Splitsko-dalmatská župa

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry z moře na vysouvaný most z jednoho tunelu do druhého na obchvatu Omiše v horách:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

více podrobností pro sjednocení představy tras obchvatu Omiše

Velký stavební projekt na jihu Chorvatska: u nás dosud nevídaný most přes kaňon Cetiny

Omiš na tento obchvat čeká dlouhé desítky let. Provoz je zde 2. největší po mýtnici Lučko, což je dálniční mýtnice, kterou projíždí polovina aut směrujících do vnitrozemí republiky resp. k moři. Obtížnost terénu byla hlavní překážkou realizace tohoto obchvatu. Načrtlo se mnoho studií, projektů, variant a objektů, aby se ušetřilo při realizaci, ale žádný variant nebyl snadný pro realizaci.

Součástí obchvatu Omiše jsou i tunely Komorjak a Komorjak sever, které jsou podle stavebního povolení administrativně rozděleny do dvou zón, což v první fázi umožní napojení obchvatu na dálnici A1 a následně po dokončení kompletního budoucího úseku D8, spojí Omiš s Dugi Rat. Proto má tunel Komorjak proměnný průřez a je v něm vidlice. Je určena pro dvoupruhový provoz a je dlouhá 590 metrů a pro splnění všech bezpečnostních parametrů bylo navrženo i evakuační potrubí. Kromě vidlice umístěné v tunelu Komorjak je jedním ze specifik i samotná jižní portálová budova, která se nachází na samém okraji útesu kaňonu, prodlouženého o šest metrů, jehož úlohou je chránit budoucí provoz na mostě Cetina z menších sesuvů půdy.

Obrázek

Obrázek

AUTOR: Ivica Beti

Je to obtížná inženýrská práce, je potřeba vykopat dva tunely a dát mezi ně most... - říká Omišanka Tonka Ribičić, která na staveništi často vzhlíží. Stavba první poloviny mostu v kaňonu řeky Cetiny, části obchvatu města Omiš ve Splitsko-dalmátské župě, jednoho z největších infrastrukturních projektů v Dalmácii, v hodnotě kolem 180 milionů HRK, byla dokončena. dokončeno. Instalace mostu začala z Omišského tunelu a probíhá přesun pomocných zařízení a strojů nezbytných pro instalaci mostu do tunelu Komorjak na druhé straně kaňonu. Část prvků pro druhou polovinu mostu byla dodána na stavbu a jak víme, pokračování montáže se předpokládá začátkem příštího měsíce.

https://www.vecernji.hr/vijesti/tko-je- ... eb-1610533

Obrázek

Obrázek

foceno z vnitrozemí směrem do Omiše: jízda po DC70
Obrázek

z vnitrozemí, směr od napojení z dálnici A1 (uzel Blato na Cetini), vyústění tunelu pokračováním k mostu nad kaňonem: jízda po DC70
Obrázek

a tedy odklonilo se to od původní idey, právě to vyřeší ten tzv. vidlicový tunel Komorjak, kterým se řeší jak směr A1 (staví se nyní) a v další fázi, která se připravuje se vyřeší i napojení na D8:
Obrázek

jednou II. fáze obchvatu Omiše, od tunelu Komorjak k D8:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

"Startujte bagry", tak zní novinový článek. Navazuje na uveřejnené informace k investicím za miliardy kun pro Split s okolím: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 55#p242855 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 64#p242864 .

Hrvatske Ceste tendrují/jdou stavět další investici (po těch co se realizují poslední dobou ve Splitě až po Omiš) a sice "novou silnici za více než 400 mil. HRK".

Chorvatské silnice patří ke státním firmám, jejichž pracovní výsledky jsou hned vidět a jejich "podpis" v posledních letech stojí za poměrně významnými projekty. Jedním z klíčových, ne-li posledním projektů, který by zprůjezdnil aglomeraci z Trogiru do Omiše a Sinje, je obchvat ze Splitu až za město při ústí Cetiny. Než bude obchvat přes Jadranskou magistrálu definitivně hotový, potrvá to zřejmě pěknou řádku let, ale vše začíná prvním krokem.

V tomto případě jde o výstavbu úseku mezi Mravinaci a TTTS, trasy, která by se zcela vyhnula "sestupu" do Splitu, a to i po příměstské rychlostní komunikaci, pro všechny, jejichž cílem je z Podstrany na jih. O stavu projektu nás informovala mluvčí chorvatských silnic Tamara Đurijanček...

