nabídek je 16. března, platit musí minimálně do 29. února 2024, přičemž při vyhodnocení rozhoduje cena, vyplývá z údajů ve Věstníku veřejných zakázek.
Začne se v září
„Předpokládané datum zahájení stavebních prací je září. Předpokládaná doba na projektování, výstavbu a zkolaudování díla je 690 dní od začátku výstavby,“ přiblížila NDS .
Zpracování projektové dokumentace na stavební povolení je plánováno do 90 dnů od zahájení prací, právoplatné stavební povolení do 180 dnů, překládky, ochrana případně úpravy inženýrských sítí do 360 dnů, úprava silničního tělesa a výstavba protihlukových stěn do 595 dnů a vegetační, terénní úpravy a ukončení výstavby do 625 dnů od zahájení prací.
https://sita.sk/nasadoprava/bratislavca ... liony-eur/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
pro písečnou bouři a následně vznikající dopravní nehody musela policie dnes uzavřít část D2
viewtopic.php?t=7629
viewtopic.php?t=7629
Re: D2 (SK)
Odkud se tam ten písek ve vzduchu vzal ? Ví to někdo ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Intenzivní vítr způsobuje prašné bouře a zhoršuje viditelnost ve velké části západního Slovenska dnešním dnem. Prach, jemné částečky, písek sa jednoduše přesouvá v prostoru. Toť vše. Jiná situace je ale na vedlejší silnici a v lokálním prostoru pár desítek metrů a jiná na frekventované dálnici v otevřeném prostoru. (to je ten paradox, že opravdový písek je severněji, ale jsou tam ty lesy, kdežto na jihu není prakticky nic, co by tomu zabránilo)
Já to sem přidal pro zajímavost a taky ať tady není jen "kolaps ze sněhu" na severu Slovenska.
Já to sem přidal pro zajímavost a taky ať tady není jen "kolaps ze sněhu" na severu Slovenska.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Delší dobu jsem se věnoval modernizaci mostu na D2 v Lamači, nad tratí, tady je jeden z příspěvků: viewtopic.php?p=264519#p264519 . No a cena se nakonec zvedla skoro o polovinu. Svádí se to tradičně na okolnosti typu doplňující práce.
https://sita.sk/nasadoprava/cena-dokonc ... -polovicu/
Původní smluvní cena za komplexní opravu dálničního mostu na bratislavském úseku D2 nad železniční tratí v Lamači se zvýšila na více než 2 miliony eur bez daně z přidané hodnoty (DPH). Náklady tak z původní částky zhruba 1,4 milionu eur vzrostly o 652 tisíc eur bez daně, nebo o 47 %.
https://sita.sk/nasadoprava/cena-dokonc ... -polovicu/
Původní smluvní cena za komplexní opravu dálničního mostu na bratislavském úseku D2 nad železniční tratí v Lamači se zvýšila na více než 2 miliony eur bez daně z přidané hodnoty (DPH). Náklady tak z původní částky zhruba 1,4 milionu eur vzrostly o 652 tisíc eur bez daně, nebo o 47 %.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
a je tady jarní údržba tunelu Sitina, co to všechno obnáší
- umývanie ostenia
strojné zametanie vozovky
strojné umytie vozovky a chodníkov
utretie vozovkového osvetlenia
čistenie hlavnej kanalizácie
čistenie drenážnej kanalizácie
čistenie štrbinovej kanalizácie
čistenie vodiacej čiary
umývanie betónovej vozovky špeciálom
čistenie a servis technológii
údržba ventilácie tunela
čistenie a nastavenie kamier
čistenie meračov veličín
údržba a servis dieselagregátu
čistenie a servis osvetlenia
test vyhrievania požiarneho vodovodu
čistenie a servis PDZ a DZ
meranie optických trás
profylaktická kontrola GSM
profylaktická kontrola rádiového spojenia
profylaktická kontrola SOS kabín
profylaktická kontrola UPS - batérie
obnova VDZ mimo tunelových rúr
oprava a kontrola verejného osvetlenia
čistenie odvodnenia diaľnice (vpusty a šachty)
čistenie mostných žlabov
strojné zametanie vozovky mimo tunela
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2 (SK)
Na dálnici D2 je od 1. května dlouhodobé dopravní omezení, snížily počet pruhů a mohou se tvořit kolony
https://sita.sk/nasadoprava/policia-upo ... osta-foto/
https://sita.sk/nasadoprava/policia-upo ... osta-foto/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL