Itálie

Země EU kromě Česka
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ta iniciativa výstavby nějakého pevného spojení se Sicílii se v Itálii aktivovala mnohokrát. Třeba v roce 2020:
Diaľničiar píše: 14.9.2020 11:18:18 Ministerstvo infrastruktury a dopravy sestavilo výbor, který má za úlohu analyzovat jednotlivá řešení pro výstavbu spojení úžiny Messina. Prozatím se to nikdy nedostalo dál než do fázi konceptu. Na výběr jsou 3 základní možnosti: most, podmořský tunel a ponorní tunel. Úžina je široká 3,1 km a hluboká až 250m, navíc se silnými přílivovými proudy. Pokud by se stavěl most, o kterém se tady již mnohokrát uvažovalo a pak z toho pro vysoké náklady sešlo, tak mostní věže budou muset být vysoké až 300m, aby se mostní konstrukce opravdu podpořila a zesilnila i pro srovnání vozovky.

Uvidíme kam se ubere činnost tohoto výboru. Propojení této části Itálie je snem již mnoho, mnoho let ...
Doplním tedy tu nejnovější snahu.

Italská vláda předkládá návrh na nový most spojující ostrov Sicílie s italskou pevninou. Výstavba mostu bude stát odhadem 9 miliard eur a její dokončení by mělo trvat odhadem šest let, s navrhovaným datem zahájení v roce 2024. Tohle datum je samozřejmě velmi optimistické, resp. pokud by se i vysoutěžilo, tak by to zřejmě neznamenalo začátek stavebních prací.

Most přes Messinskou úžinu by byl dlouhý více než 3,2 km a projekt má poskytnout ekonomickou podporu Sicílii i depresivní jihoitalské pevnině. Vybudování spojení by zkrátilo dobu jízdy a nahradilo by v současnosti používané trajekty. Spoj by byl zpoplatněn, což by pomohlo vrátit náklady na jeho výstavbu. Most by měl nejdelší centrální rozpětí ze všech visutých mostů na světě, pokud by byl dokončen.

Návrhy na vybudování mostu přes Messinskou úžinu existovaly již od římských dob, před 2000 lety, kdy byla navržena konstrukce pontonového typu. V různých dobách v průběhu staletí byly pro spojení předloženy ambiciózní plány, přičemž počet návrhů nabral na tempu od poloviny 19. století. Nedávno se objevil návrh na stavbu visutého mostu spojujícího v 90. letech italský region Kalábrie se Sicílií, který byl v roce 2006 zrušen. Tento plán byl obnoven v roce 2009 a poté znovu zrušen v roce 2013. Tehdy most přišel s očekávaná cena přesahující 6 miliard EUR a návrh se zhroutil uprostřed nedostatku financí a právních hádek.

Projekt je kontroverzní a nepochybně bude čelit velkým technickým výzvám, protože oblast je známá velkými zemětřeseními a také silným přílivem přes Messinskou úžinu. V Itálii je také určitý stupeň cynismu ohledně návrhů na most, vzhledem k tomu, že projekt byl navržen při tolika předchozích příležitostech v období trvajícím asi 2000 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: pohled shora na novou křižovatku A18 Siracusa - Gela

Obrázek

Obrázek

:arrow: První část dostavby A33 Asti-Cuneo (tangenziale Alba - Alba ovest) bude otevřena v dubnu. Otevření celé dálnice je plánováno na rok 2024; https://torino.repubblica.it/cronaca/20 ... 393114711/

na mapě: https://www.openstreetmap.org/#map=16/44.6874/7.9781

:arrow: 2 km úsek SS4 "Salaria" (silnice Řím - Rieti) byl modernizován na 2+1 a další úsek podobné délky bude brzy modernizován.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: 6. dubna 2023 - Ministr Matteo Salvini se zúčastnil otevření propojení dálnice Pedemontana s dálnicí A27. Nová silniční infrastruktura umožní značné časové úspory při dojezdu k mýtnici Treviso Nord na dálnici A27 a naopak.



Jedná se o zásah prvořadého významu a územím netrpělivě očekávaný, který umožní dosáhnout nových důležitých dopravních proudů směrem do oblasti.

https://www.mit.gov.it/comunicazione/ne ... e-con-la27

:arrow: Studie mostu přes Messinskou úžinu byla dokončena.

Studie byla dokončena pro navrhovaný projekt mostu přes Messinskou úžinu v Itálii. Tuto hloubkovou studii provedlo italské ministerstvo veřejných prací (MIT).

Výstavba 3,7 km dlouhého mostu přijde s odhadovanou cenou 10 miliard eur. Bude použit visutý most, který nejlépe zvládne zemětřesení, která se vyskytují v jižní Itálii. Pokud bude postaven, bude mít nejdelší centrální rozpětí ze všech visutých mostů, které kdy byly postaveny, takže projekt bude čelit velkým technickým výzvám. Věže možná budou muset být až 300 m vysoké, aby podepřely konstrukci, a silný přílivový tok vede k silnému průvanu, takže budou muset být umístěny mimo hlavní kanál, což má za následek potřebu dlouhého centrálního rozpětí.