Projekt je realizován po etapách, pro uzel Mravince - uzel TTTS je povolení umístění rozděleno do šesti stavebních fází. Ze směru Split, tedy Solin, začíná provoz na rychlostní komunikaci Solin - Klis, na budoucí křižovatce Mravince. Stavební povolení pro první tři fáze ještě nebylo vydáno, ale chystá se vydání a práce na těchto třech fázích stojí o něco méně než 55 milionů kun bez DPH - pro všechny tři fáze celá projektová dokumentace a jsou zpracovány studie dělení ověřené katastrem. Počáteční tři fáze provede Strabag a lhůta je 24 měsíců, přičemž na provádění prací bylo vybráno konsorcium uchazečů Eptis Adria a AD Con, zakázka v hodnotě 2,2 milionu HRK.

Zadávací řízení na stavbu úseku Mravince křižovatka - TTTS, délka 2,5 km s navazujícími komunikacemi, 4. a 5. etapa, předpokládaná hodnota 281 900 000,00 HRK bez DPH je zveřejněno s termínem pro podání nabídek 5. září 2022, přičemž 6. fáze celého projektu je v kompetenci HOPS. To se totiž jedná o elektrizační soustavu.

Zatímco most přes Cetinu v Omiši postupuje je na zbytku rychlostní silnice Split-Omiš situace stále v plenkách.

Projektuje se úsek křižovatka TTTS - Grljevac - křižovatka Stará Podstrana - křižovatka Jesenice - křižovatka Dugi Rat: uzavřena smlouva na provedení změn hlavní projektové dokumentace, získání umístění a stavebního povolení na úsek TTTS - Dugi Rat s navazujícími komunikacemi byla uzavřena. Na závěr od 20.7. probíhá žádost o povolení umístění.

Na straně Omiše probíhá výstavba části obchvatu Omiše, úsek DC70 - most Cetina - Omiš východ. Realizace stavební zakázky začala v září 2019, práce byly nasmlouvány za částku 174,5 mil. HRK, zhotovitelem je konsorcium uchazečů STRABAG AG, Rakousko a Strabag d.o.o., Záhřeb. Obchvat bude dočasně napojen na DC 70 tunelem Komorjak - Sever, dokud nebude dokončena stavba napojení na Dugi Rat.

Pro napojení křižovatky Dugi Rat - DC8 a trasa do km 15+800 jsou zpracovány koncepční projekty, všechny zvláštní podmínky stavby jsou splněny, kromě obce Dugi Rat. Novela územního souhlasu vymezila novou etapu výstavby.

https://www.dalmacijadanas.hr/pali-bage ... juna-kuna/


Dále se očekává zahájení rekonstrukce přechodu v Solinu v hodnotě více než sto milionů kun a rekonstrukce mostu. Přejezd ve Stobreči a právě tyto dva dopravní body přesvědčují o největší denní automobilové dopravě v Chorvatsku.

Co nás ještě čeká v páteřním rozvoji :?:

Ražba tunelu přes Kozjak a výstavba nového napojení na dálnici v Kašteli, práce v hodnotě asi jedné miliardy kun. Čeká se také na výstavbu nové "nájezdové rampy" pro příjezd do Solinu a na serióznější práce na návrhu a výstavbě zbývající části rychlostní silnice Split - Omiš. První projekt financovaný z evropských fondů z nové finanční perspektivy. V současné době se staví most ve východní části Omiše, ale zbytek 20 km trasy se teprve plánuje.

V oblasti samotného Splitu je také několik projektů (Zagorski put, Solinska ulice, rekonstrukce Poljické cesty), které se rovněž rozvíjejí poměrně pomalu.

Oblast Splitu se konečně po deseti letech zanedbávání dostala na řadu seriózní investice do výstavby silnic. Projekty, které následují, vyžadují seriózní vedení a maximální nasazení. Hrvatske Ceste proto provádí i personální změny ve vedení pro oblast od Šibeniku po Dubrovnik.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info; sledované stavby/projekty v tématu

:arrow: videa z výstavby mostu nad kaňonem řeky Cetina jako součást obchvatu Omiše, zachycení prací v tunelu, protože tam se odehrávájí, pak se vysouvá:


zde více most:


:arrow: 'Sci-fi' se stává realitou! Silniční most Split-Kaštela o délce 1,5 kilometru se blíží k výstavbě. Kuzmanić: Nápad mě napadl jednoho dne, když jsem se dostal do davu v Solinu

Projekt mostu Split-Kaštela postoupil necelé dva měsíce poté, co byl v průzkumu v upraveném územním plánu kraje definován jako dopravní směr, do výběrového řízení na architektonický návrh.

Podle sdělení příslušného ministra Olega Butkoviće bude výběrové řízení vyhlášeno v průběhu letošního roku a most přes Kaštelský záliv bude postaven jako nedílná součást druhé fáze projektu Vučevica, která zahrnuje nový uzel na ul. jižní strana tunelu Kozjak a silnice přes Sućurac, která povede k pobřeží v bezprostřední blízkosti Emmezety. Tam bude začínat a končit na straně Splitu, ve Stinicích.

