ASFINAG (správce dálniční sítě)

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

volněji přeloženo, upraveno

Udržitelnost a dálnice – rozpor?

Vzhledem ke klimatické krizi má téma udržitelnosti vysokou prioritu jak globálně, tak sociálně-politicky. Jako provozovatel infrastruktury a partner v oblasti mobility také považujeme za naši odpovědnost významně přispívat k dosažení cílů v oblasti klimatu. Ale udržitelnost, ochrana klimatu a výstavba dálnic – jde to vůbec dohromady?

Jdeme od novostavby až po údržbu

Jak si máme představit budoucnost výstavby dálnic? Zatímco v posledních desetiletích se nepochybně soustředila pozornost na výstavbu nových úseků tratí, v budoucnu se zaměříme zejména na údržbu naší sítě tras. Jak to? Velké úseky našich dálnic pocházejí ze 70. a 80. let 20. století, a proto jsou stále více zastaralé. Aby byla síť tras bezpečná a vhodná do budoucna, naše investice se nyní soustředí především na údržbu stávající infrastruktury. Z více než sedmi miliard eur, které do roku 2027 investujeme do dálnic a rychlostních silnic, poteče minimálně 4,4 miliardy eur do udržovacích opatření.

Obrázek 1: Historický vývoj dálniční sítě
2.JPG
2.JPG (62.78 KiB) Zobrazeno 1132 x
Přesto jsou naše konzervační opatření také stavebními projekty, včetně souvisejících emisí skleníkových plynů. A právě zde začneme prosazovat dekarbonizaci našich stavenišť prostřednictvím větší udržitelnosti ve stavebnictví. Jak to chceme udělat? Pojďme se na to všechno podívat podrobně...

Stavebnictví jako jeden z největších producentů CO2

Stavební průmysl je zodpovědný za přibližně 38 procent emisí CO 2 na celém světě . Důležitými faktory pro to je výroba stavebních materiálů náročných na uhlík (např. ocel, cement) a doprava stejných materiálů na staveniště. Faktory, které mají přirozeně také dopad na naše projekty údržby, jak je jasně vidět na příkladu našich předpokládaných nákladů na údržbu a souvisejících emisí skleníkových plynů při stavbě mostů.

Obrázek 2: Náklady společnosti ASFINAG na údržbu při stavbě mostů

Obrázek

Pokud bychom pokračovali v provozu jako doposud, emise skleníkových plynů způsobené našimi nezbytnými opravami by dosáhly svého absolutního vrcholu v roce 2045 – a byly by tak zcela v rozporu s cestou čistých nulových emisí stanovenou Evropskou unií, které má být dosaženo do roku 2050 ( v Rakousku dokonce 2040) by mělo vést k úplné klimatické neutralitě. Dilema, které nás staví před velké výzvy. Abychom mohli docílit vývoj mezi zadanou cestou a předpokládanými emisemi skleníkových plynů, budeme se muset naučit v příštích letech zásadně přehodnotit výstavbu.

Naší velkou výhodou je, že jako provozovatel spolkové silniční sítě jsme jedním z největších veřejných klientů v Rakousku a máme tak nezanedbatelný vliv na trh. Tento vliv chceme využít jako významný impuls pro snižování emisí skleníkových plynů ve stavebnictví. Aby před námi nezůstala skryta ani ta nejmenší páka, sestavili jsme v Baumanagement GmbH (BMG) speciálně pro tento účel „interdisciplinární tým pro udržitelnost“. Skládá se z odborníků z oblastí správy majetku, stavebnictví a nákupu, jakož i environmentálního a procesního managementu, otázky týkající se udržitelnosti ve stavebním řízení jsou posuzovány z různých úhlů pohledu, zkoumány protichůdné cíle a diskutována možná řešení. Kromě toho využíváme spolutvůrce a spolupracujeme s našimi kolegy z provozních jednotek na dalším rozvoji strategie udržitelnosti společnosti ASFINAG. Odvozeno zStrategie skupiny je založena na základních kamenech „strategie mobility“, „energetická strategie“, „udržitelný management“ a „biodiverzita“. Náš plán (v současné době se připravuje) specifikuje základní kroky k cíli celopodnikové neutrality CO 2 v roce 2030.