Projekt předkládá italská vláda a má poskytnout tolik potřebnou vzpruhu pro italský region Kalábrie, který je v ekonomické krizi, a také pro ostrov Sicílie. Cestovní ruch a obchod by díky projektu získaly zásadní podporu.

Cílem je zahájit stavbu v polovině roku 2024. Navrhovaný návrh zahrnuje tři jízdní pruhy v každém směru jízdy a také dvě železniční tratě. Důležitým rysem projektu je, že se očekává snížení emisí CO2 tím, že nahradí současnou trajektovou dopravu, která spojuje Kalábrii a Sicílii.

Vzhledem k předchozím záznamům návrhů na most, které se zastavily, jsou však Italové k tomuto nejnovějšímu návrhu poněkud cyničtí. O plánech na přemostění Messinské úžiny se diskutovalo 2000 let, přičemž římský císař nejprve navrhl pontonovou stavbu a poté v 11. století císař Karel Veliký také navrhl kamenný most. Od počátku 19. století se tempo navrhovaných přejezdů mostů zvýšilo. A dva předchozí návrhy za posledních 20 let přišly vniveč.

6.4.: Politicky se snaží ministerstvo zahrnout projekt do těch, které mají mít prioritu z hlediska koridorů v EU a to zejména železniční část. Most se politicky posunul vyhláškou mezi maximální priority a dle prospektů vzhledem k tomu, že přesahuje jako jednotlivý projekt náklady ve výši 300 mil. €, tak je reální výzvou pro jeho uskutečnění a zařazení mezi top priority Itálie: https://www.mit.gov.it/comunicazione/ne ... lo-stretto .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.4.2023 20:13:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V regionech Ligurie a Puglia se plánují nové práce na italské dopravní infrastruktuře.

V Ligurii se navrhuje plán v hodnotě 10,3 miliardy EUR na zlepšení dopravní infrastruktury a rozvojové práce. Modernizace silnic a železnic by byla provedena, pokud plán schválí italské ministerstvo infrastruktury a dopravy (MIT). Financování bude poskytnuto prostřednictvím italské ústřední vlády, pokud budou plány schváleny. Až se tak stane, tak lze vypsat schválený seznam pro silnice. Ale tedy pro obraz situace finance/region.

V Puglii probíhá výběrové řízení na práce na trasách SS89 Garganica a SS106 Jonica. Byl stanoven rozpočet ve výši 740 milionů EUR, přičemž 395 milionů EUR bylo použito na práce na trase SS89 a 346 milionů EUR bylo použito na trasu SS106. Výběrová řízení na projekty řídí italská silniční koncesní společnost ANAS.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Dne 3.4. se do provozu odevzdal 3 km úsek na A33 mezi Alba a Poddi. Region Piedmont. A33 je číslo přidělené dvěma samostatným dálnicím, které spojí Asti a Cuneo.

pohled do mapy: https://www.openstreetmap.org/#map=15/44.6884/7.9808

:arrow: Dne 6.4. byl pro provoz otevřen 1 km SPV mezi křižovatkou s A27 a výjezdem Spresiano v regionu Veneto. Je to nejvýchodnější část SPV, která spojí Montecchio Maggiore (A4) se Spresianem (A27) a také křižovatkou s A31 u Thiene.

1 km of SPV opened to traffic between the junction with A27 and Spresiano exit, in Veneto region. It's the easternmost part of SPV, that will connect Montecchio Maggiore (A4) with Spresiano (A27), with also a junction with A31 near Thiene.

pohled do mapy: https://www.openstreetmap.org/#map=15/45.7519/12.2603

:arrow: Obří skála klouže ze svahu na SS621 poblíž Sand in Taufers:

video: https://twitter.com/i/status/1650487390593511431 :o
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 930
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Itálie

Příspěvek od darwousek »

Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Trevi provádí práce pro třetí jízdní pruh na úseku Florencie Jih až Incisa na trase A1 jménem Amplia v Itálii. (spojnice Milána s Neapolí) Nejvýznamnější částí práce je provedení vrtaných pilot pro stavbu portálů vjezdů do nového tunelu San Donato a svahových přepážek, vše o průměru 1200 mm a hloubkách od 22 do 30 m. Doplňkové práce tvoří plastové sečné piloty o průměru 920 mm a hloubce cca 18 m a dále táhla na cca 44 000 m.

