Pensylvánie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Snímka1.PNG
Snímka1.PNG (8.91 KiB) Zobrazeno 25033 x
Snímka2.PNG
Snímka2.PNG (40.78 KiB) Zobrazeno 25033 x
Rozloha: cca. 119 300 km2
Počet obyvatel: cca. 13 mil.
Hlavní město: Harrisburg (cca. 50. tis. obyv., metropole cca. 0,6 mil. obyv.)
Největší město: Philadelphia (cca. 1,6 mil. obyv., metropole cca. 6,6 mil. obyv.)
Další velké město: Pittsburgh (cca. 0,3 mil. obyv., metropole cca. 2,4 mil. obyv.)

Web: https://www.pa.gov/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.10.2021 20:03:32, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pensylvánie Department of Transportation :arrow:

https://www.penndot.pa.gov/Pages/default.aspx
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.5.2022 17:08:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 17.11.2014 se odevzdal do provozu 2 míle dlouhý úsek na Pennsylvania State Route 28 ve městě Pittsburgh. Jedná se o rekonstrukci nasměrovanou na přestavbu na typ freeway. Dokončuje se tak 5-roční program rekonstrukce. Náklady činí 181 mil. USD, PA-28 se změnila na 4-pruhy směrově rozdělené bez signalizace se dvěma MÚK: s 31. Street se 40. Street Bridges. Dá se tak dostat zcela volně z I-579 do Kittanning.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Realizuje se zde prodloužení US 219 freeway v jižní části státu mezi Somerset a Meyersdale. Bude zde nový 4-pruh včetně vysokého mostu nedaleko Garrett:
uU5ur0n.jpg
uU5ur0n.jpg (156.32 KiB) Zobrazeno 24583 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pennsylvania Beltway extension project :arrow:
7.PNG
7.PNG (23.69 KiB) Zobrazeno 22947 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 21.11. se do provozu dostal 17 km dlouhý úsek US 219 mezi Meyerdale a Somerset. Jižně u I-70. Náklady na projekt jsou 330 mil. USD včetně většího mostu. O něco výše je záběr z výstavby.

Zdroj: https://www.dailyamerican.com/news/loca ... 96a34.html

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p157961

A ještě novinka k tomuto projektu. Je tady několik změn:

*jde o 4,4 km Southern Beltway; součást 21 km úseku zpoplatněné silnice s dokončením v roce 2022
*jde o prodloužení Southern Beltway od Turnpike 576 u US 22 v Robinson Township po novou MÚK s I-76 u linie Allegheny-Washington County
*práce jsou nakonec rozdělené na 9 stavebních sekcí, 2 jsou hotové, na dalších 4 se pracuje
*v rámci trasy se postaví i 420m dlouhý most

Výsledkem bude navýšená kapacity a zlepšení toku dopravy, přičemž se sníží rozsah kongescí řidičů v celém prostoru. Projekt poskytuje rozšíření stávajícího úseku Beltway napojením na Pittsburgh International Airport a US 22 - I-79.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

New section planned for the Pennsylvania Turnpike :arrow:

A new stretch of road is being planned for the Pennsylvania Turnpike in the US. Progress is being made with the plans to replace the Allegheny Tunnel in Somerset County.

The Pennsylvania Turnpike Commission recently announced that it would opt for a route running to the south of the existing tunnels. This followed an analysis of several options, with the southern route having the lowest cost, US$332 million, as well as less of an environmental impact.

The Allegheny Tunnel stretch now features twin tubes measuring around 1,850m in length but one tube in particular is no longer considered fit for purpose. The first of these tunnels opened in 1939, a stretch of the original Pennsylvania Turnpike, with a single lane in either direction. The second tunnel was opened in 1965 to meet increasing traffic demand, becoming the eastbound section and featuring two lanes, while the original link became the westbound section.

The problems with the original tunnel stretch and approach roads were first identified in 1995. Restrictions on trucks able to use the tunnels as well as sharp curves for access roads and a high incidence of crashes have proved a cause for concern. There are also concerns over current tunnel safety standards, which the original 1939 drive struggles to meet.

The environmental review process now has to be followed, after which the design phase for the project will be carried out, taking at least three years. Construction will only then be able to proceed and is expected to take around three years to complete.

In the mean-time, improvements are being carried out to upgrade the lighting, to meet current safety requirements.

The original Allegheny Mountain Tunnel was built in the 19th century for a rail link. However, the rail line never opened and the tunnel was never used due to concerns over its safety. When the Pennsylvania Turnpike was built in the 1930s, the old tunnel was considered briefly for a stretch of the road link, but then quickly rejected as being unsuitable due to its narrow width and also over the safety concerns. It remains unused and abandoned, with entry strictly forbidden.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Ikonický most Benjamin Franklin ve městě Philadelphia se upgraduje. Spájí sousední Camden v New Jersey. Práce provádí Skanska v nákladech asi 210 mil. USD a hotovo má být koncem roku 2024.