Kde chceme začít?

Základním stavebním kamenem pro dekarbonizaci našich stavenišť je použití materiálů s nízkými emisemi CO 2 (např. ekobeton, recyklovaná ocel se 100% obsahem šrotu, dřevo) a zvýšení životnostinaše infrastruktury. V zásadě platí, že čím delší (zbývající) životnost infrastruktury, tím je udržitelnější. Naší nejvyšší prioritou je udržet naši stávající i budoucí infrastrukturu co nejdéle optimalizací kvality plánování a realizace a zvýšením trvanlivosti stavebních metod. Významné páky pro snížení emisí skleníkových plynů lze nalézt také v používání stavebních metod, které účinně využívají zdroje (např. používání ultravýkonných stavebních materiálů, jako je UHPC) a upřednostňování stavebních procesů s minimalizací CO 2 (např. trasy).

Případné úspory jsou však vždy v rozporu s našimi vysokými požadavky, jako je bezpečnost provozu. To vytváří protichůdné cíle, které musíme pečlivě prozkoumat. Na tomto pozadí se mimo jiné zabýváme tím, jak a kde CO 2 sbíráme- může v naší síti používat nízkoemisní stavební materiály - jako je dřevo. Na objekty podél našich tras jsou kladeny obrovské nároky z hlediska životnosti – především na zajištění bezpečnosti silničního provozu účastníků silničního provozu a bezpečnosti pracovníků našich tras. Pokud jsou však na trase použity dřevěné komponenty, je třeba počítat s výrazně vyššími náklady na údržbu. To způsobuje dopravní omezení a možné dopravní zácpy, které jsou spojeny s negativními klimatickými dopady, ale také zvyšují riziko nehod. Případné využití dřeva jako stavebního materiálu je proto nutné u nutných novostaveb pečlivě zvážit s ohledem na indukované emise skleníkových plynů ve všech fázích života a porovnat s negativními vlivy na bezpečnost provozu. Zatímco například stavbu dřevěného mostu je potřeba detailně zhodnotit, stavební materiál je ideální pro krátkodobou realizaci opatření mimo vlastní síť tras, jako je vztyčení dřevěných sloupů osvětlení na odpočívadlech.

Velké příležitosti vidíme také v cirkulární ekonomice (optimalizované využití zdrojů a snížení využívání primárních surovin), hodnocení CO 2 na staveništích (např. monitorování emisí skleníkových plynů ze stavebních projektů) a uzavírání smluv (např. ve stavebních projektech).

Žádný pokrok bez výzkumu, žádná udržitelnost bez inovací

Na našem staveništi budoucnosti budou dopravní cesty omezeny na minimum tím, že budeme materiály zajišťovat výhradně lokálně. Stavební stroje jsou ovládány elektricky, což snižuje hluk na staveništi a zabraňuje emisím skleníkových plynů poškozujících klima. Elektřina na celém staveništi se vyrábí způsobem šetrným ke klimatu z obnovitelných energií. Aby se tato myšlenka proměnila ve skutečnost, jsou zapotřebí inovace a pro inovace je zapotřebí výzkum. Z tohoto důvodu vedeme četné výzkumné projekty na všechna tato témata.

Jde nyní udržitelnost, ochrana klimatu a výstavba dálnic dohromady? Samozřejmě, že nejšetrnější stavební projekt je ten, který se nikdy nerealizuje. Udržitelný management však také znamená využívat infrastrukturu, která je nám již k dispozici, co nejdéle a udržovat ji. To vyžaduje strukturální údržbu. A každý den pracujeme na tom, abychom to zavedli co nejšetrněji ke klimatu a abychom neustále snižovali bilanci CO 2 .