K provedení práce používá Trevi flotilu zařízení Soilmec sestávající z SR-35, SR-45, SR-75, SR-100 a SM-21 pro spojovací tyče. Stroje se ukázaly jako spolehlivé a produktivní pro práci a zároveň poskytují požadovanou kvalitu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Viadukt přes řeku Trionto na SS177 v Kalábrii byl zničen povodní. Byl slavnostně otevřen v roce 2016.

https://www.corrieredellacalabria.it/20 ... cco-video/
https://floodlist.com/europe/italy-emil ... 023-update

Toto byla nejsušší zima v Itálii, stejně jako minulé léto a současné jaro; srážky v posledních dnech způsobily obrovské škody nejen v Kalábrii, ale také v Emilii-Romagna, přičemž místa jako Imola a Faenza jsou zcela nebo částečně pod vodou.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Webuild a její dceřiná společnost Cossi Costruzioni získaly zakázku v hodnotě 284 milionů EUR na výstavbu části (část 1: část 1-2) dálnice Pedemontana Piemontese v severní Itálii. Smlouva zadaná společností ANAS z Gruppo FS Italiane je nejnovějším příspěvkem skupiny k rozvoji italské infrastruktury.

Webuild a Cossi budou zodpovědné za návrh a výstavbu přibližně 15 km dálnice se 4 jízdními pruhy v obou směrech (2x2) mezi městy Masserano a Ghemme v regionu Piemont. Součástí díla bude šest viaduktů a šest nadjezdů v celkové délce 1,5 km. Dálniční úsek zlepší dopravní oběh vytvořením spojení mezi městy Santhià, Biella a Gattinara poblíž dálnice A4 Turín - Miláno a městem Ghemme poblíž dálnice A26 Janov Voltri-Gravellona Toce.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Itálii při povodních již zemřelo nejméně 13 lidí. Svým rozsahem je samozřejmě do značné míry zasažená i veřejná infrastruktura, dálniční nevyjímaje. Dalších 20 tisíc osob již muselo být evakuováno pro stoupající hladiny řek. Dalších 27 tisíc domácností je bez proudu. Všechna tato čísla neustále stoupají ... pro kritickou situaci na 20 řekách. Civilní obrana zaznamenala 280 sesuvů půdy, které působí škody. Za 2 dny kolem Bologně napršelo 200 až 500mm srážek.

https://www.ilrestodelcarlino.it/cronac ... s-mway8eso

A14 v Emilia Romagna, kde tento záběr oběhl planetu:

Obrázek



Mezitím je na A1 poblíž Sasso Marconi sesuv půdy, což omezuje provoz. Provoz je tady omezen ze 3 na 2 jízdní pruhy právě pro pohyb svahu; https://www.agi.it/cronaca/news/2023-05 ... -21438942/ .

V uzavírkách, dočasných ale i trvalejších je celá řada ulic, silnic, dálnic, železnic. Tím je zásadně narušený logistický řetězec a komplikuje se rovněž asistence pohotovostních složek.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Itálie

Příspěvek od Honey72 »

Ta poškozená A14 bude teď před začátkem turistické sezóny dost velký problém :-(
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Itálie

Příspěvek od dvs »

K té A14 poškozené povodní:
https://www.autostrade.it/it/home píše: Na A14 Bologna-Taranto úsek mezi Faenzou a Forlì byl znovu otevřen v obou směrech.
Provoz v současnosti probíhá ve všech pruzích směřujících na jih směrem na Anconu a ve 2 pruzích směřujících na sever směrem na Bolognu.
Probíhá ,ale odstraňování škod a dnes v noci bude v uvedeném úseku v obou směrech uzavřena (22. 5. 2023)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Webuild získal zakázku v hodnotě 284 milionů EUR na výstavbu segmentu 'Pedemontana Piemontese', dálnice východ-západ na úpatí Alp (odtud název). Jde zřejmě o úsek Masserano - Ghemme. Napojí se na A26 v Ghemme.

https://finanza.lastampa.it/News/2023/0 ... S0xNV9UTEI

:arrow: A18 Ispica - Modica na Sicílii je plánováno otevřít v červenci 2023.

https://corrierediragusa.it/2023/05/17/ ... -a-scicli/

:arrow: Mohutný balvan se zřítil na SS38 poblíž Latsch v Jižním Tyrolsku. Toto je hlavní východo-západní silnice z Bolzana do průsmyku Reschen.

https://twitter.com/i/web/status/1660143416133447680

Obrázek

:arrow: projížďka po dálnici A2 Cosenza - Villa San Giovanni (jih Itálie), která je jednou z nejmalebnějších dálnic v Itálii ... do její obnovy bylo za posledních 20 let investováno mnoho peněz, některé úseky však stále nejsou modernizovány:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Italské ministerstvo infrastruktury a dopravy (MIT) plánuje utratit 15 miliard eur na zlepšení silniční sítě na ostrově Sicílie a 13 mld. € do želežnic. Na důležitých trasách ostrova budou prováděny práce na údržbě a modernizaci. Území Sicílie je jako 1/2 Slovenska, ale žije zde asi 5 mil. obyv.

