Čína

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 22.4. se do provozu odevzdala nová dálnice mezi Hezhang a Liupanshui v provincii Guizhou. Měří 70 km. Jde o zásadní zkrácení proti dnešnímu stavu v cestování:

*cestování po dosavadní dálnici zabralo 2h a měří 2x tolik, je to docela oklika
*existuje i přímá silnice mezi nimi, která měří 90 km, ale cestování po ní zabere až 3,5h

Z toho je zřejmé, že nová expresní komunikace musela překonat složitý terén. I proto až 63% délky je vedená na mostech a tunelech. Tah bude součástí širšího dálničního tahu, který se postaví v rámci Národního dálničního plánu 2022 - 2035.

Obrázek

video: https://www.ixigua.com/7058889579771724 ... &wid_try=1

pár fotek:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozsah dálniční sítě představoval ke konci roku 2021 již 168 000 km.
3.JPG
3.JPG (67.53 KiB) Zobrazeno 7373 x
Původní odhad 171 tisíc byl snížen díky přečíslování některých tahů, ze kterých jsou přivaděče nebo součást tzv. městských rychlostních silnic. Tedy rozsah zkapacitněné silniční sítě je ještě nad tímto údajem, ale to je tak prakticky v každé zemi.

Čína se chlubí výstavbou nové dálnice na její největší poušti Taklamakan s výstavbou které se začalo v 02/2022. Bude měřit asi 150 km a hotovo má být v 10/2023. Já jsem zvědav hlavně na ochranná opatření před pískem ... tady je propagační video:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Ledacos se otevřelo do provozu. Nedá mi nenapsat alespoň něco. Dne 31.5. se do provozu odevzdal 120 km dlouhý 6- pruh S36 Guiyang - Huangping Expressway v provincii Guizhou. Na tomto tahu se nachází mj. i most Yangbaoshan, o kterém jsem psal koncem 2021 asi uprostřed: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p246916 , že na něm proběhl zátěžový test. Most Yangbaoshan má hlavní rozpětí 650m mimo ještě ten výškový údaj o výši vozovky nad hladinou. Dále je tady i most Wumeihe s hlavním rozpětím 300m a jeho vozovka je 198m nad vodní hladinou.

mapa, fotky: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -178829598 , https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -178885531
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

HDP Číny nesleduje naplánovanou trajektori Pekingu ... nemohu se věnovat dopadům ve všem, ale tento výsledek není pozitivem pro další období. Růst ve výši 5,5% byl snížen na hodnoty kolem 4-4,5%, některé banky jsou již na 3,8% ... původní cíl byl více než 6%. Vícero bank na čele se SB varují, že Čína nemůže dál masivně stavět růst formou zadlužujících se samospráv, které realizují masivní dálniční programy. Tento postup je dál neudržitelný a vyžádá si velké zásahy Pekingu, protože samosprávy a dálniční firmy v jejich vlastnictví jsou křížově zadlužené. Sama Čína má již nyní problém se zadluženým sektorem nehnutelností. Číně bude letošním rokem chybět asi 900 mld. USD, což bude muset řešit zvednutím výše dluhu. To je daň za snížený hospodářský růst a s tím související výpadky na daních a příjmech pro splátky dluhů v nižších úrovních. Sektor nehnutelností již neroste; jeho propad činí v letošním roce skoro -3%.

Mezitím Čína oznámila, že v letošním roce se přestaví nebo postaví dalších 30 tis. km lokálních silnic. Tím se zvětší jejich rozsah na 150 tis. km. Samozřejmostí je zajištění údržby. Regiony se tak dostávají na silniční mapu i s jejich produktama, studentama a dělníkama v rychlejších časech, což značí zesílení regionálního rozvoje.

Dále Čína oznámila, že opraví respektivě přestaví (taky Čína eviduje špatné betonové mosty) až 8000 mostů. Jedná se o navýšení o 3 tisíc proti roku 2021.

Ministerstvo dopravy dále oznámilo, že na rozvoj lokálních a dálničních komunikací se v roce 2021 vynaložilo 61,6 mld. USD za co se postavilo nebo jináč vylepšilo a opravilo 160 tisíc km silniční sítě. Jsou to již takové málo říkající slova ... ale lze srovnávat napříč vlákno.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

ČLR nehodlá ustoupit z politiky 0-Covid, tedy z blokád jednotlivých oblastí. Vedení je přesvědčeno, že rozvolnění by přineslo neskutečnou až neudržitelnou zátěž na celkový chod této továrny světa. Následky pak budou mnohem, ale mnohem větší. Jde i o to, že stávající prezident nechce dopustit zdravotní krizi před velkým sjezdem. A stejně tak nechce dopustit větší ekonomický šok. Bohužel, ale ekonomika poslední dobou slábne a od 2020 jsou v ČLR systémové chyby. Nemohu vypsat všechno, tak alespoň něco v základních bodech.

*již se nepropadává jen sektor nehnutelností, ale i sektor stavebnictví
*provincie, na kterých stojí financování infrastruktury mají nižší příjmy z prodeje půdy, což je dáno poklesem cen nehnutelností v největších městech
*pro válku na Ukrajině a sankce uvalené na Rusko stoupá inflace ve 3. zemích světa, což má neblahý dopad na schopnost platit půjčky z Číny, za které ty státy staví infrastrukturu pro potřeby Číny; na dopravu surovin do ČLR nebo naopak na jejich export na západ
*v 04/2022 stoupla nezaměstnanost na 6,1%, což je nejvíce od začátku pandemie v 2020
*obyvatelstvo, které je blokováno v životě nakupuje masivně přes online obchody, tedy "z levných skladů", což dostává na kolena (v čínském rozměru) kamenné obchody a tyto již nemají žádnou ekonomickou pomoc, protože Peking musí již přemýšlet v pomoci v jiném smyslu

Problémy, které vznikají jsou i rychleji stárnoucí populace. Tento problém se prohloubil z těchto výše uvedených tím, že se od 2021 doposud rodí mnohem méně dětí, pomalu to sotva stačí nahrazovat úmrtnost. To zadělává na problémy v delším horizontu.

Vláda oznámila, že receptem (minimálně tedy do konce roku) bude i nadále ekonomická podpora pro 3 segmenty: výrobní segment, infrastruktura a cílená podpora pro menší podniky (tím, že se sníží úroková sazba). Zlepšení se očekává jakmile se zlepší situace s Covidem. Do sjezdu bude vláda udržovat alespoň nějaký hospodářský růst na úkor zadlužení, než by připustila hospodářský pokles.

V hlavních městech provincií dochází ke snižování mezd státních úřadníků a to až o -25%. Samosprávy dále zvedají různé poplatky. Zvedá se rozsah byrokratických kontrol a vybírá se mnohonásobek na pokutách. Tyto postupy se již nelíbí Pekingu, který trvá na tom, že to podkopává jeho snahy o snížení nákladů na podnikání.

Obyvatelé snižují ekonomickou aktivitu. Tím, že není takový sociální program jaký má západ, ale život se ubírá tímto směrem, tak lidé nemají peníze na větší rozhazování. V důsledku problémů v sektoru nehnutelností si každý promyslí co koupí, protože nehnutelnost, která ztrácí na hodnotě, ale která má smluvený úvěr de facto snižuje majetek vlastníka. Sektor nehnutelností zápasí s nedostatkem peněz ze strany investorů, kteří se obracejí na akciový trh nebo opouštějí investování v Číně. Tím ale vzniká hromada rozestavených objektů, o které nikdo nejeví takový zájem jako doposud jevil. Prudce klesla cena některých materiálů, ocelové prouty do betonu až o -20% až musel zasáhnout Peking nastavením ceny, protože by to mělo vážný dopad na tamní průmysl oceláren a těžby rud a obchodování se surovinama za domluvené ceny.

ČLR založila svůj hospodářský model ve skutečnosti na malých soukromých podnicích. Jsou převážně soukromé a tvoří 60% produkce a 80% zaměstnanosti ve městech. Když krachují, protože obchody jak jsem zmínil nemají v dobách karantény možnost prodeje, ale poplatky platit musí, tak se vytrácí ekonomická aktivita. Tím ješte více klesá koupyschopnost a dál se snižují vládní a samosprávní příjmy, ale naopak roste tlak na větší sanace těchto výpadků.

