Kolumbie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

i ze železnic

Kolumbie investuje do infrastruktury

Kolumbijská banka FDN hodlá investovat do železničního koridoru La Dorada-Chiriguaná 334 milionů kolumbijských pesos.

07.03.2023 | CzechTrade

Koncese pro trať mezi vnitrozemím a oblastí Karibiku bude platná 10 let. Zahrnuje výstavbu administrativní budovy, překladiště zboží v obci La Dorada, údržbu infrastruktury a kolejových vozidel a nový systém řízení dopravy. Vláda Kolumbie také hodlá investovat do letišť.

Koridor bude přidělen v první polovině roku 2024. Na trati, která je dlouhá 522 kilometrů, se přepravují převážně stavební materiály, jako jsou cement nebo ocel, a potřebné suroviny pro výrobu keramiky a papíru. Velmi často se také převáží káva, kakao, hnojiva a potraviny.

Podle kolumbijského ministra dopravy Guillermo Reyese stát hodlá investovat 774 miliard pesos (162 milionů dolarů) do infrastruktury. Tato investice se bude týkat osmi letišť zaměřených na cestovní ruch, silnic čtvrté a páté generace (tzv. balíky 4G a 5G v tématu popsané) a silnic třetího řádu. (masivní plán investicí do vedlejších silnic, rovněž v tématu zmíněný) V plánu je dále 230 miliard pesos na malá letiště.

Kolumbijská vláda bude investovat i do větších letišť – letiště v Rionegru, Bogotě, Santa Martě, Riohacha, Cali a na San Andres. Letiště na tomto karibském ostrově má hotové návrhy k výběrovému řízení na výstavbu nového terminálu. Brzy proběhne slavnostní otevření letiště El Embrujo v Providencii a dále investice putují do letištních terminálů v Bahía Solano a Nuquí.

Zástupci Národní agentury po infrastrukturu (ANI) projednávají mýtný systém a technickou studii k silnici mezi městy Pamplona a Cúcuta. Cílem je společně definovat finanční mechanismus, který neohrozí rozvoj silnice ani okolních obcí.

https://www.businessinfo.cz/clanky/kolu ... struktury/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice Bogotá-Girardot v Kolumbii: VINCI Highways získává většinový podíl ve Via 40 Express a dokončuje dlouhodobé financování projektu

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 9-1830.htm

• VINCI Highways will hold a 75% controlling interest in Via 40 Express's concession
• It has finalised long-term financing in a total amount of approximately €535 million
• It continues to upgrade the entire Bogotá–Girardot motorway

  • VINCI Highways, a VINCI Concessions subsidiary, has concluded the acquisition from its Colombian partner Constructora Conconcreto of an additional stake in Via 40 Express (the company that operates the Bogotá–Girardot motorway concession). VINCI Highways has thereby acquired a controlling interest in Via 40 Express (increasing its holding from 50% to 75%), which will henceforth be fully consolidated in the VINCI Group's financial statements.

    Concurrently, VINCI Highways finalised the long-term financing of Via 40 Express for an amount of 2,675 billion Colombian pesos (€535 million). The operation is divided into a 1,775 billion peso (approximately €355 million) long-term tranche maturing in 12, 15 and 20 years and a 900 billion peso (approximately €180 million) revolving credit facility. This is one of the largest financial transactions in Colombia's infrastructure sector.

    The Bogotá–Girardot motorway is the busiest in Colombia. Under a concession contract including a traffic level risk signed in 2016, VINCI Highways operates the motorway and is fully revamping it, through Via 40 Express. This includes construction of a third lane over a 65 km stretch to increase the motorway's capacity and meet growing demand. The first sections of this new lane will open to traffic by the end of 2023, and the last are due to be completed in 2026.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Když jedna investice podpoří vznik další investice. K výše uvedenému projektu dálnice doplním další návaznost. A je více než jisté, že vzhledem k tomuto rozvoji budou v dalších letech do výstavby zadané další silnice a bude je z čeho stavět. :)

Slavnostní otevření závodu na výrobu udržitelného asfaltu

Obrázek

Pro projekt dálniční koncese Bogota-Girardot, kterou provozuje VINCI Highways (VINCI Concessions), zprovoznila Vía 40 Express závod na výrobu asfaltu patřící stavební společnosti Ruta 40, složený z VINCI Construction Grands Projets a VINCI Construction Terrassement Grands Projekty. Technologie tohoto závodu se sídlem ve Fusagasugá umožňuje provoz s využitím až 40% recyklovaných materiálů.