Klíčovými projekty budou silniční spojení mezi Agrigentem a Caltanissetta v hodnotě 1 miliardy EUR a také rozšíření státní silnice spojující Ragusu a Catanii. Mezi další důležité silniční projekty pro Sicílii patří práce na obchvatech kolem Palerma a Gely a na silnici spojující Trapani, Mazara del Vallo a Marsala.
  • dualizace na státní ilnici 284 mezi Paternò a Adrano (500 milionů eur), silniční okruh Gela (400 milionů eur) a projektování okruhu Palermo s napojením na dálnice A19 a A29, dále silniční okruh Agrigento, okruh Catania a spojení Trapani/Mazara del Vallo/Marsala.
Co se týče železniční sítě, na Sicílii jsou plánovány investice ve výši přibližně 13 miliard eur, které budou určeny hlavně pro nové rychlé spojení Palermo - Catania - Messina. Tento ambiciózní projekt v hodnotě 11,2 miliardy eur umožní rozvoj dálkových osobních a nákladních železničních služeb, což zvýhodní propojení jižních regionů. Cílem je do června 2026 vybudovat 148 kilometrů vysokorychlostní železnice pro cestující a zboží, zkrátit dobu jízdy a zvýšit kapacitu na úseku Palermo-Catania.

https://www.trasporti-italia.com/mobili ... ie/113257/

+

:arrow: Most Messina: probíhá sumarizace technických dokumentů a studií, které má ministerstvo k dispozici. Most byl navržen s odolností proti zemětřesení 7,1 stupně Richterovy škály. Velká pozornost byla věnována napojovacím pracím: ve finálním projektu je počítáno s 20,3 km silničního a 20,2 km železničního spojení.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Tenda: Nový termín pro tunel Colle di Tenda je květen 2024: https://www.targatocn.it/2023/06/16/leg ... canna.html

:arrow: Úsek na silničním okruhu Vicenza je v provozu. Jedná se o obchvat SP46, nikoli o rychlostní silnici SPV, která je dále od Vicenzy.



Délka je 5,3 km. Ačkoliv 1+1, tak s kontrolovaným přístupem. Výstavba odstartovala v 03/2018 a stála 70 mil. €. Tady ještě mapa:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Čtvrtý pruh pro část italské A1

Podle dohody bude vysazeno kolem 16 hektarů stromů, instalováno 3,4 km protihlukových stěn a bude plánována síť cyklostezek.

Výstavba čtvrtého jízdního pruhu podél dálnice A1 mezi Lodi a Milánem byla schválena v dohodě v hodnotě přibližně 389 milionů eur.

Mezi regionem Lombardie, federálním ministerstvem infrastruktury a dopravy a provozovatelem dálnic Autostrade per l'Italia, ASPI bylo podepsáno memorandum o porozumění.

Podle dohody bude vysazeno kolem 16 hektarů stromů, instalováno 3,4 km protihlukových stěn a bude plánována síť cyklostezek. Až 75 % materiálu z výkopových prací bude znovu využito.

A1 je nejdůležitější dálnice v Itálii, která spojuje některá z největších měst včetně Milána, Boloně, Florencie, Říma a Neapole. Se svými 754 km je také nejdelší italskou autostradou a je součástí evropských tras E35 a E45.

:arrow: Mezitím byla vyhlášena dlouho očekávaná modernizace a modernizace římského dálničního úseku Salaria State Highway 4 s cenou pravděpodobně kolem 500 milionů EUR. Půjde o rozšíření na čtyři jízdní pruhy a úpravu křižovatek. Práce budou rozděleny do dvou částí: od Ponte Buita po Ornaro, stojí téměř 300 milionů eur a od Ornara po San Giovanni Reatino, stojí něco přes 200 milionů eur.

208 km dlouhá Salaria spojuje Řím s Jaderským mořem, prochází Rieti a Ascoli Piceno. Trasa kopíruje starověkou římskou cestu Via Salaria.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále: POKUS s VOZOVKOU na A4

Aditivum Gipave vylepšené grafenem, vyvinuté italským specialistou Iterchimica, bylo použito v pojivových vrstvách italské dálnice A4 při rehabilitačním zásahu navrženém tak, aby vydržel 28 let. Cílem je snížit náklady na údržbu a emise uhlíku a také šetřit zdroje.

Obrázek

Provozovatel dálnice Autostrada Brescia-VeronaVicenza-Padova je zodpovědný za dálnici A4, která vede mezi Brescií a Padovou v Itálii. Jedná se o trasu s velmi hustým provozem – průměrně 95 000 vozidel denně, z nichž 25 % tvoří těžká nákladní vozidla. Na 5,5 km dlouhém úseku dálnice směřující na východ směrem k Padově provozovatel zkouší přístup, jehož cílem je zajistit výkonnější dálnici s různými materiály a zásahy použitými v různých pruzích.

