S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Úplně dopodrobna to ještě není natrasované, ale koridor, kterým to půjde už je vyřešený. Před Bardem se bude S8 stáčet směrem na Złoty Stok a do samotného Kladska půjde od východu podél dnešní DK46. Teď se řeší, jak to napojí na obchvat Złotého Stoku, který se také připravuje.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tak tahle varianta mě vůbec nenapadla, že by se dalo Kladsko obejít druhou stranou To ovšem z Náchoda bude trošku složitější cesta
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tady je mapa, kde jsou jednotlivé varianty, ze kterých se vybíralo trasování. Kolem Barda by to měla být varianta A2: https://dk8.pl/wp-content/uploads/2018/ ... yjne-2.pdf
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Varianta A 2 odpovídá jedné ze dvou finálních německých variant. Němci se nakonec rozhodli pro variantu tunelem, rozdělením tras (vozovek) a velkým mostem cca v ose Srebrna Gora - Wilcza...
Trasu přes dnešní cca Lakowku a Laski nestáčeli na Klodzko , ale směřovali cca k západnímu okraji Bystřice Klodské...
Více v Budesarchivu nebo pokud někdo má:
Der Streckenentwurf der Reichasautobahnnen 1933 bis 1945: eine ingenieurtechnische Analyse auf der Grundlage ausgewählter Archivbestände (2013)
je to cca na stranách 60 - 65....
Trasu přes dnešní cca Lakowku a Laski nestáčeli na Klodzko , ale směřovali cca k západnímu okraji Bystřice Klodské...
Více v Budesarchivu nebo pokud někdo má:
Der Streckenentwurf der Reichasautobahnnen 1933 bis 1945: eine ingenieurtechnische Analyse auf der Grundlage ausgewählter Archivbestände (2013)
je to cca na stranách 60 - 65....
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Varianta A2 je dobrá, ještě do ní šikovně napojit obchvat Zloteho Stoku a zase se bude jezdit líp na Prahu.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Technicky vzato nám takto Poláci pomáhají zlepšit trasu Praha - Jeseník přes Kladsko. Po dostavbě obchvatů na naší straně bude zbývat už jen průjezd Kudowou, Dusznikami, Szczytnou a Polanicou.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Jo, tak obchvatů na "naší straně" ani nedoufám že se dožiju, tj. na I/60.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Co bylo avizováno se stalo realitou. K dnešnímu dni byl vyhlášen tendr na zaprojektování a stavbu uvedených prvních tří úseků S8 od Vratislavi po křížení s DK39 v obci Łagiewniki.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/k ... -lagiewnik
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/k ... -lagiewnik
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Aktualizace ohledně realizace rychlostní silnice S8 z Vratislavi do Kladska.
- úsek Kobierzyce Północ-Kobierzyce Południe (7,5 km) má vybraného vykonavatele, postaví ho za 310 mil. złotých Strabag
- u úseku Kobierzyce Południe-Jordanów Śląski (13,8 km) byl jako vítěz vybrán Porr za cenu 400 mil. złotých, ale řeší se odvolání Strabagu
- u úseku Jordanów Śląski-Łagiewniki Zachód (11,2 km) zatím GDDKiA o vítězi tendru neinformovala, ale z toho co vidím by jím měl být polský Budimex.
Kromě toho byl vyhlášen tendr na zaprojektování a stavbu dalšího úseku Ząbkowice Śląskie Północ-Bardo (14 km). Zatím chybějící tendr na úsek Łagiewniki-Ząbkowice Śląskie by měl být vyhlášený ještě letos a poslední úsek do Kladska je pořád v přípravě kvůli napojení na obchvat města Złoty Stok. Jinak v článku na webu GDDKiA už se explicitně píše i o tom, že ve vládním programu výstavby do roku 2030 je i realizace trasy až na hranici v Boboszowě.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/p ... dcinkow-s8
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/o ... fil-do-kio
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/r ... laskiej-s8
- úsek Kobierzyce Północ-Kobierzyce Południe (7,5 km) má vybraného vykonavatele, postaví ho za 310 mil. złotých Strabag
- u úseku Kobierzyce Południe-Jordanów Śląski (13,8 km) byl jako vítěz vybrán Porr za cenu 400 mil. złotých, ale řeší se odvolání Strabagu
- u úseku Jordanów Śląski-Łagiewniki Zachód (11,2 km) zatím GDDKiA o vítězi tendru neinformovala, ale z toho co vidím by jím měl být polský Budimex.
Kromě toho byl vyhlášen tendr na zaprojektování a stavbu dalšího úseku Ząbkowice Śląskie Północ-Bardo (14 km). Zatím chybějící tendr na úsek Łagiewniki-Ząbkowice Śląskie by měl být vyhlášený ještě letos a poslední úsek do Kladska je pořád v přípravě kvůli napojení na obchvat města Złoty Stok. Jinak v článku na webu GDDKiA už se explicitně píše i o tom, že ve vládním programu výstavby do roku 2030 je i realizace trasy až na hranici v Boboszowě.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/p ... dcinkow-s8
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/o ... fil-do-kio
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/r ... laskiej-s8
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Myslíte, že se to v horizontu jedné dekády dozví i na ŘSD, abychom reagovali dostatečně včas a kruháče na obchvatu Lanškrouna překreslili na turbokruháče...?