Naše odpověď proto: ne, ochrana klimatu, udržitelnost a dálnice nejsou v rozporu.


https://blog.asfinag.at/ganz-schon-grun ... tobahnbau/

__________________________

DEKARBONIZACE DÁLNIC - jaká jsou řešení , VINCI AUTOROUTES ... viewtopic.php?p=250352#p250352
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG začíná stavět odpočinkovou zónu budoucnosti u Roggendorfu na A1

Na dálnici A1 u Roggendorfu se staví "vlajková odpočívka ASFINAG“.

*bude 1. odpočívkou z plánované modernizované sítě do 2040 v rozsahu 57 kvalitně vybavených odpočívek
*ročně se bude do všech odpočívek investovat 40 mil. €, aby se povedlo naplnit uvedené cíle

Do roku 2024 bude na západní dálnici A 1 u Roggendorfu vybudováno nejmodernější rakouské dálniční odpočívadlo. Zařízení v Roggendorfu bylo otevřeno v roce 2006 a s více než 600 000 návštěvníky ročně je jedním z nejrušnějších odpočívadel ASFINAG. Generální rekonstrukce nyní probíhá v souvislosti s návrhem odpočívadla ASFINAG budoucnosti. „Nový objekt v Roggendorfu bude v mnoha ohledech perspektivní,“ říká člen představenstva ASFINAG Hartwig Hufnagl, který je zodpovědný za výstavbu a provoz. „Poprvé nabídneme na odpočívadle ASFINAG e-nabíjecí zařízení pro osobní i nákladní automobily. Přestože na dálnici již existuje ucelená nabídka infrastruktury elektronického nabíjení, chceme expanzi ještě urychlit. Naším cílem je proto do roku 2040 vybavit všechna odpočívadla ASFINAG infrastrukturou pro elektronické nabíjení. Roggendorf je první."

Konkrétně ASFINAG na novém odpočívadle od roku 2024 poskytne šest krytých e-nabíjecích zařízení pro osobní automobily a celkem 11 e-nabíjecích stanic pro nákladní vozidla. Také s ohledem na ekologické aspekty ASFINAG důsledně pokračuje v cestě, kterou se vydal před několika lety: člen představenstva ASFINAG Hufnagl: „Nové zařízení je vytápěno a chlazeno pomocí tepelného čerpadla. To nám umožňuje udržet nízkou spotřebu energie na provoz. Kromě toho fotovoltaický systém s více než 260 panely bude zásobovat infrastrukturní vedení 100 procenty zelené elektřiny.“ ASFINAG chce nejen masivně rozšířit sortiment e-chargingu, ale také mají být zvětšeny vlastní odpočívadla ASFINAG. „Rakouské dálnice patří k nejbezpečnějším v Evropě. V neposlední řadě díky moderní odpočinkové infrastruktuře“, zdůrazňuje finanční ředitel ASFINAG Josef Fiala. „Naším cílem je proto dále rozšiřovat současnou nabídku 57 dobře vybavených odpočívadel ASFINAG.“ ASFINAG plánuje v následujících letech vybudovat dalších dvanáct zařízení. Člen představenstva ASFINAG Josef Fiala: „Do roku 2040 do toho budeme investovat více než 40 milionů eur ročně. Tyto investice splňují dva hlavní cíle: zatraktivnit vysokoúrovňovou silniční síť a zvýšit bezpečnost provozu.“ ASFINAG investuje 19 milionů eur do odpočívadla budoucnosti na A1. „Do roku 2040 do toho budeme investovat více než 40 milionů eur ročně. Tyto investice splňují dva hlavní cíle: zatraktivnit vysokoúrovňovou silniční síť a zvýšit bezpečnost provozu.“ ASFINAG investuje 19 milionů eur do odpočívadla budoucnosti na A1. „Do roku 2040 do toho budeme investovat více než 40 milionů eur ročně. Tyto investice splňují dva hlavní cíle: zatraktivnit vysokoúrovňovou silniční síť a zvýšit bezpečnost provozu.“ ASFINAG investuje 19 milionů eur do odpočívadla budoucnosti na A1.