Most je vlastněn institucí Delaware River Port Authority. Most je na trase I-676 a US Route 30. Vede ním 7 jízdních pruhů pro vozidla a 2 železničné tratě. Do provozu byl odevzdaný v roce 1926, na tu dobu impozantní stavba s ohromujícím rozpětím. Vydrželo mu to do roku 1929, než se otevřel do provozu most, který spojil Detroit s Ontariem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak dopadla dálnice naleznete na konci, ale bez předchozího nelze pochopit:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Po bouřce/hurikánu Ida zůstala zatopená Interstate 676 ve městě Philadelphia. Zde záběr ze zapojení vysoce výkonných čerpadel pro následné umožnění zprovoznění komunikace:
626.JPG
626.JPG (154.09 KiB) Zobrazeno 9258 x
Tato jen asi 11 km dlouhá tepna je v provozu od roku 1964. Je to tepna tepen ve městě, která se dodnes vylepšuje, upravují se větvy a budují nadchody pro pěších atp. Během vzniku se proti trasování ozvalo vícero komunit a opakovaně se část trasy musela nanovo posuzovat o nové studie. Jde o S-J centrální tah.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.10. se do provozu odevzdá asi 21 km úsek na jižní části beltway města Pittsburgh po I-79. Půjde o 1. velkou novou hlavní silnici v tomto území města odevzdanou do provozu za několik desítek let.

Tohle se jedná o 2. úsek. Ten 1. byl odevzdaný v roce 2006 mezi I-376 a US 22. Ten další nyní půjde právě již až po I-79.

mapa pro lepší představu: https://i.imgur.com/7S7c7Uz.png

https://pittsburgh.cbslocal.com/2021/10 ... t-to-open/

Edit 16.10.: stalo se :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 18:31:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Aktualizoval jsem údaje k tomuto státu. Doplnil jsem počet obyvatel v hlavním a největším městě a prošel vlákno, kde jsem odstranil/nahradil odkazy na weby i fotky.

Rozsah obyvatelstva tohoto státu se od roku 2000 zvětšil o asi 0,7 mil. aneb o 5,7%.

Rozsah sítě dálnic Interstate zde měří cca. 3000 km.

Hlavní silniční síť státu:
PA.JPG
PA.JPG (165.16 KiB) Zobrazeno 8633 x
Na veřejné silniční síti se zde nachází celkem 22 965 mostů, z nichž má 3353 aneb 14,6% tzv. strukturální vadu. Je to zlepšení proti roku 2016, kdy to bylo 1478 mostů. Přitom 101 takových mostů nalezneme na dálnicích Interstate. Pokud vezmeme do úvah celou primární silniční síť státu (včetně dálnic), tak se na nich nachází takovýchto mostů asi 10%.

Stát nyní eviduje v potřebách pro opravy různého druhu celkem 11 946 mostů a předpokládá na to vynaložit ještě 20,7 mld. USD. Je to zlepšení stavu proti r. 2016, kdy opravy potřebovalo 12 848 mostů.

několik zajímavých videí z jízdy po dálnicích:











za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

v návaznosti na výše uvedené sem přidám jeden projekt ...

I-83 South Bridge Project u hlavního města



Původní most byl postaven v roce 1960, rozšířen v roce 1982 a je čas ho nahradit. Každým dnem po něm projede na 125 tis. vozidel. Náklady se odhadují na 500-650 mil. USD. Do možností realizace připadá i PPP. S výstavbou se má začít v roce 2024.

https://www.penndot.gov/RegionalOffices ... oject.aspx
https://www.lemoynepa.com/streets-commi ... ge-project
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Tento stát sestavil program rekonstrukcí pro rok 2022, který se zaměřuje na zvýšení odolnosti silniční sítě před působením klimatu. Program zajistí s částkou 102 mil. USD upgrade na 43 projektech. Jedním z klíčových je upgrade I-90 nedaleko Erie.

Četl jsem co se plánuje realizovat v období 2022-2023 na těchto km a jedná se o výměnu mostů a velké rekonstrukce vozovek. Ono nejde jen o počasí, ale taky o to, že I-90 stojí tady více než 60 let a vozovka tady z více než 50% přesáhla dobu životnosti. Na I-90 v segmentu Erie se plánuje vynaložit v období 2022-2023 celkem 66 mil. USD.

Na ty mosty velmi špatně vplývá nejen věk, ale taky několik z nich bylo poškozeno nadrozměrnou dopravou.