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... nu-1168928

Tohle je samo o sobě součástí velkého projektu, který je rozdělen na vícero fází a tyto na vícero staveb, jako celek 2. vstup do města Split. :idea:

Obrázek

*tady je sjezd z A1: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p248134 , Uzel Vučevica, dálnice A1 - město Split, státní silnice D8 s tunelem Kozjak
*a pak taková další dominanta je tento 1,5 km dlouhý most nad Kaštelským zálivem, který má mít 4- pruhy ...

Obrázek

*dále se má posunout část přístavu mimo dosavadní zóny

Tak tohle jsou takové páteřní projekty pro Split, které se dlouho plánují a nyní již ve vícero částech realizují první kroky. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na vysouvaný most nad kaňonem řeky Cetina u města Omiš; již se vysouvá i z druhého tunelu:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od michal »

Ano, byl to vskutku zážitek! :twisted:
Přílohy
omiš.jpg
omiš.jpg (183.83 KiB) Zobrazeno 4151 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, michale, každý kdo byl poblíž Omiše dobře udělal, když šel na výlet po řece Cetina po úsek Radmanove Mlinice, protože kromě překrásné vyhlídky kolem mohl projet přímo pod mostem. Já tam byl letos taky. :)

novinky ze Splitu:

:arrow: Most Split-Kaštela se bude stavět, ale zatím nikdo netuší, kde přesně: je oznámeno, že výběrové řízení potrvá do konce roku a žádný plán ani program není v dohledu. Ani 17 let poté, co byla tato myšlenka poprvé představena a projekt vizuálně představen veřejnosti, se však dodnes přesně neví, kde a jak by byl most, o kterém se tolik mluvilo a psalo, napojen na silniční síť v oblasti Splitu. Stát bude de facto stavět v rámci vlastních pozemků, protože jde o území ex kasáren a jiných zájmových oblastí a prozatím zjevně řeší více projekt a financování, než přesnou trasu s pozemkama. (zde lze nalézt varianty napojení na městskou silniční síť https://slobodnadalmacija.hr/split/most ... ku-1235539 )

:arrow: Byl proveden upgrade jedné velké křižovatky a jsou k dispozici i fotky z nedaleké výškové budovy. Jedná se o křižovatku Ulice Domovinskog rata s Ulica slobode a Ulice Hrvatske mornarice. Mj. se obnovil celý povrch a je zde nový systém VDZ.

video: https://www.youtube.com/watch?v=e6b1I2m1qp4

Obrázek

Obrázek

Obrázek

novinky z obchvatu Omiše:

:arrow: časosběrné srovnávací video z výstavby mostu nad kaňonem řeky Cetina:



a práce na vysouvání mostu, z jedné roury tunelu (2. fáze, opačná kratší strana):



Impozantní pohled na východní větev dlouho očekávaného nového omišského obchvatu: podívejte se, jak se most „vynořuje“ z kaňonu krasové krásy až 70 metrů nad řekou: článek s fotkama: https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... om-1235100
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: nejnovější záběry na most nad kaňonem řeky Cetina (obchvat Omiše) +12m



Obrázek

:arrow: V rámci projektu výstavby nového vjezdu do města Split by měla být vybudována 6,85 kilometru dlouhá silnice od křižovatky Vučevica na dálnici Záhřeb - Split do Kaštel Kambelovac na státní silnici DC8. Součástí projektu je i výstavba 2545,7 metru dlouhého tunelu Kozjak. Předpokládaná hodnota projektu je 625 milionů HRK bez DPH. Chorvatské silnice (HC) zatím šestkrát odložily otevírání výběrových řízení na zhotovitele, lhůta pro sedmý pokus je 12. prosince. :idea:

V novodobé historii jde o největší počet zpoždění při otevírání nabídek na infrastrukturní projekt. V HC tvrdí, že se otevírání nabídek prodloužilo, protože „jde o velmi složitý a komplexní projekt s rozsáhlou projektovou dokumentací, což vyvolalo četné dotazy ze strany zainteresovaných podnikatelských subjektů a zadavatele VO.

:arrow: Stav prací na výstavbě dopravní rampy v ulici Zbora národní garda u západního vjezdu do města:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

V rámci Splitu s okolím se toho staví, plánuje, připravuje a tendruje hodně. Jeden z bodů je i upgrade D8 v lokalitě Stobreč.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 64#p242864
Obrázek

Taky mi tam vypadl jeden náčrt a sice se mj. postaví nadjezd, který lze umístit do tohoto prostoru a vyřeší se tím značná část dopravy v této lokalitě, tak jen na doplnění:
5.JPG
5.JPG (88.74 KiB) Zobrazeno 3775 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky výše jsem psal o stavu prací na výstavbě dopravní rampy v ulici Zbora národní garda u západního vjezdu do města a ode dneška je tento upgrade D8 v provozu. Jedná se o další upgrade hlavního průtahu městem Split v rámci D8. Vznikl tak mj. podjezd.