China Evergrande je na cestě k řízené restrukturalizaci dluhu. Již i formálně vyhlášená za nesolventní. Dnes tisíce lidí čekají na slíbené byty, akcionáři na peníze, komunistická vláda na zaplacení pracovníkům, aby se neopakoval sociální kolaps. Společnost vznikla v roce 1996, rostla klasickým modelem masivních půjček. V roce 2010 největší dluhopis mezi čínskými staviteli za 750 mil. USD, aby se pak pustila do ještě větších dluhových flámů, aby podpořila zdánlivě nekonečný růst. Dnes vlastní 1300+ projektů ve 280 městech. V roce 2020 přišel první problém s likviditou, ale do 2023 je vypracovaný plán jak se má snížit zadlužení ve výši 100 mld. USD na polovinu. Tak jak jsem ale opsal problémy v ekonomice, tak je zřejmé, že společnost nezrealizuje ani tento plán, protože ztratila důvěru. Do konce toho měsíce se očekává základní plán na restrukturalizaci. Základní otázku, kterou si každý klade je, jestli vláda může tuto společnost zachránit. Jde o to, co řekl guvernér centrální banky a sice, že se s touto společností bude zacházet jako s trhovo orientovanou společností. Úplná záchrana není možná, i kdyby byla možná, protože by to znamenalo akceptaci bezuzdních půjček v celé ČLR. Musí se ukončit myšlení, které nabádá v podnikání k riskantním krokům ve víře, že stát tady vždy bude někoho zachraňovat. Na druhé straně poradce vlády pro ekonomické záležitosti zdůraznil, že volný pád této společnosti by přinesl obrovské škody v širokém rozsahu. Čina proto zřídila fond finanční stability v tomto roce jako součást úsilí o snížení systémových rizik. V prvním kole tam získala v porpočtu 9,6 mld. USD. Věřitelé společnosti mají mimochodem velmi slabé pozice na získání většího rozhodovacího práva s dalším osudem. Společnost založil syn dřevorubače, který je 35+ let členem strany, který stojí po boku politických lídrů na každé velké slavnosti k výročí Číny. Patří rovněž k velkým filantropům, vlastníkům sportovních areálů, ale ani tohle nestačilo pro odvrácení bankrotu.

Jak si stojí zadlužení Číny: https://www.safe.gov.cn/en/2022/0624/1969.html , resp. v tomto roce dosáhne 70% HDP a v roce 2023 pokud bude udržen stávající odhad růstu ekonomiky 75% HDP. Deficit rozpočtu byl v roce 2021 v úrovni 4,5% a v tomto roce se prohloubí na 7%. Základní vládní dluh tak v tomto roce dosáhne 60% HDP. Stabilizace dluhového systému není před rokem 2023 jednoduše možná.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Provincie Guangdong plánunuje pro Guangzhou výstavbu nové dálniční trasy, která spojí Nansha a Huangpu.

Trasa má mít 36,6 km základní délku.
V základním parametru: 3 jízdních pruhy v každém směru jízdy.
Náklady na projekt: 5,8 mld. USD. (38,9 mld. juanů; 1 USD = 6,76 juanů)

lokalita:
Obrázek

Nyní se jde hodnotit dopad na ŽP.

Jedná se o tzv. průmyslnou dálnici.
Tendry pro ŽP a další zajišťuje Guangzhou Expressway Co., Ltd.

Hlavní linie projektu Huangpu - Nansha Expressway začíná z jižní strany křižovatky Huangpu East Road a Shihua Road v okrese Huangpu a vede na jih podél Shihua Road. Je propojen s průchodem Shiziyang na horské silnici Jigu.

Vedení dálnice Huangpu-Nansha Hualong Branch Line začíná z východní strany křižovatky Kaifa Avenue a Dongjiang Avenue v okrese Huangpu, spojuje se s Dongjiang Avenue, přechází přes Huangpu New Port a Pearl River z východu na západ a poté vede na západ podél Jins Nanda Trunk Line. do hlavní linie projektu. Celková délka projektové tratě je asi 36,611 km a celá trať využívá vysokostandardní obousměrnou šestiproudou konstrukci.

Tato oblast je již dnes protkaná dálniční sítí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Masivní výstavba dálniční sítě má pokračovat a zrychlit

V Číně probíhá velký program modernizace silnic. Čínská vláda upřednostňuje vývoj bezpečnějšího a inteligentního silničního systému, který sníží počet nehod a obětí a zároveň přinese výhody v oblasti udržitelnosti.

Program prací společně stanovují Národní rozvojová a reformní komise a Ministerstvo dopravy. Plán požaduje, aby byl program dokončen do roku 2035. Cílem práce je zajistit lepší spojení mezi velkými městy, městy a venkovskými oblastmi. Údržba bude optimalizována tak, aby byla zajištěna kvalita vozovky.

Národní silniční síť bude do roku 2035 zahrnovat 461 000 km bezpečných a inteligentních silnic. Zkapacitnění je jedním z hlavních prvků. Značí to tedy mj. i síť hlavních silnic a ne jen dálnic.

Čína chce mít do roku 2035 také 299 000 km dálnic a 162 000 km rychlostních silnic. To jsou různé městské rychlostní tahy a další prozatím nespecifikované druhy sil. infr. (mj. probíhá přečíslení silniční sítě a další docela složité reformy, které nemohu v tomto prostoru dál rozepisovat)

Ve výstavbě je dnes kolem 40 tisíc km dálniční sítě. (síť o tomto rozsahu prozatím plánují v Indii, kde dnes staví 20 tis. km) Do naplnění tohoto cíle schází něco přes 130 tisíc km. Pokud by Čína udržela stavební tempo z roku 2021, tak je to reální cíl. Čína prozatím pumpuje do dopravní infrastruktury "zásadní peníze" jako nástroj pro udržení domácí ekonomiky. U takto nastaveného rozvoje dovede odevzdávat do provozu 10 tisíc km ročně. Je ale otázní jestli doopravdy vystačí s finančním dechem vzhledem na i globální situaci a nejistá rozhodnutí vůči její politice. To ukáže jen čas. Spekuluje se totiž, že obzvláště poslední 1 rok se silně opakují čísla (nejen ze sektoru dopravy) na nejbližších 10-15 let, ze kterých má vycházet "silná Čína", ale je to zřejmě v návaznosti na velký sjezd a prezident si chce udržet účast u kormidla i nadále. Proto se špatně posuzuje jestli je to doopravdy i naplnitelné. Čína totiž neměla dotažené plány :arrow: plán pro rok 2030 byl naplněn a neexistoval koncept rozvoje. Jde tedy o to, jestli je opravdu prostor zadefinovat tento rozsah a prakticky to, co se postavilo za 30 let postavit za 15 let. Za stávající situace ve světě i doma. :idea:

Navazuje to ale na program přesídlení asi 400 mil. lidí více do vnitrozemí do zcela nových měst. I o tom jsem se zmiňoval ve vláknu. Čína si umí hodně věci naplánovat a pak je plnit, alespoň doposud to tak bylo. Do jaké míry to bude moct realizovat, když ve světě zuří vysoká inflace a nespohlehlivost dodávek zboží, které se zde masivně vyrábí vytváří samé :?:

_________________________________

Skutečný výkon čínské ekonomiky se neustále snižuje. Politika Covid-0 pokračuje, i když slábne, ale firmy neinvestují. Rozhodně tady nebude růst 5,5%. Nyní se dokonce jeví, že ekonomika jde k 0% růstu. Poslední aktualizace byla +2,5%. Růst tržeb v maloobchodě klesá měsíc za měsícem. Provincie se neúměrně zadlužují a nad tím vším bdí Peking, který jednou říká, že nemůže být všude a jindy, že má rezervy na zásadní kroky.

Vzhledem k postojům kolem Taiwanu sice Čína dokazuje relativní sílu, ale také se oslabuje a vyčerpává, protože se vytrácí důvěra investorů v investice v tomto prostoru. To komplikuje hospodářský výhled. Banky jsou opatrnější, což má ale za následek vyšší úroky a nižší objem úvěrů, čímž se zpomalují i domácí investice v průmyslu.

Tyto aspekty ale nemusí mít v této situaci a v této zemi (kombinace politiky a ekonomiky) negativní dopad na výstavbu silniční infrastruktury. Protože jak to již bývá, tak lze tuto výstavbu na úkor všeho tahat jako jeden z hlavních pilířů pro využítí domácích segmentů hospodářství a nástroj zaměstnanosti, nakonec i silné P.R. pro obyvatelstvo. Rozhodně by Čína nebyla prvním státem, který se chtěl prostavět z krize.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína upřesnila další fakta k dálniční síti. To, že má velké plány na rozvoj své sítě dálnic, tak to jsem již uvedl výše. V současné době spojují čínské dálnice 98,8% měst s více než 200 000 obyvateli. Kromě toho rychlostní silnice také spojují přibližně 88% okresů v Číně, podle ministerstva dopravy.

Byl oznámen další velký projekt v provincii Guangdong u města Guangzhou, který se má stavebně zahájit ještě do konce tohoto roku. Byl totiž schválen proces EIA. Spojí čtvrt Qingxin ve městě Qingyuan s čtvrtí Huadu v Guangzhou. Délka činí 54 km a náklady jsou v propočtu 3,2 mld. USD.

Obrázek

Když se podíváte o pár příspěvků výše, tak je to zase ze severní strany města Guangzhou. Tohle město má tedy plán již pro 2. dálnici, v celkové délce 2 tahy 90 km v celkových nákladech 9 mld. USD.

Guangzhou (20 mil. obyv.) je hlavním a největším městem provincie Guangdong. (120 mil. obyv.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Peking k srpnu zvedne přes dluhopisy pomoc pro infrastrukturu a energetiku za dalších 150 mld. USD ke stabilizaci ekonomiky, od 06/2022 je to již na hodnotě skoro 200 mld. USD.

Peking oznámil, že zvedne pomoc pro infrastrukturní segment z 300 mld. juanů z 06/2022 na 1000 mld. juanů k 08/2022, za pomoci dalších dluhopisů plánovaných pro Peking na tento rok. Značí to, že Peking nalije dalších 100 mld. USD do čínského sektoru infrastruktury. Pod tímto pojmem je nutno vnímat jak bydlení (developerské společnosti v problémech), tak klasickou veřejnou infrastrukturu jako dálnice, silnice, železnice. Nejsou to peníze, za které se budou realizovat nové projekty, nýbrž to jsou peníze, které se mají použít na stabilizaci sektoru.

Jde o to, že v Číně bylo k 07/2022 celkem 220 mil. m2 (neskutečná plocha) nedokončených bytů. Pro problémy developerů výstavba zamrzla, lidé nechtějí splácet bankám hypotéky na toto bydlení a tak se do problémů dostávají desítky bank; 5 bank ukončilo činnost, 15+ bank je v problémech.

Sektor infrastruktury: bydlení, dopravní stavby atd. tvoří asi 1/3 čínského HDP. Již na tento rok označil Peking tento segment, že bude postačovat mírný růst do 2%. Celá ekonomika měla mít růst +5,5%. Skutečná čísla jsou jinde, navzdory "investicím hlavního města do provincií".

Ekonomika zpomalila ke +3,5%, segment infrastruktury je těsně nad 0. Situace je nepříznivá i kvůli politice Covid 0, tedy rozsáhlé lockdowny a zastavování výroby.

Výroba se ale musí omezovat i pro rekordní 60- roční sucho. Není voda, není energie z ní v elektrárnách. Továrny stojí.

Peking proto nalije dalších 200 mld. juanů do energetických společností. Tedy asi 30 mld. USD. Znamená to, že k 08/2022 Peking oznámil další stimuly ve výši skoro 150 mld. USD na podporu ekonomiky, která vykazuje již všechny známky problémů. Doposud se to doby Covidu dařilo řešit pouze tím, že se přenesla zátěž na soukromý sektor. Tento sektor ale de facto získal nové úvěry na nové stavby bez ohledu na to, že nedokončil ty předchozí.

Dalších 10 mld. juanů jde proto i pro farmáře.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... very-slows
https://www.business-standard.com/artic ... 158_1.html
https://www.bloomberg.com/news/features ... st-economy

Delší dobu přitom přetrvává snaha technologických a oděvných firem přesunout výrobu z Číny do jiných států; Indie, Vietnam, Thajsko, africké státy.

Nutno podotknout, že juan za 1 rok oslabil vůči USD ze 6,5 na 6,9 za 1 USD.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čínská provincie Sichuan byla před pár dnama zasažená zemětřesením o síle 6,8. Počet mrtvých je ke včerejšku na 65, počet zraněných je ve stovkách.

Z hlediska silniční sítě:

Nejvíce postiženou stavbou rychlostní silnice by měla být rychlostní silnice Luding - Shimian, která prochází přímo oblastí zemětřesení. Dobrou zprávou je, že se staví stavební zařízení a silnice pro zařízení, které lze použít pro záchranu po zemětřesení.

Další hlášení z oblasti:

(1) Rychlostní silnice: Bylo prozkoumáno 7 809 kilometrů rychlostních silnic, 3 141 mostů, 467 tunelů a 1 147 bočních svahů. Silnice není zablokovaná a silniční síť je normální.

(2) Vnitrostátní a provinční hlavní linky:

1. Linka G318 je plošně odblokována;

2. Linka S217 z Luding do města Detuo přes Jinguang je odblokována, ze Xiaganchi do okresu Shimian a 40 km silnice z města Detuo k mostu Xiaganchi (směr z Luding do Shimian) je zablokována.

3. Linka S434 z Kangding do Moxi Town je odblokována a úsek z Moxi Town do Jinguang (směr Kangding do Moxi) je zablokován na cca 10 km. Mezi nimi je velký sesuv půdy mimo výjezd Moxi z tunelu Hailuogou.

(3) Venkovské silnice: V současné době je zablokováno 8 venkovských silnic v prefektuře Ganzi a ve městě Ya'an, z nichž 4 byly vyčištěny a zbytek je třeba dále ověřit.

(4) Dopravní stavba: Na dálnici Lushi bylo uvězněno celkem 356 lidí. Silnice Lu-Shi Expressway TJ7 značená Salachigou road byla přerušena a uvěznilo více než 120 pracovníků. Na značené komunikaci TJ6 zůstalo uvězněno 20 vedoucích pracovníků a 216 pracovníků. U ostatních rozestavěných projektů nebyly obdrženy žádné zprávy o škodách.

V nasazení na obnovu silniční sítě pracuje celkem 1000 ks strojů různého druhu, z toho 400 bylo k dispozici do 1h od události.

Epicentrum tohoto zemětřesení se odehrává ve známém národním parku Hailuogou Glacial. Kvůli Covidu je tady méně turistů, což je ta lepší situace v tomto vývoji.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=29. ... 0/102.0937

Město Moxi je uzavřeno:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna informace technického charakteru: Byl ukončen kanál Chinese Bridge(s) na YT, čímž se stalo, že řada odkazů v rámci mnoha příspěvků ve vláknu je na tom obsahově špatně. (náprava stavu byla provedená 12/2022 upgradem příspěvků nebo jejich smazáním, dle jejich obsahu)

"Nekonečné" záběry/informace ze zprovozněné sítě dálnic a městských rychlostních tahů, včetně stavu ve výstavbě jsou k nalezení zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 7/page-243 .

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 18:08:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

demografická krize, rostoucí dluhy, iniciativa Hedvábní Stezka 2.0

Jeden z hlavních bodů projevu Si Ťin-pchinga ve svém nedělním projevu k 2300 delegátům shromážděným ve Velké síni lidu v Pekingu bylo, že se zavázal, že bude řešit pokles porodnosti v zemi. Demografické výzvy, kterým země čelí, nedávno označil za až "strategický problém".

Změna je vnímána jako symbolická i skutečná rána dominance Si Ťin-pchinga a krize vrhá stále větší stín na jeho jisté třetí funkční období.

Populace Číny 1,4 miliardy lidí je stále největší na světě. Výzkum Šanghajské akademie sociálních věd ale předpovídá, že do konce tohoto století, za necelých 80 let, klesne na 587 milionů – tedy méně než polovinu dnešního počtu! Počet sňatků klesal osm let v řadě od svého vrcholu v roce 2013. Před devíti lety zaregistrovalo svůj sňatek téměř 13,4 milionu párů, loni jen 7,6 milionu. Počet narozených dětí klesl v roce 2021 na rekordní minimum, s pouhými 10,62 miliony novorozenců, a očekává se, že letos klesne pod 10 milionů. Pokud nenastane obrat vývoje situace. Tento obrat ale musí nastat ve vrchním řízení země. Když ne celkový obrat, tak změna smýšlení.

V letech 1980 až 2016 čínské úřady vnutily rodičům politiku jednoho dítěte, aby omezily růst populace. Zrušení tohoto zákona bylo de facto oficiálním přiznáním, že země čelí nežádoucímu demografickému poklesu. V loňském roce se počet dětí, které mohou čínské páry mít, zvýšil ze dvou na tři a za poslední rok úřady zavedly další opatření ke zvrácení populačního trendu, včetně dotací na bydlení, delší mateřské dovolené, daňových úlev a peněz navíc pro třetí dítě. Tyto změny zatím nepřinesly žádné výsledky. :idea:

Země zároveň zešediví. V roce 2021 bylo více než 267 milionů Číňanů ve věku 60 a více let, což představuje téměř jednu pětinu populace, ve srovnání s 263 miliony dětí mladších 15 let. Tato propast se určitě ještě zvětší, přičemž se očekává, že každý pátý Číňan bude mít do roku 2035 alespoň 65 let, čímž se země zařadí do kategorie „superstarých“.

Čínští mileniálové úplně oddalují nebo odmítají svatby a plození dětí, protože čelí intenzivnímu pracovnímu tlaku, raketově rostoucím cenám nemovitostí, rostoucím nákladům na vzdělání a diskriminaci matek na pracovišti. Loni se k uzavření manželství zaregistrovalo pouze 7,6 milionu čínských párů, což je o 44 procent méně než v roce 2013 a nejméně za 36 let.

Porodnost (7,5 porodů na 1 000 lidí) je rekordně nízká od založení komunistické Číny, devět provincií a regionů zaznamenalo záporný populační růst.

Vše nabylo zvláště dramatických rozměrů kvůli čínské politice „nulové tolerance“ vůči Covidu, která zcela pobláznila populaci, zejména mladé.

Časté a rigidní odstávky celých mnohamilionových měst a z toho plynoucí chaos a tragédie přiměly občany, aby si uvědomili, jak křehká jsou jejich práva ve srovnání s bezcitnou státní byrokracií, která netoleruje žádný nesouhlas.

To byl zejména případ Šanghaje, nejbohatšího a nejpůvabnějšího města země, kde byli obyvatelé vystaveni nedostatku potravin, nedostatečné lékařské péči a nucené karanténě ve spartánských zařízeních.

Zašlo to tak daleko, že přinutilo obyvatele, aby po karanténě odevzdali své klíče, aby zdravotníci mohli přijít a postříkat jejich osobní věci dezinfekčním prostředkem, a to bez vědeckého zdůvodnění postupu nebo jakéhokoli ohledu na soukromý majetek. Pro mnoho obyvatel to byla poslední kapka. Ani jejich domovy – jejich soukromý prostor a útočiště – nebyly ušetřeny horlivého provádění vládní politiky.

"Určitě nechci, aby moje děti čelily nejistotě života v zemi, kde vláda může přijít k vašim dveřím a dělat si, co chtějí," řekla třicetiletá Claire Jiang, která pracuje v mediálním průmyslu.

Ani Šanghaj, nejrozvinutější čínské město s nejsilnější střední třídou, tedy nemohla být ušetřena takového autoritářského zacházení.

"Kdo je ochoten mít děti, když na to dojde? Kdo se vůbec odváží mít děti?" zeptal se jeden uživatel Weibo. "Vaše vláda končí se mnou. A utrpení, které jste způsobil, končí i se mnou," řekl další. Rychle se šířící pobouření brzy přitáhlo pozornost online cenzorů. Ale potlačování toho, co chtějí mladí lidé říci, je nepomůže přesvědčit, aby měli děti. Naopak. Trvají na tom, že jsou „poslední generací“ a podle výzkumu, který v únoru zveřejnil think-tank YuWa Population Research, mají čínské ženy v současnosti méně dětí než ženy v jakékoli jiné zemi na světě.

Za posledních deset let za prezidenta Si Ťin-pchinga se celkový počet obyvatel zvýšil o pouhých 53,38 milionu s průměrným ročním tempem růstu o mizerných 0,4 procenta. Předpokládá se, že v průběhu příštích pěti let – možná již letos – se porodnost dostane do červených čísel.

Co je vlastně státní propagandou na sociálních sítích potlačováno :?:

Jsme poslední generace – říkají naštvaní mladí Číňané a Číňanky, kteří nechtějí rodit děti v represivní společnosti, která bude vládnout životu jejich potomků pevnou rukou strany.

Navzdory otevření trhu Číny, její unikátní slitiny komunismu a kapitalismu, faktem zůstává, že čínský státní aparát reguluje životy občanů příliš přísně a některá nová „děti“ s tím nechtějí souhlasit. Nechtějí toho molocha krmit mladým masem. Hrozí mu, alespoň v symbolické rovině – vyhynutím. Pro generace čínských rodičů je úspěch jejich dětí dlouhodobě jedním z nejdůležitějších životních cílů a je známo, že jsou pro něj připraveni přinést velké oběti. Zdá se ale, že už se nedají vydírat. To se pro ně stalo nesnesitelným.

Když policie dorazila na práh bytu mladého páru a nařídila jim, aby šli na několik dní do karantény, přestože ani jeden z nich nebyl nakažen koronavirem, vzbouřili se, což je něco nepopsatelné do té doby. Důstojník jim pohrozil budoucností jejich dětí: „Pokud neuposlechnete, budete potrestáni a trest postihne další tři generace ve vaší rodině,“ řekl policista v ochranném obleku a ukázal prstem na kameru. Video natočené zevnitř bytu tamní kamerou se dostalo od páru ale ven. Odpověď se stala heslem čínských mileniálů: „Jsme poslední generace, děkujeme,“ odpověděl bez okolků odvážný mladý Číňan, kterého na videu není vidět, čímž zřejmě naznačil, že děti neplánuje.

Faktem je, že to nebyl jediný pár a tato represe neprobíhala jenom v jednom městě. Nyní to bylo sdíleno a vznikl nový odpor vůči tomuto zacházení. Mnoho mladých Číňanů a Číňanek se s tímto poselstvím ztotožnilo. Na sociálních sítích se začaly objevovat zprávy označené hashtagy #WeAreTheLastGeneration a #ThisIsTheLastGeneration. :idea:

Poklidná vzpoura mladého muže proti tradičním čínským očekáváním – oženit se a mít děti – se tak stala odnoží nového hnutí odporu. Někteří zašli ještě dál a ptali se, zda by vůbec měli zakládat rodinu ve stále více represivním systému. Není to jen jejich online vzdor, který by měl úřady znepokojovat. Tento postoj má své velmi viditelné důsledky „na hřišti“.

Nedá se tedy ani říct, že by situace byla špatná poslední rok-dva, protože je špatná delší dobu. Pokud režim nezmění přístup, tak se navzdory slova dál zhorší. A režim patrně přístup nezmění, pokud se neupraví hierarchie klíčových lidí.

Dnes navíc mnoho mladých lidí trpí pro nedostupné bydlení: mají zaplaceno, ale nebydlí, protože firmy nestaví, protože nemají peníze. Tento kolosální problém hasí Peking a provincie, ale neadekvátně k rozsahu.

Čína se dostává do své vlastní dluhové pasti, když se hromadí půjčky v rámci iniciativy Belt and Road

Čínský prezident nechce "usnadnit" restrukturalizaci dluhů rozvojových států, kterým Čína levně půjčila na vlastní rozvoj. Dnes to nestačí splácet a jsou v dluhové pasti. Tento přístup kritizují globální finanční instituce, což se může Číně vymstít. Sama totiž není v dobré kondici a agentura Fitch již od září snížila ratingy mnoha firem/bank v zemi.

Prezident vyhlásil, že nové půjčky se nebudou půjčoovat tak jako doposud. Tento výrok je ale ekonomickým nesmyslem. Čína nemá co půjčiť a projekt Hedvábní Stezky se rozplynul na Ukrajině a pro válku tam státy EU odebírají čím dál méně tovaru. Přístavy jsou sice plné, ale čínské továrny nevyrábí jako doposud. Výmluva padá na sucho a energetické problémy, celá města jsou bez elektrické energie. Tím se společně s Covid politikou zhoršuje ekonomická situace.

Jen pro představu: Čína doposud uvolnila pro 150 států světa více než 1000 mld. USD na infrastrukturální projekty. Čína se tak stala největším věřitelem na světě jako subjekt, ale zároveň eviduje největší nesplácené pohledávky. Proč? Protože ty země čelí kvůli stávající situaci ve světě devizové krizi, mají co dělat, aby bylo dost peněz na ropní produkty a potraviny ... a nemají peníze na hydroelektrárny, silnice, železnice, školy a dle smluv se stane často pouze to, že ta infrastruktrua propadne Číně. Až 60% zemí nesplácí Číně dle harmonogramu. V roce 2010 to bylo jen 5%. Černá Hora, kde se to diplomaticky řešilo a přitlačilo ke zdi, aby se to vyřešilo je následováno Pákistánem, kde se hledala rovněž cesta a končí nyní Srí Lankou, kde to nabralo jiný rozměr. To jsou jen některé případy. Nedávné záplavy v Pákistánu donutily Islámábád požádat Mezinárodní měnový fond o záchranný balíček. A jednoduše nesplácí za dálnice a přístavy. "Čína má počkat". Prohlásil to člen armádního velení, který řídí záchranné akce, výstavbu dočasného bydlení atp., protože dle něj snad nebude upřednostněn cizí zájem před vlastním národem. Pákistán, který ale Čína potřebuje pro export zboží a který ačkoliv je menší, by mohl zmařit vícero kroků Pekingu. Do stejné situace se dostal Bangladéš. Nemá z čeho. A je pod ochranou Indie a ta se s Čínou nesnáší. Tyto vztahy jsou tak propletené, komplikované a napjaté, že to nepomáhá řešení jak se z tohoto bludného kruhu dostat ven. Několik afrických států již ani nepokračuje v domluvených investicích a ruší čínské půjčky - třeba Zambie, psal jsem tam o tom; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p258866 . Napjaté nebo zhoršené vztahy má mnoho afrických států s Pekingem pro využívání. Africká Unie se nedávno vyjádřila, že si nenechá plundrovat nerostní zdroje nikým a tím neměla na mysli EU/USA. Některé čínské firmy navíc zaměstnávají vlastní lidi na černo, což je další sociální aspekt, který se logicky Afričanům nelíbí.

G7 konstatuje, že 40% dluhu chudých zemí tyto státy dluží Číně.

Čína čelí velkému problému v souvislosti s tím, že záruka za nesplácení bylo převedení majetku na Čínu. Jenomže až 70% projektů, na které to lze vztáhnout, nejsou dokončené a tudíž nemají hodnotu. Čína si nemůže nárokovat nedokončený projekt, respektivě může si vzít "dualizovanou silnici" - ale tu nedokončenou část, kdežto dosavadní státní 1+1 si nechá nadále tamní stát. A pokud se bude Čína domáhat čehokoliv, tak ty státy ty projekty nedokončí do doby, než budou mít na splácení. Z uvedené částky 1000 mld. USD je v Africe 140 mld. USD.

Čína tedy nemá peníze z těchto půjček, což byl ale plán na zajištění zdrojů, pokud budou doma hospodářské problémy. :!: Tím, jak se válka na UA prohlubuje a protahuje, tak tím více trpí jednak rozvojové země a jednak západní svět snižuje životní úroveň, čímž se v Číně zhoršuje životní úroveň a nelze s tím prakticky nic víc dělat v rámci zachování postojů. :idea:

Čínská finanční instituce v Pekingu pod dohledem vlády informovala, že se zavede program Hedvábní Stezka 2.0 Má být východiskem pro životaschopné projekty a se všema zeměmi se musí aktualizovat podmínky a je jisté, že budou "jisté ztráty", které ale nespecifikovala. Protože si Čína nechce dovolit ztratit dosažený vliv na tyto země.

Podle Zhang Xiaojinga, ředitele Národní instituce pro finance a rozvoj, se očekává, že celkový dluh jako procento hrubého domácího produktu – letos vzroste o 11,3% bodů na přibližně 275 %. Růst připsal především zpomalení ekonomického růstu. Spotřebitelé se kvůli nejistým ekonomickým vyhlídkám zdráhali přijmout další dluhy. Střednědobý a dlouhodobý dluh domácností, který je ukazatelem hypoték, se ve dvou z prvních pěti měsíců roku 2022 snížil, což je bezprecedentní pokles. To podnítilo debatu o riziku propadu Číny do „bilanční recese“ podobné tomu, co se podle některých názorů stalo v Japonsku v 90. letech. Obyvatelé a společnosti této země se pokusili snížit dluh snížením výdajů a investic, ale to jen prohloubilo ekonomický propad. :idea:

Vládní dluh do konce tohoto roku dosáhne již 70% HDP. Z původní koncepce, kdy byl kolem 60-65% že se sníží na 50% se upustilo.

Pro další čtení doporučuji: https://www.omfif.org/2022/10/chinas-ec ... nstrained/ .

K 17.10. byl prezentován vývoj vládního dluhu do roku 2027:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost, z výstavby

:arrow: Staví se 2,5 km dlouhé mostní spojení Wuyang Expressway Dongfeng Farm Bridge. Výstavbu zajišťuje China Energy Construction Gezhouba Road and Bridge Co.

Na celý most je potřeba postavit celkem 840 malých komorových nosníků z předpjatého betonu. Každý nosník je 30 metrů dlouhý, 2,4 metru široký, 1,6 metru vysoký a váží asi 92,6 tun.

Obrázek

:arrow: Co se dál staví a lze považovat za složité veledílo bych nechal v rovině odkazu: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -181471357 . Dají se ty stavby prohlížet na celých stranách, ale těch informací je tam hodně. Pokud nechce uživatel nabít stavu omrzelosti a nudy, pak takhle upozorňuji na něco k lepší podívané. Pro ukázku:

Linyao (Anjiazu)-Linxia Highway

doopravdy nevím ani co vybrat

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Probíhá výběrové řízení na velký silniční projekt v čínské autonomní oblasti Guangxi Zhuang. Odhadují se náklady na projekt na něco málo přes 2 miliardy USD (14.392 billion yuan), přičemž silnicetah mezi Guigang a Bobai bude dlouhý 103 km.

1/4 trasy bude vedená po mostech a v tunelech, bude tady 9 MÚK

Nabídky by měly být doručeny do 15. prosince 2022 ministerstvem dopravy Guangxi. Zahájení výstavby se očekává na konci roku 2022 a dokončení by mělo trvat 36 měsíců.

Bude to znamenat zkrácení trasy o 1/3 a logicky i cestovní čas.

Dálniční tah se obstarává ze strany Department of Transportation of Guangxi Zhuang Autonomous Region formou PPP.

Podrobnosti: https://www.seetao.com/details/191846.html

:arrow: Dluhové financování a výdaje na údržbu: Teorie a důkazy o vládou provozovaných zpoplatněných silnicích v Číně

Dopravní infrastruktura je základem ekonomického růstu a existence kvalitních silnic je neoddělitelná od jejich trvalé údržby. Zátěž velkého dluhu však přinesla rizika pro řízení údržby a narušila alokaci zdrojů.

Čína, která má nejdelší kilometráž na dálnici ze všech zemí na světě začíná fungovat ve dvou stupních dluhů a ekonomiky: "spend-and-debt" a "debt-and-spend". Došlo k významnému zlepšení vztahu mezi dálničními dluhopisy a výdaji na údržbu, zejména díky snížení nákladů na dluh jeho transformací mezi dálničními firmami, provinciemi a Pekingem.

ČLR musí nalézt vyvážení výstavby a údržby infrastruktury. Nachází se v polovině výstavby dle základních dokumentů rozvoje a je to již čas, kdy začnou stoupat výdaje na údržbu. Obzvláště pro to, že většina doposud provozovaných dálnic má základní životnost některých prvků 20 let. To značí, že dosavadní příjmy nebudou moct jít jen na dluhy. Na druhou stranu se možná omezí čerpání úvěrů na výstavbu a umožní větší údržba. Tak nebo tak, od tohoto období bude záležet, kde se ocitne kvalita dálnic a kde dluh státu. Dnešní mýtní dálnice vykazují vysoký stupeň zadlužení, ale je ve formě "přiští generace". Peking postavil ekonomiku na výstavbě a touto politikou se dnes snaží udržet růst. Tudíž největším problémem v udržitelnosti systému se jeví hrozící recese. Ta by měla drastičtější dopad na ekonomiku, než miliardy USD navíc ve dluhu za národní projekty, i když je dokázáno, že to nebude možno činit věčně.