Faktem je, že nové práce v sobě zahrnují inovativní postupy prací a lepší materiály.

Větší peníze do rekonstrukcí se v tomto U.S. státě vynakládají od letošního roku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolega kalanis přinesl článek: V Pittsburghu se zřítil most pár hodin před Bidenovým projevem o infrastruktuře :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7366

doplním lokalitu na mapě: https://www.google.com/maps/@40.4394984 ... a=!3m1!1e3

Jedná se o Fern Hollow Bridge:

https://i.imgur.com/XUgvp92.jpeg
https://i.imgur.com/qIcCO6D.jpg

O 2 příspěvky jsem uvedl stav mostů:
Stát nyní eviduje v potřebách pro opravy různého druhu celkem 11 946 mostů a předpokládá na to vynaložit ještě 20,7 mld. USD. Je to zlepšení stavu proti r. 2016, kdy opravy potřebovalo 12 848 mostů.
Tady se za uplynulou dekádu nahradilo nebo kvalitně opravilo mnoho set mostů, ale rozhodně je co dělat. Tyto případy na to budou čím dál více poukazovat, že včera bylo pozdě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému jedna technická zájimavost: k vyproštění autobusu se použil obrovský jeřáb:

Obrázek


A žádá se doplnit, že se veřejně projednal záměr realizovat PPP model na 7 z 9 mostů: budou na I-83 South, I-78 Lenhartsville, I-81 Susquehanna a 4 na I-80 u Canoe Creek, North Fork, Lehigh River a Nescopeck Creek. V letošním roce se ještě zrealizuje posouzení dopadů na ŽP. A dokončí se dokumentace.

2 zbývající jsou: I-79 Widening: tedy mosty s tím rozšířením související a Bridgeville Interchange Project v Allegheny County, a I-95 Girard Point Bridge Improvement Project ve Philadelphii.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.2.2022 23:28:55, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplnění informace
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Nearly mile-long Susquehanna River bridge in central Pa. to open in July: PennDOT :arrow:

https://www.pennlive.com/news/2022/05/n ... utType=amp

Jedná se o severní úsek na tahu the Central Susquehanna Valley Thruway. :idea:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Abych navázal na ten výše uvedený most. Dne 7.7. se do provozu odevzdal projekt Central Susquehanna Valley Transportation (CSVT). Jde novou dálnici (freeway) včetně velkého mostu nad řekou Susquehanna River nedaleko Northumberland. Délka tahu je kolem 8 km. Spojil US 15 po pensylvánskou 147.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=40. ... 8/-76.8382

https://www.penndot.pa.gov/regionaloffi ... ewsid=4213
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem roku tady došlo k zhroucení mostu.

Jak Pittsburgh nahradí zřícený silniční most za pouhých 10 měsíců :arrow:

https://www.newcivilengineer.com/innova ... 4-11-2022/
  • Plans to rebuild the bridge started on the day of the collapse. Moon-Sirianni explains that PennDOT and the Pittsburgh City Council created a back of the envelope cost for a replacement while standing surveying the wreckage.
    The team moved quickly. The collapse happened on a Friday and by the Monday HDR senior project manager Jason Fuller says that his firm had received the invitation to
    get involved.

    The kick off meeting for the new bridge took place on the Wednesday. Nonetheless, Swank was on site before the kick off meeting and worked with the investigation body National Transportation Safety Board to demolish the collapsed bridge and aid the investigation process.
    Given that the bridge had to go back into the same position as the collapsed structure and the bridge took Forbes Avenue over a deep gorge with Frick Park below, there were limits to what could be done differently on the new structure. However, the City of Pittsburgh was keen for the replacement to have better access for pedestrians and cyclists and provision for these users is 50% greater than on the old bridge.

    “We started by working with Swank to determine what substructure they could build quickly on the basis of knowing what equipment, materials and formwork they had or what was quickly available in their supply chain,” explains Fuller. “Over the space of two weeks we determined the options based on span length, material length and timescales to build each. We looked to find the fastest option based on the materials available.”

    The work to fast track the project included progressing the design with assumptions made about the ground conditions based on local knowledge while the on site investigations were undertaken.

    “Fortunately, our design assumptions were not too conservative so no revisions were needed,” says Fuller. “We broke the overall work down into parcels with anything likely to have a longer lead time undertaken first.”

    Equipment availability also guided the design with the piers being a good example. “There were 2.4m diameter caisson forms available locally, so we worked the design around that availability,” adds Moon-Sirianni.

    The same was true of the prestressed concrete I-beams used. “We opted for a three span bridge – the same as the previous structure – to build the 140.2m long, 19.5m wide deck,” says Fuller.