v pět hodin ráno byla zprovozněna "západní" rampa ze směru Solina přes křižovatku ulic Domovinsko rata a Zbora narodne garde směr Poljička

vylepšení: stavba západní rampy u vjezdu do Splitu ( tento uzel )
doba výstavby: 14 měsíců
náklady: 30 mil. HRK

projekt č.2:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Omiš: Most se "vynořil" z mlhy: Takovou scénu jste ještě neviděli

D.D. / Foto: Danica Sičić

Nad městem Omiš, nad kaňonem řeky Cetiny, probíhá výstavba mostu, který je součástí obchvatu Omiše. Připomeňme, že jde o projekt za 180 milionů HRK a že 3,5 kilometru dlouhý úsek bude hotový do jara příštího roku. Plánované spojení mostu je v lednu 2023.

Obchvat Omiše je jedním z největších infrastrukturníchprojektů ve Splitsko-dalmatské župě a obchvat zahrnuje dva tunely a most přes Cetinu, tunel Komorjak je dlouhý více než 600 metrů a tunel Omiš je dlouhý více než 500 metrů , přičemž most bude dlouhý 216 metrů. Co se týče tunelu Komorjak sever, probíhají práce na výstavbě odvodnění a obrubníků. Dokončeno je 95% odvodnění a 60% obrubníků.

Do roku 2025 má být celý úsek z Omiše do Splitu, tedy Solin, kompletně postaven po etapách a vše bude financováno z grantů, oznámila vláda. Omiš tak bude mít obchvat jak ve směru do vnitrozemí, co se staví nyní, tak vznikne alternativa k pobřeží. :P

A jak vypadal most v mlze v objektivu paní Danice Sičić, se podívejte na přiložených fotografiích v článku níže.

Obrázek

https://www.dalmacijadanas.hr/carolija- ... e-vidjeli/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Plánované spojení mostu nad řekou Cetina u Omiše je tedy v 01/2023. Výše to bylo zachyceno začátkem prosince. Nyní je to zachyceno koncem prosince: opravdu nádherné letecké záběry

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od nollie »

https://www.youtube.com/watch?v=vOVR0rHTPFA

Z toho jde i pochopit, proč to na některých fotkách vypadá, že se netrefí do části z druhé strany.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Co bude dál po výše uvedené stavbě :?: Hrvatske Ceste již mají zařazen postup dalšího tendrování a sice na úsek od Omišského mostu do Dugi Rat. V létě 2024 se má zahájit výstavba. Většina peněz bude proplacená z fondů EU. Bude to 2. fáze obchvatu Omiše, který tak vyřeší dohromady 3 směry a sám o sobě je velmi komplexním projektem.

Každý, kdo sem jezdí, tak ví, že trasa Split - Omiš, to je "jedna dlouhá kolona", kterou projet (25 km) zabere běžne 1h, někdy až 2h. Silnice je protkaná odbočkama k moři, k apartmánům a těch je tady z roka na rok více a více (v hornatých částech se táhnou nové ulice). Situace komplikuje i zajištění zákl. bezpečnostních služeb státu.

dnešní video mapující budoucí rychlostní silnici Split - Omiš, která se rozložila na vícero částí a je v dlouhé realizaci: lze dobře rozumět, slova kopírují mapové podklady, video umožňuje nakliknutí konkrétní pasáže, ale všechny jsou dobré



z dokumentací toho, na co se má letos zahájit soutěž:

Obrázek
3a.JPG
3a.JPG (143.83 KiB) Zobrazeno 3005 x
4a.JPG
4a.JPG (207.03 KiB) Zobrazeno 3005 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Stát rekonstruuje úsek státní silnice DC8, Kaštel Štafilić - letiště. Omezení jsou širšího rozsahu. Postupně se vymění celá vozovka. Práce provádí Strabag a mají trvat 3,5 měsíce, takže v létě již po novém. fotky: https://kastela.org/novosti/aktualnosti ... acnoj-luci . Kroměnové vozovky se realizuje odvodnění, kanalizace a další sítě, takže hlavně v počáteční fázi je silnice zcela uzavřená pro provoz s obcházkama.

:arrow: Nový most přes Cetinu bude hotový do poloviny února. Technologie, pro kterou se zdá být problém spojení: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 96#p266896 , takže je vše v pořádku.

fotky: https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... li-1259558

Obrázek

Obrázek

volně přeloženo:
  • - Specifikem je zde to, že most má proměnnou výšku průřezu, takže s technologií vyvinutou italskou firmou Maeg je tlačen přes kola, tzv. válečky, a kvůli tomu tyto prvky mění výšku. Vizuálně to proto vypadá, jako by něco nebylo v pořádku, protože jedna strana je níže než druhá, vysvětluje Tomislav Cvetko z Hrvatske cesty.