Další novinkou na odpočívadle Roggendorf je zastávka pro obytné vozy. Čtyři karavanová stání budou v budoucnu nabízena v samostatném areálu. Toto je vybaveno parkovištěm a posezením a také možnostmi zásobování a likvidace, aby mobilní prázdninový dům měl vše, co potřebuje.

Moderní, ekologické, gastro služby ...

Pokračování zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... gendorf-1/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

ASFINAG vykazuje solidní bilanci navzdory ekonomickým výzvám

Vytvořený přebytek 851 milionů eur - závazky sníženy o 293 milionů eur - 1,1 miliardy investováno do infrastruktury

ASFINAG představil rozvahu za rok 2022 – rok, který byl velkou ekonomickou výzvou kvůli problémům jako klima, ukrajinský konflikt, inflace a energetické problémy. Navzdory těmto složitým rámcovým podmínkám předložili členové představenstva ASFINAG Josef Fiala a Hartwig Hufnagl ekonomicky pozitivní roční účetní závěrku za rok 2022. V předchozím roce ASFINAG investoval více než 1,1 miliardy eur do domácí infrastruktury – z vlastní ekonomické síly.

Podrobná bilance za rok 2022: ASFINAG vytvořil přebytek 851 milionů eur. Poměr vlastního kapitálu byl opět zvýšen na více než 44 procent. Společnost navíc zaplatila 290 milionů eur na daních, navrhovaná dividenda je 235 milionů eur republice. Společnost ASFINAG navíc v předchozím roce snížila své závazky o 293 milionů EUR.

„Zejména v turbulentních časech je ASFINAG bezpečným podílem, na který se můžete spolehnout. Růst cen, zejména ve stavebnictví, inflace nebo změněné globální rámcové podmínky od začátku ukrajinského konfliktu se nezastavily u ASFINAG. Přesto naše hospodářské výsledky umožnily investici více než 1,1 miliardy do rakouských dálnic a rychlostních silnic. Udržujeme Rakousko v pohybu – jako přední partner v oblasti mobility jsme toho schopni v neposlední řadě díky využívání inovací, využívání alternativních energií a rozšiřování e-nabíjecích stanic v naší síti,“ potvrzují členové představenstva Josef Fiala a Hartwig Hufnagl.

Výrazně se zvýšil počet najetých kilometrů – stagnace růstu nákladních vozidel

Po výrazných omezeních způsobených pandemií COVID se v roce 2022 vrátil vůz na rakouské dálnice a rychlostní silnice. Automobilový provoz se oproti roku 2021 zvýšil o více než deset procent, ale stále zůstal hluboko pod kilometrovým výkonem předkrizové úrovně. Kamionová doprava prošla pandemií lépe – s velmi malým nárůstem o 0,05 procenta oproti předchozímu roku zde růst stagnuje. S nárůstem o 9,2 procenta při zohlednění všech vozidel je za nárůst ve srovnání s rokem 2021 zodpovědný především automobilový provoz.

To se odráží i na tržbách za rok 2022. S téměř 2,4 miliardami eur jsou výnosy téměř o šest procent vyšší než v roce 2021. S nárůstem výnosů o více než 30 procent na zpoplatněných úsecích je návrat vozů patrný zejména na známých dovolenkových trasách, jako je Brenner, Tauern nebo Pyhrn jasně. Celkové tržby z osobních automobilů vzrostly přibližně o 18 procent, zatímco tržby z nákladních automobilů vzrostly o 1,3 procenta. Toto plus se však shoduje s úpravou Harmonizovaného indexu spotřebitelských cen na období 1,4 procenta.

Od roku 2011 se závazky snížily o 1,4 miliardy eur – navzdory trvale vysokým investicím

V roce 2022 ASFINAG opět snížil své závazky o 293 milionů EUR – dluhy se tak od roku 2011 snížily zhruba o 1,4 miliardy EUR. Investice ve výši více než 1,1 miliardy eur v předchozím roce byly umožněny zejména stabilními výnosy a ekonomickou stabilitou.