účetní ztráta mýtních dálnic (dálnice stojí na mýtě) za 2013: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 16#p104716
v 2016: Čína navýšila dluh ve výši 667 miliard dolarů na zpoplatněné silnice

Ačkoli je čínský dluh na mýtných silnicích relativně velký, je to jen fáze, kterou lze kontrolovat. Tvrdí dodnes ČLR.

Jde tedy o to, že mýto na čínských dálnicích patří k nejvyšším na světě a 3/4 a více % příjmů z něho jde na úvěry potřebné pro výstavbu. Ta výstavba se přitom "zdynamizovala", ale stále "na dluh". Ovšem letošním rokem zvedl část dluhů sám Peking, přesný system jsem ale nestudoval.

Čínské dálnice ale rozhodně nepatří k levným, i proto, že jsou "plné" mostních a tunelových sekcí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Poblíž města Zhengzhou v provincii Henan došlo k nahromadění 280 vozidel. Havarovali na mostě Yellow River Bridge v husté mlze.

foto: https://i.imgur.com/otKoJXq.jpeg

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krim ... 0-aut.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Je nový rok a tak jak vždy, tak později uvedu oficiální data (min. dopravy ČLR) kolik dálnic se postavilo v roce 2022. Úseky již explicitně od roku 2022 nevypisuji. Nepochybně je jich hodně, i když mnoho měsíců bylo slabších, některé projekty jsou ve skluzu. Prosinec nezklamal a patří k nejsilnějším, což pokračuje lednem.

:arrow: Peking průlom pro Jinghua. V září ´22 manažment pro řízení pekingského projektu "rekonstrukce" východního šestého okruhu oznámil, že mega stroj na ražbu tunelů (TBM) s názvem Jinghua dosáhl svého prvního průlomu.

TBM od CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry – je největší TBM, jaký kdy byl v Číně použit. Po vyhloubení téměř 4,8 km za posledních 16 měsíců dosáhl střední vzduchové šachty. Po cestě vytvořila podle výrobce rekord 542 m výkopů za jediný měsíc.

Obrázek

Přesto CRCHI uvedlo, že muselo překonat technické potíže, jako je mělké nadloží při počáteční ražbě a přejezdy na velké vzdálenosti ve vrstvách písku s vysokou hustotou. TBM nepřetržitě křižovuje železnici Peking-Harbin a komplexní dopravní uzel podzemního centra Pekingu.

Maximální průměr výkopu 150 m dlouhého Jinghua je 16,07 m s celkovou hmotností 4 300 tun. CRCHI říká, že stroj má dostupnou technologii výměny frézy čtvrté generace, teleskopický hlavní pohon, automatickou kompenzaci extrémně vysokého tlaku, velký výkon systém cirkulace kejdy a synchronní dvoukapalinová injektáž.

Úspěšná aplikace technologie synchronní dvoukapalné injektáže umožnila kontrolu sedání země na milimetrové úrovni a zajistila nulové rušení okolí během provozu TBM. Složitou geologii tvoří především písčité půdy, písek bohatý na vodu a vysokou hustotu, interaktivní vrstvy bahna a soudržná půda. Projekt také čelí stavebním potížím, jako je superhluboký půdní pokryv.

:arrow: Čína se vzdala 0 politiky COVID-19, tedy že se sníží míra úmrtnosti/nakažení ideologicky na 0. I za použití přísných lockdownů. Vedlo to k masivním občanským protestům a i když o tom neinformovala čínská média, tak se ten průlom informačního prázdna dostal na sociální sítě a protest zesilnil až po začátek žádostí a na odchod politického vedení státu. Jen krátce na to stejné vedení oznámilo, že se ruší masivní opatření. Naplnila se předpověď, že vzhledem k nepromořenosti obyvatelstva, slabé zaočkovanosti (kterou má jen starší a riziková populace, protože jináč "nebyl důvod" a k slabé nemocniční síti (rozhodně k rozsahu populace a měst) vznikne mnoho případů najednou. Celý svět se mohl přesvědčit o stejném vývoji jako kdekoliv jinde: přeplněné chodby nemocnic. Krematoria nestíhají, mrtví se odkládají do přistavených kontejnerů atd. Většina států světa vyzvala Peking, aby začal normálně informovat o skutečném vývoji bez hraní se na stav, že nikdo nezemřel tak jako doposud, protože to ztrácí veškerou důvěru. ČLR tak oznámila, že za 2 týdny zemřelo v nemocnicích min. 60 tisíc lidí na COVID-19 s tím, že to jsou jen data za nemocnice. Je to na druhou stranu nyní ale i tzv. důkaz, že "vůdce" ČLR to myslel s obyvatelstvem jen dobře, když ty lockdowny zavedl. Lze to do této roviny rozhodně v nějaké chvíli otočit. A především to nebude možno vnímat, že to bylo selhání politiky. "za každou svobodu se platí jistá cena", jak bylo možno rozumět.

Hlavní politická linie informuje o uvolnění opatření i ve smyslu posílení ekonomické linie. Aneb Čínská ekonomika se rychle zotavuje z pandemického šoku. (15.1.2023)

* Čínská ekonomika setřásá stín COVID-19, podporovaná obrovským potenciálem a podpůrnými politikami, s neustále optimalizovanou antivirovou reakcí.
* Čerstvé pozitivní signály ukázaly, že odvětví od cestovního ruchu po služby a stravování se vracejí na úroveň před pandemií.
* Čína je přesvědčena, že v roce 2023 dosáhne celkového oživení a zlepšení své ekonomické výkonnosti s lepším základem a více výhodami podporujícími růst.

PEKING, 15. ledna (Sin-chua) – Díky neustále optimalizované antivirové reakci se čínská ekonomika setřásá ze stínu COVID-19, podporovaná obrovským potenciálem a podpůrnými politikami.

Změna boje s Covidem se tedy nazývá optimalizace antivirové reakce. To opravdu vymyslí jen východní říše, aby to ještě hezky vypadalo a vůbec se to neopírá o protesty, o mrtvé kvůli špatnému zdravotnictví, ani o samotné politiky, protože to je jakoby nová strategie. Ačkoliv je to jen přizpůsobení se zvyšku planety. ;)
  • Čerstvé pozitivní signály ukázaly, že odvětví od cestovního ruchu po služby a stravování se vracejí na úroveň před pandemií, což naznačuje, že ekonomika s 1,4 miliardami lidí směřuje k rychlému oživení.

    Čína je přesvědčena, že v roce 2023 dosáhne celkového oživení a zlepšení své ekonomické výkonnosti s lepším základem a více výhodami podporujícími růst, řekl Zhao Chenxin, zástupce ředitele Národní komise pro rozvoj a reformy.
https://english.news.cn/20230115/cdf74b ... f6f/c.html

Na druhou stranu, doufejme, že tomu tak bude. Oživení produkce a dopravních vazeb totiž sníží kolaps v těchto segmentech v rámci planety, který zažíváme od roku 2020. :!: :idea:

Navíc, sama ČLR potřebuje oživení růst HDP, protože Peking musí zachraňovat stále větší rozsah služeb v provinciích. Nabírá dluhy a zpomalují se mu i příjmy ze zahraničí; 2/3 dlužníků nestačí splácet své dluhy nebo dokonce omezují nové půjčky z ČLR. Přitom Čína chce být celkovým (ekonomickým, vojenským) lídrem v regionu východní Asie.
  • Fiskální a monetární politika bude i nadále hrát hlavní roli při upevňování celkového zlepšení ekonomického provozu. Wen Bin, hlavní ekonom China Minsheng Bank, uvedl, že země zintenzívní svou fiskální politiku, aby dosáhla větší efektivity, a zároveň zacílí a zefektivní svou obezřetnou měnovou politiku, což možná zvýší poměr deficitu k HDP až na 3. procent a speciální emise dluhopisů až do výše asi 3,8 bilionu juanů v roce 2023.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

2022: Více investic do silnic pro stabilizaci ekonomiky s plánem do 2035 (ve vláknu jsou cílové investice do 2035 dohledatelné)
i tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p258643

Čína podle ministerstva dopravy zvýšila výstavbu dálniční infrastruktury, aby udržela a zvýšila investice a stabilizovala ekonomiku.

Od ledna do září začala výstavba 299 nových projektů rychlostních silnic a národních a provinčních dálnic o celkové délce 9 645 kilometrů a investicích 882 miliard jüanů (121 miliard USD), řekl Gu Zhifeng, zástupce šéfa úřadu pro dálnice ministerstva dopravy, řekl v pondělí na tiskové konferenci.