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
ML90: zmiňuje se tam někde kategorie té silnice na hranice? Má to být 4pruh?
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Předpokládám, že to čtyřpruh bude, nic jiného nového se dnes v Polsku v kategorii S nestaví. Odpovídají tomu i oficiální mapy plánované sítě. Nic konkrétního k přípravám se ale zatím neobjevilo, jen je to zapsané jako plán v dokumentech, jako je tento:
https://www.gov.pl/attachment/1b75de92- ... 1904730aad
https://www.gov.pl/attachment/1b75de92- ... 1904730aad
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Moje poslední informace jsou ze začátku léta a o profilu tehdy rozhodnuto nebylo...
I kdyby to nakonec byla polovina profilu dálnice tak to pro Kralicko bude prekérka...
Necháme to moudrým... Ono to nakonec nějak dopadne a záleží pouze na velikosti ostudy....
Na Kralicku jsou z toho údajně krajně nervózní, ale s nikým konkrétním jsem nemluvil...
I kdyby to nakonec byla polovina profilu dálnice tak to pro Kralicko bude prekérka...
Necháme to moudrým... Ono to nakonec nějak dopadne a záleží pouze na velikosti ostudy....
Na Kralicku jsou z toho údajně krajně nervózní, ale s nikým konkrétním jsem nemluvil...
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 27.2.2023 5:45:32
- Bydliště: Stochov
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
https://zdopravy.cz/polaci-zacinaji-se- ... 30-182268/
Poláci začínají se stavbou další rychlé silnice k českým hranicím, na Kralicku chtějí být v roce 2030
Poláci začínají se stavbou další rychlé silnice k českým hranicím, na Kralicku chtějí být v roce 2030
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Nastesti je k II/312 jen 100m. To pujde celkem lehce provizorne napojit.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
úplně jsem nekoukal, kudy to má nakonec projít
ale trať je v zářezu, most co nad ní byl udělal pápá po válce
násep snesené trati do Králík dnes slouží jako suchý poldr na Lipkovském potoce
takže těch 100metrů nakonec nemusí být sranda
ale trať je v zářezu, most co nad ní byl udělal pápá po válce
násep snesené trati do Králík dnes slouží jako suchý poldr na Lipkovském potoce
takže těch 100metrů nakonec nemusí být sranda
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Mátl k tématu napojení na české straně: „Musíme se připravit na to, že Polsko v delším horizontu bude od Kladska směřovat s výstavbou dál na jih. Mluví se o tom, že budou chystat kapacitní komunikaci na státní hranici k Lanškrounu. Zpracováváme tedy studii, jakým způsobem se na ni napojit. Nechceme zde mít oproti Polsku zpoždění,“ líčí Mátl.
Jsou podle něj dvě možnosti. „Buď obchvatem přes Lanškroun na dálnici D35, nebo, a to se mi zdá snad lepší, směřovat na silnici I/44 a využít nově kapacitní komunikace kolem Bludova a směrem na Mohelnici, kde se napojit na dálnici D35. Jedná se ale o velmi náročný terén.“
Jsou podle něj dvě možnosti. „Buď obchvatem přes Lanškroun na dálnici D35, nebo, a to se mi zdá snad lepší, směřovat na silnici I/44 a využít nově kapacitní komunikace kolem Bludova a směrem na Mohelnici, kde se napojit na dálnici D35. Jedná se ale o velmi náročný terén.“
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Každé děcko, které umí německy, přečetlo viz níže nebo studovalo materiály ,,Die Affäre Henlein" v Bundesarchivu ví, že to na Zábřeh nepůjde....
Respektivě hodně blbě...
Pane bože za co mě trestáš...
https://www.amazon.de/Gesamtkunstwerk-S ... 3943866823
Respektivě hodně blbě...
Pane bože za co mě trestáš...
https://www.amazon.de/Gesamtkunstwerk-S ... 3943866823
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Mě se tomu pořád jaksi nechce věřit. Nicméně samozřejmě nezpochybňuju tvůj pohled na věc podložený řadami faktů. Ale když už dodáváš to "respektive hodně blbě", tak tam cítím, že nějak by to možná šlo.
Ta studie jen prověří (alespoň já to očekávám), jestli náhodou není zásadně lepší tuhle dopravu táhnout kolem Olomouce a pokud ano, tak jestli to vykryje ty vyšší náklady na tuhle trasu (kdoví jestli vyšší - stavět by se toho muselo na kilometry jen polovina než kolem Lanškrouna). A pokud to bude buď moc drahé, nebo nežádoucí nebo nepotřebné dopravu hnát tudy, tak se bude připravovat vedení ve stopě A88 nebo z ní vycházející a dále po S73.