    “The largest beams used in West Pennsylvania are 46.6m so we worked around that, although driving them into site through city streets was challenging.”

    Construction of the new bridge started on site in April with the 9m deep drilled shaft foundations installed before pier construction began. Installation of the beams and bridge deck started in August.

    The beams – seven on each span, 21 in total – were installed on the western span first using a 700t crane on the side from which the team was working plus a 320t crane in the valley and a 200t crane on the other side to aid handling and positioning of the beams.

    Central span beams
    The central span beams were then lifted into position before work switched to the eastern side to install the beams for that span.

    This phasing allowed the team to start pouring the cast insitu concrete deck at the western side before the beam installation on the other spans was complete.

    The concrete deck also features a polymer polyester concrete overlay to improve resilience to de-icing materials and reduce future maintenance.

    The final deck pour was completed in October and installation of barriers and handrails was expected to take place in mid-November.

    Moon-Sirianni says: “Work is still underway on the approaches but we are aiming to have one lane either way open by late December.”

    Biden visited the project site again in mid-October to view progress and Moon-Sirianni took the opportunity to underline the role of partnership and collaboration in getting to the current stage of work so quickly.

    Moon-Sirianni says that the collaboration is the key take away from the scheme as most projects could not work with this type of procurement. She adds that some schemes may also benefit from moving in a less linear way when it comes to design. “We have to recognise that this was an emergency project that went to the top of everyone’s to-do list too,” she adds.

    Nonetheless, it is clear that Fuller and Moon-Sirianni are proud of the team’s ability to condense what would normally be a three year project using conventional procurement and design programmes into just 11 months.
Očekává se, že most bude zprovozněn do konce roku 2022, necelý rok po jeho zhroucení 28. ledna. Prezident Joe Biden při návštěvě staveniště 20. října připsal dvoustranný účet za infrastrukturu za umožnění federálních 25,3 milionů dolarů - financovaný projekt k urychlení vpřed.

https://www.constructionequipmentguide. ... ning/58817
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Pennsylvania Started 1,078 Transportation Projects in Year-One of Infrastructure Law, New Report Shows

WASHINGTON, Nov. 18, 2022 /PRNewswire/ -- Pennsylvania leveraged $2.4 billion in federal highway and bridge formula funds in FY 2022 to help jumpstart 1,078 new improvement projects in communities across the state during the first year of the Infrastructure Investment and Jobs Act (IIJA), a review of U.S. Treasury Department data through September 30 shows.

"A key takeaway from the Treasury data is that the bipartisan infrastructure law is working in year-one as intended, with state transportation departments disbursing funds and projects breaking ground," said American Road & Transportation Builders Association (ARTBA) Chief Economist Dr. Alison Premo Black, who prepared the report.

"The economic and quality of life benefits of the infrastructure law will become even more apparent as funding continues in coming years," adds ARTBA Chair Paula Hammond, a WSP USA senior vice president. "The beneficiaries of these long-term investments will be the American traveling public in their communities."

President Joe Biden signed the IIJA into law Nov. 15, 2021. Nearly 90 percent of IIJA's highway funds are dispersed by existing formula to states, with the remainder distributed through discretionary grant awards and other allocated programs.

Nationally, over 29,000 IIJA projects were launched through the end of September. The five largest projects supported by formula funds in Pennsylvania are:

I-95: Margaret-Kennedy Philadelphia County Widening/Reconstruction Project - $90.8 million

Penn's Landing Project Development for Bridge Work in Philadelphia - $51.6 million

State Route 15, Section 88D, Bridge Work in Union and Snyder Counties - $50.5 million

I-95: Utility Relocation & Surface Sts City of Philadelphia Roadway Reconstruction: This Project Is For the Reconstruction of SR 95 and SR 0073 (New State Road) For An Approximate Total Length of 1.4 Miles. Included Is the Construction of One (1) Retain - $47.9 million

Interstate Roadway Reconstruction on Interstate 84 (Fallen Trooper Memorial Highway) to Sawkill Creek, Bridge Replacement over Township Road 430 (Tunnel Road), State Route 2011(Sawhill Road), in Dingman Township, Pike County. For the Rehabilitation and I - $45.0 million

https://www.prnewswire.com/news-release ... 82932.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Zřícený most v Pittsburghu, o kterém jsem psal i v rámci jeho rychle postupující náhrady je projekt, který byl dnes dokončen.

https://twitter.com/i/web/status/1605606625263247374
https://twitter.com/i/web/status/1605674589341642754

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž, přeloženo (v tématu uvedeno všechno od pádu po výstavbu)

Stavba náhradního mostu v rekordním čase

Autor Mike Woof

Stavba nového mostu v Pittsburghu v Pensylvánii, který měl nahradit zřícenou konstrukci, proběhla v rekordním čase

Původně byly provedeny přípravné práce pro West Approach na mostě Fern Hollow
Obrázek

Rychlost výstavby byla klíčem k novému projektu výměny mostu v Pittsburghu v Pensylvánii v USA. Přestože most samotný a smlouva na jeho stavbu jsou poměrně malé, na této práci vyniká to, jak se všichni zúčastnění partneři spojili, aby práci provedli rychle.