Mezi projekty bylo v září zahájeno 34 z nich v délce 2 132 km a představují 43,7 procenta celkových investic do silniční infrastruktury v prvních třech čtvrtletích roku.

Projekty zahrnují podvodní tunel v provincii Jiangsu, stejně jako rychlostní silnice v provinciích Sichuan a Yunnan.

Čína od ledna do září postavila 9 756 km rychlostních silnic a národních a provinčních dálnic s celkovou investicí 557 miliard juanů.

V 10. měsíci se pro provoz otevřelo několik dálnic a rychlostních silnic – o délce 1 441 km a představujících investice ve výši 125 miliard juanů.

"Ministerstvo bude pokračovat v rozšiřování investic do výstavby silnic, s klíčem ke zlepšení konektivity silniční sítě," řekl Gu.

Poznamenal, že realizace velkých dálničních projektů usnadní ekonomickou stabilitu, podpoří výstavbu moderního dopravního systému a podpoří kvalitní rozvoj.

„Doprava je pulsem ekonomiky a civilizačním spojením,“ řekl Hou Zhenxing, zástupce ředitele odboru všeobecného plánování ministerstva. Poznamenal, že sektor vytvořil domácí poptávku a rozšířil investice.

Investice do fixních aktiv v dopravě zaznamenaly v prvních třech čtvrtletích meziroční nárůst o 6,3 procenta, udržely si vysoký nárůst, aby stabilizovaly ekonomický růst a vytvořily nový prostor pro investice, dodal.

Od ledna do srpna činily investice do fixních aktiv souvisejících s dopravou 2,34 bilionu juanů, což představuje meziroční nárůst o 6,6 procenta. Mezi nimi bylo do výstavby dálnic investováno 176 miliard juanů, což představuje meziroční nárůst o 9,5 procenta.

Pro usnadnění výstavby dálnic posílilo ministerstvo koordinaci, aby lépe porozumělo postupu klíčových projektů a pomohlo vyřešit problémy, s nimiž se během výstavby potýkají, jako je zřizování pracovních skupin, provádění průzkumů na místě, zavádění online systémů pro sledování pokroku a vytváření účetních knih projektů. , řekl Zhou Rongfeng, zástupce vedoucího ministerstva silnic a dálnic.

http://www.china.org.cn/business/2022-1 ... 495660.htm


Statistika k celkovému zprovoznění výhradně dálniční sítě za rok 2022 bude k dispozici do prvního pololetí 2023, tak jak každým rokem. Společně s rozsahem VRT. Pak se tomu pokusím věnovat. :idea:


BONUS

Pohled na velký most Dafaqu v jihozápadní Číně

http://www.highestbridges.com/wiki/inde ... aqu_Bridge

Most o délce 1427 metrů s hlavním rozpětím 410 metrů je jedním z klíčových projektů podél rychlostní silnice Renhuai-Zunyi.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

Čínská provincie Sichuan plánuje v roce 2023 utratit 29,4 miliardy USD na infrastrukturu silniční a vodní dopravy. Celkem bude realizováno 39 projektů dálnic o celkové délce 3 953 km. Zahájí se práce na osmi projektech rychlostních silnic, které budou mít celkem 600 km.

Mezitím město Cangzhou v provincii Hebei během roku 2023 utratí 1,87 miliardy dolarů na zlepšení silniční infrastruktury. Dálniční síť se rozšíří o 174 km, zatímco v okolí města dojde ke zlepšení 532 km venkovských silnic. Práce na údržbě silnic budou prováděny na stávajících silničních spojích jako součást programu, který naplánovalo ministerstvo dopravy Cangzhou.

Má být zahájeno výběrové řízení na velký dálniční projekt v Číně. Nová lepší silnice spojí město Kunming s městem Yuxi v provincii Yunnan v jižní Číně. Práce by měly stát 1,83 miliardy USD. Projekt má být dokončen v roce 2027. Trasa dlouhá 44,6 km bude mít návrhovou rychlost 100 km/h.

Nyní probíhají práce na 25 km dlouhém úseku z Taichangu do Changzhou na dálnici Šanghaj-Wuhan. Očekává se, že rozšíření úseku bude stát až 5,3 miliardy USD a bude trvat 36 měsíců.

Je plánována studie proveditelnosti pro dálnici G206 Ruijin Jiguang Expressway Ruijin South Exit do Huichang v Jiangxi. Odhadovaná částka na rekonstrukci je 196 milionů USD. Na 27 km dlouhém úseku dálnice, který má být modernizován, dojde ke zlepšení bezpečnosti a také k modernizaci vozovky.

Mezitím je v Ujgurské autonomní oblasti Sin-ťiang stanoven rozpočet na práce na venkovských silnicích ve výši 1,2 miliardy dolarů. Plány počítají s výstavbou nebo úpravou 6 000 km silnic.

Provincie Gansu navíc vyčlenila působivý rozpočet v hodnotě 19,1 miliardy dolarů na stavební práce. To bude zahrnovat práce na 500 km rychlostních silnic, 200 km vedlejších silnic a povrchovou úpravu 10 000 km venkovských silnic, které spojují vesnice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše: 18.5.2022 13:55:08Rozsah dálniční sítě představoval ke konci roku 2021 již 168 000 km.
Ministerstvo dopravy ČLR v únoru uvedlo, že koncem roku 2022 je síť expressways dlouhá 177 000 km.

Co se týče rozsahu VRT, tak tato síť měři 42 000 km.

Celá silniční síť měří 5,35 mil. km.

Tady jsou aktualizované cíle pro rok 2035: viewtopic.php?p=258643#p258643
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Přibývají drahé projekty a vesele se realizují ... dalším je: V čínské provincii Hebei je zahájeno výběrové řízení na projekt dálnice, který by měl stát 2,07 miliardy USD. Projekt je pro výstavbu nové Qugang Expressway spojující Jingtai Expressway s přístavem Huanghua. Trasa bude měřit zhruba 85,5 km.

Balíček koncesí na výstavbu, provoz a převod bude platit na období 43 let. Výběrové řízení je řízeno službou obchodování s veřejnými zdroji provincie Che-pej jménem Cangzhou Transportation Bureau.

:arrow: Minimální mzdy v Číně letos porostou. Ještě pár let zpátky byla mzda 600€ ve stavebnictví jako lepší průměr. Tohle dávno neplatí. Dnes průměrný dělník s nějakou kvalifikací vydělává asi 1,6 tis. €, inženýr se zkušenostma 3 tis. €, tedy v úrovni třeba ČR.

Od 21. února 2023 má Šanghaj nejvyšší měsíční minimální mzdu mezi 31 čínskými provinciemi. Ta činí 2 590 juanů, v přepočtu 400 dolarů.

Peking má nejvyšší hodinovou minimální mzdu, která dosahuje 25,3 juanu. Třináct regionů překonalo měsíční minimální mzdu ve výši 2 000 juanů. Jsou mezi nimi Peking, Tchien-ťin, Che-pej, Šanghaj, Ťiang-su, Zhejiang, Fujian, Shandong, Henan, Hubei, Guangdong (včetně Shenzhen), Chongqing a Sichuan. Na spodním konci mzdového spektra jsou provincie Guangxi s 1 430 juany za měsíc a Liaoning s 1 420 juany.

Minimální mzdy vyprávějí jen část příběhu o mzdových nákladech v Číně. Jak se čínská ekonomika posouvá v hodnotovém řetězci nahoru a přechází na inovace a služby, většina pracovníků zaměstnaných v podnicích se zahraničními investicemi vydělává nad minimální mzdou. Například pracovníci v Šanghaji vydělali do roku 2020 v průměru 10 338 juanů měsíčně – téměř čtyřnásobek místní minimální mzdy.

Povinnosti zaměstnavatele v oblasti sociálního pojištění a bytového fondu navíc zvyšují mzdové náklady zaměstnavatelů o dalších 37 procent navíc k hrubé mzdě zaměstnanců.

Pro zahraniční investory jsou rostoucí mzdy nevyhnutelnou součástí podnikání v Číně. Při úvaze dalších faktorů, jako jsou produktivita, infrastruktura, náklady na dopravu a přístup na masivní domácí trh, Čína se stále může ukázat jako nákladově efektivní varianta.

