Ještě aktualizuji i tento stav. Výstavba 4. mostu nad Panamským kanálem se formuje v projektu. Je snaha snížit náklady na projekt. Dle původního: Celková délka 3918m, hlavní rozpětí 510m. Výška pylonu 190m. Bude tedy 2x3 jízdní pruh a železnice. Nachází se vedle Puente de Las Americas, tedy vedle 1. mostního objektu z r. 1962. Další vizualizace pod odkazem.Diaľničiar píše:Tento projekt se komplikuje. Celý rok 2019 se řešila cena za technické provedení. Jde o to, že projekt je vysoutěžený, ale vládě se nelíbí vysoké náklady, které jsou nad 1,5 mld. USD, což je i nad původním odhadem v maximální hranici 1,42 mld. USD. Vláda oznámila, že nevypíše novou soutěž ani nezruší stávající výsledek, ale chce docílit takové úpravy, které tu cenu sníží. Zda nalezne shodu i s vítězem realizace projektu se ještě neví, ale čínská strana je ochotná jednat, i když varovala, že stávající legislativa neumožňuje měnit podmínky smlouvy a vyvolá to právní komplikace. Výstavba se tak nerozběhla ani koncem minulého roku a pravděpodobne nezačne ani v 1.Q 2020.Diaľničiar píše:Byla vydána zpráva, že z geotechnických důvodů je možné, že se most prodraží a může překročit částku 1,5 mld. USD. Prozatím to ještě nic neznačí, ale všeobecně se vede debata, aby tyto veliké stavby vláda rozdělila na dvě části: jedna se bude týkat nejdříve komplexního posouzení a studií a teprve další bude samotná výstavba. Za každým se tak veliké projekty zásadně prodražují a odkládá to realizaci.Diaľničiar píše:Výstavba výše zmíněného 4. mostu ponad panamský průplav, který bude stát 1,42 mld. USD a postaví jej čínské firmy China Harbour Engineering Company (CHEC) a China Communications Construction Company (CCCC) se začne koncem letošního roku.
https://www.bridgeweb.com/Works-on-Four ... -week/7361