Načasování, jak se říká, je všechno. Americký prezident Joe Biden byl na návštěvě Pittsburghu a plánoval přednést projev o potřebě investic do americké infrastruktury. Těsně před jeho příjezdem se zřítil jeden ze stárnoucích silničních mostů ve městě.

Tým byl velmi opatrný, aby nenarušil historické hodnoty
Obrázek

Bylo obrovské štěstí, že nikdo nebyl zabit, když Fern Hollow Bridge vedoucí Forbes Avenue ráno 28. ledna 2022 povolil, když přes most v tu chvíli přecházelo šest vozidel, včetně autobusu. Zřícení mostu mělo za následek zranění 10 lidí, z nichž tři si vyžádali lékařskou péči v nemocnici. Záchranáři museli pomocí lan slézt 46 metrů dolů, aby se dostali k lidem uvězněným v šesti vozidlech mezi troskami.

Ale stojí za zmínku, že porucha Fern Hollow Bridge mohla být mnohem horší, protože ke kolapsu došlo kolem 7:00 ráno, kdy byla úroveň dopravy stále nízká. Kdyby k poruše došlo ve špičce provozu jen o hodinu později, most by byl mnohem rušnější a převezl by mnohem více vozidel, zatímco rizika by byla mnohem vyšší.

Přestože most není na hlavní dálniční trase, poskytuje klíčové dopravní spojení. Dálnice I-376 leží na jihu, zatímco Lincoln Highway je ještě blíž a jen na sever. Tyto dvě další trasy nesou hlavní část dopravy v oblasti, ale Fern Hollow Bridge se spojuje s South Braddock Avenue, která spojuje jak Lincoln Highway na sever, tak I-376 na jih a také pravidelně obsluhuje nouzová vozidla.

Neúspěšný ocelový most, který vedl Forbes Avenue přes Fern Hollow Creek na východní straně města, byl navržen v roce 1970 a zprovozněn v roce 1973, kdy nahradil dřívější stavbu z roku 1901. Roky těžkého provozu však zanechaly své stopy a své špatné tento stav byl uznán v roce 2019. 140m most, který přepravoval přibližně 21 000 vozidel/den, měl pevný K-rám a 19,5 m širokou palubu, která obsahovala dva jízdní pruhy v obou směrech.

Přestože byl před zřícením mostu znám nevyhovující stav mostovky a svršku, nebylo si zcela vědomo, jak vážné problémy byly.

Komplexní zpráva o příčině (příčinách) kolapsu ještě nebyla zveřejněna, ačkoli NTSB odhalila, že nejprve selhal západní konec mostu. Zda koroze nebo praskání důležitých ocelových součástí byly hlavními faktory kolapsu, se ukáže až poté, co bude zveřejněna zpráva NTSB.

Rychlá výměna mostu byla hlavním cílem městských úřadů, ale jedním z hlavních problémů při jeho výměně byla byrokratická zátěž. Most byl v odpovědnosti města Pittsburgh, které nemělo kapacitu pohybovat se tak rychle, jak bylo požadováno. Bylo potřeba řešení.

Nosníky byly umístěny na projektu výměny Fern Hollow mostu na začátku srpna 2022
Obrázek

Protože americký prezident Biden již plánoval svou cestu do Pittsburghu na ten den spolu s guvernérem státu, a vzhledem k vysokému profilu kolapsu a pozornosti, které se mu dostalo, se projekt nahrazení stal prioritou.

Rozhovory mezi městem a státními orgány se ukázaly jako plodné a ministerstvo dopravy Pennsylvánie (PennDOT) souhlasilo s tím, že se bude zabývat náhradním projektem, protože mělo požadované zkušenosti.

Cheryl Moon-Sirianni, okresní ředitelka PennDOT pro region Pittsburgh, převzala odpovědnost za projekt v PennDOT. Potřeba výměny struktury je podle ní zřejmá, takže mezi jednotlivými úřady ve státě panuje shoda na tom, jak práce posunout dál. Moon-Sirianni řekl: "Most spadl v pátek 28. a starosta hledal pomoc."