„Očekáváme, že rok 2023 bude ekonomicky obtížný – především kvůli utlumeným ekonomickým prognózám, zpomalení růstu nákladních vozidel a nárůstu nákladů na služby a materiál. Tato nestabilní ekonomická situace je proto velkou výzvou – ale právě proto je důležitý náš investiční program pro rok 2023 ve výši více než 1,4 miliardy eur. Tyto investice zajišťují a vytvářejí pracovní místa a jsou zásadními stimuly pro Rakousko jako obchodní místo,“ uvedli dva členové představenstva ASFINAG.

ASFINAG zajišťuje mobilitu v Rakousku pro budoucnost

Stavební program ASFINAG se zaměřuje především na udržování co nejtrvanlivější infrastruktury. V příštích letech navíc dojde k masivním investicím do oblasti protihlukové ochrany. ASFINAG navíc staví na obratu mobility – prioritou je další rozšiřování e-nabíjecích stanic, nový inovativní koncept odpočívadel a využívání alternativních energií. V centru pozornosti zůstává bezpečnost provozu a síť tras, která je co nejpohodlnější pro všechny zákazníky.

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... lanz-2022/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Buďte opatrní při nákupu mýtných produktů online za přemrštěné ceny

20.7.2023

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... produkten/
  • Digitální dálniční známka a digitální úsekové mýto nabízí zákazníkům ASFINAG velké výhody. Při nákupu rakouské dálniční známky nebo dálniční jízdenky online se však doporučuje opatrnost. U mnoha online poskytovatelů se viněta a vstupenky prodávají za vyšší cenu, než je standardní cena, která je zaručeně dostupná pouze u ASFINAG nebo oficiálních prodejních kanálů.

    Stále znovu a znovu nabízejí neoficiální online poskytovatelé mýtné produkty prostřednictvím webových stránek a aplikací, ale za tyto služby účtují další poplatky. „Nakupujte tedy pouze u oficiálních prodejních partnerů ASFINAG, jako jsou ÖAMTC, ARBÖ, ADAC a na mnoha trafikách a čerpacích stanicích, nebo využijte naši mýtnou prodejnu a aplikaci ASFINAG. Kromě toho jsou okamžitě platné produkty digitálního mýta k dispozici také na šesti mýtnicích ASFINAG a ve více než 70 prodejních automatech po celém Rakousku. Jen tak lze zajistit, aby roční dálniční známka skutečně stála 96,40 EUR, 10denní dálniční známka na auto 9,90 EUR a dvouměsíční dálniční známka na auto 29 EUR,“ potvrzuje generální ředitelka ASFINAG Claudia Eder. Aby byl rozsah služeb co nejkomplexnější, nabízí ASFINAG dokonce i přeshraniční služby. Je tu např. možnost ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Odpočívadlo budoucnosti ASFINAG na A 1 nabírá tvar – otevření je plánováno na rok 2024

První odpočívadlo ASFINAG s e-nabíjecími stanicemi pro osobní a nákladní automobily; „zelenou“ elektřinu z vlastní výroby

Do roku 2024 bude na západní dálnici A 1 u Roggendorfu vybudováno nejmodernější rakouské dálniční odpočívadlo. Zvláštnosti: ASFINAG poprvé zřizuje e-nabíjecí zařízení na odpočívadle, které provozuje. V Roggendorfu budou k dispozici nabíjecí zařízení pro osobní automobily, stejně jako zařízení pro rychlé nabíjení a noční nabíjení pro nákladní vozidla. Při napájení dvou infrastruktur elektronického nabíjení se ASFINAG opírá o desítky let zkušeností společnosti EVN AG. Další premiérou je zastávka obytných vozů včetně potřebné infrastruktury zásobování a likvidace.