Já si myslím, že Mátl to bere čistě z toho pohledu, že se nabízí využít S44 a stavět méně kilometrů a pravděpodobně menší odpor veřejnosti kvůli tomu. Ne že je tohle trasování vhodnější po všech stránkách.
Ta studie jen prověří (alespoň já to očekávám), jestli náhodou není zásadně lepší tuhle dopravu táhnout kolem Olomouce a pokud ano, tak jestli to vykryje ty vyšší náklady na tuhle trasu (kdoví jestli vyšší - stavět by se toho muselo na kilometry jen polovina než kolem Lanškrouna). A pokud to bude buď moc drahé, nebo nežádoucí nebo nepotřebné dopravu hnát tudy, tak se bude připravovat vedení ve stopě A88 nebo z ní vycházející a dále po S73.
Já si myslím, že Mátl to bere čistě z toho pohledu, že se nabízí využít S44 a stavět méně kilometrů a pravděpodobně menší odpor veřejnosti kvůli tomu. Ne že je tohle trasování vhodnější po všech stránkách.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Tomas: Na druhou stranu dostavba kompletní I/73 je v nedohlednu, takže bych řekl, že Poláci budou jezdit přes Zábřeh tak jako tak.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Proc by to na Zabreh nemelo jit?
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Protože němečtí inženýři před více než 80ti lety přece nejlíp věděli kudy se mají nebo.nemají trasovat dálnice v 21. století
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
No já teda v tom vyjádření RM postrádám spojení tohoto dopravního problému s plány na S73, která se má stavět ve stopě dálnice, která měla toho před 80 lety řešit. Čili bych to viděl jako snahu realisticky spojit polskou silnici s tou naší co nejdřív a co nejefektivněji. A to je pak celkem logické, že S73 vypadává ze hry, zatímco napojení na I/44 vidí jako řešení. Tím spíše, že to řešení nijak blíže nespecifikuje, takže jestli to je jen nový asfalt, nebo novostavba 6+6, to už fakt záleží na fantazii každého, kdo zaručeně ví, jak to RM myslel.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Od toho se jaksi dělá to prověření, že jo. V ZÚR kraje ta trasa je.michal píše: ↑18.12.2023 9:15:16 No já teda v tom vyjádření RM postrádám spojení tohoto dopravního problému s plány na S73, která se má stavět ve stopě dálnice, která měla toho před 80 lety řešit. Čili bych to viděl jako snahu realisticky spojit polskou silnici s tou naší co nejdřív a co nejefektivněji. A to je pak celkem logické, že S73 vypadává ze hry, zatímco napojení na I/44 vidí jako řešení. Tím spíše, že to řešení nijak blíže nespecifikuje, takže jestli to je jen nový asfalt, nebo novostavba 6+6, to už fakt záleží na fantazii každého, kdo zaručeně ví, jak to RM myslel.
Podle mě se tunel do Bušína a obchvat Olšan bude muset postavit tak jak tak. Jakmile se totiž přivede kapacitní silnice od hranic po Štíty, tak na mapě ta krátká spojnice přes Kocandu na I/44 bude lákat spoustu tranzitérů.
Otázka tedy je, jestli se v takovém případě vlastně vyplatí stavět tu silnici od Štítů kolem Lanškrouna anebo rovnou jít "jen" do té na Zábřeh. IMHO toto je realizovatelná stavba s dvěma tunely - ca. 800 a 300 metrů (a dvě kratší estakády)
https://mapy.cz/s/budajurura
Snažím se to nějak představit v časovém rámci. Kdy se S5 dostane tak blízko k Česku (není nutné zcela na hranice), že na sebe naváže dost tranzitu, který bude chtít jet na Boboszów. Ze severu do Kłodzka se S5 má dostat 2033, podle aktuálních info. Jakou váhu tomu příkládat? Přece jen, od konce obchvatu po hranice je ještě cca 40 km nepříliš příjemné silnice s dlouhými průjezdy obcemi.
V ten moment se podle mě bude rozhodovat, jestli vůbec nějaká silnice k Boboszowu vznikne a případně jak bude vypadat. Bude to dřív než 2035? Zřejmě ne.
Co v té době bude hotové na české straně - snad už I/44 kolem Zábřeha a napojení u Mohelnice. D35 vypadá že má také "drajv" a mohla by být hotova v celé délce mezi HK a Olomoucí. Bude ale I/73? Anebo silnice od D35 kolem Lanškrouna na sever? Nemyslím si.
Tranzit si najde pohodlnou a rychlou cestu. A pak to bude právě tato cesta, která se bude "upgradovat". A nemyslím si, že tou cestou bude I/43 na Lanškroun.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: S5 Wrocław-Bolków/S8 Wrocław-Kłodzko
Trupman: otázka je, jestli to vyjde ekonomicky. Tunel dlouhý 1100 metrů je na mimodálniční mimoměstské silnici bezprecedentní. I kdybysme ho začali dnes připravovat, tak v roce 2033 určitě nebude.