Pro pomalý pruh dodavatel vyfrézoval a odstranil celou hloubku asfaltu, stabilizoval zeminu pod hloubkou 300 mm a poté položil 120 mm modifikovaný asfaltový základ, 70 mm silnou vrstvu pojiva modifikovanou Gipave a 50 mm vrstvu porézního materiálu pohlcujícího zvuk.

U prostředního jízdního pruhu byly vyměněny pouze asfaltové vrstvy a u třetího pouze povrchová vrstva. Technologie Gipave byla vybrána kvůli jejímu vynikajícímu výkonu ve srovnání se směsmi vyrobenými se standardními polymery modifikovanými bitumeny.

Gipave kombinuje grafen s polymery extrahovanými z pečlivě vybraných odpadních tvrdých plastů, které by normálně nebyly recyklovány. Iterchimica vyvinula Gipave v šestiletém výzkumném a vývojovém programu ve spolupráci s dodavatelem grafenu Directa Plus, G.Eco a University of Milan Bicocca. První zkušební úsek byl položen v Itálii v roce 2018 a další zkušební úseky byly položeny ve Velké Británii a Brazílii.

K plánování oprav a dalších zásahů na dálnici využívá Autostrada Brescia-VeronaVicenza-Padova systém správy vozovky, do kterého lze vkládat informace z průzkumů a další údaje. Software pak pomocí algoritmů a modelů předpovídá, jaké zásahy budou kdy potřeba. Hlavní parametry, které jsou sledovány a zadávány do systému, jsou Koeficient boční síly, Index drsnosti vozovek, Propustnost otěrové vrstvy, tloušťka vrstvy pomocí georadaru GPR a analýza průhybu.

Pro projekt sanace byl použit softwarový návrhový balík k určení potřebné tloušťky vrstev. S využitím vstupů včetně objemů dopravy, klimatu a vlastností různých materiálů byl navržen návrh vozovky tak, aby poskytoval návrhovou životnost 28 let s indexem spolehlivosti 99 %.

Pokud by předpokládaná životnost rekonstruované vozovky byla taková, jaká byla navržena, provozovatel vypočítal, že úspory díky snížené údržbě budou mít za následek o 42 % méně emisí uhlíku na km, o 33 % méně bitumenu a o 34 % nižší spotřebu energie. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Janov: projekt dálnice pod přístavem:

Roberto Tomasi, generální ředitel společnosti Autostrade per l'Italia, poskytuje některá data týkající se budoucího podpřístavního tunelu v Janově, práce, která by měla osvobodit centrum města od dopravy. Původní náklady ve výši 700 mil. € vycházejí již na 900 mil. € a původní datum otevření bylo v plánu na rok 2029.

https://www.ansa.it/liguria/notizie/202 ... 826ab.html
  • Podpřístavní tunel Janov je dílo, které si vyžádá nasazení na více než 5 let práce. S trasou dlouhou přibližně 3,5 km se táhne ze San Benigna na západ od města k Foce na východ a prochází pod přístavní pánví. Skládá se ze dvou samostatných hlavních tunelů, jeden pro každý směr jízdy, s vnějším průměrem výkopu 16 metrů, které budou proudit pod hladinou moře, v maximální hloubce -41 metrů v oblasti přístavní pánve, přibližně -30 metrů. ve výšce Carignano v centru města.

    V roce 2018, kdy se zřítil Morandiho most, jsme si uvědomili, co by to mohlo znamenat nemít alternativní silniční síť,“ říká prezident přístavního úřadu Signorini – uzel přístavní dopravy a logistiky je inervován do městské struktury a harmonického rozvoj města a přístavu také významně závisí na zlepšení dopravní dostupnosti mezi východní a západní částí obyvateli a komerčními, průmyslovými a turistickými uživateli“.


:arrow: jízda na Sicílii: Palermo - Messina

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Itálie

Příspěvek od Honey72 »