Když se zapojil PennDOT, došlo k rychlému pokroku. Pomoc od FHWA pomohla s využitím nouzových postupů, protože guvernér státu i starosta města přijali nouzové proklamace.

Pouhý týden po počátečním kolapsu už PennDOT přivedl HDR a Swank jako designéra a dodavatele. Projektový tým již dříve spolupracoval na jiných projektech, tato znalost dále usnadňovala práci. První týmové schůzky mezi City, FHWA, HDR, Swank a PennDOT se uskutečnily ve středu, méně než týden po zřícení mostu. Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB) ve stejnou dobu zahájil vyšetřování toho, co způsobilo zřícení mostu, přičemž Swank poskytl pomoc. Když začaly demoliční práce na odstranění zhroucené konstrukce, Swank shromáždil kusy trosek, které NTSB považovala za životně důležité pro vyšetřování strukturální poruchy pro další analýzu.

Dělníci připravili mostovku v září 2022 před betonáží
Obrázek

Swank pracoval na jiném projektu v této oblasti a měl po ruce některé potřebné vybavení a také zkušený personál. To bylo mimořádně náhodné, protože to firmě umožnilo zahájit práci velmi rychle. Moon-Sirianni poznamenal: "Jinak by to byly měsíce."

Pohotovostní prostředky, kolem 25 milionů dolarů, byly zajištěny velmi rychle. Jedním z prvních záměrů výměny mostu bylo vybudovat širší strukturu, i když to čelilo řadě problémů.

Přítomnost historické stavby, vrátnice, na západní straně mostu a historická čtvrť na východě znamenala, že postavit nový most širší by bylo obtížné. Jason Fuller je designový a projektový manažer v HDR pro projekt a řekl: „Nevěděli jsme, jaká bude přednost v jízdě. Rozhodli jsme se, že pokud něco rozšíříme, bude to trvat déle."

Pokračoval: „Pak jsme se dostali do diskusí o typech mostů a podívali jsme se na možnosti v oceli a betonu. Zaměřili jsme se na betonovou nástavbu jako nejvhodnější."

Ale stavební proces nebyl díky umístění přímočarý a řekl: "Swank se díval, co bychom mohli postavit."

Řekl, že HDR a Swankovi bylo jasné, že čtyřpolový most by zasahoval do populární Tranquil Trail, která vede určitou vzdálenost podél Fern Hollow Creek, a vyloučil to jako možnost.

Místo toho se konstrukční tým rozhodl použít most o třech polích s 21 betonovými nosníky (sedm na každé pole) podpírajících betonovou mostovku o šířce 19,5 m. Návrh umožňuje dva mírně užší jízdní pruhy v obou směrech a také širší zázemí pro cyklisty a chodce.

Práce na betonové vozovce
Obrázek

Pro podepření mostní konstrukce vyvrtal Swank šachty o průměru 2,6 m do hloubky 9,1 m na jedné straně a 12,2 m na druhé straně. K zajištění základů byly použity skalní zásuvky. Soupravou, kterou Swank používal pro šachty a opěrné hluboké základy, byl Swank nově získaný Liebherr LB30.

Bylo třeba určit i estetický vzhled mostu. Časové faktory hrály důležitou roli v rozhodovacím procesu a Moon-Sirianni řekl: "Museli jsme se podívat na věci, které by byly estetické, ale dostupné z regálu." Řekla, že bylo vybráno bednění pro podpěry mostu, které lze získat poblíž a bude mít podobný vzhled jako opěry.

Mezitím 42 m dlouhé ocelové nosníky pocházely od dodavatele vzdáleného asi 160 km v centrální Pensylvánii a jejich přeprava byla klíčovým bodem jednání. Fuller řekl: "Dostat mostní trámy do oblasti bylo obtížné."

Nosníky se musely pohybovat venkovskými a městskými oblastmi, přičemž každý vážil kolem 100 tun a v kombinaci s hmotností nákladních vozidel to znamenalo celkovou hmotnost vozidla 140 tun. Dodavatel musel trasu dodávky pečlivě naplánovat, protože takto dlouhé a těžké náklady mohly používat pouze určité silnice.

Firma dodala 14 nosníků na jednu stranu projektu a sedm na druhou, což nebyl malý úkol. Moon-Sirianni pochválil řidiče nákladních vozidel za to, že prokázali výjimečnou zručnost, když pečlivě otočili tyto velmi dlouhé a těžké přívěsy na vzdálenost až 1200 m. Bez povšimnutí nezůstalo ani to, že 100tunové a 42m dlouhé nosníky musely být obráceny do polohy. Moon-Sirianni řekl, že kolem 100 obyvatel lemovalo ulici a jásalo, když byly paprsky dodány, a potěšilo, že most byl nahrazen, protože jeho absence způsobila dlouhé odklony.