Pokračování: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... nung-2024/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Pilotní projekt: Skot Aubrac v oblasti ekologických kompenzačních ploch na severovýchodní dálnici A 6

https://blog.asfinag.at/ganz-schon-grun ... ac-rinder/
  • U této alternativní formy hospodaření očekáváme menší námahu z důvodu jinak pravidelného velkoplošného sečení ploch. Regionální zemědělec může také rozumně využít stávající zelené plochy. U této formy extenzivního managementu také očekáváme, že indikátorové druhy živočichů (ptáci, hmyz) a rostlin se budou optimálně vyvíjet a dále zvelebovat tyto již druhově bohaté oblasti. Přidaná hodnota také zůstává v regionu, protože zodpovědný farmář je přímý soused a zaměřuje se na udržitelnost a řízení ekologické recyklace.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Více než 5 000 metrů čtverečních nové protihlukové ochrany

Nové servisní pokyny umožňují větší ochranu proti hluku, kterou 100 procent financuje ASFINAG - protihlukové stěny a protihlukové hráze výrazně zvyšují kvalitu života

Více po německy zde: https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... per-innen/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Vývoj dluhu 2022 - 2025 s výhledem do dalších let

06/2023

V roce 2023 prakticky neexistují žádné dlouhodobé dluhové splatnosti, v současné době proto lze předpokládat, že ASFINAG nebude v tomto roce vyžadovat dodatečné financování.

Další dlouhodobá splatnost dluhu, ve výši 1 miliarda EUR, je splatná v roce 2024 a bude s největší pravděpodobností kryta ekvivalentním refinancováním.

Podle plánů společnosti se její celkový dluh do roku 2025 mírně zvýší na 10,75 miliardy EUR z 10,55 mld. EUR v roce 2022, než začne v následujících letech opět klesat.

Plánování společnosti bylo doposud obezřetné a spolehlivé. Při pohledu do budoucna lze předpokládat nárůst nákladů na refinancování pro ASFINAG, v souladu s pozorovaným vývojem ve světě. Státy jako celek přistupují k celosvětově přísnější měnové politice. Z toho pramení další finanční tlak
výrazně zvyšující náklady na výstavbu.

Tady bude záležet od nastavení vlády na program dálniční společnosti do dalších let.

Dopad na rating společnosti to ve střednědobém horizontu nemá, protože rating je založen na roli ASFINAG pro a propojení s rakouskou vládou a to jak je známo, je velmi silné z hlediska záruk.

Na společnost je tlak nejen ze strany rostoucích nákladů pro vysokou inflaci, ale i když letos těží ze situace ve splátkách dluhu, že tady není žádný masivní požadavek, tak i nadále stoupají úroky a tím pádem se v roce 2024 společnost nevyhne akceptovat vyšší úrok na další refinancování. To snižuje investiční možnosti po roce 2025 vzhledem k nastavené politice - stabilizovat, resp. snižovat dluh.

Přehled emisí z posledních let, od pandemie COVID-19:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: ASFINAG (správce dálniční sítě)

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová dálniční známka a cenové odstupňování od roku 2024

Od roku 2024 bude nová viněta. Konkrétně má být zavedena jednodenní viněta, která bude v prvním roce stát 8,60 eur. Pro ostatní dálniční známky je nový cenový sazebník.

Novela novely zákona o spolkovém mýtném (BStMautG) zavádí také nové cenové úrovně pro dálniční známky. Ta stanoví, že dvouměsíční dálniční známka bude stát celkem 30% z ceny roční dálniční známky, 10denní 12% a denní minimálně 9%.

Roční dálniční známka bude i v roce 2024 stát 96,40 eur. Zvýšení poplatků bylo před několika týdny pozastaveno pro příští rok. Bez tohoto pozastavení by cena za roční dálniční známku vzrostla na více než 110 eur.

Roční dálniční známka pro jednostopá vozidla - tedy motocykly - bude od příštího roku stát 38,50 eur.

https://www.finanz.at/news/neue-vignett ... 024-10178/
.
1114.JPG
1114.JPG (31.32 KiB) Zobrazeno 269 x
.
pro srovnání

psáno v 10/2022:
Diaľničiar píše: 31.10.2022 20:34:55 Ceny dálničních známek budou v roce 2023 upraveny o 2,8 procenta podle indexu spotřebitelských cen – roční dálniční známka je k dispozici za 96,40 EUR (nalepovací a digitální dálniční známka)

https://www.asfinag.at/ueber-uns/presse ... eise-2023/
0v.JPG
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Rakousko“