Zkušenosti z letošní cesty po Itálii od severu až na Sicílii:
Na severu se ještě jezdí docela zodpovědně, i když rychle, takže máte čas přivyknout si na italskou náturu, kterou budete čím dál jižněji potřebovat. S čím musíte v Itálii počítat je dodržovat rychlost jen tam kde je radar, jinak vás Italové vytroubí. Brzy pochopíte, že značky omezující rychlost jsou víceméně informací, že si máte dát pozor a mírně zpomalit. A to opravdu mírně. Zatímco u nás či v Německu u značky 60 už jedou všichni přibližně touto rychlostí, v Itálii to jen znamená zpomalit ze 130 na 100. Včetně tunelů, kde si na mě kamion dovolil zezadu zablikat, abych přidal aspoň na 110.
Po dálnici se na třech pruzích jezdí hlavně uprostřed a málokdy vám někdo uhne i když je pravý pruh prázdný kilometry daleko. Takže jsem občas musel předjet zprava jako ostatní. Ovšem raději rychlostí, aby se to dalo brát jako souběžná jízda. Pozor, na dvou pruzích se často jezdí v levém a to hlavně na starých dálnicích, kde jsou nájezdy a výjezdy často jen s náznakem připojováku či dokonce bez něho. Nepočítejte totiž s tím, že řidič co na dálnici najíždí zastaví. Prostě to tam hodí před vás. Brzy pochopíte, že to jinak nejde a musíte to dělat stejně, jinak na dálnici nenajedete. Zatáčky jsou prudké i na rovinatých pláních, což je nepříjemné, protože to nečekáte. Podél riviéry a v horách s tím počítáte a kolikrát se divím, že se tu může tak rychle.
Málokterý tunel má omezenou rychlost. Většinou jen nějaký se zatáčkami, jinak se jede naplno osvětlený neosvětlený. Bohužel spousta řidičů nesvítí a nedodržují se odstupy. I v tunelech se předjíždí hlava nehlava. Pro našince zvyklý na těch pár českých tunelů veliký šok.
U nás se věčně nadává, že D46 není žádnou dálnicí a proč by se za ní mělo platit. Věřte, že za co se platí třeba na Riviéře nebo na Sicílii se ani zdaleka nepřibližuje naší D46. Dálnice klikatá jak potok, úzké pruhy, bez odstavných pruhů a připojováků či odpojováků. Po každém vyjetí z tunelu vás čeká manévr, protože mezi tunely je často most přes rokli - společný pro oba směry. Ty vedou po mostě těsně u sebe, kdežto v tunelech jsou od sebe. Odpočívky často těsně před tunelem, takže se musíte rozjet a ve tmě koukat jak vás dohání kamion. I odbočení chce přípravu. Buď zpomalíte ze 130 na 40 ještě na dálnici anebo vlétnete na odpočívku a jste rádi, když dobrzdíte u stojanu benzínky. Na Sicílii je i často hrozný povrch a na neplacených úsecích doslova katastrofální. Když vidíte sousední most, chápete proč spadl ten v Janově.
V itálii jsou přejezdy mezi dálnicemi na uzlech většinou zastaralé jako u nás, tedy jen jedním pruhem, často vratnou větví, takže se tu pravidelně tvoří dlouhé zácpy. Když si kilometry před tím nenajedete do správného pruhu, musíte žebrat o ten správný. Jako cizince vás však většinou pustí.
U mýtnic číhá podobné nebezpečí. Doporučuji si nastudovat, do jakého směru po projetí mýtnicí budete najíždět. Hned za závorou se to prostě rozvětvuje a vy musíte během sekundy vědět, jestli směr Milano nebo Roma. Nemáte šanci zastavit a hledat v mapě.
Cestou přes Itálii je dobré vědět velká města. Nejen kvůli směru, ale i kvůli provozu. Auta totiž ubývají a ubývají a najednou začnou zase přibývat anebo se odněkud rázem přihrnou celé stovky aut, které prázdnou dálnici zaplní do posledního místa a vy nevíte proč.
Na jihu Itálie v Kalábrii je dálnice už skoro prázdná a vy nechápete, jak se trajekt na Sicílii může uživit. Ovšem chyba lávky, boj o místo na trajektu právě začal. Už aby tu stál most, protože tak chaotický a neorganizovaný trajekt může být jen na Sicílii. Po tisících kilometrech dálnice musíte sjet, prokličkovat městem, kde jsou směrovky do přístavu jen náhodně a doufat, že vše děláte správně. I když jsem měl lístek na trajekt zakoupený on-line, nikde jsem se nedočetl jak mám postupovat. On-line je k ničemu, protože stejně musíte odbočit na mýtnici, v aplikaci vygenerovat QR kód a ten naskenovat. Rychlejší by snad bylo zaplatit rovnou, protože příkazy na mýtnici jsou jen v Italštině. Chudáci obyvatelé města, když se jim tudy neustále valí a v zácpě na trajekt běží motory stovek aut kvůli klimatizaci. V přístavu je sice asi osm pruhů, kde se řadíte, ovšem nikdo jako na jiných trajektech neřídí, který pruh má jet dovnitř. Ve skutečnosti se tak do lodi snaží vjet všichni najednou, což pochopitelně nejde a trychtýřovitým způsobem se pak jede po jednom. Každý se bojí, že zavřou závoru těsně před ním včetně mě, takže se tlačí kupředu kapota na kapotě. Ale zřejmě zbytečně, protože to neuvěřitelné množství aut loď pobrala všechna. Na sicilské straně se z lodi vyjíždělo po jednom, ovšem přímo do centra města, kde vás hned na první křižovatce čekají i tramvaje. K dálnici vysoko na kopcích se opět musíte prokousat velkým městem. Měl jsem v mapě nastudovaný jiný nájezd, než ke kterému vedou značky, ale když jsem k němu dojel, byl uzavřený. Podle trávy místo asfaltu už asi hodně dlouho a navždy. Stav estakád tomu napovídal. Kdyby pod nimi nestály domy, zřejmě by je nechali spadnout. Takže zase zpátky do centra a hledat ten druhý nájezd i přes protest navigace, která mě odhodila do bočních ulic. To nebyla Sicíle, to bylo pásmo Gazy. Lidi seděli na židličkách přímo ve vozovce, všude odpadky. Prostě Chanov, ne Mesina.