Má potenciál vyrobit 240 t asfaltu za hodinu, čímž splňuje vysokou poptávku projektu a zároveň omezuje dopad na životní prostředí. Kromě toho je poháněn zkapalněným ropným plynem (LPG), který nabízí větší autonomii a vypouští méně CO 2 než uhlí, benzín nebo nafta.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 042023.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stavba důležitého silničního projektu Ruta al Mar v Kolumbii dobře probíhá, přičemž zhruba 90% prací bylo dokončeno.

Ve zbývajících částech projektu však projekt čelí řadě výzev. Pro některé úseky trasy ještě nebyla získána všechna potřebná schválení a licence. Problémy jsou také se zpoplatněním již otevřených úseků, takže se nedaří dosahovat plánovaných výnosů. Zvýšily se také náklady na materiál a personál.

Stavaři říkají, že projekt, který byl zahájen v roce 2015, by měl být dokončen do konce roku 2024. Projekt řídí Concesion Ruta al Mar.

https://www.rutaalmar.com/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Před dvěma týdny se zřítil most na RN40 jihozápadně od Arménie přes řeku La Vieja: Zemřeli dva lidé.

https://www.elcolombiano.com/colombia/c ... DL21087721

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Potřebné finanční prostředky byly zajištěny na zaplacení velkého projektu výstavby kolumbijské silnice. Očekává se, že výstavba silničního spojení Transversal del Sisga bude stát přibližně 208,5 milionu USD. Balíček bude zahrnovat financování z fondů spravovaných společnostmi Ashmore, Blackrock a CAF. Bude zahrnovat také financování z kolumbijské firmy Financiera de Desarrollo Nacional (FDN).

Jakmile bude úsek silnice dokončen, zlepší se doprava a zkrátí se doba jízdy ze Sisgy do Aguaclary.

web projektu: https://www.concesiondelsisga.com.co/qu ... esion.html

Délka tedy bude 137 km.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kontroverze obklopuje kontrakt na kolumbijské dálniční spojení Autopistas del Caribe. Balíček 253 km dálnic si vyžádá 1,37 miliardy USD.

Národní agentura pro infrastrukturu země je ANI a říká, že stávající smlouva může být ukončena kvůli varování, že smlouva na dálnici může být uzavřena kvůli řadě nesrovnalostí.

https://autopistasdelcaribe.com.co/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Kolumbijská Bogota je opět městem s nejhorší dopravou na světě

Kolumbijské hlavní město obsadilo první místo v žebříčku metropolí s nejhustější dopravou na světě s průměrem 132 ztracených hodin ročně v dopravní špičce.

Další nejhůře postižená města dopravními zácpami po Bogotě jsou Bukurešť s výsledkem 107 hodin a Manila, kde řidiči strávili přibližně 103 hodin ročně v dopravních zácpách. Následujících sedm pozic se rozdělilo následovně: Bengalúru s 102 hodinami, Lima s 101 hodinami, Recife s 97 hodinami, Mumbaí s 91 hodinami, Istanbul s 84 hodinami, Ciudad de México s 80 hodinami a Pune s 79 hodinami.

Zpráva uvádí, že města s nejvyššími mírami přetížení mají tendenci být v rozvojových zemích s rychlým růstem městské populace. Základní problém je, že příliš mnoho lidí cestuje ve stejnou dobu po stejných silnicích. Dále se jedná o nedostatečné investice do dopravní infrastruktury a nárůst počtu automobilů na silnicích. Dopravní zácpy v Bogotě se zhoršují s každým uplynulým rokem během 12 let, po které společnost TomTom hodnotí dopravu na celosvětové úrovni.

Bogota buduje a nebo plánuje vybudovat několik stěžejních projektů infrastruktury, které mají za cíl zmírnit neutěšenou dopravní situaci ve městě. Mezi hlavní patří výstavba jižní a severní dálnice pro zlepšení propojení a poskytnutí alternativních tras ALO Sur a ALO Norte, rozšíření a modernizace koridoru Calle 13 a jeho přeměna na rychlostní silnici, budování první linky bogotského metra a rozšiřování sítě rychlých autobusových linek systému Transmilenio a budování dalších cyklostezek.

Zdroj: portafolio.co
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22550
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Kolumbie

Příspěvek od Diaľničiar »

Třetí pruh na tahu Bogotá Girardot Vía 40 Express Co se stal stavební skutečností

Jedná se o práci v rámci 30 letého koncesního schématu, soukromé iniciativy, jejíž práci má na starosti koncesionář prostřednictvím Via 40 Express: https://via40express.com/en/home/ (skupina VINCI; více v dubnu zde: viewtopic.php?p=272704#p272704 )

V tomto videu poznáme složení koncesionáře a dozoru, funkční jednotky a jejich plánovaný a realizovaný postup:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Amerika“