Obrázek

Pro umístění nosníků byl na horní straně opěry na jedné straně rokle umístěn jeřáb MLC650 Manitowoc. Pomocí protiváhy s proměnnou polohou (VPC) byl jeřáb vybaven pro zatížení 700 tun. Byl umístěn na obou opěrách, aby zvedl trámy na místo pro Span 1 a Span 3 a také pomáhal se zvedací operací pro Span 2. Avšak jen dostat jeřáb na místo bylo úsilí samo o sobě, protože stroj vyžadoval kolem 40 nákladních vozů, které přepraví všechny jeho součásti k prvnímu opěru. Jakmile provedl požadovanou zvedací operaci na prvním místě, musel být rozebrán, aby mohl být převezen na druhou stranu rokle, odkud mohl zvednout zbývající betonové trámy.

Mezitím se musel jeřáb MLC300 Manitowoc přesunout dolů do údolí, aby provedl práce na středním rozpětí. Tento stroj byl také vybaven systémem VPC, který mu umožňoval nosnost 315 tun, a spolu s větším MLC650 pomáhal s polohováním paprsků pro Span 2. Moon-Sirianni řekl: „Bylo to docela výkonné dostat to dolů po přístupové cestě. silnice. Byl to 30% sklon!"

Příjezdová cesta musela být vybudována speciálně pro projekt, ale bude odstraněna a po dokončení stavebních prací bude obnovena parková plocha pod mostem. K větším strojům byly použity další dva menší jeřáby, Liebherr a Manitowoc.

Jakmile byly betonové trámy na místě, mohla být postavena betonová konstrukce paluby. 1 119 m3 betonu použitého na samotnou palubu bylo dodáno pomocí tří betonových čerpadel Schwing s délkami ramen 32, 36 a 58 m. Pro povrchové práce pak byla použita finišer mostovky Bid-Well 3600. Dále bylo použito dalších 176 m3 betonu na mostní svodidla.

Most obsahuje betonovou mostovku o tloušťce 200 mm a povrchovou vrstvu z epoxidového polymerního betonu o tloušťce 25 mm. Tato speciální polymerová vrstva je novinkou pro stavbu mostů v Pensylvánii a je určena k ochraně ocelové výztuže a betonu v mostovce proti soli používané k odmrazování během zimního počasí. Fuller řekl: "Je to pravděpodobně první most ve městě s touto vrstvou."

Obrázek

Rychlost, s jakou byl most navržen a postaven, je fenomenální a Moon-Sirianni poznamenal: „Běžně by místnímu mostu, jako je tento, od koncepce po dokončení trvalo minimálně pět let.

Městské úřady (a obyvatelé) byli potěšeni pokrokem v projektu a Fuller řekl: "Byli ohromeni rychlostí zakázky."

Fuller a Moon-Sirianni se shodli, že způsob, jakým se různé zúčastněné strany spojily, byl klíčovým faktorem úspěchu práce. Řekla: „K tomuto návrhu by nemohlo dojít, kdyby mezi HDR, Swank, PennDOT a City neexistovala důvěra. To nám umožnilo projekt urychlit."

Nebyla to obyčejná plavba a Moon-Sirianni řekl: "Procházeli jsme problémy se zásobováním v oblasti." Dodala však, že zvolením konvenčního designu a použitím dostupných materiálů a komponent se projekt mohl rychle posunout kupředu.

Dalším náhodným vývojem bylo, že Swank právě koupil svou novou vrtnou soupravu Liebherr krátce před zahájením projektu a stroj mohl být rychle dopraven na místo, aby mohl začít pracovat.

Projekční a konstrukční pracovníci z HDR a Swank udělali s projektem obrovský pokrok a podařilo se jim před vánočními prázdninami zprovoznit most s jedním jízdním pruhem v obou směrech. Zbývá však provést ještě mnoho práce, včetně instalace osvětlení. Začátkem léta bude most plně funkční se dvěma jízdními pruhy v obou směrech.

Stárnoucí mosty v USA
Porucha mostu upozornila na špatný stav mnoha mostů v USA. Zpráva American Road Transportation and Builders Association (ARTBA) ukazuje, jak zoufalá je potřeba zlepšení infrastruktury v USA. Podle hlavní ekonomky ARTBA Dr. Alison Premo Blackové je 43 578 mostů v USA klasifikováno jako strukturálně nedostatečných.