Po najetí na sicilskou dálnici šok. Obrovské díry, kde se kličkuje. Auto mě předjelo SOS zálivem, což stihlo tak tak, protože odstavný pruh tu není. V tunelech tma, auta bez světel a zrcátek, kolem nás projelo auto na uhlí, protože čudilo jak Titanik. Spolujezdkyně vpředu měla na klíně dítě, vzadu další kupa harantů. No, od začátku placeného úseku se povrch trošku zlepšil a vozidla bez STK zmizela. Ale i tak nic moc dálnice a proto je tu většinou jen maximálně 100. Co mne překvapilo, že sicilské dálnice vedou snad ze třetiny po estakádě. Některé mají o několik kilometrů a přitom jste těsně nad zemí. Zpočátku mi vrtalo hlavou, proč to nevedou po stráních, ale po estakádách údolím nad políčky a potoky. Říká se, že Mafie se chtěla napakovat na drahých estakádách, ale podle mne je levnější stavět desítky kilometrů betonových estakád než odstřelovat skály a vrtat tunely. Ovšem ty estakády už hodně zažily, často je provoz sveden "natrvalo" jen na jednu, protože na druhé rostou keře. A na té co stojí si užijete desítky, stovky dilatačních spár na každém pilíři. Brzy si budete připadat jako strojvůdce na hopsající lokálce.
Průjezd Palermem je opravdové palermo. I bez slunce budete zpocení až na zadku. Podle atlasu má dálnice město obcházet, ale je to klasická vícepruhovka městem. Kolik pruhů dálnice má se nedozvíte, protože v celém Palermu nejsou pruhy skoro nikde. Heslo zní, kolik aut se vedle sebe vejde, plus kolik skútrů mezi nimi projede. Na světelných křižovatkách je běžné, že se všechny motorky nacpou dopředu a jednou se přede mne nacpala i dvě auta. Musel jsem na ně zatroubit, že máme zelenou, protože stála až za semaforem. Pokud u nás nadáváte na cyklisty, přejíždějící po přechodu pro chodce, věřte, že v Palermu i na motorkách a klidně i v houfech. Přechody pro chodce nejsou značeny značkou, pouze zebrou, takže máte strach přejít ulici. Jelikož si tu však každý přechází kde se mu zlíbí, je to jedno. K chodcům jsou řidiči překvapivě tolerantní. Ještě zdůrazním, že žlutá na semaforu znamená přidej přidej a nikdy se na ní nezpomaluje nebo nedej bože zastavuje.
Zatímco trajekt na Maltu od maltské společnosti byl grandiózně organizovaný, ten italský ze Sicílie do Janova opět chaos. Kdybych si neudělal vycházku do přístavu a neokoukal si jak mám druhý den jet, společnost by mi ani neřekla kde bude můj trajekt. Palermský přístav opět v centru a auta najíždějící na trajekty (odjíždí jich odtud více do různých směrů) blokují auta n hlavní třídě. Kamiony si potřebují do přístavu najet, takže zablokují všechny pruhy a čeká se nebo se podjíždí. Pokud nemá řidič kamionu spolujezdce, riskuje, že někoho v mrtvém úhlu sešrotuje a toho jsem byl i svědkem. Proto jsem věděl, že tuhle chybu neudělám. Druhý den byla má zkušenost z přístavu k ničemu, protože po půlhodinovém popojíždění k bráně a vjetí dovnitř nás ostraha posílala pryč a mám prý použít jinou bránu. Kdybych nebyl kartograf, nikdy bych tu bránu nenašel a kdybych nebyl nacvičený sicilskou dopravou, nikdy bych se na té silnici neotočil. Přístav v Janově už je jiná liga, perfektně organizovaná. Bohužel i zdejší dopravní síť trpí trajektovou dopravou, kdy vyjíždějící a najíždějící auta dokonale zacpou co se dá a město stojí. Nebýt opět intuice dojet podél pobřeží k jinému nájezdu než se prodírat do kopce k tomu nejbližšímu jako ostatní, odrovnal bych brzy spojku.
Prostě, pokud chcete do Itálie a dokonce na Sicílii, zapomeňte co vás učili v autoškole. A pokud jedete do Amalfi, skouknětě videa. Já měl štěstí, že nemusel ani jednou couvat, jen se tisknout ke zdi, aby projel autobus.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Otevírá se výběrové řízení na plánované 2,5 km dlouhé silniční spojení mezi přístavem Ancona a trasou SS16 Adriatica. Práce budou zahrnovat výstavbu úseku viaduktu a dvou tunelových úseků. Na projekční a stavební práce byl stanoven rozpočet ve výši 148 milionů EUR, který zahrnuje také změnu zaměření stávajícího železničního spojení, přidání zařízení pro cyklisty a prodloužení přístaviště.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Dá se na to při druhé cestě zvyknout:) Na jihu nepoužívají blinkr, ale drobnými pohyby naznačují, najíždí pomalu z vedlejší, předjíždí na dálnici a ty situace "se dají číst" i bez blinkru a zpátky v Innsbrucku vám už blinkr přijde jako zbytečnost. Ve finále jsou to dobří řidiči :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ano, já to ani nekomentoval, ale všechno jak napsal, tak je fakt. Pravdou je i to, co napsal hh, že a sice při opakovaných jízdách zjistíte, že Italové neřídí náhodně, ale mají svůj zaužíváný systém. Bavím se výhradně o hlavních komunikacích: dálnice, hlavní silnice, významné uzly, ačkoliv zjištění kolem těch trajektů jsem jen zíral, ale taky jsem tudy autem nejel trajektem snad nikdy z pozice řidiče, že bych něco obstarával.