    Spojování se provádí v tunelech, ze kterých nejprve vycházejí části tenkého profilu a nakonec se spojují silnější, proto se výška mění, ale pouze do posledního spojování, kdy jsou obě strany uvedeny na stejnou úroveň.

    - Někde v polovině února vyjde poslední díl. Poté je nutné odstranit zařízení, je to těžká technika, jednotlivé díly jsou několik tun, a poté začne svařování spoje, říká Cvetko.

    Hodnota prací na úseku, který zahrnuje stavbu mostu, tunelů na obou stranách kaňonu Cetiny a přístupových cest, se odhaduje na něco málo přes 25 milionů eur. Hlavní otázkou je, kdy to bude hotové.
:arrow: Na silnici mezi Splitem a Podstranou budou brzy fungovat semafory a rychloměry. To bude mít za následek pomalejší a bezpečnější plynulost dopravy na ulici Poljička, kudy projede v průměru více než 13 000 vozidel denně, zatímco v letních měsících projede více než 15 500 vozidel, upozorňuje ŽUC. Probíhají práce na instalaci světelně-dynamické signalizace na křižovatce ulic Tješimirova a Poljička cesta ve Strožanacu, která vede do Žrnovnice. „Cílem tohoto zásahu je kontrola a snížení rychlosti na Poljické cestě (ŽC 6142) a umožnění bezpečnějšího vjezdu vozidel z neprůchodných vedlejších dopravních cest, což přispěje i ke zlepšení bezpečnosti chodců.

Toto je další z mnoha míst na silniční síti ve Splitsko-dalmátské župě, kde správa silnic župy Split zvyšuje úroveň bezpečnosti pro motorizovanou a pěší dopravu v osadě. Poljická cesta ve Strožanacu je jednou z nejdůležitějších alternativních dopravních cest směrem na Omiš a spojuje východní sídla města Split,“ upozorňuje ŽUC.

fotky a celý článek: https://www.dalmacijadanas.hr/ovo-ce-za ... podstrane/

:arrow: Na tunel Kozjak jsou zajištěny prostředky ze státního rozpočtu, je vypsáno výběrové řízení na zhotovitele. (prozatím k 9.2. pozastaveno pro napadnutí dokumentace, ale po odstranění chyb to má pokračovat) To se jedná o další, severní vstup do města Split, z dálnice A1. V tématu je to opsané na vícero místech.

Chorvatské silnice vypsaly výběrové řízení na výstavbu prací na tunelu a jižní části propojovací komunikace, jejíž stavba by měla být dokončena za tři roky. Práce na první fázi by měly začít v polovině března.

Práce na stavbě státní silnice budou probíhat ve dvou fázích, první se bude týkat výstavby silnice od křižovatky Vučevica, tedy dálnice A1 k tunelu, a druhá fáze by byla výstavba tunelu Kozjak a jižní přístupová silnice na Kaštelanskou magistrálu.

podrobnosti, mapy: https://www.kastela.org/novosti/aktualn ... aca-radova
  • V rámci projektu výstavby nového vjezdu do města Split by měla být vybudována 6,85 kilometru dlouhá silnice od křižovatky Vučevica na dálnici Záhřeb - Split do Kaštel Kambelovac na státní silnici DC8. Součástí projektu je i výstavba 2545,7 metru dlouhého tunelu Kozjak. Předpokládaná hodnota projektu je 625 milionů HRK bez DPH.
V této souvislosti musím doplnit, že v 12/2021 se vytendrovala severní část tohoto nejdrahšího projektu v oblasti Kaštelů u Splitu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p248134 .

č.10

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.2.2023 19:25:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Blíží se okamih spojení mostu nad kaňonem řeky Cetina u města Omiš, chybí již jen 20 cm:





https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... da-1263577

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.2.2023 20:40:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od nollie »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.3.2023 15:44:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od nollie »

nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od nollie »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Byly zahájeny práce na OK Vukadinovići v Imotski - úvod k rychlostní silnici Zagvozd - Imotski

02.03.2023

Místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković ve čtvrtek 2. března navštívil Glavinu Donju u Imotski, kde si prohlédl práce na projektu rekonstrukce křižovatky státní silnice D60, okresní silnice ŽC6157 a místní komunikace LC67161, sanace nebezpečného místa Vukadinovići - 1. fáze.

Místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury uvedl, že jde o pokračování prací na silnici v Imotské krajině, a připomněl, že nedávno byla úspěšně dokončena rekonstrukce nebezpečné zatáčky ve městě Ajdukova Draga. "To vše je výsledkem nepřetržité spolupráce mezi městem Imotski, Splitsko-dalmatskou župou a Chorvatskými silnicemi, tedy ministerstvem moře, dopravy a infrastruktury. Po dokončení rotoru Vukadinovići spolu s jedním a půl kilometr dlouhé komunikace, vyřešíme všechny kritické problémy na stávající státní silnici“ , upozornil místopředseda vlády a ministr Butković s tím, že jde o úvod k největšímu projektu, který je zde potřebný, a to je Zagvozd - Imotski. rychlostní silnice. "Projektová dokumentace se blíží ke konci a vydání územního souhlasu očekáváme do konce letošního roku," řekl místopředseda vlády a ministr moře, dopravy a infrastruktury, a dodal, že v příštím roce se očekává závěrečné výběrové řízení a zahájení výstavby jednoho z největších infrastrukturních projektů v oblasti silniční infrastruktury.

Dodejme, že v rámci projektu rekonstrukce dopravního uzlu je plánována rekonstrukce křižovatky státní silnice DC60, okresní silnice ŽC6157 a místní komunikace LC67161, tedy sanace nebezpečného místa Vukadinovići. V předmětné křižovatce byla realizována kruhová křižovatka (rotor), která optimálně využila dostupné prostorové možnosti lokality.

Zhotovitel začal práce 21. února 2023 a nasmlouvaná hodnota projektu pro 1. etapu je více než 500 tisíc eur.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/poceli-ra ... skom/23830

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Ďekuji jináč uživateli nollie za ty báječné zprávy ke spojenému mostu nad kaňonem řeky Cetina v Omiši. :)

taky si dovolím ještě několik multimédií k tomu přidat:

*rozsáhlá fotogalerie: https://www.index.hr/vijesti/clanak/fot ... 43602.aspx
*video se záběrama z hotového spojení po všech potřebných pracích: https://www.youtube.com/watch?v=u1gHGx8Nioo
*tady je k tomu nové 4,5 min. dlouhé video, které nabízí detailní záběry ze všech stran provádění těchto finálních prací spojení mostu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info ze Splitu s okolím

je známo, že Chorvatsko v oblasti Splitu postupně realizuje mnoho silničních upgradů za více než 1 miliardu eur, viz předchozí příspěvky s mapama, tak jen několik doplnění :)

Split již má upgrade silnic ze severu po pobřeží. Má upgrade z vnitrozemí.
Plánuje se nebo se staví postupně v etapách ze severu nový sjezd - tunel - most do přístavu. (to bude ještě dekádu pokračovat)
Uzel D8 ve městě se v několika místech zásadně vylepšuje: rozšiřují se větvy v uzlech do MÚK-tek.
Pokračovat to bude i nadjezdem u křižovatky Stobreč.
No a zásadní cíl je postavit novou silnici - rychlostní silnici Split - Omiš, která bude jako 4- pruh u Splitu a před Omišem jako 1+1.
U Omiše se finišuje s vnitrozemským obchvatem (z vnitrozemí přes hory, mostem nad Cetinou a zase přes hory na D8).
A do tendrů směruje úsek ze severu z pobřeží po napojení na ten vnitrozrmský tunel. I proto ten jeden tunel ve tvaru vidlí.

tady je takový důležitý článek z podzimu ´22: viewtopic.php?p=259646#p259646 , na který lze navázat dál novým vývojem a doplnit i to co bylo až doposud:

Harmonogram nepustí. Tzv. západní rampa nebo sjezd na D8 tedy propojení městského průtahu s D8 je hotovo; most nad Cetinou téměř taky a tato část finišuje. Následovat má další upgrade a sice křižovatka Mravince - TTTS.

Obrázek
  • Celá tato oblast s upgradama se nese pod názvem jako "Multimodální platforma aglomerace Split" – to vše proto, aby se přesunulo co nejvíce prostředků z evropských fondů, proto musí být "multimodální" – to je projekt, o kterém se sní už desítky let. A v dokumentech uvádí minimálně 15 let. V podstatě další větší fáze, se týká plánovaného úseku od budoucí křižovatky Mravince po TTTS.
Hrvatske Ceste informují, že je tady stále fáze získávání stavebního povolení.
  • Technicky se pracuje na pokračování výstavby obchvatu Splitu ze Solinu do Omiše. Realizace projektu probíhá po úsecích a celková délka projektu je 21,5 km. Z celkové délky stavby je 10,5 km navrženo jako čtyřpruhová komunikace (křižovatka Mravince - TTTS - křižovatka Jesenice), zbylých 11 km jako dvoupruhová komunikace (křižovatka Jesenica - most Cetina - křižovatka Omiš).
Jakékoliv jiné řešení rozšíření pobřežní silnice již nepřichází v úvahu. Znamenalo by to poškození cestovního ruchu a obrovské náklady na všechno, protože dávno pokročila zástavba všude kolem. Jo kdysi byl záměr postavit nadjezdy pro pěší, aby se dalo dostat k moři, ale na těch 20 km a ohromující zástavbě všude do kopců by to byla astronomická částka a navíc by byl narušen výhled od moře.