Při porovnávání míst pro zahraniční investice v Číně jsou minimální mzdy užitečným barometrem pro měření nákladů práce v různých regionech. Identifikace úrovní mezd specifických pro odvětví, dostupnost talentů a přístup k regionálním pobídkám nabízí podrobnější pohled na konečné náklady práce v daném regionu.

https://www.businessinfo.cz/clanky/mini ... -porostou/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Výstavba mostu: Xiaoanxi Super Bridge na tahu Yusui ... v Chongqingu ... most bude dlouhý 3607m

Obrázek

:arrow: Na margo toho, že ČLR by se ráda znovu prostavěla z této krize je skutečností, že zaznamenává velký propad v prodeji stavebních strojů: viewtopic.php?p=271600#p271600 . (celosvětový náhled do problematiky)

:arrow: Jedna z mnoha dálnic, které jsou v provozu je i Pingwu Expressway. Jde o úsek Pingnan - Wuxuan section na tahu Wuzhou - Napo Highway, začíná na severní straně vesnice Xiamazi, pokračuje městem Guancheng a končí na JV straně vesnice Qixing Village, města Wuxuan, Wuxuan County. Spojuje tahy Liyu Expressway na východě a Liuwu Expressway na západě.

Celková délka je 63,7 km. Podíl mostů a tunelů činí 47,5%. Cestování se nyní zkrátilo na 40 minut a více než 1 milion lidí v území z toho bude profitovat.

Dálnice Pingwu je důležitou součástí "Horizontal 6" plánování sítě dálnic v Guangxi. Přejímá stavební standard obousměrné čtyřproudé rychlostní silnice s projektovanou rychlostí jízdy 120 kilometrů za hodinu a šířkou vozovky 26,5 metru. Je zde 76 mostů (včetně 2 supervelkých mostů o délce 2522 metrů); 5 tunelů (včetně 2 superdlouhých tunelů o délce 9720 metrů). Projekt má 3 spojovací silnice v délce 10,4 km. Existuje 7 MÚK v Pingnanbei, Siwang, Jiangkou, Jintian, Zijing, Dongxiang a Qixing, mezi nimiž jsou Pingnanbei a Qixing uzlovými body pro vzájemné propojení. Existuje 1 servisní oblast, 6 mýtných stanic.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Tohle bude: Mengyejiang Super Bridge na tahu Mengye Expressway je jedním z klíčových objektů na celé trati. Nachází se v Menglie Town, Jiangcheng County, Puer City. Most je dlouhý 1416,08 metrů, má celkem 36 polí a 426 T-nosníků. Most se nachází na břehu řeky Mengye a sousedí s G219 National Highway.

Menglu Expressway má celkovou délku asi 211 kilometrů. Začíná z města Menglun, okres Mengla, prefektura Xishuangbanna, prochází okresem Jiangcheng, město Pu'er, a končí v okrese Luchun, prefektura Honghe. Je důležitou součástí hraniční dálnice v provincii Yunnan. Po dokončení dálnice je se očekává efekt zmírňování chudoby a podporování revitalizaci venkova.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Pro čínské provincie Sichuan a Yunnan se plánují rozsáhlé nové projekty dálnic.

Oficiálně byla schválena nová rychlostní silnice, která spojí Panzhihua a Yanyuan v provincii Sichuan. Mezitím v provincii Yunnan nyní probíhá výběrové řízení na průzkum a návrh balíčku pro novou dálnici plánovanou pro spojení Jinghong s Jingha, Guanlei a Mengla.

* Rychlostní silnice spojující Panzhihua a Yanyuan v provincii Sichuan bude mít délku 141 km a očekává se, že bude stát 5,15 miliardy USD. Očekává se, že práce na projektu budou zahájeny později v roce 2023 a jejich dokončení bude trvat pět let.

* Stavba 145 km dlouhé dálnice v provincii Yunnan má stát 4,22 miliardy dolarů. Na trase bude navržena rychlost 80 km/h.

https://www.seetao.com/details/208465.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info (za asi 20 mld. USD)

:arrow: V Číně nyní probíhají nové projekty dálnic. Dálnice v hodnotě 1,07 miliardy USD spojí Yongjing a Jingping. Dálnice o délce 41 km je navržena pro rychlost jízdy 80 km/h se dvěma jízdními pruhy v každém směru jízdy. Návrh projektu získal oficiální schválení od ministerstva dopravy Gansu (DoT).

:arrow: V provincii Qinghai byla obnovena výstavba rychlostní silnice G0612. Projekt v hodnotě 824,5 milionů dolarů je určen pro úsek Huangyuan – Xihai na dálnici Xining-Hetian.

:arrow: Mezitím probíhá výběrové řízení na práce na zlepšení trasy G15 spojující Ningbo, Taizhou a Wenzhou. Očekává se, že modernizace dálnice G15 bude stát 2,3 miliardy dolarů.

:arrow: V projekci jsou plány na novou dálnici o délce 122,4 km, která zlepší dopravu mezi provincií Ťiang-si a provincií Zhejiang, která by měla stát 4,8 miliardy USD. Trasa spojí Ningbo, Jinhua, Quzhou a Shangrao a práce budou zahrnovat vybudování mýtných zařízení, servisních oblastí a 13 tunelových úseků se dvěma tunely.

:arrow: Projekt Golden Drum Expressway v hodnotě 2,18 miliardy dolarů poskytne 80 km spojení mezi městy Tongcheng a Tonggu v provincii Jiangxi. Očekává se, že stavební práce potrvají čtyři roky a budou zahrnovat mýtné zařízení, nájezdy a mimo ně, parkoviště a dvě servisní oblasti.

:arrow: Dva velké projekty rozvinou dopravní spojení v provincii Hubei. Probíhají práce na 44 kilometrovém úseku nové trasy spojující Wuhan a Chonqing. Výstavba této části bude stát 1,34 miliardy dolarů a bude obsahovat šest pruhů. Kontrakt na rozšíření rychlostní silnice spojující Qiaokou a Xiaogan byl udělen společnosti China Construction Third Engineering Bureau Co. Výstavba tohoto 54 km úseku bude stát 1,89 miliardy dolarů.

:arrow: Nyní probíhá výběrové řízení na projekt silničního okruhu Deyang v provincii Sichuan. Plánovaná trasa dálnice má délku 61 km a předpokládá se, že výstavba projektu bude stát 2,43 miliardy dolarů.

:arrow: V provincii Hainan probíhá výběrové řízení na modernizaci části dálnice Hainan Ring. Úsek mezi Haikou a Boao se má rozšířit a zlepšit. Očekává se, že práce přijde s cenou 2,1 miliardy dolarů. Projekt řídí odbor dopravy provincie Hainan.

:arrow: Nový most v přístavním městě Quanzhou v provincii Fujian pomůže snížit dopravní zácpy. Práce stojí 510 milionů dolarů. Nový most Jinyu a jeho spojovací silnice měří 4,5 km a práce zahrnují výstavbu křižovatek na obou koncích, přičemž projekt se nachází v investiční oblasti Taishang.

:arrow: V Shijiazhuang v provincii Hebei budou provedeny práce na úpravě silnic v hodnotě 306 milionů dolarů. Práce bude zajišťovat konsorcium, které zahrnuje CCCC Second Highway Engineering (CCCC Second), Shijiazhuang Road and Bridge Construction Group (Shijiazhuang Road) a Shaanxi Jitong Road and Bridge Construction. Jedná se o druhou fázi prací na dopravní infrastruktuře pro město Shijiazhuang. Budou vybudovány nové hlavní silnice, mosty a vedlejší komunikace a také parkovací plochy.

:arrow: Mezitím nyní probíhají práce na klíčovém úseku na trase China National Highway 110 ve Vnitřním Mongolsku. Tato nová část, která stojí 494,3 milionu dolarů, propojí Bikeqi a Xieliqi. Po dokončení trasy China National Highway 110 bude měřit 1 426 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Výběrové řízení na velký čínský projekt dálnice bylo dokončeno. Balíček 2,42 miliardy USD je určen na výstavbu projektu dálnice Sichuan Deyang Ring South Expressway. Práce bude mít na starosti konsorcium v čele se Sichuan Expressway Construction & Development Group Co.

Trasa dlouhá 61 km bude mít návrhovou rychlost 120 km/h a napojí se na rychlostní silnici G0511. Vítěze nabídkového řízení oznámilo ministerstvo dopravy provincie Sichuan.

Výstavba má trvat 3 roky a zpoplatnění mýtem max. 30 let.

mapa a další info: https://www.seetao.com/details/209287.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“