Rozhodně po přečtení toho příspěvku nebude člověk v takovém "šoku" tady z tohoto prostoru, kde se dbá na pomalu každý blinkr. :) (min. z pozice represivních orgánů)

několik novinek:

:arrow: Dne 11.7. byl slavnostně otevřen čtvrtý „dynamický pruh“ na A4 přes Miláno. Efektivně rozšířili kapacitu přes město na osm pruhů.

Součástí projektu byly i některé rozsáhlé protihlukové stěny. Celý projekt stál 250 milionů EUR na 9,6 km A4.

https://www.mit.gov.it/comunicazione/ne ... a-della-a4

:arrow: Otevření A18 Ispica - Modica na Sicílii bylo dříve oznámeno na červenec, ale zřejmě je odloženo do konce roku.

https://qds.it/autostrada-ispica-modica ... ntervista/

„Nový úsek dálnice – řekl Costantino – se otevře do konce roku, protože stále přetrvávají problémy se statickými zkouškami a zatěžovacími zkouškami na viaduktech. V současné době probíhají centrovací práce na jednom ze dvou viaduktů a následně budou provedeny zkoušky. Jedná se o velmi složité postupy, a proto bezpečné otevření zařízení vyžaduje čas.

:arrow: Na Sardinii byl 17.7. otevřen nový úsek SS 125 var. Je to 6,3 km úsek dvouproudé silnice mezi Bari Sardo a Tortoli.

poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=39. ... 913/9.6508

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Itálie

Příspěvek od hh »

Díky za novinky!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

tak ještě si dovolím "menší", ale dávněji ohlašované rámcové programy, ze společnosti ANAS:

Italská silniční společnost ANAS otevírá výběrová řízení v celkové hodnotě 160 milionů eur na zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Cílem 16 samostatných pozemků bude stabilizace svahů a náspů na trasách v horských nebo přímořských oblastech. Budou instalovány kontaktní sítě a zábrany proti pádu skal. Kromě toho budou v určitých oblastech provedena environmentální opatření.

ANAS také nabízí výběrové řízení na práce na monitorování mostů ve výši 80 milionů EUR. To bude také rozděleno do 16 samostatných položek. Instalována bude sofistikovaná monitorovací technika, která pomůže optimalizovat údržbu. Pomocí systémů bude společnost ANAS schopna provádět prediktivní údržbu na konstrukcích, což dlouhodobě snižuje celkové náklady na údržbu.

Další z klíčových událostí je schválení finančních prostředků ve výši 400 milionů EUR od EK, které budou použity na modernizaci transevropských dopravních sítí (TEN-T). Z toho 350 milionů EUR bude použito na 55 km dlouhý Brennerský železniční tunel, jehož výstavba stojí více než 2 miliardy EUR. Finanční prostředky budou poskytnuty také na obchvat Rovereta.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Křižovatka Bonorva sud na SS 131 na Sardinii byla otevřena pro provoz 17. července. Je součástí plánu přeměnit celou SS 131 z Cagliari do Porto Torres na dálnici odstraněním několika zbývajících křižovatek na úrovni. :ok:

https://www.logudorolive.it/statale-131 ... d-bonorva/



:arrow: Do provozu se otevřelo dalších 5 km třetího pruhu na A4 mezi Portogruarem a Latisanou.

https://www.nordest24.it/aperti-i-primi ... rtogruaro/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“