Úsek Mravince - TTTS je projekt rozdělený do šesti stavebních etap podle územního rozhodnutí. Pro fáze 1, 2 a 3 (rotor - OK Mravince) byla zpracována celá projektová dokumentace a studie dělení, které byly ověřeny katastrem. Proces získávání stavebních povolení pro fáze 1, 2 a 3 pokračuje. Na přemístění zařízení jsou vydána dvě povolení (1. etapa a 1B), vydání zbývajících povolení (1. etapa, 2. etapa a 3a) je ve finální fázi a předpokládá se začátkem března 2023.

Smlouva na provedení prací pro etapy 1, 2 a 3 byla uzavřena ve výši 54 301 663,62 HRK bez DPH (7 207 069,30 €) se zhotovitelem STRABAG doo. Termín dokončení prací je 24 měsíců od zahájení prací. Smlouva na supervizní služby pro 1., 2. a 3. fázi byla uzavřena ve výši 2 233 558,25 HRK (296 444,12 €). Uvedení zhotovitele k dílu se předpokládá koncem března 2023. Probíhá zadávací řízení na provedení prací ve 4. a 5. fázi v předpokládané hodnotě 281 900 000,00 HRK bez DPH (E 37 414 559,69). :ok:

Výsledky tendru fáze 4 a 5: https://i.imgur.com/DuBzQpB.jpg :idea:

Konečně je vidět konec příprav rychlostní silnice Split - Omiš. Tady mapový podklad:
1a.JPG
1a.JPG (69.25 KiB) Zobrazeno 1955 x
Plán této trasy byl prvně vážně představen tehdejším premiérem Sanaderem v roce 2006. Korupční premiér, který utíkal před spravedlností. Ten, který začal stavby po celé zemi bez jakéhokoliv fin. krytí. (most Drava, dálniční most Pelješac atd.) Před Omišem trčí u Dugi Rat pilíře, v Omiši se vyrazil tunel odnikud nikam. Stanovil se termín 2025 a financování přes EU fondy. Ale dosavadní na to nestačí. Takže rok 2025 neplatí, ale již se staví. A staví se jako širší celek od severu Splitu až pod Omiš. :idea:

Úsek spojovací silnice Dugi Rat (DC8) - křižovatka Dugi Rat - křižovatka Omiš

Na první část úseku o délce 2 800 metrů, která zahrnuje napojení na Jadranskou magistrálu, bylo vydáno povolení k umístění 5. října 2022 a hlavní projekty jsou rozpracovány. V průběhu roku 2023 je plánováno získání stavebního povolení a v plánu zakázek na rok 2023 se počítá se zahájením veřejné zakázky na stavbu a dozor.

Pro druhou část úseku, od Dugi Rat k mostu přes Cetinu, která se bude jmenovat "Cetina", byla změna povolení k umístění vydána 2. srpna 2019.

Úprava hlavních projektů je u obou úseků ve finální fázi, přičemž v roce 2023 bude následovat podání žádosti o změnu a doplnění stavebního povolení. V plánu zadávání zakázek na rok 2023 se počítá se zahájením veřejné zakázky na stavbu a dozor. :ok:

Třetí částí tohoto úseku je samotný most, který je před dokončením a po spojení (svaření středového spoje a uložení na finální ložiska) se pracuje na odvodnění v tunelech, asfaltování a montáži následují opatření proti nárazem větra. :idea:

I čtvrtá část je již ve výstavbě, jedná se o úsek dlouhý necelé tři kilometry, tedy napojení silnice na státní silnici DC8.

Proces zadávání zakázek na vybavení obchvatu Omiše probíhá a smluvní termín dokončení všech stavebních prací je 30. června letošního roku. Vybavení je samostatnou zakázkou, na kterou probíhá zadávací řízení a Hrvatske ceste předpokládá, že úsek bude v provozu na podzim. Nebo na přelomu let.

Nikdo nechce předvídat, kdy bude celá rychlostní silnice hotová. Mnohem důležitější, než plané sliby je fakt, že se staví.

a dodatek: žaloba na průběh tendru na tunel Kozjak byla zamítnutá - stavba/proces může pokračovat psal jsem o tom více v únoru: viewtopic.php?p=267873#p267873 , 4. šipka.
  • Stavební práce od křižovatky Vučevica, tedy dálnice A1 po silnici v Kaštelech s výstavbou tunelu Kozjak, budou probíhat ve dvou fázích. První se bude týkat stavby silnice od křižovatky Vučevica k tunelu, na kterou je již vybrán zhotovitel a práce by měly začít za měsíc. Druhá fáze, na kterou je výběrové řízení v současné době pozastaveno, bude stát 83 milionů eur a bude zahrnovat práce na výstavbě tunelu a jižní části silnice směrem na Kastelane.
A to je tedy nejdůležitější: staví se / tendruje / projektu jak se ze severní strany města, tak až po Omiš, současně, najednou. Nezdá se to, ale jsou to desítky km nových silnic, mnoho velkých MÚK, v doplnění o nové bus linky a část tahů je 4- pruhová. Split si to rozhodně zaslouží.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

ještě jednou most Cetina:

:arrow: Premiér Andrej Plenković a místopředseda vlády a ministr pro moře, dopravu a infrastrukturu Oleg Butković se spolu se zástupci Chorvatských silnic jako investora prací a zástupci regionálních a místních úřadů zúčastnili slavnostního napojení mostu Cetina, část projektu obchvatu Omiše.

Most Cetina v délce 224,45 metru překlenuje stejnojmennou řeku a je konstrukčně řešen s ocelovým obloukem, jehož konce jsou upevněny v tunelech na obou stranách mostu, proto je celková délka mostu větší než součástí viditelné struktury.

Výstavba části obchvatu Omiše, úsek DC70 - most "Cetina" - Omiš východ má hodnotu 23,16 mil. eur (bez DPH) a realizace tohoto projektu přispěje k celkovému dopravnímu odlehčení centra města Omiš, as i ke snížení dopravních zácp.

Premiér Andrej Plenković po návštěvě mostu vyjádřil spokojenost s vybudovaným mostem, o kterém řekl: „Tento projekt je krásný, nějakým způsobem zlepšuje výhled na kanál Cetina.“ a dodal, že představuje významný a konkrétní přínos k rozvoji celého spádového území a také to, že do podzimu bude dokončen obchvat Omiše, jehož je most součástí. :ok:

Obrázek

Místopředseda vlády Oleg Butković u příležitosti připojení mostu vyjádřil shromážděným novinářům a zástupcům médií, že je s dosavadním průběhem prací nadmíru spokojen. Blahopřál chorvatským silnicím k úspěšnému dokončení této etapy projektu a zdůraznil, že na výstavbě zbývajících infrastrukturních dopravních zařízení zbývá ještě mnoho náročných činností.

„Všechna gratulace patří Chorvatským silnicím, dodavatelům a projektantovi. Jsem rád, že jsme dnes tady a že k tomuto spojení došlo. To je jen jedna část realizace celého projektu, protože nás čeká ještě hodně práce, a to samozřejmě nejen tady, ale kompletně v aglomeraci Split,“ řekl.

Vicepremiér uvedl, že vzhledem k špičkovému zatížení v turistické sezóně představuje jednu z dopravně nejdůležitějších silnic v Chorvatsku.

Ve špičce o víkendech po trase D8 jezdí kolem 55 000 vozidel a rychlostní komunikace Split - Omiš bude prioritní a jediná podpořená z evropských fondů v dalším výhledu, který potrvá do roku 2027,“ uvedl vicepremiér a dodal, že doufá, že rychlostní silnice, jejíž celková hodnota je přes 300 milionů eur, bude realizována v rámci nové perspektivy. Nový obchvat Omiše v rámci DC 70 alespoň částečně odlehčí kritický a jediný most na D8, kde se právě silnice D70 napájí na D8. Celková úleva bude samozřejmě až po dokončení trasy po Dugi Rat.

https://mmpi.gov.hr/vijesti-8/spojen-most-cetina/23849

:arrow: video, nejen z mostu Cetina, ale i oba tunely: Omiš i Komorjak a celkové lepší vnímání stavby mostu Cetina:



:arrow: Hrvatske Ceste mapují z videí doposud sestřihy k mostu Cetina a obchvatu DC 70:

kratší provedení:


delší 7 min. video: popis okolí, záběry na okolní zajímavosti, což dokládá význam tomuto veledílu z hlediska jeho technického provedení


:arrow: BONUS: projížďka tunelem Omiš: https://www.facebook.com/RadioSplit/vid ... 706052760/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Hrvatske Ceste zadávají tendr na rekonstrukci D70 Omiš - Zakučac v celkové délce 1,25 km.

celý text:
https://i.imgur.com/v7BLhOR.jpg
https://i.imgur.com/0qkrLZK.jpg
https://i.imgur.com/fN1FiBm.jpg

Pamatuje se i na rekonstrukci důležité křižovatky D8 s D70 v Omiši. Studie je z r. 2020. Tato lokalita:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Splitsko-dalmatská župa

Příspěvek od Diaľničiar »

Výsledky tendru na výstavbu tunelu Kozjak:

Nejlepší nabídka na stavbu tunelu a silnice Kozjak přichází od China Road and Bridge. Rozdíl mezi první a poslední nabídkou je 56 milionů EUR.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“