Analýza dat ARTBA z databáze amerického ministerstva dopravy (DOT) 2021 National Bridge Inventory (NBI) ukazuje, že 224 000 mostů v USA potřebuje opravu nebo výměnu. Zpráva uvádí, že by mělo být nahrazeno 78 800 mostů v USA, zatímco pouze 48 % z 619 588 mostů v USA je v dobrém stavu. Celkové náklady na nezbytné opravy nebo práce na výměnu mostu se odhadují na 226 miliard USD.

Státy USA s největším počtem mostů ve špatném stavu jsou: Iowa (4 504), Pensylvánie (3 198), Illinois (2 405), Oklahoma (2 296), Missouri (2 218), New York (1 672), Louisiana (1 631), Kalifornie (1 493), Západní Virginie (1 490) a Ohio (1 334).

Státy a území USA s nejvíce mosty ve špatném stavu jako procento z jejich celkového inventáře mostů jsou: Západní Virginie (20 %), Iowa (19 %), Rhode Island (17,5 %), Jižní Dakota (17,3 %), Pensylvánie (13,8 %), Louisiana (12,7 %), Maine (12,6 %), Portoriko (12,1 %), Severní Dakota (11,2 %) a Michigan (11 %).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

V Pensylvánii nyní probíhají stavební práce na prodloužení Mon/Fayette Expressway. V současné době je zpoplatněná silnice dlouhá 86 km, ale po dokončení rozšíření bude měřit 109 km. Tento aktuální balík prací v hodnotě 214 milionů USD provádí dodavatel Trumbull Corporation.

Pensylvánská dálnice (PTC) Mon/Fayette Expressway (PA Turnpike 43) zahrnuje čtyři samostatné projekty. Byly postaveny první tři projekty Mon/Fayette, které spojují I-68 poblíž Morgantown v Západní Virginii s PA Route 51 v Jefferson Hills, Allegheny County.

PA Route 51 to I-376 Project je posledním a největším ze čtyř projektů Mon/Fayette Expressway. Tento projekt byl rozdělen do dvou částí: severně od řeky Monongahela a jižně od řeky Monongahela. První budovaný úsek je jižně od řeky Monongahela, mezi PA Route 51 v Jefferson Hills Borough k PA Route 837 ve městě Duquesne, Allegheny County.

Vzhledem k velikosti této jižní části byla rozdělena do sedmi stavebních částí, které budou zahrnovat oblasti v Jefferson Hills Borough, West Mifflin Borough, Dravosburg, City of Clairton a City of Duquesne.

PTC zadalo první stavební zakázku v lednu 2023. Jakmile budou úseky s mýtnými místy dokončeny, budou zprovozněny. Až bude dokončena výstavba jižní i severní části PA Route 51 to I-376 Project, Mon/Fayette Expressway umožní dopravu z I-68 poblíž Morgantown, Západní Virginie na I-376 v Monroeville, Allegheny County. .

Cílem projektu je zajistit rychlé severojižní spojení mezi Morgantown a Pittsburgh, které poskytne alternativní trasu k I-79 a úsek PA 51 mezi Pittsburghem a Uniontownem. Pomůže také poskytnout ekonomickou podporu okresům Fayette a Washington. Práce na rozšíření rychlostní silnice mají být dokončeny v roce 2028.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Pensylvánie

Příspěvek od Diaľničiar »

11.6.: Část frekventované dálnice I-95 se ve Philadelphii zhroutila po velkém požáru o víkendu. Zprávy naznačují, že nákladní auto převážející palivo havarovalo v 6:10 v neděli ráno 11. června. Při nárazu se rozlilo asi 32 000 litrů paliva, které pak začalo hořet a nakonec způsobilo zřícení severní části nadjezdu I-95. Úsek Southbound byl mezitím konstrukčně narušen a není schopen přepravovat provoz. Místní hasiči byli na místě rychle a požár se jim podařilo dostat pod kontrolu. Naštěstí to zatím vypadá, že se nikdo nezranil, i když záchranáři stále prohledávají sutiny.

i letecké záběry:



Ve Philadelphii je nyní vidět masivní dopravní zácpa. Trasa I-95 je jednou z nejfrekventovanějších a nejdůležitějších v USA a nese vysoké procento těžkých nákladních vozidel. Jak dlouho zůstanou odklony na místě, se teprve uvidí. Předchozí mezistátní požár v Atlantě v roce 2017 vedl k téměř dvouměsíčnímu zpoždění. A když požár v roce 1996 poškodil úsek silnice I-95, dopravní zpoždění trvala až šest měsíců.

Demoliční stroje jsou již po ruce a odstraňují část zřícené vozovky. Jak dlouho ale bude trvat výměna poškozené části, není v této fázi známo.

https://www.reuters.com/world/us/philad ... 023-06-12/
https://edition.cnn.com/2023/06/11/us/p ... index.html

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „USA“